29 Aralık 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

29 Aralık 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Memieket Haberleri Kardeş Kardeşe! Cehalet bir deşin ölü- müne sebep oldu MALATYA, — Arapkirin Kada bala köyünde de bir cinayet olmuş” tur, Cinayetin sebebi cehaletti öy esrafından avci Hasan oğlu“ Şahin kazı Zinebi köy delikanlılarmdan bi risine nitanlamış ve düğün hazel larına başlamıştır. Fakat bu esnada kız Mustafa ii i kardeşine: EN Ki kardeşi Mal lafanın sinirine dokunmuş, o da bu çağını çektiği gibi kızın delik deşik ederek (o öldürmüştür. Mustafa yakalanmış, ağır cera rah keemsine tevdi edilmiştir. İ Uşak muallimlerinin seyahati UŞAK, 28. A.A. — Uşak eb) lümleri, yılbaşı tatilinden iktifade e- Gerek vilâyet dahilinde bir tetkik se yabatine çıkmışlardır. Müallimler | Kütahya, Gediz , Simav ve diğer yer | dü leri gezeceklerdir. Seyahat bir hafta | kadar sürecektir. Zonguldakta Halk evi binası ZONGULDAK, 28. A.A küme erkânı, Cümbhuriyet hal kaşı ve balkevi | idare heyeti iştirekile yapılan bir içtimada yeni halkevi binasının inşası için kar lar | verilmiştir. Halkevi binası hükümet konağı ci vurında saat kulesinin bulunduğu parkta yapılacaktır. Binanın inşası | nakasaya konmuştur Urfada soğuk URFA, — Bu bavalide kış şid- detle hükmünü sürüyor Termomet- | vo sıfırdan aşağı beş buçuk dereces| ye kadar indi, Fakat bir türlü yağ mur yağmıyor. Yağmursuzluktan to humlardan bir kısma filiz vermemiş Kişin sert ve yağmursuz geçmesi yüzünden buğday fiatleri yükselmiş yetmiş kuruştan © 120 kuruşa farla şte Hırsızlar yakalandı KIRKLARELİ, 26— Zabıta bir müddettenberi bir hrısız kumpanya sını takip ediyordu. Kumpanya men Buğdayın 18 okkalik bir ölçeği| sapları Kırklarelinin Kavaklı ve Ko yunbaba köylerinde duvar delerek birer dükkândan 1500 biralık eşya ve zahire çalmış, bir kahveden de güpe | gündüz bir gramofon aşırmışlardı.. | Çingenelerden mürekkep olan bu kumpanya mensupları ele geçirilmiş tir. Tatulanlar Hasan, Mehmet Ali, İsmil, İbrahim , diğer İsmail is minde beş kişidirler | Hayvan hastalıkla- | rile mücadele IZMİR, 28.— Ziraat Vekâleti bu: | laşıcı şubesi müdürü. doktor Naki | Cevat Bey şehrimize gelmiştir. Naki | Cevat Bey Edirne ve Bursa mınta- kalârında hayvan | hastalıkları hak:| Mahkemeye verildi BURSA, — Vazifesi hutbe okumaktan. ibaret (oOiken ge çen hafta (o Ulu camide (halka Türkçe ezanm eaiz olmıyacağından li hi man hafız | yenilik ta şaha balında kanas | takibata başlamış ve kendisini mah- kemeye tevdi. etmiştir. Alâiyede altın | madeni İ ALAİYE, Ka “Gazi Paşa” ; nahivesinin Endişe eöyünden Mehmet sfendi . isminde birisi deniz sahiline yakın olan tarla ye kuyu kazarken parlak bir ma- den damarının ilk izlerine tesadüf et | miştir. Bunun üzerine kuyuyu ka-| zan işçiler düha (derinliğe ini ve sapsarı med görmüşlerdir. Bu | damarım çok zengin tılarla parladığını keşif üzerine köylüler derhal sekis müdürüne giderek badi vermişlerdir. Nahiye aid ke | men maden damarının keşfedildiği | Yere gitmis ve beş kiloluk bir parça alarak kaza merkezine göndermiştir. Bu nümune ilk posta ile tahilil edil. | rengini alın anki. a Bulisaktadır; Tabi | etlerine merakla önizar olunmak in anlıyanların ifadesine bakıla vücudunu | İ venet edecek ve bittabi kolaylık. İ lar görterecektir. Elektrik tesira- | | rans ve alelumum içtimalar için m yıldızı: ız kar. Alâiye gün Eüctikçe umran ve inkişaf gösteren bir yer oluyor Akdenizin yıldızı Alâiyeden bir manzara ALAİYE (Milliyet) — Akdeniz kıyısının hakikaten bir yıldı de necek bir yeri olan Alâiyeden bah | sedeceğim, Evvelce elektrik tesi- | undan , vilâyet ve köy yolların buzün göze çarpan umr. yeti cidden takdirlere | Antalya valisi Zeynel Abidin | Beyin himm Antalyaya ka lek yüzü görmiyen Antalya - Alâ- iye yolu üzerinde otomobil işleme sine imkân verilmiştir. Köy yolla | Yı ise hemen hiç nazarı itibara alın mayıp köy kanunu tatbik edilme miş dersem yalan değil.. Bundan beş sene evvel Maı sada yol seferberliği ilân edildiği vakit Alaşehirde kaymakamlıkta bulunduğu O zman bütün köyle ri yol ile b. kâletince iye kaymakamı Sabri Bey burada- ki üç aylık zamanı memuriyetin- de Alaşehirde olduğu gibi bütün köy yolların: yapmağa başlamış- Ur. Eski Antalya mut Seydi köyü yolu, Türktaş, Sü leymanlar, Dere | köylerine olan yollar yapıldığı gibi diğer bütün köy yolları ile dört nal hiç birine yol yok iken bugün bu pahiyeler arasında muntazam yol lar yapılmağa başlan malı bir faaliyet Merkez kazanın beri içilecek sudan mahrumiyetini na- sarı dikkate alan belediye mev- cut suların en iyisini oldukça mun tazam borularla şehre getirmiş tir. Bir kısmı henüz ikmal edilme diği için 933 senesinde konulacak tahalantin ba mekunalığın da; ie meme balledileceği günl Dağınık bir halde tenvirini bir emri v mek k m ok mühim olan bu tesisata bil iye, mümkün mertebe mua tı olur olmaz Alâiyenin güzelliği zlalaşacak sinema gi eektir: Portakal, Kimon, muz mem , İeketi olan bu kazada bu sene por | p olan rekolteyi ver | geçen seneye ma- suzluğun tesir yaptığı bu meyve: | ler uzun senelerden beri çok çe- tin mücadelelerle | meydana gel- | mektedir. Bunu telâfi edecek çare | ler için çok çalışıldı ve nihayet (Dim) namile maruf ve kasaba. nın sarkında ve tahminen üç di kilemetre mesafedeki çayın şehre isalesi temin edilmiştir. Nafia Ve- kâleti ilk yrojesini yaptırtmış ve Antalya mıntakasında bulunan su arın birincileri © meyanıa idhal 933 senesi bütcesinde bu cihet için tahsisat vazedilerek su. yun isalesi osbabına tevessül olu. macaktır. Vali Zeynel Abidin v » Rasih Beylerin bu bee himmet ve mesaileri muhitte | iba bırakmıştır. Hal. kım yerâne dileklerinden biri olan — Kazamıza “merbut | bu su meselesinden dolayı halk | temlik odasının vukubulan'bir ihbar bastan başa sevinç içindedir. | Halkevi teşkilâtı Halkevi teşkilâtının kazalara | teşmil edilmediğinden © tesmer nişler | Helkevi faaliyeti yapılmamakta iş| Şam se de sureti hususiyede bu işleri Halkevinin açılmasına hazırlık o- | larak © yapılıyor. . Sinema, konfe Alâiyede bir Halkevi Gönderdiğim resim merasimi yapılıyor. | temel atma gösteriy. | zin çlarak parasız, palaz yalnız “— Halk Fırksının kaza idare heye- ti bu işte çok faaliyet ve hassasi- yet göstermiştir. Binanm on beş güne kadar ikmal edileceği şüp- besizdir Yılbaşında bir balo veri- lecektir. Alâiyede ilk defa ve fır- kamız idara heyeti tarafmdan ve- imdiden hazı sAlâiye beyeti tertibiyeye Azak zade Şev ki Bey riyaset etmektedir. Alâiye de inassup olduğunu iddia eden- ler hu iddialarının ne kadar batıl ve haksız olduğunda delil olan bu teşebbüsün memlekete vereceği kında görecekler ve dolayı mahcup ola- iğer taraftan eski Al ta'ya meb'usu Hamdullah Emin Paşa Mahmut Seydi köyünde yağ ya etmiş ve civardaki hü- , dayi nabit zeytmlikleri, bademle- | ri kâmilen aşılatmış ve kendi pa rasile çok güzel bir mektep yap- Alâiyede Halkevinin temel alma merasiminde tırmış ve abiren bu köye yapılmak şamuzın son günlerde yapılan Hal kevi tesisatına bir mikdar muave- | neti makdiye bulunduğumu haber hil BA kat daha memnun Viz lmeetl Spor işleri e surette calışıyor. Dört beş yüz mii matlüp istifade temin edileme mekte olduğundan askerlik subesi | reisi beyin hiremeti ile yeniden bir | saha vücüde getirilmiş ve faaliye- te başlanılınıştır. Kulübün ayrıca musiki şybesi de gençler arasında masikiy? heves edenlere ders ver mektedir. Alâiyenin deniz sahilini taki-! | ben Şa $- doğru gittikçe ilerile-| mekte olmasına rağmen istikbalini güsteren bir bas zamanlarda içtima eden belediye heyeti gerek bu ciheti ve gerek ya | ılmasına karar verilen hal hak- | kında oldukça iyi ve esaslı karar- lar vermiştir. İstikbali muayyen bir şehrin belediyesi, muayyen iş- ler üzerinde daha çabuk muvaf- fak olacağına göre bu karar it- tihazında pek geç kalınmış oldu- hükmetmek icap eder. Bele reiri Hüseyin Beyin memle- lerinde, eöeterdiği alâka ve Teftiş yapılıyor IZMİR, 28. — İskân dairesindeki üzerine evvelki gün mülkiye müfet- İ tişi Befik Bey tarafından temhir o- İlunduğunu bildirmişti. İ Refik Bey evvelki gün mühürle- | odavı dün tekrar açmış ve tefti | başlamıştır. Memurlardan Mustafa ve Ahmet Beylerden müfet izahatı almakta yegân yegân tetkik ey-| lemektedir. İri bir haftadan faz In süreceği zannedilmektedir. — ———— Kadın hastalıkları , İstanbul Halkevi Reisliğinden: Do; rı Nuruosmaniye caddesinde 14 mu- maralı evdeki musyene hanesinde! ülimekeni günleri saat 131 ten 18 © meccanen muayene ve tedavi edecektir. Vesika almak i- gin İdare memurluğuna müracaat e- dilmesi Tüzımdır. | küme maçı olarak Topkapı - yük Maçları Gl a İstan- il bul Spor ile karşılaşıyor Bu hafta lik maçlarına devam edilecektir. Haftalardan beri di man hiç bekleniliniyen | veçheler arzetti. Bu cümleden olarak her | sene finale kalan Galatasaray lik | maçlarının daha bidayetinde Be- ,a ve Süleymaniyeye yenildi. ın sebeplerini günlük yazıla. | rumızda mufassal bir surette tep- zih etmiştik. Yarın Galatasa, ne kuvvetli rakiplerin- oynuyor. ii İ Kik maçlarında iki beraberliği ol. şekkülleri: başka sarı siyah formayı omuzlu. rmda taşıyacak olan gençler, genç ve zinde çocuklardır. İstanbuls- por oyuncularmda o bunlardan üs tün bir haslet Odaha vardır. O da vazifelerine lüzum olduğu ka- dar kıymet vermek keyfiyetidir. Bir İstanbulsporlu oyuncu, oyuna girdiği zaman kendisine düşen va müdriltir ve öylece oynar. Galatasaraya gelince; sarı kırmızı lar iki mağlübiyetlerine rağmen umutsanmıyacak ekiplerden de- #ildir. Onların da çok kıymetli 0- yun oynadıkları nadirattan değ dir. Herhalde yarınki maç mev: min en hararetli maçlarından biri çalışacağı muhakkaktır. Bu vesile ile de biz de güzel ve sıkı bir maş daha seyretmek fırsatını bulaca- giz. Kimin galip veya mağlüp ola- cağını simdiden kestirmek doğru r. Sadece şunu söyliyebil oynarsa © günün Diğer maçlara gelince; Taksim iiadiromundn Boykom . Sikiyeneii ye takımlarının B ve A takımları karşılaşacaklardır. Bu iki takım da bu mevsime çok güzel başla- mışlardır. Bilhassa Süleymaniye bu sene senelerden beri muvaffak olamadığı bir seye muvaffak ol- muş ve Galatasarayı 2 - 1 yenmiş tir. O zamanda yazdığımız gibi bu galibiyet serf kımının tedrici bir surette gençleş tirilmesindendir. Yarın bu genç tı kım karşısında kendisi gibi genç bir takım görecek ve oynayacak- tır. Şu halde yarın oynanacak o lan Beykoz - Süleymaniye maçı yeni genç iki takımın boy ölçüş- mesi olacaktır. Bakalım neticede kim muzaffer olacak? Taksimde oynanacak olan iki ci küme maçlarından en mühim- | imi Kasımpaşa ile Eyüp arasında oynanacak olun oyundur. € zen haftalarda Eyüp takımının kazan dığı haklı galebeler kendi Ge 8 içim bi ir. Kasıma paşaya gelince, bu takım bu sene ki lik maçlarına büyük bir şanssız lıkla başladı. Ve mağlüp oldu. An cak bu o hafta kendi muhitinde #por teşekküllerini kendine ilhak ederek lâcivert beyazlılar mevsim başındaki vaziyetlerine — nazarı çok kuvvetli bir haldedirler. Ba- kalım bu maç ta ne olacak? Kadıköyünde söylediğimiz gibi ilk maç İstanbulspor B takımı ile Galatasaray R takımı arasında oynanacaktır. Ondan sonra iline al oynayacaktır. Öğleden evvel saat 8 ve onda Vefa kücükleri ile Sü levmaniye küçükleri oynayacal lar ve bundan sonra da İstanbul- #por küçükleri, Beşiktaş küçükleri ile çarpııcaklardır. ea Canlanan Sporlar Voleybol ve Bas- ketbol Avrupalılar tarafından büyük mazhar voley- bizde bir rağbete bol ve basketbol bir türlü tutunamıyordu. Mütead- dit defalar ve tertip e- ticeyi vermemi cak ecnebilere münhasır ve YMCA dan dışarı pek nadiren çıkmıştı. Bu sene Galatasaray ku | Tübünün her sporda önayak ol ğu gibi bunda da bir canlılık gös- terdiğini memnuniyetle müşahede ettik. Mevsim başlangıcı olmak ü- veleybol şampiyonası ter- mektedir. Bu seneki voleybol mın taka heyeti de gene Galatasaray | kulübünde bir turnuva tertip etti. Bu turnuvaya da her cuma devam ,0r. Turnuvadan sonra İstan- | bul lik maçlarına başlanacaktır. | İstanbul lik voleybol maçları bir az geç kalmakla beraber kış gün | lerinde Galatasaray salonlarında | bu sporu seyircilere sevdirmek | noktai nazarından faydalı olacak tr, Gene Galatasaray lisesinin Kışlaberaber kar sporu da başladı | Fransada kar sporcuları bütün neş'e ve | kudretlerile çalışıyorlar » ; dır. Diğer stasyonlarda o kalm | lıkta kar tabakası daha henüz | mevcut olmadığından o civarın | siki meraklıları sabırsızlanmak tadırlar ve bir an evvel bol bol | kar yağmasını temenni etmekte | | dirler. | Kışın şehirlerin pis karların dan başka manzara görmeyen- lerin bu sporun zevkini anlama | larına imkân yoktur. Baştan başa beyaz bir halı ile İörtülümüş bir yamaçtan kayan bir sporcu hiç şüphe yok ki dün yânın en büyük £ hazzını duy- I maktadır, Dercettiğimiz resimlere alıcı gözile bakılırsa bu iddiamızda vanılmadığımız meydana çıkar. | Gözünüzün alabildiği kadar | | geniş bir arazide tek bir ah İ noktanın arkasında çift iz bira- karak yıldırım sür'atile âşağıya doğru uçmasını seyretmekteki ince şiiri, ancak bu spor ile ya- âkadar olmuş olanlar | şın gözükebilir. Fecri o efla | tani ziyasını yüksek ve karla ör | tülü dağlarda görmek en büyük | İ zevklerden biridir. İşte kış spor | | cuları hem bünye ve bem de | i bu suretle | | İ yarışlar fecir ile beraber başlar. | tam bir atalet içinde bulunuyg- İ Çünkü o zaman karlar daha sı- | ruz. | kışmış vaziyettedirler ve kay -| Bubirazda bulunduğumuz ! mak keyfiyeti daha kolaylaşır. Jüklimin icabatı olmakla beraber Kış sporları mevsimi açıldı. | o Zeval vakti kış sporcularının | bir az da kendi tembelliğimi Yer yer müsabaka hazırlıkları | en sevmedikleri zamanlardan | den ileri gelmektedir. göze çarpıyor. Kar sporuna ait | biridir. Çünkü kendi zevk vası: | bültenler Fransarn her tarafım | taları olan kar kışın sık sık mey KTM da ilân edildi. İdana çıkan güneşin hararetile 1932 küre” Hiç süphe yok ki Avrupada | yumuşar ve kaymak zor olur. i kış sporunun en fazla revaç bul ! Ne yazık ki biz Türkler — Kars şampiyonası İstanbul Mıntakası Denizci kalmış | duğu yer İsvicre ve Fransadır. | Bu iki memleket biribirine re- | kabet derecesine bu sporla meş Dünynam en temiz ve en sıhhi sporlarından olduğuna süphe etmediğimiz kış sporları 7 İnsan aklına durgunluk verecek | i sahneler icat ediyor. Avrupa gazetelerinde okudu İ ğumuza nazaran o Votğes ve Massif central de karın sihani 10 santimetredir. Halbuki Py- | venes'lerde daha şimdiden 40 santimetre kar varmış. ! Kış sporile meşgul olan spor | hisler bundan çok memnundur. lar. ! İ Parislilerin en fazla müda-| vim oldukları Haute - Savoie kiş istasyonunda 20—30 santi- metre kar olduğundan sikiciler orada çalışmağa başlamışlı | tertip etmekte olduğu mektepliler | voleybol şampiyonası da perşembe | günleri yapılacaktır. Bu voleybol İ oyunlarındı İ basketbol ve İ basketbol şampiyonası © başlıyacak. tır. Görülüyor ki her sene o kadar ehemmiyet verilmiyen güzel salon oyunları bizde de canlan mıya başlamıştır. o Bu oyunlarm | | gittikçe rağbet görmesi İstanbul. | hş kem şike Heiiminizi ğine bir alâmettir. İ ! mıntakasındakiler müstesna — bu büyük zevkten ve eğlence. den mahrumuz hattâ daha ileri giderek diyebiliriz ki Avrupada sporcular kendilerini kış sporla rma vakfederken biz (o burada lik Heyetinden: 1932 senesi İs. tanbul mıntakası kürek şampi- İ yonası hakkında tanzim edilen program karanlık hasebile ik mal edilememiş ve talik edilen günde yarışa iştirak eden kulüp ler nizamnamenin tayin ettiği miktarda bulunmaması hasebi - le 1932 kürek şampiyonasının icra edilmemiş ad ve telâkki o- İlunmasına karar verildiği al kadar kulüplere tebliğ olunur. Bu cumaki maçları İ Tetanbul Futbol heyetinden: 30 Kömunuevel 332 cuma günü yapıla cak resmi futbol maçları: TAKSIM STADI Beykoz - Süleymaniye B. takım ları saat 11,30, Hakem Emin Bey. - Eyüp ikinci küme te, hakem E- -Süleymaniye Birinci ta km, sant 15 te , hakem S. Selahat | tin Bey . İÇ FENERBAHÇE STADI | “Hatanbulspor - Galatasaray B. ta- | kımları sant 11,30 da hakem N, Re- gat Bey. Topkapı-Hilâl İkinci küme saat 13,15 te, hakem Kemal Rifat Bey İstanbulspor-Galatasaray birinci takım 15 te , hakem Nuri B. GENÇLER V.K. Kapı Süleymaniye sant 9 da hakem Zeki Riza B. İstanbulspor - Beşiktaş Gençler saat 10 da , hakem Kemal Rifat B. ler