28 Şubat 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

28 Şubat 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

vi EZ mn Birinci Sahifeden Geçen Yazılar Müdür aleyhinde) Kız Atinada Takibat (Başı 1 inci sahifede) yy si iyor.” Bürolar işe ve Bulundu! (Başı 1 inci sahifede) üzerine yalnız: EBE 27 — mekle iktifa etmiştir. ay | Matmazel Şor da: — Ebeveynimi çok müşkül bir vazi- yette bıraktığımdan mütecssirim. Fakat ne yapabilirdim. Birbirimizi seviyoruz. Evlenmek istiyoruz ve şimdi onların be Bi affetmelerini beldiyorum , demiştir. çi intişar eder etmez müddei umumiliğin nazarı dikkatını celbetmiş ve bunun için de ayrıca ta» kibat için gene müsaade alınmak üze- re Meclise müracaat olunmuştur. M. PARİS, 27 (A.A.)— Ayan Mec lisinde yapılan mali müzakere es- nasında M. Deladier itimat mese- müdafaa tahsisatı hakkındaki mü | zakerede aldığı vaziyetin iki met lis arasında hakemlik vazifesini yapmaktan ibaret olduğunu söyle miş ve demiştir ki: teşkilâtın yapılmasına dair hazır- ladığı bazı projeleri mart içinde meclise tevili edecektir.” M. Daladier sağ cenah fırkala- rmı korku propagandası yaptıkla- rından dolayı muahaza etmiş ve beyanatına şu suretle devam eyle. miştir: “Memleketin kendisini müdafa. a imkânma malik olduğundan e- min bulunduğuna kaniim. Vata- nın emniyet ve selâmeti hususun- da hiç bir endişe duymuyorum. İş te bu derin kanaatin sevkiledir ki itimat meselesini ileri sürüyo- Hattâ hızlı gittiği iç ENE yel Mn, Bene kalmış, fakat polisler, bu genç matmazel yi niçin gayri kabili telif O görüyorsan? | Sana bir şeref nişanı vermiş olan Fran- sanın şerefini muhil bir harekette mi bu lundum zannediyorsun? Ci ver- Reşadiye hadisesi İZMİR, 27 — Reşadiye hâdi- Müddeiumumiyi tahkir- —————ğ—ş—ğ—ğ— Jetler teslihatınm ayni zamanda, | tesirli surette ve kontrola tâbi tu, tulmak şartile tahdidinden doğma, sı lâzrmgeldiğini iddin etmektedir Her taraftan aymi derecede hulüs gösterilmesini bekleyerek bu nok- tayı nazara Cenevrede galebe ka. zandırmak için mücadele ediyo- ruz. ! © “Askerlik haricinde fakat asker liğe yakın teşkilâtm da ordu mev cutlarına dahil edilmesini istiyo- raz. Hükümet bu mücadelede Fransanın dünya memleketleri a- rasında yalnız başına kalmış bir yaziyete olmadığı görmektedir. Ayan maliye encümeni mazba ta mubarriri, hükümetin icabında mali sene içinde milli müdafaa i- çin tamamlayıcı tahsisat istemiye söz verdiğini ehemiyetle kaydet. miştir, Nihayet meclis, 118 muhalif re "“M. Daladier beyanatma şu söz- İeri de ilâve etmiştir: 4 ye karşı 180 reyle hükümete iti- MİLLİYET SALI Madalyanın Ters tarafı (Başı 1 inci sahifede) arkadaşlarile konuşurken yeleği- nin cebinde bir madalya olduğu görülmüştür. Türk talebe Vladi- mirden madalyayı bakmak için istemişler, fakat Bulgar talebe bunu vermek istememiştir. Vladi- mirin ısrarı Türk talebeyi şüphe- ye düşürmüş, madalya Bulgar ta- İebenin yeleğinden zorla alınmış- tır. Madalyanın Türk talebe arka- daşlarının eline geçtiğini görün- ce, orada fazla durmıyor ve kaçı- yor. Madalya Türk talebeyi bay- ret ve heyecan içinde bırakıyor. Çünkü üzerinde görülen resim şu dur: Bir Türk bayrağı ve üzerin- de elinde Bulgar bayrağı tutan bir Bulgar neferi. Yani dr mız Bulgar askeri tarafından çiğ- meniyor. Türk talebe bu vaziyeti görün- ce büyük bir asabiyete kapılıyor- lar ve madalyayı (alarak doğru müdürü Mahir Beye gö- türüyorlar. Mahir B. madalyayı tetkik ettikten sonra, meselenin muhtacı tahkik olduğunu tesbit etmiştir. Mahir B. derhal vaziyet- ten Tıp fakültesi reisi Tevfik Re- cep Beyi haberdar etmiştir. Tev- fik Recep B. dişçi mektebine gel miş ve bir tahkik heyeti teşkil © dilmiştir. Bu heyet Tıp fakültesi reisi Tevfik Recep, dişçi mektebi müdürü Mahir ve munllimlerden Mustafa Mehmet Beyle Rüştü B. lerden mürekkeptir. Tahkik beye- tidün geç vakite kadar madalya- yı tetkik etmiştir. Neticede madal yanın bir ehli vukuf tarafından tetkik edilerek mahiyetinin izahı lüzumu anlaşılmıştır. Heyet tahki- katma devam © etmekle beraber madalya bugün bir ehli vukuf t- rafından tetkik edilecek neticeye göre bu Bulgar talebe hakkında mektep nizamnamesi mucibince muamele yapılacaktır. Mesele fakülte riyaseti tarafın- dan Maarif Vekâletine de bildiri- lecektir. , Bulgar talebe ne diyor? Dün bir muharririmiz hâdise nin kahramanı olan Bulgar talebe M. Vladimirle görüşmüştür. Vla- dimir Kumkapıda istasyon civa... — Iki senedenberi Türkiyede ilde bulunuyorum. 20 yaşında yım. Sömestr tatilinden bilistifa- de Bulgaristana gitmiştim. Ora- dan getirdiğim bir fizik kitabımı vermek üzere birinci sınıf dersha- Orada E : nesine gittim. arkadaşım olan bir Türk talebe saatimin kaç olduğunu sordu. Saatimi çıkar- dım. Baktım. Saatle beraber ma- dalya da cebimden çıktı. Bu Türk anl ti > bakmıştı. Sonra i am ©- Jan ikinci sınıfa gittim. Ders baş f i H E i Z i 28 : Bi - > eri çok severim. Tah- silimi Türkiyede yapmağı tercih ettim. Mektepe de aleni di- ğer Türk arkadaşlarımın baria kâr şı büyük teveccühleri vardır. Be- nim hiç bir fena niyetim yoktur. Meselenin böyle bir şekil almasın dan dolayı çok müteessirim. Ma- dalyanm bir tarafında eski kral Ferdinandın resmi, diğer tarafın- da da bir Bulgar askeri resmi var- dır. Resimlere ait diğer teferrüatu bilmiyorum.” Yeni protokol ANKARA, 27 — Hariciye ye- i l İki çocuk kuyuda boğuldu Cumartesi günü saat 14,5 ta Ka- sımpaşada çok feci bir kaza olmuş- tur: Kasımpaşada Yeniçeşmede Sefe- rikoz mahallesinde bir evde Nuriye Hanım isminde dul bir kadın otur. maktadır. Nuriye Hanımın 10 yaşlar rında Esma isminde bir kızı ile 8 ya- ve 5 yaşmda Hüseyin lu vardır. Nuriye H. i ocuklarını evde bü- yük anneleri Hüsniye Hanım yanı na bırakarak çalışmağa gitmiştir. Ka dın gittikten sonr aüç oynamak üzere sokağa çıkmışlar, yolu üzerinde bulunan Hüseyin ağa- nın tarlasma girmişlerdir. Bu sırada bunlardan Niyazi tarlanın ortasında bulunan bir bostan kuyusunun yanın- dan geçerken ayağı kaymış ve kuyu- ya düşmüştür. Bunu gören Esma kar deşini kurtarmak üzere kuyu) muştır. İki metre derinliğinde © söylemiştir. Hüsniye Ha- Bn kuyunun başma gittiği zaman her İki çocuğunu kuyuda yanyana yatmış bir vaziyette bulmuştur. Polise haber verilmiş, polis bir çengel ile cesetleri kuyudan çıkarmıştır. Çocuklar defne- dilmiştir. Çocuğun paltosunu çaldı Salih isminde bir kundura boyacın evvelisi gün Şişlide sokakta oynamak ta olan garson Hüseyin Efendinin 7 yaşındaki oğlu Nevzadın yanına yak- Taşarak: “Oğlum, böyle scak havalarda balta giyilir mi, haydi çıkar da eve göndereyim.,, diyerek çocuğun sırtın | daki paltoyu alıp savuşurken yaka- ar Kaçakcılık İstinyede demirli İngiliz bandıralı mazot yüklü vapurda yapılan arama da 194 deste iskambil kâğıdı, 95 çak bir çakmak bulunmuş, alâ- ihtisas mahke- mesine sevkedilmiştir. Kömürden öldü Şahinpaşa medresesindeki bodrum da yatan Zonguldaklı 30 yaşında A- kif oğlu Hasan, mangalda yarı yan- mış kömür yüzünden tesemmüm ede- rek ölmüş ve defnine ruhsat verilmiş- |” tir. İki yangın Evvelki gece biri saat yirmi dörtte diğeri iki buçukta iki yangın çıkmış- tır. Birinci yangın Tünelde Tekke cad- desinde Şahkolu sokağında berber An donun çıkmış, o fakat dükkân üstündeki apartımanda otu- ranlar dumanı gördükten sonra itfai- veye haber verilmiştir. Yanam man galdan sçrayan ateşten çıktığı anla- şılmıştar. İkinci yangın da Tophanede fırm- cı Muharrem efendi ve Adalet hanı- ma ait evlerden çıkmış, İtfaiye ancak ber iki ev yanarken kule tarafından haber verildiğinden yangın yerine ye tişmiştir. Ahşap olan evler yanmıştır. Tahkikat yapılıyor. e — ... Şikago sergisi (Başı 1 inci sahifede) dapre nstür olarak sulu boya re- Simleri ikmal edilmiş bulunmakta dır. Müzeler idaresi hazırlanan e- serlere dair Maarif o Vekiâletine bir rapor göndermiştir. Vekâletin vereceği talimat dairesinde hare- ket edilecektir. Değirmenderede eski eserler Değirmendere sahilinde tarihi kıymeti haiz bazı eski eserler bu- Tunduğu müzeler idaresine ikbar edilmiştir. Müzeler idaresi bir memurunu eserleri tetkik — vazifesile, Değir. mendereye göndermiştir. Eser, e- hemmiyete lâyik bir şey olduğu takdirde Değirmendere sahilinde taharriyat yapılması çok muhte. meldir. İki heykel bulundu Bandırma civarındaki Sizik ha- rabelerinde mermerden “iki hey- kel bulunduğu Şükrü B. namında bir zat tarafından ihbar edilmiş ve eserler müzeye naklolunmuş- tu. Bunlar müzece tetkik edilerek milâttan sonra ikinci asra ait ol- dukları anlaşılmıştır. Bir Rus grandük'ü öldü NİCE, 27 A.A.— Rus grandük lerinden Alexendre dün akşam vefat etmiştir. M. Muşanof Pariste PARİS, 27 A.A. — Bulgar baş- vekili M. Muşanof, Bulğar esha- mı hamilleriyle mizakeredi , bu Spor > 3 is Haliç klübü kongresi Haliç idman klübünden: Klübün s€- bamya Sa mert 085. cama günü ymizeieii teki klüp merkezinde Bilemum özanın iştiraki rica olünur. Kasımpaşada Konferans Kasımpaşa idman klübü umu- mi kâtipliğinden: 28-2933 tarihi- ne müsadif salı günü saat 20,30 da klüp binasmda doktor Selim Bey tarafmdan (gençlik ve züh- revi hastalıklar) O mevzuulu bir konferans “verilecektir. £ Herkes gelebilir. Darülfünunluların lik maçları - Darülfünun spor klübü kâtibi umumi- liğinden: Yüksek mektepler ve fakülte- kalir ğe spor klübünün tertip ettiği 23933 per a Saat üçte, Selimiye o sahasında: Bay- ANKARA, 27 ALA. — Atlı koşularına her pazar ve tie iliyor. Dü yine klüp uzası Etlik sırtlarından başlıyarak Cebeciye kadar - dağ- lık erazide bir koşu yapmışlardır. g Bu arızalı sahada rin atların mukavemetleri tecrübe dilmiş ve alman neticeler muvaf- fakiyetli olmuştur. | Askeri tebliçat | ve © Yoklamalar Beyoğlu askerlik şubesinden: 1 — 304 : 324 (Dahil) doğumlu ib- tiyat efradın yoklaması ik de mahsus yoklama günleri aşağına gös terildiği üzere tespit edilmiştir: 2 Bu yokalama ihtiyat zabitanma sit değildir. 3 — Yoklamada ispatı vücut etmesi mecburi olan efrat Beyoğlu sicil nüfu- sunda mukayyet olanlarla mülteci, mu- hacir ve suveri saire ile katiyen nakli hane ederek süfusça kayıtları yerli ola. rak tespit edilenlere ait olup her ne su- retle olursa olsun yabancı olarak kaydı bulunanlara ait değildir. 4 — Yoklamaya yeni nüfus hüviyet cüzdanlarile müracaat edilecek ve gel. miyenler ile bunları saklayan ve gönder kanununun 95 inci maddesi oadazsuazuuuazzsiz mssasışuzulıziriz —SENRANEEERER azatuuylyuz'uzıtlrş 1. F. As, dairesinden: 1 — Evvelce 304-324 (dahil) doğum- İstanbul Maarif Müdiriyetinden: MEME e imtihan- larma 1-3-933 çarşamba gü- nü başlanacaktır. Hususi su- rette okumuş olup vesika al- mak istiyenlerin dörder kıt'a fotoğraflarile birlikte ikamet- gâhlarma yakın Millet mek- teplerine müracaatları. (891) Anadolu Çimentoları Türk Anonim Şirketinden : Hissedaran senelik heyeti umumiyesi 27 Mart 1933 tarihine müsadif pazarte- «i günü saat Tİ de Galatada Yakut Ha- nunda 7 No. lu yazıhanede içtima edecek tir. 1 — Meclisi İdare ve murakıp rapor- larının okunması ve tasvip ve tasdiki, — 1932 senci hesabiycye ait bilân- ç0 ile “kâr ve zarar” hesabımın tetkik ve tasdiki, Meclisi İdarenin zimmetini ib- ra ve neticei muamelât hakkındaki Mec Tisi İdare teklifatı müzakeresi ve bu bap ta karar itası, 3 — Müddeti hitam bulan Meclisi Ida re azasile Murakıbın yerlerine başkala- rının intihab; yahut ipkaları ve hakkı huzur ücretinin tespiti, 4 — Ticaret kanununun 323 üncü maddesi ahkâmı mucibince Meclisi İda- re azasına şirket ile © muamele icrasına mezuniyet itası, İşbu umumi içtimaa iştirak etmek is teyen hissedarlar, tarihi içtimaden bir hafta evel hamil oldukları — gerek a- saleten gerek se vekâleten olsun — his- se senetlerini şirket o merkezine yahut Yakut Hanınm 7 No, lu yazihaneye ya- but Societe Cimlina, 95 Avenwede France, Anvers'te tevdi etmelidirler. Tevdi edilecek hisse senedatı yahut ona muadil evrak mukabilinde alınacak mak püzlar içtima açıldığı vakit ibraz edile- cektir İstanbul İdrofil Pamuk Fabrikaları Türk Anonim Şirketinden: 26 Mart 933 tarihine şmüsadif pazar günü, Hissedarlar Umumi Heyetinin a- di surette içtiman daveti kararlaştırılmış olduğundan Esat Mukavelenamenin 52 inci maddesi mucibince Makel 28 hirs ye sahip olan hissedaranın .yevmi mez- kürde saat 11 de Şirketin Galatada, Ö- mer Abit Ham 3 üncü kat No, 4 delâ merkezine teşrifleri ve içtima © tarihine tekaddüm eden 18 Mart 933 cumartesi günü akşamma kadar malik (oldukları hisse senetlerini Şirket Merkezine tev- di ile duhüliye varakası almaları rica sine yulorıda yazılı tarihe kadar tevdi- leri de caizdir. Ruznamei müzakerat 1 — 932 senesi muamelât ve hesaba- ta hakkında İdare o Meclisi ve Murakip raporlarının okunması. 2 — 932 senesine ait bilânço ve, kâr ve zarar hesaplarının tasdik ve kabülü ve İdare Meclisi azalarının ibrası, 3 — Temettüat hakkında müzakerat 4 — 933 senesi için murakip tayini ve 5 — Müddeti hitam bulan İdare mec- isinin tecdit ve intihabı — ve halkı hu- surlarının taktir ve tespiti. MECLİSİ İDARE ZAYI — Hasköy N askerlik i zâyi ettim e lacağımdan ktükmü yoktur. Tevfik oğlu | Ahmet, 314, rilmesine karar verilen (muhtelif cins manifatura eşyası açık arttırma suretile v 9-3.933 tarihinde saat 13 te Sandal Be- desteninde satılacağından talip olanların 932-2844 D. numerosile müracaatları, * İstanbul Defterdarlığından: 10 liradan yirmi liraya ve yirmi liradan otuz liraya ka- dar iki derecede vuku bulacak münhal mal memurluklarına tayin edilmek üzere Şubatın yirmi sekizinci günü öğleden sonra saat üçte icra edilecek imtihana girmek isteyenlerin yevmi mezkürde sabahleyin saat ondan ikiye kadar üç kıt'a vesika fotoğrali ile mektep şehadetnamelerini beraberlerin- de getirerek Defterdarlık Sicil kalemine müracaat etmeleri. (896) Lale ie Mekin di ne ek Halle Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Satm almması mukarrer kırk bir bin metre yazlık baki kumaşın kapalı zarf münakasası 20 Mart 933 tarihinde pa- zartesi günü saat on dörtte yapılacağından taliplerin şartna- me ve nümuneyi görmek üzere her gün ve münakasaya £ir” mek için ilk teminat ve teklifnamelerile beraber mezkür gün” Ba mavvan saata İkndar kamiavanımuzs müracaatları.