28 Şubat 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

28 Şubat 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

RİPE Karş ASPIRIN | G) Komprimeleri kullanınız MİLLİYET SALI UBAT 1933 Taklitlerden Sakınınız rma ya İstanbul ve Trakya Şeker Fabrikaları TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN: Alpullu Şeker Fabri- kasının İstanbul depo- larından kristal toz şe- keri atideki fiatla her isteyene bin kilodan eksik olmamak üzere satılır. Kristal Toz, kilosu 36,75 kuruş Taşradan vuku bulacak sipa. rişler yüzde yirmisi peşin ve mütebakisi hamule senedi mu. kabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bilcümle masarif ve mes'uliyet müşteriye aittir. Müşteri isterse sigorta ettirilir. Adres: Istanbul, Bahçe- kapı 4 üncü Vakıf han 4 üncü kat, Telgraf ad- resi: İstanbul Şeker- Telefon: 24470-79 Deviet Demiryolları idaresi i'ânları 33 ton delikli bakır antrtuvaz çubuğunun kapalı zarfla münakasası 13 Nisan 933 perşembe günü saat 15 te Ankara. da İdare binasında yapılacaktır. Fazla tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde üçer liraya satılan şartnamelerde yazılıdır. (835) 363 1 — 1-3-933 tarihinden itibaren Ankara - Konya kısmın- da iki istasyon arasmda seyahat edecek yolculardan, nakliye vergisi , Azami: Inci İlnci İlincüiçin 1939 1404 - 893 kuruşbilet ücreti alımacaktır.. 2 — Ankara - Konya kısmı haricinde bulunan bir istasyon İ ve nüfus cüzdanımı zayi ettiğimden UROLOG - DOKTOR Celâl Tevfik Idrar yolları hastalıkları Birinci smıf mütehassısı Sirkeci Muradiye cadd. No. 35. 3. ZAYI — Aksaray Askerlik şubesin den almış olduğum terhis vesikasmı ve yenisini çıkartacağımdan eskisinin hükmü olmadığı ilân olunur. İnhisar- lar idaresinde İmalât şubesi memur- larından Naim Cemil, 423 İstanbul dördüncü İcra memurluğun- dan: Yeşilöyde Şevketiye mahallesinin seki İksidi yeni Saadet sokagında 66,68 No. lu hanelerde üçte birer hisseleri olup, elyevm ikametgâhı meçhul bulu- nan Konstantin kızı Fleni hanıma. Olga hanımdan 4 Mayıs 338 tarihinde borç aldığınız meblağ malümu mukabilinde balâda adresi yazılı hanelerdeki hissele- rinizi bir sene müddetle vefnen ferağ İ- di, elyevm tanhhüdünüzün ifa etmedi gininden mezkür hisseler (3-4-933 tari- hinde açık artırma suretile İstanbul dör düncü icra dairesinde satılacağı tebliğ makamına kayim olmak üzere ilân olu- nur, TELEFUNKEN 343 MEVSİMİN EN HASSAS VE EN YENİ RADYO AHİZESİ Telefunken 343 Parazite karşı ayar- lıdır, kendiliğinde Fading'i düzeltir, doğrudan doğruya okunabilen ışık- lı İstasyon gostercisi vardır. Yüksek konuşanı Elektrodinamiktir. mn le BOURLA BİRADERLER ve Şsı ve SATİE MAĞAZALARI Harbiye Mektebine Talebe Kâydı Kabul Talimatnamesi.. Türk talebesi her sene Milli Müdafa Vekâletince tensip o- lunacak ihtiyaç ( nisbetinde kaydi kabul olunur. “ A” tam devreli lise veya muadili olduğu Maarif Vekâ- letince musaddak Türk veya ecnebi mektepler mezunuolmak veyahut hususi mekteplerde veya şahsi olarak ayni derece- de tahsil gördüğünü iddia edenler Haarif liselerinden birisin- de bakalorya imtihanını muvaffakiyetle verdiğine dair şeha- detname ibraz etmek ve Türk diline tam vakıf bulunmak. p “BR” 17 yaşmı bitirmiş ve 22 Yyaşma henüz girmemiş oi te verecek rekâketi lisaniyesi bulunanlar alınmazlar.” di “5 ” Kusursuz vaz'ı tavır ve ahlâk ve seciye sahibi ol- mak, “ E ” Ailesi hiç bir sui hal vefena şöhret sahibi olma- mak. Madde 2 — Birinci maddedeki şartları haiz olanlardan İstanbul'da bulunanlar her sene Mart başında doğrudan doğruya Harbiye Mektebi kumandanlığına ve İstanbul hari- cinde bulunanlar bulundukları mahaldeki en büyük Askeri kumandan veya askerlik ,esi riyasetine en geç Temmuz nihayetinde Harbiye mektebinde bulunacak veçhile istida i- le müracaat ederler. Ve istidalarma şu kâğıt ve vesikaları bağlarlar. 7 “ A ” Nufus tezkeresi, hüviyet cüzdanı veya resmen mu- saddak sureti, a “B ” Musaddak sıhhat ve aşı vesikaları “ Aşı vesikası olmıyanlara askeri tabiplerce hemen ve meccanen aşı yaptı- “C” Mezun bulundukları metkebin şehadetnamesi hu- susi surette lise tahsilini görüp te Jise ve bakalorya imtihanı- nr muvaffakiyetle — verdiğine dair her hangi bir lisenin baka- lorya sahadetnamesini veya bunların musaddak suretleri, “ D ” Maktebe kabül oldu gu takdirde askeri kanunun ni- zamları ve talimatları tamamen ve aynen kabul ettiğini na- tık velisinin ve kendisinin birer taahhütlü senedi saralı, uy- ku halinde gezer, sidikli, bayılmak ve çırpınmak hastalığına müptelâ olmadıklarına dair taliplerin velilerinin taahhütna- meleri.” Bu gibi. hastalıklardan, biri ile, mektebe girmezden evvel, malül olduğu bilâhare anlaşılan talebe mektepten çıka- dan bu kısım dahilindeki bir istasyona ve bilmukabele veya- hut Ankara - Konya kısmından geçmek üzere mezkür kısmın haricinde kalan iki istasyon arasında yapılacak seyahatlerde de Ankara - Konya için bu azami ücretler almacaktır. 3 — Çocuklardan azami ücretlerin yârısı alınır. (877) 407 rılır ve o zamana kadar o talebe için hükümetçe ihtiyar olu- nan bütün masraflar velisinden tazmin ettirilir.” 39 Alman kitapçı, Alman kitapları en K A P P Ss ucuz satar, Beyoğlu, İstiklâl cadde- «i 390, İsveç sefareti karşısında. s0 Madde i — Harbiye mektebine aşağıdaki şartlar baiz | “ C” Vücudunun teşekkü lâtı ve sıhhati çorduda ve her | İ iklimde faal hizmete müsait bulunmak “emir ve kumanda- Ankarapalastaki Karnaval Eğlenceleri Umumi arzu üzerine 2 Marta bırakıldı Yemek mecburidir Kostüm: Suvare elbisesi yahut Tra- vesti, Yemek beş lira Meşrubat mutat tarife... Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Kumaşı ambarda mevcut kumaştan verilmek ve astar ve levazımatı saire ve * imaliyesi müteahhide ait olmak üzere beş bin dört yüz on bir kışlık ceket ve sekiz bin dört yüz otuz dört kışlık serpuş ve dört bin kışlık tozluk ve beş bin beş yüz kışlık pantalon imaliyesi münakasası 15-3-933 çarşam- ba günü saat on dörtte. hepsi bir talibe veya kalem kalem ay rı ayrı taliplere ihale olunabilikaydile yapılacağından talip- lerin şartnameyi görmek üzer e her gün ve münakasaya işti- rak için talip olacakları kalemlere ait ilk teminat ve teklifna- melerile mezkür günde muayyen saate kadar komisyonumu- za müracaatları. (811) 278 Devlet Sanayi Ofisi 22 yes yas v s3 Umum Müdürlüğünden: Biri yevmi 25'ton diğeri y evmi 50 ton istihsal | kabiliye- tinde ve elektrikle müteharrik iki kısımdan mürekkep Unka- panı deği i müştemilât ile birlikte kiraya - verileceğin- den talip olanların Galatada Bankalar caddesinde Sanayi Kre di Bankası binası dahilinde Devlet Sanayi Ofisine müracaat etmeleri ilân olunur. (889) İstanbul Vilâyeti Defterdarlığından: 8-2-933 tarihinde müzaye desinin temdiden. yapılacağı i- lân olunan Pangaltı'da Afet ve akbaba sokağındaki atik 6 ve 57/60 ve 12/14/66 ve 58/60 No.lı dükkânların satışı 8-3- 933 tarihine müsadif çarşambe günü yapılacaktır. (751) “MİLLİYET” MATBAASI