23 Mart 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

23 Mart 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Balkan şampiyon luğundan sonra Güreş faaliyetimiz neden durdu? İlk defa Balkan güreş şampi- mı tertip etmek şerefi mem- mn müyesser olmuştu. Biz yalnız bu şerefle de iktifa etmiyerek şampiyonluk şerefini de kazandık. O zaman da yazdığım bir ya- zıda bahsettiğim gibi, bu büyük ye milli zaferin bir kaç tane âmi- li vardır . Güreşçilerimizin minder üze- rinde ay yıldızlı formamızın ünü için uğraşırlarken (idarecilerimiz de işin politika tarafını idare edi- emi Neticede 1932 senesi Balkan güreş şampiyonu olduk. Bu galebemiz tasavvurun fevkin- de bir tarzda olmuş ve yedi ka- tegorinin altısmı ay yıldızlı for- ma kazanmıştır. Balkan güreş şampiyonluğunu kazandık. Fakat niçin ve nasıl? Muhakkaktır ki bu gelebenin birinci plândaki âmilleri kıymet. li güreşçilerimiz Mustafa, Abbas, Mehmettir, Bir de bunlardan baş- ka âmiller vardır ki onlar da: An- tvenör Her Peter ve federasyon reisi Ahmet Fetkeri Beydir. Peter yetiştirdiği çocukları ile kendi öz evlâdı gibi meşgul ve bizzat kendinde ne varsa, onlara da onu zerketmiş ve öğretmiştir. Yalnız; şampiyonluğu kazan- dıktan sonra, güreş faaliyetine bir durgunluk ârız oldu. Güreşçi- ler ayni adamlar, hoca ayni a- dam öyleyse neden bu “durgun- luk? Bu sunlin tek cevabı var, ve herkes bunu biliyor. Çünkü güreş- gilerini birer evlât gibi seven ve onlarla kendi çocuklarından faz- la meşğul olan Ahmet Fetkeri B. burada yok. Sakın bu cümleden kiymetli federasyon azalarımız bana darıl- masınlar. Onların her biri bu memleket çocukları için lâzım hattâ elzemdirler. Ancak onlar daha tecrübesiz bir vaziyette bu- lunuyorlar. Bir insan fevkalâde iyi bir güreşçi olur, meselâ Sey. fi Cenap Bey gibi, fakat idareci olması için çok pişmesi lâzımdır. Ahmet B.in buradan memuriyeti dolayısile ayrılması bu işlere sek- te vurmuştur. Bu da gayet tabit- dir. Nasıl isteriz ki reisi başında bulunmayan bir federasyon iş gö- rebilsin. Hakkımız yoktur . Bundan başka Ahmet Bey nız güreş için değil su sporları gin elzem bir uzuvdur. O, diyebi- lirim ki idarecilerimizin hemen hemen en eskilerindendir . Bunun içindir ki Ahmet Bey mutlaka federasyonlar merkezi- nin bulunduğu sehirde tavzif e- dilmelidir. Güreşimiz bunu isti- yor, Su sporlarımız bunu istiyor, ve nihayet bütün sporcu gençlik terakki edebilmek ve ay yıldızlı. | | formanm ününü ©trafa salmak için bunu istiyor. Öyleyse neden yapmıyoruz.? Muhteşem ÖZDEMİR den : Türkiye İş Bankasmın Turfanda. < Abdullah Bey zimmetinde matlubu eylediği davanın cereyan eden muhake. mesi neticesinde davayı — mukammenin reddine dair sadır olan karar Banka ta- rafından temyiz edilmekle Temyiz Ti- caret dairesince icra kılman £ tetkikatta mümaileyh hakkındaki kararın nakzına karar verilmiş olmakla yeniden muha- keme icrası zımnında yevmi muhakeme olrak 8 Mayıs 1933 pazartesi saat 14 tayin edilmiştir. İkametgâhı meçhul o- lan Abdullah Bey tayin edilen mezkür günde mahkemeye | gelmediği takdirde hakkında muamelei gıyabiye icra edile. — ceği tebliğ makamına kaim olmak üzre keyfiyet ilân olunur Yarın oynanacak maçlar — os — Beykoz - Beşiktaş ve Süleymaniye - Gala- tasaray karşılaşacaklar Yarın Taksim ve Kadıköy stad- larında lik maçları devam ede cektir. Birinci e devredekilerden daha mühim olan bu oyunlar ne- tice üzerinde tamamile müessir- dir. Kadıköyündeki maçlar şunlar- dır: Süleymaniye — Galatasaray B takımları, Eyüp — Hilâl birinci takımları, Süleymaniye — Galata- saray birinci takımları: Stadyum- daki maçlarda Beykoz — Beşik. taş B takımları, Kasımpaşa — Al. tın ordu birinci takımları, Beykoz — Beşiktaş birinci takımları. Bu maçların en mühimleri hiç şüphe- yok ki birinci takımlar arasında olanlardır. Galatasaray — Süleymaniye maçınm şekli cereyanını tesbit e debilmek çok müşküldür. Çünkü Sarı kırmızılarn son uldıkları ne tice, bu devrede iyi bir halde ol- madıklarını göstermektedir. Süleymaniyeliler aşağı yukarı birinci devredeki vaziyetini muha- faza ediyor. Galatasarayın teden- nisini ve Süleymaniyenin ayni yer- de durduklarını göz önüne getir- sek buseferde avantaj Süley- maniyelilerdedir kanaatindeyiz. Fakat maçın neticesi ve şekli cere yanı hakında bir şey söyliyemiye ceğiz. Günün en mühim maçı hiç şüp- he yok ki Beşiktaş — Beykoz ma- çıdır. Beşiktaşlılar bu seneki lik- te hali hazırda ikinci vaziyetinde- dirler ve Fenerbahçeden bir pu- yanları eksiktir. Beykoz ise son seyrettiğimiz maçlarda oldukça | büyük bir varlık gösterdi ve takımları, likin kuvvetli ekiplerin- den biridir. Takımların hatlarını ayrı ayrı tetki ketmek lâzım gelir. 8€ şu neticeyi elde ederiz. Kaleciler: Burada Beşiktaşın faikıyeti gayri kabili inkârdır. Sadri rakibine nazaran daha tec- rübeli, daha kafalı oynayor. Bekler; Bu hat her iki ekipte de müsavi vaziyetindedir. Beyko- zun son oyununda gördüğümüz Nebi, Sedat müdafaası diyebili- riz ki Beşiktaş müdafaasından bir derecede iyidir. Bu iki genç oyun cu biribirile pek.güzel uyuşuyor Ali, Nuri, Feyziden mürekkeptir. Buna mukabil de Beykozun haf- ları 8 Mehmet, Cahit, Halittir. Bi- zim şahsi kanaatimize göre bura- da da hâkimiyet Beykozlularda- dır. Yalnız bu hülkmümüzü verir- ken son maçları göz önünde bu- landuruyoruz. Beşiktaşın Galata- saraya karşı oynadığı oyunda yu- karıda yazdığımız haf hattı pek büyük bir iş yapamadı. Halbuki Beykozun Fenere oynadığı oyun- da Beykoz hafları tamamile va- zifelerini yaptılar Bundan başka bu haf hattı da- ha seri oynuyor ve daha güzel u- yuşmaktadır. Forlar: Beşiktaş bu noktada rakibine faiktir. Eşref, Şeref, Na- zım, Hakkı, Hayati genç ve atıl- gan oyunculardan teşekkül etmiş- tir, Fakat bunların bir tek kusu- ra vardır. O da bir tanesi müstes- na ötekiler şüt atamıyorlar. Eğer Galatasaray maçında bu dört o- yuncu kaleye sokulmayı düşünme- yip te ileriden şüt çekselerdi mu- hakkat sayı adedi daha çok fazla yükselebilirdi. Beykozun for hat- tına gelince, Rıdvanm iltihakı ile bir kat daha kuvvetlenen bu muhacim hattı her halde bu haf- ta müessir olmağa muvaffak ola- caktır. Umumi vaziyeti telhis eder- sek şu neticeye varabiliriz. Yarın oynanacak olan bu maç senenin en mühim maçı olduğu gibi netice üzerinde de çok fazla rol oynayacaktır. Bakalım ne ola- cak? Anketimiz Geçen hafta açtığımız Milli ta- kım anketine devam ediyoruz. Milli maçlar doğrudan doğruya camianın olduğu için ilk ve son söz halkındır. Binaenaleyh bötün sporcu karilerimizin bu müsaba- kaya girmesi lâzımdır. Müsabaka şudur: Bulgaristanda yapılacak olan milli maçımıza nasıl bir kadro ile çıkacağız? Federasyonun ilân edeceği milli takım kadrosunu tek yanlış- la tahmin edebilen karilerimiz a- rasmda kur'a çekeceğiz birinciye istediği maçın üç, ikinciye iki ve üçüncüye de bir davetiyesini vere- ceğiz. Kazanan karilerimiz İste. diği maçı (Milliyet spor muharrir. liğine) bildirecekler ve biz de maçtan iki gün evvel davetiyeleri- ni taahütlü mektupla adreslerine yollayacağız. Cevapları gelecek haftadan itibaren neşredeceğiz. İstirak ediniz Anket Kuponu İsim: Adres: | olacak bir bahtiyarlık | bis reisi Burhanettin Beyin yaptı | iiba zavallı asırdide Taksim kışla- “| Taliplerin şartnameyi görmek Bizim memlekette heniz revaç bulmaya yüz tutan Basketbol Avrupada kadınların en fazla meşaul olduklar: spor şubesidir. Haftada bir Taksim Stadyumu İhtimal bugün içimizde mese- lâ Topkapı sarayını, Yerebatanı; Beyazıt kütüphanesini, Kâhtane deresini, Adaları bilmiyen ve gör- meyen vatandaşlar mevcuttur. Fakat öyle zannediyorum ki Taksim stadyumunun varlığından haberdar olmayan bir kimsenin mevcudiyetine ihtimal vermek a- sılsız bir şeyi iddia etmekten baş- ka bir şey değildir. Filhakika stadyum namı veri- viran kışla binası ve onun çevrelediği düzce arazi ye- disinden yetmişine kadar hepimi- zin malümudur. Yazm toz bulutlarının, kışm çamur yığınlarının makarrı olan bu yeri, yalnız biz değil, Balkan- ların ve Avrüpanm bir çok spor- cuları tanır. Şimdiye kadar Taksim stadyu- munda yapılan mütenevvi spor müsabakaları dünyanın hiç bir stadında tertip edilmelş ve yahut edilememiştir. Alaturka, alafranga ve deve güreşleri, atletizm, futbol, boks, İimnastik, bisiklet velhasıl her nevi spora saha olan bu tarihi meydanm daha bir çok seneler sporumuza hizmet edeceği mu- hakkaktır. Bir kaç sene evvel Taksim stad- yumunda Marmarada tutulan iki metre tulünde bir de balık teşhir edilmişti. İşittiğime nazaran şim- di de stadyumda atlı koşu yapı lacakmış, Yıllardan beri spor âle- mimizin başlıca dedikoduların- dan biri olan şehir stadyumunu görmek ancak ahfadımıza nasip olduğuna göre yakın bir istikbalde emektar stadyumda, Afrikadan getirtilen hayvanatı vahşiyenin ve garip ya- radılışların teşhir edilmiyeceğini kim tenin eder, ve kim iddia eder ki-Takisii stadyumu günün bi- rinde.bir tiyatro yahut bir cam- bazhane olmayacaktır. Ne vakit bu tarihi binanın ö- nünden geçersem £ gayriihtiyari düğmelerimi ilikler, yürüyüşümü düzeltir hürmetkâr bir vaziyet a- Tarım. Yalnız Kadıköyündeki Fner- bahçe stadyumu ve atletizm fede- rasyonunun kıymetli ve müteşeb- racağını söylediği altı (pist) ga- sının pabucunu dama atacağa ben ziyor. Binlerce sporcu vatandaşın hayatlarının mühim bir kısmını geçirdikleri ve en heyecanlı daki- kalarının yaşadığı bu spor kâbe- sinin ölümüne kim bilir benimle beraber kaç kişi ağlayacak... H.F. ————— 3 üncü kolordu ilânları Çatalca Mst. Mev. için ka- pal: zarfla 60,000 kilo un alı- nacaktır. İhalesi 1 Nisan 933 cumartesi günü saat 11 dedir. Taliplerin şartnamesini gör- mek üzere her gün ve müna- kasaya iştirak için o gün ve vaktinden evvel teminatlarile birlikte 3. K. O, Sa. Al, Kom. nuna müracatları. (51) (1032) 761 23.F. Kumandanlığından: Fırka kıt'atı hayvanatı için kapalı zarfla bir şartname da- hilinde 218,744 kilo arpa ve 75,000 kilo yulafın ihalesi ya- i pılacaktır. İhale 30 Mart 933 perşembe günü saat 10 dadır. üzere her gün ve münakasaya | iştirak edeceklerin tayin edi- | len vakitte İzmitte Fırka ko- misyonuna müracaatları. İstanbul 4'üncü icra Memurluğundan: Emniyet Sandığı namına birinci derecede ipotekli olup ta mâ 2000 lira kıymeti muhammeneli Zeyrekte Şah hoban mahallesinde Çinili odalar sokağında eski 32 yeni 46 numara- larla murakkam müşterek Kuyuyu havi müfrez bir hanenin tamamı açık arttırmaya konmuş olup şartnamenin23-3-933ta rihinden itibaren dairemizde herkes tarafından görülebile- ceği gibi 1-5-933 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Art- tırma bedeli muhammen kıym etinin yüzde yetmiş beşini bul- madığı takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak ü- zere 16-5-933 tarihine müsadif salı günü yine saat İd ten 16 ya kadar dairemizde yapılacak olan arttırmasında gayrı- menkul en çok arttırana ihale edileceğinden taliplerin (Omu- hammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesini veya milli bir Bankanın teminat mektubunu hamil bulunma- ları lâzımdır. Müterakin vergiler ile vakıf icaresi ve Belediye ye ait tenvirat ve tanzifat rüsumları müşteriye (aittir. 2004 numaralı İcra ve iflâs kanununun (126) ıncı maddesinin dör düncü fikrasına tevfikan bu gayrımenkul üzerinde ipotekli a- lacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarmı, ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri, aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadık- ça satış bedelinin paylaşmasın dan hariç kalacakları cihetle a lâkadaranm işbu maddenin m ezkür fıkrasına göre hareket et meleri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 932-1935 dosya numarasile müracaatlar i ilân olunur. İstanbul Belediyesi ilânları Takastan ve kontenjandan istisna edilen şehir Baktiriyo lojihanesi için lüzumu olan ecza, alât ve edevat kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Tal ipleri aletin listesini görmek ve şartname almak için Levazım Müdürlüğüne müracaat etmeli- . Münakasaya girmek için de 383 liralık teminat makbuz veya mektubu ile teklif mektubunu 13 Nisan 933 perşembe günü saat on beşe kadar Daimi Encümene vermelidirler. (1303) Kaymakamlığından : Belediyeye olan borcu- nun temini istifası için tahtı hacze alınan altı adet kullanıl- mış sandalya bir terazi bir bakır tepsi Martın yirmi dokuzun- cu perşembe günü çarşıda San dal bedesteninde bilmüzayede satılacağı ilân olunur. <1) Ziraat kursları Ziraat Mektebi Müdürlüğünden: 1.— Mektebimizde halk ve çiftçi için aşağıda isimleri ya- zılı Ziraat kursları açılacaktır. Bu kurslara alâkadar herkes olabilir, 2.— Kurslara girecekler en nihayet 5 Nisan 933 akşamı- na kadar tahriri veya şifahi olarak mektep müdürlüğüne ya- hut İstanbul Ziraat müdürlüğüne müracaatla isimlerini yaz- dırmalıdırlar. 3.— Kurslar ders ve daha ziyade tatbikat halinde olacak- tır, 4.— Kurslar Yeşilköy civarında Halkalıdaki Ziraat mek tebinde olacaktır. 5.— Kursa iştirak edecekler mektep vesaitinden istifade edebilirler. — Bağcılık kursu : 9 Nisan 933 de başlıyacaktır. Pa- zar ve salı günleri olmak üzere haftada iki gün devam edecek ve dört hafta sürecektir. 7.— Bahçıvancılık kursu : 10 Nisandan 18 Mayısa kadar pazartesi ve perşembe günleri olmak üzere altı hafta devam edecektir. 8.— Tavukçuluk kursu : 12 Nisanda başlıyacak cürar- tesi ve çarşamba olmak üzere dört hafta sürecektir. 9.— Sütçülük kursu : 12 Nisanda başlıyacak cumartesi ve çarşamba günleri olmak üzere beş hafta sürecektir. 10.— Daha fazla izahat almak isteyenler hergün İstan- bul Ziraat müdürlüğüne veya mektebe (Tele. Yeşilköy: 40) müracaat edebilirler; (1300) i .. yes yere Beşiktaş Malmüdürlüğünden: Boğaziçinde Bebekte Bebek caddesinde Harunaçi Jak Beyden metrük sahil boyunda 59-2 numaralı arsa bedeli defa ten peşin tediye edilmek üzere mülkiyeti müzayedeye vazedil miştir. Talipleri yevmi ihale olan 26 Mart 933“ pazar günü saat 14 te Malmüdürlüğünde müteşekkil satış komisyonuna müracaatları, (1022) 858 Tuzla İçmeleri Oteli Lokanta ve büfesile beraber kiralık tır. İstiyenlerin hergün öğleden evvel Ga- ayan Arapyan Hanmda 4 num araya müracaatleri, Siirt Sıhhat ve içtimai Muavenet müdürlüğünden: Siirt memleket hastanesi için alınacak alât ve malzemei cerrahiye 5-3-933 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle münakasaya konulmuştur. Talip olanların mezkür alât ve malzeme listesini görmek üzere İstanbul Sıhhat ve İçti (3036) 162 (1035) . Muavenet Müdürlüğüne müracaatları ilân olunur. (1019)