23 Mart 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

23 Mart 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

EŞ EE Hitler, ne milletin ne Kayserin harpten mes ul? 2 olmadığını söylüyor Te okatlıyandaki tokat hâa sesi hakkında Meclise takrir ' verildi 16 1 Yal we Yıl * Sayı: 5461 Tahrir Telefonu: 24379 Perşembe , 23 MART» Gö üncuey, - 1933 İdare T Telefonu: 24370 ——— Sayısı 5 Kuruş Dünya ve 4 Devlet Fransa, İngiltere, Alman- .... ya, ve diktatörlüğü Avrupa bu dört devletin hükmü ve yumruğu altına mı girecek? CENEVRE, 22 (Hususi) — Si- İngiliz Başvekilinin (Roma ve lâhları bırakma konferansı dağıl- | Paris seyahatinden sonra dört bü- tak üzeredir. Yarın kararın veril ! yük devletin bir misak aktetmesi mesi bekleniyor. | resenEE 080 UEEEEE ERE EEEEEEEAEEEEEAEEREEEEEEEEEEENEEEEEEEEEEEEENAAEAKENAKEEANENENEEEALE Yerinde hatırlatı- | (| Pavutpaşada lan bir misal | emi ar Atinada çıkan O Messager d'A- Münas göğetesi son günlerde İngi- N Başvekili Makdonald tarafın- Düğünündeki cina- an silâhları bırakma konferansı: > na Yerilen plândan bahsettiği sıra: | yetin suçlusu kim : da Türk - Yunan münasebatına te- | mas eden bir makale yazmıştır. Ve bu makalede şöyle demiştir: — Türkiye ile Yunanistan deniz İtilâfnamesi kat'i bir mahiyeti ha- izdir. Diğer memleketlere cebirle LE > kabul ilen şeyi Yunanistan | gününde cinayet olmuş, Arnavut kendiliğinden yapmıştır. Yunan | Ramazan kurşunla vurulmuştu. Bu | Hükümeti tı pkı o Türk Hükümeti | cinayetin suçlusu olarak, Arnavut gibi her ne olursa olsun bitaraflığı | Hüdai ve öldürmeğe teşvikten Ar muhafazaya azmetmiş oldukların: | navut Karanfil, bildiklerini sakla- Cenevrede söylemiştir. Bu suretle | maktan bir çok düğün davetlisi, | Yirmi milyon insan yeni bir müca- i İstanbul ağırceza mahkemesinde | deleye sürüklenmemeğe kat'iyyen | muhakeme edilmektedirler. 4zmetmiş oluyorlar.” Hakikaten Messager d'Athâönezs Türk - Yunan itilâfını tam zama- (Devamı 10 uncu sayıfada) Rıfat'ın kardeşini öldür- düğü iddiası Geçenlerde, Davutpaşa civarın- da bir bahçede yapılan Arnavut dü Bu on dört maznunlu odavanm dünkü muhakemesi, çok hararetli i 1 — Macera Bunda hatırlatmıştır. Çünkü bu iti- lâf sulhü muhafaza etmek istiyen bütün milletlere gösterilecek pek Sanlı bir misaldir. Türk - Yunan itilâfnım birinci İârık vasfı her hangi bir tehdit ve- Ya mecburiyet altında (değil, her Mehmet Asım (Devamı ? inci sayıtada) VAKIT'ın Yeni Tefrikası Kimsesiz Selâmi İzzet Beyin gazetemiz için hazırlamakta olduğu bu bü- yük romanı yakında neşre başlı- | Yacağız. | KİMSESİZ Bugünün eseri, bugünün ma - €erası, bugünkü genç kızın sa - Adetleri ve felâketleridir. KİMSESİZ Eski konak kızının, yeni ha - Yata atılışıdır. Bir genç kızın, ! ruhunu vakalarla canlandırmış, olmuş, müddeiumumi ile suçlu ve- kili arasında şiddetli bir münaka- şa geçmiştir. Suçlu vekili, cinayeti işliyenin Ramazanın kardeşi Rifat olduğu iddiasındadır. Bir çok kişinin alâka ile takip et: tiği muhakemenin tafsilâtı ci sayıfadadır. 8 im hayatla, parasızlıkla ve erkek - lerle mücadelesidir, Selâmi İzzet “Kimsesiz,, de bir genç kız İ hazin bir aşk macerasını, bin bir safhadan geçirerek, o herkesçe sevilen, beğenilen uslâbu ile, canlandırmıştır. KİMSESİZ Bu senenin en güzel eseri ole- DİLİMİZ — ANKARA, 22 (A. A.) —'T. D.T, Cemi- yetinden: Karşılıkları aranacak nrapça ve farsça | | kelimelerin 12 numaralı listesi şudur: 7 — Mania 8 — Mehaz 9 — Memur i 10 — Memuriyet 5 — Mahiyet | 11 — Mübalağa 6 — Mani 12 — Mübarek. Listelerde çıkan ketimelerden manaları birden fazla olanların her manası için ayrı ayrı karşılıklar ileri sürülebilir. Karşılık gönderen zatların gönderdikleri karşılıklardan ötedenberi Işitilmiş olmuyanla rını hangi taraflardan bulduklarını da bildir- meleri rica olunn?, 2 — Mademki 3 — Madde 4 — Maddi (Bulduğumuz kelimeler ve okuyucula- Trmızın gönderdiği karşılıklar beşinci sayıfa- muzdadır.) A Pro fesör Malş a ilfünun Islahatı için ne yapacak ? Hükmi şahsiyet bir zaman için kaldırılacak.. Bir seneden be - ri mevzuu bahse - diler Darülfünun 15 Inhatr pek yakm - 18 di tathik sahası - ki - desa le davet edile Yek Dartifünunun vaziyeti hakkmda fikri alman profe- sör Miniş ile, rapo- runda İleriye sür - düğü tavsiyelerin tarafından tatbi - ki üzerinde bir se- melik bir mukave- 16 Yapılmış ve im- zalanmıştır. Muka- Profesör Malç velenin bir sureti darlilfünunu tebliğ edilmiştir. Buna göre pro fesör, Maarif Vekületinin direktifi dairesinde bir sene müddetle durüifünunun ıslahma ça- lışacak ve «yda Iki bin Türk lirasına yakım bir ücret alacaktır. Mukavele 1 alsan 033 ten 31 mart 084 tarihine kadardır. Darülfünun tarafından profesöre yol parası olarak (1500) Mira Jsviçre sefaretimiz yelile gönderilmiştir. Profesörün bir hafta sonra gehrimize gele rek bir nisanda işe başlayacağı muhakkak te lâkki ediliyor, Yalnız cezri mlahat ve tadilâ - ın, derslere balel gelmemesi için 1 teşrini sa Biden itibaren tatbiki zaruri sayılmaktadır. Yapılan tahminlere göre evvelâ darillümu- İ man hükmi şahsiyeti muvakkat bir zaman (- çin kaldırılarak Darülfünun Masrif Vekâleti | ne bağlanacak ve İ teşrinissniden itibaren ku rulacak Türk üniversitenine hükmi şahsiyeti inde edilecektir - Bütün Darlilfünun omüderrisleri arasında gimdiden büyük tir merak ve alâka başlamış tır. “Yeni * Madrit | sefirimiz Şevki Bey dün gitti Madrit elçili - gimize tayin e - dilmiş olan muh telit mübadele komisyonu Türk baş murahhası| Şevki B. dün ak- şamki ekspresle Ispanyaya hare - ket etmiş, istas - yonda komisyon Şevki B. daki murahhas - lar ve dostları tarafından uğurlan- mıştır. Şevki Beyin muhtelit mü - badele mesaisine dair beyanatı iç sayifamızdadır. Kayser, Almanlar Rayiştag açılırken neler ortaya çaki Almanyada Yahudiler aleyhine açılan mücadelede alış veriş edilmemesi için | Yahudi dükkânlarının üstüne kireçle “Yahudi y — yazılıyor Evelki gün Reichstag açıldı. Bu açılma son derece mühim tezahür- lere ve Alman milletinin yeni temayüllerinin ızharıma sebep olmuştur. Bu me yanda sabık ve- liaht Reichstag'- da kraliçenin lo casında oturmuş Hindenburg ö len kralların me maal an çini zarlarma çelenk cümhur Hindenburg ler koymustur. Hitler, aşağıda okunacak o nut- kundan da anlaşılacağı © veçhile, Alman Başvekili sabık Kayserin dünya harbinden mesul olmadığı- nı da söylemiştir. Bu hâdiseler ve p. stag açilrken Ramb Yeni teşekkül dece Vilâyetlere dair kanun Meclise verilen kanun lâyihası kabul edilince yeni teşekkül edecek vilâyetler Geçenlerde Gazi Hazretlerinin | rin hep birden değil, tedrici suret- refakatlerinde İktısat Vekili Celü! | te bir kaç sene içinde mi yapılması Bey olduğu halde Anadoluda bir | daha müvâfık olduğuna karar ve: tetkik seyahati yaptıkları malüm:- | şilmişti“ Büyük Millet Meclisine | dur, Bu seyahat esnasında bugün- hükümetten verilen bir kanun lâ“ kü vilâyetler teşkilâtmın iktısadi mıntakalara göre ( değiştirilmesi, | ayni mmtakada olan küçük vilâ-! yetlerin birleştirilmesi lüzumu an- laşılmıştı. Yalnız bu değişiklikle- b yihasr ile bu kararın bu sene için İkismün titbikine geçilmiştir. Bu hususa dair olan kanun lâyi- basım tafsilâtı iç sayıfamızdadır. > 9 ikin