26 Mart 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

26 Mart 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

zn a MILLIYET PAZAR 26 MART 1933 AAA : : 29 Mart Çarşambadan itibaren MÖSYO, MADAM: ve bIHİ;) sisilânanncu kopyası vi G I GG .. ozumle Gördüm OPERA'da iv ; İİ Georg ALEXANDER - Magda SCHNEİDER - Lee PARRY Halkımızın tanıdığı, pek sevdiği ve HERMANN THİMİG'in temsili (Bas Baykuşların hara sesi, bağırtısı kurtların meri ya» İR İKİ MESUT KALP Ölüm dolu çatırtısı çöküp giden yurtların BENNETT tarafından temsil ARTİSTİK SİNEMASINDA edilmiş Kemali muvaffakıyetle devam ediyor. İlâveten: FOX JURNAL gitlilliyei 26 MART 1933 Ankara enddesi, 100 No. » İsi hilliyet inci sahifede) İdarehane * Ti MECHUL ADAM En kuvvetlinin delili, her hük- me hatta aşk mahkemesine bile icrayı tesir eden zamanın en müessir bir mevzun malik muazzam bir filmdir. Yaldızlara diş geçiren nece kuduz haykırış in e MAN 24310 Yere yangın döken sıcak, dondurucu karakış ABONE ÜCRETLERİ : Türkiye için Hariç için KE 780 U— Uşüştüler dört yanına hep: “Nereye? Nereye?” Diye bozgun yağdırarak bir çok dağa, dereye! Bunu ona soruyordu gölge yüzlü bin ordu Harik Hayat Kaza ve Otomobil O yalnızca: “İleriye! İleriye” diyord Sigortalarınızı Galstada Ünyon Hanında Kâin ÜNYON SİGORTASINA yaptırınız. Türkiyede bilâfanıla icrayı muamele etmekte “olan ÜNYON Kumpauyasına bir kere uğramadan sigorta yaptırmayınız. Telefon: Beyoğlu 4886. 47 “ m İSTANBUL BELEDİYESİ Darülbedayi temsilleri İstanbul Şehir Tiyatrosu Büyüği LI Il Yazan: Müsahip zade Celâl Bey saat 21,30 Aynaroz 6 perde tarihi komedi Umuma Gelen evrak geri verilmez. — Müddeti #eçen vüshalar 10 kuruştur.— Gazete ve matbaaya nit işler için müdiriyete mü- racant edilir. Gazetemiz ilkalarm mes'n- liyetini kabul etmez. BUGÜNKÜ HAVA Gördüm bunu gözümle ben, başka söze inanmam Gördüm bunu gözümle ki, bora gibi bir adam Birdenbire fırlayarak batakların selinden Birer birer yakaladı timsahları belinden. AAA ALL, Boğazladı sırtlanları, temizledi bu yurdu Li Sonra kalkıp ayak üstü, Türk oğluna buyurdu: “Başka Tanrı bilme artık, anan olan yurda tap Ululuktan dıvarlar ör, yücelikten kemer yap Varlığının göğe doğru boy atarken yapısı! Gönlündeki örse vur ki kıvılcımlar saçılsın! Bir güciyle bileginin arda kadar açılsın işlerin, in tunç sürgülü kapısı! Gördüm bunu gözümle ben, söze inanmam Duydum bunu açık açık böyle dedi O Adam: 253-033 tarihinde hnva tazyik 708 mi- Hiretre menklık en fazla 8, en as 2 dere vede Kadısı Konya Asliye Hukuk Mahkemesinden: . Konya vilâyeti idarei hususiyesi namma mücetdeten inşa edilecek Gazi Paşa, Hakimiyeti (oMüliye, . İsmet Paşa mekteplerini olbaptaki mukavele ve şartname mucibince inşa ve ikmalini deruhte etmiş ve Konyanın ulubenledi mahalle- sinde Botsalı hacı Emin efendi hanesini ikametgâh göstermiş i olan Lenç Şirketi vekili Mehmet Emin Bey inşaata baslamış i ve hitam bulduğunu bildirerek mukavele (mucibince bedeli inşaatın kısmı âzammı çektikten sonra Konyadan ve hatta | Türkiyeden çekilip gitmiş ve bu kerre makamı vilâyetçe in- şaat taahhüdiinin mukavele veçhile yapılmadığı anlaşılarak tetkikata girişilmiş ve halen zuhur eden ayıplara nazaran is- timal edilmiş olan malzemenin ve işçiliğin mukavele hilâf fe na ve bir takım gizli kusurlar da mevcut olduğu anlaşılmış ol- duğundan müteahhitler tarafından bir itiraz ve müdafaaya | meydan kalmamak için şimdiden mevcut halin tesbiti hakkın da vekil Ahmet Cevdet Bey tarafından verilmiş arzuhal ve merbutu mukavele ve şartname bittetkik delilin tesbiti Keramet! > Bazı garip ve bedihi şeyler o- kuruz da pek farkma varmayız.. Garip ve bedihi ikisi bir arada o- lur mu diyeceksiniz?, Olur.. İşte misali: Gazetelerde bir tefrikadan: “Sultan Aziz O odasında kendi kendine şu sözleri söyledi: — Ah ben böyle olacak padişah me idim?...,, Bunu yazan muharrire sorabi- Tirsiniz: — Madem ki; Sultan Aziz yal- nızdı. Bu sözlerini kim işitmiş?.. , Tabii cevabı yok!.. Geçenlerde Ankarada Deli Meh- met isminde bir akıl hastası önü- pe geleni yaraladı ve o esnada öl | dürüldü. , ALLA AAA EAA MA ASKLAR Tali Tasfiyede bulunan GÜNEŞ SİGORTA Türk Anonim Şirketinden: Hali tasfiyede bulunan Güneş Sigorta Türk Anonim Şirketinin 25 Mart 1933 tarihinde inikat eden alelâde hissedaran ii çe le ğ nun 376 ıncı maddesine tevfikan verilen karar mucibince hissedaranın 9 Nisan 1933 tarihine müsadif pazar günü saat on buçukta ikinci defa şirket merkezi 0- lan İstanbul'da Cermanya Hanında ale- iâde olarak içtima etmeleri ilân olunur. “Her güçlüğe çal üzengi, bin bir yanı araştır, Yağız, azgın aygırının sımsıkı tut gemini. Kı , şaka ettir, savaştır Dalgaların sırtlarında oynatırken gemini!” öle Ey bugünün genç Türk oğlu, ey yarınlar yolcusa Ey ölküler ölkesinin yılmabilmez ! Gördüğümü, duyduğumu birer birer dinledin Deniz gibi sen de coştun, çağıldadın, inledin. Bilirim ki sen bu dili tâ özünle anlarsın Yurt içinde sen varsın, gönüllerde sen varsın. Başındaki Ulu Güneş aydın etsin yolunu Haydi yürü şaşırmadan hiç sağını, solunu! LL ALA Fazıl AHMET STİLLER RAN alarak, gizli bir maksat, zaruret ver. | Ruznamei müzakerat : 1 — Tasfiye mermurlarr ile Murukıp Gazeteler bunun tafsilâtmı ve- rirlerken şöyle yazdılar; “Mehmet, evine geldiği zaman karısını tavanda asılı görünce fe- nalaşmış ve eline geçirdiği silâh- la önüne geleni vurmaya | başla- mastır.” Bunu kim gördü de böyle yaz- dınız diye de gazeteye sorabilir. Dünkü © gazetelerden biride, Profesör Malche gelirse (kimleri çıkaracak ve yerlerine (o kimi ala- cak? Bunu yazıyor. — Dün akşam Profesör Malche ile briç yaparken mi size söyledi? diye de bu gazeteye sorabilirsiniz... Bütün bu biçim ifadelerdir ki; bizde gazetelerin yazdıklarına iti mat hissini eksiltmiştir. Elini kaptırmış?.. Bir zavallı amele (o kadın tütün fabrikasında elini makinaya kap- tırmış.. Hâdise gazetelere (o geç miş. Ben acıdım. Elim bir şey ol- makla beraber bu bir felâket de- ğildir. Bir kadın için daha tehli- keli, en tehlikeli şey © parmağını değil, gönlünü kaptırmaktır. Her gün yüzlerce kadm bu tehlikeye uğruyor da bir tanesini gazeteler yazmıyor. Gönül parmaktan da mu ehemmiyetsiz?. Karilerimizden Ahmet Beye Kıymetli mektubunuzu aldım. Takdirkâr sözlerinize teşekkür e- derim. Bizim için yegâne kazanç kariin düşündüğü gibi düşündüğü © müzü anlamaktır. Yeni Talimha- ne mahallesine bir ufak meydan bırakılmamış olmasını ben de ge- çenlerde yazdım. Sürp Agop mezarlığı ne park, ne stadyom olacak; orası belediye hesabına satılacaktır efendim. Evkaf bahsine gelince; o bir a: lasılmaz muamma oldu. Gün ale cek ki; (İskele maddesi) diye di. limizde dönen ve ne olduğu bilin. miyen şeyler meyanına girecektir, e yazdığınız ve siz vasfettiğiniz zat için aklıma beyit geldi: di Yıldız arayıp gökte nice turfa müneccim Gaflet ile görmez kuyuyu reh- güzerinde” Muvazenesizliği bir kabahat o- larak yazdığmızı (o sanmıyorum. Çünkü Avrupada da bütçeden fi- | Silâhlanma Bahsinde Davamız (Başı 1 inci sahifede) mezkür rakam, 105 milimetreye mun- dil tutulmalıdır. “Bu formülü ayni tipte topu kabul etmek arzusunda bulunan memleket- lere de teşmil eylemek suretile umu- mileştirmek lâzımdır. Deniz silâhları “Gerçi bu meselede vaziyet almak Türkiyeye düşmez. Fakat her sınıf silâh arasında alâka vardır. Bu nok- tadan, donanması olmıyan devletlerin de, kara, deniz, hava silâhları kuvvet- Wi devletlerin bu silâhlar arasında bir tenzilât teadülü mevcut olmasında a- lâkaları bulunmak icap eder. Hava silâhları , Hava kısmında az çok mütalen et- tiğimiz bir nokta var. Bu, Türkiyeye tahsis olunan tayyare miktarıdır. Bu miktar kendisile bir tutulması icap e den Avrupa Devletleri için tespit olu nan mevcudun yarısmdan çok daha aşakıdır. Hukuk müsaviliği ve Boğazlar “Projenin çok mühim bir noktasma temas edeceğim, Bu bahiste Lozan muahedesinde yer bulabilmiş ayni ma- hiyette ahkâm vardır ki, İngiliz pro jesinde zikredilmemiştir. “Bu muahedede © Çanakkaleye Avrupa kıtasındaki arazi in b kısımlarına müteallik askeri mahiyeğ- te ahkâm mevcuttur. Bu hususta her törlü suitefehhüme mâni olmak için şurasını derhal söyliyeyim ki, bu söz“ lerimin Çanakkaleden mürur serbest. liğine ve Türk bitaraflığının manası- na ve Lozan muahedesinin Çanakka. le boğazının açılması hususundaki tat- bikatına katiyyen taallâku yoktur. Bilâkis bu prensipler bizim noktaina- zarımıza tamamen tevafuk etmekte- dir. Binaenaleyh Avrupaya ve | bütün dünyaya karşı Lozanda deruhte etti- ğimiz mecburiyetleri tevlit eden ve bu | suretle bizi hususi bir vaziyete koyan Boğazların açık durması, bizzat bizim mevzuu bahsolmadığımız . bilcümle hususlarda herzamand. liğini ve bunları açık tutmak hususundaki taahhüdü. müzü temine matuftur, “Filhakika Lozun Oo munhedesine merbut Boğazlar mukavelesinin üç” ten dokuza kadar olan maddeleri bu serbestliğe ve deruhte etmiş olduğu- muz mecburiyetlerin ifasma bir mâni teşkil etmektedir. Ve bunlar bugün yalnız fili bir silâh bırakımı mukave. esi karşında bulundukları için de- Takat hakil nalarmı kaybetmiş oldukları için, hü- kümden sâkıt olmuş bulumuyorlar, Bu askeri ahkâm ile ayni zamanda Kirlere kadar muvazenesizlik hü- kümfermadır. Hürmetler efendim. FELEK | Yazıl Trakyanın bir kısmına müteallile pro- tokolunu ihtiva ettiği ahkâmı da tel mih ettim. “Metalibatımızm bu dürüst, sarih ve açık ifadesi karşısında bu yüksek mecliste bunların doğruluğuna itiraz ve «tneli bütün ma- | edecek bir aza bulunmadığında şüp- hem yoktur. “Niyetimizin temizliğinden kı mek veya tenkit etmek niyeti olmak- sızın, kendimizin ve ayni (o zamanda hizmet etmekte olduğumuz davanm da zannettiğimiz. ati menfaatleri. ni izah ettim, “Yüksek meclisinizin bunları muta- dı olan cemilekârlılda miitalen ve tet - kik etmesini temenni #derim.,, Istanbul ikinci ticaret - mahkemesin- den : Türkiye İş Bankasmın Ahmet Zi- ya, Rifat Abdullah ve Abdullah Kadri Beyler zimmetinde bir kıt'a senet müsi- bines watlubu bulunam-450 T. lirasının protesto tarihi olan 6 Eylül 931 den iti- baren 949 falz 946 komisyon ve 2032 kuruş protesto masrafı ve takdir edile- cek ücreti vekâlet ve icrada inkâra bi- 'naen tazminatı kanumiye ile birlikte tah- sili talebile ikame eylediği davadan do- layı Abdullah Kadri ve Rifat Abdullah Beylere berayi tebliğ “ gönderilen arzu- hal ve müstenidat süretleri ikametgâhla rınm meçbaliyeti hasebile tebliğ edile- mediğinden bittalep Hukuk Usulü mu- hakemeleri kanununun ahkâmı mahsu- sasına tevfikan ilânen tebliğat icrasma ve merkür kanumun 142 inci maddesi mücibince de arzuhal ve müstenidat su- retlerinin mahkemesi divanhanesine ta- likine karar verilmiştir. Rifat Abdullah ve Abdullah Kadri Beyler işbu ilâmın pojri tarihinden itibarem 20 gün zarfın- da cevap ita etmedikleri takdirde hakla- rmda musmelei gıyabiye icra edileceği tebliğ makamına kaim olmak üzere key» fiyet ilân olunur. raporlarının kıraati, 2 — 1 Künunsani 1932 tarihinden şir kotin tasfiye haline girdiği 15 Teşrinsa- ni 1932 tarihine kadar olan bilânço ve kâruzarar hesabının kabul ve tasbivi ile eski Meclisi İdarenin tebriesi, 3 — Şirketin tasfiyeye başladığı 18 Teşrinitani 1932 tarihinden 31 Kâmun- evvel 1932 tarihine kadar olan bilânço ve masraf ve varidat hesabının kabul ve tasvibi ile tasfiye memurlarının tebriesi, içtimadan Iakal bir hafta evel Galata'- da Voyvoda caddesinde kâln Franko A- ziyatik Bankasına tevdi ederek mukabi- inde dühuliye varakası ahzeylemeleri mercudur. Tasfiye Memurları Şi İstanbul ikinci iflâs memurluğundan: Müflis Kibar Ali kardeşler mahdumları şirketi ile şerik Fettan, “Sarım, Rıza, Hikmet Beylerin evvelce ilân olunan i- kinci toplanması muhasip raporunun a- demi tevdiinden tehir edilmişti Ahiren muhasip raporunu vermiş olduğu gibi şa hısları masasına kayit olunan alacaklıla- rn sıra defteri yapılmış ve dairede tet- kike hazır bulundurulmuştur. Şirket a zası tarafından teklif olunan konkurda- tonun müzakeresi için alacaklıların 27 Mart 933 pazartesi günü saat l4tel- Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 1400 ilâ 1600 Ton Rekompoze kömürü : ei Kapalı zarfla münakasa sı 17 Nisan 933 pazartesi günü saat 14 te, Harp Gemileri ihti yacı için lüzumu olan yukarda miktarı yazılı Rekompoze kömürü kapalı zarf usulile müna- kasaya konulduğundan şartn. amesini görmek istiyenlerin her gün ve mezkür kömürü itaya talip olacakların da münakasa gün ve saatinde muvakkat teminat makbuzlarile birlikte Ka sımpaşada Deniz Levazım Satmalma komisyonuna müra- caatlarr. (1276) Tal Üsküdar Müddeiumumiliğinden: ilâtı dairede mevcut şartname ve keşifnamelerinde yazılı olduğu üzere Üsküdar (hapishane ve tevkifhanesinin e- sas binasma ait tamiratı cüz'i ye ile zemin kat pencerelerinin bazı kısımlarma demir parma klık yapılması ve bu kata elekt rik tesisatı icra edilmesi ve umumi badana ve cüz'i sıva ta- miri ile helâların da çinilerinin ve künklerinin tamir ve tecdi- dive hapishane hamamın binaya teallük eden tamiratı ve bü hamamın ısınma ve su bor ularile kalöriferine ve kazanma ait tamiratn icrası açık eksilt me suretile ve 1705 lira muham men bedelle 13 Nisan perşemb e aksamı saat on altıda Üskü- dar Melmüd €; 7,5 teminatı ğü dairesinde ihale edilecektir. Se muvakkate akçelerile beraber münakasaya iştirakleri ve şartname ve ke şifnameleri her gün Usküdar Müddeiumu miliğe müracaatları ilân olunur. Taliplerin görmek üzere de (İZAK) intihap edilen ehli vukuf tarafımdan muğta muhalen icra kı- linan keşfi mutazammın raporda bir mektepte gizli ayıplar i- çin (7284) lira 36 kuruş ve mukavele mucibince lüzum görül miyen yerli kiremit ile Marsilya kiremiti farkı olan (1660) lira 7 kuruş ki cem'an (8944) lira 43 kuruş ve üç mektepte ayni vaziyette olduğundan üç mektep için cem'an (24833) lira 29 kuruş tesbit edildiği görülmesile tanzim kılman işbu zabıtname hukuk usul muhakemeleri kanununun o 372 kinci maddesinin istisnai fıkrası mucibince müddeialeyh o Şirkete tebliği makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (1323) Bartın Belediyesinden: Bartın şehrine Kavşak suyu menbamdan Orduyeri mahallesinde inşa edilecek şehir su tevzi hazinesi dahil olmak üzere getirilecek olan (66013) lira (54) kuruş bedeli keşifli içmesuyunun mevcut proje ve elere il şartnam. tevfikan inşa ve ikmal ameliyatı 22 Mart 933 çarşamba gü- nünden itibaren 25 gün müddetle ve kapalı zarf usulile müna kasaya çıkarılmıştır. Taliplerin keşifname ve şartnameleri İstanbul, Ankara, İzmir ve Zon guldakBelediyelerinde göre bile cekleri projeyi aynen görmek ve fazla malümat almak istiyen lerin de Bartın belediyesine müracaatları ve münakasaya işti rak edeceklerin ihale günü olan 16 Nisan 933 pazar günü saat 16 dan evvel teminatı havi teklif mektuplarile Bartın belediye sinde hazır bulunmaları ilân olunur. (1344) Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden: Beşeri tababetle iştigal etmiyeceğini ifade ile kanunen yapmakla mükellef olduğu mecburi hizmeti ifadan istinkâf eden Tıp Fakültesi 1339 senesi mezunlarından 1301 tarihin de Berüt'ta doğmuş Aptülkadir Bey oğlu Fen Fakültesi Fiz- yoloji sabık müderrisi ve Ziraat Vekâleti Celilesi şimdiki U- mum Baytar Müdürü Dr. Hüseyin Sabri Beyin 4-6-932 tarih ve 2000 numaralı kanunun muvakkat maddesi hükmüne tevfikan ve 1-2-933 tarihinden itibaren iki sene müddetle icrayı san'attan menolunduğu alâkadarlarca malüm olmak ü- zere ilân olunur. (1333) İstanbul asliye mahkemesi birinci hu kuk dairesi ticaret kısmından: Galatada Kura Mustafa sokak 29 No. da Layfo- viç efendinin Eminönünde Rıhtım hanın da 2 No. da Kolçak zade Nusret, Musa Reis zade Ahmet ve Nafi Beyler aleyhi. ne ikame eylediği alacak davasından do- layi müddanleyhlerden Nafi beyin ika. metgâhı hazırmın meçhuliyeti anlaşılma. 41 hasebile namına tastir kılınan daveti. yenin H. U. M. K. mun 141 inci maddesi hükmüne tevfikan ilinen tebliğine karar verilmiş ve emri muhakeme 10-8-983 çarşamba saat 13,30 a talik edilmiş ol- duğundan mümaileyh yevm ve vakti imezkürda mahkemede hazır bulunmadı- İı veya bir vekil göndermediği taktirde hakkında münmelei gıyabiyeye devam © dileceği ilânen tebliğ olunur. İstanbul 7 inci icra memurluğundan: Bir borcun temini istifası için mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer port man to ayna vesair eşyayi beytiye 30-3-933 tarihine müsadif perşembe günü saat or | ikiden on üçe kadar Beyoğlunda Sakız || ağacı caddesinde 23 numerolu hanede birinci açık artırma — suretile satılacak” tır. Taliplerin mahallinde bulunacak me — Gebze Askerlik şube sinden aldığım askerlik vesikam! zayi ettim. Yenisini çıkaracağım” dan eskisinin hükmü yoktur, Ad- res: Darıca, Bağlarbaşı mahalle sinde 316 doğumlu İslâm oğlu Ha