26 Mart 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

26 Mart 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 “ Istanbul Ziraat Bankasından: İ Sn Mahallesi No. “zn | 272 23 ra 75 | 276 oyn 278 20 280 Semti Sokağı ŞEHREMİNİ Nercan Edirnekapı Balat Edirnekapı Büyükada Galata BÜYÜKDERE Bebek Galata Beyamt ağa Mercan ,, Atik Mustafapaşa Karabaş Hac Muhittin Karanfil Arap camii Büyükdere Bebek Kemankeş Kara Mustafapaşa Avcı bey Beyazıt ağa Kamer batun Meyhane Fuat paşa Papas Balat Löküncüler Zeytinlik Kalafat yeri Çarşı iskele Dere Topçular Pastırmacı çıkmazı Paşa meydanı Şirket Irmak 281 i 282 | 285 284 Edirnekapı Topkapı Beyoğ'u MİLLİYET PAZAR 26 MARTI 1933 Hisseye göre mu- | hammen kıymeti s0 T.L. 1500 400 366 35 376 700 300 s0 Cinsi Hisse Emlâk miktarı Ne. Tamamı 6 Kâğir iki dükkân 2 42,44 Kâğir hane Tamamı 9 Arsa ziranı 98 18/24 ” 110 Arsa metre 20 1/2 ” 152 Arsa metre 188 ” nu Ahşap dükkân 50/120 70 Arsa Tamam: 06 Ahşap hane ( harap ) ” 12 Kiğir dükkân 18 76 Arsa 4 Ahşap hane » 5 Arsa zira: 94 .” 25 Arsa zirsı 66 " 125 Ahşap dükkân 1000 150 800 200 100 | Pey akçelerile ihale bedelleri nakden veya gayrimübadil bonosile ödenmek üzere yukarda evsafı yazlı gayri menkuller açık arlırma o süretile satışa çıkarılmıştır, Kat'i ihaleleri 10-4-933 pazartesi günü saat onbeştedir. Arru edenlerin yüzde yedibuçuk pey akçelerile Ban- kamıza müracaatlar. Şartname bankamız kapısına aşılmıştır. Senel haliye vergisile belediye rüsumu müşleriye aittir. e D Konya Asliye Hukuk Mahkemesinden: Konya vilâyeti idarei hususiyesi namına müceddeten — inşa edilecek on iki dershaneli mektebi bu baptaki o mukavele ve şartname mücibince inşa ve ikmalini deruhte etmiş ve Kon ya Meb'usu Kâzum Hüsnü Beyin hanesini ikametgâh göster- | mış ve inşaatın hitam bulduğu nu bildirerek mukavele muci- bince bedeli inşaatm kısmı âzamını çektikten sonra Konyadan ve hatta Türkiyeden çekilip gitmiş ve bu kerre makamı Vi: i lâyetçe inşaat taahhüdünün mukavele veçhile yapılmadığı an e laşılarak tetkikata girişilmiş v e halen zuhur etmiş ayıplara na Zaran istimal edilmiş olan malzemenin ve işçiliğin mukavele » hilâfı fena ve bir takım gizli kusurları da mevcut olduğu an- asılmış olduğundan müteahhitler tarafından bir itiraz ve mü dafaaya meydan kalmamak için şimdiden mevcut halin tesbi- © ti hakkında vekil Ahmet Cevdet Bey tarafından verilmiş ar- zuhal ve merbut mukavele ve şartname bittetkik delilin tesbi- fi | miş olan Lenç Şirketi vekili Mehmet Emin Bey inşaata başla- | ti için intihap edilmiş ehli vukuf tarafından muta mahallen | icra kılınan keşfi mutazammın raporda gizli ayıplar için | (10528) lira 25 kuruş ve noksan inşaat için (184) lira ve ta- | dilen diğer neviden yapılan inşaat için (1519) lira 35 kuruş ki cem'an (12231) lira 60 kuruş tesbit edildiği görülmesile tanzim edilen işbu zabıtname hukuk usul mahkemeleri kanu- nunun 372 ci maddesinin istisnai fıkrası mucibince Lenç şir- © ketine tebliği makamma kaim olmak üzere ilân olunur. : “ (1324 Türkiye Hilâliahmer Cemiyeti Merkezi Umumisinden: R Hilâliahmer Umumi Meclisi 1933 senesi Nisanınm 25 inci Salı günü sabah saat onda Ankara'da Yenişehirde Cemiyetin merkezi w- mumi binasında alelâde içtimaını yapacağından, iştirak edecek mü- teşrifleri rica olunur. rahhasların mezkür tarih ve saatte Hilâliahmer merkezi umumisini RUZNAME: 1 — Reis ve reisisanilerle kâtiplerin intihabı | 2 — Meclisi umumi tetkik Komisyonu ve Merkezi Umumi icraat ra- EL Ni ni i h afiyeti umumiye, ahi | “Adres: porlarınn tetkiki ve kabulü halinde merkezi umumi zimmetinin ibrası, 3 — 933 - 934 bütçesinin tasdiki, 4 5 Çıkacak merkezi umumi azası yerine diğerlerinin intil İki emeyi azman yeniden iillile | © — Merkezi umum! teklifatı. Adalar Malmüdürlüğünden; Rüyükadada yazıcı sokağında 7 No. hevin 2-16 ve — Lonca sokağında 6 No. lı dükkân ve 8 No. li evin 2-32 hisse © si 20 Mart 933 tarihinden itibaren 10 gün müddetle askıya alınmıştır. 9 Nisan 933 pazar günü ihalei kat'iyesi yapılacak pir. Taliplerin adalar idare he yetine müracaatları. (1334) İLÂÇLARINIZI Şit. Kapı'da kuvvetsizlik halâtında bü- yük faide ve tesiri görülen £ SALİH NECATİ Konya Asliye Hukuk Mahkemesinden: Konya idarei hususiyesi namına müceddeten inşa edi- lecek hastahaneyi bu baptaki mukavele ve şartname mücibin ce inşa ve ikmalini deruhte etmiş ve Konya meb'usu Kâzım Hüsnü Beyin hanesini ikamet gâh göstermiş olan Lenç şirke- ti vekili Mehmet Emin Bey ir şaata başlamış ve bir aralık in- saatm hitam bulduğundan bahis ile © zamanki ve | heyeti biliğfal inşaat için kanunen haizi salâhiyet olmıyan bir kabul heyetine mevcut hastahaneyi bilirae hiç bir tetkik ve muayeneye lüzum görmeksizin hilâfı usul yaptıkları bir ka bul muayenesi üzerine insaat kısmı azammı sim- diye kadar çekerek Konyadan ve hatta Türkiyeden çeki- lip gitmiş ve bu kerre makamı vilâyetçe inşaat taahhüdünün mukavele veçhile yapılmadığı anlaşılarak tetkikata girişilmiş ve bir takım gizli kusurlar olduğu anlaşılmış olduğundan ve şimdi ise hastane için icap ede n elektrik tesisatı ve su isalesi gibi ikmali zaruri bulunan tesisat yapılacağından müteahhit- ler tarafından bir itiraz ve müdafaaya meydan kalmamak için | henüz hastahaneye getirilmeden ve delâili zayi olmadan bu hususta mevcut delillerin tes biti hakkında vekil Ahmet Cev det bey tarafından verilen arzuhal ve merbut mukavele ve şartname bittetkik delilin tesbiti için intihap edilen ehli vukuf tarafından muta mahallen icra kılman keşfi mutazammın ra- porda gizli ayıplar için (11344) lira 75 kuruş ve noksan in- saat için (10178) lira 65 kuruş ve tadilen diğer neviden yapı- lan inşaat için (2795) Tira bir kuruş cem'an (24318) lira di kuruş tesbit edildiği görülmesile tanzim kılınan işbu zabıtna- me hukuk usul mahkemeleri kanununun 372 ci maddesinin is tisnai fıkrası mucibince mezkür Şirkete — tebliği makama kaim olmak üzere ilân olunur. (1325) Istanbul Adliye Dairesi Eşyayı Cürmiye Tasfiye Komisyonundan 926 senesi ilâ 928 senesi gayesine kadar üç sene zarfın da İstanbul Adliye emanet dairesine vurut edip M. U. mi ve Müstantik ve mahkeme kararile sahiplerine iade olunan eş- yalardan bakiye kalan muhtelifülcins eşyanm sahibi hakikile- ri mevcut olduğu halde tarihi ilândan itibaren İstanbulda bu- lunanların bir ay ve sair mahallerde bulunanların iki ay müd det zarfında karar istihsal edip eşyalarmı almak üzere ema- net dairesine müracaat etmeleri, müddeti mezküre hitamına müracaat edilmediği takdirde mevcut bulunan eşya bil- müzayede satılıp bedelleri tarih satışından itibaren altı ay müddet emanet dairesi kasasında muhafaza edileceği ve bu müddet zarfında dahi müracaat edilmediği takdirde sahipsiz addedilerek hazineye irat kay dolunacağı ilân olunur. (1332) İLAN Hali tasfiyede bulunan Türkiyede Ti caret, Sanayi ve Ziraat Milli şirketinin 20 Mart 1933 tarihinde vukubulan he- y'eti umumiye içtimaımda ittihaz edilen karara tevfikan, tasfiyel matlübat baki- yesi tevziatının 15 Nisan 933 tarihin den itibaren atideki şerait dairesinde Ga ista Osmanlı Bankası vasıtasila icra ©- dileceği, mezkür Şirket | hissedaranile müeesis hissesi hamillerinin malümu ol- mak üzere İlân olunur. Eshamnı nümero berdrosile birlikte Galata Osmanlı Bankasma ibraz ve tes- ben edecek hissedaran 3 hisse senedi Başına 1,638 Türk Lirası, ve 10 hisse senedi mukabilinde İstanbul Emlâk Şirketinin 7 hisse senedini ala- cak; ve müessis hisse senedi hamilleri : hisse başına 76,84 Türk Lirası, ve 5 müessis hisse senedi mukabilinde 1 det İstanbul Emlâk şirketi hisse senedi alacaktır. İbraz edilen birlik her bir hisse sene- di için Osmanlı Bankası tarafından ko- misyon namile 8,80 kuruş, müessis hisse senedi başına da 6,84 ku ruş istifn edilecektir. İstanbul Emlâk şirketinin tam bir hisse senedini almak özere icabı mikdar | da caham ibraz edemeyen hissedaran ve mücesis hisse senedi hamillerine, mü- badele edilmeyen küsmrat müş'ir Os- | manlı Bankası tarafından © bir makbuz İ ita edilecektir. İşbu makbuz eshabıma, tam bir hirse senedi molsanını birleye. | Kâ. evvel | rek ikmal etmeleri için 31 1933 tarihine kadar bir mühlet verilmiş tir, Bu müddetin — inkizasında Osmanlı Bankası, Emlâk Şirketinin bir hisse se- nedi 5 Türk lirası varakai nakdiye be- sabile işbu küsuratı hamillerinden nak- den ve resen iştira ve istirdat edecektir. Hiseedaran ve mücssis (| hisse senedi hamillerinden memaliki ecnebiyede mü- | kim olanlar, eshamını İstanbulda Osman lr Bankasma göndermezden evvel, Milli parayı koruma kararnamelerine tevfi- | han Türkiyeye ithallerine müsaade istih sal edilebilmek üzere yetlerinde mevcut direceklerdir. Hali tasfiyede TÜRKİYEDE TİCARET, SANAYİ VE ZİRAAT MİLLİ ŞİRKETİ birlik | Sadıkzade Biraderler Vapurları KARADENİZ POSTASI İnönü Vapuru 27 Mart Pazartesi saat 18 de Sirkeci rıhtımından hare- ketle (Zonguldak, İnebohi, Sam. son, Ordu, Giresun, Trabzon, Sürmene ve Rize) ye azimet ve avdet edecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Meyme- net hanı altında acentalığınn müra cnat, Tele. 22134. . SEYRİSEFAİN Merken asanla: Galata Köprübaşı B. 2362 Sebe A. Sirkeci Mühürdar sade H. 23740 İZMİR - PİRE - İSKENDE. RİYE POSTASI “İZMİR ,, 2 99 Salı 11 de TRABZON POSTASI “GÜLCEMAL,, 29 Mart çarşamba 18 de Ga lata rıhtımından. Dönüşte Tireboluya da uğ- ranılır. “İZMİR - MERSİN POSTASI “MERSİN, 29 Mart çarşamba 10 da İdare rıhtımından kalkarlar. ZAYI — Gebze Askerlik şube- | sinden aldığım askerlik vesikamı | esham mikdarnı mezkür Bankaya bil. | ZAYi ettiğimden yenisini çıkaraca- ğım eskisinin hükmü yoktur. Ad- İ res: Darıca Cami mahallesinde | 314 doğumlu Hacı Ali oğlu İsma- ja Beyoğlu Birinci Sulh Hukuk Mahkemesinden: Galatada Cemaat hanında 6 No. da mukim iken elyevm | ikametgâhı meçhul bulunan A rifzade Şükrü B, Avukat İhsan B. tarafından Beyoğlu Birinci Sulh Hu- in eler, Keşir ei ASİPIROL NECATİ Fostfatlı Şark Malt Hulâsas İstanbul ve Trakya Şeker > Fabrikaları | kuk mahkemesinin 933-304 No. hı dosyası mucibince aley- hinize ikame olunan 45 lira alacak davasının 20-3-933 yev- mü muhakemesinde gelmediğinizden gıyabınızda muhakeme ye karar verilmiş vekili mumaileyh tarafından imzanızı havi bir kıt'a teahhütname ile borcunuzu natık muameleli | evrakı resmiye ibraz inkâr halinde tatbikat ve istiktap ve yemin tek- lifile ispat olunacağı beyan olunmakla tarihi ilândan itibaren on beş gün zarfında itiraz etmez ve istiktap ve yemin için mah keme günü olan 22-4-933 cumartesi günü saat 10 da muhake- meye gelmezseniz mahkemeye alınmıyarak vakıayı ikrar et- miş addolunacağınız tebliğ makamına ilân olunur. (1341) TİCARET İŞLERİ UMUM MÜDÜRLÜĞÜNDEN : 30 İkinci Teşrin 330 tarihli kanun hüleümlerine göre memleketimizde iş yap- mağa izinli bulunan Ingiliz tabilyetli (Şenkers Limitet — Sehenkere Limited) Şirketi bukere müracatla 1 İkinci Kanun 933 tarihinden itibaren Türkiyedeki faa- liyetine nihayet verdiğini bildirmiş ve lâ zımgelen vesikayı vermiştir. Mezkür şir. ketle alâkası bulunanların Şirkete ve icabında İstanbul Mıntakası Ticaret Müdür- lüğüne müracaat eylemeleri ilân olunur. Grip, nazle baş ve diş ağrılarının müessir ilâcıdır. Lütfen tecrübe ediniz. 1078 Kullanınız. Her eczane de satılır. Türk Anonim Şirketinden: Alpullu Şeker Fabrikasının İstanbul depolarından kristal toz şekeri atideki fiatla her isteyene bin kilodan eksik olmamak üzere satılır. Kristal Toz, Kilosu 36,5 Kuruş Taşradan vuku bulacak siparişler yüzde yirmisi peşin ve mütebakisi hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bilcümle masarif ve mes'uliyet müşteriye aittir. Müşteri isterse sigorta ettirilir. İstanbul, Bahçekapı, 4 üncü Vakıf han 4üncü kat, Telgraf adresi: İstanbul Şeker Telefon:24470.79