27 Mart 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

27 Mart 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

por Boçkay bayramda geh- rimizde oynayacak Bu bayram Türkiyenin eniyi | kulüplerinden biri olan Fenerbah- | çe spor kulübünün 25 inci senei devriyesidir. Bu münasebetle o Fenerbahçe kulübü tarafından Macar Boçkay | takımı şehrimize ( çağırılmıştır. Boçkay şehrimizde iki maç yapa- caktır. Birinci maç Fenerbahçe : Çocuklarınızı göz önünden u.ak bulundur- mayınız. Şehirde çocukları öldüren birisi dolaşıyor. giilüyei 27 MART 1933 Ankara caddesi, 100 Ne. Glorya Sinemasında 29 mart Çarşamba akşamı saat 21,30 da Nm San'atkârları Cemiyeti tarafından tertip edilen ve Eftalya ve Safiye hanımların — Fransızcadan — — Taka .. Sokağın köşesinde, direksiyonu İ başmda pinekliyen 3033 numaralı otomobilin şoförü Stenislas hemen ba- yn çevirdi ve yaya kaldırımmda bir Başmuharri Yarı işleri Müdürlüğü dare ve Matban ABONE ÜCRETLERİ : Türkiye için Hariş için LE LK. tevil'e götür. Geri döndüler. Bir aralık şoför ö- | nündeki dikiz aynasından kadını ta- rassut etti, Kadın kireç gibi bembe- yaz kesilmişti. Belli ki, müthiş bir cz M— 2 — 3 esli a iü 10 Gir Me Gelen evrak geri verilmes.— Müddeti geçen nüshalar 10 kuruştar.— Gazete ve matbaaya ait işler için müdiriyete mü- racaat edilir. Gazetemiz ilânların mes'a İiyetini kabul etmez. mmm BUGÜNKÜ HAVA yk rank eerkünladem yerle ee e Br 26-3-033 tarihinde havı EE milimetre en çok ki Tün Gel rece idi. m de Darülfünun ve Darülfünunlular lerde Darülfünun ve ruhu için bunu gayri bi bulma- malıyız. Amma dünkü gazeteler- den birinde çıkan imzasız bir ya- zıda okuduğum gibi bu hareketin © “Karşısındaki hatibin kafasına hokka fırlatmak” şeklinde teza- Me etmesi de arzu edilir şey de- ir. Bu yazıyı yazan zata nazaran bizim Darülfünunda öteden beri cansızlık vardı. Ve o hiç bir za- o man Avrupa Darülfünunlarına © benzememişti. © — Olcuduklarımız, işittiklerimiz ve gördüklerimize nazaran Avru- — pa Darülfünunlarınm bu “canlı Bir Lüle canlılık denilen bu ha- reketlerin yüzde doksanı siyasi- dir. Orada siyasi partiler Darülfü- nunu alet ittihaz ederler. Ve ba- - zan bu yüzden talebe arasında gü- ç Fültü çıktığı için Darülfünun Ema- — heti muvakkaten müesseseyi kapa tır. Ben bu çeşit canlılığa taraftar değilim.. Bizim Darülfünun en ba- şı boş zamanında yetişmiş ve mem İeketin siyasi cereyanlar kaynağı — Olduğu demlerde orada bulunmuş © bir eski Darülfünunlu sıfatile ben bu mütalâadayım ve bu mütalâayı « bana yürüttüren sebepleri izah i- Yirmi beş senelik bir'g geçmiş, — Ait bu hatılarımı okuyacak olanla- yn benim gibi düşünmemelerine imkân görmiyorum, Boğaz meselesi genç kadının kendisine işaret ettiğini gördü. Derhal otomobili kaldırımın ke- — Beni Montaigne sokağına götü- Tünüz ve çabuk! Stanislas şöyle düşünüyordu: “Enfes kadın, fakat biraz sinirli- ye benziyor. Ben de sinirli müşteri lerden hiç te hoşlanmam. Otomobil istenilen sokağa varm- keci gele ma — Burada dur. Şoför gene işinden düşünüyordu: Muhakkak bir ediyor. terkedilmiş bir kadın mı, yoksa âşıkı- sm bırakıverdiği bir kız mı? Her iki cepheden de bedbaht bir kadın de- mek... Apartımandan çıkan her erkek genç kadını bir kere yerinden hopla- yordu. Apartıman bu, gireni çıkanı elbet çok olur. Nihayet eşikte bir adam daha peyda oldu. Saçlarına kır düşmüş ol- makla beraber, henüz genç denecek bir adam. Üzerinde seyahat kostü- mü vardı. Bir hizmetçi de elinde bir bavul taşıyordu. Bavulu öndeki, otomobile yerleş tirdi, arkasından, da saçıma kır düş- müş adam bindi. Öndeki otomobil harekete geçin- ce, kadın şoföre emir verdi: — Takip et, sakın kaçırma! Şoför aldığı emre tevfikan, takibe | başladı. Nihayet biri önde, biri arkas | da iki otomobil İstasyonun önünde durdu, Kır saçlı adam indi, gözlerile is- Halbuki öyle olmadı. İçerdeki genç kadın şoföre emir verdi: — Şoför, geriye dön. Beni Au- tirilmesini teklif etti. Umarım ki; bir müsbet netice verilsin! Ve en kuvvetli hakikati o söy ledi sanırım. Açma kutuyul.. Karilerimden birisi bana gönder diği bir mektupta, Tünelde unutul wp bir gözel kutuyu alarak odu rdüğünü, fakat açtığı za- mn içinde sovan kabukları, su- cuk parçaları ve ekmek Komiler çıktığını yazıyor. Hareketlerimizi eski darbı me- sellere uydurursak, tatsız hâdise- lerle karşılaşmayız. Tevekkeli de- memişler: için kutuyu, söyletme kötü- yi İğinde ne olduğunu bilmediği kutuyu açmak kadar ne idüğü be- ! lirsiz kötü bir adamı söyletmek te nahoştur. Ö MAKEDONYA Aşk, Kin, Politika ve Kan. © resine gönderiniz. Bu Zan dolmmdle Tab eki kün tene “ae ie yaver Şükrü Beyin idaresi altındadır. Numarası da yedidir. Sonra kayak "teker teker “ev. lerinin yolunu tuttular... : Hiç Minisü Şamdaki ihtilâl teşkilâ. tından bahse lüzum görmemişti. Pir pusu. — Heceyt durun orada be? — ibin aşağı! Vay... Silâhları da var! Ahmet! Al şu silâhları! Filorinenii ötesinde, bir tepe- nin eteğinde yavaş yavaş ilerleyen iki — süvari, ne olduğunu anlamağa mey- dan kalmadan, sekiz on silâhın tehdi- © di altında hayvanlardan inmeğe mec- | | bur Müsli: Nizamettin. Nazif kaldılar. Hava son derece soğuktu. Uzak- tan, Filorine yanan tek i tül iğnbaların iığı hayal meyal far. ayet bir e Lümen ie? Evet bunlardan biri kaçakçı Ali iğeri ik isi Lubinaka,, ıstrap içindeydi. Patlıyacak gibi çarpan kalbini çantasıyla bastırıyor. | du. Bir aralık çantasını açtı, içinden parlak madeni bir şey çıkardı. Şoför bu parlak ve madeni şeyin tabanca olduğunu anlamıştı. O zaman şoförde şafak stte Ya kadın otomobilde intihar ederte.. Fe- lâket! Nasıl önüne geçsin. Ozaman aklma bir şey çeldi. O- tomobile son süratini verdi. Otomo- bil kaldırımların üzerinden hoplaya sıçraya, bir çok müsademe tehlikeleri geçirerek, seyrüsefer o memurlarını heykel gibi dondurarak yıldırım gibi gidiyordu. Tam bir sokağın ağzma gelmişti ki, birden bire bir kamyon peyda oldu. Eğer her iki şoförün 40 — Sen çıldırdın mı? Bu kadar hızlı gidilir mi? Stanislar kadının ölümden kork- tuğumu görünce gene şöyle düşündü: — Oh, kurtuldu. Anteuil'e vardılar. Kadn bir Pe ra vermek istiyordu. Şoför dedi ki — Madam, ben sizden para iste miyorum. Fakat onun yerine tabam- canızı verirseniz memnun olurum. Kadın gayriihtiyari bir hareketle çantasını açtı, tabancasını şoföre ver- di ve uzaklaştı. Stanislas, O tabancayı bir olarak cebine yerleştirmek üzereydi | ki, karşı kaldırımdan bir ses duydu: — Taksi, Hemen başını çevirdi. Baktı ki, genç bir kadın, kendisine işaret edi yor. Otomobili o tarafa doğru gö- türdü. ZAYİ — Gebze şubesinden aldığım terhis tezkeremi kaybettim. Yenisini aln- cağımdan hükmü yoktur. Kalburcu kö- yünden 305 doğumlu Yusuf oğlu Mu- | hittin. ZAYI — Gebze şubesinden aldığım terhis terkeremi kaybettim. Yenisini ala- cağımdan hükmü yoktur. Kalburcu kö- yünden 306 doğumlu Salih oğlu “Halil Fahri, ZAYI — Gebue şubesinden aldığın terhis tezkeremi kaybettim. Yenisini ala- | cağımdan bükmü yoktur. Kalburcu kö- yunden 317 doğumlu Martaval oğulların dan Emin oğlu Şerif Ali, ZAYI — Gebze şubesinden aldığım terhis tezkeremi kaybettim. Yenisini ala- cağımdan hükmü yoktur. Kalburcu kö- yünden 318 dogumlu Arnavut oğuların dan Salih oğlu Mehmet Ali. ZAYI — Gebze gid aldığım terhis tezkeremi kaybettim. Yenisini ala- .cağımdan hükmü yoktur. Elmacık köyün den 316 doğumlu Mustafa oğlu Şerif Ali, ZAYI — Gebze şubesinden aldığım terhis tezkeremi kaybettim. Yenisini ala- .cağımdan bükemü yoktur, Elmacık köyün den 308 doğumlu Kâmil oğlu Rifat, Kİ amm meta ii di olan 10 Mayıs 1927 tarih ve 616 numaralı ihtira beratı üzerindeki hülcuk a hizi lice örüe vafi lime ea ğinden bu hususta fazla malümat edin- mek isteyen zevatin İstanbul'da, e Kapu'da Taş Hanında 43-48 Varda kin vekili FL. w. STOCK Efen diye müracaat etmeleri ilân olunur. rilmiş kocaman bir fenerin yanındakileri dikkatle süzdü. Bunlar evde dokunmuş tüylü şayaktan po- turlar gi Başlarında beyaz » külâhlar hatıra | | yolar, gramofonlar, fotoğraf maki- j küçük bir şeklini şehrimizde vücu- ! da getirmek için sarfedilecektir. İ ile, ikinci maç ta muhtelit iledir. Sarı - lâcivertliler bir de piyan- go tertip etmişlerdir. Bu piyango haziran 16 da çekilecektir. 100.000 biletin yüzde otuzu mut laka ikramiye ve mükâfat kazana. cakır. Bu mükâfatlar arasmda on on beş tane seyahat vardır. Me- | selâ seyahatlerin en mühimmi Vi- yanada oynanacak olan Avustur- ya - İngiltere maçını seyretmek i- gin iki kişilik bir haftalık seyahat iaşe ve ibate masrafı deruhte edil- mektedir. Bundan başka, Mısıra, İskenderiyeye, Romaya seyahat. ler vardır. Bir de piyangonun is- tirahatler kısmıdır ki o da muhte- lif yerlerde iki kişilik 15 gün ve bir haftalık şeylerdir. Eşya kısmı da çok zengindir. Otomobiller, rad- neleri verilecektir. Bundan kazanılacak para Fener- bahçe stadınm Avrupa statlarınm Ulu dağa çıkış Türkiye Turing Kulübü (azası Uludağına ikinci bir seyahate ka- rar vermişlerdir. Heyet, araların. da beş te kadın bulunduğu halde, nisan başında Bursaya gidecek ve bayram ertesi döneceklerdir. Gk aa İM Komşu msmleketlerde Niçin gitmedi? Halepten yazılıyor: — Reisi cümhur Mehmet Ali Abit Beyin Hama, Humus, Halep, Antakya ve İskenderunu ziyareti şimdilik ba- zı siyasi esbaptan dolayı geri kal- mıştır. Lübnan'a hücüm Beruttan yazılıyor: — Mitrani Mübarek (Sahattlittihat) civarın- daki kilisede mühim“bir siyasi nutuk irat etmiştir. Ve nutuk bir saat devam etmiştir. Mitrani Mü- barek nutkunda Lübnan hüküme- tinin siyasetine şiddetle Kücum et- iştir. Nutkunu bitirip te kiliseden çıktığı zaman orada toplanmış o- lan binlerce halk tarafından alkış lanmıştır. On binden fazla olan bu kala- balık (Yaşasın Mitrani Mübarek, kahrolsun istipdat) diye bağır-|' mışlardır. Hâdise derhal polise ak setmiş ve on dakika sonra elliden fazla polis, ellerinde deynekle halka hücüm etmiş, bunun üzerine balk ta polislere taşla mukabele et miştir. Çarpışma, çeyrek saatten fazla sürmüş ve ahaliden beş mecruh, aamir bir komiser muavini ve i- ki polis mecruh olmuştur. Aldığım malümata göre Mitra- ni Mübarek ve arkadaşları bu hâ- diseyi hükümet nezdinde şiddetle protesto etmiştir. Hükümet (Men'i ceraim kanu- nu) mucibince yakalananları muh telit mahkemeye vermiştir. Muharrem Zeki Beyin bu isimde bir sür kitabı çıkmıştır. Tavsiye ederiz. Çığır mecmuası Çığır mecmuasinin üçüncü sayısı An- mündericatla çıkmıştır. Koğuşların ayak kokusu dehlizle- ri de sarmıştı. Taş merdivenden üst kata çıktılar, Ali ile Bulgar kızımı bir odaya tıkıverdiler. Ne lâmba ver- iştirakile 35 kişilik ALATURKA KONSER Fiatlar: 75 - 100 - 150 - 200 » Biletler sinemanın emanin gişesinde satılmaktadır « satılmaktadır 3 uncü kolordu ilânları Haydarpaşa Hastanesi için açık münakasa ile almacak| 6500 kilo sütün fiatı fazla gö- | rüldüğünden ihalesi 1 Nisan 933 cumartesi günü saat | 14,30 da yapılacaktır. Talip- | lerin şartnamesini görmek ü- | zere her gün ve münakasaya | irak için mezkür gün ve vak tinden evvel Fındıklıda 3.K. O. Sa, Al. Komisyonuna mü- racaatları. (61) ( m .. K. O. yiyecek ambarında | bulunan 50 adet fıçı müteah- hidi nam ve hesabına pazarlık İa satılacaktır. (İhalesi 29 Mart 933 çarşamba günü saat 11 dedir. Taliplerinfı- çıları görmek üzere her gün K. O. yiyecek ambarına ve pa zarlığa istirak için o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3. | K.O.Sa, Al. Komisyonuna müracaatları, (64) çi) 4 .. K.O. vel, F. ihtiyacı için pazarlıkla 15,000 kilo bulgur satın alınacaktır. İhalesi 30 Mart 933 perşembe günü saat 14 tedir. Taliplerin şartname- sini ve nümunesini görmek ü- zere her gün ve pazarlığına i iş- tirak için o gün ve vi evvel Fındıklı'da 3. K.O. Sa. Al, Kom.nuna müracaat- ları (67) (1362) 1 ci Fırka ihtiyacı için pa- » TANIA FEDOR ve LEON MATHCT PASAPORT 13.444 ile geliyorlar Talebi umumi üzerine ŞIK Sinemada Büyük muraffakıyetler kazan- makta olan 2 Yüzlü Adam Esrarengiz filmi bir kaç gün daha gösterilecektir. Viyananın en meşhur artistleri Edith Wachtel (o (Piyano) ve Ernet Neumann (viyolonsel) tarafından 3 Nisan Pazartesi akşami saat 21,30 de Fransız Tiyatrosunda bir konser vereceklerdir İSTANBUL BELEDİYESİ zarlıkla 18,000 kilo yataklık | içi ot satın almacaktır, İhalesi 30 Mart 933 perşembe günü sa- at 14,30 dadır. Taliplerin şart namesini görmek üzere her gün ve pazarlığına iştirak için mezkür gün ve vaktinden ev- vel Fındıklıda 3. K.. O, Sa. Al, Komisyonuna © müracaatla - rr. (68) (1363) “.. K. O. Hayvan hastanesi için pazarlıkla 5,000 kilo kireç sa- tım almacaktır. İhalesi 29 mart 933 çarşamba günü saat 11,30 dadır. Taliplerin evsa- fını görmek üzere her gün ve pazarlığına iştirak içino gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3K.O.Sa. Al Kom.nunamü mast. Bunlar ise çin iki sevgiliyi tevkif etmişlerdi. Ayi ir tar yama bir Pa, dinmek kn zevatın İstanbul'da , Bahçe Sa Taş Hanında 43-48 namaralarda vekili H. W. Stock Efendiye Kline ilân olunur. 1144 (66) (1361) ». Si K. O, hayvanatı için pazar- Irkla 4 a muytabiye satın alınacaktır. İhalesi 30 Mart 933 perşembe günü saat 11 dedir. 7 Taliplerin şartnamesini ve nümuünelerini görmek üze- re her gün ve pazarlığına işti- rak için o gün ve evvel Fmdıklıda 3 K. O. Sa. Al, komisyonuna müracaat- racaatları, gün akşama gore, uzun bir deliksiz belli Ali henüz yeni uyanmıştı ki eve damladı: — Hemen yola çıkabilir misin? Kaleş Şevkinin hiç mukaddimeye lü- yum görmeden sorduğu bu sual bire? O garipti. — ker öne Niçin be der BENİ 5 eele? Bir tehlike mi var? — Hayır... Tehlike yok amma, hem benim için faydalı hem senin için. “O — Çıkar şu ağzındaki baklayı yahut (Devamı var)