20 Nisan 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

20 Nisan 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Kayak sporları Tehlikeli midir? Atletizm antrenörü Her Abre- | hams, Kayak sporları için şu ma. kaleyi yazmıştır: “Halihazırda Türkiyede herkesi alâkadar eden kayak sporları hak kındaki düşünceler şu şekilde e- celli etmektedir. Kayak sporları çok güzel, fakat ayni zamanda tehlikeli bir şeydir. Hakikat şudur ki, Kayak sporları hakikatan insanların sıhhatli ve sağlam olmaları için çok lâzımdır. Bir jimnastikhanede kumanda ile yaptıracağım harekât için ne ce- saret ne de kuvvetli kalp ve ciğer- lere ihtiyaçım yoktur. Buna mu- kabil vöcudümü açık havada tabi- ata karşı koymak istediğim zaman böyle jimnastik harekâtın oka- dar manası ve faidesi kalmaz. A- çık havada rüzgâr, güneş soğuk, kar, yağmur ve hava vücudümün azaları üzerine tesir yapar. Bütün düşüncelerim ve adelâtım tabiate karşı mukavemete hazır ve kabili- yetli olur. Fakat ben cesaret kud- ret ve tabiyattan hoşlanma ve ta- biati sevmek gibi ahlâki ve bedeni hassaları kendimde cemedebilirim © zaman muvaffak olabilirim. Ben herşeyden evvel mücadeleyi öğren meliyim. Fakat herhalde buda mücadeleye mecbur olacağı yer- de daha iyi olabilir. Esas itibarile vücudün her suretle bu şekilde ter- biye edilmesi mecburiyeti vardır. Bu mücadele bir kaç adeleyi değil, bütün vücudu hazırlar. Vücudun terbiyesi şudur ki: Binlerce keşşafın rüzgâr ve fırt nada ormanlar ve dağlar üzerin- de ve sularm içinden geçerek ken- dilerini tabiatin bütün bu müşkilâ- ta karşı muvaffak olmuş bir va- ziyette mağrur görebilecek kabi- liyet iktisap etmeleridir, vücudun terbiyesi için ayni zamanda genç ve ihtiyar herkes dağlara gidip kayak kaymaktadır. Dağlarla mü- cadelede herkes vücudünün bütün âzasının vaziyetihakkında bir piks ediniyor. O dağların müşkilâtile mücadelede tecrübe ile vücudünün azalarının zaif noktalarmı çabu- cak öğrenir. Müptediler kayak Sporlarına başladığı zaman vücu- dünün bütün zayıf noktalarını an- lar, ve başlangıçta kendisini zayıf, yardımsız ve cezaretsiz bulur, U- zaktan pek korkunç gözüken dağ ile mücadeleden korkar, Gayet kı- sa bir müddet çalıştıktan sonra kayak sporların vücudün azala- rı kuvvetlendirdi ve sıhhatlen- dirdiğini ve tabiatile fırtma. kar, *oğuk ve rüzğürle mücadeleye a lıştığını görmek çok meraklı ve- €nteresandır. İlk günleri çok kork tuğunu söyliyen müptediler, bir- kaç gün sonra kayak sporlarınm dünyanın en güzel sporu olduğu- Bu söylerler. Yalnız, dağ hayat ve vi tine yabanciliktır ki, tehli- keyi tevlit eder, onun için müpte- diler hiç bir vakit yalnız ve kılâ- ! vuzsuz dağa çıkmamalıdırlar. Ulu dağın 2000 metre irtifamde | ki'bir mahalde bulunan otelin ya- nmda müptediler için kurs olmak ve kayak kaymak için gayet gü- zel ve müsait ka; i var dır. Bunun için 2500 metreden zi- Yade irtifada bulunan Uludağ te Pesine kadar çıkmaya lüzum yok- tur. Çünkü tepenin” bütün etrafı ekseri, tümamile boy tabakalariyle tadır. Ve burada tehlikesiz ka- yabilmele için kayak kayacak kim senin kayak teline tamamile Ya ve tecrübedide olması lâzim- lar. Bundan başka Uludağın tepesin- de kânunuevvelden mart nihayeti. ne kadar ekseriya o kadar ve fırtına vardır ki oraya ancak | en sıhhatli ve mukavemetli olan. | lar gidebilir ve orada hava kesafe- ti t azdır. Bu sebepten bura-| harekâtta vücudun yorgun- luğu iki hattâ üç misline çıkar, Ben i i düş , Diğer defa soğuk o kadar çok İdi ki yemek yemek veyahut fo- | (graf çıkarmak için ufaçık bir öövaklkuf imkânı bulamadım. Di er bir defa da tepede beni ani Sir sis yakaladı, sırf kayak tekni #ine olan vukufum ve o havaliyi #vvelce iyi tanıdığım icin Uludağ Steline dönebildim. Orada dere- Sci hararet farkı da fevkalâde faz. | Cuma günkü lik maçları Fenerbahçe.Süleymaniye ve Vefa. Beykoz ile karşılaşacaklar Bu cuma günü, Fenerbehçe ve Taksim sahalarında lik maçlarına devam edilecek, ayrıca © gençler şampiyonası da sabahtan kadıköy sahasında yapılacaktır. Bu haftaki maçlardan assa F Süleymaniye ve Eyüp Anadolu ta- kımları ile Beykozun Vefa ile ya- pacağı maçlar şayanı temaşadır. Fenerbahçsyi Boçkay maçlarm- dan sonra sahada görmiyen seyir- ciler, hiç şüphe yokki, cumayı Taksim sahasmda geçirmeği bir fırsat talâkki edeceklerdir. Bay- ramda yaptıkları son Boçkay ma- çında cidden çok temiz, ahenkli bir oyun gösteren Fenerbahçe ta- kımının Süleymaniye ile yapacağı bu maç seyir hoktai nazarından tatlı bir karşılaşma olacaktır. Sü- leymaniye gibi oldukça kuvvetli bir müdafaaya malik bir takımla çok mahir muhacimlere sahip olan Fenerbahçenin bu maçı diyebili- riz ki senenin en iyi oyunlarından birisi olacaktır. Evvelki hafta Be- şiktaşı şilt maçlarından çıkarmağa muvaffak olan Beykoz geçen cu- ma Süleymaniye ile yaptığı maçta ancak berabere kalabilmişti. Hem de o beraberliği ancak taliin ken- dilerine yaver olması dolayisile kurtarabilmişlerdi. Yoksa Süley- maniyeliler o maçın ikinci devre- sinde kaçırdıkları bir çok gol fır- satlarından sonra, hâkim bir oyun- la bitirmeğe muvaffak olmuşlar ve bundan sonra yapacakları maçlar için tehlikeli bir takım olduklarını da göstermişlerdir. Bu. genç takı- mın müdafaasında çalışan Necdet ve Ruhi Beylerin uzun vuruşları zamanında topa çıkışları ve yer tufuşları birinci sınıf diye geçinen bir çok müdafilerimize örnek o- lacak kadar iyidir. Haf hattında çok genç fakat tam bir o. * mua- vin İüzumlu iri vucudile © Bülent kıymetli bir fudbolcu olacaktır. | Boyunun uzun olması havadan ge- len topların ekserisini karşılayan bu genç oyuncunun yanlarındı . lunan iki genç oyuncunun da il hakile o Süleymaniye müdafaası cidden kuvvetli bir defanstır. Ve bunu ikinci devrede £ yaptığı üç müsabakada göstermiştir. Bunlar- dan İstanbulspora çok şansız bir | oyundan sonra ancak bir | golle, Galatasarayı hiç gol yemeden bir golle ve galibiyetle, son Beykoz maçında da keza birer gelle bera- bere bitirdiği bu üç muvaffakiyet- li oyundan sonra Fenerbahçe ile yapacağı maçın hakikaten merak. la seyredileceğini ümit etmemiz doğru değilmidir.. Fenerbahçenin takımı bayram- da son maçdaki gibi teşkil edilece- ğini haber aldık. Bu maçm neticesini tahmin et- Fransa kupası dömi finali oynanırken Roubaix takımı kalesi z sıkışmış vaziyette ladır. Bir kere öğle vakti sant 12 de 2553 m. irtifada bulunan Ulu. dağ zirvesinin cerup cephesinde dağ tarafından 1 .bir güneş geliyordu. Su içmek ibtiyacını. duydum ve sol ts mos şişesinden gu zaman suyun tamar bir halde olduğ. mek icap ederse, Fenerbahçenin kazanması ihtimali fazladır. Aynı sahada sabahtan iki kulu- bün B. takımları da karşılaşacak- lardır. Üçüncü maçı Anadolu, Eyüp ya- pacak ve bu karşılaşmada senenin ve ikinci kümenin en mühim maçı- nı teşkil edecektir. Küme birincili- ğine namzet bulunan Eyüp takımı- nı Anadolu bir puvan noksanile ta kip ediyor, Geçen cuma Kasimpa- şa ile karşılaşan Eyüp takımı 5-1 gibi mühim bir farkla galip geldi. Anadolu takımı ise şimdiye ka- dar yaptığı maçların çoğunu ka- zanmış yalnız bir defasmda mağ- İup birinde de berabere kalmıştı. Buna mukabil Eyüp takımı hiç ü- mit etmedikleri hâlde Hilâle mağ- Tup olmuş ve bu iki takımın a sındaki puvan farkı bire inmişti. Birinci kümede Fenerbahçeyi bir puvan noksanile takip eden Beşik- taş gibi ... Şampiyonluğu ( aralarında tak sim etmeleri çok muhtemel bulu. nan Fener, Beşiktaş maçmın ne kadar heyecanlı olacağımı düşü- mürsek; ikinci kümenin bu maçı da o kadar merakla seyredilecek ve heycanlı olacaktır. Fenerbahçe sahasında Beyko- zun Vefa ile yapacağı maçta çok enteresan olacak. . Bu maçın gali- bi İstanbul dördüncülüğünü almak için uğraşacaklardır. Beykozun geçen hafta Süleymaniye maçında uğradıkları ademi muvaffakiyetin üzerine bu maçı kazanmak için çok çalışacakları, diğer taraftan Vefalıların da birinci (o devrede | mağlüp ettikleri Beykoza, bu defa daha kuvvetli bir kadroya malik oldukları hâlde mağlup olmamak için daha fazla çalışacaklarına hiç şüphe yoktur. Bu maçın galibi- ni tahmin etmek bugün için çok müşküldür, İkinci kümeden Beylerbeyi . ile Kaşımpaşa karşılaşacak, o sabah tan Beykoz Vefa B. takımları bun- lardan evvel de gençler şampiyo- nasından Süleymaniye, Kaşımpa- şa gençleri müsabaka yapacaklar- dır. LE Bu hafta. Avrupada © yapılan | mühim maçlarda Macar ve Çek takımları aralarında © yaptıkları maçlarda Prag'ın meşhur Slavyası | Macarlarm FTC. takımı ile yaptı ğı maçta 1-3 mağlup olmuştur. Bir hafta evvel şehrimizde üç maç yapan Macar Boçkay takımı | Almanyada yaptığı ilk maçta Lan-| prig karışık sılamını 2-6 gibi çok | mühim bir farkla mağlup etmiştir. Bu netice karşısında Türk fudbo- lu namina memnun olmamak gay- ri kabildir. | zi Şu halde öğlen vakti sağ tarafta 30 derece sıcak ve sol tarafta göl. ge kısmında - 10 derece soğuk var. İm Herşeyden evvel kayak turu y: mak için teeriikeli muallim, yahut ırkadaşa ihtiyaç vardır. Ancak bu suretle bir üpte- Milli takım Anketimiz Bir kaç hafta evvel açtığımız milli ta- kım anketimiz devam ediyor Gördüğü- müz büyük rağbetten anladığımıza göre hall ve bilhassa #porcu halk milli maç- lara çok ehemmiyet veriyor. Geçen haf- ta ankete iştirak etmiş 12 karimizin c0- vabını neşretmiştik. Bugün de müteba- kilerini karilerimizin göz önüne koyuyo- Tuz. Kabataş erkek lisesi talebesinden 808 Reşat Bey, tahmin ettiği takan. Yaşar (F.) Cevat (F.) Nihat (G.) Fikret (F, Niyazi (F.) Hakkı (B.) Zeki (F.) zaffer (F.) Salâhaddin (1s.) Maltepe Askeri bsesi smaf 11 kısım 4 den 2762 numaralı... Bey tahmin et. tiği takım, Avni (G.) Hüsnü (B.) Lüttu (İz.) Cevat (F.) Nihat (G.) Fikret (F.) Niyazi (F.) Hakkı Gi Zeki (F.) Selâ- haddin (Is) Eşref (B.) Kuleli Askeri lisesi sınıf 10 kısım 2 den 115 numaralı Kadri Bey tahmin ettiği ta- kum, Hüsamettin (F.) Hüsnü (B.) Lütfu (iz.) Cevat (F.) Nihat (G.) Fikret (F.) Niyazi (F.) Hakkı (B.) Zeki(F.) Salâ- haddin (İs.) Eşref (B.) Pangaltı Bilezikçi sokak No. 14 de Ek- rem Bey tahmin ettiği takım. Avni (G) Hüsnü B.) Samih (İs.) Süleyman (V.) Nihat (G.) Fikret (F.) Niyazi (F.) Salâhaddin (İs.) Zeki (F.) Hüsnü (B.) Lütfu (iz) Cevat (F.) Nihat (G.) Nazmi (İz.) Niyazi (F.) Hakkı (B.) Zeki (F.) Mu- zaffer (F.) Fikret (F.) Galata Selânik bankası muhabere ka- leminde Osman Nizami Bey tahmin etti- ği takım. Avni (G.) Yaşar (F.) Hüsnü (B.) Cevat (F.) Nihat (G.) Fikret (F.) Niyazi (F.) Haklı (B.) Zeki (F.) Sali. baddin (1s.) Eşref (B.) Karagümrük Fevzipaşa caddesi tür- kistan sokak No. 19 da Hayrı Bey tah- min ettiği takım. Hüsamettin F.) Yakar (FR) O Büsnü(B.) Cevat'(F.) Nihat (G.) Nazmi (İz.) | Niyazi ÇE.) Hakkı (B.) Zeki (F.) Mu- | sifför TP) Fikvet (F.) Galatada Çinili rıhtım han No. 18 de M. Hayrı Bey tahmin ettiği takım. Hüsamettin F.) Yaşar (F.) O Hüsnü (B.) Cevat (F.) Nihat (© Nazmi (İz.) Niyazi (F.) Salah (İs) Zeki (F.) Mu. zafter (F.) Fikret (F. Banka Comerçiyale İtatyanada Refet Raif Bey tahmin ettiği takım. vni G.) Yaşar (F.) © Hümü (B) Cevat (F.) Nihat (G.) Fikret (F.) Niyazi (F.) Raşat (F.) Zeki (F.) Salâh (s.) Eşref (B.) likılâp lisesi sekizinci sınıf talebesin- | den Feyzi Haydar Bey tahmin ettiği ta- ktm. Avni 6.) Hüsnü (B.) Lütfu (Iz) Cevat (F.) Fikret (F.) Esat (F.) Niyazi (F.) Fuzaffer F.) Zeki (F.) Eş- ref (B.) Şeref (B.) sez WMüsabakamız Devam ediyor Cuma maçları Istanbul futbol heyetinden: 214-933 cuma günü yapılacak lik maçları saat 14,45 İzzet V - K. Kapı - Beykoz 1 inci takımlar sant 17 H. Sait Salâhaddin B. Gençleri Süleymaniye - Kasımpaşa saat 10 ha- kem M. Reşat B. o. Voleybol, basketbol ve tenis heyetin- den: 214-933 cuma günü Galatasaray lo- kalinde yapılacak maçlar : Basketbol. i Galatasary - Hilâl saat 17 de, hakem Habip Bey. Voleybol: İstanbülepor - Eyüp saat 18 de H. Ni- werbahçe « Beşiktaş saat 18,30 Sa. Poliste Si Göya Postacı İki hırsız bir evi soyup kaçtılar Evvelki gün saat 11 de Fındıklıda Dereiçinde Kasap Ali Efendinin evine postacı olduklarmı ve emanet bir pa- ket getirdiklerini söyliyen iki şahıs gitmiş, o sırada evde yalnız bulunan ve kendilerine kapıyı açan Ali Ef. nin hemşiresi Fatma Hanımın üzerine lanmış ve ağzmı mendille tıkamışlar- dır. İlki şahıs kadıncağızı kendi başör- tüsü ile boğazmı sıkarak bayılttıktan 3: eşya alıp çıkarken Fatma Hanımın ziyaretine giden bitişik komşu Habi- be Hanım tarafından görülmüşlerdir. Habibe Hanım feryada başlamış, iki eliretkâr hırsız derhal kaçmıştır. Fat- ma H. hastahanede güç halle kendi- ne gelebilmitşir.. Zabıta, hırsızların izi üzerindedir. Seyyah ve yankesici Romanyalı seyyahlardan M. Rin gn Karaköyden geçerken sabıkalı yankesici tarafından altın kalemi çâ- İmmış, Hüseyin derdest edilmiştir. Bir fotoğrafcı dükkânı da Evvelki gece Galatada Perşembepa | zarında fotoğraf malzemesi satan Cor | ci Efendinin dükkânmdan da yangın çıkmış ve mezkür dükkân yanmıştır. Tahkikat, Corci Efendinin Yunanis- tanda ve dükkânm kapalı bulunduğu- nu ve içindeki eşyanın 50 bin franga Şark sigorta şirketine sigortalı oldu- ğunu göstermiştir. Kapalı iken nasıl olup ta bu dükkândan yangın çıktığı tamik edilmektedir. İki depo, iki dükkân yandı Çukmakçılarda zümbüllü handa ev velki gece bir yangın çıkmış, 2 kârgir depo ve iki ahşap dükkân yanmıştır. Ateşin sandıkçı İsmail Efendinin sandık deposundan çıktığı şüpheleni tahkikat hakikati meydana deposu vardı. Bu deponun eşyası 7500 liraya, İsmail Efendinin deposundaki | oşyanın da 2000 liraya sigortalı oldu- | İu söylenmektedir. Bu iki depodan | başka pastırmacı Bünyamin ve Hızır | Agon Efendilere ait ahşap pastırma imalâthaneleri de yanmıştır. Eminönü kaymakamı Raif, İtfaiye K. İhsan beylerle belediye mühendisleri dün sa bah yangın yerinde keşif yapmışlar- dır, Sandıkçı İsmail ve Nazmi efendi lerin zabıtaca ifadelerine müracaat © dilmitşir. Tahkikata devam edilmekte dir. kavgada Yorgi başından yaralanmış- tır. Carih yakalanmıştır. Sarhoşlar arasında kavga Sabıkalı altrndiş ber akşam olduğu gibi evvelki de kafayı | adam akıllı çekmiş ve sabah saat dör? buçuk oluncaya kadar içmiştir. Sesi kısık Kâmil de sayılı sarhoşlardandır. | O da kafayı çekmiş; sabahlara kadar sokaklarda geziyormuş. İki sarhoş bi- ribirine rastgelince O ona, oda ona lâf atarak kavga çıkarmışlardır. Al- tındiş Niyazi, sesi kısık Kâmili, sesi kısık Kâmil, altm diş Niyaziyi adam akıllı dövmüslerdir. Eroin Usküdarda Arap Hasan isminde bi rinin üzerinde beş paket eroin bulun- muştur. Kira meselesinden sında kira da Hasan efendi Rıza efendiyi başın- dan, Ahmet efendiyi de şakağından yaraladığından yakalanmıştır. Ss Küçükpazarda zabıtaca yapılan a- İ ramada Ali isminde birinde bir saldır İ ma bulunarak müsadere edilmiştir. Saç saça. . Fenerde Sultançeşmeleri caddesin- de oturan kahveci Kadri Ağanm 2ev- cesi Ayşe H. İle ayni evde oturan Ha- liç şirketi memurlarından Hakkı Ef. zevcesi Nigâr H. arasmda kavga çik- mış Nigâr H. Ayşe Hanımın yüzü den yaralanmasına sebep olduğundan hakkında tahkikata başlanmıştır. Pelediye işleri ANKARA, (Milliyet) — İs tanbul belediyesine ait bazı işler hakkında Vekâletle temas etmek özere zat işleri müdürü Samih B. Ankaraya gelmiştir. —————— H. Ali Rudvan B. > Teniscilere: ».. Istanbul güreş heyetinden: Mıntaka güreş birincilik müsabakası 21-3-1933 cuma günü C. H. F. Beyoğlu kaza merkezindeki mıntaka idman salo- nunda yapılacaktır. Tartı 12 den 13 e kadar devam ede- cek ve müsabaka tam saat 13,30 da baş- kyacaktır. Lisanssız ve vaktında tartıya wiB, Kasımpaşa - Süleymaniye saat 19 da yelişemiyen güreşçiler müsabakaya gi- vemiyeceklerdir. sonra, sandıkları kırmış, 41 lira ile ba | İ Gelen karşılıklar 32 inci liste , Nağme: ırlamak. Naiş - naşı ölü. Na- sip: düşen. Nefaset: değerli, Nefer: Tek kişi, kes. Nifak: Bozuşukluk, Nimet: İ- yilik, iyi yaşamak. Nisbet: ölçme. Nisap, Nizam: düze, sıra. Nüsha: yazılı olan Şeyden çıkarılan kalık. Nutuk: söylemek, Beyoğlu 8 inci mektep; H. Tahsin 33 üncü liste Kelimeler: Bulunan karşılıklar. Rahatı Baş dinçliği, dedirgin olmamak. Ricar Yalvarma, isteme. o Risale: Betikcik, Rüçeti anafor, kaparoz, avanta,. Riva- yet: lâkırdı. run Eğme, Uyma, Ruh: duygu, kut, öz. Ruhani kurduk Ruhsat: izin, Rükün: belkemiği, güçlü adam, sözü geçer. Rüşti iyiyi kötliden &- yırma, Rütbe: sıra, denli, Bakırköy üçüncü mektep 34 üncü liste Sadme: Çarpma, çarpıntı, sarsıntı, Saik: Siren, götüren, iten, ileten, dür ten. Samiin; işitenler, dinleyiciler, ku- lak verenler. Sebep: ilişik, kurcalama, dürtü, sürgü itki, Secde: yerekapan- mak, yere İğilmek, yere yüz slirmek. Seher: gün görünüşü, doğru Serapı Boş parıltı, yalancı görüş, kuruntu, o- lumsuz düşünce, Sicil: Kütük, yazışlar toplantısı. Sihir: Büyü, büyücülük, se- yim. kan, saklantı, koruntu, Sir: gizli, saklı, Sitayiş: güceniş, söza- tuş, Sütün: Direk, basılı sayfa, bölümü basını parçaları, Filorinalı Nâzm güdücü güde işiticiler, dinl:yenler. Sebep: sebep türkleşti. Seo de: başı yere koymak, secde, iyilerek uy mak. * tan yeri ağırmadan önce, erken, Serapz alım salğım. Sicil: kütük, Sihir: büyü, büyülemek. Siper: Kalkan, in. Sir: Saklı, gizlenmiş, gizli Sitayiş: önüş, önkli önmek Sitem: sokrünmak a- zarlamak, sitem türkleşti. Sütun: direk, yazı dizisi , türkleşti, Erenköy: Baha, Maarifie Robert College müdürü Robert Gollege müdürü M. Mon- roe Amerikadan şehrimize dönmüş- tür, M. Monroe Amerikada mezunen bulunduğu müddet zarfında memleke timiz hakkında birkaç konferans ver İniş ve yeni Türk inkılâp ve hayatın. dan bahsötmişdir. Misafir Yunanlı talebe Şehrimizde bulunan Yunan Dişçi mektebi talebesi bugün memleketle- rine ir, Yunanlı talebe dün Haydarpaşaya da geçerek Tıp fakültesini ziyaret et mişlerdir. Fakültede gördükler ti- zam ve temizlikten dolayı takdirleri ni beyan etmişlerdir. Açıkta talebe kalmadı Son zamanlarda kapanan yeni mek tep ve Türk koleji ismindeki iki hu- susi mektepten açıkta kalan talebe ta inamen yerleştirilmişlerdir. İsviçreli talebeye çay Şehrimizde misafir bulunan İsviçre- de Neuchatel Darülfünunu talebesi ve müderrisleri şerefine Darülfünun emaneti dün akşam bir çay ziyafeti vermiştir. Çayda İsviçre konsolos İuk erkânı , vali Muhittin Bey, Darül- fünun hocaları ve daha bazı zevat ha zır bulunmuştur. Dişçi mektebi müdürlüğü Darülfünun divanı dün emin vekili Pr. Mustafa Hakkı Beyin riyasetinde toplanarak Dr. Behçet Sabit Beyin diş çi ve eczacı mektebi müdürlüğüne ve kâleten tayinini tasdik etmiştir. İzmir lisesi mezunları İzmir lisesinden mezun olan gençle rin şehrimizdeki cemiyetleri bu ak» şam Beyoğlu C. H. Fırkası binasında bir Ege gecesi tertip edeceklerdir. Eğ lencede mahalli ve milli rakıslar ya- pılacak, şarkılar söylenecektir. Misefir talebe için eğlenti M.T. enn 'dün akşam Tes va misafir bulunan Balkanlı ta- lebe misafirler şerefine bir eğlence ter tip etmiştir. Muhtelif fakültelere men sup talebe tarafından milli bazı ra- kıslar yapılmış, şarkılar söylenmiştir. Bazı milli piyeslerimizden de münte: bap sahneler temsil edilmiştir. Misa. fir talebe dün geceki eğlenceden çok kalmışlardır. Darülfünun ve yüksek mektepler ta Tebesi dün akşam Halkevinde toplana rak İstiklâl marşı ve diğer milli ma: ların provalarmı tekrarlamıslardır. nebilerin hukuki vaziyetleri hakkın- da La Hey Hukuku Düvel Akademi- sinde konferans vermeğe davet edil- mesi münasebetile, Hukuk fakültesi Darülfünun için şerefli olan bu hâdi- seyi tesit için profesörler şerefine bir çay ziyafeti vermeğe karar vermiştir. Mumin... İKöylerde kütüphaneler ANKARA, (Milliyet) — Maa- rif Vekâletinde vilâyet, kaza, na» hiye ve köylerde kendilerine göre kütüphaneler açılmasını temin için icap eden tedbirlerin derpiş edil- mesi hususunda bir kütüphaneler komisyonu teşkil edilmiştir.