21 Nisan 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

21 Nisan 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

illiyet 21 NİSAN 1933 Ankara esddesi, 100 No, dresi ; İst Milliyet © ABONE ÜCRETLERİ : Türkiye için Hariç için LE LK BUGÜNKÜ HAVA Yeşilköy hava rasat merkeninden al dağımız malümata nazaran bugün have bulutlu geçecektir. Yağmur ihtimali a- 33 tarihinde hava tazyiki 758 İFETEK A Yeni bina tahriri meselesi Vergi tarhetmek, vergi matra- hu » tesbit etmek nazik bir mese- ledir. Ve o kadar nazik bir mese- ledir bahisleri durur. Vergi, iktisadi, içtimai, ahlâki ve siyasi her hâdiseden mütcessir olan bir musluktan akar. Ve ken- disi de iktısadi, içtimai, ahlâki ve siyasi tesirler yapar. Hükümet, bina vergisini bir sağlam esasa istedi. Es- kiden altın üzerinden takdir edil- miş kıymetlerin altı misline çıka- rılması şeklindeki hal tarzı hazi- nenin aleyhine telâkki edildi. Bu- nun için geçen senedenberi İstan- bulda - belki başka şehirlerde de - binalara kıymet tahrir edilmiye başlandı. Bu kıymetleri bir kısmı maliyeden bir kısmı da - halk na- mına - Belediyeden memur edilen azalardan mürekkep bir komisyon yapıyor. Komisyon geliyor, binayi geziyor, bir kira tahmin ediyor. Senelik gayri safi kira malüm o- lunca bundan yüzde yirmisini bi- nanın vergisi, sigortası, tamiri ve kal yüzde İZ sin vergi olarak alanım di, tesbit ediyorlar... inle söy- lemek lâzım gelirse bu nisbet m“. tedil ve makul bir nisbettir, Lâ. kin: Gazetelerde de görüyoruz, biz de biliyoruz ki; şimdiye kadar yalnız Beyoğlu tarafmda takdir edilmiş olan bu kiralara 80.000 kişi itiraz etmiş.. Zannederim o ta rafta da ancak o kadar mülk sahi- bi vardır. Demek kimse tahrirden memnun değil... * İşin daha tuhafı var.Bu 80000 tak diri kıymete mal sahipleri itiraz bi Maliye şubeleri de iti- raz etmiş. Şu farkla ki; mal sahi- bi tahmin edilen miktarın çoklu- ğundan, maliye şubeleri de azlı- ğından müştekidir.Ne olursa olsun böyle iki tarafı memnun edemi- yen bir tahrirde sakatlık olduğu âşikâr.. Mülk sahiplerile, hattâ ma liye memurlarile görüştüğüm za- man şunları kat'i şekilde tesbit et- Maliye ilminin en çetin sında mütalâa edilir tik: İstanbulda en çok vergi veren binalar apartımanlardır. Bugün bütün katları dolu apartımanlar yüzde ancak 10 raddesindedir. Onlar da yeni yapılanlardır.Şu hal de vasati beş katlı apartımanın bir katını daima boş telâkki etmek zaruretindeyiz. İstanbul nüfusu her gün eksilmekte oo ve kiracı azal maktadır. Böyle kiracı azalmca mal sahibi malını boş bırakma- mak için kirayı kırmaktadır. Ge- çen seneden bu seneye kiralar ye- rine ve apartımanın nevine göre yüzde 15 - 25 düşmüştür. Halbuki daha yeni tahrir esasından vergi alımmıya başlanmadı. Bu tahrir i- se kanunen beş seneliktir. İtiraz- lar, temziyler yüzünden bu sene de tatbik edilmeyip gelecek sene tatbika kalkışılacak olursa tahrir esnasındaki tahmin, tahminin ya- pıldığı güne göre isabetli de olsa, tatbik gününde en aşağı yüzde o- tuz ve en fazla yüzde elli yüksek o lacak ve her sene kiranın yüzde on düşeceğini kabul edersek beş sene souunda yüzde seksen fazla esas. tan vergi tahsil edilmiş olacak- tır, Maliye memurlarına nazaran bu hal vergi tahsilâtını çok amma | suretile kasmen si. müheyyiç bir hitabe irat etmeğe baş lamıştır. Bu sırada zabitanım ittihaz et- tiği tedabir sayesinde bir hadiseye mey dan verilmeden kafile oradan uzaklaştı- rılmaştar, Kafile polisin müdahale ve dikkati ile vesileden de istifade ederek aralık 80- ğer nümayişçi talebe. de kendilerine iltihak etmiştir. Telebe zabitanın mu. maniatina rağmen duvarlardan atlamak ismen mezarlığa girmiştir. Ta lebeden birkaçı mezarlıkta: “ Bulgarlar bizden insanlık ve medeniyet dersi al- İ malıdır, biz ölülere hakaret değil böyle- ce hürmet ederiz.” tarzında hitabelere devam etmek istemişlerdir. Gene zabi- tanın mütemadi müdahalesile daha faz- la bir taşkınlığa mahal barakılmadan i- çeri giren nümayişçiler mezarlık karılmışlardır. Se e en - Dönerken Polisin dağıtma müdahalesi önünde avdete mecbur olan nümayişçiler gene İösmen muhtelif istikametlerden yürüye vay yolile Taksime doğru ilerlemek i temişlerdir. ie ği icap ettiği aksi takdirde cebir ve silâh istimal edileceği bir daha ihtar eidimiş tir. Fakat nümayişçiler dağılmamakta durmuştur, Nümayişte — müşevvik ve mütecasirler yakalanarak karakola ge- etmekte ve zaman zaman nümayişi tahrik etmekte oldukla n Tecavüz ve zarar yok Hükümet ve zabıtanın vaktinde ve hâdisenin seyrine göre derece derece it tihaz ettiği tedbirler sayesinde nümayiş esnasında gerek resmi, ve gerek husus dilmiştör. Salâhiyettar makamatın pak çok güçleştirecek ve tahak- kuk miktarlarının büyük bir nisbe & tahsili müşkül bakaya arasına karışacaktır. Memleketin sabit zenginliklerin- den en vergilisi olan binalarm kıy metini düşürebilecek bir yanlışlı- ğa mahal vermemek için bu tahrir işini hakikate daha yakm ve kira- nın inip çıkmasile daha çabuk mü teessir olabilecek bir şekle bağla- salar hem hazine, hem de halk i- çin çok faydalı olacaktır. Kitaplarımızın kıt'ası ve şekli Ben bazan hiç kitap almak ar. zusunda olmadığım halde güzel ve şirin basılmış bir kitabı almak- tan kendimi menedemem.... Hiç itiraz edilemez bir hakikattir. Ki- | tabı içindeki kadardışıda sattr- rr. (Vâ- Nü? Alşamda tefrika et- tikten snora bastırdığı (Küçük i- lânlar) ismindeki romanından bir tanesini bana göndermek lütfunda bulunmuş... Çocuğun malüm olan selis ve akıcı ifadesinden başka romanın görünüşü de güzel. Yal. nız bir şeye nazarı dikkati celbe. deceğim. Biz hele bu çeşit roman. larda daha ufak puntuda harf kul lanmalı ve dünyanm bildiği Ak manların (Tauchnitz) tabıları kı- tasında ve onların harflerile kitap lar yiz ki na göre cebine koyabilsin ve elin- de taşımaktan usanmasm. (Vâ - Nâ) nun kitabı nisbeten küçük ol- masına rağmen yine bir cep kitabı değil, FELEK Haydar Rifat Beyefendiye (Budda) yı aldım. Teşekkür e- derim, yalnız kitapta işaret ettiği- niz: “Feryat!” bu söz tercümeiha- li felektir, mısramda sizinle bera- ber değilim. Feryat, feleğin değil, felekzedelerin © tercümeihalidir. Hürmetler efendim. MİLLİYET CUMA 21 talebe tevkif edildi, nümayişçiler te (Bâşı 1 inci sahifede) ta bulunmuşlardır: £ a Fenalığa fenalıkla mukabele ©- sasen doğru değildir. Türk gençliği- nin asalet ve nezahatine şüphe yok- tur. Gençliğimiz nekadar nezih ve dikkatli olursa olsun aralara birta- kım yabancı emellere hizmet edebile- | cek ve ne oldukları belirsiz insanların karışabilmesi imkân ve ihtimalleri her zaman tavakkisi lâzım (gelen bir nokta olarak bilinmelidir. Hâdiseyi ika edenlerin herhangi bir yabancı tahrikâtla hareketlerinden şüpbelenil- mektedir. Bu cihet zabıtaca da ehem:- | miy, ip ve tahkik edilmektedir. Bu gibi taşkın hareketler hiç şüphe- siz hükümetin siyasetine . tamamile muhaliftir. Filhakika gençliğin bu hassasiyeti nezih bir tecelli olmakla beraber her hususta, her zaman uya- nık ve pek hassas olan Cürshüriyet | hükümetinin kararları haricindeki hareketler daima zararlı olur. Bunun için dünkü hâdiseyi teessüre değer buluruz. Hükümetin umumi | tar makamlar gazetemizö şu eek siyasetine ve memleketin sükünuna muhalif ve ka- nuna mugayir bulunan bu kabil taş. | kin hareketlere ve inzibalsızlığa as- la musamaha edileme Nümayişçilerden simdilik, araların. | da Talebe Birliği reisi Tevfik ve kü- tibi umumisi Şükrü Kaya Efendiler de dahil olduğu halde 80 kişi tevkif edilmiş bulunmaktadır. Haklarında kanun alıkâmının tatbik edileceği ta- biidir. az Mevsukan öğrendiğimize göre | M. T. Talebe birliğinin bu hareke ti gayri kanuni ve memleketin ni- zam ve intizammı bozucu bir te- şebbüs ve fül olduğundan ve hü- kümetin menine rağmen böyle bir | teşebbüse geçtiklerinden, memle- | kette gayri mesul şahıs -ve teşek- küllerin bu gibi nabeca hareket. lerinin tekerrürüne mahal verilme mesi noktasmdan Talebe birliği- nin kanunen set ve feshi tekarrür Razgrat hadisesi Bulgar gözeleleri Razgrat hadisesini takbih ediyorlar SOFYA, 20 (A.A.) — Telefonla hususi muhabirimiz bildiriyor: Dün akşamki ve bugünkü Sofya gazeteleri Razgrattaki Türk mezarlı- ğına taarruz hâdisesine büyük ehem- miyet vererek meşgul oluyorlar. Mat buat umumiyetle vakayı takbih et- mekte müttefiktir. Demokratların gazetesi : hâdiseyi “Ehaliyi tahrik” başlığı alında kay- dederek dahiliye nazırınm .nazarı dikkatini celbetmekte ve hükümete mensup Nasyonal liberallerin güze- | tesi: “Gençlerin bir deliliği” Başlığı altnda Razgrat Türklerinin telgrafı- | nı koyarak faillerin tecziye edilecek | lerini söylemektedir. Ecnebi parmağı Plâdne gazetesi, “Türk ve Musevi köylülere karşı taarruzlar” başlığı | ekalliyetler en unsur olan Türklere karşı taarruzlarını şid- detlendirdiklerini ve ecnebiler tara» yirci kaldığını söylemekte ve mete hücum etmektedir. Sosyalistlerin gazetesi vatanperver teşekküllere mensup kimselerin son zamanlarda yaptıkları diğer hadise- eri hatırlatmakta ve Razgrat hâdi- sesini yapanların kimin emriyle ha- reket ettiklerini sormaktadır. Lisan değişiyor. Bu sabahki gazetelere gelince: Hâ- diseyi takbih etmekle beraber dün akşamdan sonra ilham edildiği anla- şılan bir lisan kullanmakta ve hâdi- İ senin sebeplerini araştırırken öteden- beri Razgrat'daki Türk cemnatile me zarlığın yanındaki parka mutasarrif bir orman şirketi arasında lâf ol- duğunu, parkın büyütülmesi için me- zarlığı almak lâzım geldiğini ve hâ- disenin bu vaziyetten © çıktığını ve Türklerin bu müessif vakadan dolayı Bulgarlara karşı düşmanlık gösterme leri doğru olamiyacağını neşretmek- tedirler. kan hazı Türk gazetelerinin Bulg. tan Türklüğüne dayanan bir si fırka yapmayı hedef edindiklerini ve bu hedefe varmak yolunda mütemadi yen Bulgarların Türklere işkence et- tiklerini yazmak için vesile aramala | giriştiklerini ve mezarlık hâdisesine | gelince on seneden beri Razgrat hal- kımın şehir parkını büyültmek için mezarlığı kaldırmak noktasında i8 rar ettiklerini yazmakta ve bu me- zarlığı kaldırmak meselesinin Türk- lere bir husumet değil, fakat Razgrat için bir sıhhat işi olduğunu anlatma» ğa çalışmaktadır. Hükümetin ananevi komşu ara- i sındaki münasebatı muhafaza etme. İ den beri bu mezarlığa ölü gömmeyi | ki mezarlığa ölülerini gömmeğe tek- İ Bu hareketin Türk ehalinin di NISAN 1933 yi hesabettiğini fakat buna mukabil bir kaç gün evvel heyecana kapılmış bir takım şuursuz gençlerin Razgrat'- daki eski Türk mezarlığında haysiyet şiken bir takım hareketlerde bulun- ması üzerine Anadolu Ajansının Sof- yadaki mümessili vasıtasiyle battâ taze mezarlardan ölüler bile çıkarıl- dığını yazdığını mukayese ettikten sonra hâdise hakkında tahi ne- tcesinde hükmünü vereceğini şimdi- | den vakayı tasrih etüğini ve bu nevi vakayi yapanların yüklendikleri me- suliyetin ehemmiyetini hatırlatmaklı- rife teşkil ettiğini ve Bulgaris- i bazı vatanperverane teşek- teham- mül edilmez bir hale geldiğini ve hü- kümetin bunlara karşı en siddetli tedbirleri almaktan çelinmiyeceğini söylemekte ve aynen: Vatanperverliğin bayrağı altında toplanan bazı teşekküllerin ecnebi düşmanlığı bereket versin ki henüz tohum halindedir. Bunun içindir ki | gayet seri bir surette ve temamiyle kökünden sökülmek zamanı da gel- demektedir. Hükümetin vaziyeti bu suretle-hulâsadan son | vak'a karşısında aldığı Dün akşam Sofyaya gelen M. Mu- şanof Dahiliye nezareti umumi kâti- | bini kabul ederek mumaileyhin bu sabah Razgrat'daki mütasarrıftan si- dığı son malümata ait şifahi raporunu dinlemiştir. nezareti mahafilinde baş- hakkın- ici vekilin müerimlerin & da kat'i emirler verdi tedir. Başvekil ile mü kip kendisini ziyaret ye nezaret umumi kâl kında beni tenvir edebilecek vaziyete | geldiğini söylü i ki rinin gömüldüğü dört mezarlık var. dır. Vakanın cereyan ettiği mezarlık parkın yanındadır. Sıhhiye meclisi bundan bir kaç sene evvel mezarlı- ğın parka ilâve edilerek Türklere baş ka bir mezarlık yeri gösterilmesine karar vermiştir. Türkler bir kaç sene- bırakmışlarken bu karar üzerine es- rar başlamışlar ve bu suretle bir ha kı müktesep elde etmeğe çalışmışl, dır. Nihayet vaziyet o hale gelmiş ki bütün diğer mezarlıkları ihmal ede- rek ölülerini hep buraya getirip göm- müşlerdir. Bu vaziyetlerin neticesi olaraktır ki 14 - 15 nisan akşamı bir takım spor- cu gençler bildiğimiz hâdiseyi ika etmişlerdir. Tel örgülerini kesmişler, kulübeyi yakmışlar, mezar taşlarını kırmışlardır. Ellerinde balta ve kü- rekle geldikleri doğrudur. Fakat me- zarlardan ölüleri çıkarmak vakası ol- mamıştır. Esasen vakayı çok acele yaptıkları için buna vakit ve imkân da bulamamışlardır. Rusçuk mutasarrıfumiz ve müfetti- şimiz tahkikata başlamışlardır. Vak yapanlardan beş veya altı kişi tevkif edilmiştir. Yarmki gazetelere bu iza- hatı resmi bir tebliğ halinde verile- cektir, La Bulgarie ne diyor? La Bulgarie gazetesi Dahiliye ne- zaretinin verdiği izahatı yazdıktan sonra aynen diyor ki: “Bu izahat şunrsuzen yapılan ve takbih edilmesi lâzım gelen bir hâdi- senin mahiyeti noktasmdan hiç bir sey deyiştirmese bile (hiç olmazsa Türk halkma karşı her hangi bir hu- sumet hissi olmadığını göstermek iti- bariyle faydallıdır. M. Musanof'un beyanatı Diğer taraftan M. Huşanof bugün gazetecilere, hâdise hakkında tahki- kat yapılmaktadır, mücrimler. bulu- ur. Kim oldukları, işgal et içtimai mevkiler nazarı itiba- mmaksızın tecziye edileceklerdir. ir. Sefirimizin teşebbüsü Diğer bir suale cevaben de demiş- | tir kiz edilmiştir. Suçlula- o am £ ya a end İm emir Yar Tim, Hâdise, şüphesiz sıhhiye mecli- sinin mezkür Türk mezarlığı halkın. da ittihaz ettiği kararı tatbik stme- | Üikleri için Belediye memurlarma kar şı protestoda bulunmak istiyen genç kimselerin düşüncesiz, mânasız hare ketlerinden çıkmıştır. Fakat hiç bir kimse münhasiran makamatın salâhi- yetine dahil olan meseleleri gibi haletmek hakkını haiz d lerine karşı tevcih edilmiş olmadığın- dan eminim.” Sofya elçiliğimiz bugün hariciye nezaretine müracaat ederek sefir Tev- fik Kâmil Beyfendinin Razgrat hâ: sesi hakkında M. Muşanof ile görüş mek istediğini bildirmiş ve Bulgar başvekilinden sefir için mülâkat talep etmiştir. -Ankara sergisi ANKARA, 20 A.A. — Şehrimiz- lan plân müsabakası bugün on beşte bitmiştir. Müsabakaya 16 ayrı ayrı müessese ve mimar İşti- ri ak etmiştir. Kastamonu mebusu Tahsin Be- yin reisliği alımda teşekkül eden Juri heyeti bugünden itibaren plân ları tetkika başlamıştır. cziye edilecek İ metçe ayrıca çalışılmaktadır. İktısadiyatı Koruma için (Başı Linci sahifede) faatlarına uygun bir şekilde tan- | zim edebilmek için hem de icabın- da ihracat mallarımıza karşı alı- nan tedbirlere bir mukabele bilmi sil yapabilmek imkânile techiz €- | decektir. Bu lâyiha ile gümrük tarifesinde umumi bir yükseltme düşünülme- miştir. Buhranm doğurduğu yeni | iktısadi şartların istilzam ettiği ge- T kil ve nisbetlerde gümrük tarifesi nin umumi tetkikine esasen bükü- yeni gümrük tarifesinin | hazırlanması uzun zamana ve esas lı tetkiklere bağlı bulunduğundan lâyihada mevzubahis olan salâhi- | yetler icabında ve zaruri ahvalde istifade edilerek milli mahsulâtın | korunmasına gayret olunacaktır. Bugünkü umumi ve beynelmilel arm tevlit ettiği istikrarsızlık bir çok devletleri böyle kararlar almaya ve icra kuvvetine gümrük tarifelerini tadil salâhiyetini ver- meğe sevketmiştir. 1873 sayılı kanuna zeylen Mec- lise teklif edilen lâyihadaki mad- delere göre memleket iktısadi ih- tiyaçlarının göstereceği müstacel lüzuma binaen 1499 numaralı güm rük tarifesi kanununa merbut itha lât umümi tarifesinde ayni kanu- nun 15 inci maddesindeki müddet hükmü ile mukayyet olmiyarak ta- dilât icrasma icra vekilleri heyeti salâhiyetli olacaktır. Mütekabiliyet esası dahilinde ti- caret muahedelerine merbut ahdi tarifeleri icabmda tadil veya te- mamen ilga etmeğe ve ticar- ret muahedelerine ahdi tarifeler ilâvesine ve Modus vivendilerle ahdi tarifeler kabul ve istihsaline icra vekilleri heyeti mezun buluna caktır, ançak bu salâhiyet mucibin ce hükümetin tadilât ve icraatı ni- hayet 3 ay zarfında B. M. Meclisi- ne arzolunacaktır. Bu kanunun neşrinden itibaren 3 sene müddetle muteber olması teklif edilmektedir. Şeker fabrikası tesis ve iş'etme imtiyazı ANKARA, 20 (Telefonla) — Eskişehir, Bilecik, İzmit ve Rursa vilâyetleri ile Kütahya Vilâyet Merkezi ve Tavşanlı kazalarının şeker ihtiyacını teşkil edilecek bir anonim şirket marifetile devamlı surette temini için 3 milyon lira ser maye ile bir sınai müessese meyda na getirmeyi teahhüt eden esnaf ve şeraiti kanuniyeyi temin eyliyen İş Bankasına şeker fabrikaları te- sis ve işletme imtiyazının 25 sene müddetle verilmesi heyeti vekile- ce karar altına alınmıştır. Seyyar terbiye sergisi ANKARA, 20 (A-A.) — Maa- rif Vekâleti seyyar terbiye sergisi hazırlanmıştır. Yarın saat 11 de Kayseri - Sivas - Amasya üzerin- den Samsuna gidecektir. Darülfünun Eminliğinden: Hukuk Fakültesi Müderrislerinden (Hasan Tahsin Beyfendi tarafından 22 Nisan 933 cumartesi ü Darülfünun konferans salonunda umuma mahsus bir konfe- . . . Kelepir Satılık EV | Mhçka'da Muradiye mahallesi biri nci Karakol sokağında 33 numaralı tram: vaya İli dakika mesafede yeni bir katı k ârgir iki katı ahşap 9 oda 3 sofa her kat- ta mutfak elektrik ve terkos ve bahçesi bulunan 46 lira kira getirir | bir ev 3600 rans verilecektir. (1760) raya satıliktır. Teliplerin Galata'da Ada Telefon: 43837. Bu gün hoş bir vakit geçirmek be ağlarcasına gülmek istefse-iz TÜR K( Sabık Majikk SİNEMASINA gidiniz ve PAUL HORBİGER ve CLAİRE ROEMMER tarafından temsil edilen ihtiyat Zabitleri Keyfediyor nej'e ve gitaret filmi görünüz. İlâveten: RADIO halihazır haza Hisleri. Bugün saat 11 de tenzilâtlı fiatlarla matine gğ(2306) Bugün ARTİSTİK Sinemasında Gençliğin prensi RAOUL ROULİEN ve dilber ROSİTA MORENO'yu son temsili olan DÜNYANIN SON ERKEĞİ İspanyolca sözlü vs şarkılı mükemmel komedi mirikalde gö- rünüz. Şataret ve meşe ve güzel İspanyol şarkıları filmidir. İlâveten: FOX JURNAL pEEMMEN (2304) < 3ugün bütün İstanbul halk; MELEK sinemasında şan ve neş'eli 1 KIZA 2 BABA sevimli öperetini görecektir. FRANCOISE ROZAY ve KOVAL tarafından Bugün saat 1'de tenzilâtk “İatlarla matine gay (2308) ŞIK SİNEMADA KARIM BENİ ALDATIRSA filmi 3 öncü haftanın son iki gü- nünden İstifade ediniz, (2320) Bu günkü program 18 den 19 kadar Sap (Kemal Niyazi Bey 19 den 20 kadar Orkartra 2000 den 20,30 kadar Saz (Belkis Hanım). Sar heyeti 20,30 deni 21.30 kadar Hanrml 21.30 den 27,30 İındar Orkestra, berleri ve sant ayarı ANKARA, 1538 im, 12.30 : Ankarapalastan. 8 “a... Ajana ba 1845 : Kaman konseri Ekrem Zeki B. tara. handan » Plâk 18 Orkestra konseri. 1925: Haberler. - Kahve konseri. - Müsahaha. 21.20: Senfonik konser (Bach, Mozart, Brahma; © Beethoven). 2. Dans musiklek, BUDAPEŞTE, 380 m. 19.35; Piyano konseri (Monart, Besthoven, Mussorgeky). 2055; Büyük oparadan naklen Donizetti'nin “Don Paspuale,, operası. Sonra Sigap musikisi, 24: Kaman konseri, MÜNİH, 532 m. 21/05: Oda musikisi (tagannili). 21.40: Ha- Ni hazır musiki parçaları, 2245: Kilalk kon- ser. VAYANA, BİT Halk müsikisi ve fantarl | parçalar, 21184 “Sessiz cürüm, isimli temsil. 2126; Sara gaz mal O - TORİNO - FLORAN! 2080: Pik. 21: Haka plük yay ler. 2205; Senfonik konser (Gabetti, Blanc, Puccini). PRAĞ, 427 1805: Kunter (4 alat) konsari. 2030: Ban do memka, 21.30: Neşeli şriilr. 2220: Stüd- yodan bir perdelik “Kuyu bemda” isimli Çek operası. BÜKREŞ, 394 m. : Pik. 1318: Plak. 17: Radyo orkestra” 15: Devamı (Hasadel und Gretel) epe- den parçalar. 20: Plâk ile “Tristan ve 1- lde, isimli Wazner'in operası. Bükreş sefiri (ANKARA, 20 (Telefonla) — Bükreş Elçimiz Hamdullah Suphi Bey şehrimize gelmiştir. Validün Ankaraya gitti Vali ve Belediye Reisi Muhid- din Bey, dün Ankara'ya gitmiştir. Vali Bey Terkos ve diğer işler hakkında Vekâletle temas edecek- tir. Belediye lokantası Belediye lokantasının arka salo- nun da alınarak lokantaya ilhaki tekarrür etmiştir. saat 4 te Han 22 numaraya (o müracaati.