19 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

19 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Bir kanun artığı Medrese münakaşasına, vâzm kanun mantığına, melon şapka giymiş mecel- le hükmüne meydan bırakmadan. . Bize. . Çok temiz türkçe ile yazılmış, çok kolay anlaşılabilir, çek etraflı, ve hiç tefsir istemez bir (Arazi kanunu) lâ- rım da arazi kavgasmdandır. Ve bizde. . Arazi, aran kavgaları kadar dallı budaklı, içinden çıkılmaz ve hak hu- kuk kazanılmaz bir (hukuk işi) yok- tur. Bundan, avukat pek memnundur anma, bir de bunu hukuk hâkimlerine sorunuz. Ben çok eski zamanda bir vilâyetin idare meclisi başkâtipliğinde bulun- dum da bilirim. Şimdi de toprağım a- sarıldığı yani menfaati şahsiyeme toz kondurduğu için daha iyisini rendim. Bu mülkiyet hukukunun çaresine bakalım. Çünkü bu gidişin çıkaryolu yoktur. Hukuk işlerinde ve inkılâp işlerinde mütehassıs olan de- ğerli arkadaşlarımdan rica ederim; rejimin selâmeti namına bununla ili- şikli olsunlar. Madde mi yaparlar, 4€- il mi yazarlar, ne yaparların yapsın. Babıâliden ve medreseden arda kal mış Arazi Kanunnamei Hümayunu bu hakkı mülkiyeti Utanır ama.. tatbi- kındaki mahiyet ve tamamen tersinedir. Maddelerimizdeki pürüz- ler öyledir ki adam kendisini Karl Marks'ın o yazı odasmda zanneder. Hattâ yazı odasında değil, kafatasının isede, ırı Dikmendeki toprağımı dı dağa getirdikleri için — söylemi rum; siz ne sayarsanız SAYMız ama bu işe bir düz ve çıkar yol bulunuz Aha GÜNDÜZ Kadim edebiyatı Fazıl Ab met B. in mec- Hste bir iddiası Mecliste maarif bütçesi müzakere 6 dilirken Elâziz mebusu Fazıl Ahmet B. sün. alarak, dereler kör. Arkadaşla? dünyada okumak ve yaz mak — fennin e kadar terakki etmiştir ki, bugün mese Ici mühimme olmaktan çıkmıştır. Bu yeni harflerle, zihinleri yeni mevzuların | feyizleri içerisinde besliyecek fikir usu- hü vücude getiriliyor. Binaenaleyh meş. riyat sahasında müsaadeyi tahdit ederek bizim mahiyeti ii e uygun © Yamıyanlarının önüne Biz lâyık olan bir heyetiz. Edebiyatı. imz dindar bir yattır. Klâsik ede- biyatımız tamamen der. Biz bir cümhuriyetiz. yeme mr ise mutla. er ve padişahçı bir edebiyattir. Biz. kadını hayatımızda refikai mesai bi- Biriz ve kendisine günden güne müsavi Si 'da hasarla terki ususta ti 6 MEYVE olduğu zaman bu asarı kadimin ceğimiz parçalar bile fevkalâde büyük > timamla ayrılmak lâzım gelen şey. Kısa haberler ——. * Lehistan sefiri M. Olzeweki'nin ce * Muhtelit Türki Yunan sinde dün 16 davaya bakılmış ve karar İ talik edilmişti: ir. (İş Bankasından alman cetveldir) 18 MAYIS 1933 Akşam Fiatları ? — Tahvilit İstikrazlar İetikraz dahili ku- Elektrik Moskova NUKUT (Satış) K, 3oB,as « konomi (Ofis nakledilince (Ticaret müdürlüğü teş- kilâtı genişletilecek Ihracat ofosinin Ankarada teşek- lünden sonra İstanbul Ticaret mü- re bu müdürlüğe merbut bir tetkikat ubesi teşkil edileceği irünün İktat Vekâleti il vazifesin. bul ğ: ve deniz ticaret müdürlerinin icn ret müdürü reisliğinde bir komite ha- linde çalışacağı haber verilmektedir. Yumurta nakliye ücretleri Sadıkandelerin İnönü vapurunun İspanyaya vasıl olduğunu yazmıştık. Ecnebi vapur kumpanyaları en aşa, ğa sandık başıma 3 lira navlun alıyor- larken bu süretle tacirlerimiz beher sandığı 2 liraya İspanya'ya onaklet- mek imknıı elde etmişlerdir. Bu yaziyet karşısında ecnebi kumpanya- ları da yumurta nakliye . ücretlerini kırmıya başlahışlar ve bu hal yamur- ia ihracatına inkişaf vermiştir. Yumurta tacirlerimiz, ikinci sefer için Türk vapur kumpanyalari- le temaslarını ilerletmektedirler. Halı ihtilâfı Transit hali tacirleri mümessilleri dün Ticaret Odasma giderek, Rıhtım gele cans itibarile anlaştıklarını, teferrüat üzerinde görüşmeğe ön etmekte olduklarını söylemiş- ler ve neticeyi tahriren odaya bildire- ceklerini ilâve etmişlerdir. Halı tacir- lerinin, Rıhtım şirketile ©, 30 tenzi- lât esasında mutabık kaldıkları anla- sılmaltadır. Avusturyaya ithalât için döviz Memleketimizden yapılacak Türk mens tonllik dövizlerin muntazaman tes viyesi temini “ imiş olduğundan try, dan Yaraya vuku bulacak ithalât hakkında Türk parssmın kıymetini koruma hakkındaki 6 numarah ka- yarnameyi istihlâf eden kararname- Bin 33 üncü maddesinin tatbikinden sarfmazar edildiği gümrüklere ve Ihracat ofisine tebliğ olunmuştur. Buğday Ziraat Bankası, geçen sene köy- İddün mübayak've siok ettiği buğ- dayların bir kısmını satmağı başla iğ, meg fiatı bu yüzden biraz dü; İktisadi konferanslar İktisatçılar o cemiyeti tarafından tertip edilen ilmi kenferanslardan herkesin istifade edebilmesi için da- ha umumi mahiyette o konferanslar tertibi kararlaştırılmıştır. Bu konfe- rans bülâsalarile üzerlerinde yapıla- cak münakaşa hülâsaları ve neticele- ri cemiyet tarafındna matbuata veri. lecek, konferans neticeleri de ilmi bir mecmunda neşrettirilecektir. Almanyaya yumurta ithalâtı Helanda ile Almanya arasında a hiren yapılan bir mukaveleye maza- ran, Holanda yumurtaları tenzilâtlı gümrükle Almanya'ya ithal edile- cektir. Almanya ile en ziyade mazharı müsaade devlet esasına müstenit mü- bittabi Holanda yumurtalarına yapılacak tenzilâttan istifade edecek- ir. Bu meyanda biz de bulunmak tayız, Yalnız, bir şart vardır. devletler, geçen sene mayısmdan kâ- Bunuevve) sonuna kâdar mal ithal et- mişlerse, bu sene ancak © miktarların Te G0 şı Li i ale Dah az mal ithal edebi. kadar Almanya'ya yı . a memişti. Ağustestan meler iri dar Türkiye'den Almanya'ya ithal e dilen yumurta adediise 11, ,198,000 adeti. Buna nazaran, bu sene için tenzilâil: tarife ile o Almanya'ya 6,718,000 yumurta ihraç edebilece ğimiz anlaşılmaktadır. Bu suretle Almanyi olmıyacak ve Almanyı murta tasnif ve ticaretine ait talimat- ümlerine uygun olacaktır. lahisariarda Pamay Eksper namzetleri Sekine tütün eksper kursu geçen Tüola eksper İürümcise dür yetişen oöusüllerdmi İl MARS e e dülmiştir vitâyetis. Aşım istasyonları rü teftişten döndü istasyonların teftiş etmek üzere giden Vilâyet Baytar Müdürü Etem ve Aygır deposu müdürü Abdülkadir Beyler gel- mişlerdir. Etem Bey, dün bir muharririmize şu malümatı vermiştir; — Oralardaki aşım istasyonlarını tef- tiş ettim. Cumartesi günü Yalova, Üskü- dar, Beykoz aşım istasyonlarını tetkika çıkacağım, Şarbon hastalığı olan yerlerde aşı yar pılmaktadır. Bozöyük ve Geyve ormanları İstanbul amenajman grupu kaş mev- yapılması İüzm “gelen mühendisleri Bozöyük ve Geyve ormanlarının amenajman haritalarını yapmak üzere yarn İstanbul'dan hare- ket edeceklerdir. oda | Tayyare bomba ateş talimleri Yeşilköy burnu ile Ambarlı köy dal- yanı arasmda ve sahilden itibaren bir buçuk kilometrelik emniyet sahası ha- riç olarak, bu iki nokta arasından geçen hattan garba doğru 5 kilometre mesafe başlıyacağı Vilâyete bi limler 20 gün ve saat 7 — 12 arasında devam edecektir. Deniz vasıtaların buradan geçmemesi Vilâyetten Deniz ücaret müdürlüğüne Mahkemelerde Dün Birinci Ceza mahkemesinde ş1- yam dikkat bir “dava rüyet. edilmiştir. Davanın suçlusu Papas Kostantin gopule Efendidir. Muhakemede Zaharya Bâvjanof Efendi isminde bir şahit dinlen miştir. Bu şehidin anlattığına göre, Papas Haçopule Efendinin Anna ve Marika isminde iki kızı vardır. Papas'Efendi bu kızlarından Annayı henüz Amerikadan gelmiş olan. ve protestan mezhebinden bulunan Zaharya Herjanola niğânlamış- tir, Anna ile Berjanof dokuz ay bir ara- da yaşamışlardır. Bu müddet zarfında da bir çocukları olmuştur. Bütün üze rine Zaharya evlenmek için Belediyeye müracaat etmiş, fakat bu esnada Patrik hane ise müdahale ederek protestanlığı ve Zaharya Efendinin Amerikada Tür- kiye İehine ve Ortodoksluk aleyhine meş” riyat yapmasını bahane ederek Haçopu- lo Efendiyi kızını Zaharya ile evlendir- yp menetmiâ ve aksi takdirde gerek kızı, gerek kendisini aforoz edeceğini bildirmiştir. Bunun üzerine Pavas Efendi de Za- haryanın Annadan doğan çocuğumu vaf- tiz ederken babasız olarak vaftiz etmiş- tir. Çocuğun babası malüm olduğu hal- de babasını meçhul göstermekten baş- ka Papas Efendi kızları icin de ayrıca vaftiz kâğıdı tanzim ederek başka mü- fus tezkeresi almış ve bu tezkerelerle de mehtelit mübadele komisyonundan etab- li vesikası almuşter. Papas Efendi şahidin sözlerine itiraz. ederek dedi — Kendisiyle nişanlı olan kizim aç bıraktı, kızım da kaçtı, yanıma geldi, çocuğun babasınm vaftizde meçhul gös- termeme gelince, bu izdivaç ne resmen tesçil edilmiş, ne çocuğun babası men tenyyün etmiş değildi Bi: duk, frkat resmen bilinmediği içir ğun hebasını mechul olarak kaydetmiye mecburduk. Muhakeme, evrakın iddia makamı ta rafından mütaleası için başka güne bıra- kılmıştır. Şahit Zaharya Efendi bu usulsüz vaf- | sizin ası için ye de mü- racaat etmiş, fakat müracaatı kabul ©- dilmemiştir. Bunun irin Zaharya Efen- di Patrikhane erkânından Avido Yerma- nos, Milon Polikarpos, Mitropolit Mak- simos ve Patrik Foti Efendiler aleyhine de bir dava açmiya karar vermiştir. Zaharya Efendi çocuğuna kendi ismi- nin verilmesini ve vaftiz kâğıdında! “Babası: meçhul” kâğıdının kaldırılma sını istemektedir. Limon davası Limon kralı Diyamandi Ef. ve arka- daşlarının yeni meydana çıkarılan 3000 sandık limon kacakcılığı meselesinden — ll inci İhtisas mahkemesin. mevkufen muhakemelerine - ere Mevkuflar Diyamandi Eden başka ortağı Miltiyadi Çakis, eski kâti- bi Argiri, gümrük muhafaza mi rından Ali ve Arif E€. lerdir. Ayrıca va zifelerini ihmal maddesinden üc O güm- rük muhafaza memuru da şayri mevkuf olarak muhakeın edileceklerdir. Diyamandi, Miltiyadi ve Ali EF. tevkif kararına itiraz ve bir kısım #uç- lardan jstintak hâkimliğince verilen me- ni muhakeme kararma gümrük idaresi itiraz etmişlerdir. Bu itirazlar üzerine bir karar verilmek üzere dava evraka Ağırceza mahkemesine gönderilmiştir. Bu itibarla 8 inci ihtisas mahkemesi, dün evrak bulu: ğından davayı rü- yete başlıyamamaştır. pa İ Vilâyet Baytar müdü- | Çatalca ve Silivri kazalarındaki aşım | Mâariite Tarih tedrisatı Dün altmış | hoca tet- kikatta bulundu İstanbul lise, orta Ove müali mekteplerindeki tarih | müallimleri dün akşam saat 17 de yüksek tedri- sat umumi müdürü Hamit Beyin riya- setinde İstanbul lisesinde bir toplan- & yapmışlardır. Toplantıya 60 kadar tarih muallimi iştirak etmi toplantıda T. T. T. Cemiyet tedris inden alınan neticeler görüşül- müş, müfredal programına göre ne kadar okutulduğu tespit | edilmiştir. Hâmit Bey, daha bir müddet İstan - bul mekteplerini teftiş edecek ve rapor hazırlıyarık Anka - gidip Maarif Vekâletine vere Lisan dersleri Lise Ve orta mekteplerde talebe- Bin ecnebi lisanların daha iyi öğre - nebilmesi için haftada 6 sanat lisan dersiniri* 8 ze çıkarılması düşünül mektedir. Vekâlet lisan muallimleri için bir de kuru açacaktır. İdman şenlikleri bugün Liseler altıncı idman şenlikleri bügün saat 10,5 da Fenerbahçe sta- dında yapılacaktır. İdman şenlikle- rine 4 bin kadar talebe iştirak ede- cektir, Şenlik! kilde olması için bütün hazırlıklar ikmal edilmi Acaip bir vaftiz davası Çocuğun babası var, fakat vaf. tiz kâğıdına göre meçhul.. zartesi günü başlanacaktır. Koska cinayeti 831 senesi Cümhuriyet Bayramı ge cesi Koskada Orhan isminde bir genci öldürmek ve Ediple Azizi yaralamaktan suçlu, Arnavut Hasanın muhakemesine dün devam edilmiş ve suçlu vekilleri müdefadlarını yapmışlardır. Suçlu ve- | kilferi Arnavut Hasanın eme müda- Beşiktaş cinayeti yn 2 teşvik etmesinden mağ vale Meşikieşin Serenes Bey yokuşunda 16 numaral evde oturan Şerafettin Efendiyi Tdürmellen “9 Osmanın muhakemesi dün Ağırceza mah kemesinde neticelenmiştir. Dünkü mu- hakemede iddia makamının işgal eden Kâşif Bey iddiasını serdetmiştir. çizilme hâdiseyi tasvir ettikten #on mun cürmü lehevvüren ika et. | inci maddesi ile cezalandırılmasını ve sem tayin edilirken esbab muhaffefenin nazarı dikkate alınmasını istemiştir. Mu hakeme müdafaa için başka güne bırakıl muş Marmara Şakir Süadiyede kahveci Güzel Salihi öldür- mehlen suçlu ve evvelce Topuz Hüseyin ve Yiğit Mehmet isminde iki kişiyi öldür mekten mahküm Marmara Şakirin mu- hekemesine dün Ağırceza mahkemesin- Muhaköme zelmiyen şahitlerin zorla ge- iilmesi ve adli müzabaret suretle ve. kil tayin edilmesi için başka güne bıra. kil yin edilmesi işin başka güne Tefevvühatta bulunanlar Reisicümhur Hazretleri aleyhinde televvühâtta ve zabıta memurlarına ha- karette bulunmaktan suçlu Recep ve En Efendilerin #rceza mahkemesinde devam e- lunduğun ifadesi okun Muzaffer ifadesinde kendisine muştur... isnat edilen cürmü inkâr etmekte idi. Msamafih cürüm şahitlerin ifadesiyle sabit olduğundan iddin malınmı her iki suçlunun da cezalandırılmasını istemiş- tir. Muhakeme heyeti müzakereden son- ra davanın suçluya ait diğer davalarla birleştirilmesine karar vermiştir. Eroin Kaçakçılığı Eroin kaçakçılığı yapmaktan | suçlu Leon ve Moiz Bebar kardeşlerle Şakir ve İsmail isimli şahislar müddei umum milik tarafından Alter İstintak hâkim. liğine tevdi edilmişlerdir. Hâkim Salih Bey dün maznunları is caba başlamıştır. Pollsta —— Yangın Kadıköy Kızlarağa caddesinde bakkal Fehmi Efendinin dükkânında yangın gemi ves km. yeniği el a otomobil Sarıyerde oturan on yaşında Hakkıya in mükemmel bir $e- | köprü üzerinde 254 numaralı otomobil yaralamıştır. İ çarparak Islahat raporu Raporlar dün Maarif Vekâletine gönderildi Hukuk, Tıp, Fen, Edebiyat fekölte- lerinin Darülfünun ve fakülteler sslaha- ima dair hazırladıkları raporlar, dün rüMünunda , raporlarında güzunen ilmi ve idari istiklâlini müde- fan etmişlerdir. Evvelki alışam toplanan Darülfünün divanında raporlar üzerin- de mühim münakaşalar olduğu anlaşıl. | maktadır. Geç vakte kadar devam eden müzakere neticesinde ilâhiyat fakültesi | de dahil olduğu halde hütün fakültele. rin pe kabul edilmiştir. iaber aldığımıza göre Hukuk fakül ire raporunda fakültede üç yeni ensti- tü tesisini teklif etmektedir. Bunlar Hu- kuku hususiyei düvel, kıliminoloji ve ik- Umadiyat enetitüleridir. Enstitülerde ta- ebenin ilmi taharriyata alıştırılması, tet- kik ve tetebbu kabiliyetlerinin çoğaltıl. masına çalışılacaktır. Bundan manda gerek seriiner ve ge- rek enstitülerde Müderris ve muallimle rin mesai saatleri kat'i surette tesbit e- dildiği gibi hariçteki mesaileri de tahdit olunmuştur. Ayukatlık eden profesör- er, senede ançak 10 dava deruhte ede bileceklerdir. Ancak bu davalar, şahşi- yet ve şereflerile mütenasip davalar ola- caktır. Darülfünun müderrisleri sulh mahkemelerinde alelâde davaları kabul edemiyeceklerdir. Raporda her kürsü için en az bir mu- başka ayrıca iki veya üç asistanı bulunacaktır. fakültenin İstanbulu naklini tifakla kabul etmiştir. Acak naklin. Yine ve teferruatına geçmemiştir. Fal tede ders ve sü adetleri de raporda tamamen tesbit edilmiş bulunmaktadır. Tıp fakültesinin muallim rwavinleri teplerinin müstakil yüksek aklini halinde ida- resi muvafık olacağı zikredilmiştir. Her iki mektepte de talebe meslek ve ihtisa- sa teallük eden derslerden o maadasını sit oldukları fakültelerde takip edecek- lerdir. Meselâ dişçi mektebile Tıp fakül tesinde ayni zamanda gösterilen teşrih ve fizyoloji gibi dersler tevhit edilecek, dişçi mektebi talebesine bu dersler Tıp fakültesinde gösterilecektir. Hayvanat, kimya, nebatat gibi müş- terek dersleri de dişçi ve evzacı talebe- si Fen fakültesindeki kürsülere devam etmek suretile takip edeceklerdir. Tıp ve Fen fakülteleri, bundan dola- yı raporlarında nebatat, kimya, hayva pat, teşrih, fizyeleği gibi meğterek ted. risat mm ve asistan kadrolarının takviyesi lüzumuna işaret (etmişlerdir. Edebiyat ve ilahiyat fakültelerinin rapor ları da esas itibarile diğer fakültelerin- kinden farklı değildir. Yalnız İlâhiyat fakültesine verilecek yeni İstiknmete dair bazı mütalealar vardır. Ayni zamanda İlâhiyat ve Edebiyat fakültelerinde okutulan müşterek dersle. sin de tevhidine lüzum gösterilmiştir. Mâbiyat fakültesi talebesi bu müşte- rek dersleri Edebiyat fakültesinde takip edeceklerdir. Sefirin cenazesi Cenaze merasimle geti- rildi ve Varşo- va'ya gönderildi Ankarada vefat eden Lehistan sefiri M. Cazimir Olzowski'nin cenazesi ev birlikte konvansiyenel treni ile Varşova? ya götürülmüştür. Cenazenin Haydarpaşa 'ya muvasalâ- tinden evvel dün sabah sazt 8,30 in Be- yoğlunda Salnt-Esprit klisesinde ruhani bir ayin ya Ayinde Vali Mu- bittin Bey, Kolordu kumandanı Şükrü Naili Ps, ile İstanbulda bulunan sefirler ye,konssleslar ve Lehistan tahaası hasir hu mmuştur. Tren saat 11 de Haydarpaşa'ya gel miştir. Vilâyet ve Belediye erkânı ile Lehistan konsolosu M. Wagnerowiç ta- Hari memurlarından Re- İstanbula ka- çük Ari B. de cenazeye İtanbula Klm Dy ve lar arilm | AZ ğa namına gönderilen çelenkler Gama papa benli Üzere rıht eğ emr bir müfreze raheriğen tra Sarayburnuna sn batia: Tahriri kıymet meselesi Bu tahrir işi karışık bir şekil alda Kim yonlar yüzde doksan dokuz maliye hazinesini dü- Bina kıymetleri ve kira lar şimdiye kadar görülmemiş öyle bir sür'atle düşüyor ki, komisyonlar kasından yetişemiyor. * Tahmin ko- misyonu üç ay evvel gördüğü şeye üç ay sönra kıymet tebliğ ediyor. Mal sahibi itiraz ediyor. Bunların hepsi iyice tetkik ediliyor denemez. Çünkü buna ne vakit, ne can daya- nır. Kâh şöyle, kâh böyle gidiyor. Tabii isabet te ona yöre, : Tahmin — kemisyon- larından bir kısını işlerin çokluğun - dan, binaları görmeden kıymet. ko- Yuyorlar. Bende bunun bir nümunesi var. İçine ayak basılmadan binaya konmuş olan bu kıymet, tebii tama- men baştan yukarıdır. İstanbul def- terdarı bey buna ne buyururlar?) Dördüncüsü: Maliye tahsil şu- belerinde £ vergilerin | herçebadâbat azalmaması için garip bir gayret'ha- sil olmuş, tahinin komisyonlarının koydukları kıymetlere de itiraz edi - yorlar ve mal sahibinin çok görüp iti- ra zettiği kıymeti istinaf komisyonla» rna nüfuz edip tekrar çoi Beşincisi:: İstanbuld. dir kıymet konuyor, hâlâ bu vergi alınmaya başlanmadı. İki sene evveline nazaran kiralarda yüzde 0- tuz ekâiklik, apartımanların boş kal ma nispetinde yüzde yirmi fazlalık var. Buna rağmen bu sene dahi bu yeni kıymet üzerinden vergi alınamı- yacağına göre üç sene evvelki kira - lar üzerinden konmuş olan kıymeti üç sene sonraki vergiye matrah ya- pacaklar. .. Bu doğru mudur?.. Bir çok mülk sahiplerile görüş tüm. Hepsi tabririn ağır, karışık ve isabetsiz olduğunda müttefiktirler. Diyelim ki; bu adamlar vergiyi fazla vermemek için böyle söylüyorlar. kin konulan kıymetlerin yüzde sek- seninin fazla olduğunu da ellerindeki icar vesikalarile ispat ediyorlar. Bü. tön bu adamların muvazaalı icar mu- kaveleleri yaptığını iddia etmek bü- tün mükellefleri sahtekârlıkla itham etmek demek olmaz mı?... Korkulan kiraları düşürmüş, ve sükna için kiraya ve- rilen apartıman ve evlere kiracı 2- almıştır. Vergiler ise yeni esasa gö- re bugünkü miktarından aşağı yu- karı yüzde 40 - 60 artacaktır. Bir ta- raftan binalar boşalır, kiralar düşer- ken diğer taraftan yanlış ve gecikmiş tahminler yüzünden yükselen vergi- lerin tahsil mispeti azalır, bokayası çoğalır. Buna mukabil de binalar düşer. Halbuki bir mem - Jekette en esaslı ve oynamıyan servet gayri menkul servettir. Bunu hırpa - Tamağa gelmez. olanlar da karnı ağrımasın diye ber » Bunun ikisi kintsenin FELEK Evkafla ihtilâflar Mahkemelik © olmıyan- lar tasnif ediliyor Evkafla Belediye arasındaki kemeye ledilecek işleri tasnif etmektedir, Susuz semtler Şehrin bazı yüksek semtlerine su VÂli ve Belediye reisi Muhittin B. yarm Ankaraya gidecektir. Muhittin Bey, Ankarada belediyeye ait bazı işleri takip edecektir. İ Çikulota paketlerinden © | yazılar ie Bazı çukulâta ve bisküvit kutuları nm işinden çocukların terbiyesini be- zacak bazı yazılı kâğıtlar çıktığı gö” Bunların men'i için Maa- rif Vekâleti İstanbul vilâyetine bir tezkere yazmıştır. zeye Mthak top arabasına konulmuş ve önde n matem havasını çaldığı halde Sirkeci tazyonuna gölürüimüştür. şam banda Hazır bulunanlar, bu sırada,