19 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

19 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

&— Süt veren annelere MİLLİYET. CUMA 19 MAYIS 1933“ Fosfatlı ŞarkmMalt Hülâsas ÇİFTLİK PARKI <« BUGUN AÇILIYOR Memleketimizin en güzide san'atkirlarmdan mürekkep saz heyeti Taganni Heyeti Sar Heyeti Hamiyet Hanım Bestekâr tanburi Salâhattin Bey Fazilet Hanım Kemani Nubar Bey Nebile Hanım Kemençe Sotiri Efendi Vedia H. Neyzen Thean Bey Yaşar Bey Piyanist Tevfik Bey İbrahim Bey Klâmet Ramazan Efendi Ağyazar Bey Hanende Mustafa Bey | Evkaf müdiriyeti ilânları Alemdağı vakıf ormalan rının tefnelik mevkiinde kesil. miş olarak mevcut 3000 adet kestane ağacının keresteye el- verişli olmıyan göyde ve dalla rından imal edilmek üzere tah- minen 5000 kantar Takunya hık ile 20,000 kantar kestane odunu artırmaya ( çıkarılmiştır. İhalesi 10-6-933 cumartesi günü saat 15 tedir .Talip olânlarm İstanbul Evkaf Müdürlü günde Varidat Müdiriyetine müracaat eylemeleri. (2269) Bakırköy kazası dahilinde Evkafı mülhakadan yeni bos na namile maruf maa müştem ilât çiftliğin üç senelik icarı pa- zarlıkta olup ihalesi 12-6-933 pazartesi günü saat (15 tedir. Talip olanların İstanbul Evkaf Müdürlüğünde Varidat mü- | diriyetine müracaat eylemeleri. (2272) Terkosta vaki vakıf mandıracı cayırmın 933 senesi ot ları paz; lıkla arttırmadadır. 14-6-933 çarşamba günü saat | on beşte ihale edileceğinden talip olanlarm İstanbul Evkaf | Müdiriyetinde Varidat müdürlüğüne müracaatları. (2271) | Terkosta vaki Silâhtarağ a vakıf çayırnn (933 senesi otları pazarlıktadır. 24-5-933 tarihine müsadif çarşamba gü nü saat on beşte ihale edilece ğinden talip olanların İstanbul Evkaf Müdiriyetinde Varidat müdürlüğüne müracaatları. (2270) Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma komisyonundan: (125) adet yerli yünden mamul efrat battaniyesi 21 Ma yıs 933 pazar günü saat 10 dan 11 re kadar pazarlıkla satm alınacaktır. İsteklilerin 51 lir adan ibaret ilk teminatlarını maliyeye yatırarak makbuzla rile beraber muayyen gün ve saatlerde pazarlığa iştirakleri. (2277) İstanbnl Sıhhi müesseseler Satınalma Komisyonu Reisliğinden: Bakırköyde Akliye hasta nesi için 100 tahe © nümunesi veçhile yerli karyola 23-5-933 salı günü saat 13 te pazarlıkla satım almacaktır. İsteklilerin müracaatları. (2275) edikpaşada Jandarma : Satınalma Komisyonundan: . 350: 450 kilo sarı sabunlu kösele ve 150 : 200 kilo siys' kösele ve 250 : 300 metre tey elti astarı 21 Mayıs 933 pazar günü saat on birden on ikiye kadar pazarlıkla satm alınacak- tar.“ İsteklilerin yüz üç buçuk liradan ibaret ilk teminatlarını mal sandığma yatırarak mak buzlarile beraber muayyen gün ve saatlerde pazarlığa iştirakleri. (2286) Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden: Ni Ankara Nümune Hastan esi Yeni paviyonu tesisatı | İ- çin lüzumu olan madeni eşya ve malzeme “ Karyola, Etajer, Muayene masası, Vitrin Sandalya, sedye v.s.” yerli yapısı olmak şartile kapah zarf usulile satın alınacaktır. İhalesi 7 , Haziran 933 çarşamba günü saat on beşte Ankara'da Vekâ- let binasında mahsus komisyon tarafından yapılacaktır. Mu- saddak şartname suretleri 10 lira bedel mukabilinde verilmek tedir. Şartnameleri görmek ve ya almak istiyenlerin Ankara- da İçtimai Muavenet Umum Müdürlüğüne ve İstanbul'da Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğüne müracaat eyle- meleri ve taliplerin şartnamesine göre hazırlanmış vesika ve teklifnamelerile teminat akçelerini muayyen gün ve saatte o mezkür komisyona vermeleri ilân olunur. (2276) Tercüme: o Kamran Şerif ne bana geldi. Ben de kendisini ya- nıma aldım ve yanımdan ayırmiyaca» ğa dair ona söz verdim. dönün TL ZIRAAT BANKASI , BiRİK TREN ” RAHAT e DER 2365 Erzak münakasası İstanbul Ziraat Mektebi Alım Satım Komisyonundan: İstanbul Ziraat Mektebinin Haziran 933 - Mayıs 934 bir senelik ihtiyacatmdan et, ekmek, gaz, benzin ve sair erzak ve mahrukat 23-5-933 tarihine müsadif salı günü saat 15 te iha- le edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 'Taliplerin şeraitini anlamak için her gün ve iştirak içinde mezkür günde İstanbul Maarif Müdürlüğü binasmda Liseler Mühasebeciliği nezdindeki komisyona müracaatları ve teklif zarfların mezkür saate kadar verilmesi ilân olunur. ue 2 | Devlet Demiryolları idaresi ilânları İdaremiz için pazarlıkla satın almacak olan (37) kalem Zımpara taşı, Çelik çekme boru, Bagaj arabası, Travers tirfo nu, Kanaviçe, Elektirik malze mesi, Elektrot, Oksijen aleti, Asetat dö kobalt, ve saire gibi muhtelit cins malzemenin pa- | zarlığı 24-5-933 tarihine mü sadif çarşamba günü mağazada | icra kılınacağından taliplerin yevmi mezkürda saat 9dan1l e kadar isbati (o vücut ederek tahriren fiat vermeleri, bu bap taki, malzemenin müfredat listesi mağaza dahilinde asılmış olup nümune getirilmesi icap eden malzeme için pazarlık gü nü nümuünelerin beraber getirilmesi, nümünesiz tekliflerin ka bul edilmeyeceği ilân olunu! ) hiç unutmaz. âdabı muaşeret hakkında kocaman bir kitap verdi. Anlaşılan İngilterede, bilhassa Londrada âdabı muaşerete barda uzaktan gördüm; fakat eğer © ise bu da gösteriyor ki, maceralı bir kadın nereye gite kaderin elinden kurtulamıyor... Bu tesadüf vuku bul- duğu zaman Derothy ve Major Fal- con - Dorothy'nin iskele üstünde ta- Bıştığı zat - ile at bu o kadar müt- ki, kıyamet kopsa sna anlatamazdım. Onun için Major Falom'a; söylediği zaman bir genç da hareket edeceğini ci il isterim. Ben ekseriya, hiddetli bir ta- nin gibi kız az bulunur!” demez. — bendeki meyli irfan ve itilg başka kızlarda yok). bilmem bundan fazlası beklenemez. Lulu'nun hayatı pek hazin bir hikâye dir: Henüz genç bir kız iken bir ya- taklı vagon garsonu ona çılğınca Aşık olmuş. Adam kızcağızı kaçırıp Osl bula'ya getirmiş götürmüş, sonra da ona hiyanet etmiş! Bu felâket üzeri- ceye kadar apartrımanda oturacak. Dorothy geçen sene Avrupaya git- tiği zaman apartımanı başkasma dev- yön Ben öyle yapmak isi lar. Mister Eisman, tam manasile ka- maramızı çiçeklerle doldurdu: Kama rot i dı * “Anlaşıldı... Demiş. Bu hanımları > her halda dü met demet çiçek gelecek... Onun için şimdiden . etraftan vazo toplamağa bakmalı...” Mister Eisman âdeti veç hile bana bir çok ta güzel kitaplar ge tirdi. Faydalı kitaplara ne kadar me- vır takınırım... Fakat adamcağıza bir az olsun ümit vermekte pek fena ol- maz zannederim. Kamaret yemek vakti geldiğini ha ber verdi, Yukarı çıkacağım. Çünkü Dorothy'nin İskele üzerinde tanıştığı zat bizi Ritz'le yemeğe davet etti. Ritx vapurdaki Miks bu lokantanm İs- mi. Hiç değilse orada çok para sarfet mek kabil oluyuor. Halbuki yemek salonunda insan âdeta bedava yemek istiyor! 12 NİSAN: Bu sabah yatağımdan kımıldanmı yacağım. Fena halde de sinirliyim: İrini gördüm. o Bu adamın © vapurda — Geceniz hayır olsun! Deyip kendisini Dorothy ile yalnız biraktım. Kamarama inip saatlerce katıla katıla ağladım. Sonra aklım başıma kamarotu gönderip şam- irtti misiniz, ben filesoflaşırım. der bir genç kızm hayatma damğasını basmış o- lursa yapılacak biç bir şey yoktur. Bu sabah kamarot kahvemi getir. di, kocaman bir kovada buzlu su, Ben de yatağımdan kımıldamıyaca- ğım ve yemekten evvel bir daha sam panya içeceğim: IKAPPS Kullanınız sütünüzüa rttırır Çocukların kemiklerini Kuvvetlendirir (2716) SADIKZADE Biraderler Vapurları Haftalık sürat slk İZMİR >. Lüks kamaraları havi SAKARYA Vapuru : 7, Cumartesi saat 16 da Galatarı ) € bareki vasalâe” ve pazartesi günü İzmir'den hareketle salı günü İs- tanbula avdet edecektir. BARTIN POSTASI KEMAL vapuru ndan doğru ar günü Iz 1 may pazar günü Sirke: Kurucaşile, Diye ve A Bir dara tacrub Kalemini tercih ederler, Yam TE a9 Oütm Şark verem! deşeziteri M. de TOLEDO azla, Sulian Fnimem arayla Man Mo, 38 Teeten - 10020 (2566) Dr. A. KUTİEL Karaköy Börekçi fırını sırasında 34. (248) zn Alman kitapçı, Alman kitapları en 1 cuz satar, Beyoğlu, İstiklâl caddesi 390, İsveç sefareti karşısında. 7 (264 2586 bir nümüne Küçük Çamlıcada İ Güzel Orman Çiftliği Bugün açılıyor. Harikulâde manzaraya malik tabit gözelliklerile tarihi kıymeti haiz şatonun müzeyyen ve muhteşem altın yaldızlı salonlarile zarif orman ve çambıklarile tabiatın nadir yarattığı bu mevki İstanbulumuzun en güzel ve ucuz mesiresidir. Resmi küşada zengin program hazırlanmıştır. 2922 Kadıköy iskelesinden ber vapurun otobüsü vardır. (3366) Ecnebi memleketlere giden tüccar ve seyyahlara Banka Kommerçiyale İtalyana Sermayesi 700,000,000 (İhtiyat akçesi: 580,000,000 Liret) Traveller» (Seyyahin çekleri) satar Liret, frank, İngiliz liram veya doları frank olarak satılan bu çekler sayesinde nereye gitseniz paranızı kemali emniyetle taşır ve her zaman isterseniz dünyanın her tarafında, şehirde otellerde vapurlarda, trenlerde bu çekleri en küçük tediyat için nakit ma- kamında kolaylıkla istimal edebilirsiniz. Travellers çekleri hakiki | sahibinden başka kimsenin kullanamayacağı bir şekilde e İ k ihtas edilmiştir. Bakın Dorothy'nin başına hiç bör- le şeyler gelmez: O yalnız vaktini he- ba eder durur! Onun yerine keşke Lulu'yu getirseydim; şu Dorothy, dur madan “Argo” komuşmakia bi keklere o kadar fena tmitiyor Geçen akşam yemek vakti Major Fal .con'un masasına gittiğim zaman onun “Kafayı çekmekten” bahsettiğini te- ,düfen işittim! Ona kaç defa söyle- ki, böyle “Kafayı çekmek” gibi sözler herkesin yanın, Major Falcon İngilizliğine göre çok hoş bir adam - yani çok para sar- fetmekten çekinmiyor, demek istiyo- rum. - Ritz'te öğle ve akşam yemek- lerini yedik. çok hoşuma gitti. Fakat tam o sırada vapurda bulunuşu beni halden hale sokan adamı hatırladım. Onu hatırlamak beni yeniden ö; 1 üst etti ki, giyinip güverteye çı ğım, hakikaten o mu, değil mi bakacağım. Zaten başka yapılacak işim de yok. Defterime bugünlük yazmmı yazdım, âdabı muaşeret kitabını da okumak- tan vazgeçtim. Kitabı şöyle bir karış- tırmca, öğrenmek istediklerimin hiç birini bulamıyacağımı anladım. Sahi- felerce, bir İngiliz Lordu ile nami ko- muşulur, onu tarif ediyor. Halbuki ler. Dord Kooksleigh'e Kuku denildi"! #i gibi Lordların çoğuna Kuku'ya be? zer küçük bir isimle hitap ediliyor. Onun için bu kitabı okuyarak kit kaybetmeğe hiç niyetim yok. 13 NİSAN: Gördüğüm adam, O, hemde tö kendisi! Hiç şüphem kalmadığı 28 man, kalbim buracak gibi oldu. Aklı! ma o kadar çok şeyler geldi! Hem öy le şeyler ki, hiç kimse hatırlamak ir temez. Dün onu görmek, bakikatefi © mu, değil mi diye iyice anlamak İ sin güverteye çıkarken Ginzberç i* minde pek hoş bir zata tesadüf ettir” Kendisini evvelce bir suarede görmü' tüm. Fakat artık ismi Ginaberg deği! Düşünün, Londrada kim olduğu ps? belli olmıyan bir kralın akrabasındaf olan Ratlenberg isminde biri, ken (Devamı var)