24 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

24 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

& : < VE İktisadi Bahisler | FRANSIZ FRANGI Son beş on gün zarfında muhtelif pi- Fransiz Doların sukutu delayısile İngiltereye vukubulacak külliyetli sermaye tehacü- müne mâni olmak için kambiyo tandül akçası” 200 milyon iisterlin tezyit e dilmiştir. Eğer İngiltere bu para ile de eskisi gibi frank mübayaa ederek altma tahvile çalışırsa Fransa ihraç müessese. sinin vaziyeti sarsılmaz mı? Bu yukarıdaki mütalenlara Fransız gazeteleri şu şekilde cevap veriyorlar; Bu sıralarda franga karşı bir taarruz için frank tedarik zordur. Belki bu gibi i etmek çok sir teahhüdatınım © 78 ini teşkil etmek tedir,” Şimdiye kadar hâdisat daha ziyade frank lehindeki mütalealara hak verdir. mektedir. Hollanda Florini: Son bir iki hafta zarfında sebebi he- nüz y belirmiş olmamakla be- tamamen vabör Holanda hülcümetinin kasten ih- das etmediği muhakkak olan bir hâdise dünya borsalarmı bir hayir işgal etmiş- tir; Holandanm altın mevcudu 978 mil- yon florinden sür'atle 880 milyons düş- mesi (100 milyon florinli bir tenakus) ve florinin vaziyetinin sarsılması. Bu 109 rağmen Holandanın yine vadesiz karşılığı taahhüdatının ©, 88 ine baliğ olmakta. dır. Asgari kanuni had 9; 40 olduğuna göre banka tehlikesizce daha 400 mil. yon florinlik altın talebini | karşılıyabi- lirdi, Ancak hükümetin dahili altın. ta- ihraç leplerini is'af etmiyerek (yalnız Harik Oo— Hayat billiyetü Aşk, “Katilin suikast mahalline yakn bi yerde saklanmış — olması Le Resmi, hususi ve ecnebi ne kadar mes- — ve Mr İy sıkı bir tarama ame- ya i malıdar,, Katilin behemehal des ri zumdır. Manastır Mıntaka kumandanı ise ar. tık zarfın birini açıyor, birini yırtıyor. du(1). Aşlığı zarfı yaverine uzatıyor, hallettikçe göz uciyle omuzunun üstün- den okuyordu: “Müşür Osman Fevzi Paşa Hazrel- leri Manastır Se fevkalâde kuman- memur buyurulmuştur. Yarın. ki trenle Selânikten Manastıra hareket edecektir, Memuriyetinin devamı müd- detinee emri altnda bulunacaksınız. Mıntaka merkezi olan Manastırda ve edebi Romanı: 112 MAKEDONYA buakşam MELEK Sinemasında Büyük ve çok güzel yeni bir SEVİLMEK İHTİYACI Mümessiles'; İ TALLULAH BANKHEAD - POL DUKAS flm: ilâve: Paramount dünya O havadisleri Sigortalarınızı Galstada Ünyon Hanında Kâin - ÜNYON SİGORTASINA Türkiyede bilâfasıla icrayı muamele etmekte olan ÜNYON Kumpanyasına kir kere uğramadan sigorta yaptırmayınız. Telefon: Beyoğlu 44888 maksadile yapılan istekleri kabul etme- ğe karar vermesi büyük endişeler do- ğurmuştur. Bir çok müessesat külliyetli miktarda Holunda parasını elden çıkar. maktadır. Florin altın çıkış noktasmın hafifçe dununa sukut etmiştir. Altın şartı meselesi: Bu hafta zarfında Amerika Müttehi- desinde 100 dolardan fazla altım saklı. | yan her Amerikalmın tahtı muhakemeye almması haklemda bir emirname ihzarı- na başlanmıştır. Son günlerde, Amerika mahkemeleri altın şartmı ihtiva eden mukavelelerden tahaddüs eden davalarla dolmuştur. Ev- mayısta vadesi dolan tahvilâtm “altın kısmını itibari kıymeti üzerinden, kâğıt dolar olacak tediye etmişti. Hunt bar 'ni suretle hareket etmişlerdir. Az kina tahyilâizmm > ecnebi Diğer taraftan Amerikalı “altın dolar” şartmı ihti: tahyilâti kuponlarının itibari kıymet ü- zerinden küğrt dolar olarak tediye olun- masmı kabul etmişlerdir. Yalnız altin olarak tediyeli mühim miktarda Amerikan hükümeti tahvilâtı hâmili bulunan Fransa mukavelelerdeki altın sartının aynen ifasını talep etmek- tedir. Nitekim yeni vadesi dolan Mar- silya, Liyon ve Bordo sehirleri tahvilâtr | kuponlarını Amerika hâmillerine altın hesabile tediye etmiştir. alacaklılar eden ecnebi Amerikada mürt bidayetine nazaran buğday fiatleri vasati 94 40, paruğun- irat ç ftlrda Yi 6 bir tzayük kayt Enflasiyon projesinin tatbikatına baş-! lanınca fiatların daha sür'atle tezayüt e- deceğii muhakkaktır. Necati Çakıroğlu Ask: tebligat İhtiyat zabiti namzetlerine 1. Fırka Askerlik Dairesi Reisliğin den: 1076 No. lu İhtiyat zabitleri ve Askeri memurları kanununun muvak- kat maddesinin (D) ve (C) fıkralarına tâbi olup ta henüz slaj görmemiş ve Zabit Vekilliğine terfi etmemiş olan İh- tiyaf Zabit namizetlerinin hemen bulun- dukarı mahallerdeki Askerlik Şubeleri- ne müracaatları ve müracaat etmiyenle- re davete ademi icabet nazarile bakıla- rak haklarında Kaza vs Otomobil yaptırınız. 2363 Kin, Poliüka, ve Kan.. Müellifi Nizamettin Nazif aaaeaamanamenaanesemese ...... olursanız, doğacak fens e sahsen mes'ul olacaksmız. Gerek istas- yonda ve gerekse yollarda gayet sıkı in | zibat tedbirleri almanızı tavsiye ederim. | Hattâ Paşanın Manastıra muvasalât ©- deceği zamanı evvelden halka işaa ct- emeğe çalışmanız daha doğru olur. Ihtiyatlı ve gözü açık olunuz Paşa. İm- za. Müşür İbrahim” Yanımda küçük rütbeli iki zabit bu- lunmasına rağmen Osman Paşa hidde- tini Dişlerini gıcırdatarak: dde ye diye, homurdandı - gel “> lanmek kolayda >» GüN Yaverle Mülbak bıyık altından gü Kürtlere Yara © ÖZ e — Bir tane daha var Paşam.. - dedi - ! KUSU. A MK dinimi O İYOT Bir muhavere Bu muhavere, bir tek kelimesine do- kunulmadan, aynen geçmiştir: — Kiminle teşerrüf ediyorum? Telefondan gelen ses: — Ihsan... Yerinde şöyle bir toparlanarak: — Rahatsız ettim Ihsan Beyefen- di.. Zatrâlilerinden bir ricada bulu- nacaktım. Hattâ dün, bizzat tasdi et- mek istiyordum. Yerinizde bulacağı. ma pek emin olmadığım için, bir kere telefona sarılayım dedim.. Heh heh heh... Allah ömür versin beyefendi. Ziyarette kusurumuz oluyor vâkıâ. . Fakat, size pek derin hürmetimahsu- sam vardır, Zikricemiliniz her vakit aramızda geçer... Telefondaki ses, ciddileşir: — Söyleyin, ne istiyorsunuz? — Efendim; dün bir fatura gönder- mişsiniz. Vâkrâ, Ooüç yüz liralık bir sey. . Ancak, şu günlerde, öyle umul- madık sarfiyatrmız oldu ki İhsan Be- yefendi.... Pek müstacel işleri bil geri bırakmıya mecbur oldük. Arzet- mek istediğim şu efendim: 300 liralık. la beraber nezdiâlinizde üç faturamız | daha olacak... | Telefondaki — İyi işitilmiyor. Hızlı söyleyin!,. — Acayip şey... Bugün gene birine | hiddetlenmiş ola: Perde perde sesini vam yükselterek de- — z faturamız, . daha. olacak nez: de, Şu sikinti günleri atlatıncıya kadar muhteviya» nın ödenmesinde istical buyurulma- sa diye rica edecektim Efendim, pek üstüste geldi:. : “Dün, yedi yüz Jiralık bir bono öde- dik. Bu sabah ta masamın © üstünde üç yüz liralık faturayı görünce doğru- su şaşaladım. Size karşı çok mahçu- bum!. . Hiç olmazsa bir “estafurullah” bek- lerken telefondan şu cevabı alır: — Peki ama, ben lerinizden bir şey anlamadım. Kendi kendine: . Bu kadar bağırdığım halde nasıl oldu da duyuramadım? Sesini bir perde daha yükseli — Tekrar arzedeyim. 300 liralık bir fatura göndermişsiniz! Telefondaki ses: — Ne faturası? k — İhtimal, sizin haberiniz olmadan mağazadaki memurlar göndermiştir. İstirhamım şu ki... Telefondan: — Allah Allah.. diye bir ses gelir. Öteki devam eder: — İhtimal ki haberiniz olsa; bu ka- dar isticale lüzum görmezdiniz! Kaç senedenberi, Telefonda hııltı: — Siz kimi istiyorsunuz? Kendi kendine, mikrofonu kapaya- rak: — Hoppala. . Şimdi yeni baştan ma | anlat Mikrofona tekrar ağzını yaklaştı: rr — Ihsan Beyefendi! İki öksürük darbesi arasında: — Hayır beğum hayır. Ben Ehsan bek değilim! — Ya kimsiniz? — Ihsan Beyin kapıcılıyım. ” — Adım ne? — Ehsan. . Telefon, şark! diye kapanır. Adam- cağız şark! diye düşüp bayılsada M. SALAHADDIN IRTİHAL Âli Askeri Şura Azasından Birinci Ferik Cevat Paşa Hazretlerinin refika Har Hanımefendi müptelâ olduğu has“ talıktan kurtulamıyarak dün vefat et miştir. Merhumenin cenazesi vi çarşamba günü saat 11 de Gözlepcde Müşarün ileyh Cevat Paşa Hazretletinin köşklerinden kaklırılarak namazı Göz“ tepe camiinde kılınacak ve Sahrayı C* dit kabristanına defnedilecektir. (8676) İ hakkı yok mu? PER 3 AE SATILIK KAGIR HANE Yedi oda - banyo - Havagazı, Kadıköy iskelesine yakın Galata'da Tünel civa- tında mertebani öokağında HRISOVE- LONİ BANKASI R. A; Ş. müracsst, (2598) derhal edecekti, mı Niyaziye iltihak etti? . Paşa Niyazi ile için bu ta yanında tutmuşsa kendisine der- hal bildirirsiniz ki, Sirozdan iki ve Met leri inin du 7 n ismini duymaktan Masa başından kalktı, yavere iskem- | eyi işret ederek: — Otur! - Dedi - otur ve yaz! Genç zabit hemen kaleme sarıldı? — Buyurumuz MİLLİYET ÇARŞAMBA 24 MAYIS 1933 | O zaman Blanche salata hilesini de ——— | da bulunuyordu. Zannedilmemelidir paşam... — Cim.. Cim. Yazdım mı? — Evet paşam.. — Devam et!, 28 Haziran. Şifre ve gayet müstaceldir. Evet, son derece müstaceldir. Şimdi gelen ve mühim emirlerle dolu olan şifrenizi baştan a- Ah, bu kadınlar.. — Fransızcadan — Angele zarfı uzatır | — Madam, dedi, bu mektubu gar- dirobun önünde, yerde buldum. Madam Blanche zarfı hizmetçinin elinden aldı. Ecvirdi, çevirdi. İnce in- ce tetkik etti, Merakla kendisine ba- daşı iz — Olur şey değil, dedi, renkli, şık bir zarf.. Hem de lâvanta kokuyor. Tamdıklarından kimsenin kendi ne bu şekilde mektup £ gönderdi hatırlamıyordu. Zarfın üzerinde ne adres var, ns isim. Besbelli elden gönderilmiş. Hepsinin de paltoları o- rada asılı... Acaba kime gönderilmiş? baş birleştiler. Gözler dikkat ke- Zarfa bakıyorlardı. Bu mektup © yazılmış, kim yazmış? Acaba i- çinde ne var? Kadından mi geliyor, kadına mı gidiyor? Nihayet biri karar verdi: — Açalım, dedi. Parmaklar tereddütle, merak ve te- ceksüisle titriyerek zarfm kenarı yırtıl. dı. İnce bir kadın yazısı, topu topu bir buçuk satır. . “Sevgilim, «Bu yece her zamanki santte gene ayni yerde buluşalım. Muhabbeti Altında da okunamıyan bir im; vardı. Zarfı açıp mektubu okudular ama, fazla bir şey öğrenemediler. Blanche ile Mathilde ta mektepten beri arkadaştırlar. Hem de gayet sa- mimi, . OO akşam Blanche'in kocası ve dört arkadaşı bahçede masa kur- muşlar, içiyorlardı. İki kadın hepsinin de karılarını tanıyorlardı. Acaba gisinin karısı ihanete uğruyor? Biraz sonra, vakit gelince, bunların dördü de çıkıp gidecekler. muammayı çözmek için bir çare dü- şünmeğe başladılar. o Meçhulleri bir çok mundele karşısında beceriksiz iki tnlebe gibi hayli düşündül. Nihayet Blanche elini saçlarına gö türdi — Buldum, dedi, şimdi bol soğanlı bir salata yaparız. Hattâ içine sarım- sak ta koyarız. Kim yemezse, anlarız ki mektup onundur. Öyle ya, bu ak- şamki randevuya ağzı sarımsak koka- rak mr gidecek? — Bravo! Vallahi enfes bir fikir.. İki kadın yapacakları muzipliğe ka- tıla katıla gülerek, mutfağa indiler. Netice ne oldu, diyeceksiniz. Çok garip oldu. Erkeklerin dördü de bol soğanlı ve hattâ sarımsaklı salataya öyle bir saldırış saldırdılar ki, üstelik kadınlara teşekkürü de eksik etmedi. ler. Yalnız ev sahibi o Hector, yani Blanche'ın kocası salatadan çekindi ve yemedi. Misafirler gidince o akşam Blanche kocasına bir karış asık suratin bakı- yordu. Kocasmın bir mazeret uydu- rup ta müsaade istemesini bekliyorlar- dı. Bu dakikayı heyecanla ve korku ile bekliyordu. Fakat nafile bekledi, nafile üzüldü. Kocası bilâkis soyundu dökündü. Hattâ her akşamdan fazla Farma düşkün ve muhabebtli ii ununu, bumu garip bir tesadüfe ham- letti. Müsterih ve memnun oldu. rında şirin bir otelin ormanlığa bal odasında bir kadın ve bir erkek başba- sa konuşuyorlardı. Kadın dedi kiz sonra sen de gece bir mazeret uydu- Tup ta dışarıya çıkmak isteseydin, a- sıl fırtına senin başımda kopacaktı. Erkek vaziyetin bu şekilde idare © dilişinden memnundu: , — Yaşa kızım, dedi, senin şerefine içiyorum. — Aşkımızı gizlemiye yardım eden tesadüfün : Anladınız değil mi? Erkek kim, ka- dın kim? Fatih icrasından : Bir deyinden do layi tuhtı hacze alman 200 kiyye yapa ğa 31 mayıs 933 çarşamba günü saat 10 da karlı çeşmede külhân sokağında 4 No. lu tabakienede bilmüzayede satı- lacaktır. teliplerin o mahalli mezkürda memuruna müracaatları ilân olunur. (8679) sağı okudum, ci Byardeğı killerle bügüne kadar tarafımızdan idare edilen inzibat sistemi tamamen mai uygun bulunmaktadır. Bun- gibi dikkatle çalışacağız. Şemsi paşa- nın ölümünden bizi şahsen mes'ul ad- detmeğe imkân yoktur. Çünkü mer- hum, tarafımızdan tertip edilen prog- Tama zerre kadar riayet etmemiş ve maiyetinde bulunan Arnavut gönül- lülerinin kendisini muhafaza edebile- ceklerine inat ile inanmıştır. Suikast esnasında paşa bu gönüllülerin arasin ki ben korku içinde bunalan ve yalnız bu gürültü arasında canını kurtarma- ğa çabalayan bir adamım.. En tehlike- anlarda, hattâ sulkast yapılırken ahi paşanm hemen yanı başında bü- lunduğumu herkes iyi | bilmektedir. Müşür Osman paşanın Manastıra ge- leceklerine dair henüz sizden bir €- ir gelmediği zamanda dahi biz Vali Paşa ile birlikte hemen tertibat almış bulunüyorduk. Şu kadar ki emir bu- yurduğunuz gibi müşür paşanm bura- ya geleceği günü halktan gizliyebil- mek manlesof imkân © haricindedir. Çünkü paşanm Manastıra geleceği 70 inci Liste ANKARA, 7. A A—TDT. Ce iyetindi iyi 9 İMTİHAN 10— İMTİYAZ 4—İLTİFAT 11 İMZA S—İLTİHAK 12 İTİNA 6—İLTİMAS 13 — İTİRAZ 7—İLTİZAM 14 —İTİYAT için ayrı karşılıklar ileri sürülebilir Karşılık gönderen zatların gönderdik” lıklarda duyulmuş ve işitilmiş ları bangi kaynaklardan aldık. (66) eur, benlik, He- İrkk, topkel kelik. Hile: Aldatma, dolan, oyun, H met: Varlık gösterme. Hüner İnce bilgi. Hüviyet, ik içyüz. İstanbul 24 üncü ilkmektep muellimleri »»& Liste: o (66) Haysiyet: değer. Heroes: istek. Hey- bet: korku ve saygı duygusu verme, Heyecan: çarpıntı, çoşkunluk. Heye't: üş, duruş. Heykel; Hile: oyun. , yardım. Hüner: biliş Hüviyet: kişinin benliği. İstanbul 32 inci ilikmektep muallimleri sss Liste: (66) Haysiyet: Değer. Heves; Istek, Hey- bet: Gösteriş. Heyecan: Ürperme. He- yet: Toplantı, kurultay. Heykel, Hile: Oyun düzen. Himmet: yedekleme, Hü ner; Bilgi. Hüviyyet: İçyüz. İstan" 78 inci ilkmektep mayallimleri ... Liste: (64) Merhem: Mesafe: ara, uzaklık. Me- saha: ölçmek. Meslek: tutulan yel, ze- naat, Meskenet: tembellik. Meskün: Yerleşmiş, barklanmış. Mes'ufiyet: Sor gulanma, Mesire: Gezme yeri, Meşgu İiyet: işlemek. Meşrep: gidiş. Meşru; din yolu. Maşruhat: anlatılan, açılan. Meziyet: değerlilik. İstanbul 25 inci ilkmektep muallimleri .. : Liste: (66) Haysiyet: varlık. Heves; İstek. Hey- > korkumg. “7 ik v leyeca. iç Heyet: Gösteriş kılığ, Heykel: Hile: Aldatıcılık. Himmet: Arzuyu yapmak Hüner; İşçilik. Hüviyet: oluk. İstanbul 43 üncü ilkmektep geallimleri Liste: (68) Maarif ; bilgiler. Mebet: tapınma yeri Macum: bulama. Maden: yeraltı verimi. Marifet: bilgi, Maruf: tanınmış. Mes- bahat: yarar iş. Masuniyet: korunul- mak, Matbuat: basri yazılar. Mazbat dernek dileği. Mazbut: korumlu. Ma- zeret: engel, Mazmun: anlaşılan, Maz- nun: sanılan, Mazhariyet: mutluluk. İtanbul 25 ikm ktep muallimleri ... Liste: (67) koyma. İkbal: İşi yolun. | Mişa: orta; da. İklim: İaiye: İkrar: Söyleme, Iktibas: Alma. İktismt: İktiren: Yanaş ma. İktiza: İşe yarar. İlân: Gösterme, | . İtibar: Sayılma. İtide/: Uygun. Tul. İtiraz: Karşı koyma Beyoğlu İl inci ilkmektep Dil anketi 70 nci liste ve gelen karşılıklar | vermesk, doğrulmak, okutucuları ### Liste: (69) İ Tefallâk: alışıklık, yaratılışık, gü- | xl yapışlık. Tembih: uyandırmak, «o- | dırmak. Tenikat: sıralayışlar, düzenli verişler, dizgiye koj , düzgü yişler. Tevahkuş: örkmek, örküş, kor kuş, Tevali: bie dürliye geliş, arkası ke silmeyis, slireklik. Tevatör: Duyuluş, | ağızdan ağsa geçiş, Tevazu: alçak gö- | nüllülük, yatkın duruşluk, küçük gö- rünüşlük. Tevazün: Denk gelmek, tar tı birliği, çekiliş uygunluğu. Tevlüh: incitmek, hırpalamak, özlenişle çarp- saat ve dakika tam bir haftadanberi şehirde malüm bir hâdisedir. Bu da gösleriyor ki hafi cemiyet son derece kuvvetli bir teşkilât ile idare edilmek. yerde bulundu- ğu için ihtilâleilerden hiç bir şey giz» İenmemektedir. Müşür Paşa Hz. leri” nin hayatları bendenizce mukaddes addedilmektedir. Müşarünileyhi her suretle muhafaza etmek lâzımgeldiği kanaatindeyim de.. Yalnız mevcut şe- rait içinde, iyisi ve kötüsü tefrik edil- miyen zabitler ve askerler içinde, ge- mi azıya almış bulunan bu halk ara- smda bendeniz bu vazifenin mes'uli- yetini kat'iyen kabul ve üzerime ala- mam. Bu ciheti büyük bir hürmetle zatiâlinize bildirir ve Padişah uğurun- da her zaman canımı fed. hazır bu- lunduğuma emin olmanızı rica ederim. Efendim.. Yazdın mı? — Evet paşam.. — İlâve et.. Müşür paşanın hayatı- Br muhafaza yükü pek büyüktür. Bu | işi başaramıyacağımı tekrar rica ede- rim efendim. Ve müsveddenin altını asabi bir ka- lem bareketile imzaladı: — Derhal şifreleyiniz. Son süratle bu telgraf müşüre ul hır, mak, özle tokatlamak. Teveccüh? ışmak, yale mak, dönmek, bakmak, Tevcih; Dö mek, çevirmek, yanaştırmak, yallaşdI! mak, baktırmak, Tevehhüm: işkillefi mek, atmak, kuruntaya düşmek, iç kinttsr. Tevkif: tutmak, alakaymali durdurmak, bırakmamak. Filorinalt Nâzem RADYO Bayünkü program İSTANBUL » Gramefon | 4 alaturka saz (Muzaffer B) 20,20 Seniye Hanım. 2055 ser (Mahmure Hamam) 21,30 Gramofon ir” 1 — Gisek: (Ouvertsre Alcest) i 2 — Orkestra vefakatile keman kafi (Ekrem Z. Beys fora devam IRŞOVA, 1411 m. 1340: Filharmenik talebe meli 17: Piâk. 18.20: Plâk. 2030: mrehtelif Klasik piyano koi maşikisi, 2348: kont 24: Dama musiki BUDAPEŞTE, 550 21,20: Viktor Yakobi ve Paul Abraham operetlerinden parçalar, 24,15) piyano komi ri, i VİYANA, 518 m: 19,10; muhtelif. 20: Hakiki Viyana Şe: musikisi, 2055: Haberler ve, 21,05: Mü babe. 21/30: Bir perdelik bir temsil 23: r. eler. İLANO - TORİNO - FLORANSA, 2925: Haberler, Plâk. 7138: Patriot musiki 22: Temsil, > Plak, 24; Haberler. müteskibef Ploranandan; Caslandi PRAG, 488 20,10: Brüne'd karıyk neşriyat. an > Mili şarkalar ve marşları BÜKREŞ, 304 m. 13: Plâk. 14,15, PİAL. 18: radyo orkestra 19,1. kasa 2046: PİK. 2108: piyano kı ri. (€kopin, Çeykoveki, Fall): 2180: kemdi kanseri, 22:20: Viyolensel konseri BRESLAU 125 m. 21: Hafi d. 22: Dans musillei, 22: » muhtelif, 23,35: Brünc'daf Yeni neşriyat Yalı çapkını Burhan Cahit Beyin bu isim altı daki yeni bir milli romanı daha nef redilmiştir. Burhan Cahit B. bu romanı için di yor ki: tell fastıkl mevzuu on dokuz yıl evvel veni şiddetli ve devamlı bir heyecan uy. dırmıştı. Bana öyle geliyor ki bugüf daha çok maddi hareket eden ruhu, bu sergüzeştimin içinde gö ği yüksek feragat ve fedakârlıkle karileri ne ır mütehaasis edecek” se, vakanin hakikati itibarile de o k#” dar heyecan verecektir.,, | Foto Süreyya ş Foto Süreyya birçok güzel resimle" ri muhtevi olarak çıkmıştır... 4 nın 24 üncü nüshasını karilerimise t9“, iy Asrın umdesi “MİLLİYET ”6r. : ABONE ÜCRETLERİ : Türkiye için Hariç için LELE — BUGÜNKÜ HAVA Yeşilköy aıkeri rasat markazinden ve rilen malümata göre bugün hava az bu Jatlu ve sakin olarak devam edecektir. 23-3-933 tarihinde hava tasyiki 757 mi- limotra, en fazla sicaklık 20, en ax w caklık 18 derece kaydedilmiştir. “Kaymakam Rifat Beyin miralaylığa.. Kâğıtları masa üstüne attı. İçini savurduğu küfürlerin bini bir pars Avurtlarmı oynatarak homurdaği : / — Araba hazırlansın. j Kâat deposu... b Galata her günkü rengini başlamıştı. Havyar Hanım verecilerle dolmuş, fezli, abani 20 şapkalı binlerce adam gidip geli (Devamı vafl (1) O zamanlar telgraflar zarfla rilirdi.