24 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

24 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

İzzet ve Salih Paşalar Ankarada Paşalar sıkılıyorlar - Heyeti vekilede simit ve çay - Namus | üzerine verilen sözler! Ankara: 22 Niran 1921 | İstanbul paşaları, bir türlü Anka rada kalmak i: lar. Onle- rm gözü İstanbuldadır. Paşalar, bir buçuk aya yakındır ki, erer li bulunuyorlar. Bu zaman Türkiye Büyük Millet Meclisi ey rıl harıl çalışıyor. Mühim mele | ler müzakere ediliyor. memleket politikasını, harici işle; | rimizi, cephe vaziyetlerini alâka- dar eden mühim kararlar almıyor. Buna rağmen İzzet ve Salih Paşa. | İ lar; bir gün olsun, müza- | Meclis içtimalarında bulunmadı- lar. Bunun sebebi pek'ince bir dip lomatlık mülâhazasıdır: Onlarm anlayışlarına, düşüncelerine göre Meclisin müzakerelerinde bulun- mak, Meclisin meşruiyetini kabul etmektir. Halbuki, İstanbul hükü- metinin nazırları; Büyük Millet Meclisini, onların meşruiyetini hâlâ tanımış değildirler. Onlarca İstanbulsuz, tahtsız ve padişahsız hükümet olmaz! | »*.. | Ankara misafirleri burada bu- Jundukları müddetçe çok yeşler gördüler, çok şeyler öğrendiler, | gok kimseler tanıdılar. Çerkes kar deşlerin ortadan kaldırılması İz- zet Paşa heyetinin İstanbulda bu- lunduğu zamana tesadüf etti, Bi- rinci İnönü muharebesini ve neti- cesini Ankaradan gördüler. Fa- kat bütün bu görüşler, anlayışlar onların kanaatini değiştirmed kılları, fikirleri İstanbulda, işgal ordusu süngülerinin gölğesinde kurulan İstanbul hükümetinde i- di. Ankaranın esaretinden kurtul. mak, İstanbulda kurulan yabancı | esaret zincirine bağlanmağa git. | Meclisin keratını dinlemek mim: İğ ,A.SA. AL. KOM. 14. da; Kilisteki kıt'at ihtiyacı i- çin 140,000 kilo ekmek ka- palı zarfla münakasaya kon- muştur, İhalesi 27 Mayıs 933 cumartesi günü saat 9 dadır. Taliplerin şartnamesini gör- | mek üzere her gün münaka- saya iştirak için o gün ve vak tinden evvel Kiliste SA. AL. KOM. nuna müracaatları. (3053) , (2090) e Dağ. Alayı Sa. AL Kom “Kilisteki kıtaat ihtiyacı i- çin açık münakasa ile 9042 ki İo un satın alımacaktır. İhale- si 27 Mayıs 933 cumartesi gü nü saat 14 tedir. İsteklilerin nümune ve şartnamesini ör mek üzere her gün ve müna- kasaya iştirak için o gün ve vaktinden evvel Kiliste Sa. Al. komisyonuna müracaatla rı. (3054) (2091) 2676 14 Dağ. Alayı Sa. Al. Kom. Kilisteki kıt'at ihtiyacı için açık münakasa ile 32677 ki- lo arpa almacaktır. İhalesi 28 Mayıs 933 pazar günü saat 9 dadır. İsteklilerin nümüne ve şartnamesini görmek üzere her gün ve münakasaya zl rak için o gün ve Vi vel Kiliste Sa. Al. Konüşğdam na müracaatları. (3055) (2092) s.. 4. Dağ A.Sa. Al. 2673 Kom. mek için bir düziye yalvarıyorlar. ! “ ... İstanbul heyetinin Anadoluya | iltihakı hakkında Hâkimiyeti Mil liyede çıkan haber, ilk günlerde iyi tesir bırakmıştı. Fakat bu tesir ne kadar sürebilirdi? Milli gayeye Salih Paşa ulaşmak için kesilecek o kadar bü yük mesafemiz var ki, her gün ye ni bir adım, yeni bir muvaffakı- yet ister. Bundan başka Paşala- | rın Ankarada işsiz, güçsüz uzun müddet kalmaları menfi dediko. | dulara da yol açmağa başladı. O kadar ki, daha fazla kalmaları bel ki davaya zrar verebilirdi. ... Garp cephesi kumandanı İsmet Paşa; bu aralık Ankarada bulunu yor, Heyeti Vekile ti le 35159 kilo saman almacak tır. İhalesi 28 Mayıs 933 pa- zar günü saat 16 dadır. İstek- lilerin şartnamesini görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktin den evvel Kiliste Sa. AL Kom. na müracaatları. (3056) (2093) 2678 ..: Gümüş suyu hastahanesi | çin pazarlıkla 40 ton kok kö sürü almacaktır. İhalesi 24 Mayıs 933 çarşamba Oo günü | saat 14,30 dadır. Taliplerin şarinameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak i- çin 6 gün ve vaktinden evvel Komisyonumuza müracaatla rı. (172) Dal (2330) 1.F.ve Haydar Paşa Hâs- tahanesi için pazarlıkla 1500: 1800 adet Osram veya Filips marka almacaktır. İ- halesi 24 Mayıs 933 çarşam- ba günü saat 14 te dir. Talip- lerin şartnamesini görmek ü zere her gün ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktin. den evvel Kömisyonumuza müracaatları. (173) (2331) ... K. O. ve Çatalca Mst. Mv. kıt'aları ihtiyacı için açık mü nakasa ile 30.000 kilo makar- na satm almacaktır. İhalesi 10 Haziran 933 cumartesi gü- nü saat 11,30 dadır. İsteklile rin nümune ve şartnamesini görmek üzere her gün vemü nakasâya girmek için o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3. dan : Kilisteki kıt'at hayvanatı ihtiyacı için açık münakasa İi- K.O. Sa. Al, Komisyonuna gelmeleri. (174) o (2350) Dd timaları, ekseriya, saatlerce, gece yrılarmna kadar devam eder, Vekiller akşam yemeği yemeğe vakit bulamazlar. Karnı acıkan vekiller; çay ve simit ısmarlar, safrâlarını bastırmağa çalışırlar, Mustafa Kemal ve İsmet Paşala- rm iştirak ettiği bir Heyeti Vekile içtimaında, İzzet ve Salih Paşa- larm geldiklerini, İsmet Paşa ile görüşmek istediklerini haber ver- diler, İstanbul Paşalarınımn bulun- dukları odadan, Heyeti Vekile | içtimaını görmek mümkün oluyor | du; masanın üstündeki çay ve si- | mitleri ortadan kaldırmak lüzu- | munu düşünen bazı vekiller, onla. | rı bir kenara attılar. İsmet Paşa; misafirlerle görüştü. Garp cephe- si kumandanı Yemende, Umumi Harpte İzzet Paşanın refakatin. de, muhtelif vazifelerle (o bulun. muştu. > Bu eski tanışıklıklara gü- venen İzzet Paşa; serbest bırakıl. dıkları halde ne kendisinin, ne de Salih Paşanm İstanbulda siyasi | bir vazife almıyacakları bakkın. da teminat verdi. İsmet Paşa; İş. | tanbul paşaların bu dileklerini, toplanma halinde olan Vekiller he yetine bildirdi. İcra Vekilleri He. yeti bunların İstanbula gitmele- nde mahzur görmiyordu. İsmet Paşa; bunların İstanbul. | da hiç bir vazife almıyacaklarına dair verdikleri teminatı Heyeti Vekileye anlattığı zaman Mus. tafa Kemal Paşa dedi ki: — “Bunların Ankarada kalma. | arı artık faydasızdır. “Yalnız verdikleri teminata da inanma mak lâzımdır. Söz vermelerine rağmen İstanbula döner lar vazife" kabul edecekleri kaktır. Buna rağmen ellerinden tahriri bir taahhüt mektubu” öl. mak iyi olacak..” İstanbul beşinci icra memurluğundan: Riza Beye (21000) Kira yirmi bir bin ira mukabilinde birinci derecede Ali- ye HH. tarafından ipotekli olup tamamı (21968) lira kıymeti muhâmmineli Bey oğlunda Teşvikiye mahallesinde Kâ- ğthane sokağında eski 29 mükerser ye ni 89-1 kapı No. hu bir tarafı IKâğıtha ne caddesi ve bir tarafı Vasfiye H. ar- sosı ve bir tarafı Vehbi Biarsagı ve dör düncü tarafı yeni yol caddesile hudut- Iu (1471134) arşın mürabba mikdarında bir kıt'a arsa ile mezkür arse üzerine “| ve pencere si yapılmam: vealelik şe kor ve pa aksamı da mev | kuluk ve saire demi bulunmeyan ve her dairenin talesimatın | Böre mütemddit koridor" ve 'sofalacı ve | sulon ve banyo ve matbah ve hali mas | balleri- bulunan apartımanla art açık | arttırmaya konmuş olup şartnamenin | 7-6-013 tarihinden itibaren “dairemi herkes tarafından görülebileceği gibi 256-933 t.ne müsadif çarşamba günü saat 14 ten 17 ye kadar dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma be- deli muhammen kıymetinin yüzde yet mişbeşini bulmadığı takdirde en bon art tıranım taahhüdü baki kalmak “üzre 13- 7-953 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 ten 17 ye kadar dairemizde yâ pılacak olan arttırmasında gayri inen kul en çok artırana ihale edileceğin- den taliplerin muhammen kıymetin yüz de yödi guçuk miapetinde pey akçesini veya milli bit bankanın teminat mektu bunu hamil bulunmaları lâzımdır, Mü- terakim vergilerle vakıf icaresi ve bele diyeye ait tenvirat ve tanrifat rüsumla 1: müşteniye aittir. (2004) No. Ju icra ve iflâs kanununun 126 ıncı maddesinin # cü fıkrasına tevfikan bu gayri men kul üzerinde ipotekli alacaklılar ile di ğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahip derinin bü haklarını husasile faiz ve ma sarife dair olan iddealarını ilân tarihin den itibaren (20) gün içinde evrâkı müspitelerile o beraber bildirmeleri icap cip aksi halde hakları tapu sicil- terile sabit olmadıkça satış (bedelinin * Sıkı tedbir Çocuklar çiğnettiril- miyeck.. ANKARA, 23 (Hususi) — Yazm Ankara belediyesinin şikâyetçi oldu- ğu ve üzerinde halk tarafından itina gösterilmesi icap eden iki mesele var- dır. Bu mevsimde cadde ortalarında bin itina ile vücude getirilen çimenlikler monlesef insafsızca çiğnenir ve Yeni. sehir yollarının ve Yenişehirden pos tahaneye kadar gelen uzun caddenin yaya kaldırımlarında bisikletliler ek- #ik olmaz. Çimenliklerin çiğmenmemesi için be lediye geçen sene halka bir ilân yaptı, bulunan ünik e polis ve zabıtai be iye memurlarını bu işle daha şid- tli bir şekilde alâkadar edeceğini Belediye bu tedbirile isabetli bir iş yapmiş olacaktır. ———e Kuzu bolluğu ANKARA, 23 (Hususi) — Bu sene | Ankarada bir kuzu bolluğu var. Her köylünün sırtında bir kuzu, kenar ma- hallelerde gezip duruyorlar. Her ço- cuğun elinde oyuncağın yerine kuzu kaim oldü. Çaymlar bu kuzulu ço- cuklarla doldu. Kesmeğe kıyılamıya- cak kadar güzel olan bu karagözlü kuzular yüz kırk kuruşa kadar satıl makta ve baş ile ciğerleri hariç olmak üzere beş okka safi et vermektedir, Bu ucuzluğn rağmen halde kuzu eti elliye ve hal haricinde, bazı mahal İ Je kacaplarında da kırk beşe satılmak | tadır. ——— m adamları, nasıl olur da sözlerin- de ii durmazlar? Vekiller F de bile buna ibtimal veri yenler vardı. Bu meselede Musta- fa Kemalin mübalâğa ettiğini sa- Neticede serbest bı- Bir nanlar oldu. rakılmaları kararlaştı. gün sonra, İstanbul man işğali alında yi tahtm tazyik edici havasında ge- niş geniş nefes alıyorlardı. Çok geçmedi: Hâdiselerin ce- reyanı Mustafa Kemalin ne hak ve is Gerçek İstanbul. kaç da hiç bir vazife almıyacaklarına söz veren paşalar; kabinede da- mühim nezarelleri kabul et- mişlerdir! | MİLLİCİ muru Adanalı Meyve bolluğu Sebze ve meyve fiatı düşkün olacak — Bu se- agi tlarının da pek fazla düşe- ceği anlaşılmakta ise de bugün Anka- rada hâlâ bahar meyvesi fiyatları ol- dukça yüksektir. Ankara halinde Mal ta eriği kırk, can eriği otuza ve birin- ci partisi dün gelen kirazların okası seksen kuruşadır.. Hiyarın tanesi üç kuruştan kırk kuruşa kadardır. e İstimlâk parası veriliyor ANKARA, 23 (Milliyet) — Açıla- cak Müladdem caddesi için istimlâk edilen evler ve arsalarla, diğer işler için istimlâk edilen mahallere ait be- dellerin imar müdürlüğünce tediyele- vine başlandığını yazmıştık. Bundan tamamen itfa edilecektir. ga Hilmi Bey ANKARA, 23 (Hususi) — Ankara, da bulunan birinci umumi müfettiş Hilmi Bey Ankarada vazifesini alâ» kadar eden işlerle meşgul olmakta» dir. Bu işler bitmek üzeredir. Mumai- Teyh ay sorunda Diyarıbekire hareket edecektir. ANKARA, 23 (Milliyet) — Son hafta zarfında Ankarada evlenme me murluğu tarafından polis memuru Siv rihisarlı Ahmet Bey ile Alaçamlı Salli ormın, Tayyare piyanko taş kişesin- de memur Üçhisarlı Sadettin Bey ile Arapkirli Samiye Hanımım, terzi Bile- cikli Celal Şahin Beyle Hanımın, kahve et Beyle Hacılarköy lü Habibe Hanım, kebapçı Ankaralı Möhmet Efendi ile Karaağaçi Peri han Hanırım, Zirli ——— Bedros Ef. ile Maryam murlarından İatanb; il Ahı met Zeki Beyle İstanbullu Aliye Har, Mü. dafani Milliye vekâletinde hesap me- Remzi Beyi le iş Bankası kumbara ikramiyelerini birl ınisli çoğaltarak 10,000 lirava cıkardı Bundan sonra her şidede 5609 ira iye veril;ceki 7 4 Her keşidede “ 207,, kumbara sahibi ikramiye alacaktır. Wükâfatlar | Her keşidede | Birinci mükâfat 1600 L. İnel N 250 , 10 kişiye ( 100 erden) 71000 ,, 20 ,, (50 şerden) 1000 , 175 ,, (10ardan) 1750 ,, —— 5000 L. | Kuralar eskisi gibi 1 ni- san ve | teşrinievvel ta- riblerinde çekilecektir. paylaşmasından hariç kalacakları cihet ie alâkadarann işbu madenin mexklir fıkrasına göre hareket etrneleri ve da- ha fazla malümat almak © isteyenlerin 933-1388 No, hı dosyaya müracast etme İZ Gan Mr ETEM İZZET A Teri ilin olunur. | Sahte 100 lükler Memleket dahilinde mi imal edildi? ANKARA, 23 — Sahte yüz liralıklar meselesi üzerinde ciddı tetkikat ve tah- kikat yapılmakta idi, Tahkikat çok ile- rilemiştir. Bugüne kadar elde edilen sahte para- lar on dört adetten ibarettir. Taklit pa- m memleket dahilinde ol. varılmıştır. > Tahkikata imliyee devam ediliyor. Sakat çoraplar! ANKARA, 23 (Hususi) — Anka- rada birinci nevi yerli ipek çorap kal- mamıştır. Evvelce yüz altmış kuruşa satılan bunların bugün piyasada mev- cu olanları. az sakattır ve yüz otuz, yüz yirmiye kadar satılmaktadır. Halk sakatları belli olmıyan ve i karpin içinde kalan bu çoraplara bet gösterdiğinden dükkâncılar piya- nız sakatlarını getirip satmaktadır. —— Bulaşık hastalıklar ANKARA, 23 (Milliyet) — Halen bulaşık Ankara hastalıkların önü alınmıştır. Bu kış Ankarada kırk kadar kızıl müsabı görülmüş ve bun- lardan #ki vefat olmuştur. Bunun üze rine derhal tedabiri sıhhiye alınarak yirmi bin kişye kızıl aşısı yapılmıştır. vak'ası olmuş ve vak'a çıkan muhitte aşı tatbik olunmuştur. Her şehirde ol- duğu gibi pok seyrek olmak üzere «- görülmeki bir fazlalık rülmemekle beraber belsoğukluğu ve- kayii geçen senelere nazaran biraz da ha fazlacadır. Ankarada dörtyüz ka- dar umumi kadının muntazam ve mev kut muayenelere tâbi tutulmalarına rağmen medeni şehirlerin temelli hastalıklarından bulunan belsoğuklu ğunun tamamen önü alınmak üzere tedabiri sıhhiye biraz daha şiddetler- | dirilmistir. Bl Devamlı yağmur ANKARA, 23 (Milliyet) — Sor günlerde burada devamlı yağmur yağ maktadır.. Du sayede Ankara her sö neden fazla yeşildir. Fakat işin yari- bi şudur ki yağımır yüzünden havalar bir türlü smazandı ve baza evlerde sö- külen sobalar tekrar kuruldu. a legriyet se Yane İşleri