24 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

24 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

İzmir doktorlarına iadei ziyaret AYDIN ma — Ayd Hilaliah- | ti, İzmir doktorlarının 5 ma- yıta Aydını ziyaretlerine mukabele ol- mak üzere, İzmire haziran seyahat tertip edecektir. Tufan şeklinde yağmur MİLAS, 21 (Milliyet) — Üç güm 'denberi tufanı andıran yağmurlar yağ- makinder. Mezrualın çok ziyana uğramasından korkulmaktadır. Bir taciri sel aldı UZUNKÖPRÜ, “Milliyet, — 17 Mayıs Çarşanba gecesi (o bir çok zamanlardanberi görülmemiş su- Tette yağmur yağmış,her taraf sel- ler içinde kalmıştır. Şehre araba ile gelmekte olan tüccardan Bo- hor Lütiçi Efendinin arabası Çöp- köy deresi üzerindeki köprüden geçerken araba sele kapılmış, Bo- hor Efendi ile hayvan boğulmuş ve dala takılmış olan arabacı bay- gın bir halde kurtarılmıştır. Seksen kuruşa kuzu UZUNKÖPRÜ, “Milliyet, Kuzu, Tavuk, Yumurta çok ucuz- dur bir kuzu seksen ve bir tavuk yirmi beş kuruşa alınabiliyor. Yeni mahsul MERSİN, 21 (Milliyet) — Ye- ni mahsül Adana malı bir vagon arpa bugün borsada merasimle üç kuruş otuz beş paradan satılmış- ie bülçesi , eki Çine kaymakamı Sakip seçmiştir. Belediye meclisi 533 bütçe müzakere- İ lerine bu bafta içinde başlayacaktır. Aydın - Tire yolu AYDIN (Milliyet) — Fırka Vilâyet idare heyeti reisi Etem Kadri ve daimi Şeçümmen azasmdan Ahmet Emin Beyle Ankaraya gi Heyet inledi Aydın - Tire yolu i- gin Vilâyet umumi meclisinin - ardı 100 bin liralık ödünç para alma, orta mektep binasının Maarif vekâletine satılması ve Aydm belediyesinin eski borçlarından dolayı maliyece satılığa çıkarılan emlâk işini takip edecektir. Trabzonda tifo TRABZON, (Milliyet) — İki sene- den beri bu mevsimde tifo zuhur edi- yor. Bütün mekteplerde aşı yapılmış- tır. Bugüne kadar yirmi iki kişi tüfoya tutulmuştur. İki çocuk kurtulamaya- rak ölmüştür. içinde bir | ! (Çanakkalede yollar Gönüllü köylü kadınları da çalışıyorlar ÇANAKKALE, GMBiliyet) — Çanak. kale Valisi Süreyya Beyi makam; nda ziyaret ettim. Vali B, 755) seni nezaketle şu beyanatta — Vilâyetin asayiş inzibati iyidir. Uzun #İ zamandanberi mühim İ bir vaka görülmemiş $ tir. Herkes. işi gücü le meşguldür. İşler günü gününe görül mektedir. Bu yıl içeri- inde en mühim mesa- imizi yollar ve imar | *aaliyeti üzerinde tek- ifeitik edecegiz. Vi- âyetin bütün yollarım- Çanakkale Valisi da hummalı bir Süreyya B. — faaliyetle şoseler, tiranşeler, köprüler yapılmaktadır. Bu cümleden olarak Ezi- ne kazasında köy yolları opey ilerlemele tedir, İki e sonra Ezine kazasının bü- tün köylerinin yolları şosa olarak yapıl- sıç olacaktır. Ayvacik kazasında ilkba- har münasebetile yol faailyeti başlamış- tr. Kaza babakale ahalisi pek sarp ve kaşalik olen bir bar- gaz yolunu lağımlar atarak (o ve bütün | köylerin iştirâkile büyük kayaları devi- rerek güzergâh açmaktadırlar. Gülnar. lerek yalçın kayalarla kapalı olan güzer- gühı açıyorlar, Bu işin en önünde Kale köyünden gelen (haki) gömlekli kadın bulunmaktadır. Vilâyetin yalnız. bul #m üzerinde inşası derdest olan yol 60 kilometreye mütecavizdir. Uyurken başını uçurdular Eşmeden bildiriliyor: — Uşak'ın Se e vali Eşme hudutları arkadaşları ile koyun otlatırken o arkadaşı dürmüştür. Cinayet İsmail uyurken © yapılmıştır. Osmanla İsmail ayni köyün halkından- dır. Bu iki adam kırlarda hayvan otlatır larken Osman köyde İsmailin oğlu tara- fından kendi karısma sarkıntılık edildi- ğinden dolayı babasından intikam alma- yı düşünmüş ve zavallı adam uykuda &- ken balta ile kafasını koparmıştır. Osman cinayeti müteakip bir ata bi- merek köye gelmiş, karısmı yanma alıp başka bir köye kaçmıştır. Vak'a derhal duyulmuş, Adliye tnh- kikata vaziyet Osman da kaçtığı. köyde yakalanarak Eşme hapisnesine getirilmiştir. Tekirdağ ortamektep izcileri köyl erde bir tetkik seyahatine © çıkmış» lardır. Yukarıki resim izçiler Ba rbaros nahiyesinde iken alınmıştı dükkân senin bu dükkân benim dolaş- maktan çok hoşlanır. Gidip şapkalara baktık. Fakat her- kes gibi modu mağazalarma gidecek yerde çocuk şapkası satan muğazala- Ta gittik. Bir çok cici şeyler aldık. Zaten nay hep böyle yerl şapka alır. mış, çünkü çoculr şapkaları ötekilere pazaran yar: yarı daha ucuz olurtma. Fanny şapkaya çok meraklı olduğu için her hafta bir çok yi alır ve bu suretle ekonomi Rita” tuk. Bizi Lady Shelton isminde genç bir kadının evine götürecekti. Fanny” i İ | gidip Major Faleon'la buluş- | Kamran Şerif yi de çağırdı ama, Fanay itizar etti, Musiki dersi varmış. - - e Lady Shelton'un evinde — bir çok ler gördük: Bunlar İngilizmiş. wdiğim şeyleri anlatayım: |. ralılar arasmda “Lady, ler o varmış. “Lady,, «Lord» um karısı demekmiş. Bazi kadınlara da “Lady,, denilmez- miş te sadece «Honorahle> denirmiş. Bir takımı da ne “Lady,, olurmuş, ne de «Honorable» ar bizim gi- bi düpedüz insanlarmış. Onlara her- kes gibi “Miss,, denilirmiş. Lady Shel- ton evine Amerikalı kızlar gelmesin- den dolayı duyduğu memnuniyeti biz- den saklıyamadı. Bizi ayrıca küçük bir salona götürüp bize incili bantlar satmak istedi. Bu bantlar galiba ken- di yapıyormuş. Kordelâ üzerine inei- Tercüme: kabul | İsmaili | | balta ile kafasını koparmak suretile öl- TRABZON, (Milliyet) - Cuma gü- nü Halkevi Köycüler şubesi tarafn- dan şehre üç saat mesafedeki Kireç. hane köyüne kadar | bir atlr gezinti tertip edildi. O gün 28 köyden gelen halk Kireçhane düzlüğünde toplandı. Şehirden giden lar arasında dek- torlar, baytarlar, ziraat mütehasssla- rında balo verirler. cuma günü Soguksu sayfiyesinde İer baloda bulundular. Trabzonda şehir bandosu TRABZON (Milliyet) — Cümhuri- yet Halk fırkasının teşebbüsile bir şehir bandosu teşkili düşünülmüş ve parası tedarik edilmiştir. Arapça kamet Eskişehirden bildiriliyor: — Gaffar Efendi isminde bir adam camide arap” ça kamet almış, fakat yakalanmıştır. Gaffar Efendi Sulh hâkimi kararile tev- si Teme hakkında adli tahkikata bar Söke de İzmirli seyyahlar SÖKE (Milliyet) — 19 Mayısta İz mirden geleceklerini bildirdiğim 800 ki- şilik seyyah kafilesi havanın muhalefe- ünden dolayı gelecek cuma günü gele“ ceklerdi, ler dikerek yapılan bu bantlar batın etrafına sarılırmış: Akşam tuvaleti: - - — Kaç para? dedim. — Beş İngiliz... dedi. — Peki, beş İngiliz kaç para eder dedim. Baş İngiliz 28 dolar kadar bir seY- miz. Bu sirada Dorothy ne dese be- denirsiniz?.. (Bu kız Londrada başı” ma çok şeyler açacak!) Sanki Lady'Ye başka cevap veremez miydi? — Lady Shelton'un bantları ber halde çok işe yarar şeyler, dedi. Çok | 25 dolar verip bunları alan kızların | ber halde başları bağlanmak icap © der! Çaydan sonra Lady Shelten bizi Ma? jor Falcon'la, yolun ö ran halasmın evine gö ğıma göre Kontes ismi ver Bayağı yaşlı bir kadın olduğu halde yüzünde kol bir boya tabakası vardı. Bizi görür > Yüğenlmdesi inen Mese Gülmüş mı? demek oldu. Öyle bir şey yapmadığımızı söyle- dik. Bunun üzerine Kontes o yaşla ve o mevkide bir kadından (o beklenilen Doktorlar hasta köylü leri muayene ederken rı vardı. Doktorlar hasta köylüleri muayene etti. Baylarlar köylülerin getirdikleri | hasta hayvanlara baktı, ziraat seğtalnesnları mahsüllerin ve- i hakkında © köylülere fenni malümat verdiler. Fırka Vilâ- yet Heyeti reis ve azaları köylülerin dertlerimi dinledi. Çok samimi hasbı- hallerde bulunuldu. Trabzon muallimleri bir arada Trabzon muallimlerinin kır balosu TRABZON, (Milliyet) — Muall imler birliği her hafta kendi arala- Büyük türk edibi oğlu Sait Nazif Bey burada Maarif müdürüdür. Yaz mevsiminden fark sız devam eden havaların güzelli ğinden istifade edilerek 5 Mayıs bir kır zonun her tarafına hâkim bir yerd « verilen balo geç vakıtlara kadar çok eğlenceli bir surette devam et fi ve bütün Muallim hanım ve bey- Bandırma o icra memurluğundan: merhum Süleyman Nazifin balosu tertip edildi. Trab- mma — m Tekirdağında pehlivan güreşleri TEKİRDAĞI (Milliyet) — Halk fırkası şehrimizde pehlivan güreşleri tertip etti. Baş pehlivanlığa 200, baş altıya 75 Tira mükâfat konmuştu. Cu- ma günü yapılacak güreşler bazı peh- livanlarımızın bu güreşe iştirak €de- ceklerine dair gönderdikleri telgraf ü- zerine cumartesiye tehir olunmuştu. Bütün vilâyetimizin kaza ve köylüle- ri bu heyecanlı güreşleri görmek için geldiklerinden güreş sahası seyirciler le dolmuştu. Havanın müsaadesi do- layısile güreşler çok güzel ve heyecan 1 oldu. Neticede başpehlivanlığı Muğlalı Cemal pehlivanı ye: z retile Tekirdağlı Hüseyin Düirii baş altıyı Manisalı Rifat pehlivan ka- zanmışlardır. harekette bulunmadı... — Onun dolmalarını yutmadığınıza şok iyi ettiniz! O bantlar bir (e hafta içinde lime lime olur... dedi. Sonra, köpek satın almıya niyetimiz. olup olmadığını sordu. O kadar susturmıya çalıştımsa da muvaffak olamadım. Dorothy alıldı:* — Sizin köpekleriniz ne kadar za- manda lime lime olur? Kontes, benim kanaatimce, bu gibi ahvalde bir Kontesten beklenecek şe- kilde hareket etmedi. — Dehtetli bir kahkaha attı. Dorothy için: — Bu kız olur şey değil! dedi. Sonra boynuna sarılıp öptü ve onu belinden tutup bütün gece yanından ayırmadı. Bana öyle geliyor ki Kon- tes Dorothy'ye yüzvermekle halâ edi- yor. Bunu anlamamakla kendisinin de | | terbiyesizlikten yana Dorothy'den a- sağı kalmadığını gösteriyor! Ben bu hanımcağıza kısaca: — Hayır, köpek istemiyoruz! diyip Beni bir de güzel bir İngiliz kadı- mma takdim ettiler (o da Lady imiş). Bu kadının çantasında nefis bir elmas tâç vardı: Bu çayda Amerikalı kadın- lara tesadüf ederse tâcı onlara sat- Tırtıl mücadelesi KASTAMONİ (Milliyet) — Meyva ağaçlara musallât olan tırtıllara karşı | mücadeleye çıkılmıştır. Hususi idare fi- danlığında da tırtıllar myni tahribatı yap mak iztidadını göstermiş iseler de her sene halka binlerce fidan tevzi eden bu hayırlı müessesede daha ciddi mütade- ic ve tathir ameliyyesi yapılmakta ve tırtıllar toplanarak yakılmaktadır. Biga'da ilkmektep BİGA — Çanaklnle Valisi Süreyya Bey dün kasabamıza gelmiş, yı olan ilk mektep binasını met dairelerini teftiş etmi; buradan Dimetokaya gitmiş, orada tef- tişat yaptıktan sonra Çanakkaleye dön- müştür. Aydında. sağnak AKHİSAR, 19 — Bugün sast 16 da birdenberi sürekli yağmurlar yağmağa başladı bütün sokaklar su altında kaldı dereler taşdı nüfusça zayiat yoksa da © kinlere biraz ziyan verdi yağmur bir sa- stden fazla yağmış, glaydı. knsabamız büyük tehlikelere girecekti. Horoz kudurdu mu? Arapkirden bildiriliyor: — Seydi za- de Celâl Beyin yedi yaşındaki oğlu Ne zet sokakta oynarken bir heroz üzerine atılmış, tepesine çıkmış ve yavruyu ba- şınm, yüzünün muhtelif yerlerinden ya- ralamıştır. Horozun kudurmuş olmasın- dan korkulmaktadır. Cocuk horozun gaşalarndan güçlükle kurtarılmıştır. Söke'de cumarlesi pazarı | | SÖKE (Milliyet) — Şehir meclisi ni- | san İştimaında Söke pazarı olan çarşam- ba gününden maada cumartesi günü de ikinci bir pazar kurulmasına karar ver. mişti. Bu karar üzerine ilk pazarı açılmıştır. Soyguncular yakalandı İZMİR, 22. (Milliyet) — İz mir - Manisa yolunda soyguncu- luk yapanların takibine şiddetle deyam edilmekte; Beş kişi ya- kalanmıştır. Kükürt ihtikârı yapanlar İZMİR, 22. (Milliyet) — Kü- kürt satışlarında ihtikâr yaptık» ları iddiasile beş büyük tacir t- caret müdürlüğü tarafından vilâ- cumartesi İ yet ihtikârı tetkik komisyonuna verilmiştir. Üç otomobili sayanlar IZMİR, 23. A.A. — Birkaç gü haa Manisa yolunda 3 otümebil yok ısumu soyan ve 2000 liraya yakın pa- im savuşan haydutlar Cüm- huriyet jandarmasınm İrnt'i ve amansız takibi karşısında yakalanmışlardır. Hay- dutlar, 5 ve Burmuva'nın Camdi- | bi ve Kayı i köyleri halkındandır. Dümbe çifiği mutasarıflerndan Beh get paşa vereselerinin Dümübe kariyesin itiberile 3-5 hissesi ve su ile müteharrik ili taşlı bir deki erazilerinin 5 hisse bap su değirmeninin 30 hieseden 26 his sesi şayıasının yapılması icapeden son arttırması 20-11-9942 tarihi tayin kalım- dığı halde bazı esbabı kanusiyeden do layı yapılamamış ve bu kerre yeniden 8on arttırması 28-6-933 çarşamba sant 15 te Bandırma icra dairesinde yapıla” caktır. Bu defa en çek arttıran Üze- rinde bırakılacaktır. Taliplerin yüzde yedi buçuk pey akçalarile ve fazla ma- lümat için 932-41 muhavvel (o dosyaya müraraatları ilân olunur. Kame Weeks denilen İngiliz ka- dın tacın kendi ailesine sit bulunduğunu söyliyor. Bakın, tacın Ve dal var ki her a b gibi duruyor tacın Meke elyorlami Zik Girdim, kelli felli bir adama benziyen biri dikkatimi celbetti. Major Falcon'a ismini sordum. Major Falcon: — Sir Francis Beokman.... Son dere- ce zengindir.. Diye cevap verdi. Bunun özerine beni kedisine tak- dim etmesini Major Falcon'dan rica ettim. Takdim merasimi biter bitmez İ ayni müddet | 933 tarihine müsadif Sir Francis Beckman'a: — Şu taci bir tecrübe etmek isti- yorum, İütfen şapkamı tutar mısmız? Dedim. Tacı başıma giydikten sonra Sir Milliyet bu sütunda iş ve işçi isti- yenlere tavassut ediyor. İş ve işçi istiyenler bir mektupla İş büro“ muza müracaat etmelidirler. İş isteyenler Dört sene daktilo, sobe muay: leri Türkçe , mamile ve kısmen İngilizee bilirim. Ke faletle iş ariyorum. Arzu edenler aşa- ğıdaki adrese mektupla müracast etsin ler: Milliyet iş bürosu S5, N. Hanıma, ... muha- Bon Framsızça ta sedar v servisim vardır . Terziyim ve makastarım az bir ücret le Türkiyenin her hangi bir memlekes tinde olursa olsun çalışıcağım. Mik liyet'te Ali rumuzuna müracaat, ... İngilizceye, Fransızca ve Türkçeye vakıf ve eyi piyano çalar bir kiz gün düzleri bir aile nezdinde çocuk terbiysel için bir yer aramaktadır. İstiyenlerin Beyoğlunda Telegraf | sokağında « Bumerolu apartemanın üç numero: tahriren veya bizzat müracaatları ... Alman mektebinden prm kız Türkçe, Almanca ve Frans için bir yazıhanede iş aramaktadır daktiloya dahi pek eyi vakıftır . serviler, Taksim numero 149 Hamam ad tesine müracaatları, mezun bir ha- “e KEMAN DERSLERİ Pek ucuz olarak yeni © başlayanlara keman dereleri veririm. Teteyenlerin Altın Bakkal Cümhuriyet caddesi 117 numeroda birinci kata müracaatlar'ı. DOKTOR Rusçuklu Hakkı Galatasarayda Kanzük cezahanesi karşısında Sahne sokağında 3 numa- ralı apartımanda 1 mumara, İstanbul ikinci iflâs memurluğunda Şişlide Nişantaşında oturmaksa ve fab zikatürlükle meşgul Mehmet Kutsi et. iflâs 6-5-6 de açılıp tasfiyenin adi şekilde y masına karar verilmiş olduğundan i — Müflisten alacağı olanların istihkak iddiasında bulunanların ald- caklarını ve istihkaklarmı ilân ay içinde 2 inci iflâx eairesine'gelerek ve kaydettirmeleri ve delillerini 1sst defter hulâsaları ve saire) ası) saddak #wretlerini , tevdi €y 2 — Hilâfına hareket cezai mesuliyeti müstelsim olmak üzere müflisin borç- Tularının ayni müddet i kendike ni ve borçlarını bildirmeleri, 3 — Mü Kisin mallarını herne sıfatla olursa olsun ellerinde bulunduranların © mal lar (o üzerindeki (o kakları o mah fuz — kalmak (oşarile o | bunlari içinde daire emri ne tevdi etmeleri ve etmezlerse mükt- maseretleri bulunmadıkça cezai mesu- Yiyete uğrayacakları ve ruçhan hakla- 4— 14- persembe günü saat 15 te alacaklıların ilk içtimea gel meleri ve müflis ile müşterek borçlu olanlar ve kefillerinin ve borcunu te- ketfül eden sair kimselerin toplanma- da bulunmağa hakları olduğu ilân olü- | Bur. (3699) veya mu » kalacakları, , İstanbul üçüncü icra memutluğun. | 'dan : Paraya çevrilmesine karar verileni | beş paketç balık (Pisi) ağı, on bin iğne 25-983 tarihine müsadif pazartesi gü mü saat 4,5 da İstanbul Balıkpazarında Peynirci sokağında 14 numaralı İplik- gi mağazasında birinci açık arttırma su retile sattlacağındanı istiyenlerin masy yen olan satte memuruna müracaatlar ri ilân olunur. (5668) — Yakıştı, değil mi? Diye sor- Sir Beekman mülalâama iştirak etti, fakat başka bir yerde kendisini bekliyenler olduğunu derhal ilâve et- meği de unutmadı. O zaman Kontes yanıma yaklaştı. (Bu kadının çok ter Birmir. Eee muhakkak), kulağıma — Yl o adamla nafile vak” tini zayi etme! - demez mi Kontes'in sözüne inanılırın Sir Franels Beskman kazara yarım peni sarfedecek olsa, Nelson isminde bif zatın heykeli şapkasmı çıkarıp #6 lâm verirmiş... Ne yalan söyliyeyim, bütün aklı fikrim ga tayfa kaldı. Dün Misis Ve