2 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

2 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Bir belediye yasağı Dikkat etmişseniz görmüşsünüzdür: İki üç gündenberi tramvay kapıları- nın kapalı olması hakkında şiddetli bir mernuiyet, gene bülmünü sürmeğe, borusunu öttürmeğe başladı. Bu memmuiyette tpkı ikbal düşkünü bir adamın azamet ve horibini edası var; Bir eda ki itiyat sevkile ayağınızı attığı” ner basamağın üstünden sizi koğuyor veya inmeğe icbar ediyor. Tramvay kapılarının açık olmaması hakkındaki emir, şüphesiz ki çok yerim de ve çok isabetli bir tedbirdir. Fakat asıl marazı tedavi etmiyen bu gibi sun'i tedbirler, maalesef tatbik kabiliyetinden uzak ve hanun icindir ki ötedenberi su- kuta mahküm olagelmiştir. Çünkü bu — bepimizce malüm dur ki — iki ayda bir tatbik sahasına geçer, iki üç gün ya devam eder veya etmez, sonra unutulup geçer. Halik, Belediyenin koymuş olduğu bu yasakları hakkile tatbik ve idame ede. memesine okadar alışmış, okadar kanık- samıştır ki her defasında bu yasak ö- nünde duyduğu his, mütavaat ve inkr- yat değil, bir mubalâtsızlıktır. Bir emir ki tatbik kabiliyetinden mah- rumdı hik: edilemez. ve tatbik cdile- ülünç olur. O halde bu ya- için Devlet mümessili olan şe karıştırmak, ne abes, ne mâna- sız, hattâ devlet otoritesi noktai naza- rından nekadar hatalı bir iştir, Halkın kafasında maziden mütevaris: “Devlet yasağı üz gündür!” mefhumu, eski hükümetlerden bugüne kadar ba- tından batına intikal ederek gelmiştir. Bu telâkkiyi istibdat idaresinin meşru tiyet devrine nakletmesini pek ehemmi- yeti haiz bulmayız. Fakat dünyaya yep yeni bir Türkiye olarak doğmaklığımız ve mazi ile bütün irtibat: kesmiş bulun. maklığımız itibarile böyle bir telâkkiye, ne zaman, ne zemin, ne de imkân veril memek lâzımdır. kanaatindeyiz. Tramvay kumpanyası, bu memleket- te her sene yüzbinlerce lira kâzanan bir Avrupa müessesesidir. Bu müesseseden biz, böyle geçici ve devamsız emirlerle i, otomatik tertibatla bu yasağın tat- bikini pekâlâ talep edebiliriz. Cünkü ha- len kapıların kapalı olmasına rağmen bu yasak, gene tatbile edilmemekte, tramvay basamağına ayak hasan yolcu, kolaylık- in kapıyı acarak içeri girmektedir. Fa- kat otomatik tertibatın ikamesi halinde kapımın açılmaması imkânsızlığı, yoleu- yu bizzarure memnuiyete itaat etmeğe icbar edecektir. Bugünkü halindeki bu yasak, halkı tazip ve iz'aç mahyetinde- dir. Binaenaleyh, arabalar | otomatik tertibatın konulmasını kumpanyadan ta- lep etmek, belediyenin en acil borcu, va- zifesi ve mecburiyetidir. Salâhaddin ENİS Halkevinde —— Tetkik gezintisi yapılacak Halkevi kurslar ve halk dersane- leri şubesi ilkmektep muallimleri için İstanbul içinde bir tetkik ge- 10 gün sürecektir. Bu gezintilerde müzeler, camiler, tarihi âbidat ve saire gezilecektir. Şehrimizde bu- ir Anadolu muallimlerinden ir kısmı da bu gezintilere iştirak edecektir. Halkevi bu Bien bir program tertip etmiştir, 60 mahküm kanundan istifade ediyor Ceza kanununu tadil eden ka- nundan istifade eden mahkümlar hakkındaki muamele ikmal edil miştir, İstanbul hapisanesinde ye- ni kanundan istifade eden 60 mah küm vardır. Bunlardan 20 mah- küm tahliye edilmiş, 31 mahkü- mun cezası in, iştir. 9 mah- kümun da vaziyeti tetkik edilmek- BORSA (İş Bankasından alınan cetveldir) 1 TEMMUZ 1933 Akşam Fiatları Istikrazlar. o $ (o Tabvilât dahi 9825 19,40 mai ME —i 278 ——- 5150 18— 75 #10 T— 4— 1178 İ mer 77 $ yonsuz 4129 ESHAM İş Bankası Nas Telefon 13— üm Bomonti 21,00 rada 2080 Çimerite 1260 İttihat dey Şark dey 185 Balya 250 Şark m. sea 285 ÇEK FİATLARI Pain 1208 $ Prj 1504 Londra 716 İ Viyaan 440 Nüyork 80,30 $ Madrit 581 m 8975 $ Berlin 190,625 ii 30825 $ Viyana 440 tina 81.015 İ Peşte aze2s , Cenevre 24675 İ Belgrat 342 61.745 Bükre 7987 Arin 11840 İ Moskova © 10905 » NUKUT (Satış) Kuruş Kuruş am Be iza, 1 İaterlin “AD a Şilim An ZE ED Rİ Pen 1 RE Mef izan OB ei Mi İmiş Siz İ 20 Diner 55— 1 Flerin ga $ 1 Alam g1 2 Kur Ce EZ $ | Mecidiye 2â— Ekonomi : Sergiye hazırlık Şimdiye kadar 200 den fazla müracaat var 1 ağustosta 15 gün müddetle a- çılacak yerli mallar sergisi hazır- lıklarına devam edilmektedir. $ nayi Birliğine müracaat eden mi esseselerin miktarı 200 ü geçmiş tir. Serğinin açılacağı Anadolu ti- caret lerine tâmim edil- miştir. Galatasaray Lisesi salon- ları, dünden itibaren sergi komite- si ermarine tahsis olunmuştur. Sa- lonlarda lâzım gelen tadilât ve te- sisata başlanmak üzeredir. Sergiyi müteakip memleket sa- ın eski ve yeni mamulâtin- neleri havi olarak Sana- irliğinde bir müze açılacaktır. Şark şimendiferleri işletme hakkı Şark şimendiferleri işletme hak- kının hükümetçe mübayaası der. piş edildiği, bu hususta senei ma: liye sonlara doğru şirketle mü- zakerata girişileceği haber veril mektedir. Hindistanla ticaret Hindistan'ın ileri gelen tacirle- rinden biri, Türkiye - Hindistan ticaret münasebatının inkişafı im- kânlarını tetkik için şehrimize gel- miş, bu maksatla Ticaret Odasını da ziyaret etmiştir. Sumer-Bank Sumer-Bank'ın kuruluş hazırlık. larına devam edilmektedir. Nurul. lah Esat B. dün Bakırköy fabrika. larmı gezmiş ve yeni yapılacak | fabrika binaları için tetkikatta bu- | Junmuştur, dan Borsada Esham ve kambiyo Borsasında | durgunluk devam etmekte ve Lon- | dra Konferansının neticesi bek: | lenmektedir. Çimento eshamında bir aralık görülen yükseliş durmuştur. Ana. dolu Demiryolları tahvilâtında ha- fif bir tenezzül meyli görülmekte- dir. i Çin heyeti Yakında şehrimize gelecek Çin iktisadı heyetinin Ankara'ya ie gideceği haber verilmektedir. Fransadan gelecek heyet Yakında şehrimizi ve diğer bü- yük şehirlerimizi ziyarete gelecek Fransız tacirlerinden mürekkep heyetin istikbalı için Turinğ klüp, Ofis ve Oda mümessillerinden mü rekkep bir heyet tarafından bir program projesi hazırlanmıştır. Motör ve makine ithalâtı Ticaret Odası, motör ve makine ithalâtma dair İktisat Vekâletine bir rapor göndermiştir. Bilhassa kömür istihsal mıntakaları için motör ve makine ithaline müsaa- de edilmemesi, diğer mıntakalar için de müsaadenin en az 5 tonluk teknelere konacak motörlere, 30 beygir kuvvetine kadar benzinle işliyen motörlere; tenezzüh san- dallarına takılan motörlere ve ha- şebi mevatla müteharrik 15 bey- gir kuvvete kadar motörlere has- sedilmesi muvafık görülmektedir. Yeni gümrük tarifesindeki yanlışlıkları tashih Yeni gümrük tarifelerinde ter- tip sehvi olarak Resmi gazetede çıkan hatalar; gümrüklere bildiril miştir: 1—31 mayıs 1933 tarih ve 2415 sayılı Resmi Gazetede münderiç 2255 numaralı kanuna bağlı (1) numaralı cetvelin 1 - 1 B numa- rasına kadar olanların resim had- di (resinden) ve 694/A,B,C 1-2, numarasında resim haddi (beher tonundan) olacak iken sehven (yüz kilosundan) ibaresi yazılmış ve (481/B - 3 te sehven 481/B) şeklinde tertip edilmiştir. Şehir plânı Kısa bir zamanda yapılması isteniyor Belediyenin, şehir plânmı yap- mak üzere davet ettiği dört müte- hassıstan her birinin vereceği ra- | pordan başka Belediye de kendi noktayi nazarlarını hulâsa eden bir rapor hazırlıyacaktır. Rapor- ların tetkikini müteakip hepsi mez cedilecek şehir plânmın ana hat- ları esasları ve Belediye istenen tesisat vesaire meydana çıkarıla- caktır. İlân edilecek bu şartlara göre açılacak müsabakada en iyi yapılacak plân tercih olunacak ve nakdi mükâfat da verilecektir, M. Agaş burada ilmi bir şehir plânının ancak üç senede ikmal edilebileceğini söylemiştir. o Bele- diye bukadar üzün müddet beklen meği doğru bulmamakta olduğun- dan daha çabuk plânların yapıla- rak Belediyeye verilmesini istemiş tir. Beyoğlu hastahanesi Beyoğlu hastahanesinin üstüne bir kat daha çıkılması tekarrür et- miştir. İnşaata yakında başlana- caktır. Hastanenin yanındaki ar. sanın istimlâk edilerek bahçe ha- line getirilmesi de mukarrerdir. Şehit çocukları için Kadınlar Birliği Belediye nez- dinde teşebbüşata girişerek bazı fakir çocukların sanat mektepleri- ne yerleştirilmesi için tavassup is- temiştir. Kan fabrikssi Mezbahadan çıkan kanlardan istifade için yerli bir grup bir fab- rika yapmak için teşebbüsata giriş mişti, Fabrikanın makinaları sipa- riş edilmiştir, Yakında gelecek ve yerlerine konacaktır. Terazilerin muayenesi Bu ay içinde terazi ve ölçülerin muayenelerinin ikmalı için Bele- diye şubelere bir tamim yapmıştır. Yeni idareler İşe başladı İskenderiye hattının ipka edilmesi muhtemeldir uma ından itibaren bü- isatile lâğvedilen Seyrise- yerine kaim olan Devlet Denizyolları, Akay, Havuz ve Fab rika müdürlükleri dün sabahtan itibaren faaliyete geçmişlerdir. Devlet Deniz yolları idaresi Sey risefain'in Topanedeki merkezin- de, Akay idaresi Karaköy köprü- sü başındaki binada yerleşmişler- dir. Sadettin B. Devlet Deniz yol- ları ve Cemil B. dö Akay müdür. lüklerinde dün vazifeye başlamış- lardır. Sadettin B. 11 temmuza ka dar Sanayi Kredi Bankası müdür. Tüğünü de vekâleten ifaya devam edecektir. Yeni idarelerin şefler encümen- leri dün ihzası surette topl faaliyet tarzımı görüşmüşlerdir. Kılâvuzluk idaresi de, dünden itibaren Seyrisefain'den ayrılmış- tır. İskenderiye hattı İskenderiye hattının iş'arı ahire idamesi emredilmiştir. Cu- ma günü İskenderiye'den avdet e- den (Ankara) vapuru salı günü hareket edecektir. Londra'da bu- lunan İktısat Vekili Celâl Bf. nin bu hususta talimat gönderdi - laşılmıştır. Hattin idamesi için ya- kında kat'i karar verileceği mah- sustur. Keyfiyet, umumi bir mem- nuniyetle karşılasmıştır. Kısa haberler ——— * Vapurlara kıymet takdiri için teşekkül eden heyet dün de top- lanmış ve muayene edilmek üzere vapurlarm sirasını tesbit etrfiştir. * Yeni Deniz Ticaret Müdürü Müfit Necdet B. dünden itibaren vazifesine başlamıştır. Deniz Ti- caret Müdürlüğünden yüksek caretibahriye mektebi müd ne nâklolunan Zeki B. de dün ye- ni vazifesine mübaşeret etmiştir. tün Mahkemelerde Eroinciler mahkemede İlk eroin kaçakçılığına bakan ihtısas yapılmıya başlanılmıştır. Avla olduğuma söyüyez Arf Bay le Kumkapıda evinde eroin fabrikası bu- lunan Mim Afroditi dün zabıta tarafın- dan ihtisas mahkemesi müddei umumi- liğine sevkedilmişlerdir. Bunlardan baş vecize Köklem ininde İki eiulesi de vam etmiştir. Kalyoncu Kulluğunda bir fabrika iş. | letiren yakalanan ve ikisi Avrupada bu- lunan, dördü tahliye edilen 14 kişilik €- roinci kafilesi de dün ihtisas müddei w- umiliğine tevdi edilmişlerdir. Müddei umumilik hu (şebekeye sit evrak ve tahkikatı da ihtisas müstantik- liğine tevdi etmistir. İhtisas istinteke hâkimi Saffet Bey burün tahkikata baş- lıyacaktır, Asat Beyle Men Afroditi vaktin geç- olmasına mebni bügün tekrar getirilmek üzere zabıtaya iade edilmişlerdir. Bahçekapidaki yangın , Bahçekapıdaki tuhafiye mağazasını sigorta bedeline tamah ederek kastan yaktığı iddiasıyla muhake je altına alı- nan Vehbi Şakir Beyin muhakemesine ğ 401 numaradaki ihtar 121, 122, | — maa 145, 594, 408, 427, ve 438 numa- ralara da şamil olduğu halde geh- ven derç olunmamıştır. 2 — (2) numaralı cetveldeki 208 numaranın (B) fıkrası olma- dığı halde sehven tertip olunmuş ve (465/A/1, B/1,2) numaraları yerine sehven (565/A, 466A,B) ve 529/D/1 yerine sehven 529/D ve 569/A,B yerine sehven 559/A, : tur, Bim” numaralı cetveldeki 23/Ç yerine sehven (23/D) ve 192 yerine (193): ve 315/B yerine (315/D) ve 370/123 yerine (370/1,2,3,4,5 R/3 verine 1/B, 466/C) ve 582 yerine (583/A,B,C) ve 584/C ye- rine (594/C) 711/V1,2,3; Z yeri- ne (711/V/2) ve 774 - 794 yerine (774,794) ve 800-808 yerine (800, 808) ve 814-820 yerine (814,820) şeklinde tertip edilmiş ve bu cet- vele dahil bulunan 402 numara da sehven konulmadığı anlaşılmıştır. 4 — (4) numaralı cetvelde 64/ B yerine (64/A) ve 307/D/2 ye- rine (307/A/2) ve 657 yerine (557) ve 658 yerine de (558) ve mezkür kanunun 3 ncü maddenin 8 inci satırındaki her hükme göre ibaresi de sehven (bir hükme gö- ve 6) 465/A/2, | re) şeklinde tertip edilmiş olduğu Ee ur Şevket B. tahliye edildi Beşiktaşta zevcesi İciğl Hanımı öldü- ren Güzel Sanatlar Akademisi müdür muavini Sevket Bey evvelce Ağırceza mahkemesinde 12 sene Hapse mahküm olmuştu. Temyiz mahkedesi bu kararı 3 nektadast bozmuş, Ağırcezada muha- 'kemeve yeniden başlamılmıştı. 'Nakzan rüyet edilen bu dava dün ne- Gcelenmiş, Sevket Bey hâdisedeki tah. rik ve "bb; adlinin hakkında 47 inci maddenin tatbiki ican ettiği hak- kandaki mütaleası nazarı dikkata alına- yal iki seneye mahküm edilmistir. Şev- ket Beyin tevkifanede kaldığı müddet mahkümiyet müddetini geçtiğinden dün tahliye edilmiştir. Polisin elinden kaçacaktı Dün Adliyede kapı altında isticvap e- dilmekte olan Avni isminde bir mevcut- hu karmak teşebbüsünde bulunmuştur. Avni ötüncü ceza mahkemesi önünde durup mahkemede işi olan sene kadın- lara barfendazlık etmeye o başlarmış, bu hal kadınların şikâyetini mucip olmuş. tur. Bu şikâyet üzerine poli ii yakalamışlar ve kapı altıma Gevaha başlamışlardır. Avni isticvap €- dilirken hirdenbire yerinden fırlamış ve kaçmıyi başlamıştır. Polisler derhal Avniyi tekihe başla” mışlar ve cümle kapısında yetişerek ya- kalamışlardır, Avni Alemdar polis kara- koluna teslim edilmiştir. Limon .davası Limen kralı Diyamandi Ef, ve füfe. 'kasinin muhakemelerine dün devam €- dilmiştir, Mahkeme; adliyedeki ihtisas mahkemesinden hir dava ile birleştiril- mek üzere sönderilen evrakın raddine karar vermiştir. »İsede son Timon kacakçılığı etine devam — edilmiş, bu işin tahkikatmı yapan gümrük müfetti. şi Resat B. in bazı noktalar hakkında yeniden malümatıra müracaat edilmesi- ne lüzum görülmüştür. vilâyette Halkalı mektebi ami iz Başka bir yere nakli münasip görülüyor Halkalı Ziraat Mektebinin bu- lunduğu yer şehirden uzak olmak la beraber, ayni zamanda topra- ğın mbat kuvveti de böyle bir zi- rai müesseseyi inkişaf ettirecek vaziyette olmadığı anlaşılmış. Mektebin başka münasip bir yere nakli için teşebbüs yapılmış- tır, Mektebin Kâğıtane civarında münasip bir kasra nakli düşünül. mektedir. Maaş verildi Temmuz umumi maaşı dün rilmiştir. Halk Bankası Merkezi Ankara'da olmak üze- re üç milyon liraya kadar ser mayeli Halk Bankası ve Halk Sandığı teşkili hakkındaki kanun dün Vilâyete bildirilmiştir. Kanuna göre icabmda bu ser- maye arttırılabilir. Maliye Vekâ- leti bankaya bir milyon lira ser- maye ile iştirak edecektir. Halk Bankası, icap eden yer- lerde halk sandıkları namı altn- da ve Anonim şirket halinde kü- çük kredi müesseselerini teşkil ve bunlara yardım edecektir. Borç için gayrimenkul satışı ve Borç için gayri menkul satışma dair kanun Vilâyete gelmiştir. Poliste Zehirli sirke Bir aile efradı salata yeyip zehirlendi Karagümrük'te İpekkaytan soka ğmda 23 numaralı evde oturan Sirkeci şimendifer kumpanyasın- da çalışan Mahmut Efendi seyyar bir sirkeciden sirke almıştır. Bununla salata yaparak yemiş- lerdir. Bir az sonra altı kişiden mürek- kep aile efradı arasında zehirlen- me alâmetleri görülmüştür. He- men polise haber verilmiş ve dok- tor getirilerek hayatları kurtarıl- maştır. Uluköydeki soygunculuk Uluköyünde kurabiyeci Şerif babanın evini soyanlar hakkında tahkikata devam edilmektedir. Bu soygunculuktan bazı kimse- ler nezaret altındadır. İkinci şube müdürü Demir Bey mahallinde tahkikat yapmaktadır. Ni 1500 kilo kaçak şarap bulundu İnhisarlar idaresi İstanbul müdüriyeti takibat memurları yükada'da bir müesseseden 1500 kilo kaçak şarap meydana çıka- rılmış ve müsadere etmişlerdir. ——— — Muallimlik imtihanları Ortamektep muallimi olmak is- tiyenlerin imtihanlarına dün Da- rülfünunda Edebiyat fakültesinde başlanmıştır. İmtihanlara orta tedrisat müdü- rü Fuat B. nezaret etmektedir. Bu sene imtihanlara girenler geçen senelere nazaran fazladır. Esnaf Bankası Esnaf Bankasının-4 üncü Vakıf hanı altındaki daireden başka ye- re tekarrür etmiştir. Bu- rası Afyon İnhisar: idaresince ki- ralanmıştır. e Gümrüklerde Kararname tebliğ edildi Yeni kontenjan kararnamesi 28 haziran tarihli resmi gazetede çık- mış ve dün gümrüklere tebliğ edil. miştir. Bu kararname ile, Ticaret Odasına ihbar etmeden mal sipa- riş etmiş ve mal getirtmiş olan tüccar eski hükümler dairesinde ithal hakkından istifade edecek- lerdir. Gümrükleri teftiş Gümrük Muhafaza Başmüdürü Hasan B. bugün Karadeniz mm- takasında bir teftiş seyahatine çı- kacaktır. el İdME Amerikanın istiklâl günü Amerika Maslâhatgüzarı, Ames rikan kolonisini i Amerikan farethanesinde kabul | si - Hazreti Peygamberin edecek; we” 28 isi ân ole İstik çarşamba günü Rebii lâline müsadif 4 temmuz salı gü- | ne müsadif olmakla önü bü saat 5 den yedi buçuğa kadar | Salı günü akşamı - çarşamba, Kulüplerin yavrulaması Şu günlerde spor mahafilile temas edenler İstanbulun iki büyük ve caki kulübünde parçalanmak alâmetleri | belirdiğini sezmişlerdir. Bu iki kulür bün burada isimlerini yazabilirim; Galatasaray ve Bizim mena leketin en kuvvetli içtimai teşekkülü spor teşekkülleri olduğunu söyledik» ten sonra bu iki kulübün parçalan» masma parmak basacağım. Galatasaray kulübü Türki; vardır. Bu kulüp bir çok yıll, yanlışlıkların ve çek defa Kulüpleri! mizin dü, sahsi sisteminin kurbanı olarak son senede spor neti» celeri itibarile fena vaziyete — girdi. Daha doğrusu futbol şubesi çok za- yıfladı. Bu kulüpte futboldan daha | Şok anlıyan ve futbol âleminde daha ziyade otorite sahibi olan bir zümre şimdiki idarenin muvaffakıyetsizliği. ni görerek onun aleyhinde bulundular Bu muvaffakıyetsizlikler hep bu ye. ni idarenin mi idi?.. Bunu kat'i suret. te söyliyemeyiz, fakat kat'i | olarak söylenebilir ki yeni idare muvaffakı. yetsizliklerle sarılı oldukça ciddi bir kalkınma yapmak maalesef malik ve - olamadı. Bu, il Mhsizliktir. Bütün idarelerde olduğu sibi kulüp idarelerinin de böyle ta. Hhsizleri görülmüştür. Bunlar zaten gelirken kendilerini kurban etmişler. dir. Bir futbol takımmın dünden bu. güne takviyesi, oraya yeni unsurlar aşılanması pek kolay bir şey olmadı. ğı için Galatasaray bu sene bu fena vaziyetle mevsim sonunu buldu. Her hangi bir ekseriyet © önünde kulüpteki nüfuzlarnı kaybetmiş olan eski ve futbol sahasmda Futbolculara daha fazla emniyet £ vereceğini tah- min eden ve Galatasaray kaybettikçe nüfuzu artan bir zümre Galatasarayın. bugünkü vaziyetini elim bularak ora- daki kendi taraftarlarını da (çekip (Sarı - kırmızı) diye bir kulüp tesisi. ne teşebbüs ediyor. Ve böylece Gala- tasaray kulübü ikiye ayrılıyor. Bu fi- kir ne kadar âli ve ne kadar iyi ni- yetlere bağlı olursa olsun tamamen a- | İeyhindeyim ve muhakkak bilirim ki bu, her iki taraf için de pek zararlı olacaktır. Kulüpçülük hayatında bugün çalı- şanlar da dahil olduğu halde hepsinin en edkisi ve en çok çalışmışı sıfatile diyebilirim ki; bir kulüp için en fena ameliyat ikiye ayrılmasıdır. Bir tek kulübe yetmiyen kuvvet ikiye ayrılır. sa bu iki zümreyi yaşatmıya nasil ki. fayet eder? Bilirim ki; teheyyüç zamanlarında, kat'i kararlar alınan hırs anlarında. münakaşa en tesirsiz bir çaredir. Bu- na rağmen ben bu hengâmede en bi- taraf bir adam sıfatile müdahaleyi bir vazife bildim. a Bütün kulüpler böyle hâd devirler geçirmişlerdir. Galatasarayda yapıla» cak bu tehlikeli ameliyede gene en zararlı çıkacak taraf şimdiki Galata saray ismini taşıyan zümre olacaktır. o Zaaf ve tehlike zamanında ikiye ay... ie bırakarak; belki yaparız diyer #€ Mz a laa bileşim ?. Bir ve ğ liği Pür sazdan Han inizi üç dört ay evvel bu sütunlarda Cala- Korktuğum bu tehlike bugün meyda. — na çıl ti, Galatasaraylılar! Aman dile k kat ediniz! Türk spor câmiasının en kuvvetli ve en lüzumlu bir varlığını (yapalım) derken yıkaramız. -Sonra yeniden kurmak çok, ama çok, zer © Vur. Vaktile birinci kümenin barında iden, ismini söylemek istemediğim, bir kölüpte de böyle bir ikilik çıktı. ve beş ortsene iki taraf sümsük süm. sük bir hayat sürdükten sonra tekrar birleştiler de şimdi yeni yeni o daha birinci kömeye geçmeğe çalışıyorlar... Beşiktaş kulübünde de bazı idare mülâhazalarından dolayı ikilik poyda olduğunu işittim... Haydi Gölatesa ray zayıftı, idaresi fena idi, onun £ için yeis sevkile böyk bir hareket oldu. diyelim. Lâkin İstanbul şampiyonlu- ğunem en tabii namzetlerinden olan ve şimdi bir saha sahibi, kuvvat kaç takıma malik, atletleri ve çileri mükemmel bir kulübün ayrılmasını neye hamletmeli ?.. Yahu! Nereye gidiyoruz?. | bizim, hiddet bizim, hınç bizimdir; ma kulüp denilen gençlik müe: ri memleketin malıdır.Onları elimizdedir, fakat canımız isted zaman yıkmak hakkımız değildir. cuğunu peydahlıyan babaya onu mek hakkı bile verilmiyor, şöyle dursun! - rai “Bir Türk harikülâde bir ikiye Müttülükten:;