19 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

19 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

a : pe Şirketin tasnifi mez ankete İstanbul Radyo nin de iştirâk ettiği malümdur. Sa aygiketine gelmiş olan cevapla ni mektuptan ibaret olduğu cu- nd akşamı İstanbul radyosu 02 dinleyicilere ilân edilmiştir. a2 Sevap şirket abonelerinin Üye eni beşini tuttuğunu işitmekle şim- ekeni dar bir ser halinde kalmış © baliğ mukdarınm 6500 den fazla- ağam anlıyoruz. Mez, diğimize pek memnu- en her fırsatta abone mıkda- lununca şirket tam bir adet kten Şekinmelete idi ©, 95 şi gibi pek bü- ekseriyetinin cevap * varma: Ten delil olarak Radyo Şirketi Kiş olr ilerin şimdiki programdan şi- Mia baş olmadıklarını ve Eplâkis mem- a e ee irimizce bu yüzde 95 nispetin ie NM Yöre YörünyiNS bl radyosu neşriyatına * karğı t olmalarındandır. tn temenni edelim ki mete isabet etmiş olsun. imece cevapların nazara alı- pek memnunuz. Bunlar. RE mühimi dinleyicilerin. kon- şirket va fazla rağbet göstermeleri şketin de mikrofonu. hatiplere iS kindurulması takdire şayan- ik memleketimizi harkee m Mütefekkirlerimizin a gecikmiyecek- tanıt hemi mahallerden nakillerin ilk Sem Yapılacağı vadediliyor. Bunu eri Birkete hatırlatmayı bir vazife ös iniz Minlri weşriyet İk gnindik. Çönkü gazetemiz m S0 küsur cevap içinde karile- *» yalnız ikisi cumaları gün- İri iştirâk etmemektedir. 50 biriki cumaları evde bu- Ös ii lime bildirmiştir. Dizer kariimiz. b ei göstermiyerek bu suali ştur, ime pek muhtacız ve ekseriyetin hin *yt kaldığı halde istifade eden- «e bulunduğuna göre bundan şir. EPectmemesi pek haklıdır. her zaman bahsedip ksiri İyp dyo şirketini de bıktırdığımız yeYi tekrar etmek mecburiye yapılaca- isa herkes © müşteki ve arkının mütemadiyen tek- keyfiyetidir. Acaba. şarkı e” davet edilen muzanni ve mu- 'er sarkılarım. kendileri mi imti- klı katil bulundu PINAR, (Miljiyet) — Karapı- köyünden Çaputlu oğlu Meb- Ahmet oğlu Temail dün ovada Kümaktan geliyorlarken Mehme- iman önünden geçerken İsmai- iy larını tarlada © ekinlerin içinde Ba ya Mehmetle İsmai- m aj kavkası böyü- ler a lele dan yaralamış. İsmail Aydın stahanesine getirilmişse de dahili nezf yapmasından öl va haberdar olan C. M. muavi- Bey memleket hastahanesine nie kikata başlamış ve İsmailin “topsi yapılarak ölüme yara- olduğu tesbit edil İsmailin öldüğünü du- gelerek Mütaksit Şükrü izelhisar mahallesindeki evine İse de Jandarma karakol ku- birafından yakalanmış ve Ad- Mir. Mr ziyaret *Milliyet) —— Aydın Halkevi harabelerine bir seyahat iner temuzun 28 inci “ng, Oüramını hazırlamak ve İ- eğme üzere tarih şübesi reisi Hu- tüj,, Söbesi reisi Ayni ve kütüp- ri ii isi Asaf Beylerden mü- ite teşkil edilmiştir. “li mesin . kaçıracaktı, fakat öy — yla karşılandı lüzie in 7 Çakır nahiyesinde tü, el ir cinayet olmuş, Him Map immeş bir adam öldürülmüş- taşı Ahıpe çlâbilı olduğu halde ağ, zla a Eef t oğlu Eşrefin evine refin karısını kaçır. Ni sabaha karşı emi pek kanlı ir. Eşrefle Kar- la tecavüz eden mükabele Hi "ni, vet, Maji âhla kei kal dört kurşunla Him- indi Eşrefi, M VE mahke, His lunduklarından böyle hareket | darülfü- | İ hareket ve tedbirlerini anlatarak alkış” * tp edildiği zannolunüyor. MİLLİYET ÇARŞAMBA Şehir ve hava parazitleri Radyo neşriyatını zayıflatan yaz mevsimi aynı zamanda yağ kazanla- rı kaynamasını andıran gürültüler hu sule getirmektedir. Bunlara para- zit yani fuzuli tacizat (ismi verilmiştir. Parazitler ikiye ayrılmak- tadır. Birincisi doğruca havai elek- trik atmosferlerin akisleri rdaki simşek ve fırtmalı havaların tesirile anten Üzerine saçılan elektriki kıvıl- ermları, ikincisi de, şehir cereyanile çalışan bilümum makine, imotör, ve sair âletlerin şerrareleridir.. Meselâ radyo çalman evde © cereyanda- ki küçük bir oynayış derhal ho- parlörde bir gürültü neşreder.. Bir- elektrik ocağı, ütüsü veya herhangi bir âleti radyo çalmırken takılıp, çi- kartıldığında ve yerinden kımıldatı!- dığında hoparlörde gürültüler olur. İyi bağlı olmıyan ve hafif sarsıntı lardan yerinden oynayıp cereyanı bi saniyenin yüzde biri kadar kısa bir zamanda ayırıp birleştiren bir fena kontakt bir parazit çıkarır. Bunun için cereyandan gelen parazitlerin i- zalesi için en önce tesisatın iyi imal edilmiş bulunması lâzımdır. Radyo- nun tekâmül ettiği Avrupa ve Ame- rika şehirlerinde şehir dahilindeki tacizat ile mücadele edilmiş ve bu ne vi gürültülerden radyo dinleyicileri hiç müteessir olmamaktadır. Bü makine ve tramvaylara takilan bir â- let cereyanın saçtığı krvılermları ye- rinde boğuyor ve bir adım ileriye bi- rakmıyor. Bu âletler her tarafta kul lanılmak mecburiyetindedir. Evinde veya fabrikasında bu âleti kullanma- yıp komşusunun radyosunu taciz ede- cek olursa kanunen cezalandırılır. Tramvay kumpanyaları tramvaylara bu âleti takmaktadırlar. Bu vesile ile size bir vak'a anlatayım. Viyana ci- varmda Badene işliyen bir tramvay» da paraziti boğan âlet takılmamış ol- duğu için tramvay yolunda oturan bir kadının radyosunu taciz etmiş. Kadın tramvayın numarasını alarak polise şikâyeti üzerine tramvay muayene €- dilmiş ve bu âletin takılmadığı sabit olmuş ve lâzım gelenler cezalandı- rılarak bu âletten bir tane tramvaya konulmuştur. Bu nevi âletler Alman- hap ediyorlar ki ayni şarkılar bazan üç gün sıraya dinletiliyor ve radyoyu dinlen miyecek bir hale getiriyor. Çok rica ederiz buna artık bir nihayet verilip muntazam, değişik, yüksek bir program tatbik edilmeli ve herkes rad. yodan memnun bırakılmalıdır. Progra- mın yalnız alaturka olmasını istiyen- ler bulunabilir. Fakat ayni şarkıları muttasıl dinlemek İstiyenlere bir gra- mofon kullanmalarını tavsiye ederiz. Turgut MİTAT ya, İngiltere, Fransa, Çekoslovakya, Polonya, Macaristan, Avusturya ve İsviçrede kanunen kullanılmak mec- buriyetindedir. Yoksa elektriği fazla bulunan 4, 5 milyon nüfuslu şehirler de mahalli radyoları bile dinlemek mümkün olamazdı. Şu halde şehir ce- N ile kat'i olarak mücadele edilebilir. Havadan gelenlere karşı ise ki bunlar bilhassa yaz mevsiminde bütün kuv- vetile kendisini gösterir - senelerden beri fen adamlarını yorduğu halde, biç bir suretle kolayı bulunmamıştır. Hava fazla elektrikli oldukça bu tür- lü parazitler tabii fazlalaşır, sakin ve elektriksiz, fırtınasız ha sebile rahat bir konser dinlemek ka- bil olmaz. Havanm ağırlığından uzak merkezler ancak geç saatlerde alınır. Zayıf ve kudreti az istasyonlar ise ge ce yarımna doğru lenebilir. Fennen hiç bir suretle mi namıyan havai parazitleri azaltmak için mevki ve vaziyete göre amatör kendisi uğraşmalıdır. Meselâ daha az istasyon dinlemeği tercih ederek gayet kıs a bir anten ile çalışmak muvafıktır. Bazan dahili bir anten parazitleri azaltır.. Bazan anten yerine yalnız topraktan ii de edilerek parazitin önüme geçilir. Antenin İstikameti de parazite azçok tesir eder. Bu muvakkat antenlerin anten te- li olması lâzım gelmez. Radyocuları sorulursa ihtimal fazla tel satmak i- çin lüzum gösterirler, Halbuki bir mi İimetrelik gayet ince bir bakır tel de en kalın örülmüş anten telinden fark hı bir netice vermemetkedir. Şüphesiz harici bir daimi antenin fırtına ve rüz gâra mukavemeti noktasından kı nı tercih edilmeli. Antenin iyi izole olması, yani hiç bir tarafa dokunma dan makinenin yanma gelmesi para zit ve hassasiyetle alâkadardır. Top- rak hattı da bağlandığı kurşun su bo rusuna ön beş, yirmi kere sarılmalı ve olmadığı takdirde itlere karşı daha 6- dbirler almak ii saslı bir surette T.M. kün: yoktur. sab miri öyküm Çek radyocularının protestosu Amatörlerin arzularına aygun si mıyan bu kanun aleyhinde radyo klü- bü bir protestoname vermiştir. MEMLEKET HABERLERİ Aydın Halkevi konferansları AYDIN (Milliyet) — Dün akşam Hal kevi salonunda hâkim Ziya Bey tarafın- dan «Libâral iktısat, sosyalist iktisat, ve! mahzurları» Devlet müdahalesi ve mil- liyetci iktısat ve faideleri” mevzulu bir | konferans verilmiştir. Hatip her iki cereyan hakkında dinle. yicilerini vukuflu izahlerile tenvir et tikten sonra, eski Türkler de sanayie ve- rilen ehemmiyeti ve a! sanayii ilerletmek hususundaki hizmetlerini an- lattı. Ve eski Türklerin demirciliğe ver- dikleri ehemmiyeti ve «Türk hakanları- nın ecnebi sefirlerini kabul ettiklerinde sayğı alâmeti olarak kızğm demir üze- rinden atlattıklarını” söyledi. Ve cümhuriyet Türkiyesinin milli sa- nayi yükseltmek © hususundaki şuurlu lar arasında konferansını bitirdi. A Aydından Avrupaya gidecek talebe AYDIN (Milliyet) — Masrif Vekü- leti tarafından bu sen& sanat mekteple- ri mezunlarından Avrupaya gönderile- cek talebeler icim açılacak müsabaka im- tihanına Aydın mıntakası sanatlar mek- tebi mezunlarından 15 efendi girecektir. Tesviye sınıfından da talebe gönderil- miş olsa idi, iştirak edecek talebe adedi 30 dan fazla olacaktı. Geren seneki müsabakada OAydm sa- natlar mektehi mezunlarından 2 Ef. ka» zanmış ve Avrupaya gitmşlerdir. mış Garip bir kız kaçırma vak'ası HAVZA — Bu civarda Görün köyünde çok garip bir kız kaçır- ma hâdisesi olmuştur. Köy imamı Mehmet Efendinin genç ve güzel kızı, amca zadesi Ali tarafmdan iğfal edilerek kaçırılmış ve hiç tanımadığı yabancı bir erkeğe tes lim edilmiştir. Genç kız ölüm teh- ditleri ile Susuz ine göl müştür. Hâdisenin garip tarafı şu dur ki gerek genç kız ve gerekse yabancı erkek bu kaçırma mese- lesinde ikisi birden kızm amca za desi tarafından iğfal edilmişler- dir. Yabancı erkek ayni o köyden başka bir kız ile | sevişmekte ol- duğu için bu hâdisenin genç kız- dan intikam almak maksadile ter İzmit tütünleri İzmit inhisar imalâthanesinden iki köşe İZMİT, (Milliyet) — İzmit, 8- teden beri Tütünlerinin nefasetiy- le tanman ve tütün © piyasasında büyük bir mevkii olan bir şehri- mizdir. İktisadi buhranm her sahada ol duğu gibi, Türk tütüncülüğüne de vürduğu ağır yükler altında, bilhassa geçen seneler fazla mık- tarda ezilen İzmit, tütün ekicileri, | bu seneki satış zamanında yavaş | yavaş bellerini doğrutur gibi oldu- lar. 932 senesi zarfında İnhisar- lar idaresi anbarlarma 513 bin ki- lo tütün girmiş ve ancak görmez i ve iskarta aksamma dahil — bulu- nan 30 bin kilo kadar bir mahsul elde kalmıştır. Mahaza bunlar da peyder pey satılmaktadır. Yeni sene tütün ekimi çok iyi- dir. Zürra büyük ümitler besle- mektedirler. 19 TEMMUZ | Öretepe köy” İli beye telgraf çekilmiş, vilâyetten İ fikası Hasibe Hanım dört “buçuk 1932 Anketimize gelen cevaplar 1 — İstanbul radyosünun saat 19 da başlaması ve hiç olmazsa 23 te hitam bulması şayamı tercihtir. 2 — 19 dan 22 ye kadar alaturka ve bir saatta alafranga olmalıdır. Alafranga musiki dinlemek isteyenler Avrupa is tasyonlarından bu ihtiyaçlarını mükem- melen talrin edebilirler, 3 — Alaturkada tam (tertip edilmiş saz beyetile her fasıl ve faslın her kis mı olmak üzere Dede merhum, Hacı A- rif Bey merhum ve sair meşahirin ağır şarkılarile müntehap atâri programın ekseriyetini teskil etmelidir. Alafranga- da ise operadan maada Türk musikisine | yakıri parçalar olmalıdır. 4 — Nebil oğlu İsmail Hakkı Bey - Mili Halk şarkıları -, Zeki Bey, Ekrem, Yasari Asım, Ali Rıfat, Cemal Kâmil | Beylerle Hikmet Rıza, Müşerref, Eftal ya, Müzeyyen, Belma, Cennet ve «Kal bis tabir ettiği sun'i sesi terkettiği tak- dirde Safiye Hanımlar. Sazendeler Bedayi musiki ve Da- rüttalim musiki heyetlerile tanburi Re- fik Bey, Mes'ut Cemil, udi Sadettin, Yorgi, Talât, kemançeci Aleko, krenet Şeref ve Şükrü Beylerle bilhassa kanuni Vecihe Hanmefendi. 5 — İlmi, fenni, tıbbi, ahlâki konfe- ranslar, yarım olmamak sartile tiyatro, mevzuu sık sık tekerrür etmemek üzere karagöz ve aile arasında hoş dinlenecek nezih monolog. 6— İstanbulda nakli için konser ve- rilen umumi mahaller olmadığı zannın- dayım, Maamafih Darülbedayiden her program tebdilinde nakıl yapılması kat- iyyen lâzımdır. 7 — Cuma günleri 12.30 dan on dör. de kadar alaturka ve alafranga plâk neş- ri pek muvafık olur. 8 — Eski, türkce âsâr ile Anadolu halk türküleri tekerrür ötmiyen Hazım Beyin karagöz fasılları pek hoşa gidi- yor. Alafranga şeklinde türkce sarkılar- İa anlayamadığımız opera plâkları pek hoşa gitmiyor. 9 — Ders takıp edenlerin istifadeleri sut Cemil Bey vazifesini pek müzel yap maktadır. Göztepede Ümerpaşa sokağında 25 numarada, Doktor Ahmet Şevki. ... 1 — Radyonun on buçukta susması | pek erkendir. Dinleyicilerin hemen çoğu gündüzleri çalışan ve gece evine yorgun dönen insanlardır. Musiki ruhu dinlen diren bir amilse de, büyük bir yorgun- isk harabesini istirahatten başka birşey Eee edemez. Şu halde tam dinlenip te zevkini duyacağımız zaman. A a ecenin bna nâ:kocaman bir yara açıyor. Saat 12 ye Bir muallimin maaşı İNEBOLU, (Hususi) — İnebolunun mektebi muallimlerin- den Saime Reşat Hanımın ilk tedri- sat müfettişi tarafından bir maaşının kesilmesi hakkında Maarif memuru- na emir verilmiştir. Maarif memuru da bu emri dinleyerek muallime ha- amın maaşım kesmitşir. Nihayet va- gelen emir üzerine muallime hanımın maaşı derhal tediye edilmiştir. Saime Reşat Hanım müfettiş Boy aleyhine bir dava ikame etmiştir. Bir hilkat garibesi BANDIRMA, — Çınarlı mahal- Jesinde eskici Mehmet Ağanın re- | kile sikletinde bir çocuk doğur- muştur. Çocuğun başının üstünde karpuz büyüklüğünde bir ur var- dır. Çocuk çok yaşamayıp vefat etmiştir. Kk Gazi Hz.nin seyahatlerine ait film AYDIN (Mülliyet) — Halkevinin mü- racaalı üzerine Gazi Hazretlerinin Ana- dolu ve Trakya seyahat filimleri Zon- guldaktan Aydına gönderilmiştir. Filim- ler 23 Termmuz bayramında halka gös- terilecek bilâhare kazalara gönderilecek- tir. 23 temmuzda temsil kolu çobın pi- yesini de temsil edecektir. İzmitte şehircilik hakkında konferans IZMIT (Milliyet) — Dün akşam, Necati Bey mektebi müsamere salonum- | da İzmitin şehir plânmi yapmak üzere buraya davet edilen senç ve - kiymetli | mimarlarımızdan , mütehassıs | şebirci | Bürhan Arif Bey tarafından «Şehirlerin | inkişafı e şehircilik» mevzuu etrafımda; umuma bir konferans verilmistir. Konferanstan sonra «Mi”'yet» namı- na kendisi m Bürken Arif Bey bana İzmit hakkında şu izahatı ver- dir «İzmit, sakin ve örtülmüş bir limana, bir taraftan da şehiri Anadoluya rabte- den Demiryoluna malik oldukca; şeh- rin istikbalindan korkulamaz. Şüphesiz bu, şersiti hayatiye ve mevkii vaziyeti işinde iyi inkişaf ederek, iyi kadar temdidi en büyük arzumuzdur. 2 — Temir, açık ve sanat kıymeti o- lan ber iki musiki de güzeldir. Fakat milli ve mahalli musikimiz ruhumuzdan kopan eserler oldukça programda daha geleri üstatları kek berrak hançereli, topl dinlemek arzusu; kastedilen alaturkanın herhangi nev'ine dahil ise mümkün bu- Tunduğu kadar bu kısmın fazla yer tut- ması, 4 — Mesut Cemil, Safiye, Hamiyet Osman, Eftalya, Münir Nurettin, Salâ- hattin, Aleko, Yorgi, Şeref, Nobar, Os- man Pehlivan, Refik Talât, Refik B. ve refikası, muganni Hamit, Neyzen Tev- fik Bey ve Hanımlar, Darüttalimi mus ki, kemanceci Hasan Fehmi Bey Akile Hanım ve behemehal saza bir neyterfi- ki, Hafız Ahmet Bey. Bu isimlerin haricinde kalmış olanla- rm unutulmuş bulunduğu nazarı dikka- te almarak lrymetlerinin başkaları tara- fından da hatırlanacağı düşünülmüştür. 5 — Cemiyet halinde yaşayan herke- se lüzrm konferanslar tıbbi, sıhhi, bilgi- ler, çocuk gecesi, masallar, monoloğlar. 6 — Mevsimi Darülbedayi bizlere dinletmek sa gerek. Cazbandı kıvrak, sazı berrak beyetlerden, (mutlak) 7 — Cuma günleri sabah sant 10 da başlamak üzere yukarıda ve bu program içerisinde düsünülen esaslar dairesinde. Herhalde cumayı bos bırakmamalıdır. 8 — Bu sualin cevabı kâfi karimi yakardı wesköt gozlü ki bunlar manalesef hâlâ radyo kadrosu içerisinde | bulunuyor. 9 10 — Mesut Cemil Beyin lütfen bizi bu zevkten mahrum berakmamasını ve istirahat günlerinde yerini bir hanıma terk etmesini temenni ederim. İstirahat verirken müteakip neşriya- ildirilmesini rica eder ve bilvesile takdimi ihtiramat eylerim. Divanyolu Acı Hamam sokak No. 21 Leylâ ... 1 — İstanbul radyosunun su saatler- de çalısmasını arzu ve tercih ederim: 8-9, 13-14, 17 - 22,50 2 — Yalnız iki saat alafranga olmalı. 3 — Alaturka halk şarkıları, alafran- ganin hafif musikisi. 4 — Hanende yierden: Zeki B. Münir Nurettin B. Nebil oğlu İsmail Hakki B. Hafır Ahmet ve Hafız Yaşar Beyler. Hanımlardan: Müşerref H. Hikmet | Rıza H. Eftalya H. Safiye H. Sazendelerden! Keman. “> Dün Yeniköyde sahil boyunda bir oto hassa hatırmızda ol- derecede iB El bar ve Cevdet Beyler. Udi Mısırlı İbra him. B. udi Yorsi Ef. kemançe Aleko Ef. kanuni Vecihe H. ve kanuni Mustafa B. tanbur Refik ve Mesut Beyler. $ — Musikiden maada: Temsil, Mo. soloğ, Karagöz ve Konferaan. 6 — Nakil yapılmasa taraftarım. Da rülbedayiden ve yüksek orkestrası bulu- nan gazinolardan, ve Ankara Halkevin- den olmalı, 7 — Cuma günler gündüz behemehal yeştiyek olmal. Sağahları bir iki. sent müzik de şambr. Öylenleri gramofon, ikindiye doğru Ankara Halkevinden ve- ya Derülbedayiden ve ayni zamanda © gün mühim spor maçları varsa kablo ile nakli. Gece neşriyatı (23) & kadar ol. malı, 8 — Şimdiki halde alaturka hoşumu- za gidiyor. 9 — İstifade edilemiyor. 10 — Erkek olmalı, Mesut Cemil B. ipka edilmeli. Kadıköy Murat oğlu sokak No, 12 İster telgraf şirketinde Eczacı Necmettin Refik Bey takımına refakat eden ve esasen kıymetli olan bu takımı bir kat daha yükselten amatör muganni- lerimizden Cemal Kâmil Bey bütün dinleyiciler tarafından sevilmekte ve takdir olunmaktadır. Cemal Bey mu- sikiye pek küçük yaşta başlamış, Şark Musiki cemiyetinde uzun müd- det havesle çalışmış kıymetli musiki» şinaslarımızdandır. Cemal Kâmil Bey radyodaki konserlerinde eski musiki eserlerini, bilhassa halk türkülerini içten gelen yüksek duygusile, berrak bir kaynağa benzeyen çoşkun bir ne- şe ve tatlı sesinin canlılığı ile sarara' dağıtışı methe ve fahre değer. mobil yalılardan birisinin kapısına çarp mıştır. Resmimiz otomobili, müsadem ede yıkılan kapı ve sütünü gösteriyor. kıbta verecek bir mükemmeliyet ve fai- kiyetdedir. Konferasımda da temas et- tiğim gibi, şüphesiz asri bir | şehrin ilk Alfabesi bir plân gen Bu plân bütün İzmitin mücmel ihtiyarlarıma te- kabul edebilmeli ve nesillerden, nesille re devredilebilmelidir. İzmitin Halıhazır vaziyetinde inkişaf cihetlerini uzan bir etüt ve tetkikten sonra kat'i olarak kes- tirmem kabildir.” Mahküm edilen esrarkeşler ANTALYA, 14. — Uyuşturu- cu maddeler kaçakçılarının ihtisas inahikemelerine | verilmeleri hak- kındaki kanunun meriyete geçme si üzerine Antalya zabıtası bir ta- | kip komitesi teşkil etmiş, geceli gündüzlü çalışmağa ( başlamıştır. Bunun neticesi olarak kabakla es rar içen Sâlepçi Musa ve esrar sa- tan İsa oğlu Osman ile Topal Sü lü ve validesi Kâmile, odemirci Derviş Mehmet, Fuat kaptan, Os- maniye mahallesinden Hüsnü ka- rısı Hacer ayrı ayrı günlerde cür- mü meşhut halinde yakalanarak ihtisas mahkemesine ( verilmiştir. Bunlardan Kâmileden maada sa- lepçi Musa bir sene, Hacer hanım 1 sene, Topal Süllü 1 sene; İsa oğ- lu Osman 1 sene, demirci Derviş | Mehmet 1 sene, Fuat kaptan bir bu çuk sene hapis cezalarile ve her birinin 2 şer yüz lira ağir para ce zasile mahkümiyetlerine karar ve | Zarada yalancı bir peygamber ZARA, 18. — Burada peygam- berlik iddia eden Cavit isimli bir adam yakalanmıştır. Bu adam Za rada kendisine biyat eden 3 zen- gin tüccarı iflâs ettirinceye kadar paralarını çekmiştir. İ o Zaralı peygamberin (allahı Er- zinda oturan Bekir Ef. isminde bir adamdır. Bunlar allahlarma i- badet için Erzincana doğru na- maz kılmakta ve kurban kesmek tedirler. Zaralı peygamberin ümmeti 20 kişiyi geçmemektedir, Gerek bu uy durma peygamber, gerek 20 mü- ridi tevkif edilmişlerdir. Zara Müddeiumumisi O Nafız Bey tahkikat esnasında bu yeni di nin saliklerinin nasıl soyuldukları ve müazzam servetleri ellerinden alınarak nasıl iflâs haline getiril- diklerini tesbit etmiştir. Gerek peygamberin, gerek üm metinin muhakemesi Sivas ağır ce za mahkemesinde © yapılacaktır. Maznunları jandarma nezareti al- tında ve kamyonla Sivasa gönde rilmislerdir.. Zaralı peygamberin Erzincanda ki Allahı Zekir Efendinin de tev- kif edilmiş olması muhtemeldir. i Tahkikat devam etmektedir.