19 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

19 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Askeri Lise ve Ortamek- teplere Talebe Alınıyor eğ — 1933 - 1934 ders senesi için İstanbulda bulunan Ku- ve Maltepe Liselerile Burs'ada bulunan Bursa Askeri Li- he Konya ve Erzincanda bulunan Askeri Orta mektepleri- talebe alınacaktır. ı Liseler 9,10 ve 11 “1, 2, 3” üncü. Orta mekteplerde “1,23” üncü sınıfları muhtevidir. | — Liselerin mühtelif sınıflarına 600 ve Orta mekteplerin teli sınıflarına da 300 talebe almacaktır. Kk” Almanca okuyan talebeler tercihan alınacaktır. | adı fi ira 11 inci smıflarma iyi almanca bilen talebeler | talebeler Liseyi ikmalden sonra yapılacak müsahaka im Mur da kazandıkları takdirde Askeri mühendis ve Fen me- kayı Yetiştirmek üzere Almanyaya gönderilecekler ve müsaba hip Kazanamadıkları takdirde harbiye mektebine giderek za- gikacaklardır. > başk Mektepler leyli ve meccanidir. Talebenin iaşesinden <a giydirilmesi, techizatı vekitapları hükümete ait olduğu AYrıca talebeye her ay bir miktar maaş ta verilir. bak Liseyi muvaffakiyetle bitirenlerden arzu edenler mü- da, imtihanma giderek kazandıkları takdirde Beşinci mad- ha, olduğu gibi askeri mühendis ve Fen memuru yetiştiril- LR Almanyaya gönderilirler. Buna arzu etmiyenler 3 Ye mektebine giderler. L ' Vary > Bütün mekteplerle kaydü kabul mekteplerin bulunduk değerlerde 1 temmuz 933 tarihinde başlar ve ağustosun birin Mein Bununla beraber kadroda münhaller kalırsa ders se- ki vin devamı müddetince sivil lise ve orta mekteplerden na- Şüretile talebe alınmağa devam olunur Orta Mekteplerin bulunduğu yerler haricinde askeri lise ve ina vekteplere kaydedilmek istiyenler I Haziran 933 tari- Temmuz sonuna kadar bulundukları yerlerin askerlik Mbelerine müracaat etmelidirler. Mekteplere girmek için lâzım olan şartları muhtevi kabul şartnameleri ve muhtaraları bütün askerlik şube- Orta mevcuttur. Talipler askerlik şubelerine ve askeri lise ve dj ekteplere müracaat ederek mezkür şartları öğrenmeli- — (2232) 4053 İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: ma, rçurda Hacı Hasan mahallesinde Kubbe tekkesi soka- eski 6 mükerrer yeni 8 numaralı hanenin mütasar- 2 Nou Haydarpaşada Rıhtım caddesinde Cinar sokağında F,, ” Hanede mükim iken elyevm ikametgâhı meçhul olan Atma, Ulviye hanıma. Emniyet Sandığndan 427 ikraz numarasile borç aldı- irae ettiğiniz & Gaya Baraya mükabil birinci derecede ipotek Tai vaki gayri menkul için paraya çevrilmesi talebile ad hü ize gönderilen ilân varakasmın o ikametgâhımizm meç- Ml hasebile - tebliğ edilememesi mübaşirin verdiği mu Bayi meşruhattan anlaşılmış olduğundan : mezkür gayri Niej ulün 19-7-933 ve 3-8-933 tarihlerinde yapılacak bi dire ikinci arttırmalarında muhammen — kıymeti olsn »l lira yüzde yetmiş beşine müşteri zuhur ettiği takdirde iz halesinin çekileceği ve mezkür bedeli bulmadığı tak teki ttirmanın geri bırakılacağı 32-2518 dosya numarasi- SAğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. 00 İstıranca vakıf ormanlarırın Büyük eğrek mevkiin- den Kaleboyu , Süpürge alan 4 Kasap çeşmesi Ni Mertekli » we » ” » Haydut bmarı |, ii, Anamandıra namı diğer beylik mer'a namile maruf 2, 1lca vakıf ormanlarından balâda mevki ve miktarı ya- Ya ürlerin bir buçuk sene zarfında kat ve imali artırma diş karılmaştır. İhalesi 9-8-933 çarşamba günü saat 15 te kaç Şâlin olanlar ve izahat almak isteyenlerin İstanbul Ev üdüriyetinde Varidat İdaresine müracaat eylemeleri. ik (3418) Yüksek Ticaret mektebi .. yes .. .. . Müdürlüğünden: aa lektepte Fransızca lisa n kursu açılmıştır. Kurs inde © iki ay devam edecektir. . Sebi — Kurs, yetiştirme kursu olup bu lisanı az çok kıraat Ya Eyelerle mektepte mazeret imtihanlarına girecek o ve- Sil ül sonlarında ikmal imtihanma girecek talebeler - için | i şitir. Ders ve smıf vaz'iyetine göre hariçten müracaat &— | “leş, agi ve mektep talebesi olanlardan ayni seviyede görü 7 © kabul edilebilecektir. Yrilagı > Kursa kabul edilenler seviyelerine göre iki kısma a 3 ve dersler, haftada asğari dört saat gösterilecektir. ti “ — Derslere 23 Temmuz 933 pazar günü başlanacak- tatil iu, Kurslara devam etmek isteyenlerin tedris ve devam a MI öğrenmek ve kayıt olunmak üzere her gün saat 11 dür, Göğygyer mektep müdürlüğüne müracaatları ilân olu- a SE iyer Malmüdürlüğünden: Yön, an mektebinden müdevver hurda fiat markalı kam | te 19 mersed p mari DRE markalı otomobil 30-7-933 pazar saat 14 datları, (3414) € satılacaktır. Taliplerin Satış Komisyonuna | MİLLİYET AMBA İ9TEMMUZ 1933 > BIRİIK TiREN RAHAT-EDER “1, İstanbul 4 üncü icra memurluğuna ilân: Temamı yirmi bir bin tira kıymetinde bu Hunan Üsküdarda Hacı Hesna hatun mâ, hallesinin paşa limanı © caddesinde es ki 136 yeni 37 No. tu kâğir depo can, rıbtan ve içindeki tesisat ve maki'alar. dört bin lira, çem'arı yirmi beş bin ki- ra kıymetli ma teferiat kâğir deposü- nun temâamı açık arttırmaya çıkarılmış olup 1-8-933 tarihinden itibaren şarta mesi herkese açıktır. 21-8-933 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 teh 16 ya kadar İstanbul 4 üncü icra dairesin de satılacaktır. Arttırmaya iştirak için yüzde yedi buçuk teminat akçası alı- nur. Müterakim vergi, Belediye, vakıt icaresi müşteriye aittir Artırmaya, mu hamin kıymetinin yüzde yetmiş beşihi bulduğu takdirde ihalesi yapılacaktır. Aksi halde en son artıranın teahhüdü baki kalmak üzere artınmanın on beğ gün daha temdit edilerek 5-0-933 tari- hine müsadif salı günü ayni saatta en İ çok artırana ihale edilecektir. 2004 ta- ihli icra kanununun 126 tacı maddesi- ne tevfikan ipotek sahibi alacaklılar i- lc diğer alâkadarın ve irtifak hakkı sa hiplerinin dahi gayri menkul üzerin- deki haklarını ve hüsusile faiz ve mas- rafa dair olan iddialarını evrak müsbe telerile yirmi gün içinde icra daitesi- ne bildirmeleri dâzumder. — Aksi halde hakları tapo sicillerile sabit olmayanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. İşbu maddei kanuniye ahkâ mma göre hareket etmeleri ve dahi fazla malümat almak isteyenlerin 933- 64 dosya No. sela memuriyetimize mü racaatları ilân olunur. (5628) Istanbul Ziraat Bankasından: Sıra Ne, . 335 582 583 584 585 586 587 583 Semti Mahallesi Sokağı Çuterağa Mühürd Arnavatköy Kadıköy Mirniye Dere Böyük ayazma Dere Dere çıkmazı Dere ” ” Sucu bahçesi 589 Yeniköy Yeniköy Köybaşı 590 Kocamustafapaşa (Hobyar Haseki Yüzde yedi buçuk pey akçesile ihale bedelleri nakd 335 sıra numaralısı kapalı zarfla diğerleri açık arttır. Arnavutköy Emlâk No, Tam 2 Hisseye göre mubammen kıymeti 8000 T.L. 1500 , 2000 1250 S00 600 150 200 1875 1000 imenkullerden uayyen za- Cinsi Hissesi Kâgir hane ve bahçe Arsa 150 arşın “ 11 Ahşap yeni iki hane ve b hçe 1/3 12/14 Ahşap hane 2 7 ” ” 26 41 23 8 4 112 Tam 9 Ahşap hane ve kâgir dükkân 3/4 724/226 Ahşap ve kısmen tunuzlu dükkân Tam 103 imübadil bonosile ödenmek üzere yukarıda yazılı ga; palı zarfların şartnamesine tevfika: ge Arsa arşın 150 mandan mukaddem bankamızda müteşekkil satış komisyonuna tevdileri lâzımdır. Kat'i ihaleleri 31-7.933 pazartesi güdü saat 15 tedir. Şariname bankamız kapısına asılmıştır, Senel haliye terzisile belediye rüsumu müşteriye aittir. 621 —— ——— —— a . Wi İktisat Vekâletinden: İktisat Vekâleti ölçüler ve ayar müdürlüğü ihtiyacı i- çin şartnamesinde yazılı ölçü (o nofmallerile muayene alât ve tertibatı 2 Ağustos 933 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 te Vekâlet mübayaa komisyonunca pazarlık sureti- le mübayaa edilecektir. Şart same sureti musad karada İktisat Vekâleti ölçüler ve o Ayar Müd minden ve İstanbulda Mta ka Sanayi Müdürlüğ nabilir .Şartnameyi “kabul eden taliplerin enson fiatı havi teklif mektuplarile izahatlı resim, katalog ve saireye ve tek lifnâmelerindeki fiatın yüzde yedi buçuğu nispetinde mu- vakkat teminat mektuplarını en geç yukarda yazılı pazarlık gün ve saatinden evvel İktisat Vekâleti Mübayaa komisyonu na tevdi etmeleri ilân olunur. (3204) 4353 Üsküdar Amerikan Kız Lisesi Mektep Eylülün 18 inci pazartesi saat 13,30. da açılır. Lise kısmından masada mükemmel ticari ve ev idaresi şubeleri vardır. hayatı yaşarlar. Ahlâk ve hümühale von derece nün bakaloryasına hazırladığı da bu sene merun ya imtihanına giren hanımların muvaffakiyetile sabittir. ıksitle verilir. Fazla malâmat almak için her zaman mektupla 5 Ağustostan itibaren Salı ve Cuma, günleri müracaat edilebilir. Telefon: 60474. Kadıköy Cumhuriyet Haik Fırkası tarafından Mevsimin en kibir KIR BALOSU GÜZEL ORMAN ÇİFTLİGİNİN muhteşem tarihi salonlarında ve bahçesinde 20 temmuz perşembe günü sast 15 den itibaren gece sabaha kadar devam edecektir. Kadıköy iskelesinden otobüsler sabaha kadar muntazaman işliyecektir. (5627) (GALATASARAYLILAR CEMİYETİNDEN : 528-925 mezunları namına 13 Temmuzda yapılan vapur tenezzühü ile Cemiyetimizin hiç bir alâkası olmadığını evvelce gazetelerle ilân etmiştik. zel olmasına çalışılarr GALATASARAYLILAR CEMİYETİNİN isi, milli bayrama (tesadüf eden 23 Temmuz 933 Pa- yapılacaktır. Keyfiyet tavzihan tekrar ilân olunur. / (5650) Harp malülleri ile şehit yetimle. rine dağıtılacak ikramiye paraları hakkında ilân M. M. Vekâletinden: 1 — 1485 numaralı kanuna tevfikan Harp malüllerile şehit yetimlerine verilecek ikramiye parasından şehit yetimlerine ait olan kısmının 2i Haziran 933 tarihine tesbit edilen 38997 şehit yetimlerine dağıttırılmasına başlanmıştır. 2 -— Bundan başka 930, 931, 932 senelerinde ikramiyesini alamıyan 6332 şehit yetimlerine de o senelerde emsaline veri len nisbette ikramiye verilecektir. 3 — Bu ikramiyelere ait havaleler Ziraat Bankası tarafın dan icap eden mahallere gönderilecektir. ! | — 4 —22 Haziran 933 tarihinden sonra ikramiye talebinde İ bulunan şehit yetimlerinin hakları 934 senesinde yapılacak tevziat ta verilecektir. | 5 — Malüllere ait ikramiye paraları tefsir kararma göre Harp mâlülleri tesbit edildikten sonra iki ay zarfmda verile- i cek ve keyfiyet ayrıca gazeteler ile ilân olunacaktır. (3130) (2910) 4094 i Nafıa Vekâletinden: İ Olrmak - Filyos hattının Filyos Km. (162,200 - 186,000) a- rası (9 uncu kısım) inşaat ve ameliyatı kapalı zarf usulile mü- nakasaya konulmuştur. Münakasa 30-7-933 tarihine müsadif pazar günü saat 15 te Nafia Vekâleti Müsteşarlık makamında icra edilecektir. İ o Münakasaya iştirak edecek taliplerin bu kabil Demir yolu inşaatını muvaffakiyetle icra etmiş mühendis veya şirket veya- hut talibin böyle bir mühendisle hissedar olması şarttır. Bu $e- raiti haiz olmıyanların teklifleri nazarı itibare alınmaz. Talipler bu husustaki şartnameleri ellişer lira mukabilinde Ankarada Nafia Vekâleti Levazım Müdürlüğünde tedarik ede- bilirler. (3093) 4326