3 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

3 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

i , SİTEMİ AE A ŞU e AT teslim çuvalda Kristal Toz tenzilâttan istifade ederler. İstanbul ve Trakya Şeker Fabrikaları Türk Anohim”Şirketinden: Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak üzere her İsteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta | Şekerin Kilosu 36,75 fall Küp Şekerin Kilosu 39,50 İırışlı. Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına beş lira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak siparişler be- delin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına sigorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gön- derenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipıriş ederek bedelinin temamını peşin ödeyenler vagon başına beş lira den alınız. Reçeleleriniz büyük bir dikkat, ciddi bir istikametle hazırlanır. Fostotin NECATİ 4916 | EM AR Çok kıymetli bir bebek gıdasıdır. Bu- (5342) Bunla beslenen yavrular tombul ve kuvvetli neş'eli olur, sıhhatli büyür. 4920 Barut ve mevaddı infilâkiye ve Fişek ve av malzemesi İnhisarları işletme idaresinden: ! Küçük Yozgat Barut Fabrikalarmda bir Sathi kahılıştr” : 1 — Türk olmak, 2 — 30 yaşından genc olmamak, 3 — Bir Darülfünundan diplomalı olmak, 4 — Evvelce hizmet etmiş olduğu yerlerden hüsnü hal “ ve sayü gayretini mübeyyin şahadetname ibraz etmek, 5 — Fransızca veya İtalyanca lisanlarına vakıf bulun- mak şartile talip olanların Barut İnhisar İdaresine müracaat ları lüzumu ilân olunur. Aylık ücret 200 liradır. Mesken ve tenvir teshin fabri kaca temin olunur. İki aylık bir tecrübe devresi ( geçirdikten sonra göstereceği liyakat derecesine göre kat'i olarak hizme tinde alakoymak veya hizmetine nihayet vermek hakkını İ dare muhafaza eder, Bu tecrübe devresi için şahsıma mahsus barcrahı ve bu devre nihayetinde kat'i olarak hizmette alako nulduğu surette aile harcırahı İdarece tesviye olunur. (3566) 5024 Kimyagerlik Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Satın almması mukarrer aşağıda cins ve miktarları yazılı (3) kalem (Eşya ve malzemenin) ayrı ayrı kapalı zarf müna- kasaları isimleri hizalarında gösterilen tarih ve saatlerde yapı- lacağından isteklilerin şartnam elerle nümüneleri görmek üzere her gün ve münakasalara girmek için talip olacakları kalemle- re ait ilk teminat ve teklifnamelerile beraber mezkür günün muayyen saatlerinde komisyon umuza müracatleri. Cins ve miktarı (3382) Münakasa Tarihi günü (saati 11500 adet matara hd ağustos 933 pazartesi 10 50800 metre kışlık elbiselik yün kumaş 14 ağustos 933 pazartesi (o 11 | 5019 Yalova Kaplıcalarında Mühim Tenzilât Banyolar: Sabah banyoları 60 Akşam banyoları 50 Kr. 14 günlük, 21 günlük Banyo karnelerinde ayrıca tenzilât Otellerde: 10 gün kalanlara “20, 20. gün kalanlara *25 tenzilat. Yemekler: Park lokantasında Tabldot 75, Büyük lokantada 120 Kuruştur. Aynez alâkart yemek te vardır. Fazla malümat almak için Karaköyde AKAY Levazım şube- sine müracaat. Tel 42438 yg 5028 Beşiktaş Malmüdürlüğünden: Beşiktaşta Cihannuma mahallesinin çirağan caddesi ve bakkal sokağında kâin 17 nu maralı arsanın mütebaki kalan kısmı 15-7-933 tarihinden iti baren 25 gün müddetle müza yedeye vazedilmiş (olduğundan taliplerin yevmi ihale o lan 10-8-933 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 te Mal dürlüğünde müteşekkil Satış (Komisyonuna müracaatları. 5 5035 Türk Sigorta Şi 4 Üncü Vakıf Han İstanbul Nama muharrer hisse senetlerinin (w 60): heyeti ve memurları kâmilen Türklerden Telgraf: İMTİYAZ - Telefon: İst, ANADOLU (htiyat ve Sermayesi: (1.000.000) Türk Lirasıdır. Türkiye İş Bankası tarafından teşkil olunmuştur. İdare meclisi ve müdürler Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil sigortalarını en iyi şeraitle yapar. Hasar vukuunda zararları sür'at ve kolaylıkla öder, | Sıhhat ve içtimai Muavenet Vekâletinden: Ankara Nümune hastanesi yeni paviyonunun Yemek, O kuma ve Konferans salonları ve Ecza ve Elbise depoları ile U sabit ve müteharrik ve icabedenlerin yerlerine konulması pazarlıkla 'yapılacak saat on beşte Ankarada Vekâlet binasında o mahsus komis- yonunda ihale olunacaktır. T aliplerin şartname ve listelerini görmek veya (şartnafneler beş lira mukabilinde verilir) ve hazırlanmak üzere ihaleden bir kaç gün evvel Vekâlette İçti- mai Muavenet Umum Müdür) üğüne müracaat eylemeleri ve pazarlığa girecek olanların : 1 — Bu gibi Ahşap malzeme ve Mefruşat işlerile uğra şan bir Fabrika veya atelye ve ya Müessese sahibi olduklarma dair (İsim ve açık adresli) res mi vesika, 2 — Lââkal 40 binliralı k ahşap malzeme ve mefruşat teahhüdünü matluba muvafık Ove tam zamanında yaptığına dair vesika, bu vesi kada iş yapılan müessesenin ismi ve teahhüdün hanği sene yapıldığı yazılmalıdır. (Resmi venim resmi müessesat vesai ki müreccahtır). 3 — En aşağı 60 bin liralık kudreti maliye vesaiki, 4 — Resim ve projelerile (birlikte ve ilk pazarlık tutarı- nm yüzde 7,5 nisbetinde temi nat akçası ile - birlikte vakti muayyeninde ihale komisyon unda hazır bulunmaları ilân olu nur, (3653) 5034 Hilâliahmer Hasta Bakıcı Hemşireler Mektebi Müdürlüğünden: Genç kızlarımıza parlak ve emniyetli bir istikbal | hazırlıyan mek tebimize yeni talebe kabuliğdilece ktir. Tahsil müddeti iki buçuk sene- dir. Mektep leyli ve meccanidir. — Talebenin iskân ve iaşâsi giyimleri Hilâliahmer cemiyeti tarafın dan temin edilir ve ayrıca kâfi m iktar harçlık verilir. Kabul şartları : 1 — Türkiye Cümhuriyeti teba asndan bulunmak. 2 — 18 yaşından aşağı 30 yaşından yukarı olmamak. 3 — Evli olmamak. 4 — Sıhhatı iyi olmak “ Sıhhi muayene mektepte yapılır. 5 — İlik tahsili ikmal edenler imtihanla, orta tahsili ikmal edenler imtihansız kabul edilir. * * i 6 — Tahsil esnasında hastalık tan gayri bir sebeple mektebi terke- denler veya çıkarılanlar ve şehade tname aldıktan sonra beş senelik mecburi hizmeti ifa etmiyenler ta hsil masrafını ödeyeceklerine dair noterden musaddak bir taahhütnam e vereceklerdir. 7 — Mecburi hizmet esnasında evlenemezler. Bu şartları haiz olan hanımlar ın hüviyet cüzdanı, aşı ve mektep | şehadetnamelerini, ve mahallesin den hüsnü hal ilmühaberlerini bera- berine alarak 15 Eylöle kadar Aks aray'da Haseki caddesinde mekte bimize müracaatları. (3715) 5055 Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: İstimbot ve motörlere ait işlet me ve tamir levazımı ile itlâfı- fâra ait malzeme, aşı yapmak iç in şırınga iğnesi ve saire dört kısım olarak aleni münakaşa su retile satın alımacaktır. Münâka sa 14 ağustos 933 pazartesi saat 14 te Galata'da Kara Musta- fapaşa sokağında İstanbul lima »ı sahil sıhhiye merkezindeki komisyonda yapılacağından ist eyenlerin şartnameleri almak ü- zere Ankara'da Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum müdürlüğü i ipliğine veya me zkür merkez levazım memurlus (3465) ayniyat * ğuna müracaatları 5020 mumi mahallere ait Masa, Sandalya, Yazıhane ve saire gibi | mefruşat ve tesisatının o yaptırılması münakasa neticesinde talibine (5 Ağustos cumartesi günü) | yapılacak sabit tesisatm mahallerini tetkik ederek (ona göre | stanbul Amerikan Koleji Kız kısmı İstanbul: Kız Koleji, Arnavutköy Erkek kısmı Robert Kolec, Bebek Tel, 36.160 Tel, 36.3 Mektep İngilizceyi en iyi öğreten bir müessesedir. Almanca veya Fransızca ihtiyari olarak mütehassıs muallimler tarafın- dan öğretilir. Aile hayatı yaşatılır. Terbiye sistemi Amerikan olmakla beraber milli terbiye ve kültüre son derece ehemmiyet verilir. Mektebin mükemmel bir ticaret şubesi vardır. Darülfünun Bakaloryasına Hazırlar Kütüphaneleri mükemmeldir ve talebenin vukuflarına, fikri terbiyelerine hizmet eder. Sıhhi terbiye verir, kız ve erkek beden terbiyesi ve sporları İle gençleri bedenen ve ruhan yükseltir. Nihari Ücretlerde Tenzilât Vardır .. : Ameli ve nazari elektrik makine Mühendis ÜR “ye salin mühendisi yetiştirir. 1 Ağustosta itibaren salı 25 Hazirandan itibaren ve cuma günleri 9-12 ye cuma günleri 9-12 ye ka- kadar kayıt yapılır. dar kayıt yapılır. Fazla malümat icin mektupla da müracaat edilebilir. 14276) 4g 4918 - Türkiye Ziraat Bankasından: Ziraat Bankası Müfettiş n amzetliği için 14 Ağustos 933 pazartesi günü sabahı saat do kuzda Ankara ve İstanbul Zi- raat Bankalarımda bir imtihan açılacaktır. İmtihan netice- sinde . muvaffakiyet ihraz edenlerden (6) Müfettiş namzedi alınacaktır - Müsabakaya iştirak edeceklerin - “Mülkiye ” O veya | “ Yüksek İktisat ve Ticaret ” mektebinden ve yahut Hu kuk Fakültesinden mezun olmaları lâzımdır. Müfettiş nam zetlerine (140) lira maaş verilir. İmtihan programma ve sa ir şartları havi matbualar : Ankara, İstanbul, ve İzmir Zi- raat Bankalarından tedarik edilebilir. Talipler bu matbuada yazılı vesikaları bir mektupla be- raber Ankara'da Ziraat Bankası Teftiş Hey'eti Müdürlüğü ne nihayet 10-3-933 günü akşamına kadar göndermek veya bizzat vermek suretile müracaat etmiş bulunmalıdırlar. (3211) Gedikpaşada Jandarma Satınalma komisyonundan: 14438 geyim Atiali've, 79663750100 ölü unlin kapalı zarf münakasası 8 Ağustos 933 salı günü saat 15 te yapıla- cağmdan taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve mü- nakasaya girmek üzere teminatı evveliye makbuziyle (bera ber mezkür günün muayyen saatinde komisyonumuza mü racaatları. (3379) ” 5008 Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: 18 Kalem Revir Eşyası kapal. zarf münakasası 8 A- ğustos 933 salı günü saat 10 da yapılacağından İsteklilerin şar inameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için tek | lifname ve teminatı evveliye ma kbuzlarile beraber mezkür gün ün muayyen saatinde komisyonumuza müracaatları. (3420) 5010 5000 Sıra No. Cinsi Mahalle mevkii Kapı No. O Mal sahibi o Devir kıy. Muhammenkıy- “ meti Lira meti Lira . 159 31,MM. Arsa Mahmudiye Ma, o Korina Angeli o 300 rketi 160 — 31,MM. Ara, i 0 ” 0 308 268 Kumluk 90007. Gazhane Ma, Tirpani 0 200 » 8 Hane Mahmudiye Ma. “7 Ermiyoni 9000 1800 10 Hane - 0 Angeli 0 800 18 © Hane 4 1/9 © Bandelidin . ve Türkler elindedir. 30 Hane ” 9/17 Baruti Elbita 32. Hane si 17 Tufani 2000 600 33 Hane i 15 3000 600 20531 Mersin Ziraat Bankasından: ” Yukarıda evsafı yazılı gayri mübadillere alt emvalin tamamı 20-7-933 tarihinden itibaren tırma ve peşin para ile müzayedeye çıkarılmıştır. İhaleleri (9-8-933) dokuz ağustos 933 çarşamba günü saat onda Mersin Ziraat Bankası binasında müteşekkil in yapılacaktır. Müzayedeye iştirak için muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu inat sini müzayede saatinden evvel Banka veznesine yatırılması lâzımdır. Satış ve müzayede şeraitini anla- mak isteyenler Ziraat Bankasına müracaat edebilirler. 5030 açık art- huzurunda iş nisbetinde muvakkat teminat akçe- 1610) Nümumi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET Gazetecilik ve Matbacılık 7. A. Ş.