5 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

5 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MİLLİYET CUMARTESİ, > AĞUSTOS 1933. BİRA NASIL İMAL EDİLİR? Bilmez miyiz? Arpadan.. deyeceksiniz.. Evet, ama nasıl? ei İçinde kutup soğukları hüküm sü ven tahammür salonlarından biri Şu yaz sıcaklarında herkes işi varsa ayak üstü bir tane, işi yoksa serin bahçelere girerek buzlu bi- ra içerler. İçinizden bazılarına bi- | ranın nasıl yapıldığını sorsam, laka şöyle bir cevap alırım: — A; bilmez miyim? Arpadan. Doğru ama nasıl. Bunu hayalen canlandırmak i- çin bir tarafa bir bardak su, bir a- vuç malt (filizlendirilmiş arpa), bir kaç ömür otu çiçeği, bir par ça bira mayası koyup viyi çektikten sonra öbür tarafa da bir balon köpüklü bira koyu- muz — Evvelâ malt nedir? — Mülk rütubette filizlendiril- miş, sonra kahve gibi kavrulmuş arpadır. Bir malt tanesinde başlı- ca iki hassa vardır: Evvelâ amido- nu vardır. Sanra filizlerinde bir ne vi maya vardır ki bu maya amido- Bu şekere kalbetmek hassasına ma liktir, Fabrikaya giriniz. Evvelâ sizi kazan dairesine götürürler. bu da- irede büyük bakır Okazanlardan dolayı müthiş bir sıcaklık vardır , Biranın esasını teşkil eden şe- kerli su burada yapılır. Evvelden kırılmış dövülmüş bir halde hazır lanan malt su ile beraber bu kazan- lara konur. Kazan dahilinde dö- nen bir pervane malt ile suyu mü- temadiyen karıştırır, durur. Kaza- nı tedricen ısıtmağa başlarlar. Üç saat sonra şekerli su elde edilir. Bu suretle malt kendi hülâsasını suya vermiştir. Ondan sonra süzülür ve bu suyu tekrar kazana gönderirler, Bir defa daha kaynatmak için mi? Evet. Fakat bu defa içine bira- nın malüm tadını ve rengini ver- mek için ömür otu çiçeği ilâve e AÇI Zİ 2 BEER Yazan: G. della FOUCHARDİERE M. Löyy ihtiyatkâr bir adamdır... Her | şeyi düşünmüştür... Kontes imzasını ber halde Eş deriğ etmiyecektir... Kont sabırsızığa delâlet eden bir a yaptı... t tek gözlüğünü sağ © gözüne zaman adela kör olurdu; anak adalesinin tek gözlüğü inde tutmıya lâzım ve kâfi bir ta- kallüsu ile sol göz açılıyor, yaşarıyor- du. Tek gözlük düşünce Kont bir kaç adım ötede duran Estelle'i gördü.Genç kadının vaziyeti tuhaftı, o Yüzünü, Courcelles bulvarına nâzır bir pence- renin camına yapıştırmış, dışarıda co- Tercüme: Kümran Şerif reyan eden bir vakayı pek büyük bir alâka ve dikkatle seyrediyordu. Birden bire pencereyi açıp sarktı, Kont : — Sese... ül .. Hasen — Kar yağıyor. Estelle kısa bir sesle: — Mantomu verin, « mam lüzum, dışarı Sokağa çık- da merakla yanına yaklaşan iki misafire baltı. Pencereyi kapadı. — Yok, yok... Bir şey değil. dilir. Takriben iki saat kadar kay- Bu suretle “tahammür et- ira,, elde edilmiş olur. He- nüz sıcak halde bulunan bu taham- mür etmemiş bira soğuk su boru- larının arasından geçirilir. Birinci borulardaki su sıfırm üstünde 10 derece iken, son borularda sıfırın altımda 10 derecedir. Hemen kay- nar bir halde bu borulardan geçen tahammür etmemiş bira son boru- dan çıktığı zaman nakıs 5 derecei hararettedir. Bu su biraz acı, biraz | tatlı ve biranm kendisine mahsus kokusunu taşıyan bir sudur. Bu suyu böyle sıfırdan aşağı de- recei hararetlere © götürmekte ne maksat var diyeceksiniz? Tahammür ettirmek için. Ta- hammür salonu büyük havuzların bulunduğu bir yerdir. İçeriye gir- 4 Bira içen bir adam diğiniz gibi kendinizi kutupta zan- nedersiniz. Kazan dairesindeki st- caktan sonra buradaki; “soğüklar pek nahoş bir tepdilihavadır. Burası neden bu kadar soğuk? Bira bildiğimiz şarap gibi âdi de- receihararette tahammür (etmez mi? : Eder, eder ama ne kadar karbon Tu gazı varsa salıverir. Bira da tat- sız ve köpüksüz olur. Dili. hafif «- sırıcılığı kalmaz. Tahammür ettir- mek için havuzlara getirilen suya bira mayası ilâve edilir. Maya ş€- kerli mayi ile temasa gelince be- men faaliyete ve bu şekeri alkole tahvil eder. Açık havuzlardaki bu tahammür on gün kadar sürer, on- dan sonra kapalı yerlerde ikinci bi; tahammür daha geçer ki bu da iki, üç ay sürer. Nihayet birayı son bir filitreden daha geçirirler ve sarfo- lunmak üzere piyasaya çıkarırlar. Musevi lisesi Beyoğlu, Kumbaracı yokuşu Torcuman sokağı... Telefon «41384 Kayıt ve tecdidi kayıt muamelâtı 7 Ağustostan itibaren Cuma Ve Cimartesinden mazda hergün mat 9-12 arasında icra edil (6086) Dr. A. KUTİEL Karaköy'de Abdullah ef. lokantör sıraında 33 numaraya taşınmıştır. 4917 — Canım anlat ta biz — hm. — Sonra anlatırım. .. sedelim. . . Bu esnada salonun köşesinde. bir söyleşme oldu, arkasından gülüşme- ler duyuldu. Maud Citron ile Jigolosu: -— Canım hiç eğlenemiyoruz.. Can sıkıntısından şikâyet ediyorlardı. Derken bir çift daha bulup poker oynamıya karar ve: Jigolo daima üstünde bir deste kâ- öt taşıyordu. Bu kâğıt desi — onun medarımaişetini teşkil edi; İş, cazbanitan uzak, sakin bir kö- şe bulmıya kalmıştı. Onun üzerine Maud Citron odalar- dan birinin kapısını açıp elektrik düğ mesini çevirmiş ve hiç beklenmedik bir manzara karşısında kalmıştı. — Annan... gelin, burada bir kim anlıya- Haydi dan- içeriden ateşe düşmüş gi- çığlığı duyuldu. Bu suretle o Müsteşar o Girauld - Thomas'ın nihayet maksadına (nail olduğunu've hayatmın başlıca 'gayele- rinden birini kuvveden fiile çıkardığı; yat muhasibi mesullü; murluğuna müracaatları racaatları. (3795) Ekmek ve Sütü. muştur. Taliplerin ihale günü İSıhhat ve Içtimai Muavenet Vekâ. leti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: İstanbulda Çanakkale ve Tuzlada Teslim edilmek üzere 332 Ton maden kömürü almacaktır. Aleni münakasası 21 A- ğustos 933 Pazartesi saat 14 te Galatada Kara Mustafa paşa sokağında İstanbul Limanı sahil sıhhiye merkezindeki komis- yonda yapılacağından istiyenletin şartnamelerini görmek üze- re Ankarada Hudut ve Sahiller sıhhat umum Müdürlüğü ayni- ie veyamezkür merkez Levazım me- (3584) 5042 Piyango Müdürlüğünden: Piyango Müdürlüğü için şartnamesi veçhile 1934 se nesine ait olmak üzere 10,000adet takvim tab den taliplerin 7-8-933 pazartesi saat 14 te ettirileceğin- Komisyona mü- j : Liseler alımsatım komisyonundan: l Komisyonumuza merbut Mekteplerin Kayısı ve Hayvan yemleri, Gaz, Benzin, Vakum ve Mazot yağlarile Çamlıca Kız Ortamektebinin Sebze ve Şekerleri ve Kandilli Kız Lisesinin 6-9-933 tarihine müsadif çarşamba günü saat 16 ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile mevkii münakasaya ve Ek mek kırmtılarile yemek artıkları yine tarihi mezkürde edilmek üzere kapalı zarf usulile mevkii müzayedeye konul ihale teminatı muvakkate makbuz larile birlikte komisyonumuza müracaatları. (3731) Beşiktaş Malmüdür Beşiktaş Kazası Balmumcu ar azisi dahilindeki tarlalar yeni- ye lüğündan: den müzayedeye vaz edilmiştir Taliplerin10-8-933 tarihine mü sadif perşembe günü saat 14 te Kazada müteşekkil satış ko- misyonuna müracaatları. (3662) Konyada K. O. Sa. Al. Kom dan: Konyadaki kıt'at ve mü, essesat efradının bir senelik ihtiyacı olan 129,000 kilo sı- ğır eti ve 92,000 kilo koyun eti kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 13 ağus- tos 933 pazar günü saat 15 te Sığır etinin ve koyun etininde saat 16 da yapılacaktır. İstek- lilerin şartnamesini görmek üzere her gün Fındıklıda 3 K. O. Sa,-Al, Kom, nuna ve mü- nakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve te- minat mektuplarile birlikte Konya da K. O. Sa. Al. Kom. muna müracaatları. (3192) (3498) 4980 öm Kilis Askeri Satın Alma Komisyonundan : Kilisteki Kıt'at ihtiyacı i- çin 610,000 kilo odun kapalı zarfla minakâsaya konmuş- İh.vesi 21 Ağuscos 933 pa zartesi günü saat 9,30 dadır. İsteklilerin şartnamesini gör- mek üzere her gün ve müna kasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve temi İ nat mektuplarile Kiliste Aske ri Satm Alma Komisyonuna | müracaatları. (3218) (3685) 4989 Kilis Askeri Satın Alma Komisyonundan : | — Kilisteki Kıt'at ihtiyacı i- çin 14,000 kilo sade yağ ka palı zarfla münakasaya kon muştur İhalesi 21 Ağustos 933 pazartesi günü saat 8 de dir İsteklilerin şartnameyi gör nı bir duymuyan kalmadı. Bu vak'a üzerine Baronne du Guil- do istifini bozdu mu dersiniz? Kat okuyordum! diyip işin içinden çıktı. Ve bu izahatı verdikten sonra, ber nedense biraz yasarlmış olan kâğıt to- marını açıp berrak bir sesle okumıya başladı: HİDRAJİR Salip ordularile dönünce şanlı çam, Beni hâmile buldu... Dedim: “Ey- vali, ne yapsaml,, Sonra bir çare buldum, akıl danışıp faldan. Pürgazap sordu: “Nimden?,. De- dim: «Korkma. . Kraldan!» Bu esnada Müsteşar Girault - Tho- mas olacak nankör de ortadan kay- bolmuştu. Adamcağız, ziyafet hakkında ga- zeteye yazı yazmıya gelen bir muhbi- ri aramıya koyulmuştu. Mesleğinin en parlak muvaffakı- yetlerinden-biri'olan vak'anın gazete- ından unutulmasına katiyyen 5051 mek üzere her gün ve müna- kasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif vete minat mektuplarile Kiliste As keri Satım alma komisyonuna müracaatları, (3217) (3686) 4990 a Kilis Askeri “Satın Alma Komisyonundan : Kilisteki Kıt'alar ihtiyacı i- çin 60,000 kilo Sığır eti kapa İi zarfla münakasaya konmuş tur. İhalesi 20 Ağustos 933 pazar günü saat 9,30 da- dır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve mü nakasaya girmek içino gün vaktinden evvel teklif ve temi- nat mektuplarile Kiliste As- keri Satım Alma Komisyonu- na müracaatları. (3216) (3687) 4991 ... Kilis Askeri Satın Alma Komisyonundan : Kilisteki Kıtat ihtiyacı # çin 140,000 kilo Ekmek ka- palı zarfla münakasaya kon muştur, İhalesi (20 Ağustos 933 pazar günü saat 8 dedir. İsteklilerin şartnameyi gör mek üzere her gün ve münaka saya girmek için gün ve vaktin den evvel teklif © ve teminat mektuplarile Kiliste Askeri Süte ine Könüiyoğuma KüL racaatları. (3215) (3688) 4992 . 3. Muhabere alayı güvercin leri ihtiyacı içi 180 kilo mercimek, 60 kilo darı, satın alınacaktır. İhalesi “FASIL Ml Bouif'i nerede buldular? Efendisi Bridaine sokağı meyhane- sinden çıkıp ta Butignolles bulvarına gelince Viaki'yi bir endişedir aldı. Bicard oraya varınca bir lâmba di- veğine yapışıp düşündü. Hiç şüphe yok ki sol tarafa sapıp Orsel sokağındaki evine gitmek ma- kul bir hareket olacaktı, Diger taraftan şerefi, hiç değilse izzetinefsi sağa sapmasını emrediyor- du; henüz rüştünü ispat etmemiş olan kızını Courcelles bulvarındaki kona- ğından alıp arkasma tekmeyi indire indire kendi evi ii şahitler huzurunda Manzara gelip geçenler için hayli eğlenceli olacak, ayni zamanda bu zorbalık karısı nazarında garip bir surette zayıflamış olan itibara kuv- vet verecek! Viski ile beraber yapayalnız dön- mek pek acıklı, hattâ tehlikeli idi; zira karısı ceplerini araştırabilir, ve onları boş bulurca bazı müessif taş kınlıklarda bulunabilirdi. . . Bilâkis satılık Otomcbui Eminönü Malmüdürlüğün- den : © Galatada İnhisarlar u- mum müdürlüğü Garajmda mahfuz fiat markalı ve 1679 numaralı müstamel otomobil 200 lira muhammen kıymet üzerinden 7 Ağustos 933 pa zartesi saat on dörtte açık art tırma usuliyle satılacaktır. İs- teklilerin satış komisyonuna müracaatları. (3332) Kadıköy icra dairesinden ; Bi. Gan temini istilası zımnında mahcuz ©- lap satılarak paraya çevrilmesi mukar- ver bulunan bir adet baskül 7.8933 pa- zartesi günü saat 10,30 den 12 ye kadar Bir bor- Kadıköy pazar mahallinde açık arttır. ma ile satılacağından yüzde iki buçuk resmi dellâliye mlişterisine sit olmak üzere taliplerinmezkür (gün ve saatta mahallinde hazır bulunacak O memura müracaat eylemeleri ilân olunur.(6099) 5 Ağustos 933 cumartesi günü saat 14 tedir. İsteklilerin şart name ve evsafı görmek üzere her gün ve pazarlığa girmek için de ö gün ve vaktinden ev vel Fındıklıda 3.K.O.SA.AL. KOM. nuna'gelmeleri. (278) (3811) eğ İzmit Askeri Satım Alma Komüsyonundan : İzmitteki Fırka kıt'atı ihtiyacı için ka- palı zarfla 29,700 kilo sade ya- ğı satın almacaktır. İhalesi 23 Ağustos 933 Çarşamba günü saat 15 tedir. İsteklilerin şart- nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak edecek- lerin kararlaştırılan gün ve saatta İzmitte Fırka Satım Al- ma Komisyonuna müracaat- ları. (3220) (3683) 4997 “.. Çatalca Mst. Mv. Kıt'aları ihtiycı © için 500,000 kilo o- dun kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 26 Ağus- tos 933 cumartesi günü saat 14 tedir, İsteklilerin o şarina meyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplarile Fın dıklıda3,K. O. SA. AL. KOM. nuna müracaatları. 271 (3810) 5 .. K.O. ve 1. F. Kıt'aları ih tiyacı için açık münakasa ile 10,000 kilo kuru üzüm alma caktır. İhalesi 26 Ağustos 933 cümartesi günü saat Il de dir. İsteklilerin © şartnameyi venümuneyi (o görmek üzere her gün ve münakasaya gir- mekiçin o gün ve vaktinden evvel teminatlarile Fındıklı- da3.K.O.SA. AL. KOM. nuna müracaatları. (276) (3809) Çörlu “Askeri SA, AL. KOM. dan : Tekirdağımdaki kıt'at ihti yacı için münakasaya konan 4 parça halinde 1,000,009 ki- lo odunun beher kilosu 86 san timdeh talibi uhdesindedir. Bu fiattan aşağı vermeğe ta lip olanların 8 Ağustos 933 tarihine kadar Corluda Aske- ri SA.AL.KOM. nuna mü racaatları. (3234) (3808) Matmazel Estelle des Carpettes'i ö- nüne katıp eve götürecek olursa bem karısmı şaşırtıp ürültüye cek, hem de şanlı bir yapmış si &. — İşte el kızını. . Gözünü aç, onu dizinin dibinden ayırma... O da ak saçlı hâlimde namusumu bir paralık etmesin. . Bonif'in fikrince (bu fikir belki de hakikate uygundu), hemen ertesi gün gene imcili, şampanyalı bir hayata atılmak üzere eyden kaçacak» tı (hiç olmazsa arasıra'onu da davet etseydi yüreği yanmıyacaktı!). Fakat bir gece olsun Bouif'e ve biçare Viski'- ye siper olmuş, onları dayaktan kur. tarmış olacaktı. Evet,.. .. Fakat onun için evvelemirde Cour- celles sokağındaki konağa gitmek i- cap ediyordu ve aksi gibi Bouif te ba- ba vekarını hakkile tecelli ettirebil. mek için bacaklarında kâfi derecede metanet bulamıyordu. düşünüp taşındıktan sonra sola sapmıya karar verdi. Fakat © sr- rada iki arkadaşının arkasında kıkır kıkır güldüklerini duydu.