5 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

5 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

İstanbul ve Trakya Şeker Fabri ali Tür Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak üzere her İsteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta teslim çuvalda Kristal 'Toz Şekerin Kilosu 36,75 Sanli Küp Şekerin Kilosu 39,50 lırışlır Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına beş lira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak siparişler be- delin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına sigorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gön- derenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temamını peşin ödeyenler vagon başına beş lira tenzilâttan istifade ederler. Adres: İstanbul'da Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Han. No. 40-30 Telgraf adresi: İstanbul, Şeker Telefon No. 24470. ka — Jizi Jaddet « Refaha kavuUyfiurur Si Alemdağı Vakıf ormanlarmın o Çingentarla mevkiinde 933 senesine mürettep 4 No. İı maktar aslisinden bir sene zarfında kat ve imal edilmek üzere 200 metre mik'ap | gayri mamul kayın kerestesi arttırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 21. 8-933 pazartesi günü saat 15 tedir. Talip olanlarm İstan bul Evkaf Müdüriyetinde Akarat idaresine (omüracaat eyle meleri. (3671) 5036 Mahalle ve Müddeti Mevki İcarı B.Oğlunda H. Caddeikebir 197. Apartıman 934 Mayıs Ağa C. ve Sokağı, No.sı Cinsi bar ne kadar 130 Hane “Eski ” Evkaf dairesi” 5 Hane " 22 Oda " 3, - Tophanede Ek Boğazkesen mekçi başı B. Oğlunda H. Yenişehir Ağa Bahçekapıda 4. Birinci katta cü Vakıf Han Çenberlitaş A-Cami Avlusun tik Alipaşa da B. Oğlunda H. Yenişehir Ağa Nuruosmaniye Çarşıkapısına muttasıl Üsküdar Gerede Yenicami avlu- sunda Y. Kulede İlyasMünhedim ca- çelebi mi avlusunda Beyazıt Camii o Türbe kapısı diş tarafında Keseciler 58 Dükkân ve üs- tünde oda 24 Dükkân ” 92 Yağ mağazası ” 0 Kulübe iy 0 Demirpar- 936 ,, maklıkla çevri- li mahal Çarşı 126 Dükkân ma- 936 ,, $ halli Balâda muharrer Emlâk Kizalarında gösterilen müddet lerde kiraya verilmek üzere müzayedeye konmuştur. İhalele- ri Ağustosun Yirmi birinci pazartesi günü saat on beşte yapı lacaktır. Talip olanlar Evkaf Müdüriyetinde Akarat Kalemi» ne müracaatları: (3672) i 5037 Istanbul Ziraat Mektebinden: İstanbul Ziraat Mektebin in sene gayesine kadar ihtiyacı olan Ekmek ve mevaddı müşteile kapalı zarf usulile omüna kasaya konulmuştur. Ağustosun 22 inci salı günü saat 15 te ihaleleri icra kılı nacağından taliplerin şeraiti o unlamak için her gün ve müza- yedeye iştirâk için de yevmi omezkürde İstanbul Maarif Mü- dürlüğü binasında Liseler Muhasebeciliği nezdinde müteşek kil Ziraat Mektebi Mubayaat Komisyonuna müracaatları. (3714) sosa Leyli ve Nehari Feyziati Liseleri Arnavutköy'de - Çiftesaraylarda Ana sınıfını, ilk kısmı orta ve lise sınıflarını havidir. Tedris ve mükemmeliyeti ile tanınmış olan müşssese İstanbul'un en güzel yerinde kâin ve her türlü sıhhi şartları haizdir. Gayret ve muvaffâkıyeti görülen talebeler için mektep bütün tahsil devrelerine ait kolaylıklar ve imtiyazlar temin eylemiştir. Leyli ücretlerinde çok esaslı tenzilât vardır. Kayıt ve yeniden kayıt muamelesine başlanmıştır. Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri saat 10 dan 18 e kadar müracaat olunabilir. İsteyenlere mektep tarifnamesi gönderilir. Telefon: 36.210 MENEMEN (6059 - Mersin Ziraat Bankasından: Mahalle Mevkii Kapu © Malehibi No. Sıra Cinsi No. Dükkân 17 19 21 23 25 27 29 31 35 35 54 S5 56 57 Mahmudiye M. 61 62 63 hey'et huzurunda yapılacaktır. Müzayedeye iştirâk için muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde muvakkat te minat akçesinin müzayede san tinden evvel Banka veznesine yatırılması lâzımdır. Satış ve müzayede şeraitini anlamak isteyenler Ziraat Ba nkasına müracaat edebilirler. Z2.ci katında ( mihayeti- Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Ziraat ve Baytar Fakül- telerile Yüksek Orman Mektebi Kayıt ve kabul şartları 1933 ders senesi için Ankara (Yüksek Ziraat Enstitü sü) Ziraat ve Ziraat sanatları Fakültesine Skız ve 45 erkek olmak üzere (50), Baytar Fakültesine Kız ve Erkek (50), | Yüksek Orman Mektebine (30) talebe almacaktır. Müessese leyli ve meccanidir. Kabul şartları şunlardır: 1 — Türkiye Cümhuriyeti tabasından olmak. 2 — Lise bakaloryasını vermiş 3 Yan 17 dan aşkı cl 4 — Bu mesleklerin icap ettirdiği bedeni kabiliyete malik ve hastalıklardan salim olmak, (tam teşekküllü hasta | hane sıhhat Hey'eti raporile tevsik olunur). 5 — Tahsil leyli ve meccani oldüğundam staj veya tah sil (Oo devresinin ortasında (arız olacak (Oo mazeretler dolayısile © tahsillerine (o devam etmek imkânı- nm kayb etmiş olanlar müstesna olmak üzere) staj veya mektebi terkedenlerin veya cezaen çıkarı- | lanların hükümet tarafından kendilerine yapılan . masrafı tazmin edeceklerine dair Noterlikten musaddak kefaletna- | me vermek (Müessesece veri lecek nümüneye tevfikan). 6 — Mahalle ihtiyar Heyetinden veya polis merkezin | den hüsnühal mazbatası ile 4 kıt'a fotoğraf vermektir. 7 — Taliplerin miktarı kadroyu tecavüz edince şahadet name dereceleri ve müracaat tarihleri sırasi'e kabul müame | lesi yapılacaktır. Gazi 8 —- Ziraat Fakültesine girecekler evvelâ 1 sene | Orman çiftliğinde talebe namzedi sıfatile staja tabi tutu lurlar. o Talebe stajda bulunduğu müddetçe yemek ve elbi se bedeli olarak kendilerine ayda 40.— ira ücret verilir. Bu | ücretten hiç bir tevkifat yapılmaz. Bu şartları haiz olup Ankara (Yüksek Ziraat Enstitü sü) Ziraat Baytar Fakültelerine (o ve Yüksek (oOOrman Mektebine girmek “istiyenlerin 31 Eylül 933 tarihine ka- dar yukardaki şartları gösterir vesikalarını bir istidaya rap tederek doğruca Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rek törlüğüne müracaat etmeleri. İstanbul'da: ( Selimiyede Bay- tar ve Büyükderede Orman Mektebi Rektörlüklerine dahi müracnat olunabilir. Daha fazla malümat alr ak istiyenlere takdirinde Prospektüsler gönderilir. (3024) müracaatları 4999 1/3 hissesi mengeli Yukarıda evsafı yuzluayti illere sit süivelin 1/3 hiznesi itibaren açık arttırma ve peşin para ile müzayedeye çıkarılmıştır. İhaleleri 16-8-933 ONAL TI Ağustos 933 çarşamba günü santonda Mersin Ziraat Ban kası İri. 4916 uu, Dr İHSAN SAMI BAKTERİYOLOJİ LABORATUVARI Umumi kan tahlilâğ, frengi noktai nazurından (Wasserman ve Kahn teamüller) kan küreyvatı sayılması, Tifo ve ısıtma hastalıkları teşhisi, idrar, balgam, cerahat, kazurat ve su tahlilâtı, Uliru mikroskopi, hususi a- şılar istihzarı, Kanda üre şeker Klorür. Kollesterin miktarlarının ta- yini, Divanyolu No. 189 Tel: 20981 “5958 ERKEK terbiye usullerinin ciddiyet ve Merkez. Kumandanlığına ! bağlı kıt'at ve müessesatın ihtiyacı için almacak O İkiyüz ton kok kömürü 6-8-933 pa ar günü saat on beşte kapalı zarfla satın almacaktır İstek lilerin şartnamesini görmek için her gün ve münakasaya giriseceklerin belli saatinden evvel teklif mektuplarmı Mer kez K. Satın Alma Kdmisyo- nuna vermeleri. (73) 8317) 4931 Merkez Kumandanlığına merbut kıt'at ve müessesat ih tiyacı için alınacak olan otuz beş bin kilo koyun etinin ka- palı zarfında verilen fiat pa- halı görüldüğünden 14-8-933 pazartesi günü saat İdten Devir Kıymeti Muhammen Lira Kıymeti Lira 2,000 250 o 2,000 800 2,000 2,000 2,000 1,500 2,000 1,500 250 27-71-9333 tarhinden binasında (o müteşekkil kez Kumandanlığı Satın Alm komisyonunda hazır bulunma ları. (130) (3782) Orenstein &. Koppel A. G. Berlin 5. W. Demir walzeme fabrikaları Dar hat Bag malzemesi — İnşaat fabrika tesisatı Yol — Madenler için Dizel fokomotifier surkay > VEM um. MBİBİ: e AHMET RÜŞTÜ ZADE MEHMET HAYR İstanbul Sirkrci, Mitet Pasa Han Te! 24420 16066) Sayfiyeye Gidenlere Sureti ki ibi ettiğim lâke kuryolaların her boy v ber aim ala. Deri sandalya, masa ve lal eova gayet ucur mağazamızda satılmaktadır. Asri Mobilya Meşheri İstanbu” Rızapaşa yokuşu 66 No. Telefor: 23407 AHMET FEVZİ gi (5939) Marmara Üssü Bahri Kumandanlığı Satın Alma Komisyonu Reisliğinden: 5 Bin ton Maden Kömürün ün tahmil ve tahliyesi işi aleni münakasa usulile i Eylül 933 O Salı günü saat On da İzmitte Kumandanlık satım alma komisyonunca müteahhide ihale e- dilecektir, Şartname sureti müsaddakaları komisyondan a- mabilir. Taliplerin yüzde 7,5 nisbetinde teminatı (muvak kate ile komisyona müracaatlar: ilân olunur. (3804) v .. ys yese İnbisarlar Umum Müdürlüğünden: Şartname ve nümünesi dairesinde pazarlıkla ve 13887 numaralı kararname ahkâmı dairesinde takasla rakı şişeleri için (300,000) takım etiket satın almacaktır. Taliplerin pa zarlığa iştirak etmek üzere komisyondaki nümuneleri görme İri vü yüzde 7,5 teminatla hamilen 218-033 pezkitesi gü: | nü saat 15 te Galatada Alım, satım komisyonuna müracaatla 37111)