29 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

29 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Yazanır $. N. Mar haller (Biliyor) indir. - Ahmet Ârabi Paşa Mısırdan dönen heyet neler anlatıyor? — Sultan Hamit, ne fikir- de? — İngilizler, Arabinin isyanını Sultan Hamidin parmağıdır, diye işaa ediyorlar. Sultan Hamit, Hidiv Tevfik Paşanm man Nizami Paşa ve Ali Fuat Beyden müteşekkil bir heyet göndermişti. He- yet döndü ve Mısır ahvalini inceden inceye hünkâra anlattılar. Ahmet Â- rabinin ne mal olduğu meydana çık- aştı. Sultan Hamit bilhassa bu nokta ü- zerinde tahkikatmı derinleştirmek, bir ecnebi casusu ve aleti olduğu mu- bukkak bulunan Ahmet Arabinin ce- #nazielevvel © ve âhırımı öğrenmek isti- ordu. Abdülhamit, Ahmet Arabinin evsaf ve harekâtın: tamamiyle öğrenip anla- dıktan sonra: — Bu herif, muhakkak! © Bedevi Seyhi kıyafetine girmiş bir İngiliz ol- malıdır. Demiştir. Sultan Hamit, bu husustaki kanaa- tini, şu sözlerle de tevsik ediyordu: — Çünkü Ahmet Arabi ilk asker- liğinde öyle zühtüsalâh sahibi, mut: asıp, dindar görünmeyip, lâübi maddi bir hayat yaşadığı halde, başlangıcında bağina koca bir sarık, sırtına cüppe geçirip en salâbetli bir sofu ve zâhit ve mücahit tavrı takım- dığı ve oyun bitip İngilizler içeri gir. diklerinde başındaki koca kavuğu, urtındaki cüppeyi atıp başına alaf- ranga bir şapka ve sırtma şık bir si- vi! kisve koyarak anadan doğma cen- tilmen bir adam olarak meydana çi- kıverdiği cihetle mahiyetini tayinde tereddüt icap etmez! Vakayi Sultan Hamidin kanaatine hak verdirmiştir. Ahmet Ârabi belki Abdülhamidin dediği gibi “muhakkak İngiliz, değildi; lâkin sötbesüt ha- bisüddem daha İngiliz, bir ingiliz şar ni olduğu muhakkak- tı. İngilizler, daha sonra Ahmet Â- rabiyi sözde hir adaya nefi ve orada ika mete mecbur ve mahküm etmişlerdi. Ha kikati halde Ahmet Arabi bir menküp, menfa hayatı yaşamıyordu. İngilizler, 0- nu tamamiyle serbest berakmışlar ve her türlü refah huzur ve istirahatini de bü- yük bir cömertik ve âlicemaplıkla temin etmişlerdi. O tarihierde İngilizlerin korkunç bir casus teşkilâtı olan (o Entelicens Servis'in daha pek foyası meydana çıkmamıştı. Bilhassa şark, bu casus teşkilâtının dehşet ve kuvvetini ancak Harbiwmumide, acı tecrübelerle öğ- renebildi. Ahmet Ârabinin İngilizler tarafın- dan suretimahsusada yetiştirilmiş casus olduğu ve kâh asker, kâh der- | Aş, kâh sivil kisvelerine o bürünen; gömlek değiştirir gibi meslek, fikir, kanaat değiştiriveren bu adamım Mı- urla, Mesırlılarla alâkası olmadığı vu- Hakkaktı. * Fakat İngiliz gazeteleri ve © bazı sönebi matbunatı garip ve garip oldu- ğu kadar da haksız ve insafsız bir yaygaradır koparmışlardı: Tombaydan Mı sırı zaptında son Abbasi halifesi Mü- tevekkil Aleliahtan aldığı | hilâfet postunu takviye etmektir. Bu kadarla da kalmamışlar, türlü ilâveler çıkarmışlar, hattâ hilâ kamınn Mısra nakli rivayetini uydurmuşlardı. > Ingiltere Devleti ile Dövletinliyye arasmda açılan bu kanlı ihtilâf hayli müddet müzakere ve münakaşalarla sürüncemede kalmış ve İngiliz askeri- nin Mısırdan çekilmesi (o hakkındaki teşebbüsattan hiç bir fayda hâsıl ola- mamıştır. Bu mesele ile meşgul olan Sadra- zam Sait ve Kâmil ve Abdurrahman Paşalar birbirini tenkit ve tahtından başka bir iş yapmamışlardır. Sait ve de | Kâmil Paşaların neşrettikleri hâtr ” mecmualarmda sert ve temhit eyle- dikleri sözjeri gözden geçirmiş olan muhterem okuyucularımızın bu bu- sustaki mülaleamızı musip görecekle- rine şüphemiz yoktur. Esasen Sadrazam Sait Paşanm ha- turatı, tarihi hakikatlere (o mâkes ol- maktan ziyade her meselede kendini demize çıkarmak, haklı ve makul gö- rTünmek, dirayet ve zekâvetini güya tarihi delillerle ispat ve tevsika çalış- mak ve bu meyanda on parmağında yağlı kara, önüne gelenin yüzüne sı- vamak gibi beşeri zâf ve acizlerin te. kemmülünü gösteren bir kitaptır. Kâmil Paşa, bütün hayatında oldu: | * ğu gibi hâtıratında da (septik) kal- mıştır. Kati hükümler vermeyi itiyat edinmemiş olduğundan, zaten müna- zaalı bir meseleden hiç bahsetmemeyi daha muvafık rl olacaktıra Bizim bu hâtırayı çarzetmekten maksadımız, şarkta hâdis olan badi- relerin o umumiyetle hissiyatıdiniyeyi tahrik ve mutlaka ön safta meşayih ve ulemayı teşvik ve teşrik suretile ika olunduğunu ve merhum Abdülha- mit Hanın dahi ayni zehap ve kana- atte bulunduğunu anlatmâktır. Eğer Sultan Hamit, kendi mefsine- fisini korumak endişesile memleket dahilinde kurduğu hafiyelik şebeke- sini, İngilizlerden ve diger milletler. den de örnek alarak memleket hari- cinde çalışacak kuvvetli bir casusluk teşkilâtına çevirmiş ve bunu munta- zam bir idare ve sistem halinde idara ettirmiş olsaydı, böyle ikide birde Ah- met Ârabiler, o Mübareküssabahlar, Şeyh Ahmetler, Şeyh Mehmetlerle uğ raşmıya mecbur kalmazdı. Uğraşmış bile olsa, ayni silâhla mükabele ede- ceğinden, bu çarpışmalarda netice, daima Türkiyenin aleyhine çıkmazdı. (Arkası var.) Yarın: Hidiv'e yazılan ferman 1 Antika bir hafiye tipi: Mektepli Ahmet Bey! — Gece yarısı Babnâliden niçin çağırmışlar? — “Hidiviyet fermanı âlişanı” nda tashihler ve ilâveler yapıldı 4! Oranya vapurile gelen 1300 seyyahta » Karlıpad şehrinin Obranya grupu Sultan “hmette. DİL ANKETİMİZ Osmanlıcadan türkçeye karşılıklar klavuzunu hazırlamakla uğraşan T. D. T. C. nin çalışmaları, cemiyetin açtığı büyük di! anketinin laştırmaktadır. Bu değerli çalışmaları elimizden geldiği ka Yı boynumuza borç biliriz. Bunun işin “Milliyet, kendi bakımından bir anket açmıştı. Anketin üçün- — MULAHAZA. cü listesini de aşağıya koyuyoruz: 1 — FİKİR, X OE 3 — RUH, Fransızcada bunları karşılıyabilir sözler de şunlardır: *1 —İDEE, 2 — 3 — ESPRİT, 4 — AME, 5 — CONCEPT. Meselâ “bu hususta benim bir fikrim var,, sözünü Fransızlar «ai une idöc» diye söylerler. Mantık ıstılahnda “idee,, fikir, «concept» mefhum demektir. 'ensöe,, de «fikir» dir ama, düşünce manasma. “Ruh, sörü ( pisikolojide «âme» ile tercüme olunur. Fakat bir çok yerlerde “Esprit, ye karşılık olur. İşte bütün bu ince farkları gözeterek bu sözlerin her birine öz türkçe karşıleklar arryoruz. Okurlarımızın bu değerli işte de gazetemize düşündüklerini, bildiklerini bildirmek lütfunu esirgemiyeceklerine inanmaktayız. Gelen cevapları gazetemizde basmakla beraber T. D. T. C, me de vinde- receğiz. Cevaplar, gazetemizde anket mem urluğu namma gönderilmelidir. ALACAK KA KAAAAAN GARA ÇAYLAK SAKA MİLLİYET SALI 29 AĞUSTOS .HARICI HABERLER “Işık Romadan Doğuyor, Roma beynelmilel hadise- lerin merkezi olmuş ROMA, 28 (A.A.) Czas — gazete Işık Romadan doğuyor» başlığı al da diyor ki âdiselerin merke si, tında neşrettiği bir y Roma beynelmil İ si olmuş, M. Mussolini de Avrupanm | orta kısmına ilişiği olan işler hususun- da bakam haline gelmiştir. ROMA, 28 (A.A.) — Hava işleri na zırı, sivil tayyarelere mahsus yeni ve yük bir tayyare limanı yapılıpası için Milâno belediyesi ile aktedilen mukave- leyi tasdik etmiştir. Sosyalizm Faşizme karşı. tezahürü Angouleme'de büyük bir ka labalığın iştirakiyle yapıldı. faşizme karşı derhal ve zeki bir mü- cadele açmak lüzumunu göstetdi, bey nelmilel mesalelerin halini kolaylaş- tırmak için evvelâ milli meseleleri hal. etmek usulünü tavsiye etti. , irkçılık nazariyesine temas eden M. Mariuet şunları söylemiştir: — Eler Hitlerizm Viyanada mu- vaffak olursa bunun bir harp tohu- mu olacağı anlaşılmalıdır. Evvelemir- de Fransanın geniş bir “vicdani itira- zi” tarlasma dönmesine mâni olmağa salışacağız. Matbuat konferansı ve sergisi VENEDİK 28 (A.A.) — Beynelmi İlel birinci matbuat konferansının ve ser gisinin açılış resmi yapılmıştır. Markoni'nin yeni tecrübeleri SWITAVEYKA, 28 (A.A. — A- yan azasından M. Markoni, münakalât nezareti umum müdürlüğünden Amiral Pestion'u da yanma alarak Aranci kör fezine gitmek için Elektra yatiyle deni- ze açılmıştır. Orada yapmağa başladığı telsiz tel- graf tecrübelerine devam edecektir. İtalyan-Alman sporcuları arasında ROMA, 28 (A.A.) — İtalya ile Al manya arasında muayyen £ Zümânlârda genç »porcular mücadelesi için “Püşist firkasile Almanyadaki spor ceriiyetleri mümessilleri arasında bir anlaşma yâpil mıştır. Faşta askeri harekât RABAT,28. A.A. üzerine şartsız teslim olmuştur. Mısırlı misafirler Dün Ankaradan geldiler Mısırlı doktor ve gazeteciler, dün- kü trenle Ankaradan şehrimize gel- mişlerdir. Misafirlerimiz, Ankarada gördükleri hüsnü kabulden çok mem nun kalmışlardır. Heyet & Sakali Bey, bir muharririmi saslarını e anlatmışı izde fevkalâ- . Bize gösterilen hüs nü kabulün bu derecesi ümidimizin fevkinde olduğunu itiraf edeyim. A kara seyahati, bizim için lâtif bir sür- priz oldu. Bilhassa sıhhat müsteşarı Hüsa- mettin Beyin Mısırlı doktorlar hakkın ö i misafirperverliği hiç doğum evinde gördük- lerimiz bizi hayran bıraktı. Müşahe- delerimizden büyül adeler et tik. Mısıra çok memmun ve mütehassis | olarak dönüyoruz. Gezdiğimiz irfan İ müesseseleri arasında İsmet Paşa kız enstitüsü üzerimizde harikul tesir yaptı. Bizi bu kadar mükemmel surette ağırlayan Türk doktorlarm. mizi bu vesile ile de tekrar etmek is- terim.” Mısırlı misafirleri; kara vapurile İskend. bugün Am- ra kadar teşyi edileceklerdir. Türk-Fransız Dostluğu (Başı 1 inci sahifede) saklayacağız. Minnettarlığımızı iyi ve hoş iş arkadaşlarınıza bildirmeni- zi rica ederiz.” zn .. : İSTANBUL, 28 (A4A.) — M. Her riot, Türkiyeden ayrılırken Hariciye Ve kili Doktor Tevfik Rüştü Beyefendiye şu telgrafı göndermiştir: Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beye. fendi Hazretlerine: “Buradan ayrılırken lütüfkârane bir suretle tertip buyurduğunuz iyi kabul. den dolayı en muhabbetli teşekkürleri- mizi tekdir) eder ve bu ziyaretimin Tür kiyenin saadeti ve onun Fransa ile dost luğu hakkında semere bahsolacağını ü- mit eyleriz.” o | pa samimiyetle iştirâk eder. ” Orduya 250 1933 Tannenberg Muharebesi Mareşal Hindenbourg imperatorun ismini sadakatle andı HEHENSTEIN, (Şarki Prusya), 28 A.A. — Volff Ajansı bildiriyor : 1914 senesinde vukua gelen Tanmenberg mu harebesi yıldönümü, muharebe meyda- nında vücude getirilmiş olan abidenin merasim avlusunda parlak surette tes'it edilmiştir. Başvekil Hitler, söz alarak Hinden- bourg'un şarki Prusyayı kurtarmış ol Bu askeri hareketler milleti ebediy- yen minnettar etmiştir. Tarih hiç bir zansan kendisini istememiş olduğu bir harpte mağlup olan bir milleti müca- delode bulunmaksizm hürriyellen vaz- geçmek istemeyen ve hayat istiklâl hak kını bir çok iztiraplar bahasına müda- fan etmeğe kalkışan bir millette sırf bu hareketinden dolayi tazyikeri, insafer ca muameleleri .hiç bir zaman anlayamı yacaktır. Nihayet reisicümhur mareşal Hin- söz alarak vatan için canları" Dı feda etmiş olanların hatırasını hür- metle yadettikten sora demiştir ki : « Vaktile hakkımdaki itimadına bi naen beni şarki Prusyaya çağırmış 0- lan İmperatorumu şimdi hü sada kat ve mirmettarlıkla anıyorum. Yine bu anda o zaman kumandanı altında harp etmiş olanları anıyorum. O zaman ben, yalnız vazifemi yaptın. İsmimin ve ço cuklarımın İsimlerinin vatan toprağına vahdet timsali olarak bağlanması şere- fini kabul ediyorum. Fransa- Rusya Müzakerelerde borçlar meselesi görüşüldüğü doğru değil. PARIS, 28 (A.A.) — Resmi meha- 6il Fransa de Rusya arasmda muvakkat bir ticaret muahodesi akti maksadiyle M. Goureviteh ile M. Patemotre arasın 'da yapılan müzakerelerde borçlar mese- lesinin mevzuu bahsedilmiş olduğuna dair olan haberin doğru olamdığını be- yan etmektedir. KİEF, 28 (A.A.) — Tass Ajansı bildiriyor: M, Herriot ndeki parlemento azalarile birlikte dün bura- ya gelmiştir. M. Herriot Fransa sefiri M, Alphaud da refakat ötmektedir. M. Herriot ikametine tahsis edilen Continental oteline giderken yollarda halk tarafından alkışlamıştır. M. Herri- ot Ukranya ilim akademisini ziyaret et miş, Sainte Lophie gemisine giderek bu radaki muzayıkları tetkik eylemiştir. İzvestia gazetesi ne diyor? İ MOSKOVA, 28. A. A, — Tas | ajansı bildiriyor : İsvestia gazete- ettiği başmakalesinde diyor ki: M. Herriot bu ziyaretinin sulh davasına faydalı olacağı ümidini | izhar etmiştir. Sovyet efkârı umu | miyesi M. Herriot'nun bu ümitleri ne ve Fransa ile Sovyet münase- betlerinin kuvvet bulması arzusu 800 köy su altında CHANGHAİ, 28 (A.A.) — Chan- toung valisi milli hükümete, sarı ner- | rin 800 köyü bastığını ve 3 milyon hal | km ocaklarını mahvettiğini, son yağ- murlarm yeniden suları taşıdığım bildirmiştir. Tasinanfon şehri, yeni - den bir su baskını tehlikesine maruz- dur. Birçok noktalarda su setleri yı kılmıştar.. Tayyare (Başı 1 inci sahifede) zançlarını Tayyare cemiyetine terke- deceklerine söz vermişlerdir. Bayram dolayısile bu bir günlük kazancın mü bim bir yeküna baliğ olacağı anlaş" Imaktadır. Bilhassa cümhuriyet hüküm. in tayyareye verdiği ehemmiyet, tayya- yeçiliğe karşı gösterdiği alâka, vatan müdafaasında bu hava unsurundan zami istifade imkânlarını temin Son zamanlarda gene öğrendiğimi xe göre halkın yardımile tayyare cemi şimdiye kadar orduya hediye tayyareler (o 250 den fazladır. Tayyare cemiyetinin aza mikdarı günden güne çoğalmakta: Şimdi. den bütün memleket dahilinde 100 bi ne yakın insan, Tayyare cemiyetine akdi teberrüde bulunmak suretile aza sıfatını iktisap etmişlerdir. Gerek Zafer bayramı, gerek Tay 5 Cümhuriyetin onuncu yılı için bir marş tertip edilmektedir ANKARA, 28 (Telefonlu) — Cümhuriyetin onuncu yılında halki kütleleri tarafından söylenmek üze re bir onuncu yıl marşı tertip edil. mektedir. Marşın küftesi Behçet Kemal ve Maruk Nafiz Beyler tara- fından hazırl “amaştır. Beslesi Cemal Reşit Bey tarafından yapılacaktır. Marş, Cümhari- yetin on yıllık feyzini, Türk tarihini ve Türk enerjisini anlatmaktadır. Yeni adliye müfettişleri ANKARA, 28 (Telefonla) — Münhal bulunan birinci sınıf Adliye müfettişliğine ikinci sınıftan Osman Sabri, ikinci,sınıf müfettişliğe ü- güncü sınıftan Sezai, üçüncü sınıf müfettişliğe dördüncü sınıftan Ha- şim, ve gene ük sınıf müfettişliğe Trabzon müddeiumumisi Ek- rem Sait, dördüncü sınıf müfettişliğe Ankara müddeiumumiliği baş- vini Şemsettin Beyler tayin edilmişlerdir. Cümhuriyet bayramına hazırlıklar ANKARA, 28 (Telefonla) — Bugün Recep Beyin reisliği altında konferans, radyo ve matbuat musiki komiteleri toplanarak Cümhuri- yet bayramında meydanlarda, salonlarda radyo ve gazetelerde yapı- lacak neşriyatla okunacak manzume ve tesbit etmişlerdir. Bu yardımcı komitelerin kendi mevzuları dahilinde hazırladığı esasla- ri tevhit eylemişlerdir. Yarın yüksek komisyon toplanacaktır, Muntazam Borçlar Müdürlüğü. ANKARA, 28. (Telefonla) — Maliye veköleti muntazam borçlar mü dürlüğüne altıncı derece maaşile Muhasebat umum müdürlüğü bütçe üdürü Emin Beyin tayini âli tasdika iktiran etmiştir. » T. D. T. Cemiyetinde.. ISTANBUL, 28 (A.A.) — T. D. T. Cemiyeti umumi kâtipliğin - den: T. D. T. cemiyeti umumü merkez heyeti bugün Dolmabahçe sara- yında toplanarak biri saat onda, öteki saat 14 te başlıyan iki celse yap mıştır. Bu toplanışlarda osmanlıcadan türkçeye karşılıklar klavuzu i- çin ankete konulmuş olan sözlerin karşılıkları araştırılmıştır. İzmirde kontenjan suistimali ve ecnebi vapur kumpanyaları İZMİR, 28 (Milliyet) — Ecnebi vapar kampanyalarının araların. da tröst yaparak ihracat malları üzerinde tatbik ettikleri tarifelerin yaptığı fena tesirlere ait Yeni Asır gazetesinin neşriyatı alâkadar ma- kamlar tarafından tetkik edilmektedir. Vapur kumpanyalarından üç senelik tarifeleri istenmiştir.Ticarett irü Saffet Bey bu meseleye dair beyanatında keyfiyetin tetkik edilmekte olduğunu söyledikten sonra takas i; işine, geçerek İzmirde yapıldığı iddia edilen surüstimalin asla varit olmadığını, kıymet takdiri işlerinde azami hassasiyet göste- rildiğini, gümrük müfettişlerinin kontenjan sutistimalini tetkik eltiği- ni, haberin bundan galat olduğunu beyan etmiştir. v » .. .. » İzmir üzüm piyasası açıldı İZMİR, 82 (Milliyet) — Borsada üzüm piyasası açılmıştır. Bugün sabahtan akşama kadar 1245 çuval üzüm satılmıştır. Fiatler altıdan do kuz numaraya kadar olmak üzere 13 ilâ 24 kuruş arasındadır. İlk fiat- ler kati değildir. Terfi ümitleri kuvvetlidir. Bir çocuk tren altında kaldı İZMİR, 28 (Milliyet) — Sabah Karşıyaka civarında Hacıhüseyin ler istasyonunda bir kaza olmuş, Bandırma posta treninin altında ka- lan beş yaşında Nezihe isminde bir köylü yavrusunun iki ayağı kop- muştur. Çocuk hastahaneye kaldırılmıştır. İki soyguncu derhal yakalandı IZMIR, 28 (Milliyet) — Tire yolanda iki kamyon yolcularını s0. yarak 180 lira gazbeden yüzleri mendil soyguncu üç saat içinde yakalanmış, ve Adliyeye teslim edilmiştü Dumtupınara heyetler gidiyor İZMİR, 28 (Milliyet) — Dumlapınarda yapılacak merasime işti- rak etmek üzere yarın şehrimizden heyetler gidecektir. Kâbil sefareti müsleşarı ANAKRA, 23 (Telefonla) — ük Elçilik müsteşarlığına Vekâlet ü daire birinci şabe işlerini tedvi- ve memur Elçilik müsteşarı Vehbi Bey tayin edilmiştir. Nevzat Beyin tetkikatı ANKARA, 28 (Milliyet) — Ank: valisi Nevzat Bey dün Çifteçılık derek yeni yapılan pasajda tetkikat yapmış ve bir gece kalarak avdet et- | miştir, İstanbul maliye mürakipleri| ANKARA, 28 (Tel ww | liklere İstanbul defterdi Demiryollar muhasel Beylerin tayinleri âli taadika iktiran etmiştir. Yunan profesörü izahat aldı ISTANBUL, 28. A.A. — Ati- profesörlerinden M. Ponag M. Pat riakos bugün Dolmabahçe sarayı- na giderek T. D, T. Cemiyeti mer kez heyetini ziyaret etmiş ve umu- mi kâtip Ruşen ii vir yarım saat kadar gö, dil çalışma kan ba Ti almıştır. Türkiyeye giremez.. ANKARA, 28 (Telefonla) — Har lepte çıkan nrapça Elnahdal gazetesi nin Türkiyeye sokulması Heyeti veki- le kararile menedilmiştir. : Afyonda kurtuluş bayram AFYON, 27. A. A. — Şehrimi- zin kurtuluş yıldönümü çok par- lak surette kutlulandı. Tam kurtu luş saatinde istirdada benzer şe | kilde safi harp nizamında ve top sesleri arasıtida'şâhre “giren msif- reze şiddetli alkışlarla O karşılan- dı. Halk askerleri durdurarak sün gülerine çiçekler takmıştır. Bele. diye önünde yapılan büyük toplar. mada mebusumuz İzzet Ulvive Belediye önünde yapılan o büyük toplanmada mebusumuz İzzet Ul vi ve Belediye © azasmdan Bekir Beyler heyecanlı nutuklar söyle. diler, İzmir Belediyesi ve memba suları İZMİR, 28 (Miliyet) — Belediye karışık menba sularile mücadele etmek tedir. Dört günde (500) damacana su Darphane müdürlüğü ANKARİ, 28 (Telefonla) — Darp- hane ve Damga matbaası müdürlüğü De İstanbul Damga müdürü Fuat Bey yare hz vramını kutlulumak içim (star spam nazın Aa Ea Ml, bulda büyük bir merasim programı | hazırlanmıştır. Askeri merasimin prog ramını evvelce yazmıştık. Tayyare bay vamı münasebetile de şehrin hemen ber tarafında şenlikler yapılacak, Ye öyde Orduya İstanbulun hediye ü için ad koyma mera simi olacak, Halkevi tarafından bir çay ziyafeti verilecektir. İstanbul Belediyesinden: devriyesine tesadüf eden 30 saat 9,15 10,15 de Kolordu Zafer bayramımızın - senei Ağustos 933 o çarşamba günü Kumandanlığında tebrikât ya- pıldıktan sonra 10,30 da Beyazıt meydanında geçit resmi icra olunacaktır. İstanbul'da bulunan Mebus Beyfendilerle tesri- fata dahil zevatın teşrifleri rica olunur. (4495)