29 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

29 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

> İstinbal ve. Trakya teslim çuvalda Kristal Toz tenzilâttan istifade ederler. Adres: İstanbul'da Kumandanlığından : Vilâyet Jandarma kıt'ası Süvari takımı hayvanatı için bir senelik Arpa, Saman, Ot aleni münakasa ve ihalesi yapıla cağından aşağıda miktarlari yazılı yemliklere talip olanlar pey akçelerini maliyeye yahut bankaya yatırılıp makbuzlarile 5 Eylül 933 günü saat 3 de Bursa Hükümet konağında Vilâyet Jandarma Kumandanlığına müracaatları ilân olunur. (4242) Azami Asgari Kib o Kilo | Arpa (o 41500 40000 Saman (18500 18000 Ot 20000 15000 4247 5642 KOK KÖMÜRÜ Hususi yaz fiyatlarından İstifade ederek kok kömürünüzü şimdiden tedarik ediniz Kadıköy ve Yedikule gazhanelerinden daima birinci neviden kok kömürü vardır Evde Teslim - Vezin Teminatlıdır. Sipariş ve malümat için Tünel, Metro Han birinci kat Telefon © 44800 Yedikule ” 202 Beyazıt Elekirik ” 24378 Kurbüğalıdere gazhanesi 60212 Kadıköy, Mavakkithane w 60790 Üsküdar vapur iskelesi Deniz Gedikli Küçük Zabit Hazırlama Mektebine talebe alınıyor Istanbul Deniz Kumandanlığından: 1 — Ortamektep derecesinde olan Deniz Gedikli Küçük Zabit Hazırlama Mektebinin birinci sınıfına girmek isteyen 15 ; 18 yaşındaki ilk tahsilini bitirmiş gençler o Eylül 933 den 1/1 ci teşrin 933 tarihine kadar İstanbul'da Kasımpaşa- da tersane dahilinde Gedikli mektebi müdüriyetine, Ankara Deniz Müsteşarlığına, İzmitte | Mm. Us, Bh, Kumandanlığı- na, ve Vilâyetlerde Askerlik Şubelerine mevkiin ( en büyük Askeri makamına müracaat edebilirler. 2 — İlk tahsilini ikmal etmiş olupta 18 yaşını bitirmiş o- lan ve denizle ülfeti bulunan 20 isteklide mektebi bu sene biti ren talebe ile birlikte talim ve terbiyeye tabi tutulmak üzere doğrudan doğruya Gedikli ne feri olarak alınacaktır. 3 — Verilecek istida sureti ile bu istidaya (ilişdirilecek vesikalar bastırılmıştır. Bunla rı almak kabul şartlarını anla- KIZ - ERKEK AMELi HAYAT TİCARET LİSESİ İstanbul - Cağaloğlu. Tek 23630 Orta ve Ticaret Lisesi salağa 21 ağustostan itibaren talebe kaydına başlamıştır. Eski talebe 1O'eylöle kadar kayıtlarını yenile- meğe mecburdur. İmtihanlara 2 eylül cumartesi günü başlanacaktır Müracaatı Hergün saat 10 dan 16 ya kadar (6564) 5768 - Pertev Niyal Vakfından: Aksaray'da Valide Camii karşı sında muvakkıthane ittisalinde mü- ceddeden irişa olunan üç bâp dükkân üçer sene müddetle yirmi gün mü zayedeye vazolunmuştur. Taliplerin müza günü olan eylülün dördü- ne müsadif pazartesi günü saat on beşte İstanbul Evkaf müdüriyetinde Pertev Niyal vakfı idaresine veya E cümene müracaat etmeleri. > . .. ker Fabrikaları Tü Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak | üzere her isteyene satılmaktadır. Fiatiarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta Şekerin Kilosu 36,75 . gala Küp Şekerin Kilosu 39,50 İırışlı. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak siparişler be- Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına beş lira indirilir. delin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına sigorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gön- derenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temamını peşin ödeyenler vagon başına beş lira Avrupada sanat tahsili İstanbul Mıntaka Sanat Mektebi Müdürlüğünden: Maarif Vekâleti Celilesince namzetlikleri kabul edilmiş olan talebenin müsabaka imtihanlarına iki eylülde. başlana- caktır. Bu imtihanlara İstanbul Mıntaka San'at Mektebinde gi receklerin en geç 31 Ağustos 933 persembe günü saet 12 ye kadar mektebe müracaatla Sıhhi muayenelerini yatırmaları ve hüviyetlerini tastik ettirip müsabakaya girme vesikası al maları lâzımdır. (4438) 5878 ladini MİLLİYET SALI 29 AGUSTOS 1933 Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Han. No. 40-30 Telgraf adresi: İstanbul, Barut ve mevaddı i infilâkiye fişek ve av malzemesi ve av saçması İnhisarları İşletme Muvakkat İdaresinden: Avcılara ilân İlk av mevsimine mahsus dolu fişeklerinden bu kere kara barutlu olarak imal ve ihzar edilen fişekler satışa çıkarılmıştır. Bu fişekler, onaş adetlik ku tular derununa konulmuş olup | bir kutunun fiatı 50 kuruştur. Topanedeki satış mağazam ızdan ve sair belli başlı bayileri- mizden arayınız. Bu fişekleri kullanmca memnun kalacaksınız ve kovan barut ve saire alın fişek ihzarı için'beyhude uğraşmıya rak bundan sonra şüphesiz hep bu yeni dolu fişeklerimiz. ala- caksmız. 5 Bu fişeklerin evsafı aşağıda gösterilmiştir. Bıldırcın ve emsali avlar a mahsus dolu av fişeği 12 Kalibre siyah av kovanı Birinci nevi siyah kara a v barutu 4,700 gram Av saçması 31,00 ,, Av saçması numarası ve kutu İl numara “1,50 m/m” Fişek içindeki saçmanın tane adedi vasati 1350 12 Kalibre “namlu tulü 70 s/m” tam şok tüfekile 75 s/m kutrunda bir hedefe 30 metre mesafeden İsabet adedi 810 İsabet nisbeti Je 60 1S metre saçmaların haiz olduğu... sür'ati vasati 330,3 metre Hedefte sims. Nufuz Azami DİKKAT: Gerek kara ve gerek dumansız barutlu ve muhtelif saçma i- le veya canavar kurşunile doldurulmuş muhtelif cins ve fiatta fişeklerimizde yakında satışa çıkarılacak ve ayrıca ilân edilecek tir. 500 addetten aşağı olmamak üzere doğruca sipariş dahi ka- bul olunur. Kutuların garanti etiketlerini ihtiva etmiş olmasına dikkat ediniz. (4253) 5676, İnşaat Usta Mektebi Ankarada inşaat Usta Mektebine müsabaka imtihanı ile leyli meccani olarak 40 talebe almacaktır. ŞARTLAR: A) Türk vatandaşı olmak, B) Tam devreli bir ilk mektep mezunu olmak, C) 12 den aşağı ve 16 dan yukarı yaşta olma- mak. D) İnşaatçı Ustası yetişmek için lâzımgelen sıhhi vasıflar- da olduğu mektep doktorunun ( raporiyle anlaşılmak yukarda- ki şartları haiz olanlardan mektebe ücretli leyli veya nehari meccâni olarak girmek isteyenler müsabakasız alınırlar.Ücretli leylilik için bir ders yılı için üç. takitte 275 lira almir. E) İlk mektepten yukarı tahsil görmüş olanlar da yaşları müsait olmak şartiyle müsabaka ihtihanma girebilirler. Kayıt için Sultanahmette mıntaka San'at mektebine Cumar |- tesi, pazartesi çarşamba günleri saat 9 dan 12 ye kadar müra- caat etmelidir. Kayıt işleri 2 Eylül cumartesi saat 12 de kspanacaktır. Mü sabaka imtihanı 6 Eylül çarşamba sabahı sant sekizde mmtaka San'at mektebinde yapılacaktır. Müsabakaya namzet olarak kayıt edilmek için: * Mıntaka San'at mektebi müdürlüğüne verilecek bir istida ile birlikte: a) nüfus teskeresi, b) tahsil vesikası, c)'aşı şaha detnamesi, d) 4X6 büyüklüğünde dört kartonsuz fotograf, e) Veli ilmühaberi getirmelidir. (4311) 5733 Erciş Askeri satın alma Komisyonundan: rk A nonim Şirketinden: Şeker Telefon No. 24470. YA HAC AE Ankara Yüksek Zirmat Enstitüsü Ziraat ve Baytar Fakül- telerile Yüksek Orman Mektebi Kayıt ve kabul şartları 1933 ders senesi için Ankara (Yüksek Ziraat Enstitü sü) Ziraat ve Ziraat sanatları Fakültesine 5 kız ve 45 erkek olmak üzere (50), Baytar Fakültesine Kız ve Erkek (50), Yüksek Orman Mektebine (30) talebe alınacaktır. Müessese beyit ve idir. Kabul şartları şunlardır: 1 — Türkiye Cümhuriyeti tabasından olmak 2 — Lise bakaloryasını vermiş 3 — Yaşı 17 den aşağı olmamak 4 — Bu mesleklerin icap ettirdiği bedeni kabiliyete malik ve hastalıklardan salim olmak, (tam teşekküllü hasta hane sıhhat Hey'eti raporile tevsik olunur). 4916 olmak den hüsnühal mazbatası ile 4 kıt'a fotoğraf vermektir. 7 — Taliplerin miktarı kadroyu tecavüz edince şahadet name dereceleri ve müracaattarihleri sırasile kabul muame lesi yapılacaktır. lurlar. o Talebe stajda bulunduğu müddetçe yemek ve elbi se bedeli olarak kendilerine ayda 40.— -lira ücret verilir. Bu ücretten hiç bir tevkifat yapılmaz. Bu şartları haiz olup Ankara (o (Yüksek Ziraat Enstitü sü) Ziraat Baytar Fakültelerine Ove Yüksek (Orman Mektebine girmek istiyenlerin 31 Eylül 933 tarihine ka- dar yukardaki şartları gösterir vesikalarmı bir istidaya rap tederek doğruca Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rek törlüğüne müracaat etmeleri. İstanbul'da: o Selimiyede Bay- tar ve Büyükderede Orman Mektebi Rektörlüklerine dahi müracaat olunabilir. Daha fazla malümat al ak istiyenlere o müracaatları takdirinde Prospektüsler gönderilir. (3024) 4999 Kütahya lisesi için inşa edilecek pavyon münakasası Kütahya lisesi mübayaa komisyonu Reisliğinden: Madde 1 — Kütahyada Muvazenei Umumiyeden inşa edi- lecek Liseye mülhak pavyon yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Madde 2 — Bedeli muhammeni (27951) yirmi yedi bin do kuz yüz elli bir lira (80) seksen - kuruş olup talipler yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminatı muvakkate göstermeğe mecburdur lar. Madde 3 — İhale (7) Eylül 933 perşembe günü saat (16) da Kütahya Lisesinde komisyo nu mahsus huzurunda yapıla- caktır. Madde 4 — Talipler (661) numaralı kanunun tarifatı dai- resinde teklif mektuplarını Kütahya Lisesi mübayaa komisyo- nu reisliğine vermeleri veya tea hhütlü olarak Posta ile vaktin- den evvel göndermeleri lâzımdır. Madde 5 — Talipler plân, şartname ve teferruatını Kütah ya Lisesi mübayaa komisyonu reisliğinden ve Ankara İstanbul Maarif Müdürlüklerinden (10) on lira mukabilinde alabilirler. Daha fazla tafsilat için komisyon reisliğine müracaat edilebilir. 4261 5678 Sıhhat ve içtimai muavenet Vekâleti celilesinden: Ankarada Yenişehirde Cebeci caddesi üzerinde kâin Hıf snmkibz Eski Eeee Kü milerı anin Girin vi bedeli keşfi 6789 liradan ibaret tasfiye çukurları inşaatı kapalı zarfla ve 20 gün müddetle münakasaya konulmuştur. Teklif Çaldıran hudut 933 senesi ihtiyacı olan yetmiş bir bin /wektupları eylülün 12 ci salı günü saat 15 te Sıhhat ve İçtimai sekiz yüz kilo fabrika ununun kapalı zarf usulile münakasası yapılacağından talip . olanların yüzde yedi buçuk teminatla- riyle : birlikte 13-9-933 tarihine müsadif çarşamba © günü saat 9 da Erciş Askeri satın alma komisyonu binasında içti- mada bulunacak olan komisyonumuza müracaatları. <0) o ğiözkk li se ded, emdi: İİ selin medine alehdif anin ee ei... Muavenet Vekâleti münakasa komisyonunda açılacaktır. Ta- liplerin plân ve keşfini görmek (ve malümat almak üzere Ve kâlet mürakip mühendisliğine müracast eylemeleri “ ve teklif mektuplarını yevmi ve saati mezkürdan evvel Vekâlet kale mi mahsus Müdürlüğüne (tevdi etmeleri ilân olunur, (4369) vü sü LİLİ İİ ana İ mtüni mönnknl