29 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

29 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

İı an > Ağlamayan çocuk — Boğaziçi — Bir kaç günün boğucu sıcakları Suadiye ve Adalar halkını iki kav- halinde terletip kızartıyor. Ve İstanbul halkı bir nefes taze hava almük için Boğazı arzuluyor, daha Arnavutköyünü geçerken se- tin bir rüzgâr insanın cildini, ke- miklerine kadar okşıyor. Boğaziçi mevsimin &n güzel günlerini geçirmektedir. Güzel Boğaziçi.. Bir ayağı Şişli- ye bağlı olmasma rağmen İstan- buldan Adalara kadar uzanan me- deniyet elinin iltifatından mahrum- dur. Diyorlar ki Boğazın Anadolu kıs mı bir harabe halindedir. Çoken yalılar,yıkılan köşkler ara sında yeni bir hayat göze çarpmı- yor. Buna mukabil Suadiye, Bos- tancı tarafları her mevsim yeni ye- ni villalarla süsleniyor. o Adalara Babilonyanm asma bahçelerine sar fedilen emekler gibi Anadolu ya- kasından sular getiriliyor, elektrik- ler geçiriliyor. o Yollarına kumlar serpiliyor, çimenler dikiliyor. O Adada ancak, paraları saye- sinde her yeri kendilerine cennet yapabilecek bir kaç zenginin bir i- ki ay zevkisefa etmelerine hizmet eder. Bir kaç yıldanberi asfalt yolları yapılan, elektrik tesisatı ikmal &- | dilen ve bu sayede bir çok köşklere sahip olan Suadiye ise şehir mer- kezinden öyle uzak bir yerdir ki İstanbula gelmek için bir değil iki nakil vasıtasına ihtiyaç gösterir. Ve senenin sık'sık görülen lodoslu günlerinde şehirle alâkasmı büs- | bütün keser. Ya Boğaziçi! Bir kaç yıl evvel şiddetli bir kış olmuştu. Ben Şişliden matbaaya inmek için ne tramvay bulabildim, ne otomobil. Boğazın en hücra bir köşesinde Paşabahçesinde oturan bir dostum sıcak vapurda rahatça İstanbula, işinin başına indi. Bir kaç gün evvel (Akşam) a yazdığım romanın müsveddelerini Boyacıköyde unutmuştum. Bir te- lefon sayesinde yarım saatte mat- baaya geldi. Demek ki Boğaz şehre yakınlığı ve buna mukabil kışlık ve yazlık noktasından rahatlığı ile Adalar- “a ve Suadiyeden çok istifadeli- & halde Boğaziçi niçin harap olu yor? Neden Erenköyüne kadar giren bavagazi Yeniköye kadar gitmiyor. Niçin Adalara kadar giden elek- trik Anadoluhisarını geçmiyor. Ve neden Ada yollarımı kum- la süsliyen belediye Boğazda bir keçi yolu bile açmıyor. Boğaziçi, ya vaş yavaş eskisi gibi balıkçı köy- lerinden ibaret berzah haline ge- liyor. Ve Boğaziçi yalnız nasılsa ora- larda vaktile ev yaptırmış olanla- rın mecburen oturabildikleri bir kenar mahalle şeklini alıyor. Ben bunu biraz da Boğaziçi hal- kının bedbinliğine, sükünetine, ih- maline veriyorum. Ağlamıyan bu çocuğu fakrüddemden kaybede- ceğiz. İstanbul Belediyesi analık vazi- fesini yapmıyor. Bu gidişle Boğa- ziçi devlet babayı meşgul edecek bir mesele halini alacaktır. Burhan CAHİT (iş Bankasından alinan cetveldir) 28 AĞUSTOS 1933 Akşam Fintları Tı dahili 9680 $ Elektrik — 1933 betikram 08,— $ Tramvay — Şark D. yelları 290 $ Tünel D. Muvahhidei 8475 25 Saydi maki 580 1025 T, aakeriye 30 ESHAM Iş Bankası Ne .. 20 >. Hamiline © 988 çen Milena 0R Tramvay Aomlolu Hisse 2758 Beğ Şir. harliye | 1825 © Şark m can ÇEK FİATLARI Paris 1205 £ Prsğ 16875 Londrs 66250 | Viyana “41 Nüyork o 670625 $ Madrit Er Brükeel 337875 $ Berin 19775 Milano 894 $ Ziei 42075 Atina 8380 $ Paste 36750 Cenevre © 243875 ( Belgrat © 349175 Sofya 65.000 $ Bükreş er Amsterdam © IT İ Moskova 80135 NUKUT (Satış) Kuruş Kuruş 20 4 Franam O İİ Oi Şilim Av. 2450 1 İsterlin wi ip 6 1 Dolar 180) 3 Mek s0— 20 Liret 20 vi vi m 20 (. Belçika © 14 “” 0 20 Drahmi 24 $ 29 Diner sa— 20 İ. İeviçre S8 $ 1 Cemoveç —— 20 Lova 280 1 Alan 025 21 Kur. Çek (OY 1 Meeiiye © 057 Gümrük tarifeleri Yeni: zamlar tatbik edilecek mi? Yeni gümrük tarifelerinin 1 eylül den itibaren bazı memleketler müva redatına karşı tatbikine başlanacağı yazıimıtşı. Bu hususta bize salâhiyet- tar bir zat şu izahatı verdi: — Almanya ile aramızda bir tica- ret mmahedesi vardır. Diğer devletler. le aramızda mevcut ticaret muahede lerindeki en ziyade mazharı müsaade devlet muamelesinden istifade edecek leri bükmü, Almanya ile olan muahe deyi istihdaf etmetkedir. Almanya i- le aramızdaki ticaret muahedesinde sayılan eşya, mayıs 933 bidayetinden itibaren 9 ay müddet (tenzilâtlı tarife- den müstefit olacaktır. Aramızda en ziyade mazharı müsaade devlet mna melesinden müstefit olmak esasını ih tiva »den ticaret muahedeleri mevcut diğer memleketler de, Almanya ticr- ret muahedesinde sayılı eşyanın mem Jeketimize ithalatında mayıs tinden itibaren 9 ay müddet tenzilât hı tarifelerden istifade edeceklerdir; de bilecektir. Aramızda molos viven- di bulunan memleketler ise, bu müse- adeden mayıs bidayetinden itibaren üç ay istifade edeceklerdi. İşte bu müd det perşembe günü bitiyor. Motos vi- vendilerini tecdit veya ticaret muahe- | deleri akdetmiyen memleketler müvat redatma karşı 1 eylülden itibaren ye- ni gümrük tarifeleri tatbikıma başla nacaktır. Bu memleketler ise mahdut tur” Berlinde üzümlerimiz Berlin Türk ticaret odası devletçe tesbit edilen esaslar dahilinde üzüm ve incir gibi ihracat maddelerimizin revacını arttırmak çin propagandalar yapmaya başlamış, bumun neticesi o- larak üzüm ve incir tüccarlarımız Al manyadan bazi siparişler almıştır. Damga mecburi Teşrinievvelden itibaren Fransa hü kümeti, Fransaya serkedilecek yumur talara ve ambalâjlarına menşeini ve ihraç tarihini gösterir birer damga vu rulmasını İ tutmuştur , Kömür istihsalâtımız 928scnesinden beri kömür ithalâ- 'umız azalmaktadır. 928 senesinde 562 bin 340 ton kömür ithal ettiğimiz hal de geçen seneki kömür ithalâtımız 95 bin tonu geçmemiştir. Yerli kömür istihsalâtımızın memle- ketimizde artması, kömür ithaltımı zm azalmasinı mucip olmuştur. Pamuk ihracatımızda Tenszzül 933 senesinin ilk 6 ayı zarfında Mersinden 1,230,000 lira kıymetinde ihracat yapılmış, buna mukabil 1 mil yon 370 bin liralık ithalât vuku bul- muştur. 932 - 933 senelerinde 11 aylık racat mevsimi zarfında Mersinde raç ediler pamdklar 527,200 lira k metindedir. Yapılan tetkikata göre, pamu k ihracatımızda kıymet ve mik dar itibarile hayli tenezzül görülmek tedir. Türkiyede fındık mahsulü «Near Eost and İmiria» min edilmektedir. Geçen seneki mahsul hemen © hemen sabilmiş bulunuyor. İs. panya ve İtalyada fındık mahsulü fena olduğu için Türkiye | fmdıklarınm iyi fiatlere satılacağı ümit edilmektedir. Türk- Yunan Bankası Yunanlılarla aramızdaki ticari anlaş mma mucibince kendilerine sattığımız inal ların bedellerinden yüzde 65 ini paşi- eke S5 ini navlun bonosu olarak keme Yerini alpen rahle mal bonosu birikmiş ve tüccarımızı Sile kalmıştır. Yeni kurulacak bankanın. ii Bezli m re lem le Sak çam ine geçmesine bn vassut edeceği söylenmektedir. ——— Her ay kereste vere- bilecek müessese? > Amerikalılar bir teklif yaptılar Büyük bir Amerikan kereste firma sı Ticaret odasına şayani dikkat bir mü racaatte bulunmuştur. Bu firma sene- nin her ayında kereste verebilecek Türk müesseselerinin Firma memlekeimizden hem ağaç, hem kereste alacaktır. Oda bu işle meşgul olmaktadır. Domuz avcıları Ticaret odamıza memleketin muhte- if yerlerinden / damuz avcıları tarafın- dilirse memleketi çek kâr edeceği yazıl maktadır. Oda bu derilerden istifade edilip edi İemivedsğini tetik etmektedir. Belediyede Tiyatro mektebi Bütçe darlığından bu sene açılamıyor Darülbedayie merbut tiyatro mek- tebinin tekrar açılarak faaliyete geç» mesi için bir çok müracaat ve temen muştur. Fakat bütçe zarure- den mektep açılamıyacaktır. Darülbedayiin operet kıs- mına bazı genç kız ve erkekler kabul edilecektir. Yapılan hesaplara göre Darülbeda yi geçen mevsim 90 bin lira hâsılat yapmıştır. Bu mikdar beş sene evvel 30 bin lira idi. Darülbedayi 1 Teşrinievvelde tem sillerine başlayacaktır. Arabacılar itiraz ettiler Belediye adadaki arabalar ve e- şekler için yeni bir ücret tarifesi vü- | cude getirerek bazı tenzilât yapmış- tı. Ada arabacıları ve eşekçileri bu ta rifeye itiraz ederek bir mazbata ile belediyeye müracaat etmişler ve ay- ni zamanda eski tarifeyi tatbika de- vama başlamışlardır. Arabalar evvel. ce bir turu elli kuruş yaparken bele diye bunu 25 kuruşa ve eşekler için de 25 kuruş 15 kuruşa indirmişti, Belediye vaki şikâyeti tetkik et- mektedir. Pis bir halde satılıyor Yıkanmadan, pişmeden ve 40Yul- madan yenecek alan maddelerin pis bir şekilde satıldığına dair şikâyetler vaki olmuştur.. Bu maddeler bu şe- kilde bağırsak hastalıkları tevlit et- tikleri için, belediye şubelere bir ta- mim yaparak bu hususta tbbi kon. trol yapılmasını bildirmiştir. Belediye kooperatif lokantası Belediye lokantasının üst kat salo nu dünden itibaren faaliyete geçmiş tir, Belediye kooperatifi ayni şekil- de Beyoğlunda ve Kadıköyünde de birer lokanta açmak için tetkikat yap maktadır. Fırınların tahdidi Fırmlar hakkında yapılan teftişat bitmiş ve müfettişler raporunu bele- diye iktısat müdürlüğüne vermişler. dir. Fırmların tahdit şekli hakkında iktisat müdürlüğü bu raporlara istina den umumi bir rapor yazacaktır. Şe. hir meclisinin teşrinievvel fırınların tahdidi hakkında tel pılacaktır. Meclis bu husus nı verecektir. Nanya ismi verildi MİLLİYET SALI >. AGUSTOS 1933 Vilâyette Yeni teşkilât Kadronun son şekli per- şembeye belli olacak Defterdarlıktaki mali teşkilât ko- misyonu dün de varidat umum müdü vü Cezmi Beyin riyasetinde toplanmış tr. Komisyon kadrolar üzerindeki tet kikatımı bitirmek üzeredir. Kadro tam seklini, bu akşam kabil olmadığı tak dirde, günü almış olacaktır. İstanbul tahsilât ve os hilli müdür ieri merkezde çalışacaklardır. Yapılmakta olan teşkilâtta derece ve vaziyetleri itibarile bulundukları işlerin ehilleri olmıyanlar, bu vazife lerden alımmaktadırlar.. Bu itibarla ve yeni töyinler dolayısile yeni kadroda mühim ve büyük değişiklikler olacak ler tahakkuk ve tahsil başmü dürleri de tayin edilmiş bulunmakta dır. Buralarm tahsil memurları da takvi ve edilmektedir. Mülhakatta da yeni ihdas olunan tahsil müfettişliklerine © hemmiyet verilmektedir. Bunlar yük- sek tahsil görmüş olacaklardır. Halkalı mektebi taşınacak Ziraat umum müdürü Tevfik Bey b likte" Halkalı ziraat mektebine gide- vek tetkikatta bulunmuştur. Mektebin buradan, çiftlik ve ziraata daha kabi Biyetli bir yere nakline bu tetkikattan sonra karar verilecektir. 200 polis terfi edecek Polis memur ve muavinlerinden 200 kişi bu sene terfi edeceklerdir. Terfi ler Çümhuriyet bayramından evvel tebliğ olunacaktır. Terfi edenler yeni ünifermalarile beraber bayrama işti- rak edeceklerdir. Nafia vekâletine yazılacak Posta ve Telgraf müdiri umumili. . Nafia vekâletine morbut olduğu ha! de muhaberatta bazı karışıklıklar ol- maktadır. Badema posta idaresine ya zılacak evrakın o doğrudan doğruya Nafia vekâletine yazılması tamim €- dilmiştir. « ya ismine tebdil edilmiştir. Darülâcezeya gönderilen çocuklar Son zamanlarda © Darülücezeye, bakılmağı muhtac deve bazı çocuk dı şılmıştır. ması için lâzım gelen makam lecektir. Antalyaya tabi Alâiye kazasi Alan | lara erir veril Eş e Si Mahkemelerde Hem eşyayı çalmış, hem evi yakmaya kalkmış! Maide H. ın evini soyan hırsız! Fatihte Macar kardeşler caddesin- de oturan Maide Hanımın evine girip hırsızlık eden ve sonra da hırsızlığın belli olmaması için evi yakmak üzere mangala bez parç atan Mığırdır çın muhakemesine dün devam edilmiş tir.. Mığırdıç eşyaları derleyip, topla" | yıp kaçırmaya hazırlanırken > M. Hanım eve gelmiş ve Mığırdıçı & görmez: — Hırsız var, tutun, ev yanıyor, ye tişin diye haykırış, polisler de yeti- şip Mığırdıçı tutmuşlardır. Dünkü mu hakemede hırsızı yakalayan polisler- le, yakalandığını gören ahali şahit © 1 dinlenilmiştir. Bunlar vakayı yazdığımız gibi anlatımışlardır. Bun- dan sonra sabıka kaydı okunmuş, maz nunun hırsızlıktan müteaddit sabıkalı olduğu, bu yüzden anası ve babası ta- afından evlâtlıktan tardedildiği an- şalmıztar. Muhakeme başka şahit celbi için gelecek pazartesiye bırakılmıştır... Başka güne kaldı Beyoğlunda Rumeli hanında Ma- dam Teodoryayı öldürmekten suğlu Sokrat ile bu cinayeti bildiği halde haber vermemekten suçlu Todorinin muhakemelerine dün devam edilecek t. Fakat şahit olarak dinlenmesi ta- | karrür eden Madam Sefi gelmediğin- den muhakeme ihzaren celbi için 1 teş rinievvele bırakılmıştır. Doktorlar biraraya toplanacaklar Bundan üç sene evvel Beyoğlunda , Rüştü isminde bir zatı öldüren Ligor “muhakeme edildiği esnada deli oldu- ğunu iddia etmiş, müşahede altıma 8- İınmış, fakat bu müşahede esnasında da Trbb: Adli ilc Mazhar Osman Bey Mazhar man Bey de Ligorda delilikten eser olmadığını iddia ediyordu. Bu iki art iddianm telifi ve e kemeye bir tek noktai nazar bildiri mesi için evrakın âli Lp şurasında e kiki takarrür etmişti. Dün Ligorun mu hakemesi mukarrerdi. . Fakat âli tıp yurasınım toplanamadığı anlaşılmış, istenilen rapor gelmediği keme yapılamamış, tıbbı nin Mazhar Osman Beyin de iştirakile vaziyeti yeniden tetkik etmesi için Ke mıştar, Mağaza sahibi gibi umbene caddesindeki Nalbur dükkânlarından birisini bir cuma gü- mü açarak içerisinden bir kamyon dolusu muşamba katranı, çalan He- rant ile Hüseyinin ve bu çalma malla rı bilerek satın alan Şehreminli Baha- ettin Efendinin muhakemelerine dün ,ikinci ceza mahkemesinde devam edil 'miş Dünkü muhakemede şahitler dinle nilmiş, bunlar dükkân tipki kendi malları imiş gibi serbestçe açtıkları ve dükkünn kapısı önüne kamyonu da- yayıp yükledikleri için hırsız olduk- larından. şüphelenmediklerini | söyle- mişlerdir. Bu şahitler meyanında Bahaettin Efendinin annesi de dinlenmiştir. Bu Hanım muşambalarm hırsızlık oldu. ğunu bilmediğini, -Hüseyinin gayet şık giyinmiş olduğunu ve kendisini mağaza sahibi gibi takdim ederek ken dilerine muşambayı sattığını söylemiş tir.. Muhakeme diğer şahitlerin celbi için başka güne bırakılmıştır. Polise hakaretin cezası İsticvap edilmek üzere polis mer- kezine götürülürken zabıta memurla» rına hakaret etmekten suçlu Feyzi E-" fendinin muhakemesi dün ikinci ceza mahkemesinde neticelenmiştir. Feyzi Efendi cürmü sabit olduğundan bir ay beş gün hapse, 5 İira ağır para ce zası vermeğe mahküm olmuştur. Bir kucak sakalı olan hırsız! Yirmi beş seneden beri bırsizlik ya va ve muhtelif mahkümiyetleri olan yaşında Bursalı çoban Yusufun dün yeni bir dayasınm rüyetine başla- nılmıştır. Yusuf bu sefer de mahkeme ye Tophanede Boğazkesende ya isminde birisinin dükkânına gece e pe meş ila girip hurszlık yapmaktan muhakem; edil- mektedir. Bir kucak ta sakalı olan bu altmışlık hırsız kendi üzerinde yaka- lanan hırsızlama eşyayı satın aldığını fakat kendisine aldığı fiyattan daha körli bir fiyat verildiği için satmaya razı olduğumu, satarken de kendisi ni yakalayıp hırsız diye karakola gö- türdüklerini söylemiştir. Muhakeme #ahitlerin ve dükkânı soyulan Ander- yanın celbi için başka ine bırakıl. Gümrüklerde Muayene İzmirde eşya nasıl mua- yene edilecek? İskenderiyeden İzmire uğrayarak imanımıza gelecek vaparlardaki İz mir yoluna “ait eşyaların güm- rük muayenesinden istima © edil İ mesi çin sümrük ; idaresile de İlet “deniz yolları işletmesi “a- Tasındaki müzakerat neticesi İnhisarlar vekâletine bi muayenesiz şehre ç karılması muvafık görüldüğü bildiri. miştir, Eşyalarını, vapurda buayrı yere koymağa razı olmayanların bera berlerinde ve kamaralarında bulundu- en çan ve sair eşyası da İz- memurları tarafından it eraldem ibi iple bağlanarak mübürlenecektir. Bu mühürler, İstan bulda gümrük memurları tarafından muayene edilecek, bozulmadığı görü- lürse muay: istisna edilecektir. Gümrükler baş müdürü Seyfi Bey, he men tatbikata başlanmak üzere key- fiyeti alâkadar mercilere tebliğ ettiği ni söylemiştir. Muhafaza. teşkilâlı çalışıyor Gümrük muhafaza teşkilâtı, son gün- ler zarfında müteaddit kaçakçılık hö- diseleri tesbitine muvaffak olmuştur. Bu cümleden olarak İmrozda yapılan granada, geçenlerde meydana çıkar lan kaçak rakı İ ikinci bir gizli içki imalâthanesi keş- ilmiştir. Suçlular ihtisas mahkeme sine sevkedilmiş ve imalâthanede bulu- nan kaçak içkilerle, çakmak taşları da rrüsadere olunmuştur. Yunan bandıralı El apuru Zon guldağa gittiği srada taifesinden Yorgi, şehre kaçak içki çıkarırken der dest edilerek mahkemeye verilmiştir. Hasan oğlu Mehmet ve diğer Mehmet isminde iki kişi esrar satarlarken ya- kalanmış ve sekizinci ihtisas mahke- mesine sevkedilmişlerdir. Ere ği Abdal” ininde bir, esrar kullanırken yakalanmıştır. Bun Jardan başka kaçak olarak 641 saat ithal edildiği tesbit olunmuş ve Sirke- ci vayon muayene memurlarından Mu sa oğlu Arif ve Eminönü hanında sa- | atçi Markoledi Efendiler hakkında tahkikata başlanmıştır. e. Dün, sekizinci ihtisas mahkemesin de iki esrar kaçakçısı birer sene hap- sc mahküm edilmişti Neler geti Türkiyeye gelecek amele ve erba- bı fennin gümrük resminden müstes- na olarak beraberlerind getirebilecek leri müstamel âlet ve eşya tesbit edil © Sahte bilet Tayyare bayiinden parayı nasıl aldılar? Küçülpazarda tayyare bayii Rifat Efendinin dükkânına 13 yaşlarında E- min isminde bir çocuk gelerek Hayri E- fendi amında bir zat tarafından gönde rilen bir mektup ile iki tayyare bileti irmiştir. Çocuk, mektubu göderen zatın rahat sız olduğundan bahsederek biletlere i- sabet eden 60 liranın kendisine verilme sini söylemiştir. Rifat Efendi de bu iki lr gocuğa vermiştir. letleri bayin vermeğe rruvaffak olan E- min ismindeki çocuğu yakalamıştır. 30 kilo esrar Gümrük muhafaza teşkilâtı kaçak çılar ve uyuşturucu maddeler satan ve kaçıranlarla sıkı bir surette müca- deleye devam etmektedir. Dün de mühim mikdarda esrar & Mösyö İspiros! “ Okuyun! Düşünün! ve ibret alın. Ankaradan bir kariim yazıyor: “Bundan takriben on beş, yirmi gün evoel refikamla birlikte, refika mun iki Amerikalı arkadaşını karşıla” mak üzere Lloyd TriyesMno'nun Kia” koviya vapuruna — giderken rıhtımda girkin bir vak'anın şahidi olduk. Li- manın ortasında demirlemiş bir Fran. geyler yl Sandalcı de dört do- lar yerine bir liraya götürmeğe muva- fakat etti. Ben de polise müracaat et- tim, 1912 mmaralı bu polis efendi, biraz sonra biz Krakoviya vapurumun salonunda otururken sanda'cı ile bere ber geldi, şikâyetçi olduğum için hü- »iyetimi aldı. Sonra ne oldu bilmem amma, herhalde polisin gösterdiği &- lâkayı beğendim. Sandalcının hareke tini de son derece çitkin buldum...” Mektubun bu kısmını limanın, ve İstanbulun iktisadi hayatına hâkim rn devam ediyor: 3 2 “Biz vapurda otururken kızlardan birisi: — Pardon sizinle şehre çıkacağımı M. İsprosa haber vereyim. dedi.. sor- dam: — M. İspras kimdir?: ve öğrendim hi: Atinada, Türkiyeye giden Ameri- kalıları himaye için bir teşkilât var- | mış.. (Hayret!) Amerikalıların İstan ve diğer Türk şehirlerinde do- iandırılmamaları için Yunanlılar tara fından kurulan bu teşkilât Pireden ge her-seyyah vaparuna azasından ini tefrik edip İstanbula gönderi- yor, onlar da İstanbulda ancak bu 34- İn vesayası üzerine alış veriş ediyor. sonfa öğrendiğimiz bu mesele de bizi dahâ fazla sinirlendirdi...” Kariimin mektubu çer 3 ye Içinde Çarşıiçindeki Yahi ikanlı ahlara - refakat edenleri hakkında teşekkür ederken Yunan iyedeki seyyahları hima ye) ye kadar ileri giden teşkilâtlarına mukabil bizim kendi limanımızda on ları sandalcılara karşı müdafaa ede- dun gibi virdettiğimiz sözlerde kalır. yar... Bir türlü hamiyetin icap ettir. diği (vazsız hareket) e geçemiyoruz. Biz böyle lâkayıt kaldıkça M. İspros'- ların çoğalmasına hayret etmemeli. vücudünden, sapaklar eni . Biz rıhtımımıza ayak verdiğimiz için bize gelen seyyah ade dinin seneye eksildiğini gö- i araştırmıyoruz. Bence İstanbul şehrinin ve Türk memleketinin haysiyetini korumak, ve seyyahları böyle İspros'ların himayesine mahtaç olacak vaziyetten kurtarmak içir (Seyyahları koruma) cemiyeti ismile | Di