29 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

29 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Akşehir mesireleri —-— Halkın “Yalova,, diye isim koyduğu yer.. AKŞEHİR, (Milliyet) — Bura da yazın müthiş sıcaklarında halk Yalove diye isim taktığı ve yeşil- Hiklerle süslü, şehre on beş dakika mesafede köyceğiz ve yarım saat mesafedeki Tekke isimli mahalle- nin bol sularının başına giderek Cuma ve tatil günlerini buralarda geçirirler. Yazın bunaltıcı sıcağından ka- çan bir çok aileler buralarda akşa mm geç vaktine kadar kaldıktan sonra avdet ederler. İşte bizim Yalovamız da bu su retle yok değildi. Yine buraya yarım ve bir saat mesafelerde Marif, Nadir, Ber- mende ve Engili köyleri vardır ki, bunlar da şehrimizin Yalovasıdır. Son günlerde sıcaklar artmıştır. Bereket versin ki, bu cehennemi sıcakları geçirmek için güzel park larımız da yok değildir. Sıcaktan bunalan halk parkla- rm su ve yeşillikleri arasında otu- rarak serinleniyorlar. Kocaelinde mahsul iyi İZMİT (Milliyet) — İzmit ve köy leri verimli topraklara maliktir. Arpa, buğday, mısır, yulaf, tütün, sebzeler ekicilerin daima yüzünü güldürmektedir. Bir kaç seneden beri devam eden İktisadi buhran Kocaeli çifcilerini de sıkıntılı vaziyetlere sokmuştur. Bu, yıl şehrimiz zürraı sevinmekte, mahsullerin bereketli olduğunu söy lemektedirler. Kırılmağa ve dizimeğe başlanan tütünleri bu sene ümit verebilecek randmandadır. Ekiciler büyük bir dikkat ve itina ile çok emek isti- yen bu mahsule lâyik olduğu ehem miyeti vermektedirler. Bilhassa karşı yaka tütünleri şimdiye kadar görülmemiş derecede nefis yetiş- mektedir. Tütün piyasasmın bu se- ne çok hararetli olacağı ve değerli fiyatla satılarak elde kalmıyacağı söylenmektedir. Buğday, ârpa, yulaf, mısır mah- ları umulmadık derecede bere- ketlidir. Ve alım satımı da diğer senelere nisbetle yüksektir. Kendi- leriyle konuştuğum köylüler, bana bu seneki mahsul hakkında izahat verirlerken, tağkın neşelerle güli- yorlar, içlerinden Uzun Bey köyün den Mehmet ağa: — 15 kile yulaf ektim, Allah bin bereket versin 175 kile aldım, di- yor ve ilâve ediyor; — Mısırlarımdan daha fazla ü- midim var. Biz hep köylüler bu yıl çok seviniyoruz. İyide para edece- dım etmekte, suhulet göstermekte dir. Bir karında sapa sağlam üç çocuk İZMİT, (Milliyet) — Şehrimizin Hacı Hürrem mahallesinde kaldı. rımcı Hacı Ahmet ağanın kızı ve Balıkçılık eden Rıdvan Efendinin | refikası Şükrüye Hanım bir karın- da 3 çocuk doğurmuş ve yavrula- rın hepside sapa sağlam olarak dünyaya gelmiştir. Çocukların çok sıhhatlı ve gürbüz olduğu söylen- mektedir. Aydında sünnet düğünü AYDIN, (Milliyet) — Aydın memleket anesi operatörü Mitat Bey 30 ağustosta (o halkevi himayesinde bulunan fakir ve kim sesiz çocukları bedava sünnet ede- cektir. Himayeietfal cemiyeti de eylül kurtuluş bayramında bir sün- net düğünü yapacaktır. Aydında buğday arpa AYDIN, (Milliyet) — Aydında ettiğinden Aydında da buğday al- mma mıntakası ihdası için buğday komitesine müracaat olunmuştur. Dağlarda dolaşan papas AYDIN, (Milliyet) — Söke dağ- larında yakalanan papas kıyafetli adâm Aydına getirilmiştir. Polis tahkikata başlamış fakat bu şüphe- li Ji şahsın ne işin geldiği. ve hakiki olduğu henüz ay- İzmir valisi Germencikte GERMENCİK (Milliyet) — Iz- mir valisi Kâzım paşa Kuş adasım- dan Söke yolile Germenciğe gel- miş ve germencikte bir saat kadar kalarak, oraya gelen Aydın mek- tupcusu Âgâh ve baş mühendis Kemal Beylerle iki vilâyeti alâka- dar eden yollar üzerinde konuşmuş lar ve iki Vilâyeti birleştirecek o- lan yolların her iki vilâyet hudu- dundaki kısımları üzerinde fazla çalışılarak bir an evvel bitirilme- İeri kararlaştırılmıştır. Denizli Halkevi a (Milliyet) — Halkevi bi inşaatı bitmek üzeredir. Bina fevkalâde güzel olmaktadır ve şeh- rin merkezi bir mahallindedir. Bina- nın küşat resmi bu sene yapılacaktır. Halkevinin yeni yurdu, umran yolun da büyük adımlar atmakta olan şeh- e bir kat daha süslemiş olacak” DeniZLi, (Milliyet) — ni reisi Atça Hoca Bey müsmir yetlerine inzamamen bu defa iş Hal. kevinin müsiki kısmına büyük ve mü kemmel bir bando teşkil edebilmek için icap eden hususatı temin etmiştir. Teşekkül eden kurslara bu hafta mu- allimler celbolunacaktır. Musiki Er mına verilen ehemmiyet, Denizli hal. kınca büyük bir hüsnü kabu görmüş- tür. DENİZLİ, (Milliyet) — Halkevi temsil kolu reisi baş'munllim Murat Beyin nezaretinde olarak “Çoban” pi- yesinin provaları bitirilmiş ve eser geçen gün halka takdim olunmuştur. Temsilde vali ve vilâyet erkânı, me- buslar misafir bulunuyorlardı. Murat va baş muallim Hamdi Beyler, diğer muallim ve munllimelerle rol deruhte etmişlerdi. Yeni dekorlar arasında oy nana eser pek muvaffakıyet kazandı ve takdirlere mazhar oldu. Halkevini bu yeni muvaffakıyetinden dolayı her kes tebrik etti, Denizlide asayiş DENİZLİ, (Milliyet) — Son günler de hiç bir zabıta vukut kaydedi lme- miştir. Bu da Denizlide asayişin ne kadar mükemmel olduğuna yeni bir delil teşkil eder. Ayni zamanda hal- kım seviyesinin yüksekliğine bir bür- handır. Asayişin mükemmeliyetinden dolayı vali Fuat ve genç emniyet mü- lürümüz Celâl Beyler şayanı tebrik- tir. Karısı için kardeşini yaraladı GERMENCİK, (Milliyet) — Hı- dır beyli köyünde çırak oğlu Halil İbrahimin karısı Emineyi, kocası- nın kardeşi Hasan dövmüş, bun- dan muğber olan ve aklen de zaif olan Emine kocasına Hasanın ken- disine münasebetsiz lâkırdılar söy- lediğini ve fena tekliflerde bulun- duğunu söylemiştir. Bundan sinir- lenen Halil İbrahim Hasanın yolu- nu beklemiş ve ansızın üzerine hü- cum ederek bıçakla altı yerinden yaralamıştır. Halil İbrahim yaka- lanmış ve Adliyeye teslim edilmiş | ise de Hasan kardaşından davacı olmadığını söylediğinden kefaletle salıverilmiştir. Emine de kendisini döven kain biraderini dava etmiş- tir. Halik doktora kavuştu HAFİK, (Milliyet) — Bir çok zamandanberi doktorsuz kalan Ha- İ Reisi Nedim Yaman Beyler (şeh (Denizcilik federasyonu Bandırma fik bu kere doktora ka Genç mezunlardan (o Tahsin Bey Hafik hükümet doktorluğuna ta- yin edilmiş vazifesine başlamıştır. Kamyonda ölüm AYDIN, (Milliyet) — Yunan ta- Dimitro Mano- reçeteden kalp Mösliğeiz müptela olduğu anla- şılmıştır. Adliye ve zabita bu işe el atmışlar ve tahkikata başlamış- lardır. Cesedin Sıhhiye heyetince muayenesi yapılmış, ve raporu alın mıştır. Arkadaşları ölünün mem- leketine götürülmesi için müsaade istemişlerdir. MİLLİYET SALI 29 AĞUSTOS 1933 Gemlikte canlılık Gençler birugınin musiki şubesi ihya edilecek GEMLİK, (Milliyet) — Genç- ler Birliğinin musiki şub: ınlan- dırmak için Bursaya | gitmiş olan Gemlik Ticaret Odası o Reisi eski meb'uslardan Necati ve Belediye Reisi Eşref Beyler askeri fırkanın bando muzika muallimi İzzet Bey. le birlikte Gemlik'e geldiler. Bele- diye dairesinde kaymakam Gani Beyin reisliğile toplanan heyet mu- siki aletlerinin yeniden tedarik ça- relerini araştırmışlardır. Bunu te- min için teberrülerde bulunmak is- tiyen zatlar çoktur. Netekim Neca- | ti Bey mühim yardımda bulunmayı | vadetmiştir. Gemlik'in şerefini ar- tıracak olan böyle bir yardımda bu- lunmaktan her zat büyük memnuni yet duyacağını söyliyor. Bu teşek- küle Orhangazililer de girecektir. Gemlik fırka reisi Reşit Bey de mu- siki şubesinin canlandırılması için bütün telâkatini kullanıyor. İzzet Bey (Pazartesi, perşenbe ve cuma günlerine mahsus) haftada üç de- fa gençleri notaya alıştırmak üzere Gemlik'e gelecektir. M şubesine girecekler için hususi bir kıyafet kabul edilmiştir. | Önümüzdeki Cümhuriyet bayramı- na kadar hazırlanacak olan musiki takımımız o gün halkımızın yüksek heyecanlarına tercüman olmağa ça- lışacaklardır: Cümhuriyet bayramı na ait Gemlik ve Orhangazi intiba larmı resimlerle, manzumelerle, tez lerle tespit etmek üzere halkevinin neşriyat kısmını üzerlerine alan he- yet te çok uğraşıyorlar. Çevremizin maarif sahasında da | yeni hareketler başlamıştır. Mek- | tep olmıyan köylerden tahsillerine devam için gelecek çocuklara Gem- lik merkezinde, Armutluda ve Or- hangazinin Sölöz, Üstgürle köyle- lerinde pansiyonlar açılacaktır. Ço. cuklar yiyeceklerini, (yataklarını kendileri getirecekler; yalnız bu pansiyonlarda yataklarm yerden yüksek, yemeklerin vücuda azami fayda verebilecek surette yapılma- sına, içtimai kayıtlara fazla ehem- miyet gösterilecektir. Evvelki gün kaymakam © Gani, doktor Sacit, Muaallimler Birliği Yurdu)na giderek köyün sıhhi, ik- tisadi, içtimai vaziyetlerini öğren- mişlerdir. Bundan sonra köylerde sıkı bir kontrola tâbi tutulacak köy lerin içtimai, sıhhi, iktisadi vaziyet- lerini adım adım takip edilecek, en sabuk çarelerle ihtiyaçların tehvi- nine çalışılacaktır. Re Rusyadan muhacir geldi ERCİŞ, — Rusyadan kasabamı- za 19 hanelik muhacir gelmi Bunlar hükümete müracaatla cişte iskân edilmelerini istemiş ler ve daha 500 hanelik muhacir gelmekte olduğunu bildirmişler. Boluda zelzele BOLU — Bugün biri saat 45 ta, diğeri de 8,5 ta olmak üzere iki defa şiddetli zelzele oldu, be- reket versin hasar yoktur. ya bir futa hediye etli BANDIRMA, (Mil iyet) — Deniz- cilik federasyonu, Türl yüzme bi- rincilik müsabakalara iştirak ederek dördüncülüğü kazanan Bandırma mm- takasına çok zarif bir futa hediye et- miştir. Futa 650 lira kıymetinde, çok şık ve gayet hafif, dört tek kürekli ve kü- reklerin uçları kıvrık, küreklerin ta- kılma yerleri tuhaf bir şekil demir. den yapılmıt, oturulacak yerler 4 kü- çük e lek üzerinde müteharrik bir trenörleri nezaretinde başlamışlardır. Bandırma mıntakası gelecek sene İstanbulda Türkiye kayık yarışlarına iştirak edecektir. e Bir bataklık kurutuluyor HAFİK, (Müliyet) — Kazaya yeni tayin olunan genç kaymakam- bil Gum bada gelir gel- | mez kaza işlerile daha candan alâ- kadar olmağa başlamış ve bu saha- da bir çok emekler sarf etmeğe ha- zırlanmıştır. Kaza içerisinde bulunan bir ba- taklığın kurutulmasına başlanılmış tır. Ucuzluk köylüya zarar veriyor AKŞEHİR, (Milliyet) — tanın Perşembe günü burada pa- zar kurulur. Köylülerimiz istiheal Gazi saatı.. Tayyare cemiyetine ya- pılan bir teklif Saatçi zade Ibrahim Ruhi Bey tara- fmdan Türk Tayyare cemiyetine bir teklif yapılmaktadır. Bu teklifte saatçi- lik ticaretinin faydalarından bahsedildi ten ve fakat bu ticaretin Türk olmıyan yabancı ellerde olduğu söylenmekte ve ye simdiki halde bir fabrika kurulması. ızlıkları da sayılmaktadır. ge mer ire gemi mış; fakat değerli saatlerden birinin se çilmesini ve bunun fabrikasile cemiyetin uyuşarak buna (Gazi Saati) isminin ve rilmesini teklif söylüyor ve diyor ki: «Bu saatler veteferruntı, nevi ve z0- rafetlerine ve piyasada kasret ve nedre- rağbet derecelerine göre lânkal ©; 50 - 80 nisbetinde bir ka gren verlamktn el © tuşların baliğ olacağı yekünu teemmül etmek, işin ehemmiyet ve fevkalâdeliği- ni takdire kifayet eder. Iktiza eden ilk sermayeyi koymak suretiyle bu işi «Türk Tayyare Cemiye- ti» üzerine almalıdır. Her yurttaşın ü- zerinde büyük ve sahir bir tesire malik olan muhterem susi bir imtiyaza da nail olursa, bütün © rakipler birer birer kendiliklerinden sönerler.» : yama ELİ Haliçte kanser mi var? Esbak şehremini operatör Cemil Paşa vaki bir kanser hak kında mühim bazı fikirler artaya at maktadır. Cemil Paşaya nazaran kan- ser irsi olmayıp saridir. Cemil Paşa, uzun seneler yaptığı tetkikat netice- «iade im neticeye vardığını söylemek tedir. Kanserli hastalar ekseriya ia ayyen yerlerde toplanmış olarak görül mektedir. Bu da sari olduğuna bir de lil addedilmektedir. Cemil Paşa diyor kiz — Kanserli insanların ekseriya dar, ee saklarlar güneş almaz rutubet İk ahşap evlerde larını gördüm. Semt itibarile Halicin her iki sahilin de, ba husus Unkapanı ve Küçükpa- zar, ve Fener cihetlerinde ikamet ©- denler arasmda kanser | vak'alarma daha çok tesadüf ettim. Avrupada (Zon “cacereaux) yani mıntakalar, kanserli mahalleler mi var?.” Soma fiatları indirilmiyor tee b vemetlerreğ İnbisarlar, İstanbul başmüdürü Hacı Bötfi Bey, bu şayiaları tekzip ederek, his olamıyacağını bir muharririmize söy lemiştir, Amerikaya gönderilecek muallimler Amerikada köycülük tahsiline gi- decek olan on ilk rpektep muallimi i- şin evlülün onunda erkek muallim ektehinde müsabaka imtihanı açıla. önlemi Yaba; iienleldanitellnn girmek üzere 38 kişi talip olmuştur. Fak evli olan muallimler gönderilmi yecektir. - | Havuzlar tarifesi indirildi Değiz ve Hava müsteşarlığı has vuzlar idaresi Haliçteki | hemuzlarm ücret tarifelerinde mühim tadilât yap mıştır. Bir çok cihetlerden tarifeler u- cuzlatılmıştır. Bu suretle fazla pahalı olmasından dolayı uzun zamandan beri Haliç havuzlarına azalmış olan rağebtin tekrar inde edileceği muhak kak görülmektedir. Evvelce limanı- mızda bulunan iki müessese ve Pire limanındaki havuzlama tesisatı Haliç havuzlarının . en ileri rakibi bulunu- yordu. —————— ettikleri meyve ve sebze hububatı bu günde buraya getirerek satar- lar ve kendilerine elzem olan şey- leri tedarik ederler, Son senelerde burada hayat çok ucuzlamış, bu ucuzluk bilhaş- sa köylümüzün aleyhine olarak devam etmekte bulunmuştur. Köy lümüz günlerce çalışıp çabalıya- rak elde attiği mahsulünü yok pa- hasma satarak bir çok mübrem ih fiyaçlarına güz yummağı mecbur ır, : Müstahsillerimiz istihsal ettik- leri afyonları dört, dört buçuk li- radan tüccara sattı. Belki de bu sattığı malın bedelini altı ay ev- vel avans suretiyle tüccardan al mıştı, İşte böyle sebeplerle köylüleri mizin vaziyeti iyi değildir. Yeni afyon inhisarmın bu hususları iyi- leştireceği ümit edilmektedir. Evvelce buğday istihsal eden köylülerimiz günlerce şehirde bek ler, bir sürü masraf eder ve istih- salâtmı güçlükle satar, güçlükle parası alırdı. Cümhuriyet hükü- metimizin çiftçimizin menfaati i- yin Ziraat Bankası vasıtasiyle köy lüden buğday mübayasıma başla- ması müstahsillerimizi son derece memnun etmiş ve faydalandırmış- tır. Şehrimiz Ziraat Bankası tara- fından buğday mübayaasıma hara 'retle devam olunmaktadır. MZ ki maki Vilâyet al aleyhinde Bir dava Musikiciler sanatkâr mı, esnaf mı? Yeni Türk musiki taavün cemiye- 6 asliye birinci hukuk mahkemesine müracaat ederek vilâyet aleyhine 30 bin liralık bir zarar ve ziyan davası açmıştır. Bunun sebebi ise cemiyete kabul bulunan musikişinasların esnaf addededilerek ticaret odasına kaydol E ie müddet faaliyetten Cemiyet evvelâ Dahiliye vekâleti. ne müracaat etmiş, sonra vilâyet va sıtasile evrak Sali sulh hu- kuk mahkemesine gelmiştir. Cemiyet Cemiyetin vilâyet aleyhine açtığı bu 30 bin liralık dava eylülün on be- de 9 Diğer taraftan bir musiki cemiye- ağ e ei ren e Musiki sanatkârları cemiyetidir. Fa- ikinci cemiyet azası dan senaf addedilmiş , carat oönm- pa kayda, hüviyet yakası il imei ee pm leri ir sen ok okla? ML Ükdeş sinin sanatkâr. olduğu tetkikat netice sinde anlaşılacaktır. Son içtima bugün Yeni basılacak gümüs, nikel ve bronz İhraç malla mallarımız Türk Pen ecnebi teklifle meşğuldür. İhraç mevsimi içinde ihracat malları- mızın hariç mizin yeni aldığı cephede muvaffakiyeti yek EDE Madenlerimizin inkişafı ,Madenciliğimizin inkişafını temin için devlet ve hususi madenlerimizle intel mikdarları tetkik edilmekte- dir, Bazı madenlerimizin istihsalâtm- da tenakus o görülmektedir. Civa, an- #mon ve çinko istihsalâtımız bu me- yanda Maden kömürü, krom, simli kurşun İstihsalâtrmızda ise tezayüt vardır. Maden kömürü istihsalâtımız ge- çen sene 1,392,426 tonu bulmuş ve | kıymet itibarile 11 milyon lira tut | muştur. Tetkikat neticesine göre istih salâtr arttıran madenlerimizin randı. manlarmı muhafaza edecek ve aza- lanların istihsallerini arttıracak tede birler almacaktır. mink Avrupaya genderilecek memurlar İstanbul Emniyet müdiriyeti altm- &ı şube müdürü Faik Bey, seyrüsefer işlerinde mümarese — için Avrupada gönderilecektir. Bundan maada Emin önü merkez memuru Kâmran ve Em- niyet müfettişi muavinlerinden Fahri Kemal, Suat Tahsin Beyler de mesle- ki tabsil için Avrupaya gönderilecek erdir. Londra sefareti müs- Harp Malülleri cemiyeti Harp malülleri cemiyeti eski İda- ve hayali hanplarının tetkiklerine de ler masasından bir memur ile Maliye den gönderilen bir kişiden ibarettir. Tetkik es nasında yeni idare heyetin- den Enis ve Abdürrahman Beylerle eski beyetinden reis Salâhattin ve İb- rahim Beyler de bulunmaktadır. * Muhittin Bey geldi — Vali ve be- lediye reisi Muhittin Bey Yalovadan şehrimize dönmüştür. * Vasıf Bey gidiyor — Roma sefiri katliyan otelinde bir müddet istirahat etmiş ve bazı ziyaretleri kabul etmiş tir. zir iz Yeni bir Sir idi Maznun mezircılir taş- çılarla da uyuşmuşlar Belediye mezarcılarla birlikte bir takım taşçılar hakkında da tahkik. ta başlamıştır. İçinde münhasıran me zar taşı yapan ve başka taşçılık işlem rile uğraşan taşçılar bulunan bu #a- natkârlı Almanya Sarre'ı İstiyor! (Başı 1 inci sahifede) ğu halde tepede ( görünmüştür. Hitler natlkunu Rhin nehrine kar- $i söylemiş ve demiştir ki : — Müdafaa ettiğimiz davalar arasında Sarre'ın Almanyaya iade si de var. 65 milyonluk bir halk, bugün, maziye ait hiçbir şey dinle mek istemediğini, hayatını kendi i radesi ve alman mütefiklerinin i- cap ettirdiği şekilde tesbit etmek istediğini ilân ediyor. Bizden Şar re al zaman, Fransa'ya ma- denlerin iktisadi aidiyeti temin e- dilmek istenildiği idarenin Millet- ler Cemiyetine tevdi edileceği söy lenmişti. Bu devre artık geçmiştir. Şimdi 3 şekil var: Birincisi Sarre'ın Fransa'ya ve- rilmesi, ikincisi Sarre'm muhtar olmasıdır. Hiç bir Alman o buiki şekli kabul edemez. Ancak üçüncü bir şekil vardır ki, Sarre'm Ak manyaya iadesidir. Başka millet. lerle harp etmek istemiyoruz. Başkasma ait birşeyi de almak iste- miyoruz. Millet, kendi istikbalini ken disi tayin etmelidir. Herkesin Almanya- ya rey vereceğini biliyorum. Fransa ile uzlaşmak istiyoruz fakat Almanya Sarre'dân katiyyen vazgeçme ve Sarre Almanyadan katiyyen aytıl. maz. Mücadele ve kavga İstemiyoruz. Lâkin milletimizi herşeyden fazla sevi yoruz. Bizim için sizi Almanya'ya tek- rar kavuşmuş görmekten daha mesut bir zaman olmiyacaktır, Halk, Deutschland vber o alles milli şarlası ile Hitlercilerin Horst Vessel #harşını söyledi. Başvekil Hitler, (otomobille Franc- fort'a alkışlar arasında döndü. Almanya - İtalya PARİS, 26. A. A. — Tempe gazetesi günün yazısında İtalya siyasetinin in ına tahsis ediyor ve diyor ki ; Duce'nin şiddetli bir nüfuz siyaseti kullanarak rejimini | endişesi bile hariç tutulsa, İtalyanın or ta Avrupa işlerinde ilk plânda bir rol oynamak arzusunu kolayca anlaşılabi- lir, İtalyanın bütün menfaatleri onu be suretle harekete götürüyor. İşte bu Be beptendir ki Almanya ile İtalya grasın da sıkı bir anlaşma dövamlı olamaz, sıra orta Avrupa da İtalya nüfusu ile Almanya nüfuzunun bir gün çarpışma sına mani olabilecek © bir kombinezon yoktur. “© Drang nach osten' 'in ilk merhale wi olan “Anschluss” Trieste limanı için büyük bir tahdit olur ve Balkanlarda İtalyanın ber türlü © inkişaf yollarını kapar. Mi Muenolini tarafından dörtler mi- sakın teklif edilişi İtalya siyasetinin inkisafmın ilk işareti oldu. Bununla İ- talyâ münhasıran Almanya ile bir teşri. © ki mesaiye kapılarmı kapamak, İngik tere ve Fransa ile tam bir hareket ser bestisi temin edecek şekilde teyriki mesai etmek ihtimallerini elinde tut. — istedi. Hayati menfaatlerini koru mak ihtiyaçı, nazik re emeş Italyayi dalma Fransa ve İnigitere öle teşriki mesaiye davet ettirecektir. M. Mussolini hudut mıntakası | üzerinde uçta CARESİO, 28. A. A. — Başvekil M, Moussolini, Santa Anva Valley gitmiş ve orada krala mülâki Kral bizzat başvekilin sevk ve idare et tiği bir tayyareye binerek hudut Fransız başvekili şark khalende PARİS, 28. A. A. — Şark budeitlar zında vücude getirilmiş olan müdafaa" tahkimatını ziyaret eden M. i tayyare ile Metz'e gitmiş ve orada li ile mevki kumandanı taratından kağ Şılanmıştır. Başvekil, bütün seyahati snüddetimed olduğu gibi burada da askeri merasin yapılmamasını istemiştir. M. Daladier, dün gece Mete'de kak sıştr. Mümaileyh Het iki sahilindeki takımı görece tir.