3 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

3 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Köprüdeki tramvay zinciri Şehirde tramvay yolculuğu ya- panların malümudur: Ekser akşamlar, köprünün üstün de arka arkaya sıralanan arabalar» dan müteşekkil bir tramvay zinciri hasıl olur. Ve halk, bilüzum evine veya işine geç kalmaktan mütevel- lit pek haklı bir infial ve can sıkın- tası duyar. Karaköy meydanı denilen ma- hal, bir meydan vasfından çok u- zak, hattâ Taksim caddesinden da- ha dar olması itibarile bir cadde denilmiyecek bir darlıktadır. Ve günün her saatinde halk kesafeti- nin umumi bir met ve cezir mahal- idir, Böyle dar bir mahalli, koca bir tramvay sundurması koyarak büsbütün daraltmak ne kadar bü- yük bir hata ise bir de orada Kara- köy durağın ihdası, o hatanın katmerleştirilmiş bir nümunesidir. Meydanı darlığına zamimeten ayni hattan Fatih — Harbiye, Fa- tih — Taksim, Kurtuluş Beyazit; Maçka — Beyazit, Sirkeci — Şişli, 'keci, Eminönü — Mez) Ortaköy — Aksaray, Bebek — E- minönü arabalarının geçmesini dü- şünmek, meydanın akşam üstleri nasıl mahşeri bir manzara kesbe- deceği hakkında bir fikir vermeğe dir. İnsan bunu görüyorda ken- ii kendisine şöyle düşünüyor: Ne olurdu Bebek, Beşiktaş Or- taköy arabalarnıın da Karaköy du- rağı burası intihap (edilseydi de akşamları işlerinden çıkıp evlerine dönen halk, — öyle de geç ( kalıp böyle de geç (kaldıktan sonra. - bari akşam yemeklerini de tram- vayda yeseydiler. Hattâ belediyeye varidat nokta- sından: Köprünün iki başlarında- ki kulübeler, tevsi edilerek orala- rı birahane ve lokanta haline kon- sa, hattâ bununla iktifa edilmiye- rek köprünün sağı solu yüksek bir yer kirası mukabilinde esnafa ki- ralansa... Bu tertip dahilinde Sir- keciden Şişliye 3,5 saatte gidilece- ğine göre köprünün ortasında nu- marasını ezberliyerek tramvaydan inilse, hafif tertip kafayı duman- Padıktan, karnımızı da iyice doyur- duktan sonra gene köprü üstünde rahat rahat tramvayımıza dönüp binsek fena mı olurdu?.. Bu hem belediye için bir varidat membaı, hem işsiz esnafa bir kâr temin et- ibarile iktisadi buhrana kar- şı da müessir bir hizmet olurdu. Bugün bu vaziyet muvacehesin- de yapılacak bir tek hattıhareket vardır: Karaköy İN derhal yıktı- rarak arasını açmak ve durağı Voy voda Karaköypalasın önüne almak tır. Akşamları tramvayların köprü- de bir zincir halini alarak halkın | bilâicap bekletilmemesi, ve mey- danın kesafetinin tadil edilmesi çin bunun en ameli ve salim bir çare olduğu fikrindeyiz. Ve niha- yet o kanaatteyiz o ki, bir ay için böyle bir tecrübe yapmaklığımıza hiç bir mani yoktur. Yapılan tec- rübenin müspet bir netice verme- mesine hiç bir sebep görmiyoruz. Hiç olmazsa bu yüzden meydan- daki o kümbet kalkmış ve tramvay- ların servisi daha ziyade intizama girmiş ve bekleme müddeti nisbe- ten asgi indirilmek © suretile köprü üstündeki zincirin halkala- rı azalmış olur ki bu bile başlı ba- sına şehir için ve halk için bir kâr- Salâhaddin ENİS (İş Bankasından cetveldir) 2 EYLÜL 1933 Akşam Fistları İstikrazlar İstikraz dahili 960 ÇEK FIATLARI 1206 c09 66 33920 805 Bes Praj Viyana Madi Ekumemi Takas işi Yeni talimatnamenin tebliği bekleniyor Takas sistemi ilga edildikten sonra, mevcut takas komisyonu da muamele” yi durdurmuştu, Bu yüzden devlet ta- kasına ait m de yürümemekte- dir, Diğer taraftan alâkadar tacirler, takas vesikası almış ve bunlara müste- miden n sipariş vermiş olduklarından bah- bu malların ithaline müsaade edil- mesini istemektedirler. Tacirler, bu gibi malların ithaline müsaade edilmesini vekâletin kabul et- tiğini söylemektedirler. Diğer taraftan bu hususta vekâletçe de bir talimatna- me hazırlandığı anlaşılmakta ise de bu talimatname henüz gümrüklere tebliğ edilmemiştir. Yeni talimatname, dev- let takasına sit muamelelerin ne suret- le ifa edileceğini ve hakkı muktesep id- diasında bulunan tacirlerin muamelele- rini tesbit edecektir. Üzüm salışı Istanbul Ticaret borsasında geçen sene mevsim dan geçen aym 24 ne kadar 56,695 bin küsür kilo çekir- deksiz üzüm 6 — 40 kuruştan satılmış- bir, Son hafta zarfında borsada 2,30 — 2,75 kuruştan 768 çuval arpa, 52 a raştan 100 küsür Balya birinci malı, 800 — â50 kuruştan 217 kilo af henüz muamele başlamıştır. Yeni siparişler Muhtelif devletlerle son zamanlarda yaptığımız ticaret itiliflerı ve bazı memleketlerle mevcut itilâfların o müd- “detler uzatılması, cihan piyasaların- da iyi neticeler vereceği muhtelif Av. rupa merkezlerindeki ticaret mümessil. lerimizden ve Türk Ticaret odalarından gelen haberlerden anlaşılmaktadır. Fil. hakika başlıca ihracat maddelerimiz ü- zerinde son zamanlarda £ tacirlerimiz muhtelif memleketlerden siparişler al- mışlardar. Yaralı deriler ihraç edilmiyecek vesile olduğu anlaşılan yaralı derilerin ihracına müsaade edilmemesi o muvafık görülmektedir. Pamuk mezruatı Son bir ay içinde Mersin Çukurova mıntakasına yağmur yağmamış, bu yüz- Ofisten malümat alınırsa... İzmirden Avusturyaya iki vagon ta- ze üzüm sevkeden bir tacirimiz, ma- Mem Avusturyaya vardığı hakkında ha- ber alamadığından bu hususta Harici Ticaret Ofisine müracaat etmiştir. O- fis, bu hususta tahkikat yaptıracaktır. Ofisten verilen malümata göre, muh- telif memleketlerde döviz ve konten- takyidatı olduğu için, bu gibi il Kaç tavuğumuz var? Memlekette tavuk miktarı hakkın. da yapılan yeni bir istatistik cetveline göre, bugün Türkiye dahilinde tamam sekiz milyon tavuk vardır. İyi çalışıl. dığı takdirde bu adedin kısa bir müd. temel görülmekle beraber tavuk | tica- retinde muvaffakıyet | kazanılması için cins tavuk yetiştirilmek o hususuna © hemmiyet verilmesi lüzumlu görülmek tedir. Bundan başka harice tavuk ih- raç edebilmemiz imkânları da araştırıl- maktadır, İtalyaya ihracatımız azaldı İtalyaya olan ihracatımız Yarı yarı- ya azalmıştır. 832 senesinin yedi ayında, memle- ketimizden e a 10 milyon 367 bin Kiralık işti. miktar, 962 bin liraya inmiştir, ii İtalyaya olan ihracatımızdaki bu far- i şunlardır: Türkiyeden Italyaya gönderilen mal- lar tamamile İtalyada istihlâk edilme mektedir. Türkiyeden İtalyaya en zi- yade Triyeste vasıtasile mal gönderilir. Başta tütün, fındık, yumurta olmak ü- zere, bu maddeler, Triyestedeki komis- zın azalması, Diren transit ticareti- nin azalmasından İleri gelmektedir. Tür- biye malları, Triyeste transit tacirleri- nin tavassutuna mahal kalmadan doğru- dan doğruya ccnebi memleketlerine sev- edilmektedir. Ihracat işlerile alâkadar daireler bu mesele etrafında tetkikat yapmaktadır. Yağlar ucuz dil edileceği rivayetlerini tekzip et- e * #s MİLLİYET PAZAR 3 LU. 7193 Pollete Azılı hırsızlar Tabanca ii bıçakla bek- çilere hücum ettiler Gece hırsızlarından sabıkalı Fethi ve arkadaşı Hasan Arapcamiinde yel kenciler caddesinde Ali Efendinin dükkânmmn kili kırarken bekçiler tarafından görülmüştür. Bunun üzeri ne hırsızlar tutulmamak için tabanca larmı çekerek bekçilerin üzerine ateş etmek istemişlerdir. Fakat silâhlar ateş almadığından bu sefer bıçaklarını mişler ve bekçilerin üzerine hüc: etmişlerdir. Görültüye yetişen p: devriyesi bu azılı hırsızları yakalamış- tır. 14 kişi denizde. Arnavutköyünde 14 kişilik bir aile- nin bindiği bir kayık dalgadan devril- miş ve etraftan yetişen sandallar ta- rafından kurtarılmıştır. Köprüüstünde füccelen ölüm Dün akşam saat sekizde köprü üs tünde bir yolcu birden bire yere düşe rek fücceten ölmüştür. Yapılan tahki- katta bu zatın Eyüp sulh hakiminin oğlu Ali Bey olduğu anlaşılmıştır. Yalovadan dönerken Eroin kaçakçılarından Marko dün akşam Yalovadan dönerken zabıta ta rafından yakalanmıştır. Keza Madam Landros da yakalanarak 86- Bir otomobil kazası Sultanahmette oturan Tevfik Be- ye Eminönünden geçmekte olan şoför Mehmedin idaresindeki 1260 numara kı otomobil çarparak ağır serette ya- yakalama sebebieyt vermiştir. Şo- för yakalanmış, yaralı “üastakemeye kaldırılmıştır. Dayak ta var Şehremininde karakol yanında 336 numaralı evde oturan seyyar cambaz İbrahim Efendi ile metresi Bedriye Hanım dün köprüden geçerlerken yan larına Mehmet ismindeki bir şahıs yaklaşarak Bedriye Hanıma bazı $€y- ler söylemek istemiştir. Fakat İbra- him Mehmedi yaptığı bu hareketten menetmek istediği için dayak yemiş- Bir yanlışlık yüzünden.. dasci tramvay deposunda ça Boyâbadlı Ali, arkadaşı Karman elesin elzk eri terk da yaptığı yanlış bir hareket üzerime parmakları ray arasnda kalmış ve kesilmiştir. Ali Efendi Cerrahpaşa hastahanesine kaldırılmıştır. Mahkemelerde Neler yapıldı? Geçen bir senede 224 apartıman yapılmış! Belediye 1933 istatistik yıllığımı neş- (1) han, (5) fabrika, (6) garaj, ahır, (55) duvar, (34) diğer muhtelif bina inşa edilmiştir. Ayni sene zarfm- da (328) ilâveli inşaat yapılmıştır, Bun- ların haricinde (3763) ev, (501) apar- rna, (671) dükkân (22) han ve otel, (4) hamam, (2) fabrika, (1) garaj, (52) ahır, (80) duvar, (22) muhtelif bina ta- mir edilmiştir. Bundan anlaşıldığına göre ev inşa- alı altı senede ancak iki misli arttığı halde apartıman adedi (9) dan (224) e çıkmak suretile yirmi beş misli artmış. tır. Fırınların tahdidi Fırınların tahdidi hakkında beledi- ye yaptığı tetkikatı ikmal etmiştir, Tef- tişler csnasında şeraiti sıhhiye ve vesai- ti çok fena bulunan bir kaç fırm sedde- dilmiştir. Belediye mufassal bir rapor hazırlamaktadır. Tahdit hakkında ka- rar verilmek üzere bu rapor şehir umu- mi meclisine arzedilecektir. Tavuk mezbahası Şehrimizde bir tavuk mezbahası vü- cuda getirilmesi için belediyeye bir tek- Hf yapılmıştır. Bu teklife nazaran be- lediye bu mezbahadan senede yüz bin Uira varidat temin edecektir. Belediye bu teklifi tetkik etmekte- Belediye maaş veremedi dün maaş verememiştir. Bu sy bir kaç gür teahhürla ve- rileceği tahmin edilmektedir. Bir mütehassısın mukavele müddeti bitti Belediye konservatuvar mütehassısı Mösyö Markısın mukavele müddeti bit- miştir. Mukavelenin tamdit edilip ©- dilmemesi hakkında belediye tetkikat yapmaktadır. > Çimento yol Tetinye — Hacı Osman bayırının üç lale kısmının çimento olarak etmiştir, Burada yapı- Veda sihente yol giri müsbet netice verirse daha bir Bg yerlerini bu şekilde yapacaktır. stinyedeki - bu kısım yolun masrafla- rını bazı çimento fabrikaları deruhte et- mişlerdir. Eroincilerin muhakemesi Dünkü celsede bir vekil istifa etti. M. Singler bulunamıyor Eroin yapmaktan ve satmaktan suç Vu Bernard Jül Blümental Efendi ile arkadaşları Kadri, Niko ve Yorgi Ca- madani, İstelyo, Mircan, Harilaös, Dimitri ve Dimitri Efendilerin muhakemelerine dün ikinci ceza mah kemesinde devam edilmiştir. Dünkü muhakemede Bernardın vekili tekrar tahliye talebinde bulunmuş, . Dimitri Dimitriyadis de bizzat kendisi te finin haksız olduğunu söyliyerek ser va bırakılmasını iştir. Bu ta- leri tabliye talep- den sonra geçen seferki celpleri takarrür eden ve kendini Ame- rikalı M. Singler diye tanıtan istihba- rat memuru Suat Beyle arkadaşı Pi- yer Efendiler çağırılmışlar, her ikisi- diye cevap gelme: söylemiştir. Mahkeme keyfiyeti müza kere ettikten sonra tahliye talepleri- nin reddine, Suat ve Piyer Efendilerin behemehal celplerine. , muhakemeni 11 Eylül pazarte: kil tuttuğuna ve bu yeni vekilin yeni- den tahliye talebinde bulunacağına muttali olunca reise vekâleten isti- fa ettiğini söyliyerek salonu terket- miştir. Komünistlerin muhakemesi Besim, İbiş, Hulüsi, Mustafa, Çon- ga Ali, Ömer, Dede Ramazan, Osman, Mümin, Nizamettin, Selim Sırrı, İrfan Efendilerle Madam Milda isimli ko- münistlik maznunlarının muhakeme- lerine dün gizli olarak ikinci ceza mahkemesinde devam edilmiştir. Neşriyat davaları Galatasaray klübü idare ti aza sından mütevelli Mehmet Beyin Olim- piyat gazetesi müdür ve muharrirleri Eşref Şefik ve Sadun Galip Beyler aleyhine ikamet ettiği yeni hakaret davasının dün ikinci ceza mahkemesin de devam edilmiştir. mütaleasını serdedecekti, fakat dava cı taraf mahkemeye bir vesika tak- :eğini o söylemiş, eme bu vesika verildikten sonra davanın serdedilmesi için pazartesi gününe bırakılmaştır. Mahkemelerde faaliyet Mahkemelerin yaz tatili sah günü bitmektedir. Salı esas itibarile ceza mahkemelerinin tetkik günüdür. Salı günleri hapishane ve tevkifhanede ka- dınların ziyaret günü olduğu için ce- za mahkemelerinde muhakeme yapı!- mamakta, o gün tetkike kalan evra- kın mütalea ile meşgul olunmaktadır. Adliyde asıl faaliyet ve hareket çar- şamba günü başlayacaktır. İhtisas mahkemesinde Zonguldakta çakmaktaşı, oyun kâ- ğıdı ve esrar kaçakçılığı yapmıktan maznun olan Mehmet oğlu Mehmetle Adapazarmda sigara kâğıdı kaçakçı" lığı yapan Ahmet oğlu Hamdinin ve Karacabeyde tütün kaçakçılığı yapan Hasan oğlu Mehmedin deri dokuzuncu ihtisas mahkemesinde ne- ticelenmiştir. Bunlardan Mehmet oğ- Tu Mehmet 15 ay hapse, esrardan do- layı 200 lira, oyun kâğıdı ve çakmak taşından dolayı da 41 lira para cezası vermeğe mahküm olmuştur. Ahmet oğlu Hamdi 7 ay hapse, 6 ay Trabzo- Hasan oğlu Maket te 5 ay bapas ve. 30 lira para cezasına mahküm edil. miştir. Kaçak saatlar Memleketimize 600 den enini ka- çak saat ithaline teşebbüs etmekle mazmun demiryolları kentrolör- lerinden Yoviç . Efendi ile muayene memurlarından Arif Efendinin dün — İnne Mahimmel eğe mu- remeleri yapı Arif Efendi, Yoviç Efendinin aldığı saatleri kime verdiğine dair mütenakıs ifadatta bu- Tunmaktadır. Muhakemeye 11 eylâl- de devam edilecektir. Eroin imalâthanesi Kalyoncuku'luğunda meydana çıka rılan eroin imalâthanesi işinde alâka- dar olmak üzere tevkif edilen Cümhu Maarifte Tehacüm var! eye Ortamektep kadrolarına itiraz mı edildi? Bu sene lise ve orta mekteplere pek fazla tehacüm vardır. Geçen s0- nelere miabtle , bu sene bir misli faz- la talebe mekteplere kayıt ve kabul i- çin müracaat etmiştir. Maarif vekâle- $ mevcut sınıf kadrolarına göre değil, bütün müracaatların şimdilik namzet olarak kaydedilmesini bildirmiştir. Eylülün dokuzundan sonra lise ve or. ta mekteplere ne kadar talebe kayde dildiği anlaşılacak ve ona göre sınıf ve şube kadroları yeniden tesbit edi- lecektir. O zaman ihtiyaç nisbetinde ber mektebe yeniden şube maallimle ri de tayin olunacaktır. En fazla mü- racaat edilen mktapler Galatasaray ve İstanbul kız ve erkek hiseleridir. 14- tanbul lisesi mevcut kadroya naz yer olmadığı için bir kısım müraca, arı isaf etmek istememişse de, yapı lan tebligat üzerine yeniden talebe im kadrosunda bu sene tebeddü lât olmadığını bildirmiştir. Ancak mek tep türkçe muxIlimlerinden Sabri B. İstanbul kız. hisesi mü ü yin edildiğinden bu suretle bir edebi- yat muallimliği ve stajiyerlerden Mu- hittin Bey de müddetini ikmal ed>- rek Kadıköy lisesine muallim tayin ildiğinden bu suretle de bir diğer imi İzzet Zeki Bey de istifa ederek Ma ğuna intisap ettiğinden mektepte şim dilik üç münbal vardır. Bu üç münha le ve talebe kayıt ve kabulünün arka belere vekây ir. Vazifesinden istifa eden Eyüp orta müdürü İbrahim B. ayni mektepte riyaziye muallimi ola- k kalmıştır. Orta tedrisat kadrosun vuku bulan değişiklik üzerine ve- külete bazı Bey böyle bir itiraz olmadığım söyle- miştir. Evvelce yazdığımız gibi, mual- Jim mektebinin lağvından dolayı mual limliğe nakledilen müdür Saffet Bey vekâlete müracaat ederek bir müfet- tişi umumilik istemiştir. Bu müracaat tetkik edilmektedir. İstanbuldan Ana dohuya nakledilen üç muallimden iki- si erkek muallim mektebinden türkçe mmaallimi <5 sehir. O veli badar e hiahtep- lerin vaziyeti, smıf ve şube adetleri katiyet kesbetmiş olacaktır. Bu mek- tepler türkçe muallimleri arasında mü him değişiklik olmıyacağı temin edil- mektedir. ir giz P Bir talebenin şikâyeti Avrupada tahsil için talip olan İs- tanbul Jisesi mezunlarından Baha B. isminde bir genç dün Maarif vekil ve- kili Refik Beye bir istida ile müracaat ederek Avrupaya gidecek talebenin sıhhi muayenelerinin iyi yapılma: nı söylemiştir. Bu genç, evvelce aske- ri bbbiyeye girmek istediğini ve ora- Za'daha böyük bir mhki heyet boru runda muayene olarak sağlam çıktığı- nı, halbuki Avrupa imtihanlarma ta- Tip olduğu vakit sıhhi muayenede ken isimi, nde et- miştir. Dr. Refik Bey tahkik için or- ta tedrisat müdürü umumisii Fuat Be- ve havale etmiştir. Meccani talebe alamıyorlar Ecnebi ve ekalliyet mektepleri, bu sene iktisadi vaziyetleri yani le meccani talebe kaydetmiyecekleri- ni Maarif vekâletine bildirmişlerdir. Biçki ve dikiş mektebinde sergi Senelerden beri şehrin en bessiz ve tenha muhitlerinden biri olan Fatih Çarşambasında kendi kendine çalışan ye muhitine müft olan Sabriye Hanım gün yapılacaktır. Bu münasebetle mektepte bir senelik çalışma te- kâmülü gösteren bir sergi de açılacak tr. Talebe velileri aciyi 18 gün müd. detle ziyaret edebilcekle: “İkmal imtihanları aşa ii mekteplerde dünden pe GİY, a amda Küçük bankaların vaziyeti Mevduatı koruma kanunu, küçük bankaların muayyen sermaye mikda- on tamamlayın. tamamlamadıklar Sat bazı küçük bankalar, İstanbel çin konulması kanunen mecburi tutu- İan bir milyon lira asgari sermayeyi tedarik edememişlerdir. Bunlar da bir leşmeleri tavsiye edilmiştir. Şehrimiz. deki ecnebi banka şublerinden serma- yelerini matlüp mikdara iblâğ etmi- yen'er de faaliyetlerine nihayet ve- receklerdir. ——— — Efendi ile Landro Efendinin muhake- melerine 5 eylülde sekizinci ihtisas #mahkemesinde başlanacaktır. Marko iandro Efendiler, tevkiflerine itiraz etmişlerdir. O gün mahkemece bu hü- razlar olduğu yazılmış- | Adalara, Yalovaya, yola, seyahate dair Bir gün için Marmaranın yalım sahi lerine ufak bir seyahat yaptm. Şöylü Yalovaya kadar... Dönüşte de Büyük. adaya uğradım. Bazı notlarım var: — Yalovada ahbapuz oturmak güçtür. İnsanın canı sıkılıyor. — Yalovaya gidip gelme 60 kuruş- tur. Yalnız gitme 50 kuruş. Bununla acaba gidenlerin orada kalmamaları mı teşvik ediliyor? Belki de otellerde yer olmadığı için... — Oteller temizdir. Yemekler de iyidir. Lâkin otellerde ve otellerin ci- varmda sükünet yoktur. Ben geçen se- ne Vichy'ye gittiğim zaman kasabaya gece yarını varmıştım. Bir otele indim. Odamda yüzümü yıkamaya başlar dım, Bitişik odada oturan bir kadın az kalem aradaki duvarı yıkacaktı © kadar hiddetlendi ve bana musluğu kapamamı ve gürültü etmememi ih- tar etti. * Bir gece Yalovada kaldım. Koridor larda hizmetçilerin ve garsonların gö- rüşmelerinden tutun da (güya) has- talarm gezintilerine, — kahkahalarına kadar her şey sizi uyanık tutmaya yardım eder. Gündüz, uykusu zama- nında ise, meselli otelin önünde bul» nan bir boş otemobilin şoförünü ara" mak için, kapıcı yamağı klakson ça larak ları taşları çınlatır. Bu gü- rültü meselesinde beni gürültüden zi- yade, böyle yerlerde. gürülü etme. mek İzm geldiğinin bilinmemesi rah. siz ediyor. İsveçte, mahalle arasında horoz bes lemek yasaktır, sabahleyin halkı w- Jar gördüm. Bu levhalara benzer lev. halar, Çanakkale cephesinde de var- dı. Düşman hattına dört metre uzak «perlerin içinde ses etmemek, gürül bü etmemek lâzım geldiğini ihtar eder yazılar okumuştum. Büyük yazılarla) böyle levhaları Yalova otel rna asmalı! Çünkü © sessiz ve wee. İüzumundan fazla gürültü var. Meselâ Çinar otelinin önündeki kak vede oynanan tavlaların dübeş ve dü-. seş zarları öyle bir çatırdı ile oynanır ki, en derin uykudakilerin bile uyan- mamasına imkân y — parası 60 kuruştur, Bu pahalıdır, Daha ucuz, hele daha — basit . Bir dostum Kendisinden banyo ia aşın, buğu için ayrı para almışlar, bir di- İerinden bu ihisi için yalnız altmış ku- ruş istemişler. . Matbu ü bir tarife yoktur. Halbuki bu tarife pek kolay yapılır. İsterlerse ben bir tane yapıvereyim. — Avdet edeceğim gün Çizerler: da çan çaldı. Birinci çandan bekledim. İkinci çaldı kalktım ve is keleye inmek için otobüs. gittim. Bu- Jamadım. Oradaki belediye polisleri otebüsün gittiğini söylediler. Vapur altıya beş kala kalkıyor. Kaplıcalarla iskele arasındaki yolu otobüsler 17 da kikada alıyorlar. Benim O yetişemedi- ğim otobüs saat beşten evvel hare- ket etmişti. Bir daha dönmiyeceğini söylediler. Çünkü giderken boş gilt- miş... Mecbur oldum. Otomobille git- meye.. Otomobiller de iskeleye iki hi- raya giderler. Bu çok pahalıdır. İda- re buna da dikkat etmeli, Bir yere ne kadar ucuz gidilip gelinirse o kadar rağbet artar. Yalovada otobüs ve oto- kaç ie saatlerile birlikte bir tarife yapılıp, otellere, kahvelere asılma- lıdır... İsterlerse bu tarifeyi de yapabi- Hirim. Hem parasız!.. Milyonlar sarfe- dilmiş bir tedavi yerinin nakil larmı, ve münakale hayatını şoförle- rin keyfine bırakmak doğru olamaz. — Vapurun darlığı, yolsuzluğu, ra hatsızlığı hakkında bir şey söylemiye » Bu söz söylene söylene © ka- i ki; bu hatta işleyen eski Bağdat vapuru bu sözün yanında gi- cw gıcır yeni göl iyor. — Yalova dön bir akşam ada- da kalmak istedim. Meğer o aktam Yat klübü/de balo varmış. Yatak bul- mak için otel otel dolaştım. Ve bir gece bir tek yatak için üç buçuk Ti vermeğe mecbur oldum. Yalnız yat- mak için. Halbuki bu sene adadaki otellerin boş olduğunu ve fiyatların » söylemişlerdi. Hattâ üç bu- — Bu akşam bale olduğu için fiyat ları arttırdık. dediler... Dikkat ediyor için fiyatları arttır. münasebetile | belki sabaha kadar bütün ada uyanıktı. Otele ge- lip giden yolcuların gürültüsile ben bile wyanıktım.. Yalnız bir yer derin bir uykuda idi. Ada Kremi komisyon hakkında da bir talimatna- me hazmlayacaktır. Bu talimatmame: ye göre, kabzımallar, küfe üzerinden değil, meyve ve sebzelerin kıymeti ü- zerindn komisyon alacaklardır. Tali- matnam, vekâletin tasvibine arzedile