8 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

8 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarihi tefrika: 107 b diy O e İL Yazan: $.N. Har hakkı (büliyet) indir. Hasan Fehmi Paşa ve Mısır meselesi Mısır eyaletinin vermesi yea gelen vergi — Hazinenin hakkı — Evkafın da alacağı var varidatı,ne kadar?— Hasan Fehmi Paşa Mısır eyale- binin, Osmanlı devletine vermesi lüzum gelen ve fakat senelerden beri aranmıyan vergi ve haklarını şöylece tesbit etmiş! “1257 senesi muharreminde Mı- sır öyaleti Mehmet Ali Paşaya tev- cih buyrulduğunda: Beher taksiti dörder mahta tesviye ve ifa olun- mak üzere 1,330,000 riyal, yani mecidiye hesabiyle altmış bin kese akçe vergi tahsis olunmuştur. “Mısır eyaleti şahanesinin Meh- met Ali Paşaya tevcihini mutazam mun olan fermanı hümayunda me- maliki mahrusei mülükânenin sair cihetlerinde müttehaz ve mer'i o- lan usul ve kavaide göre ahaliden vergi alınacağını ve bunun nam namii hilâfetpenahiye © izafetle tarh ve cibayet olunacağı ve umum yekünu ne tutarsa, rubunun bilâ kaydü şart hazinei hümayuna tak- dim ve irsal kılmacağı musarrah bulunmuştur. *O tarihte battei Mısriyenin'u- mum varidat yekünu ikiyüz kırk bin kese akçeden, yani bir milyon iki yüz bin liradan ibaret bulun- masile bermucibi hükmü karar rubu olan altmış bin kese, yahut üçyüz bin lira hazinei devlete a- lnmuştar. “Bu esastan müsteban ve müte- hakkık olduğu üzere nisbeti meş- 1uta dairesinde Mısırın vergisi ne mikdara baliğ olursa, dörtte biri devlete ait olacaktır. “Netekim Mısır valisi merhum Sait Pa şa zamanında Mısırın va- ridatı arttığından salifüzzikir alt- mış bin kese akçe, yirmi ilâve sile seksen bin keseye iblâğ olun- muştur. “1281 senesinde Ciddeye mül - hak Masu' ve Sevakin memleha- larının hâsiletile varidatı sairesi için yedi bin beşyüz kese ayrıca kaydolunarak Mısırın varidatı u- mumiyesi tutarı üzerinden devle- tin hakkı, seksen yedi bin beşyüz liraya çıkmıştır. 1289 senesinde sadır olan fer- manı hümayun ve emri âli muci- bince, hidiviyetin usulü verâseti ekberi evlâda rapt ve şart kılma- rak maa Sevakin ve saire Mısırın varidatından saltanatı se- niyenin hissesi, nisbeti mukarrere dairesinde yüz elli bin keseye ya- ni yedi yüz elli bin altına iblâğ o- lunmuş ve 1285 senesinde sudur €- den bir emiri âli ile Zile iskelesi- nin Hidiviyete raptu ilhakından dolayı da on beş bin altın zammo- lunup Mısırın vergisi mecmuu pe yüz rana bin Soma doldu Mısırın rulmuştur, Berveçhi maruz kuyut ve muamelât ve filiyat ve maddi- yatile teeyyüt edip gelen esas hükme göre Mısır vergisinin vari- datı seneviyeye nisbetle dörtte bi- ri devleti aliyenin hakkı sarihi ol- duğunda şüphe bulunmadığından ve bu aslu esası tağyir ve tadil ede cek hiç bir emrü karar mevcut olmayıp hattâ eski ve yeni ferman lar ile hükmü mezkür teyit ve tec- dit ve kemakân ipka ve tekit oluna geldiğinden Mısır umuru maliyesi- nin tetkik ve tanzim ve tensikı si- rasında devletin vergi hesabatını gördürüp hakkını istemesi mukta- zi ve münasip olacağı ve binnetice hazinei devletin milyonlarca altın lira intifa ve istifadesi tabii idüğü nü arzederim. Hasan Fehmi Paşa,hükümeti s€- niyenin vergi hakkından başka Osmanlı padişahlarınm ve saire- nin (Haremeyn © şerifeyne) vakfettikleri ve kızlar ağaların, sadrazamları, Mısır valilerini mü- tevelli nasbeyledikleri pek külli yetli arazi ve akarattan dolayı da Evkaf hazinesinin ayrıca alacağı ve görülecek hesabı bulunduğunu arzetmişti. Fakat Hasan Fehmi Paşanın bu mühim lâyihası hasıraltı edildiği için memleket, devlet, hazine nef- ine bir faydası olmamıştır. Halbu. ki bundan istifade etmek, iyi ve müsbet bir neticeye ermek imkân, ihtimalleri vardı. Lâkin bu gibi ciddi işlerle uğra şacak olursa, Mısırla Osmanlı hü- kümeti arasında cereyan eden ba- 21 tâli ve hattâ hiç bir siyasi, ikt sadi, içtimai kıymeti haiz olmıyan meselelerin uçları pot çıkması yüz- üzdü. Bu ise kodamanlardan bir çoğunun menfaatine ked vura cak, tıkırında giden işlerini boza- caktı. Sultan Hamidin, bu lâyiha hak- | kında, etrafından sorüp | soruştur mamış © olmaması kabil değildi. Lâkin bahsettiğimiz gibi menfaat- lerin tearuzu dolayısile, fikri, mü- taleası alınmak istenen zevatın, Hasan Fehmi Paşanın fikir ve mü talcalarını çürütmüş , yahut devle tin kaygusuz başına siyasi badire- ler açabileceğini ileri sürerek Padi : şahın vehminden, vesvesesinden istifade etmiş olmaları çok muhte mel, İşte bu gibi veya diğer saik ve sebeplerle Hasan Fehmi Paşanın mütaleası kale bile alınmadı, ört bas edildi gitti. Kâmil Paşa ve Mısır meselesi ı Kâmil Pş. nın Mısırla alâka ve münasebeti — Kümil Ps. nın, Sait Pş. ya cevabı — Hacı AkifPş. ne diyor? Dünkü imtihana Cümhuriyet bayramında birinci ve ikinci komiserliğe terfi ZE eledi sab memurlarının imtihanı dün sabah saat 10 da vilâyette yapılmıştır. İmtibanda vali Muhittin, vali maavini Ali Rıza, Emniyet müdürü Fehmi Beylerle Emni- fet müdüriyeti şube müdürleri hazır dulunmuşlardır. lentihana ikisi se mezunu üzere hariçten de 6 efendi girmişi bunlardan başka 7 ikinci komiser, üçüncü komiser de imtihana girmişler- dir, İmtihan saat 4,5 a kadar devam etmiştir. İmtiban sualleri Emniyet Umum mü- dürlüğünden kazalı gelmiş. heyet hu- | giren Zabıta memurları zaranda açılmıştır, “İmtihan: evrakı Em- niyet Umum müdürlüğüne -gönderile. cektir, uzlani kazici geldi Dantzig'de hadise VARŞOVA, 7. A. A. — Düm, Dant- zig polis müdürü, serbest şehir Polon- ya komiserine, Polonya tebaasından bi risinin Hitlereiler tarafından uğradığı fena ni dolayi — teessüflerini Eililiremiştir. Ayi zamanda. Sübler'de tarbet yer hir 3 Polonya'lıyı meş ie öl ber verilmektedir. MİLLİYET CUMA $# EYLUL 1933 Yeni müzakereler Norman Davis temasla- rına devam ediyor LONDRA, 7 (A.A) —M. Nor man Davis ile Sir John Simon iki saat görüşmüşlerdir. Görüşme neticesinde, Paris" müzakereleri etrafında silâhları bırakma meselesinin ne vaziyette oldu- ğunu tetkik ettiklerini bildirmişlerdir. Temps'da bir yazı PARİS, 7 (A,A.) — Havas sından; Temps gazetesi günün yazısmda silâkları kontrol meselesinden bahsede- rek Amerikanın Fransız formülüne iş- tirak ettiğini bildiriyor ve diyor ki: — İngiltere daha şimdiden, bu for- wülü reddetmemeğe karar vermiş bu- İamuyor. Ve Mae Donald'ın plânı çer- çevesine sokmağa çalişıyor.,, Norman Davis'in Londrada Sir Jelin Sirmen ile yapmış olduğu görüş imeler şüphesiz meselenin bazı moktala- rını aydınlatmağa yarayacaktır. Diğer taraftan 18-19 da Pariste ya- pılscak ve tahmi merika ile İtalyanın da birer hası bulunacak olan İngiliz — Fraasiz görüşmeleri, £silâhları bırakma konfe- Tansı işlerinin tekrar başlanmasına mü- him bir âmil olacaktır, Bu görüşmeler birleştirilmiş ge, retlerdon mantıki bir şekilde netice lunması beklenilebileceğini ve vazgeçil- mesi icap eden ümitleri gösterecektir. Dollfuss istifa etmiyecek VİYANA, 7 (AA.) — M. Dollfus ile hükümetin istifa edeceğine dair ça- yialar, salâhiyettar kimseler tarafından tekzip edilmektedir. Viyana Katolik kongresi ile kurtu- luş bayramı, bütün dünyaya ( Dollfuss- ün Avusturya halkı nezdinde her za- mandan ziyade hürmet ve sevgi ile ta- Bınmış olduğunu ispat edeceklr, Avusturya - Alman hududu VİYANA, 7 (A.A) — İnnsbruck- da dolaşan bir şayiaya göre, son gük- lerde 3 otomobil İe bulunan Bazı Naziler, arazide tetkikatta bulunmak üzere Tyrol: hudulumu geçmişlerdir. Bu şayia tecyyüt etmemektedir. Sovyetler birliği - Italya misakı MOSKOVA, 7 (A.A.) — Econo- miskina Zizm gazetesi, Sovyetler liği - İtalyan misakımm siyasi değeri ne dikkati çekmektedir. Legkain dustrin gazetesi de, İtalyan tinin realist siyasetinden ve deni le Sovyetler birliği arasındaki betlerin kuvvetlenmesinden ehetnmi- yekle bahsetmektedir. Fasta isyan bastırıldı PARİS, 7 (A.A.) — Havas Ajan” bildirildiğine Çöte #las'mrmtakasında dirlik Ve i inde için yapılan harekâtler Bu mntakaya göndefilen ajan. Einstein'ı öldürecekler mi? LONDRA, 7 (A.A.) — Daily He- rald'a göre “Fehni i için bir mükâfat koymuştur. ebedi söküta kavuşturacak olana 1.000 lira verilecektir. Tezas'da kasırga EDİNBOURG, (Texas) 7 A.A, — Texas'da kasırgadan, Rio Grande membaı mıntakasında 32 kişi ölmüş, 1.500 kişi yaarlanmıştır. Bundan baş- kn Bronsville'de, 20, Hulingen'de 10 ve Rio - Hondo'da 2 kişi ölmüştür.. Yollardan geçmek pek güçtür. 'nüniçin araştırma işi güçleşmekte- dir. Bu sebepten yukarıda söylenilen rakamlar tahminidir. Meksika arazi- sindeki küçük köylerde daha başka kazaredeler olduğu xannediliyor. Z. rarlar milyonlarca dolara yükselmiş- tir. Bu hesapta, kâmilen mahvolmuş olan ve 12.000.000 dolar tahmin edi- len limon mahsulü dahil değildir. Halk açtır, sari hastalıklardan korku kayor. | M. Herriot Rigaya gidiyor RİGA, (A.A.) — M. Herriot, pa- Alimi, | j i zar günü buraya gelecek, Letonya hü. , kümetinin misafiri olacaktır. Konferansın tehiri Bul- garlara bildirildi SOFYA, 7 (Milliyet) — Dördüncü Balkan konferaAsı reisi M. Pap-“as- tasiu Bulgar Hariciye mezi İ Feranam hir edildiği İ grafnamede bildirildi. Balkan konferansı 3 Balkan hüküme- | & murahhaslarının arzusu üzerine te- hir edilmistir. Eylül esnasında Bul; murahhasları meşvul bulundukları şin konferansın tehir edilmesini iste- mişlerdir. Dördüncü Balkan konferansı Şelâ- Dikte toplanacaktır. Amerika ve içki yasağı MONTPELLİER, (Vermont) 7 (A, | A.) — İcki yasağı kanununun kaldırı. ması İehine vey verilmişti; yısı 21 olmuştur, Bir timarhanede facia MATEAWAN, (Nevyork hüküme- ti) 7 (A.A) — Bir timarhanede bir is- yan teşebbüsü olmuştur. Elinde taban- ca ile bir deli, bütün arkadaşlarını ser- best bıraktırmız, 60 gardiynna karşı dur. | muştur, İki gardiyan ölmüştür. Polis delileri ağlatıcı bombalarla yo- | la getirmiştir. HARICI HABERLER Kübada vaziyet Amerika en 8 en son dakikada müdahale edecek LA HAVANE, 7 (A.A.) — akşam çehirde mizbeten süküme Fakat, Cienfuegos'dan bildiri göre mağazalar yağma edilmi; tiago'da grevcilerle grev “aleyhinde bulunanlar arasında dövüşmeler olmuş- tar. LA HAVANE, 7 (A A.) —La Ha- vane'da sükünet vardır. Halk inkilâp- çı hükümetin vaziyeti idare edeceği- ni ümit ediyor. Vaşington, henüz kat' surette yeni hükümeti tanımış değil dir. Fakat yeniden kargaşalıklar ol- madığı takdirde tanıyacağı yor. Amerika tarafından müdahale ak son dakikada ol caktır.. Vaşington böyle bir hareke- tin, lâtin Amerika ile münasebatını güçleştireceğinden endişe edili M. Roosevelt, bu memleketlerle ri ve siyasi münasebatı daha sıklaştır. mak niyetindedir. LA HAVANE, 7 (A.A.) — Vasi. yet te hiikeli olduğu takdirde Ameri- ka tebaasının Amerika harp zemile rinin tep menzilleri himayesinde h bir otele iltica etmeleri bildi, miştir. Leygues'in yerine Hariciye vekilimiz taziye telgrafı çekti PARİS, 7 (A.A.) — Müstemleke nazırı M. Sarraut, M. Leygues'in yeri ne Bahriye nazırı olmuştur. Seine - et- Oise mebusu eski iş nazırı M. Dalimi- er, M. Sarrgut'nun yerine müstemle- ke nazırı olmuştur. Hariciye Vekilinin taziyesi Fransa Bahriye nazırı M. Georges Leyguos'in vefatı © müm M. Paul - Boncour Tevfik Rüştü Bey'den su telgrafı almıştır; “Bahriye refikinizin vefatını tees- sürle öğrendim. En derin ve bürmet- kâr taziyelerimin kabulünü rica ede- rim,” M. Nadolny gidiyor BERLİN, 7 (A.A.) — Almanya nın Ankara sefiri M. Nadolny, Alman yanın Moskova sefirliğine tayin olun- muştur. Kadın tayyareciler ORYL, 7 (A,A.) — Fransız kadın tayyarecisi Madeleine Charmaux, Fas, Cezair ve İspanyada büyük bir seyahat yaptıktan sonr Oriy'ye dönmüştür. Bu seyahat sekiz ay sürmüştür. Tayyareci 85 beygir kuvvetinde bir seyahat. tayyaresi ile 17000 kilometre yapmıştır. Prens de Galles BLARRİTZ, 7 (A.A) — Prens de Galler, Balmoral'a pek yakında döne cektir, Faşist teşkilâtının tetkiki ROMA, 7 (A,A) — Romanya mil- Ni çiftçi fırkası reisi M. Goşa buraya gelmiştir, Faşist teşkilâtimi tetkik O©- docaktir. Tütün konferansında yunan murahhasları ATİNA, 7 — Mösyö Bükalbaşı ve Mös yö Rodopulos, Mösyö Gregoriyadis tü- tün konferansma iştirak için bugün İs- tanbula hareket edecekler, Konfe. vans şark tütünleri meselesini ve teşki- li geçen sene İstanbulda takarrür et- miş olan tütün bürosu meselesi ile iş- tizal edecektir. Lord Grey ölmüştür LONDRA, 7 (A.A.) — Lord Grey ölmüştür. Onuncu yıl Eser hazırlayanlar vaktin- de müracaat etmelidirler ANKARA, 6. A. A. — Cümhuriye- tin onuncu yılını kutlalama yüksek komisyonundan : Cümhuriyet ilinmin onuncu yil dönümünü kutlulama kanununun yedinci maddesi * Cümhuriyetin © nuncu yılını doldurması münasebe- tiyle meşredilip Maarif vekâletince tespit edilen ve Nafia vekiletine bil- dirilen matbualardan posta ücreti a- Mumıyacağını gösteriyor. Bu maksada uygun eser hazırlıya- rak meşreden ve edecek zatların ka- nunun bu maddesinden istifade için vaktinde Maarif Vekületine müracaat etmeleri lâzımdır. Yüksek komisyon alâkalıdara kanu mun bu maddesini vaktinde hatırlat- mayı vazife saydı. Bayram günlerinde ucuz tarife ANKARA, G.A. A — Cümbhuri- yetin onuncu yılını kutlulama yüğesek komisyonundan : Onuncu Cümhuriyet bayramı gün- Evinde yolcu tarifelerinde tenzilât yapılması için yüksek komisyon rica- wa İzmir'de Körfez vapur idaresi, İzmirde Rıhtım tramvay şirketiyle, Usküdar halk tramvay şirketi ve şark demiryolların ana hat ve ban liyöde kabul cevabı vermiş ve yük- sek komisyon bunlara teşekkür et- İİ miştir. | Fevzi Pş. Hz. şerefine ziyafet İZMİR, 7 (Milliyet) - - Müşir “evzi Paşa Hazretleri bugün Yaman lar dağına gittiler, çocuk yuvasuğ ?e sair bazı yerleri ziyaret ettiler. Akşam kamandanlık lef bir ziyafet verilmiştir. tarafından askeri mahfilde şereflerine mükel- a Onbinlerce İzmirli dün gemileri- mizi, Yavuzu gezdi IZMIR, 7 (Milliyet) — Donanmamızın diğer parçaları; Hamidi ye, Mecidiye, Tınaztepe ve dört tahtelbahir bugün limanımıza geldi. Halktan on binlerce kişi kı Yavuza körfez vapurları taşıdı. gemilerimizi, bilhassa Yavuzu gezdiler. Hal- Onuncu yıldönümü için marş ANKARA, 7. (Milliyet) — İstanbul komitesinin Cümhuriyetin o nuncu yıldönümü için ayrıca hazır! ve kabul edilmiştir. Marş şöyle baş- çet Kemal B. tarafından yazılmış lamaktadır: atmış olduğu marşın gültesi Beh- Bize on yıl ne mutlu yeni bir yurt yarattık. Eroinciler dün ihtisas mahkemesine verildiler Şebeke azasından daha iki kişinin Pariste tevkif edildikleri söyleniyor Dünkü nüshamızda eroinci'erin va sıl yakayı ele verdik izli ima lâthanenin nasıl keşfedildiğini, kimle rin nezaret altına alındıklarını kimle rin sorguya çekildiğini bütün tafsilâ- tile yazmıştık. Yapılan son tahkikatın sonra, cü- rüm tamamile sabit olemus, gizli bir tarafı kalmamıştır. Zabıta, dün de eroin imalinde ça- lsşan dört kişiyi mezzret altına almış- tır. Bunlardan biri, eroin imalâthane- sinde ustabaşılık vazifesini göre İlya isminde biridir. Dün, Alber Kaldire- nun Osmanlı bankası İstanbul şubesin de kiraladığı kasa da aranmışsa da bir şey bulunamamıştır.. Zabıta geç vakte kadar meşgul olarak maznunla- ra sit tahkikatı bilirmiş ve suçlula- rı mevcuden ihtisas mahkemesine tev di etmişi Suçlular madenci İzzet, imalâtha- ne sahibi Hikmet Beyleric vasıtacı Kaldrion imalâtçı İlya ve diğer üç ar kadaşıdır. Şebeke azasndan Soyteryadisle kardeşi Nikonun şimdiye kadar Pa- riste tevkif edilmiş olması kuvvetle muhtemeldir. Banker Safran cürmü simdiki balde sabit olmuş değildir. Maznunların muhakemeleri mi Balıkesirin Kurtuluş günü Balikinilr kurtuluşu heyecanla kutluladılar BALIKESİR, 7 (A.A) — Balıke- sir dün kurtuluşunun on birinci yıldö- nümünü coşkun tezabüratla kutluladı Bu münasehetle Balıkesir takımı ile Bandırma takımı arasında bir maç ya- pılmış, Balıkesir sporcuları üçe karşı altı sayı ile müsabakayi kazanmışlar. dır, Büyük Millet Meclisi reisi Köz Paşa Hazretleri öğleden evvel belediye- ye gelerek kurtuluş bayramı tezahüra- lını ve öğleden sonra müsabakayi niha- yete kadar takip etmişler ve akşam şe- reflerine verilen müsamerede bulun- muşlardır. Aydınlılar kurtuluşlarını kutluladılar AYDIN, 7 (Möliyet) — Aydın kurtuluşunun o Tl inci | yıldönümünü Aydınlılar çok beyecanla kutlaladılar. Sabah kahraman askerlerimiz istirdadı tanzir ettiler. Öğleden sonra muhte- şem zafer alayı yapıldı, Gece fener a layı ve eğlenceler tertip olundu, Hima- yeletial 70 çocuğu sünnet ettirdi, Bü- yük kurtarıcıya Aydınlıların şükranları bildirildi, Kaçakçılık vak'aları ANKARA, 7 (A.A) — Eylülün birinci haftası içinde 41 kaçakçılık vakası olmuştur. Biri ölü olmak üzere 95 kaçakçı yakalanmıştır. Üç bin ki- | lo gümrük kaçağı 1500 kile inhisar kaçağı 7 tüfenk 1500 defter sigara küğıdı ile muhtelif cinste 199 hayvan tutulmuştur. Amerikanın yeni bir kruvazörü PHİLADELPHİE, 7 (AA) —ı milyon dolara mal olmuş olan Minne- apolis kruvazörü dün akşam denize in iştir. Bu kruvazör, Londra kon- feransı tarafından yapılmasına izin verilmiş olan 18 kruvazörden on üçün cüsüdür. Bir Yunan vapuru battı MARGATE, 7, A. A. — Cemuhi Ame rika'dan gelerek Londraya giden Yunan vapuru Arehin bu gece Margete açıkla- rında, Frehebert vapuru ile çarpışmış- fen yapılacaktır. Nasıl satıyorlardı? Evvelki gün Beyoğlunda gene bir hâdise olmuştur. Şoför Aptullah E£, Galatasaraydaki boyacıda | İsmail is minde birisine ayakkaplarını boyatar. ken söz eroin bahsine intikal etmiş, İsmail; — İstersen sana da bir paket geti- reyim demiştir. Şoför Abdu'lah bunun üzerine İsmnile bir lira vermiş ve pa- rayı alan İsmail dükkândan fırlayıp gitmiştir. Şoför yarım saat beklemiş, sonunda İsmail elinde bir papketle dükkâna gelmiştir. Şoför Aptullah Et yakasına yaptı miş ve merkeze götürüp teslim etmek istemiştir. Yolda İsmail Şoför Aptul- lah Efendinin elinden kurtularak kaç Pakrat vasıtasiyle Kal- le bir kadından aldığım Pakrat ve Kalyopi de yaka lanmıştır. Muhafaza umum kumandanı geldi Gümrük muhafaza umum kuman- danı Seyfi Paşa, dün şehrimize gel- miştir. Kumandan Paşa, meydana çi karılan eroin kaçakçı şebekesi hak- kında muhafaza baş müdürü Hasan Beyden izahat almıştır. Paşa, birkaç gün şehrimizde çalışacaktır. . Gayrimübadiller Anlaşamıyorlar Hatta cemiyetin feshedil- mesini isteyenler de var Gayrimükadiller kongresinde, bü- yük münakaşalar olmuş, bir kısım a- za, rey vermiyerek salonu terketmiş- lerdi. Yetmiş seksen kişi kadar tahmin 0- lunan bu muhalif grup, kongrenin gay ri kanuni olduğumu, intihabın feshe- dilmesi lâzım geldiğini iddia etmekte- dirler, Diğer etaraftan yeni intihap olu- nan idare heyeti azasını memnuniyet. le karşılamayanlar vardır. Bunlar, sabık heyeti idarenin Ankarada yap- tığı temasların çok faydalı olduğu ka Psp“: evvelki seneki kongrede büyük hoş Butsuzluklara sebep olduğunu ileri sü renler de var. Hattâ bir kısım gayrimübadiler, şimdiye kadar müsbet bir faydam gö rülmiyen cemiyetin feshine ve gayri- mübadiller istihkaklarının kat'i suret te tasfiyesi için hükümet merkezi nez- dinde temenniyatta bulunulmasma “yi le taraftardırlar. Gayrimübadüller, yalmız takdiri kıymet komisyomunun Ankaradan tekrar İstanbula nakli nol tasımda birleşmekte ve bunu hep bir- likte temenni etmektedirler. Ordu kıyafeti kararnames Ordu kıyafeti için tertip edilip he- yeti vekilece kabul edilmiş olan yeni resmi gazetenin 5 eylül ta- rihli sayısında intişar etmiştir, Mebusların tetkik seyaha' AYVACIK, 6 (Milliyet) — Tetkik seyahatine çıkan vilâyetimiz meb'usla- rından Şükrü ve Orman Beyler refakat lerinde vali bulunduğu helde kasaba mıza gelmişler ve müteakiben Bayram ca hareket etmişlerdir. İki Fransız denizaltı gemisi gelecek SOFYA, 7. (Milliyet) Eylülün ortalarında iki Fransız 8 nizaltı gemisi Varna ile Burgaz zi tır. Archin bir saat (sonra batmıştır. Tayfası kurtarılmıştır yaret edeceklerdir.