9 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

9 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Mektepler Açılırken. Tehacüme rağmen müra- caatlar geri çevrilmiyecek Eylülün ikisinden itibaren Ankara vilâyetinde merkez ve mülhakat ilk mekteplerine talebe kayıt ve kabulüne başlanmıştır. Bu sene merkez ilk mek- teplerine yalnız 926 doğumlu çocuklar kabul edilmektedir. Mülhakat mektep vaziyeti daha müsait olduğu mül- hakat ilk mekteplerine 1927 doğumlu olanlar da kabul edilmektedir. Kayıt ve kabul işleri her gün sabah dokuzdan aşkam 17 ye kadar devam etmektedir. İki gündenberi kaydedilmek üzere müracaat edenlerin çokluğuna bakılır- sa bu sene yeni talebe sayısının çok ©- İacağı anlaşılmaktadır. Kayıt muamele- sine başlı anca! ün olduğu hal. de merkezde kaydedilen ve 926 doğum- lu olan çocukların sayısı bini geçmiş Bir, Geçin sene yeni kaydedilen talebe- nin sayısı 1600 Bu sene iki günde yazılanların bini gecmiş olması yeni ta- İebe savısmın iki bini geçeceğini tah- min ettirmektedir. Buna rağmen. vilâyet hiç bir müra- €aatm geri çevrilmemesini kararlaştır. mış ve Maarif ideresince bütün mek- teplere bu yolda tebliğat yapılmıştır. Talebenin çok olduğu yerler bilhas- sa; Yenisehir, İsmetnasa mahallesi. Ha mamönü, Cebeci ve Hisar semtleridir. Avm on üçünde Maarif müdürü Rah mi Bevin riyasetinde ilk tedrisat mü- fettişlerivle mekten baş muallimleri ton İsnacsklar. kaydedilen çocukların hen, min okutulması için Maarif müdürl ce tesbit edilen tedbirlerin tatbiki hı susnnu görüşeceklerdir. Kuvvetle | tahmin ine bu talebe enkluğu karsısında biri kinci ve üçüncü smıflarda yarım gün tedrisat yapmak mecburiyeti hâsl ola- caktır, Üç ay daha ANKARA (Milliyet) — Müdde ti eylül sonunda bitecek olan De- miryollar mütehassısı Charles Bell Galatasaraylılar Ankarada Karadeniz havuzunda Ankaranın biricik derdi Vesaiti nakliye işi yakında halledile- cekse de o zamana kadar.. ANKARA, 5. (Milliyet) — Ostan- bul gazeteleri İstambal tramvayların dan şikâyet ededursun, biz (de oto- büslerden feryatta devam edelim.. 1s- tanbulu bilmeyiz amma, bizim otobüs ler için feryadımıza aldıran yok.. Bu günkü resmimiz bir otobüsün içini gös termektedir.. Bu otobüs on bir kişilik olduğu halde şoför ve biletçiden ma- ada on iki müşteri almış ve kel ayı- bından maada , müşterilerinin bir de bu suretle istirahatlerine (!) himmet eylemiştir. Otobüste yüzleri görünen zevatın Ankaranın tanınmış, belli baş hı simaları olduğunu teşhiste Ankara- ls karilerimiz müşkülât çekmezler, Te sadüfen bu otobüse binmek azabına duçar olan foto muhabirimiz, bu yol- cu zevatın şikâyeti üzerine şu resmi çekmiştir. Ankaranm biricik derdi o- lan vesaiti nakliye meselesinin pek ya kında halledileceğini Ankaralı olan m a ANKARA, 5 (Milliyet) — Yaya | kaldırımlarının bilhassa en kalabalık za- İ manlarında ve bu kaldırımların en işlek yerlerinde gurup gurup insanların du- | rup yekdiğerile uzun uzun konüşarak yolu kapadıkları her gün tesadüf etti- ğimiz ballerdendir. Bir şehirli için riayet edilecek pek çok kaideler vardır; bunlardan birisi de halkın geçişine mani olacak tarzda ve anlattığımız şekilde yolu kapama- maktır, dar da bu candan bezdirici derdi bir dereceye kadar asaltmasını belediye- mizden ricada ısrar etmek te esaslı bir vazifemizdir. Yazdık, tekrar yazaca- ğız. Belediyemizden bu mesele hak- kında halkın istedikleri şünlardir: | zifemizdir, Ancak, bu O zamana ka. 1 — Ihtyaca göre muayyen saate lerde, muayyen istikametlere araba- nın dolması beklenmeden seyrüsefer temin etmek, rileri hasta edecek kokan biletçilerin temizliğine dikkat ettirmek, 3 — Fazla müşteri aldırmamak.. Bunlar temin edilirse, yeni şirket işe başlayıncaya kadar halk bir müd- det daha ve bir derece rahat edecek- tir. Unatulmamalı ki Ankara nüfusu , nun yüzde ellisinden fazlası bu ara- balara binmek betbahtlığına maruz- dur ve biz bu ricamızla onlarış arzu- “ Halkın geçeceği yolları kapatanlar Şehirlinin ba halini gören köylüle- rin şehre geldikleri vakit bazı acemi- likler yapması da pek tabüdir. Meselâ resmimizin birisinde görülen köylüler, Klüp sinemasının yanında tıpla kendi evleri içinde imiş gibi yangelip yaren- lik etmektedirler, Şehirlilerin bir çok (kayıtsızlıkları yanında köylülerimizin bu hallerinin pek hafif kaldığını karilerimiz anlamak» ta müşkülât çekmezler. in konturat müddeti üç ay daha | ve olmayan karilerimize bidirmek va temdit iştir. ANKARA, 8 (Milliyet) belediyesi evlenme memurluğunca son hafta zarfında Sivrihisartı demirci Kâ- mil Efendi ile Çorumlu Sabire Hanı- mun, İstanbullu şoför Hikmet Şaban E- fendi ile İzmirli Emine Hanımın, Nafia vekâletinde memur Ankaralı Haydar e fı ie Ankaralı Nesime Hanımın, Nüveyde Hanımın, Yekpazarlı amele Mustafa Efendi ile Yekpazarlı Fatma Hanımın, marangoz Razgratlı Hakkı Efendi ile Atıkaralı Nesime Hanımın, Istanbullu kahveci Isa Efendi ile Tur. Dovalı Fatma Hanımın, muallim Koça- pal: İbrahim Şinasi Beyle İstanbullu Fatma Adalet Hanımın, Evkaf memur- larından Dağıstanlı Mehmet Nuri Bey ile Sivaslı Fahriye Hanımın, Boyabatlı mühendis Mehmet Bahaettin Beyle Al man tebeasından Anna Hanımın nikâh. ları kıyılmıştır. Ankara Numune Hastahanesi Baştabipliğinden: Hastahnemize muktezi 296 kalem eczayi tıbbiye, sargılı- bez, pansumanlık tülbent bezi, 37 kalem lâburatuvar eczası ve 28 kalem lâboratuvar malzemesi bir kalemde olarak kapalı zarf usulile 12 kalem rontgen alâtı keza kapalı zarf usulile; 67 kalem kulak, boğaz, burun, göz, idrar yolları ve dişçi âlâ- tı ve dişçi eczası aleni suretle yirmi gün müddetle münakasa- ya konulmuş ise de teklif olunan fiyatlar haddi lâyik görül- mediğinden 31 Ağustos 933 ten 20 Eylül 1933 çar- şamba gününe kadar yirmi gün müddetle temdi- den tekrar (o münakasaya konulmuştur. Takas kalktı- ğmdan tekliflerde bu cihetin nazarı dikkatealmma- sı lâzımdır. Taliplerin yevmü mezkürda yüzde 7,5 teminatla- riyle birlikte saat on dörtte hastahanede müteşekkil komisyo- na ve şartname ve listelerini görmek için de İstanbulda Sıh- hat ve İçtimai Muavenet Müdiriyetine ve Ankarada Hastaha- ne idare memurluğuna müracaatları ilân olunur. (4562) 6216 , Pa Piyango Müdürlüğünden: Nümuneleri veçhile sevk o müdürlüğü deposunda mev- cut 23,000 adet birinci ve ikinci sınıf arap harflı evlenme cüz- danlarınmnın maroken kapları ile 13,000 küsur defter kapakla rı satılacağından taliplerin 11-9-933 pazartesi günü saat 15 te Komisyona müracaatları. (4715) Hali tasfiyede bulunan Uşak Terakkii Ziraat Türk Anonim Şirketinden: Sirkecide Meymenet Hanı altında 70-72 numaralı Yeni Sebat Nakliyat Sirketi anbarlarında balye halinde mev. ve Şirketimize ait 30,000 adet küspe çuvalı tellâliye resmi ve bilcümle masraflar alıcıya ait olmaküzere 14 Eylül 933 per şembe günü öyleden sonra saa? on dörtte açık arttırma ile satı lacağından talip olanların yüz le yedi buçuk nisbetinde temi- natı naktiye vermek şartile yukarda yazılı tarih ve saatte mez kür an» inde hazır bulunmaları ilân olunur, (4730) | 2 — Arabaların ve bilhassa müşle- lara tercüman omaktaylır. Şehrin içme suyu Elmadağında borular döşeniyor, 145 metrelik bir tünel açıldı Ankarada otobüs yolculuğu me suyunun temini için içme suyu ke onu tarafından çizilen prog ram dahilinde yapılan işlere devam e £ içinde halen en mühim- mi Elmadağında yapılan ve gerek es kiden mevcut ve gerek yeniden bulu- nan sekiz memba: iki koldan toplıyarak Çankayaya akıtacak boru döşenme işi- dir. Elmadağında her iki kolda da ame- liyat yürümekte / ve boru döşenme işi- nin zamanmda bitmesine çalışılmakta” Dağın yüksek mmtakalarındaki mem baları topliyacak kollardan birinin üze- rinde ve meyil derecesini temin maksa- diyle bir tepenin altından geçecek bo- rular için açılan tünelin delinmesi bit- miştir, Tünel tam yüz kırk beş metre mi santim uzunluğundadır. Tünel 'den geçecek borular topı ü cektir. Yalnız kışın bor $ı için tünelin iki tarafında ve zemin- den yüksek olmak üzere tünele girecek kapılar yapılacaktır, Yapılacak kapılar birbirinden uzak- olacağı için tünel içine soğu- ğun girmesine mani olacaktır. Dağın en yüksek mıntakasımdan mem ba sularını toplıyacak olan bu iki kol boru döşenmesi bir aya kadar birbirine kavuşacaktır ve ondan sonra da ana bo- ruların döşenmesine ve ferşiyatın Çan- kayaya ulaşmasma çalışılacaktır. A arasında boru döşeme işleri Kaleiçi ve Mamak taraflarında da devam etmektedir. Mamak'ta büyük boruların İspirtolu içki Hariçten bir kiloluk açık numune getirilebilecek ANKARA, (Milliyet ) — İspirto ve ispirtolu içkiler inhir sarı kanuna ait talimatnamenin ikinci ve sekizinci maddelerine şu fıkralar ilâve edilmiştir: “Ancak bu nevi ispirtolu eşya" lunan ticaret eşyası muamelelerin den ticari kıymeti haiz olmayan ve en çok yüz gram ağırlığında bu den inhisar resmi alınmaz. Nümunelerin hususi kaplarda bulunması ve üzerlerine nümüneliki olduğunu mübin bir etiketin yolla| yan Fabrika veya komisyoncu tara-| fından yapıştırılmış bulunması şart tar.” “İnhisar idaresinde imal ve istihi sali kabil olmıyan ispirto ve ispirt lu içkiler, inhisar i adesile memlekete £ sokulabilir. Mecmuu bir kiloyu geçmemek ve konuldukları şişeler açık bulunmak şartile yolcuların beraberlerindel getirecekleri ispirtolu içkilerin im hisar resmi alınarak memlekete 56) kulmalarına müsaade edilir. Ea döşenmesine yeni başlan: Yapılar bu ana boru döşenme işi, gelen suyun doğrudan doğruya kale altındaki büyü hazneye akıtılmasını temin edecektir. | Kaleiçi boru döşenme © işi de bir çok zorluklara rağmen günden güne ilerle” mektedir, Ameliyatın sokak aralarında) taş ve kayalar arasında yapılması bu işil çok güçleştirmektedir. Eski Osmanlı Bankası binası civar-r da ve Adliye Sarayı arkasındaki sahada yapılmasma başlanan ikinci o büyük su| haznesinin inşası da ilerlemektedir. Şise diki halde haznenin toprak tesviye! temel işlerile uğraşılmaktadır. | Şehrin) &n eski bir su deposu ve şehrin sıkıştığl zaman güvendiği tükenmez bir kuyusu! olan Hanımpınarında yeni tulumba tesi" satı yapılması tekarrür etmiş ve ihalesi) de yapılmıştır. Hanımpınarındaki bu te' isat bir, bir buçuk ay içinde bitecektir) Burada bina ve müstahdemin ikametgâbi da yapılmıştır. | Su Komisyonu Fen heyeti bir taraftaf bu işlerle uğraşırken diğer taraftan da yeni su membaları bulmak ve şehir sur yunu çoğaltmak için çalışmaktadır. Sahnepmarından bir kilometre kadari daha ilerideki vadide yapılan beş artezi: yen ona iblâğ edilmiştir. Bunların mun- tazaman ölçülmesine, su cereyanının tet kikine devam edilmektedir, Mevcut ar- teziyenlerin ölçülmesine o devam edil“ mekle beraber daha bir miktar artezi- yen açılması da kararlaşmıştır. Bu tet- kikat en az daha dört beş ay devam e- decektir. Tetkikatın vereceği neticelere göre bu membalar hakkında bir karar verilecektir. SATILIK Boğaziçinin en kıymetli ve şerefli bir-mevkiinde Kıymeti Muham- Mahallesi Sokağı menesi Lira Kuruş 21158 25 Mevkii Boğaziçi (oOKuruçeşme < Küruçeşme cad- desi 16930 00 » ” 18459 00 » ” » Istanbul Vilâyeti Milli Emlâk Müdürlüğünden: 1 Eylül 933 T. den itibaren (o İstanbul Defterdarlığı mülgadır. Defterdarlık muamelâtı İstanbulda, Beyoğlunda, Üsküdarda, ihdas olunan 3 tabakkuk ve 3 tahsil müdürlükle | rile milli emlâk müdürlüğü tarafmdan idare olunmaktadır. İşlerin cereyan ettiği mmtakalara göre alâkadarların mez kür müd “lüklere müracaatları lüzumu ilân olunur. (4665) Emlâk Harita No. sı No. sr Eski 105 Yeni 119 119 4 105 2 2 119 105 — 1 bugün kömür depoları olarak kirada bulunan iki parça arsa ile bir parça arsa ve üzerindeki sahilhane Istanbul Evkaf Müdüriyetinden: Mıktarr Cinsi 3296 metre murabbaı arsa ve üzerindeki sahilhane 3242 metre murabbaı arsa, 3533 metre murabbaı arsa, Be Kurüçeşmede bir tarafı tramvay caddesi ile mahdut lebideryada kâin sahilhaneden'müfrez ve yukarda muhammen kıymetlerile mahalle, sokak, emlâk ve harita No. ları ve miktarları yazılı ve halen kömür deposu olarak kullanılan sahilhane ayrı ayrı satılmak üzere kapalı zarf usulile 2 Eylül 1933 tarihinden itibaren müzayedeye çıkarılmıştır. 30 Eylül 933 tarihine müsadif ocumartesi günü saat 15 te İstanbul Evkaf Müdüriyetinde caktır. Taliplerin müzayede ve münakasa ve ihalât kanunu ahkâmı dairesinde muhammen (kıymetlerinin yüzde yedi buçu- ğu nisbetinde teminatı muvakkatelerini ve teklif mektuplarmı muhtevi zarfları tayin olunan gün ve saatten evvel İdare Encü menine tevdi eylemeleri ve haritalarını görmek ve şeraiti sairesini anlamak isteyenlerin her gün öğleden sonra mezküre Mahlülât İdaresine mü:acaat eylemeleri ilân olunur. (4530) | gem arsalarla İhaleleri İdare Encümeninde yapıla- Müdüriyeti Haberiniz var mı? ASRi MOBiLYA MEŞHERi Bütün malları üzerinde azami tenzilât yapmıştır. İstanbul Rızapaşa yokuşu 66 No. Umumi Neşriyat ve Yazı İş ler Gazetecilik ve wzi. Telefon 23407, (6964) Müdürü ETEM İZZET Matbaacılık T. A. Ş.