17 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

17 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Mühim bir mesele karşısında Gazeteler yazıyorlar: Belediyece bir tavuk mezbahası açılmak tasavvuru varmış. Çok mü- kemmel... Zaten bunda geç bile ka ummıştı. Böyle etleri kuvve! trölden, suları sütleri sıkı geçten, bütün havayici pek dakik bir mürakabeden &€ çen dört başı mamur bir şehirde tavuk kesimi uluorta herkesin key fine bırakılamazdı, bunun da bir zaplürapt alcına alınması icap €- derdi. Keyfiyetin belediyemizce na- zarı itibara alındığından dolayı çok müteşekkir olmalıyız. Şimdi bu hususta yapılacak ii gayet basittir: Hemen belediye er- kânından bir tetkik heyeti vücuda getirmelidir. Yeni mezbaha dün- yanın en modern mezbahaların- dan biri olmak iktiza edeceğinden bu heyetin doğrudan doğruya A- merikaya izamı “lâzımdır. Hattâ bu heyet, sadece Şimali Amerika şehirlerindeki tavuk mezbahaları üstünde etüt yapmakla iktifa et- memeli, Cenubi Amerika şehirle- rini de dolaşmalıdır. Bir iddiaya göre kümes hayvanatına Avustral. yada çok ehemmiyet atfedildiği i- çin bu heyetin seyahatini, oraya kadar temdidi de fena olmaz fik- rindeyiz. Dönüşte heyetin, Amerikanm şarkından hareketine göre yol üze- rinde olan Avrupa şehirlerindeki; Amerikanın garbinden hareketine göre keza yol üzerinde olan Japon ve Çin eyaletlerindeki tavuk mez- bahalarını görmesi de faydalı ola- cağını tahmin ederiz. Meselenin pek müstesna olan e- hemmiyet ve şümulüne mebni bu hususta böyle esaslı bir tetkik se- yahatine lüzum ve zaruret olduğu ir. Bu kısa seyahatten o avdetten sonra heyetin mufassal bir rapor vermesi lâzımdır. O tak- dirde bu rapor üzerinde tetkikat yapmak üzere derhal bir komisyon teşkil edilmelidir. Bu komisyonun vazifesi, tetkik heyetinin raporla- , yeni » mezbahanın serçeden hindiye kadar burada ke- silecek hayvanların muayene tarz- yarımı ve kesim tarifelerini tanzim etmek olmalıdır. Komisyon, meselenin ehemmi- yetini gözönünde tutup mesaisin- de teenni ve dikkatle hareket ede- rek asla istical göstermemelidir. Tecrübeler mezbanın belediye için kıymetli varidat membaların- dan madut olduğunu ispat ettiği için yeni açılacak tavuk mezbaha- sının her halde belediyeye mühim bir gelir temin edeceği muhakkak. ur. Binaenaleyh bu yeni mezba- hanm kasasından belediye kasası- na akacak para kanalını Karaağaç mezbahası kanalile tevhit ederek akım kuvvetini artırmak ta üze- rinde durulacak (o pek mühim bir meseledir. Bu makalenin dar hacmi bu işin tetkikine müsait olmadığı için onu başka bir yazımızda tetkik edece- üz. Salâhaddin ENİS BORSA (iş Bankasından alınan cetveldir) 16 EYLÜL 1933 Akşam Fiatları “Tahvilât Bi 9750 $ Elekirik 1533 İatikrası 88. — “ Anadolu Hisse 2750 pi 320 . hariye © 1528 k ÇEK FİATLARI 1206 8 “070 32925 Prağ Yiyin Mina Atina > Cenevre Sofya Amsterdam 9 838425 24378 61325 17,04 NUKU Kuruş 167 &w Moskova (Satış) 106725 E Kuruş 1 Şile, 1 Pezeta 3 Mark 1 Zeleti Av. 2450 16 48 2 033 —EBEBEB 5 Banknot kabem, Sanayiciler Arasında Teşviki Sanayi Kanunu için anket yapılıyor Ticaret odası, teşviki sanayi kanu- nunun tesirleri ve faideleri hakkında tanayiciler arasında bir anket yap- maktadır. Bu ankete göre, fabrika- hakkında da törlerin fikirleri sorulmuştur. Vehbi Beyin mezuniyeli Ticaret odası kâtibi umumisi Vehbi Beyin mezuniyeti ay sonunda bitecek ör. Tahmil ve tahliye ücretleri Liman tahmil ve tahliye ma: rının yüksekliğinden bahisle b: kâyetler vaki olmaktadır. fe knmisyonu, gelecek ni tahmil ve ta bit ederken bu dikkate alacaktır. fabrika- Gelecek Yunanlı tacirler Şehrimize geleceği yazılan Yunan tacirleri mürekkep heyet, ayın ZI inde muvasalat edecektir. Tü ret odası, heyeti istikbal için bir ram hazırlamaktadır. Yunanlı ta ler, şehrimizdeki fabrikaları cek ve sarayiimiz hakkında tı ta buluna Şereflerine zi, 'er verilecektir. Sigorta şirketlerinin vergileri Sigorta şirketlerinin, devlet ve be- lediye vergilerini müşterilerden alma larından şikâyetler vuku bulmakla- dır. Şirketler, tarifeleri tatbik ettik- şikâyetler daha ziyade ta lük etmektedir. Yeni tarife- ler hazırlanırken, halkın bu gibi gikâ yetleri de göz önünde bulundurula- zaktır, Sümer Bank Umum müdürlüğü naklediliyor Sümmer Bank umum müdürlüğü- nün Ankaraya nakline başlanmıştır. Bir haftaya kadar nakil tamam ola- caktır. Ankarada çalışacak memurlardan bir kısmı cuma günü gitmişlerdir. Cenevrede şark tütünleri komilesi içtima ,,, Bu aym 22 sinde Cenevrede tütünleri işlerile meşgul komite topla- Bacaktır. Bu komite içtimama Mitat Beyin diğer bazı alâkadarların gi- Poliste Belediyede Seferler arttıkça. Şehir dahilinde de tayyare istasyonları yapılacak Yeni zabıtai belediye talimatna- mesine istasyonları hakkında va bazı lar konmuştur. Avrupa- da hemen şehirlerde, birkaç tay yare istasyonu vardır. Meraleketimiz- ikbalde tayyare seyrü seferi arttığı vakit, şehir dahilinde de tay- yare istasyonlarına ihtiyaç hissedile- cektir. Sinemalar için talimatname Bir mürdetten beri sinemalarda tetkik yapmakta n heyet tetkika- tını ikmal etmiştir. Bu hususta şehir meclisine arzedilmek üzere uzun bir rapor hazırlanmaktadır. Şimdilik, ma kin3 dairelerinin halkın oturduğu sa- londan tamamen ayrılması kararlaşlı- almıştır. Sinemalarda ne gibi şeraite isayet edilmesi hakkında bir talimal- name hazırlanacaktır. Raşit Rıza B. Darlilbedayie girdi Darülbedayi şehir tiyatrosunda 1 Teşrinievvelden itibaren temsillere başlayacaktır. Bu sene kadroya Raşit Rıza Bey de dahil olmuştur. Şehir tıyatrosu bu sene için de birkaç ope- iet hazırlamıştır. Meclis Reisimiz Büyük Millet Mecii Paşa Hazretleri'dün Tokatliyan oteline giderek bir müd- det istirahat etmişlerdir. Yakup Kadri Bey Memnuniyetle haber aldığımıza göre, hastalanıp . bir müddetten beri Avrupada tedavide bulunan Yakup Kadri Bey iyileşmiş ve İstanbula dön- müştür. daşımıza geçmiş olan deriz. Halk lisan kursları Halkevi bu sene halk lisan kurs- ları açacaktır. Kurslara berkes gire- bilecektir. Derler 1 Teşrmevvelde başlayacaktır. Şimdilik fransızca, ingi- lizce, almanca, kursları vardır. decekleri söylenmek! muümessillerimiz kat'i rür etmiş değildir. Alman malları Alman mallarının serbest kenten- jan listelerine dahil edilip edilmiyece &i hakkında tereddüt hâsıl olmuş ve keyfiyet istizan edilmişti. Gelen cevap ta Alman mallarının da kontenjan w- salünden tamamen istifade edilebile- ise de, henüz surette takar- Cesedi oraya kim bıraktı? Darülâceze civarında yarı çıplak, hüvi- yeti meçhul bir ceset bulundu Jandarmalar Darülâceze civarın- da bir ceset bulmuşlardır. Ceset 40 tahmin edilmekte. antalonlu, çorapsız ve ya- Tı çıplak bir vaziyettedir. Cesedin üze — lanlığı teşhis e- dilmesi ihtimali üzerine ceset elvarda bulunan ameleye gösterilmiş ise de, hiç kimse tanıyamamıştır.. Cesedin ayrıca foloğrafı alınmış ve teksir e- di'erek her tarafa tamim edilmiştir ve cesedin başka yerde ölcü erek buraya bnakılmış olduğu mer- sinden Ceset Morga Ellinbene Dalgadan sandal devrildi Kuzguncukta oturan Cevat isnin- de bir çocuk yalnız başma kendi hu. susi sandalı ile Boğaziçinde gezerken yanından geçmekte olan şirket vapur ları irmin dalgasından sandal dösrilm Kazaya etraftan göreü. ler yetişerek Cevadı boğulmak üz<ce iken kurtarmışlardır. Kaçak eşya dolu bir ev Beyoğlunda ka, il i ka e av ran ve madam Polya isminde olan bu alımın avine baz: şüpheli kimseleria çıkmakta olduğu ve evde kaçak <sya bulunduğu haber alınmıştır. Er. yelki gün muhafaza ve zabıta memur ları madam Pclyanın evinde araştır. ma yapmaları... Evde destelerle he çek iskambil kâğrtları, bir takım ec- zarlar ve daha bazı kaçak eşya bul- muşlardır. Güllâçlarım içine sarılmış o'un ve heroine benziyen maddelerin ne olduğu henüz anlaşılamamıştır. Bunlar tahli/ edilecektir. Gönderilmiş mektup yo p etmektedir. Jandarma kumandanlığ, böyle bir mektup gelmiş değildir. Ağır surette yaralandı Tophanede Karabaş mahallesinde Burhan Çavuşun kahvesinde yatan Mu- harrem ile seyyar satıcı Rasim arasında sıkan kavgada Râsim bıçakla Muharre- lk SERER insa ün mi sol omuzundan ağır surette yarala- dığından yakalanmıştır. Yaralı hastaha- Beye yatırılmıştır. Beyazıtta bir cinayet oldu Dün sabah saat 11,5 ta Beyazıtta Elektrik Şirketinin yanında bir cinayet lmuştur. Karagümrükte Salmatomruk- ran el yacısı 28 yaşlarında Andon oğlu Lümbo ile Usküderde Si Br Ml ral ara: kan > neticede Limbo tabanca ile Yaniyi sol kasığından ağır surette yaralamıştır. Yani derhal hastaneye kaldırılmış i- se de orada ölmüştür. Katil yakalan- maşter, Ziya Tahsin Beyin evinden yangın çıktı Dün saat 10,5 ta Beylerbeyinde Ya- lılar caddesinde oturan Emlâk ve Ey- ie Banka: iii ürü Zam Diain Be in evim, üst kat çatı yandıktan sonra söndürülmüş tür. Yangın söndürülürken Üsküdar itin, re gurupundan Halit Efendi evin ikinci katından sokağa düşerek ağır su- rette yaralanmış ve hastaneye kaldırıl- maştar. Fuhuşa sevkedenler de takip edilecek Zabıtni ahlâkiye memurları dür ; iye mı dün ve rındaki bazı Sü otellerle evlerde arama yapmış, ve otelin randevu sila anlaşılmış, buraları een gi üç randevu evi daha kapa» ar, — Zabıta ceza kanununun son tadil €- dilen maddesi mucibince 21 yaşını ik- mal etmemiş kadınların russatiyeni da, hi olsa kendilerini fuhuş maksadile ibzar ve sevkedenler hakkında da ayrı- ca takibat yapılmaktadır. Ceza kanunu tadil edilmeden evvel bu yaş 18 idi, Şimdi 21 yaşma çıkarı. muşlır. Sandala binerken. Büyükderede, Elçi sokağında 23 mu- maralı evde oturan İspiro ile Kasap- yan bir sandala binerken denize yu- yarlanmış ve etraftaki sandalcılar tara- ie imdadına yetişilerek kurtarılmış» Mahkemelerde Köprü cinayeti Fedai Beyiir psikopat olduğu iddia edildi Anadolu, ajansında daktilo Süzan Hanımı köprü üstünde tabanca ile öl- dürmekten suçlu gene ajans telsiz me muru Ali Fedsi Efendinin muhakeme- sine dün ağır ceza mahkemesinde de- vam olunmaştur. , Mahkemelerin yaz tatili esnasında faaliyetini tatil etmiş bulunan ağır ce- za mahkemesinin işlerine ikinci ceza mahkemesi baktığından bu davaya ikin ci ceza mahkemesinde başlanmıştı. O vakit Ali Fedai Efendinin vekili avukat Etem Ruhi Bey, müvekkilinin Tıbbı Adlice tahtı müşahedeye alınma- istemiş ve mahkeme bu talebi ka- bul ederek Ali Fedai Efendi müşahede altına alınmıştı. Dün ağır ceza mahkemesinde açı" lan celsede Tıbbı Adliden gelen müşa- bede raporu okunmuştur. Raporda A- li Fedai Efendinin li malüliyeti ol- madığı ve ancak kendisinin melânkolik olduğu yazılıyordu. Ali Fedai Efendinin vekili, raporun eksik olduğunu, hödisede aydmlatılma- 8 İâzm gelen noktalara karşı tam ce- vap teşkil etmediğini söylemiş Fodai Efendinin de psikopat olduğunu ğ Tıbbı Adli heyetinin din- Bey hakkında lüzum gördüğü nokta! rin tenviri hakkında bir zim ederek o mahkemeye verecek ve mahkeme vatıtasile Tıbbı Adliye gön- derilerek cevabı almacaktır, Muhake'ne 27 eylüle bırakılmıştır. Sütçüyü öldüren kardeşler Annelerile meşru olmıyan münase- bulunduğu zannile sütçü Mehmet öldürmekten suçlu Reşat ve Ab- senin muhakemelerine dün ağır ceza mahkemesinde devam edilmiştir. Dünkü celsede şahitler dinlenmiş verdiğimi, polir geldiği esnada | bunla- rın kollarının kan içinde olduğunu, fa- kat ellerinde bıçak görmediğini s5 miştir ve: Ağır cem suçlulara hitaben: Bip diyorsunuz? iştir. — Ne yaptığımızı bilmiyoruz. Ken- dimize malik değildik. , <— Kendinize malik zı bi- Tiyorsunuz. O halde Miehmedi takip © derek yaptığınız işleri de bilirsiniz. vie yapılan tahkikat ve verdikleri ifadeler ri anlatmıştır, Hayvan üzerinde şehre inmekte 0- Jan Mehmet ağaya silâhi Reşat atmış, a ağa yere yuvarlan- sen bıçakla Reşat tn kabz ile vurmuş ve bunun neticesi olarak ta tabanca bozulmuştur. Suçluların vekili bunların tekrar Tıb- bı Adlice müşahede altına alınmasını ve müdafan şahitlerinin dinlenmesini is- temiştiş Müddeiumumilik makamı suçluların malâliyeti aliye meselesine temas e derek hüdiseden sonra bunların hak- kında verilen raporun vazıh olduğunu, kuvvei akliyelerinin yerinde olduğu- mun anlaşıldığını, vak'a tavazzuh etti ğindeni vak'a yerinde olmıyan müda- fan şahitleri tedarikine de lüzum ol. malımı söylemiştir. Heyeti hâkime de Tıbbı Adliye gön- derilme meselesini ve müdafaa | şahidi getirilmesi talebini reddetmiş ve yalnız şahit olarak ve şimdi terhis edilmiş ©- bulunan jan adresinin bulu durularak istinabe suretile ifadesinin alınmasına > karar vermistir. Muhüke. me 2İ teşrinievvele bırakılmıştır. Komünistlerin muhakemesi Komünistlikten suçlu Besim, İbiş, Hulüzi, Mustafa, Çaman, ç Min e Ramazanın muhal ie in gizli Eroinciler , Son ele geçen eroin kaçakçı şebeke si mensupları 8 inci ihtisas mahkeme- sine verilmişler ve tevkif o edilmişler di. Mâznunların tevkif kararına iiti- . bl ” reddedilmiş, tahliye olunmuştur. , Bundan iki gün evvel Yeniköyde bir eroin kaçakçısı şebekesi yakalan- dığını yazmıştık. Yeniköyde Necmet- tin Beyin eczanesinde çalışan Tanaş, şoför Nuri, bisikletçi Niyazi hakkında" ki zabıta tahkikatı ikmal edilmiş ve bunlar dün 8 inci ihtisas mahkemesi. ne verilmiştir. Bin kadar dava iptal edilecek , Muhtelit Türk — Yunan mahkeme- sinde iptalı Tazım gelen bin kadar da va evrakı üzerinde iki taraf ajanları tetkikat yapmaktadırlar. Bu davalar iptal edildikten sonra görülecek işler çok azalmış olacaktır. İntaç edilen kaçakçılık davaları Düm 8 inci ihtisas mahkemesinde mazunen muhakemele- Ti inlaç edilen Matalon efendi beraet etmiş, arkadaşları Derviş, Hulusi ve Handelli Efendiler muhtelif cezalara Maarifis Mekteplerde Onuncu yıl, Üç gün gece gündüz müsamere verilecek Cümhuriyet bayramının onuncu yıldönümü olan 29 Teşrinievvelde bü- tün mekteplerde üç gece ve gündüz müsamere verilmesi | kararlaştırılmış. &r. Maarif müdurlüğü bu hususta zırlıklar yapmaktadır. Bir k: temsil edilecek piyesleri tesbite baş lamıştır. İlmi tabir ve ıstılahlar Mekteplerde okutulan derslere ait ümi tabir ve ıstılahlar Türk Dili Tet- kik cemiyeti tarafından tamamen toplanmış ve bir broşür halinde neş- redilmiştir. Bu stılahlar dün İstanbul Maarif müdürlüğüne tâmim edilmiş- tir. Maarıf müdürlüğü bu ıstılabları melteplere gönderecektir. Talebe bu sene derslerde yeni ıstılahları öğrene- cektir, Buhar makinası için müracaat eden yok gazetesi Feyzul- ymaallimi, Zaptığımız boyle bir mi Kadro değiştirilmedi Bu sene eenebi ve ekalliyet mek- tepleri türkçe mua'limleri içi bır kadro yapılmamıştır. Geçen sene- ku kadro aynen mekteplere bildiril miştir. Geçen sene bir heyet tarafın- dan yapılan tasfiyede kadar uauallim açığa çıkarıldığı için bu se- ne yeniden tasfiyeye lüzum görülme. mektedir. Ancak bu sene dört ecnebi ve ekalliyet lisesi mali vaziyet dola- yısile kapanmış, buralarda elliden faz ia Türk muallim açıkta kalmıştır. Bu mualimilerden hariçte hiç bir işi olmıyanlar, münhal vuku bulduk- ça tercihan tayin edileceklerdir. Bazı ekalliyet mektepleri üç, dört aydanbe ri Türk muallimlere maaş vermemek iedirler. Bazı muallimler bu mektep. ler aleyhine dava ikame etmeğe ve mektebe haciz vazettirmeğe karar vermişlerdir. Öğrendiğimize göre beş sydan beri maaş almıyan muallimler vardır. Kadastro mektebi açıldı İstanbul tapu dairesinde bulunan Kadastro meslek mektebi dün açıl mıştır. Bektep bu sene iki sıra üze rinden tedrisatta bulunacaktır. ika smıfn mevcudu Bunların nısfmdan fazlası memurdur. Diğerleri hariçten imtihan ile alınan efendilerdir. Rüştü ve Avni Beylerin tavzihi Maarif vekâleti mesleki ve teknik tedrisat umum müdürü M. Rüştü Bey- le Milli talim ve terbiye heyeti aza sından B, Avni Beyden dün şu tezke- reyi aldık: ANKARA; (14 Eylül 1933) — 12 Eylâ! 1933 tarihli “Milliye?” te Üni- versite eski ıslahat komisyonu aza- sından birine atfen neşredilen izahat ile hiç bir alâkamız olmadığını lütfen gazetenizle tavzih buyurmanızı derin hürmetlerimizle rica ederiz efendim.” 300 İtalyan üniversite talebesi geliyor Gelecek cuma günü İtalya Üniver- site talebesinden üç yüz kişilik bir ka file Fosari vapurile şehrimize gelecek ler ve 25 eylüle kadar şehrimizde ka- lacaklardır.. Bu seyahat, İtalyan genç liğinin Türkiyede son on sene zarfın- da yapılmış olan içtimai inkılâbını ya kından görüp anlayabilmeleri ve İürk Üniversite gençliği ile temas e- debilmeleri için tertip edilmiştir. İtal yan gençleri Taksim Cümhuriyet âbi- desine 'bir çelenk koyacaklardır. Se rette şereflerine bir resmi kabu! ya- pılacaktır.. Ziraat sergisi İstanbul Ziraat sergisinin 19 teşri- nievvel perşembe gününden salı gü- nüne kadar açık bulundurulması kı rarlaştırılmıştır. Bu sene de sergi kümes hayvanatı, bağcılık, bahçı hk, sebzecilik kısımları vardır. Sergi bu sene daha geniştir. Gümrüklerde kalmış eşya Gümrüklerde kalmış ve müruru zamana uğramış eski eşyanın satışı na, dün baş müdürlükte toplanan ko- mısy on müvacehesinde devam edil. ştir. Bu satışlâr birkaç ay daha sü- itecektir. mahkâm edilmiştir. Hukuk davaları çoğaldı Son zamanlarda hukuk mahkeme lerinde rüyet edilmekte olan davalar fazlalaştığı cihetle işler müşkülâtla yeti ilebilmektedir. Bu mahkemeler den bir kısmı da münhasıran ceza da tadır. Davaların İe hüyetini temin için ö: müzdeki seneden itibaren hukuk mah kemelerinin adedinin artırılması dü- şünülmektedir. Bunun için sene başın oda adliye vekâleti nezdinde teşebbü- satta Hükümlerimiz ai Biz bildiğimiz şeyleri çok defa (© eskimiş, modası geçmiş diye, alel | nusus ona karşı alâkamız kesildi. ği için bep arka plâna alır ve hep hilmediğimiz şeylerden bahsederia Hele en büyük merakımız ma- kam sahibi olan filin veya falan ün şu ve bu meseleleri herhangi gidişi hak ktir. Hakikatte ne o zatlarla görüşmüş, ne de on larla görüşenlerin o yolda bir sö- (İj zünü işitmişizdir. Meselâ - ne bileyim - takas me- | selesi hakkında kendi kendimize filân beye bir kanaat yakıştırınız. Meselâ: Yunan itilâfı hakkma © falan zata atfen bir kanaat doğuru ruz. Ve bu kanaatleri esa3 tutarak o adamlar bükkında hükümler ve- ririz. Bu ne sakat ve saçma bir şey » dir. Kendi kusa ve dar düşünceleri- mizle salâhiyet sahiplerine yakış- tırdığımız karakter ve kanaatler hiç bir zaman onların hakiki çeh- telerme uymaz. Amma bizim bu ters ve sapa görüşümüz üzerine kurulan İuikümler hep bize benze- yenler arasında şayi olur gider, Bu Bun içindir İl; sırasına göre tesa- düfen o filân zatı görür, görüşür, özünü işitirsek, afallar, aptallaşi- rız.. Zira, o adam düşündüğümüz, ve küçücük beynimizde ona verdi- imz. mânevi şemaiie uymaz, uy» mayınca kendi kendimize; — Hayret! deriz. Böyle bilmeden verdiğimiz hü- kümler, görmeden çizdiğimiz da- ireler içinde sıkıştıkça sıkışır, kü- çüldükçe küçülürüz. Bunda kaba- nat kimindir?.. Bizim değil mi?, Müstehcen plâklar!.. Müstehçenin tarifi güç bir şey. dir. Onun için tefriki de güçtür. Gazetelere göre müddeitmumilik müstehçen plâkları toplayacak - mış.. Âlâ! Lâkin bunlar hangileri- dir.. Mesela: Amanım amman Tanaş! Gel yanıma yanaş!” | Şarkısmın plâğını müstehçen addedebilir mi; Sahibine sor- sanız: — Neden Tanaşı yanına çağır yrasun?. — Efendim! Tanaş, Balıkpaza- rında bir sarraftır. Faizle para a- lacağım da görüşmek için çağırı- yorum.. derse ne diyebiliriz. Bu- gün hissi bir buhrana şahit'deği- İiz. Amma iktisadi buhran var“de gil mi?.. Ni FELEK Sekiz profesörle Daha anlaştık Gelecek ecnebi profesör! > Beyoğlunda oturamıyacak Maarif vekil vekili Dr. Refik dün Üniversiteye gelmemiş sarayda | kı dairesinde ecnebi profesörler mese lemle meşgul olmuştur. Aldığımız ma lümat agöre, henüz mukaveleleri yi pılmamış sekiz kadar ecnebi profe: ie de kat'i anlaşma hâl olmuştur. Bugün yarın mukaveleler imza edile cektir. Bu suretle Üniversite kadro sundaki ecnebi profesörler adedi olmaktadır. Eylülün 25 inde bütün veb pı0fesörler şehrimize gelmiş lunacaklardır. Profesörler Beyoği da © oturmıyacaklardır. e Üniversiteye yakın olmak için, kendilerine Lâleli barikzedegân oapartımanlarında ireler tahsis edilmiştir. Bu dai kiralarını ecnebi profesörler kendile- cek, vergiyi bü Tıp fakültesinin nakli bitmek üzere dir. Hastahanelerde yapılan r ikmal edilmiştir. Nakli lâzım. len yalnız birkaç lâburatuvar tır. Fakültelerde dünden itibaren ik mal imtihanları başlamıştır. İmtihan. lar bir ay sürecektir. * Bir akşam refikimiz, Akay ida resi şeflerinden Muzaffer ve Bü Beylerin istifalarının vekâletçe ka bul edilmediğin: yazmıştır. Muzaffe Bey esasen istifa etmiş olmadı? bu haber tashih edilmektedi * Devlet Denizyolları işletme resüw bavur'lar ve fabrikalar id; nin mülhak bütçelerden yaptıklar 300 bin Tiralık istikrazın 200 bin ralık kısmını da âldıkları hb verilmektedir. Bu paranm 100 bin rası havuzlarla fabrika lah ve kemmütüne Lahsis edi * Bartın limanma gel sıhhi muameleleri badema boğaz. zı mevkiinde mahslli gi ik rma faza memuru tarafından yapı!