17 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

17 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Hapishaneyi ziyaret Burada intizam ve disiplin göze çarpıyor Bursa hapishanesinde marangoz kısmı BURSA (Milliyet) — Bir müvekkili- de etmekti. Çünkü; daha evvel arkada- şımın Bursanın meşhur üfürükçülerin- den birini müdafaa edeceği söz srasmda kulağıma ilişmişti. Son zamanlarda Bur- #a zabitasını da hayli meşgul. eden bu kalp tılsımı mütehassıslarile görüşmek benim için oldukça enteressan bir mevzu olacaktı. Gittik; Etrafı yüksek ve sağlam istifade fırsatını kaçırmak istemiyen ziyaretçiler imiş. Ka- pılar açıldı.. Bu ziyaretçiler birer birer i- geri alınıyordu. Biz de bu arada girdik. Bu sırada kısa boylu tıknaz vücutlu bir labalığı göze çarpıyordu. Bu hir günün müsaadesinden gaipten esaslı haberler getiren, en ciddi ve gayrihassas kalpleri bile yumuşatmak kevdretini i ği, ipekli Kün birlik tespihi ile pek İçelli fell bir tip olarak tahayyül etmiştim. Bu hayal su- kutuna rağmen — hazır bu zahmeti ih- MİLLİYET PAZAR İ7 EYLOL 1933 wen RİA yacak. O halde hazır buraya gelmişken benim için boş dönmekte doğru olmıya- caki, Bunun için — Hiç olmazsa — soygun hüdisesi faillerinin tıkıldığı yeri gezmek, variyetlerini görmek arzusuna kapıldım. Meğer ki; böyle bir zamanda bilhassa bir gazetenin muhabirinin Bursa hapis- banesini gezebilmesi için uzun uzadıya merasime tâbi tutulması icap ediyormuş. Maamafih biz, buna da katlandık. Bin bir merasimden sonra nihayet (Müdür Salim Beye kadar ulaşabildik. Hapisha- ne Müdürü Salim Bey adamma göre na- zik ve kibar olmakla beraber ayni zaman- da disiplin sahibi bir zat.. Zaten böyle olmasa buradaki azılı şerirlere de ken- dini bu derece saydıramazdı. Salim Bey- MEMLEKET BERLERİ Sıvas kongresi yıldönümü Milli bayram şenliklerine benzer bir fevkalâdelikle tesit edildi nin senei devriyesi olan 4 Eylül bu sene Sivasta çok parlak tezahüratla tesit e dilmiştir. Resmi devair ve bütün çarşı ve dükkânlar donatılmış, hisede lise mü dürü Muhsin Bey tarafından kongrenin bir tariheçsi yapılmış ve asker tarafın. ve gece de fener alayı tertip edilmiştir . o Büyük milli bayram şenliklerine mi bir fevkalâdelik ve kalabalık 4 eylülün sabahından gece ya rısına kadar Sıvas havasmı dalgalandı. muştur, Ayni günde Sivas Erzurum hattının resmi kâşadı da icra edilerek yola ret men başlanmıştır, bu vesile ile mütead- dit kurbanlar kesilmiş ve balk evindede şirket müdiranı tarafından bir ziyafet tertip edilmiştir, resmi kuşadın kongre günü olan dört eylüla tesadüfüde işin süratle ve muveffakiyetle intap edilece ğine dair güzel bir emare telâkki edil- SIVAS, (Milliyet) — Sivas kongresi- | mektedir yolun burada şimdi den binlerce işsiz &mele - vesustaya iş vermiştir, Şeker fabrikasınm Sivasta Yapılma- ması her ne kadar efkârı Oo umumiyece Tarihi mektep önünde yapılan tezahurata ait bir resim teessürü mücip olmuş isede muhterem gazelenizin geçen günkü başmakalesin de Siirt mebusu Mahmut Bey efendi tar rafından hükümetin Sivas için her hal- de bir şeyler yapmak bir yardımda bu- lunmak tasavvuru yüreklere © biraz su serpmiş, teselli etmiştir. İktisat Vekili Celâl Bey efendinin Sivasa teşriflerinde Sivas ticaret odası tarafından kendile- rine takdim edilen raporda Sivasın mer- kezi' vaziyeti ve Erzurumla bağlamak üzere olması hasebile burada ipekiş mi- silli bir gün iş yani yün fabrikası kurul ması öledenberi bir sanayi merkezi ol- makla iştihar etmiş olan Sivas için çok lüzumlu olduğu arzedilmişti. Vekil B. tarafından verilen cevapta da bu husuz- ta henüz tetkikat yapılmadığı beyan © dilmişti, aceba böyle bir tetkikatın ze- manı gelmiş değil midir? Vasi Sivas vi- âyetinin bütün nufusunun üçte birini Sivasa tekâsüf ettirmiş olan zaruret gün den güne tezayüt eden bu nufusun hic yetine mani olabilecek en büyük tet bir ancak burada bir kaçyüz aileyi liyeti olanlar çalışıyor. En ziyade fanlâ, boncuktan işlenmiş her puslar Cümhuriyet Hükümetinin burada bile kendilerini dü: günden minnet ve şükranla bahsediyorlardı. Burada re- sim ve fotoğrafçılığa ait ayrıca bir şübe daha vardır ki burada az evvel isminden bahsettiğim Sadık Efendi tarafından i- dare edilmektedir. Elhasil sıhhi tertibatı itiharile pek mükemmel bir şekilde inşa edilmiş olan Bursa hapishanesi hapisba- neden ziyade bence — ayni. zamanda kötü ruhlu insanlar için tam münâsile liyatına büyük bir ümit ve heyecanla in- tizarda bulunduklarını yana yakıla anla- tayorlardı.... DERVİŞ Bandırmada mektum emlâk BANDIRMA, (Milliyet) — Vilâ- yetimiz Emlâki milliye müdürü Agâh Beyin mektum hazine emvalini mey- dana çıkarmak üzere kazamıza gel- diğini evvelce bildirmiştim. Mumai- leyh ve arkadaşları şimdiye kadar Bandırmanın sekiz on köyünde 200 © yakın mal tesbit ettikleri gibi Edincik nahiyesinde de 250 kadar zeytinlik, arsa, larla ve #asrenin tesbit muame- lesini ikmal ederek, kaza merkezi iş- lerine bakmak özcre Bandırmaya av- det eumişlerdir. Muvaffakıyetlerinin en parlak tarafı tesbit ettikleri em- Ik içinde satılmaları icap edenler derhal müşteri bulup satma imkânı temin eylemeleridir. Bandırmada yangın BANDIRMA, (Milliyet) — Bandır- mâ tavuk ve yumurta tüccarlarından Genç Ağanın şehir haricindeki har- manmdan yangın çıkarak, bütün gay- ietlere rağmen ateşi söndürmek kabil olamamış, 700 kileden fazla mahsul yanmıştır, Yangm cığara ateşinden çıktığı anlaşılmaktadır. intir Milliyet bu sütunda iş ve yenlere m tavassut ediyor. e datipemler Sör pin heriyle & El muza müracaat etmelidi İşçi aranıyor Marangoz işçisi arıyoruz isteklilerin caatları, Evkaf müdiriyeti Wânları | Rami civarında vakfa ait sayimocağı arazisi dahi nde ke çi mandırasındaki kumların ihracı 3 sene müddetle artırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 2-10-933 pazartesi günü saat 15 tedir. Talip olanların İstanbul Evkaf İdaresinde Varidat Müdürlü- ğüne müracaat eylemeleri. Istanbul İthalât Gümrüğü Müdürlü, K Gr. 624 000 pon eye “ kireç Adet Kap Marka No. 3 Fıçı Bili o Bili 8 S5. BADEN “374/58 İA 3760/61 “ve 3763 1 Damacana HH 7 Demir Varedl R 40 Sandık Muhtelif M. 13529/3 1-7 (4735) 6362 e vee günden: — eşya | 200 000 Kapisi mantarço | cuk bancalarına mah sus. 51 000 Kolodyom Ğ | 1807 000 Klor mağnezyum 379 430 Kuru Erik ve Kayısı Yukarda yazılı beş kalem mal 18-9 günü arttırma ile satılacağında otesi eklileriri $ İ saat 15 te İstanbul İthalât gümrüğü 6 No. b Aş 3 üncü kolordu ilânları 1. F. kıt'atı ihtiyacı için pa- zarlıkla 220,000 kilo odun sa tm almacaktır. İhalesi 20 Ey- lül 933 çarşamba (günü saat 15,30 dadır İsteklilerin şartna meyi görmek üzere her gün ve pazarlığa girmek için o gün ve vaktinden evvel F sa iıklıda U- çüncü Kol Ordu Satın alma komisyonuna gelmeleri. (370) (4965) ... K. O. Kı'atı ihtiyacı için pazarlıkla 250,000 kilo odun satın alınacatkır. o İhalesi 20 Eylül 933 çarşamba günü saat 15 tedir. İsteklilerin şartname yi görmek üzere her (ogünve pazarlığa girmek için o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3. K.O.SA.AL. KOM. nuna gelmeleri. (369) Oo (9462) ... Adapazarı Askeri Satın al- ma Komisyonundan : Adapazarımndaki kıt'at ihti- yacı için 72,000 kilo Sığır eti kapalı zarfla münakasaya kon muştur. İhalesi 5 İkinci Teşrin 933 pazar günü saat 10 dadır. İsteklilerin şartnameyi gör- mek üzere her gün ve münaka saya iştirâk için o gün ve vak- tinden evvel Adapazarı Maliye dairesinde Askeri satın alma komisyonuna müracaatalrı. (3305) (4896) K. O, Kıtaları ihtiyacı için 1430 tonodun kapalı zarfla tekrar münakasaya konmuş- tur. İhalesi 4-10-933 çarşam- ba saat 14,30 dadır. İs- teklilerin şartnameyi görmek üzere her gün münakasaya gir mek için tayin edilen gün ve saatte teklif ve teminat mek tuplarile Fındıklıda 3.K.O. SA. AL. KOM. nuna müra- caatları. (352) (4801) 6410 ... 1. F. ihtiyacı için 800,000 kilo odun kapalı zarfla tekrar münakasaya konmuştur. İhale si 4-10-933 çarşamba günü saat 14 tedir. İsteklilerin şart Milliyet'in romanı: 15 ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Yazan: VİCK! BAUM — O halde burada yatabilirsiniz. Yatakodası yukarıdadır. Arkadaşım bu gece eve gelmiyecek. Francis tereddüt etti, Fakat bu te- reddüt bir saniyenin onda biri kadar ya sürdü, ya sürmedi, — Peki, siz nerede yatacaksınız? en her zaman şurada, divanın gardonya artık bü taklarınım kenarı esmerleşmiş, buruş muştu. Bütün oda, solmuş gardonya ko kusiyle dolmuştu. Francis Aldens'e ma- sum hayvan gözlerile musirrane bakı yordu. Gözlerinin kenarı ucuz bir sile boyanmıştı; kirpilderi fırça gibi par- Ve'lak ve dikti; yüzünün düzgünü'de bo- <ak'ulmuştu. Her şeye rağmen bu gözler Terceme: KAMRAN ŞERİF masum gözleriy: aye tekkür ederim; dedi, nezaket kata çıktığı zaman, Alden bağ ya pıyor ve bu suretle biraz da gülünç ok. duğunu zerre kadar hissetmiyordu, .|.. Feniks Sinema Sirketi Müdürlüğü erkânından Sam Houston, sabaha karşı saat üçte, "111 inci Klüb,, ün poker oyun culana tahsis edilen üst kat salona gi- reri Çocuklar, diye haykırdı, ne gece, ne gece!,. İhtiyar, Laemmle'nin yaşma gelsem, gene, bu geceyi hayatımda unu- tamam. Donka geri geldi... Yüzde yöz geldi... Onun için hapı yutmuş diyenler. varsa, şaşarım yolarma.. İşte ben, San Houston, size diyorum ki, Donka eski” den ne ise gene o, yani en büyük Yildiz- lardan biri olacak... İsterseniz bahse gi- relim!... Bizim İlânat şubesindekilerin topuna birden az kaldı nüzul isabet edi- yordu. İsterseniz Keller'e sorunuz. N'ac Olehan kendine gelmek için on beş gün Palm Spring'e gidip istirahat &de- cek... Küçük Joe can çekişiyor. Kabahat kimde? Mill'de.. Yeni bir film ilkdefa gösterilecek mi, müdüriyeti umumiyede böyle bir şey olur. Şu Bill Turner hura- feperest bir a benzer, Bütün kabahat onun gördüğü rüyalarda... Ben siyah derili bir insanım amma, söyledi- ğim bakikattir... Bu sefer de hurafepe- restlik yüzünden Bill, temsilden sonra ziyafet istemedi... «Gülümsiyen Deli» filmi oynandığı gece «Ambassador» lo- kantasında çektiği yüz seksen kişilik zi- yafet Fiyasko verdi diye o zamandanbe- rı muvaffakiyetten emin olmadıkça yanaşmıyor. büyük sah biliyorsunuz değil mi?, Hani Oli- ver kolunun kesildiğinin farkma varı «İşte oraya gelince bir baktık ki Tali, usulca Keller'le benim olduğum | Şüre kadar geldi, kulağımıza eğilip! | Haydi, ne lüzmsa yapın! Küçük bir aiyafet... Şöyle biz bize.. Otuz ki sıden fazla olmasın!” Diye fısıldadı. Koşluk, “Ambassador” a telefon et- tük. Light'a telefon edip üç masa 16- marladık. Her şeyi yapıp yakıştırdık. Donra herkese haber vermeğe başla- dık. Sıra Oliver'e geldi. Oliver hani ağızı tavşan ağzı gibi yapar... Ha?... Nah, böyle... Üst dudağı tam manasi- Je İngilizleşir.... İşte Oliver ağızımı öyle yaptıktan sonrat lüm: “Maalmemnuniye, Mara'ya tesadüf etmemek şartiyle...” Bunun üzerine: “Donka, şekerim, öy le amma, bu akşamki filmin yıldızı ikita Mara. Ona nasıl ziyafete gel- Sen, davetli sıfatiyle Bi tekrar görmekle hepimiz mes'ut ol duk. Siyah saçların da çok yakışmış. Fakat Rita Mara'nın da ziyafete gel- mesi pek leri tercih ettim...” Demez mi? Bir de baktım, Oliver'i koluna takıp gitti. Bunlar ölup bitinceye kadar Rita Ma ra Bill'in etemebili gi Ambassador'a im bile... Bil ğıda yakala» “iner yeküniyeri. | Eilân Falan," Delim Böyle zamanlarda Bill'in halini bilirsiniz... En Napoleon'vari tavrını takmıp: “ “Öyle ise; her şey dursun!” De- mez mi?.. “Haydi efendim, oradan Oliver'in eteklerine yapıştım. Donka'ya meram anlatmağa çalıştım. Hiç şimdiye ka- dar Donka . ile poker oynadınız mı? Bu oyunda onun üstüne yoktur... Ku marbaz kadın Oliver'i yakalamış, ©- nunla kozunu oynıyor... Onları zorla Ambassador'a sürükledim. Gece ya- rısma yakındı. Sarı salonun önünde kendi kendilerini teselli ediyorlardı. Ra ağzıma bir damla içki koymamış t. Onun halini bilirsiniz: Kendine göre bazı fikirleri vardar: içki içmez, cigara içmez, her oturuşta iyice tartıl. mış, sayılmış seksen iki kalorilik ye- meğini yer. Kendi kendime: işimiz bulunmaları ilân olunur. (4508) | Üsküdardera, i Mem 165 No. lu hanede mill. vefat eden Lütfiye Nazmiye 1, Pearmetgâkları meçhul vereseye, Hüsniye İiikmmeiznde risinize ve Safiye H. ter senedile alacaklı olan “698 ilyemeii temini tahsili zımnında Hüsüiyes ile mın Lütfiye hanıma ve andanda işin tikali icap eden Kadıköyünde dem caddesinde mezarlık sokağın ve İsmail Hakkı bey sokağnıda 19 hu iki bap hane tapuca heniiz “tescil c- dilmediğinden işbu ilân tarihinden it- baren nihayet on beş gün zarfında mua melci tesciliye ifa ve tapu” senedini al- açık Kadıköyünde uzuk HK. ile diğer zim etinde s0 madığınız ve müamelei intikaliyeyi yap tırmadığınız ve işbu hususu No. lu dosyaya evrâkı resmiye ile tes- bit ettirmediğiniz takdirde — harcı size | | ait olmak üzre alacaklı tarafından mua | | melei mukteziyei kananiyeye tevessül edileceği malumunuz olmak üzre ilân olunur, 932-854 (7419) terk ile Avrupaya gitmiş olduğu bil rağmen bu kerre hakkında gazete ile tebliğat ifasma karar verilmiş olduğundan tebliğat makamına kaim olmak üzere bir de- faya mahsus olmak üzere ilânat ifası na ve yevmi muhakemesinin 16 Teşri- mievvel 833 Pazartesi gününe bırakıl nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirâk için te | yin edilen gün ve saatte tek lif ve teminat o mektuplarile Fındıklıda 3. K. O. SA. AL. KOM. nuna müracaatları. (353) (4802) 6411 sas K.O. Kıtatı ihtiyacı için akasa ile9973 kile Benzin satın alınacaktır. İhale si 4-10-933 çarsamba © günü saat 11 dedir. İsteklilerin şari |! namesini görmek üzereher | gün ve münakasaya girmek i- çin o gün ve vaktinden evvel teminatlarile birlikte Fındıklı da3.K.O.SA. AL. KOM. nuna müracaatları. (358) (4807) çar, dedim, Rlüberak Demka de teş... Bir araya geldiler mi, seyreyle gümbürtüyü.... Fakat Donka içeri gir Ben buraya Bill ile geleli yirmi bir sene oldu... Kork- maym, size bir hangar içinde nasıl sine- macılığa başladığımızı anlatacak değilim. , Siz bu memleketi o zaman görmelidiniz. — | Her taraf leş gibi kokuyordu. Bizde | boyuna manzara resmi çekiyorduk. Mar- | zara üstüne... atların ağızlarına köpük Yapıp sinemasını çektirdik... İşte Donka Yı o zamandan biraz sonra Chicago'da da bir tiyatroda bulduk. O zaman on se- kiz yaşında idi. Hah Allah benim cezamı versin... Bugün tam otuz altı yaşında- der, Bir, gün fazlası yoktur. Halbuki gö- renler yirmi dördünden fazla demez. Fa- kat doğrusuna bakarsanız, Rite ile bir sofraya oturmamakta Donka'nm yerden göğe kadar hakkı vardır. Donka'nın elli sekiz yaşındadır sözünü ortaya çıkaran (Bitmedi? 4