19 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

19 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Vazii kanunlar riyaziyeci olaydılar!. Bir kaç gün evvel (Milliyet) te okudum: Şehrimizdeki tahsildarlardan bir Efendi, zimmetine (785) kuruş ge- çirdiği için 5 sene hapse,3 sene müd detle memuriyetten mahrumiyete ve 20000 kuruşun kendisinden tah- siline hükmedilmiş. Cezasıdır çek- sin, dedim. Ayni havadisin yanımda ayni me- seleye benzer diğer bir havadi Bilmem nerenin Oomemur veya müdürü 118 bin lirayı zimmetine geçirmiş... Henüz mahkemesi olunmamış. Fakat tabii olunacak ve tahakkuku halinde mahküm de olacak.. Bu iki yazıyı okuyunca kafamda şöyle bir hesap tenasübü kurdum: 785 kuruş çalan 5 sene hapse mahküm olursa 11,800,000 kuruş çalanm kaç sene hapse mahküm ol ması Jâzımdır?... Hesap neticesinde ikincisinin 7643 küsur seneye mahküm olması icap ediyor. Fakat insan için 7643 küsur sene yaşamak kabil olmadı- ğma göre ne yapılmak iktiza e- derdi bilmiyorum. Bu rakamın dehşeti önünde bir an durdum. Birinci mubtelisin 785 kuruşluk zimmet karşısında 3 sene memuriyetten mahrum olacağına göre ikincisinin — bittenasüp tam 4550 seneden fazla memuriyetten mahrumiyeti icap ediyor. Buna da maddi imkân görmedim. Bu rakamın dehşeti beni bir kat daha şaşırttı. o Bir de birinci muhtelisin 785 kuruş zimmetinden dolayı 20000 kuruşa mahkümiyeti- ni düşünerek ikincisinin ihtilâsına geçirdiği iddia olunan parayı mu- kayese edip bir tenasüp daha kur- dum. İkincisinin, aşağı yukarı 30,000 lirayı mütecaviz bir para tediyesine mahkümiyeti icap edece» ği neticesine vardım. 118 bin lira çalanm 30,000 lirayı ödeyebilmesi kabil, fakat 7643 sene mahkümi- yeti ile 4550 maddi imkân yok... Bu kadar karışık, bu kadar bir- birine girift rakamlar önünde ne yapmalıdır?.. Bununla kafamı çok yordum. Doluya koydum, almadı. Boşa koydum dolmadı. Bir türlü işin içinden çıkamadım. İyi ki vazı: kanunlar, riyaziyeci- lerden olup ceza (o meselelerinde hesap tenasübünü gözönünde tut- ır. Eğer bunu bir hareket yapaydılar, adalet işi çık- maz sokağa girer, çorbaya döner- ci Salâhaddin ENİS Vapur kıymetleri Ehli vukuf mahallen tet- kikatına devam ediyor Hususi vapurculuk teşkilinde takdiri kıymet komisyonunca konan kıymetlere itirazları tetkik eden hakem, birinci ti- earet reisi Nuri Bey dün de ev vel ve öğleden sonra tetkiklerine de - met komisyonu reisi Sırrı Bey de ha kem Nuri Beyi ziyaret etmiş, Nuri Bey kendisini dinlemiştir. İstişarı mahiyette ki ehli vukuf ta çalışmış ve tetkikatla meşgul olmuşur. Bundan sonra akşam üzeri Nuri Bey e tetkikata gitmiştir. (iş Bankasından alınan cetveldir) 17 EYLÜL 1933 Akşam Fiatları İstikrazlar Tahvilit İstikraz dahili 9750 ğ Elektrik 1033 İstikrezı 95.— $ Tramvay Hank 5: yalla Zam $ Tün D. Muvahidei 5450 Rahim g 3308 Amlı Sayi mahi Bağdat 25 1035 Taskeriye Tramvay Anadelu Hisse ni tek Şir. hariye ss ÇEK FİATLARI 3206 $ Prak Viyana Madrit Ber Paris Londra Nüyork Brüksel Milano Atina Cenevre Sofya Amsterdam "7 NUKUT 838425 243875 Moskova (Satış) 4 Şili, Poneia Merk Zeleri “Bu > Menşe Şehadetnameleri Müddet ay sonuna kadar temdit edildi Akdedilen ticaret mushedeleri muci- bince Fransa, Almanya, Avusturya ve Macaristan ile Türkiye arsındaki itha- lit ve ihracatta döviz çıkarılmaması prensip olarak kabul edilmiştir. Bazı tüccarların, bu memleketlerden Türkiye ye gelen ithalat cmtiasmın bedellerini Devlet bankasına yatırmak maksadile ba yerlerden getirdikleri eşyaların menşe- lerini değiştirerek kontenjanla çıkarmak ilekârliğna saptıkları ve bu suretle bü yük bir suüistimale başladıkları anlaşıl muştır. Bu vaziyetin önüne geçmek gümrük ve inhisarlar vekâleti çok sıkı tedbirler almıştır. 20 eylülden itibaren alınması lâzım gelen menşe şahadetna- melerinin müddeti bir teşrinievvele ka- dar uzatılmıştır. Tütün konferansı bugün son defa toplanıyor Şark tütünleri konferansı, dün de öğleden evvel ve sonra Mitat Beyin ri- yasetinde iki içtima yapmış ve İstanbul da tesis edilecek Balkan tütün ofisi ni- zamnamesinin müzakeresine devam et- miştir, Bu sabah son bir içtima yapıla” cak ve müteakıben murahhaslar memle- ketlerine döneceklerdir. Takas vesikaları Ellerinde takas vesikası bulunan ta- cirlerin vaziyetlerini tayin edecek tali- matname henüz alâkadar şehrimiz ma- kamatına tebliğ edilmemiştir. Ankara- dan gelen malümata göre, hazırlanan taliatname Heyeti vekileden geçtikten sonra bugünlerde neşrü tebliğ dilecek- tir. Muhtelif erzak fiatları Yapılan tetkikata göre, bu sene ihraç maddelerimizden hemen hemen yalnız fındık fiyatları geçen seneden yüksektir. Geçen sene 40 kuruşa satılan fındık, bu sene 60 - 70 kuruşa talip bulmaktadır. Geçen seneki ihractımız 101 milyon İi- rayı bulmuştu. Bu senenin sekiz âyın- daki ihracatımız 42 milyon biraya baliğ olmuştur. İhracat mevsiminin en faal Zamanında bulunduğumuz cihetle bu ye künun bayli kabaracağı tabüdir. Ticaret odasım yaptığı tetkikata göre, yumurta fiyatlarından geçen senelere nazaran tenezzül vardır. 931 senesinde 45, 932 de 25 liraya satılan bir sandık yumurta nın bu seneki fiyatı vasati 19 - 20 Hira arasındadır. Peynir ve zeytin delerde geçen senelerin fiyatlarına nis- beten yüzde 50 tenezzül kaydedilmek- tedir. Zeytinyağı fiyatları geçen sene ler 35 - 36 kuruşken bu sene 23 « 25 ku- ruştur. Nohut gri 'da, bazı tacir. lerin ucuz mal almak maksadile anlaş- maları neticesinde geçen sene 13 kuruş- ken bu sene 11 kuruşa kadar düştüğü ha ber verilmektdir. Kiçik bankalar birleşiyor bankalar birleşme! im. a cümleden olarak Üsküdar Tae hazı le A Bankası, Galatada müşterek bir şube tesis etmeğe karar vermişlerdir. Rehin müesseseleri Faizle ödünç para veren müessese lerin beyanname vermeleri için verilmiş olan mühlet bitmiştir. Şimdiye kadar yüzü mütecaviz rehin müessesesi tica - ret müdürlüğüne müracaatla a alakadar Dün de ve de 12 den fazla faiz almaya saklarım; taakküt etmişlerdir. Veresiye muamele yapan müesseseler de ayni mua meleye tâbi tutulmuştur. Müddeti bittiği ne verileceklerdir. Mısırda yeni tütün kanunları Mısırda, sigara İhractınm seneden se neye azalması, Misir sigaralarımın iman lanılmasına atfedilmektedir. Mısr hülkü meli dünyada tanınmış olan ve memle- ket için mülim bir mebaı varidat teşkil eden Mısır sigara sanayini korumak maksadile üç kanun neşretmiştir. Bu ka yanlar mucibince, tağşiş edilen tütü tütün namı altında deler ve menşe ismi tahrif edilerek sa- tılan tütünlerle tömbeki, puro, sigara ve #air artıklar ile ihzar edilen tütünlerdir. Tütün tohumlarının ithalini, satışmı ve muhafzasmı menedilmektedir. Üçüncü kanun mucibince tütün ticaret ve i ite devlet kontrolu altıma alımmışır. Zabıtayı adliye memurları tütün imalât hane ve depolarını teftiş ederek buldük- ları tütünleri daima tahlil ettirmek sa âhiyetini haizdirler. Mi vr ihracat MGULA, 18 A.A. — Vilâyetin muh telif işkelelerinden hariç 485 kara sığır 1702 koyun, keçi, 13 1345 kü- mes hayvanı, 198 kile kil, 600 kilo yapa ğı, 2432 kilo deri, 210 kilo inger, 15 bin kilo günbre ihraç edilmişt Muğla tütünle MUĞLA, 18. A. A. — Tütünlerin ka. rılması bitmiş ve o denklere basılmağa başlanmıştır. İnhisar idaresi eksperleri tütünleri çok nefis olduğuna dair rapor vermişlerdir. Kumpanya memurları ge ıp gitmektedirler. Piyasada henüz bir hareket yoktur. MILLIYET SALI 19 EYLOL Mahkem, rde Arifin davası Katil Ârif dün mu- hakeme edildi Okuyucularımız hatırlarlar: geçen temmuzun on beşinde Büyükderede Kefeli köyünde bir cinayet olmuştu. Harbiyede Sipahiocağı karşısmda bir evde oturan müteveffa Nuri Beyin 26 yaşmda oğlu Arif Efendi; Maçk da Sübai apartmanında oturan tüc- car Bürhazeddin Beyin kızı 18 yaşın- da Mehlika Hanımı tabanca ile üç yerinden vurarak öldürmüştü. Cinayeti müteakıp günlerde bu hü disenin bütün tafilâtını o gazetemiz yazmıştı. Dün, bu cinayet davasına, ağırceza mahkemesinde — başlanmıştır. Muha- kemeye sabah saat 11 den sonra baş- lanmış, on üç buçuğa kadar sürmüş- Mahkeme salonu ağzına kadar dol- muştu. Dinleyiciler arasında bir çok hanımlar da vardı. Arif Efendi, traş içlarını gayet düzgün ivert bir elbise giyinmiş jandarmanın muha- Şahitler dinlendi. Ve mahkeme be- yeti suçlu Arif Efendinin Tıbbındlice müşahede altıma almmasına (o karar i ve muhakeme 5 ikinci teşrin pa- zartesi gününe kaldı. Komünistler mahküm oldu Komünistlikten suçlu Nizamettin, İrfan, Selim Sırrı, Madam Vilda üçer seneye mahküm olmuşlardır. Bir tasallüt davası Yedi yaşmda Muhterem isminde bri kıza tasallut eden Hüseyin oğlu Osma” nın davasına dün gizli olarak bakıl- mıştır. — ——- Şükrü Kaya Bey Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Bay Ankaraya gittiği yazılmışsa da Vekil B. Başvekil Jamet Paşaya intizaren burada ler dün Tokat- liyan otelinde Paris sefiri Suat Beyin ziyaretini kabul etmiştir. Vekil Bey ya- rından sonra Ankaraya dönecektir. Kamyonlar da regla- tör takacak Otobüslerin süratini tahdit için reğ- latör tatbik ediliyordu. Belediye kam - yon ve kamyontlerin de reğlâtör tak- malarma karar vermiştir. Avrupa ile telefon Ediren, Alpullu ve Yalova merkezle- rinden de Avrupa ile telefon muhavere- lerine başlanmıştır. 1933 Liselere Tehacüm Haydarpaşa fakültesinde de lise açılacak Maarif vekâleti orta tedrisat umumi müdürü Fuat Bey dün Ankarada şeb- rimize gelmiştir. Fuat Bey, dün Üniver. sitede başlayan orta mektep muallimli- ği ehliyet imtihanlarında hazır bulun - muştur. İmtihanlar bir hafta sürecek - Bir hağin sonra Fuat Bey tekrar Znmaya dönecektir. Şehrimizde bu se 5 orin mekleplere ve liselere pek faz- İn tehacüm olduğu için bir kısım talebe- ye yer bulunamamıştı. Bu talebelerin müracaatını Maarif vekâleti nazarı dik- kate almıştır. Fuat Bey dün bu hususta bir muharririmize demiştir ki: ““Maktepsin hiç bir çocuk alir ması için bütün tedbir alınmaktadır. Haydarpaşdali Tıp fakültesi binası me- halledilmiştir. Bina Maarif vekâ- ine verilmiştir. Birkaç güne kadar te sellüm edilecektir. Burada geniş teski- lâtlı bir lise açılacaktır. Müracaat eden talebe mikdarıan göre şubeler ilâve edi İccektir. Binaenaleyh o mektepsiz kal - mak endişesi varit olamaz, Haydarpaşa lisesinin tedrisata mümkün olduğu ka- dar erken başlayabilmesi için çalışılmak tadır” İlk tedrisat kadrosu İlk tedrisat kadrosunun tebliği dün ikmal edilmiştir. Yeni kadroda zam gö- ren altı yüz küsur muallim de yeni ma- aşlarım teşrinievvelden itibaren almağa Bişlaycaklardır. Maarif müdürlüğünde yeni teşkilât İstanbul Maarif müdürlüğü yeni etmiştir. Yeni teşkilât lüğünde üç muavin var dır. Biri eski muavin Hıfzırrahman Ra- sit Beydir. İkinci muavin kapanan erkek muallim mektebi müdür muavini Fuat Beydir. Üçüncü muavinlik henüz mün- lerek 45 liraya çıkarılmıştır. Maarif mü dürü Haydar Beyin maaşı da iki derece yükseltilerek 80 liraya çıkarılmıştır. Bakalorya imtihanları kaldırılmıyacak Dünkü Son Posta gazetesi Hsc ve orta mekteplerde bakalorya imtihanları- num kalkacağını yazıyordu. Yaptığımız tahkikata göre bu haberin asli esası yok tur, Vekölet bilâkis e bakaloryaya gir- mek hakkını üç senede üç defadan yedi defaya” çıkarmıştır. Efbiyat Fakültesi talebesi Üniversite Edebiyat fakültesi reisli- den: Eski Darülfümunun lâğvı ve Ü- ersitenin kurulmasından dolayı falrül temizde eski talebenin kayıtları yeni- leştirmek üzere fakülteye müracataları lazımdır. Gebzede bulunan ceset Esadullah olduğu ve feci bir cinayete kurban gittiği anlaşıldı bunlar meçhüldü. İşte bir müddetten beri bu hâdise- Öldürülen ve cesedi bulunan Esaduliha Bundan bir müddet evsel Kumka- pıda esrarengiz bir hâdise olmuştu. Kumkapıda Karaathume sahibi olan Esadullah Efendi Yorgi | isminde bir kayıkçıdan kiraladığı sandala bir ar- kadaşını da almış ve denize açılmıştı. O gün akşam üzeri, Esadullah E- fendinin henüz avdet etmediğini ren sandaleı Yorgi, merak içinde sağ- da solda aranmakta iken akşam ka- iliğini o tenha ve içine baktığı zaman, Esadullak Eiendinin giymekte olduğu caketle iç çamaşır- larını görmüştü. Fakat Esedullah E- rşsında bıtaya müracaatta başka çare bula. mamış, bildiklerini de anlatmıştı. E- sadullah Efendinin yanımdaki adam da meydanda yoktu, esasen — bunun kim olduğu da belli değildi. Diğer ta- raftan Esadullah Efendinin karısı ve biraderi de polise müracaat etmişler, kendisini arıyorlardı. Esadullah Efendi ne olmuştu? Ya- mndaki kimdi? Sandalı, Esadullah E- fendinin üzerindeki eşya ile beraber un aydınlatılmasına çalışılıyordu. Nihayet Tuzladan İstanbul zabıta- sma bir müracaat yapıldı. “Denizden sahile bir ceset çıkarıl- mıştır. Üzerinde yara ve bereler var- dır. Yüzünün eşkâli bir İranlıya ben- zemektedir. Takibat ve tahkikat ya- pılmaktadır.,, İstanbul zabıta: Esadullah Efen, bu haber üzerine İseine müraca- altına alınmış ve &- ya giderek maktulü teş- his etmeleri beklenmiştir. Bu faciaya kurban giden şahsm hüviyeti kat'iyet- le tespit edildikten sonradır ki icup e den izler üzerinde yürünerek esrer perdesi kaldırılacaktır. Bu hususta bir muharririmiz kahve- çi Esadullahın kardeşi Çemberlitaşta bakkal Irani Ali Efendile görüşmüş fendi diyor ki: — Kumkapı merkezi evvelki gü Gebzede bir cesedin bulunduğun cessdin Esadullaha ait olup olma: mı gidip görmemizi söyledi. Ben de ya- nımda sandıkçı Esat, kahveci Cafer, kahveci Rüstem olduğu halde Gebze- tim. Orada müddeiumumü mus- lerinden Kadri, jandarma kuman. dan Nureddin Beylerle görüştük. Ce- set Darıcada çıkmış ve Gebzeye yeti- rilmişti. Fazla taaffün ettiği için ce- ,ömmüşler ve yalnız bize ceset | li lyeda Yeni talimatname Arzu eden herkese tevzi edilecek Yeni belediye zabıta talimatnamesi” Bütün ta- ancak 228 madde basılmıştır. Talimat - namenin maddeleri yanında kâfi mik - darda boş yer bırakılmıştır. Buralara belediye azalrı, alikadar zevat ken fikir ve kanaate: azacaklardır. Te limatname şimdilik bir proje halindedir. İlâve edilecek yeni mül dan s00- ra kat'i şeklini alcaktır. Bunun için be- İediye talimatname projesini fazla mik- darda bastırmaktadır. Proje arzu eden herkese tevzi edilecektir. Şubelerde teftişler Belediye hesap işleri müdürü Kemal dün de şubelerde bazı teftişler yapmıştır. Dünkü teftişler neticesinde de vazifelerini ihmal eden beş en tah- sildarın yevmiyeleri kesilmek suretile tecziyeleri takarrür etmiştir. Tifo azaldı Şehrimzde tifo hayli azalmıştır. Ge- rek sıhhiye müdiriyeti ve gerekse bele- diye doktorlarmın almış oldukları tedbir- ler sayesinde bu hastalığın önü alınmış tır. Belediye doktorları bazı han ve otek leri ve umumi mahalleri dolaşarak be- lediye mizamnamesine riayet etmeyenle rin tecziye edilmelerini bildirmişlerdir. Bu meyanda Çemberlitaşta Köprülü ca- mil medresesi kapatılmıştır. Ayrıca da Çemberlitaşta Vezirhanı da bugünlerde teftiş edilecek, hanın havlısındaki pislik ve fena kokular izale edilecehtir. Bu han 100 odadan ibaret olup içinde 200 ka- dar sile oturmaktadır. Burada oturanla ra tatbik edilmeğe başlanmış- bir, Vazife kurbanı Genç defnedildi Halit Ef.nin birçok yangın- larda yararlığı görülmüştü Pazar günü Beylerbeyinde vukua gelen yangında vazife başında feci bir surette yaralanan be lediye itfaiye şoförü Halit Efendi tedavi için kaldırıldığı Vs ködrdâ Zeymeplti mil hastahanesinde vefat etmiştir Halit Ef. için belediye dün parlak bir cena ze meratimi yapmış bittin BEZ yo muavinleri, bele diye erkânı, İtfsiye üdürü, âmirler, ar HALİT EF. o mebilleripolis ve as ker bulunmuştur. Tabut bir Türk bayrağınasarılmıştı. Ce- mına 7 çelenk vardı. Cenaze sabahleyin hastahaneden kaldırılmış, Usküdardan moterla Kasımpaşaya çıkarılmış ve Ka- sımpaşa mezarlığına defnolunmuştur. Halit Efendinin yangında duvardan düşüşü çok ei olmuştur. Halit Efendi gofördür. ifesi olmadığı & halde bir ml — Balta verin, diye bağırması üze- rien hemen yerinden fırlamış ve balta- ys alarak steş içinde bulunan arkadaşına işti Efendi ateşin çıktığı duvar su ile fazla ıslandığından yıkılmak teh- likesini göstermiştir. Bumun üzerien Ha lit Efendi canını kurtarmak için aşağıya atlamak istemiş, birden müvazenesini kaybederek beyin üstü aşağıya düşmüş- tür. Halit Efendi, yangınlarda, yalnız itfaiye otomobilini kullanmakla kalmaz, ateşin içine girerek vazife madığı halde bir çok yararlıklar göste- rirdi. Halit Efendinin yeni yangında arkadaşıma yetiştirdiği balta yangının büyümesinin önüne geçmiştir. Fakat kendisi ölmüştür. Halit Efendi henüz gençtir. Bir karısı, iki küçük çocuğu var dır. Belediye ailesine yardım edecek ve tazminat verecektir. İtfaiye efradı sigor- tahı olduğundan Sigorta şirketi de Ha- lit Efendinin ailesine tazminat verecek- üzerindeki bazı işaretlerden bahsetti- | ler. Verilen işaretler tamamile karde- imizdeki işaretlerdir. O zaman cese. | kardeşimiz olduğunu anladık. Kardeşimi iki parmak kalınlığında bir iple boğmuşlar ve alâtıtenasüliye- sini kesmişler, sol bacağına ağır bir cisim bağlamışlardır. Et çürüyünce bu cisim kopup düşmüş ve bu suretle ce- set suyun üstüne çıkmıştır. Maamafih yanında bulunan adamın kim olduğu henüz belli değildir. Benim şüphem yudur: Vakanın olduğu gün karde. şim Esadullah bir kahvenin önünde bir gençten 16 lira alacağını söylemiş i kişiden şüphemiz vardır. sahile kim getirip bırakımıştı?. Bütün ' Hepsini de #abıtaya söyledim. İncirlerin yağlanması Bir garip müşahede | yaptım.. Ben küçükken evde her nevi kü- mes hayvanları besliyebilirdik te hindi besliyemezdik. & Çünkü pe- der merhum söylemişti. i rusumun tabii det için yağlamak icap edermiş Güğ şey. İyi ki hindi yavrusu değiliz. O zamandan beri bu o yağlamak meselesi . nazarıdikkatimi celbe- derdi. Geçenlerde; şu yukarıda söz ba- şında yazdığım garip bir müğahe- deyi yaptım. Bu sene sıcak az ol- duğundan incirler pişmedi. . Bah- çedeki bir kaç incir ağacının üs- tü pıtrak gibi mozalak ham meyve dolu.. Birisi dedi ki: — Bunlara zeytinyağı sürünüz!. Çabuk olur!... Ve öyle yaptık. Beş gün sonra incirler tatlılaştı, büyüdü ve niha- yet oldu.. Ve bilâhare öğrendim ki; bu iş Edremit taraflarmda pek iş. Hattâ domatese ka- er oldururlarmış. Bu müşahede üzerine, düm. İnsanlarda da (o yağlanmak vardır. İçimizde bir kısmımız bu yağcılıktan pek hoşlanırız. Ben bunu pek hoş görmezdim ama in-" cir ve domateslerin de yağlanarak tatlılandığını ve büyüdüğünü gö- rünce artık aramızdaki yağcılığa hak verdim. Yalnız bilmiyorum, insanlarda yağlananlar büyür a- ma, tatlılaşır, olgun olur mw? Mühim haber Dün akşamki radyoda bizim spi: ker göğsünü gere gere dünya ha- berleri arasında şu mühim haberi verdi: “LİZBON, 17 — Portekiz Hü- kümeti sefirleri arasında tebeddü- lât olmuştur. Tekyo sefiri Mösyö bilmem ne Buenos Ayrese, ve ora- daki Mösyö falanca da Tokyoya nakledilmişler: düşün- dar merak ediyorduk. Allah razı olsun. FELEK Romen Bahriyelileri Dün Cumhuriyet abide- sine bir çelenk koydular Limanımızda misafir bulunan Roman ya babriyesine mensup Constantza mek tep gemisi kumandan ve efradı dün saat 11,30 da merasimle Taksim âbidesine giderek bir çelenk bırakmışlardır. Cöni tantza gemisi bundan üç sene evvel İ- talyada yapılmış ve esans ile işleyen bir gemidir. Gemi esa: denizolta gemileri için istinatgâh gemisidr. tal. lumnaktadır. Geminin 101 milimetrelik iki, tayyareye karşı kullanılan 67 mili metrelik iki an- ya bahriyesinde hizmet etmiş ku Bir zabittir. Geminin zabit mamaetlerin- Gi da 50 kadar mürettebatı var - Küçük haberler * Tahlisiye idaresile Osmanlı Banka- sı arasında mevcut ihtilâfın sulhan hah li takarrür etmiş ve bu hususta tahlisin ye idaresine tebligat yapılmıştır. * Ankaraya gitmiş olan mubtelit mübadele komisyonu Türk murahhas heyeti müşaviri Kerim Bey şehrimize avdet etmiştir. * Dünkü akşam gazetelerinden biri, Evkaf idaresinin Dördüncü vakıf hanın yeri meselesinden çıkan bir davayı kay- bettiğini yazıyordu. Evkaf iduresinden yaptığımız tahkikatta böyle bir mesele den Evleaf karesinin kaybedilmiş bir da vası yoktur. Vazife kurbanı Halit Efendiye dün ya pılan parlak cenaze merasiminde,