19 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

19 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

& k Umumi kadınlar ne gibi şartlara tabi olacaklar? Fuhuşla ve zührevi hastalıklarla müca- dele için yeni tatbik edilecek ahkâm Yeni fuhuş nizamnamesinin birin- ci kısmını dünkü nüshamızda neşret- miştik. Yedi kısım olan bu talimatna- in ikinci kısmında umumi kadın tarif edilmekte ve bunların ne suretle icraitanat edebilecekleri ve | hastalık- ların önüne geçebilmek için umumi kadınların e gibi âhkâma tâbi tutu- lacakları kaydedilmektedir. Umumi kadın, umumi evler Nizamnameye göre, kendilerini başkalarınm cinsi zevi menfaat mukabili veya itiyadi bir surştte bas- retmeyi sanat ittihaz eden ve bu su- retle müteaddit erkeklerie münase- batta bulunan kadınlara (umumi ka- dm) denilir On beşinci maddede tarif olunan kadınların bir arada oturarak fuhuş icra ettikleri veya bu maksat için top landıları yerlere (umumi ev) ismi ve- Fuhuş maksadiyle muhtelif kimse lere muvakkat zamanlar için açık bu handurulan kapalı yerlere (birleşme yerleri) denilir. Sanatlarını münferiden icra eden kadınların ikametgâh ittihaz etmis olsun veya olmasın ve içinde fuhuş ic rasmı itiyat ettikleri yerlere (tek ba- #ma fuhuş icra edilen ev) der Komisyon neler yapacak? Mükerreren ve müteaddit erkek- lerle münasebette bulunması dolayısi- le bir kadının fuhşu sanat ittihaz et- tiğinden şüphe edilir ve hakkında de kik ve mahrem olarak yapılan tahki- kat ve elde edilen müsbet delillerle isinin umumi kadınlar evsafmı haiz olduğunu meydana çıkarılırsn evvelâ bu kadı fuhşa sürükliyen se bepler komisyonca tetkik ve kendisi- nin tekrar namuskâr bir hayata av- detini icap eden teem; hunur. Bir kadın hakkında bu hüküm lerin tatbiki behemehal komisyonun kararına iktiran etmelidir. Umumü kadının tâbi olacağı muamele Komisyonca bir kadının umumi ka ne imkân olmadığı komisyonca tesbit edilmiş bulunmak. 2 — 18 yaşını ikmal etmiş bulun. mak. 3 — Ecnebi tabiiyetinde bulun- mamak. 4 — Tabiiyetsiz olmamak. komisyonu tarafmdan ile anlaşılan kadın- a için bir sicil kartohu ter tip edilip numaralanır ve bu karto- na kadınların bir fotoğrafı yapıştırı- ıp isimleri, yaşları, doğdukları ve i- kamet ettikleri ve fuhuş icra ettikle ri yerler kaydolumur. Kadınların hüvi; rak kartona raptedilir. Bu suretle kaydedilen umumi kadınların elleri- ne sicil kartonunun numarasını havi ve merbut nümune veçhile viyet cüzdanı verilir. Bu hüvi iki defa yapıla- cak muayenelerin işaretine * mahsus haneleri ihtiva eden bir kısım bulu- nur, Bu cüzdan her sene değiştirilir. Tesçil edilen bütün umumi kadın- lar, kendilerini resmi veya hulusi bir tabibe haftada iki defa muayene et tirmiye mesi dar, Resmi muayeneyi kabul eden bütün umumi kadınlar emrazı zühreviye ta, bibi tarafından bu gibi muayeneler i. çin tahsis olunan mahalde muayene e- dilirler. Muayene neticesi defterimah. sasuna kaydedileceği gibi kadınların hüviyet cüzdanlarına da işaret olunur. Hususi muayene Umumi kadınlar ister, e al e elan duğuna dair vesikayı haiz hususi bir Milliyet'in romanı: 17 tabibe de yaptırabilirler. Resmi emrazızühreviye muayene tabibi hususi tabibe muayene edilme- sini arzu eden kadını resmi bir tezke- re ile kadınm talep ve arzu eylediği tabibe gönderir. Hususi tabip dahi bu nizamname İle tayin edilen şartlar daire- inde kadının muayenesini deruhte eyle- ini ve ne kadar zamanlık bir müddet için bu muayenelerin icrasını üzerine al- dığımı cevaben iki nüsha olarak resmi mu- ayene tabibine bildirir. Cevabi lerin bir nüshası resmi tabiplikte sakla- mrp diğer nüshası kadının hüviyet cüzda- ına raptolunarak daima cüzdanla taşınır. Hususi tabip tarafından bildirilen müd- det bitiği zaman keyfiyet muayene tabip- liğine bildirilecektir. Eğer yeni taahhüt vaki olmamışsa ka- denim resmi muayenelere gelmesi mecbü- ridir. Umumi kadınların muayene ve tedavi- lerini deruhte eden hususi tabibin mahal- li sıhhat makamlarınca musadak bir im- zası resmi muayene dairelerinde bulun- durulur. Hususi tabipler tarafından yapılan mu ayenelerin neticeleri hususi tabip tarafın- :n hüviyet cüzdanmdaki hane- ve imza olunur. tabip muayene altında bulun- durduğu umumi kadınlardan birinde w- mumi hıfzıssıhha kanununun 129 uncu madesinde yazılı hastalıklardan birini düğü zaman o kadınm hüviyetini a; gün zarfında hastalığın teşhisini — havi malümat ile birlikte yazı ile resmi mua- yene tabibine bildirir. o Kadın zührevi hastalıklardan birine musap ise | tabip kendisine umumi hıfzıssıhha kanunu- nun 109 uncu maddesinde yazılı sıhhi vesaya varakası verecek ve müpte- Jâ olduğu hastalıktan şifa bulmadan san'at icra edemiyeceğini ve bu mi: name ile kanunun hükümlerini anla- tacaktır. Gününde muayeneye gelmemiş 0- lan kadını bir hususi tabip derakap ve nihayet ertesi gün içinde resmi mu- ayene tabibine bildirmiye mecburdur. muayene edebilirler. Tedavi nasıl yapılır? Gerek resmi ve gerek hususi tabip- Jer tarafından yapılan muayene neti- cesinde umumi hıfzısıhha kanununun 129 uncu maddesinde yazılı hastalık. lardan birile malül olduğu görülen u- umi kadınlar kanunun bu maddesi. ne tevfikan sanatlarınn icrasından menedilerek haklarında aşağıda ya- zılı muamele ifa kılmır: A Cüzam ve ilerlemiş hastalıkları icap eden muameleni, fa hal müdürlüğüne veya hü- kümet tabipliğine ihbar edilir. < B — Zührevi hastalıkların her tür- lü şekillerile Cerep, empetigo, ve En- ter trigo hastalıklarına musap olan- lar hastahanede tedavi altına alınır. Her iki halde de bu kadınların sanat- larını icradan menedildiği © zührevi hastalıkların mücadele o teşkilâtının icra kısmına tahriren bildirilir. Ayakta tedavi Hastahane mevcut olmadığı veya , dirde sanatlarını icradan menedilen hastahaneye sevki lâzım gelen kadınlar resmi tabip tarafından ayakta tedavi edilirler. Tedavi esnasında fuhuş icra ettiği sabit yi sabık ve hâzır haline nazaran bö bir şey yapacağından şüphe edilenlerin behemehai üns bir mahalde ve iaşeleri kendilerine ait olmak üzere tecridi Tâzımgelir. Umümü kadın ne zaman hastahaneye gönderilir? Sari devrinde frengi ârüzı göstere umumi kadınların behemehal bir has, tahanede sari devre geçinciye kadar yatınlarak tedavisi lâzrmgelir. Bunun için icabında ve zaruret mevcut oldu: ğu takdirde zührevi hastalık mms larından sirayet tehl lar çıkârılarak ayak ren hastaya yer temin olunur. Belsovukluğu ve yumuşak şankr o- ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı ya Yazan: VİCKİ BAUM Dudaklarını Oliver'in avucunda sxmekten duyduğu derin hazdan bi gi yila kemi — Hayir... İstemem... Niçin? kal Rica ederim, Donka... Beynimi dinlendirmek istiyorum... ; Stop! Dedi. Çehreiinde hoşmutsuzluk okunan Meyer bir firen kaçmasile durdu, Me yer, Donka'nın şoförü idi. Aksi, hu Si Pir Almandı. Vaktiyle mühendis 'uğu için cerihadar olan izzetinef- sinin isterabını çaker dururdu, liver ayağa kalktı, başını tav, şurpmadan otomobilden aşağı iman Terceme: KAMRAN ŞERİF pe Meyer içeri otursun... temobili süz bulunanak atarlar > #ein Yaninda Oliver tekrar yerine çöktü, muhib besinin kolunu parmakları arasa a du. Davud sesiyle, | oyası ze yanında oturmak istemi. nlatayım? Sen beni çıl İyorsun; sinirlerim üzerin. de korkunç bir hava çalıyormm. Be den ne istiyorsun? Bunu; içine biraz aydınlık geliyordu... ver'in gözbebeklerinden mini mini, DOKTOR Hafız CEMAL Dahiliye hastalıkları mütehassısı Cumadan manda hergün öğleden sonra saat (230 dan 5 e) kadar İstan- bulda Divanyolunda 115 numaralı hu- Susi dairesinde dahili hastalıkları mus- yene ve tedavi eder. Telefon: Istanbul: 00. 5981 — lanlar sirayet tehlikesi geçinciye ka- dar tedavi olunurlar, Tekrar sanata girmek için sonra sanatlarını (icra edebil Frengi ile malül olan kadmların natlarını yapabilmeleri için en az bir te resi geçirmiş olmaları kan- teamülün mornf; imi larında misl ve hiç bir seririârâz görülei zumdır. Laboratuvar bulunmıyan mahaller. de kadınların serumu alınarak en ya- kın resmi laboratuvarlardan birine tahlil için gönderilir. Tedaviye tabi olanlar ima ve her türlü müspet misli teamül bulunan veya te- davi devresine nazaran istirahat müd- detinin hitamında veya tedavi esma- sında tedaviye gelmemekte “rar €- denler ve fuhuş icrasından kati su- rette menolunurlar. Bunlardan fren- gili kadınların kayıtları hükümet ti bipliklerine ve mevcutsa frengi mü- le teşkilâtlarıma © devrolunarak te- temin olunur. .adınlardan sari ârâzı zail olanların muntazam ve mütcakıp te- davilerinin icrası için bunların hasta- hane veya dispanserierden birine de- vamı behemehal temin olunur. Muayene neticesinde hastalıklı zu- hur edip te kendilerini hususi surette tedavi ettirmek istiyen umumi kadın- lardan tedaviye muntazaman devam edeceğine ve iyileşinciye kadar fuhuş yapmıyacağına itimat edilenlerin ta- İepleri is'af olunur. surette tedavi istiyen kadın- İmesini arzu ettiği tabi- bin ismini bildirdikten sonra keyfiyet kadının hüviyet cüzdanına işaret edi- lir ve reami bir tezkere ile | tabibe gönderilir. Hususi tabip bu tezkereye resmi surette cevap vererek gönderi- len hastanın nizamname © ahkâmma tevfikan tedavisini taahhüt eylediğini bildirir ve bu tezkere hıfzedil Tedaviyi deruhte eden tabibin ih *as şartlarını haiz olması ve imzanın shhat makamları tarafından tastik &- dilmiş bulunması mecburidir. Hususi surette tedavi altına almdı. ğı halde iyileşmeden tedaviyi bırakan yeya muntazam gelmiyo: ummumi ka- dınları tedavi tabipleri derakap res- mi muayene tabibine bildirecekler- dir. Tedavi bittiği zamani tabip has- tanın hüviyet cüzdanma şerh verecek ve keyfiyeti gene resmi bir tezkere ile muayene tabibine bildirecektir. Resmi muayene tabipleri hususi tabipler tarafından tedavisi ikmal e- dilen hastaları celp ile muayene ve tedavi neticesini kontrol ederi (Devamı var) Semti Samatya Sıra No, 704 705 706 İmrahor Kocümustafa paşa Hobyar Hacıkadır. 707 708 709 710 71 712 713 714 Yenişehir ” Pangalti Firuzağa yuvarlak kıvılcımlar fırlıyordu. Me- yer arkasını dönüp bekliyordu. Yor- gundu. Karısı böbreklerinden rahat- sızdı. Gecenin yarışını ona maşaz yap makla geçirmişti. Bütün gününü park larda, gecesi de evvelâ sinemanın ö- nünde, sonra da “Ambassador” un önünde beklemekle hedretmişti. Ora- da, Zenciler, açıklı koyulu melezler rasında kalmıştı. O, mühendis doktor Meyer, işte böyle insanlar içinde kal- mıştı, © ki, bugün akran: olan ayak takımı insanlarla arasında bir duvar vazifesi görsün diye otamebilinde dai ma bir kaç kitap bulundururdu. Madam Moresko emretti; — Haydi, devam et, Meyer... Okyanusla meşbu, rutubetli bir , ağaç tepeleri, sokak fenerleri, na sathını andıran asfalta ak- sediyordu. Ağustos böcekleri durma. dan ötüyorlardı. il sahilden dönüyordu. Deonka tekrar emrettiz > Sola sap, Meyer, tepelerden gi- miz Oliver itiraz etti: — Yok canım, ol daha . dur. Çok sürer. ©” içen Kadın fıstldar gibi sordu: Kocamustafı Muhsinehatuz Hüseyinağa MİLLİYET SALI 19 EYLOL 1933 KREM PERTEV Seneler var ki Yurdun güzelleri, tazeliklerini muhafaza edi onunla yorlar. Çirkinler, güzel gö. - mi Umumi kadıntır şifa, bilek | rümmek san'atini on. dan öğreniyorlar. çesı; Şirketi Hayriyeden: Boğaziçi vapurlarma mahsus Sonbahar tarifesi Eylülün 21 inci Perşembe sabahından itibaren tatbik ler gişelerde satılmaktadır. İstanbul dördüncü dani : Tamamına sekiz bin lira krymeti muhammeneli ve salı pazarı önünde de- ra memurluğun- mirli bulanan tacettin vapuru ile yine temamma otuz bin üçyüz seksen bira kıymeti muhammeneli ve haliçda haviz önünde demirli bulunan Bebek vapurla- rının tamamları açık artırmaya konmuş olup şartnameleri ayrı ayrı olarak 19-9- 833 tarihinden itibaren dairemizde her- kes tarafından görülebileceği gibi 19- 10-933 tarihine musadif perşembe günü saat on dörtten on altıya kadar | daire- mizde açık artırma ile satılacaktır. Mezkür vapurlar 2280 numaralı icra kanununun ahkâmuna tevfikan satılacak bır. Taliplerin muhammen kıymetlerinin yüzde yedi nisbetinde pey akçasını veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Müterakim ve hükümete ait borçlar müşterisine ait- tir. İcra ve iflâş kanununun 119 uncu maddesine tevfikan mezkür vapurlar ü- zerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâ- kadaranın ve irtifak hakki sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarifa dair olan iddialarmı ilân tarihinden iti- baren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri aksi halde hakları tapu sicil- lerile sabit olmadıkça (satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları cihetle alâkadaranın işbu maddenin mezkür fik rasma göre hareket etmeleri ve daha faz la malümat almak isteyenlerin 930-631 dosya numarasile müracaatları ilân olu- nur. (7490 ) Istanbul Ziraat Bankasınd Mahallesi Sokağı Narlıkapı namı diğer mahzen i ” Sulumanastır Haseki Pamukçu Tatycs İncil İstifçi Mumhane » Bayır » , â Kadı mektebi çıkmazı Züzde yedi buçuk pey akçelerile ihale bedelleri nakten veya zayedeye iştirak edecekler pey akçelerini müzayede günü saaton dört buçuğ: — Acelen mi var? Oliver cevap vermedi. Ancak bir müddet sonra - yıldızlarla dolu, gü- müşlü bir semaya karşı, tepelere doğ- ru tırmanıyorlardı - Oliver oldukça surathı bir halde mırıldandı: — Evet, Donka kolunun yumuşak, taze e- tini sıkan parmakları çözdü, Oliver» in bir elini usulca iki elinin arasma aldı. Biraz son — Sen aptalsın, dedi. Anlamıyor sun, Mes'udum. Ömrümde, anlamıyor sun, Oliver, ömrümde, şimdiki kadar mes'ut olmamıştım. İşte şu an, şu da- kika, hayatımın en mes'ut dakika, dır. İstiyorum ki, daha fazla sevesin, çok fazla seviyorsub... Ah, muzuna salıvermiş olan ruldu, haşin bir tavırla: — Rita'ya karşı fena davrandın, dedi. Donka cevap verdi: — Her halde onun kadar alçakça hareket etmedim. Sen bizim kadın iş- lerimize karışma... O zaman Oliver kendi kendine dü gündü: edilecektir. (7520) İstanbul 2 inci | icra memurluğun- dan : Bir borçtan dolayi mahcuz ve pa- raya çevrilmesine karar verilen hane eş- yasi 24-9-933 pazar günü saat 17 den iti- beren Kasımpaşada Kulaksızda gülhan sokağında 7 Numerolu hane önünde bi- rinci açık artırma suretile satılacağından talip olanlarm mahallinde hazır buluna- cak memurine muracaatları lüzumu ilân olunur. (2484) Vize icra memurluğundan : Bir bor- .cun ödenmesinin te'mini için Vizede hü- | kümet karşısında önü hükümet caddesi arkası Liban kadın avlusu sağı Vodins- İn Ahmet efendi kahvesi sulu libas kadın hane ve dükkân: ile mahdut ve üç kısma bulunmuş biri kahveci Tevfik ağanın iş- ğalinde 350 lira bedel muhammeneli ve dört metre cebheli dükkân ikincisi ça- rikçi muratağanın oturduğu ve 150 lira muhammen bedelli iki metre cebbeli dük kân ve üçüncü süde terzi Remzi efendi- nin işgalindeki 300 lira muhammen be- delli ve dört metre cebbeli © dükkânkü Ceman üç bab dükkânden ibaret Zayri menkul icra ve iflâs kanunun 129 ci mad desi > 2280 No, Ju kanun mücibince ve 2748933 tarihinden itibaren bir ay müd- 'detle ve açık arttırma usulile paraya çev- den talip olanların 933-74 dosya âit almak için her gön ve 279-933 tarihinde müzayedeye iştirak edebilmek için yüzde yedi buçuk nisbe- tünde pey akçesi yatırmak üzere Vize ic- Ta dairesine müracaat eylemeleri | ilân olunur. (0486) Cinsi “Ahşap hane Arsa Kâgir dükkân Ahşap ,, Küâzgir hane » » Ahşap hane Ahşap iki hane ve bir dükkân Kâgir hane teriye (4910) — Sahi, Donka fenadır amma, Ri. ta alçaktır. Donka hiç bir zaman, amma hiç bir zaman alçak olamaz. Elinin, onun elleri içinde, sıcak bir deniz hayvanı kabuğu içinde gibi, is- tirahat ettiğini hissediyordu. Kadım açık dudaklarını Oliver'in darma del — Seni seviyorum, diye mırıldan- di. ” Fakat o kadar yavaş ki, kadın güç halle anlıyabildi. Belki de onun anla- dığını erkek istemiyordu. — Evet, Oliver... — Seni seviyorum, Dönka, seni se viyorum. — Evet, Oliver, evet... — Donka işitmiyor musun?... Se- ni seviyorum, dinle beni, seni seviyo- Donka: — Evet, şekerim, evet... Dedi. O kadar mes'uttu ki, artık çekre- si anlamıyor gibiydi. Otomebil şimdi peye çıkmıştı; “Sierra"nın srtlaer, gecenin berrak havası için. de görünüyordu. Oliver wrarla: — Sen'de söyle. Dedi. Donka sustu, an: Emlâk 82,84,86 1/8 Yazan Dr, BESİM ÖMER Ps$s Kadın bastalıkları ve koruma 140 Kr. Kasırlık: Gebe kalmamak ve kalamamak 100 Gebelik patologisi,nifasi intan 300 Güç doğum Üzüm ve üzümle tedavi 5 Ikbal ve Kanaat kütüphanelerinde (7435) Satınalma kom. ilânları Levazım Dikim evinde te raküm eden 15000 kilo kösele parçası 28-9-933 perşembe gü nü saat 14 te aleni müzayede suretiyle satılacağndan gör“ mek isteyenlerin her gün me kür mahalle ve müzayedey€ gireceklerin belli günün saatin de teminatlariyle Merkez K. / Satın alma komisyonuna mü” racaatları. (268) (4619) 6237 ... Halıcıoğlu ihtiyat o Zabit mektebinde mevcut 33 kalem köhne eşya 28-9-933 a be günü saat 14,30 da aleni müzayede ile satılacağından eşyaları görmek isteyenlerin her gün mektebe ve müzay€“ deye gireceklerin belli günü- nün saatinde teminatlariyle Merkez K. Satm alma komis” yonuna müracaatları. (267) dinlendirilmiştir. 6962 619 MECCANEN İncili Şerif kitabını göndermek için adresimize mar e CENEVE (SUİSSE) 7510 . Göz Hekimi | Dr. Süleyman Şükrü | Birinci sınıf mütehassıs (Bübıali) Ankara caddesi No. 60 5983 — Missesi o Misseye göre m“ t1s 189 625 1000 200 200 250 5/32 1/8 12 12 2 j yazılı gayrimenkuller açık arttırma suretile satışa çıkarılmıştır. Kat'i ihaleleri 28-9-933 perşembe günü saat on beştedir. Mü | 6 2/8 2250 ,, « ayrimübadil bonosile ödenmek üzere yukarda evsafı kadar yatırmaları lâzımdır. Şartname Banka- | — Seni seviyorum, Donka.. Gülme ve ağlama ile dolu, hafif bir sesle: — Seni seviyorum, Dedi. Bunun gülme mi, ağlama mı oldv” gunu © da bilmiyordu. Otomobil, yokuş aşağı, dolambar” lı bir yola saptı. Bir yığın yıldız ufk# doğru uçuştu. — Ah. — Ne var? ir — Yıldızlar... Düşüyor? 4 Oliver ciddi bir tavır aldı: “— — Allahtan bir şey istiyelim.. Donka ayni ciddiyetle cevap ve” | diz — Fakat ne istediğimizi söyler” yelim... Tepelerden ayrılıp uzun boylu Ö” iptus ağaçları arasından yavaş Y#” vaş indiler. Daha oradan denizin n#“ mesi duyuluyordu. Madam Morerk? kendi kendine: — Bu da çok sürmeli... Diye dü gündü. fArkası var)