22 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

22 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

METER AK IE M leketti 3ursa soyguncuları Yaka lanan beşinin muha- kemelerine başlanıyor BURSA, (Milliyet) — Bursa soy gunculuğuna ait tahkikat bitmiş, evrak müddeiumumilikçe mahke- meye tevdi edilmiştir. o Yakında ağır cezada muhakemelerine baş- lanacaktır. Sekiz kişiden ibaret ©- Jan soyguncuların beşi yakalanmış, diğer üçü hakkında da şiddetle kibat yapılmaktadır. Bu şerirlerin Rize ve Adapazarında da mütead- dit katil ve hırsızlık cürümlerile a- lâkadar oldukları tespit edilmiş p: ra aşırmak üzere evine girdikleri bir kadını öldürdükleri de tahak- kuk etmiştir. A Celâl Beyin izmir valisinin davetine cevabı yi Paşa, 9 Eylül pa- İzmir nayırı Beyi Vahi o Kâzm © Paşaya aşağıdaki tel graf cevabini göndermiştir: "9 eylği bayramı münasebetile mu- vaffakiyetle açtığınız panayırı görmek terdim, Uzun müddet memleket bi de kalışım ve Meclisin açılışının yak laşması Ankaradan ayrılmaklığımı müş- hülleştirmiştir. Zaman tayin etmek müm- kün olmamakla beraber ileride Vilâye- inizi ziyaret niyetindeyim. Muvaffak ©- tebrik ederim efendim. , Iktasat Vekili Mahmut Celâl Topal Osmanı metresi mi öldürdü? Tarsusta bir cinayet olmuş ve bir ka- dın öldürmek zannile nezaret altma alın maştar. Zabiri şekline göre, Bakırcı topal Os- mam bir aydanberi Kürt Salih kızı Ay- yayi tece olarak almış ve cuma günü bazı kimseleri evine çağırarak bir 2i- pe tertip etmiş, yemekler yenmiş, ra- kılar içilmiş, kafalar biraz dumanlandık tan sonra bir karışıklık olmuş ve bu €s- nada patlıyan bir tabanca kurşunile Os- man yere yi Osman vurduğunu söylemiştir. Tahkikatı bizzat müddeiumumi İsmail Hakkı bey idare etmektedir. Cinayeti kaplayan esrar perdesini kaldıracağı mu “hakkaktır. Zonguldakta maden ocağı kazaları Geçen hafta Zonguldak kömür ocak- Serme üç kaza olmuş ve üç kişi ölmüş” ar Çaydamarı ocağında vu- E mese Bu ocakta o Hüseyin Ali, ve Demirci oğlu Hüseyin ocak pl işinde arabayı geçirmek i- da ii yığınları den Hüseyin Ali ölmüş, ğer iki amele yaralanmıştır Çelik ocağındaki kaza bir infilâk neti- tesinde vukubulmuştur. Bu ocakta çalı şan lâğımcı ameleden Hasan oğlu Mus- iafa, bir bacada küpe patlatmak isterken ansızm dinamit inlilâk etmiş ve zavallı amele feci bir şekilde can vermiştir. Üçüncü-kaza da Kozlu Türk kömür mer şirketinin ocaklarında olmuş- vee erek baca Param — —— A dövdü diy diya adamı Bağ e öldürdüler Adanada Müminli köyünde hiç yüzün- den kavga çıkmış ve bir adam öldürük müştür. Vaka şudu Ayni köyden Mahmut oğlu Veli, Ak | merkebe oğlu Hasana ait vurmuştur. Merkep sahib ile aralarında bir ağız kav gası başlamış ve neticede Hasan tabanca #mı çekerek ateş etmiş ve Veliyi karnın» dan ağır surette yaralamıştır. Yaralı has imneye getirilmiş ise de yirmi dört saat sonra ölmüştür. Jandarma, Hasanla bu | cinayette ortak görülen o Mahmut oğlu Yusufu tabancalarile beraber yakalamış ve adliyeye vermiştir. Bursada ipekciler birligi BURSA, (Milliyet) — İpek fab- | rikatörleri#Ticaret Odasında top- lanmış bir ipekçelerin birliğinin teş kili için aralarında bazı konuşma- lar yapmışlardır. Mi yet'in romanı: Musevilerin Yılbaşısı Türkçe konuşmak için beyanname neşrettiler Şehrimizdeki Museviler dün tak - vimlerinin yeni serebaşı olmak müna sebetile © çalışmamışlar ve o yortu yapmışlardır. Bu münasebetle Haham başılıkta merasim yapılmış ve bütün Musevilere hitaben bir beyanname neşredilmiştir. Bu beyannamede deni- liyor kil "Hatırlatmak ö ki; dinimiz, bü- tün Müsevilerm içinde bulundukları memlekette ve üzerinde yaşadıkları toprakları öz vatan addetmelerini â- mi bu itibarla vatani borcumuzu eda edelim, Manevi horcumuzun ancak sevim- Ti m ve öğrenmek suretile ifası mümkün - dür. Diğer memleketlerde Museviler e vatanın lisan, di etinemetiyiz; biz Türkiye Maserileri Türk vatandaşım. vermiş olduğu umum hukuktan istifade ediyoruz, bizim en mukaddes vazifemiz memle- ketimizin resmi Haanı bulunan Türk- çe lisanmı tamime bütün varlığımız! ga'ışmaktır. İşe evvelâ annelerden başlamalıyız, Obütün ailelerimizde annelerin evvelâ çocuklarına bu lisanı bütün kuvvetlerile öğretmeleri ve ko- nuşmaları lâzımdır. Pederler dahi bil dikleri kadar konuşsunlar, ihtiyaç sanlarını itmam eder. Gerek işleri; de ve gerek evlerinizde anne ve baba ine bütün mevcudiyeti- canınızla başınız!a icabet ede - iz. Sizi bu noksanı tamire kal. bimizden kopan bir hararetle davet ediyoruz. Hükümeti cümburiyemize ve Gazi Hazretlerine uzun ömür ve saadet di- ler ve hükümet erkânı ve rüesasma daima muvaffakıyetler temenni ede- Tiz ve size yeni sene saadetle dolu ol- ması için cenabıhaktan dua ederiz.” Ahemla Musevi cemiyeti de ayı mealde bir beyanname neşretmişi Lehli seyyahlar di dün gittiler aç yüz seyyah ile limanımıza yazdığımız Lehistan Seyrise- kumpanyasının Polonia vapuru in akşam Köstenceye hareket etmiş» tir. Vapur kaptanı M. Stankievicz, dün refakatinde seyyahlardan bir grup bulunduğu halde Haydarpaşaya giderek 1863 isyanında diktatör ol rak Türkiyede vefat etmiş ölan Mar- jan Langisviczin mezarma çiçekler koymuştur. Lehistan sefiri Conte Po- teki evvelki akşam Yeniköydeki ika- âhında seyyahlar şerefine bir res bul tertip etmiştir. Lehli dostla» ün saat 14 te Taksim âbidesi. pe giderek bir çelenk bırakmışla, DOKTOR Hafız CEMAL Dahiliye hastalıkları mütehassısı Cumadan maada hergün öğleden sonra saat (2,30 dan 5 e) kadar İstan- bulda Divanyolunda 118 numaralı hu- susü dairesinde dahili hastalıkları mun- yene ve tedavi eder, Telefon: İstanbul; | 22498. 5981 Göz Hekimi — 'J Dr. Süleyman Şükrü Birinci sınıf mütehassıs (Bâbrali) Ankara caddesi No. 60 5983 * MİLLİYET CUMA 72 EYLOL 1933 Maden ihrâcatını Kolaylaştırmak (Başı 1 inci sahifede) mevkii bu suretle iade edilmiş olu - yordu. Son takas kararnamesinde ma denleri fazlasile müteessir eden mok- talar yeni takas kararnamesile izale edilmektedir. Üç aya ka edi- lecek takas prensiplerinde madenci - mez ve madenciliğin edecek esaslar konu ki temaslarda bu cihetler tesbit olunacaktır. se Ya yi Gümrük Vekâle- tinin tamimi (Başı 1 inci sahifede) darelerinin yardım etmesi lâzımgeldi- ğinden bundan sonra bu üç memleke- te gidecek ihracat eşyası için üç nüs- ha beyanname alınması münasip gö. rülmüştür, Birinci nüsha şimdiye ka- dar olduğu gibi merkeze gönderile - cek, ikinci ra miri idaresinde alıkonulacak, cö nüsha da ihra- catçıya ver ilecekti Gümrük idareleri, her üç nüsha - nın tamemen birincinin ayni olmasına dikkat edecekleri gibi muayene netice cekler ve altını tasdik ederek ihracat- Şılara vereceklerdir. ela Kalamam e 1 Spor Yelken yarışları tehir edildi Istanbul mıntakası Denizcilik heye- tnden: 22 eylül 933 cuma günü bütün ama- törler için yapılması mukarrer yelken yarışı iş'arı ahire kadar tehir edildiğin. den muhterem gazetenizle neşrine mü- sadelerini rica ve bilvesile teyidi bür- met eylerim efendim. Mehmet B. ne diyor Mütevelli Mehmet Beyden dün bir mektup aldık. Mehmet Bey mektubun. da şöyle diyor: "Dünkü nüshanızın spor sütununda (Galatasarayın Vaterpolu şampiyonlu- yanlış cümleler görüldüğünden 'matbu- at kanununun maddei mahsusasına tev- fikan mektubumun neşrini rica ederim. Voterpolu maçı hakkında | şahsıma ait yazılar hilâfı hakikattir. Bu maçın t ürek şampiyonluklarının . yapıl. ün hakem motöründe mutabık kal. dığımız üzere tespit edilmiş ve tara- f heyet reisi Kadri Beye söy- lenmiştir. Hattâ Fenerbahçelilerin bu maçtan çekindiklerini bildiğim ve mü- temadiyen söylenen günlerde gelme. diklerine de şahit olduğum içim'tahriri tebligat yapılmasını da rica ettim ki itiraz götürür yer olmasın. Halbuki ma- $n gelmedikleri halde gene bir çarei i- ürâz buldular ve gazetelerde bir şey- ler yazmağı çabaladılar. Biz bu işlerim gazete sütunlarında değil, sahada hal- bir iş olduğuna kaniiz. Bina enaleyh bu yazılar için fazla yazmağa lürum görmüyorum. Kendilerini dikleri zaman beldiyoruz. Hürmetler, Mütevelli MEHMET İş aranıyor Meri sene gazele ve matbaa ma- kine dairesinde çalışmış tecrübeli bir iş- gi iş arıyor, şerait ehven, İstanbul Cer- rahpaşa. ... 1 — Adli ve idari bir yazıhane aç- mak için az sermayeli bir refika ihti- İ yacım vardır. Talip olanların gazete | idarehanı . Z.” rumuzuna mek tupla müracaatları... sas Bir parça okur yazarım. Otel ve apartmanlarda kapıcı nında Emirler hanında Hakkı Kozma. | İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Diyarıbekir fabrikası tara yapılacak Rüberoit ve Muzayik çini ferşiyatı pazarlıkla ihale olunacaktır. Taliplerin pazarlığa iştirâk edebilmek üzere yüz- de 7,5 teminatlarmı hâmilen 26-9-933 salı günü saat asma keşifnamesi mucibince 14 te Galatada Alım, Satım Komisyonuna müracaatları. (4989) ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Yazan: VİCKİ BAUM masıldı?. . Bizim kahraman nasıldı7..Par- Parlak mıydı?. 'Donka etrafma hiddetle baktı. Odanın her yerinde Takus'un kocaman ayakları- nın islak izleri büyüyordu. Taküs.. dedi. Sen artık çekilmez bir hale geldin... Ne tahammülfersa ol- duğunu hissetmiyor musun?, . — Pekâlâ, pekâlâ... Hissediyorum.Sen aşk et.. Hissediyorum.. Ne bile- . Kendi kendime bazı şeyler düşüm- düm, “lik temsilidir. dedim. Rita Mara oy- nuyor.. O da meşhur bir artisttir. Don- ka onu görmiye mecbur o olacak.. muzaffer Onun için büyük gece..... diye düşündüm. Kendi kendime küçük kızmı beklesen ılur, dedim. Bel ki bir insana ihtiyacı olur... Belki romen- Terczme: KAMRAN ŞERİF | cekonuşmak ister, içki içmek ister, umut- mak ister... İşte onun için beki Donka sordu: — Sarhoşsun değil Sonra gidip aynanm önünde durdu. Soyunmağa başladı. Adamın orada oldu- ğuna dikkat bile etmiyordu. o Omuzları, yeşil elbiseden çırçıplak çıkınca Takus ona bir köpek bakışile baktı; sonra arka- sins çevirdi. — Sarhoş mu?... Müsadenizle... Fakat beynimin içi aydınlık. Eğer satranç oy- namak istersen?... Satranç sizi dehşetli Sürette oyalar... — Oyalar mı?... Niçin oyalatayım?.. Bu gece Mara'nın gecesi mi zannediyor. sum? . Bu gece, benim gecem Anlıyor ma? Benim ge: Donka haykırıyordu. Ve bu kak bo- uk haylarmalara, çıplak, kavisli ayakla. rı üzerinde aynanın önünde oynadığı bir zafer raksa hafifçe refakat ediyordu. Takus sivri bir sesle, —Peki, dedi, bu gecenin ganimeti ne- rede? olduğunun ancak o za- Donka, çıklak man farkında olmuş gibi, muhakkirane | bir tavurla cevap verdi: — Sen şuradan arabanı çeker misin? | bumburu; Kapı yuk beyaz fanilâlı ada- mın arkasından kapanınca: —Haydi oradan, hortlak! Dedi. Sportakus için vaktile Donka'nm ko- cası olduğumu söyliyenler vardı. Fakat bu hakikate tevafük etmiyordu. Belki, es kiden, Donka (Nev - York'ta Burlesk Show isminde kaba pantumca kumpan- yasmda oynarken Spartakus onunla bir müddet yaşamıştı. Belki de hakikat bu merkezde idi. Bu teferruat kadının te- mamile aklından çıkmıştı ki bu da pek tabii eni yeni aşk maceralarma a- tılmak hususunda öyle bir tehalük gös- erir kün, Acaba Takus hâlâ bunları düşünüyor- muydu? sini üçüncü nüshaya da aynen geçire- almaları lüzumu ilân olunur. Ruzname: , 4 — İdare Mecli 5 — İdare Meclisi (Her yerde Mürekepli dolma kalemimi Arayınız Anadolu'da perakendeci aranıyor. Bülün Şark umumi depaziteri anama, e TOLEDO .nbul, Sultan Hamam Dr. Kemal Osman Idrar yolları hast.mütehassısı Karaköy Poğçacı fırın sırası No, 34, Tel; 412353 (7171) 6374 Ademi iktidar ve bel gevşekligine karşı en mücssir SERVOİN haplarıdır. Deposu, İstanbulda Sirkeci- de Ali Rıza Merkez eczanesidir. o Taş- raya 150 kuruş posta ile gönderilir. is mir'de İrgat pazarındaki, Trabzon'da Yeni Ferah eczanelerinde bulunur. (6909). 6224 HASTA BAKICI Ankara'da Sağlik Yurdunda çalışmak üzre diplomalı veyahut | şehadetnameli bir hasta bakıcısına ihtiyaç vardır, İste- yenler Mahmutpaşa'da 185 numarada Ah met Ata mağazasına müracaat etsinler, Telefon; 22102. (7656) Jetanbul Birinci Ticaret Mahkeme- sinden * İstanbul'da Sirkecide Nur Hanında 2/3 numerolu yazıhanede mükim iken evvelce iflâsına karar verilmiş olan An- don Tokatliyan efendinin — alacaklıları akdettiği konkordato üzerine iflâs ida- resince tanzim kılınan son rapor ve bü- tün evrak berayi tetkik © mahkememize tevdi kılınmıştır. Bu işe bir karar veril- mek için 30 Eylül 933 cumartesi günü saat 13,30 da bir celse yapılacak ve iti razı olanlar haklarını müdafaa için bu celsede hazır bulunabileceklerdir. İcra ve iflâs kanununun 296 ncı maddesi mu- cibince keyfiyet ilân olunur. (7625) İstanbul yedinci icra © memurluğun- dan : Paraya çevrilmesine karar verilen Keresteler Edirne kapı hamamı önünde gehri halin 30 Eylül 1933 üncü cumar. tesi günü esat 12 de mahalli mezkürde hazır bulunacak memuru tarafından sa- tılacağı ilân olunur. (7615) Herhalde bu hususta bir telnihte bu- e | Tunulmazdı. Kadın Takus'un senelerce | sonra, acınacak bir vaziyette bulmuş, ev- velâ yardım etmiş, sonra da evine almış- tı. Evinde, işsiz gücsüz dolaşan bir ada- mın fazla veya eksik olması onun umu- runda deği ih bazan Takus işine de yarardı. Fakat Olver'le birlikte evine döndüğü zaman onu yatak odasın- da bulmak işine gelmiyordu. Donka şef- faf bir penymarla. divanın önüne, kadar geldi. ın üstünde Rusça bir kitap buldu. Bütün Avrupa lisanlarını bildiği gibi Rusça da bilirdi. Kitabın serlevhası lâbr,, hakkında bir İnkılâp- Pencerenin tül Monika ve Malbu'nun sahil boyunca di- zilen evleri, hep balıkçı evin biçiminde yapılmıştı; damları ahşap, mobilyesi ba- sitti sgemi lâmbası biçimindeki lambalar- da elektrik yanardı; Santa Monika'da | Malbu'da, ve Beverly Hil'ın diğer şehir-| erinde, dost odalarında, Takus'a benzer, i mazi yadigirları, fakir, dostlar, sarhoş- | icap ettirdiği selâhiyetlerin verilmesi. İHali ta Vapurculuk Türk Anonim Şirketinden Esas mukavelesi Heyeti Vekilece tasdika iktiran eden şirket 8 Teşrinievvel 1933 tarihine müsadif Pazar günü olan Sirkeci'de Yalıköşkü caddesinde kâin vapurcular birliğinde aşağıdaki ruznameyi mü- zakere etmek üzre toplanacaktır. Müessislerin mütesarrıf oldukları gemileri içtim a tarihinden bir gün evveline kadar şir- kete devir ve ferağ ederek tesis heyeti umumiyesine iştirak etmek üzre hissedar varakaları tesis heyeti umumiyesi saat 14 te Şirketin muvakkat merkezi 1 — Takdiri kıymet hakeminin nihai kararma nazaran kesbi kat'iyyet &den gemikıy- metlerile şirket sermayesinin tesbit ve tasdiki 2 — Murakıp tayin ve ücretlerinin tesbiti, 3 — Tesis masarifi umumiyesinin tesbit ve tasdiki. i azasınm esamisinin tasdik ve huzur ücretlerinin tesbiti. azalarmın Ticaret kanununun 323 ve 324 ncü maddelerinin (7641) iyede olan Mudanya-Bursa Demiryo'u TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN: Hali tasfiyede olan Mudanya - Bursa Demir Yolu Türk Anonim Şirketi hissedarları 1933 senesi Teşrinievvelinin 26 cı Perşembe gü- nü saat 15 te Beyoğlu'nda Kuloğlu sokağında 34 numaralı binanın 1 nu- maralı dairesinde fevkalâde heyeti umumiye içtimamda hazır bulun- maları rica olunur : Ruznamei müzakerat : dö, | — Tasfiye memurları ve müfettişler raporu. ğ 2 — Bilânçonun tasdiki. # 3 — Müddetleri hitam bulan murakiplerin yerine murakıp tayini. İşbu fevkalâde içtimaa iştirak o eylemek için hissedaranm hisse se netlerini içtima gününden lâakal 1 0 gün evveline kadar : İstanbul'da Balâda muharrer Şirke tin merkezine : Paris'te Lizbon sokağında 50 müke rrer numaralı Bank Parisien pur TEndüstri e lö Komerse: Brüksel” a Ahecnyörmün sokağında 95 numarada Bank Endüstriyel tevdi a ve keyfiyeti tevdii mütezammın alınacak makpuzla- rın içtimaa dahil olmak için ibraz eylemeleri ilân olunur. (7628) Tasfiye memurları | VKAF MÜDİRİYETİ İLANLARI | Kıymeti Muhammenesi MM “EE i 184 00 Çakmakçılar da Deyahatun mahallesinde Sünbüllü hanm alt katmda 36, 37 No. larla murakkam yekdiğerine maklup odalardan 36 No. lı odanın 120de 12,5 hissesi ve 37 No. odanın da 120 hissede 15 hissesi ki cem'an her iki dükkânın 120 de 27,5 hissesi. sk4lavutpaşa mahallesinde Bali Ali Pa- Se sokağında eski 115, 117,119 yeni “121, 123,125 No.larla murakkam üzerlerinde odaları bulunan üç dükkânın 2/9 hissesi, Tapu kaydi mucibince 20500 arşın mıktarm- da bulunan Kandillide mezarlık sokağında taşlıbağ namile maruf bir kıta bağ mahallinin 60 hisse itibarile 23 hissesi, Rüstempaşa mahallesinde balkapanı hanının üst katında 58 No.lımaa kamara odanın 2/5 hissesi, Yukarda yazılı olan hisseli emlâk dört hafta müddetle lâna konmuştur. İhalesi Teşrinievvelin 9 cu pazartesi (güni saat 15 tedir. Taliplerin pey akçelerile beraber İstanbul Evkaf Müdüriyetinde Mahlülât kalemine müracaatları. (4661) Kayseri Lisesi Müdürlüğünden: 1 — Mektebimizde yapılacak olan ve bedeli keşfi 27041 li- ralık Matbah Çamaşırhane, Tuvalet ve duş Pavyonu ile halâ ve Tuvalet Pavyonu ve ayrıca (4916 )iralık esas mektep bina sının Pencere, döşeme tamiratı 19-9-933 tarihinden itibaren 20 gün müddetle münakasaya konulmuştur. 2 — Münakasaya iştirak etmek isteyenler asğari 40 bin liralık inşaatı muvaffakiyyetle (yaptırdıklarını ispat etmeleri Tâzımdır. 3 —- Münakasa kapalı zar? usulile ve 9-10-933 tarihinde lisede yapılacaktır. Taliplerin proje ve şartnameyi görmek ü- zere her gün Lise müdürlüğüne müracaatları . Şartnamedeki kayıt ve sarahata göre hazırla racak teklifname ile sair vesika ları ve teminatı ihtiva edecek zarfları 19-10-933 tarihine mü- sadif pazartesi günü saat 14te Jisede müteşekkil omübayaa komisyonu Reisliğine vermele*i ilân olunur. (5111) 223.00 240 00 — Olive: odaları dolaştı. Vakit geçti; deniz çekilmişti; Ok- yanos, (pencerelerin altında sükünet lar, morfin, kokain © müptelâları, sakıt Diye çağırarak bütün şahsiyetler, mecalsiz, meyus, bitik insan- lar dolaşırdı... Donka yalnız kalır (o kalmaz, Oliver'e karşı olan aşkı onu bir furtına gibi kav- | radı, i Her çeşit erkek tanıyordu; aşkım en- vaini biliyordu. Fakat şimdi duyduğunu 0 zamana gelinciye kadar hem duyma- mıştı. O sarhoşluğu, Oohaz, o havala nışlardan insan hayatında yalnız bir defa hissederdi... Onun için de bu hayatın do- lu olması lazımdı. Aşağıda bir saat vaktinden evvel çal. dı; Donka'nın evinde saatler hiç doğru işlemezlerdi. Bilhassa bu çalan saat, Av- rupa saatini gösteriyordu. Oliver orada idi. Donka bu düşünce ile o kadar müteheyyiçti ki duvarlar ©- na titiriyor gibi geliyordu. Oliver'i ara- mağa başladı. Oliver onunla birlikte bulunduğu za- man tarastut edilmekten nefret ederdi. Yeğit ol, cesur ol, bir asker bayrağına nasıl sadık kalırsa, o da, bütün gece, ona sadık kalmıştı; bu sadakat, onun için iş- kenceli olmuştu! bulmağa başlamıştı. Camlı verandayı i, o sutunların olduğu yerein Herşey loş ve sessizdi. Etrafı dinledi Hafif bir rüzgâr bol bijamasmı yordu. O sırada gözlerinin kedi gözü gibi fosfor saçtığını hissediyordu. Tam © zaman yüzme havuzundan ha ff bir şapırtı ve boğuk bir kahkaha aksetti. Etrafına tutunarak evin bo- camların tam meli an yüzü yordu. Kollarını vücudüne yapışık tu tuyor, yalnız ellerini, bir de ayakları nisbetle daha bayğım bir sarılıkta e (Arhasvar),