28 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

28 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İZ EURO ıl ri Me hakka ÇMUyet) indi Sultan Hamidin aşkı (Abdülhamidin haremihüma yunu, — Sultan Hamit, velveri çekiyor: Benden düstür almadan hiç bir harekette lanma! Yoksa gebertirim. — Sultan Hamit merhum, harem İeminde eskilere nisbetle çok mu- idil ve ihtiyatlı davranmıştır, bu- E itiraf etmek insaf iktizasından- İSaiten Aziz devrinde olduğu haremihümayun halkı o ka: kalabalık olmadıktan başka dı- çıkmaları da pek.sade ve edi- ane idi. Gerek kadımefendilerin, erek sair harem nisvanının giyi- ip kuşanmaları, tuvaletleri de, ta- marufile babayani ve tekellüf- lü. Abdülhamit son derece kıskanç İ Fakat yeni kadınefendiyi daha azla kıskandığı da ü Çerkes Elbus ye kızma halde tutulmuştu. Se ö kadınefendinin bütün larını, hiç şikâyet etmeden si- ye çekiyordu. Sultan Hamit, Elbus Beyin kızı. , hakikaten âşıkane bir muhab- seviyordu, yoksa, onun gibi irt ve çabuk hiddetlenir bir Padi- in, bu nazlara tahammül etmesi bil ve mümkün değildi. İstip- ile etrafı kasıp (o kavururken, disinin şu haline (o gülmek mi, ğlamak mı icap eder, artık bile- iy Abdülhami kaskançlığının | recesini, şu küçük hikâye, gös- eğe kâfi gelir Kednisinin, evim! tabir ettiği daima yatıp kalktığı oturduğ çük dairenin yatak odasına bi camekânlı güvercinhanenin sağ 'araf duvarma doğru uzanan zarif | İantelâ gibi yapraklı salkım ağacı- | Mm fazla sürmüş dalcıklarını kes- nek, düzeltmek için çalışan ve ken İisinin emektar,emin adamı olan merdiven | | Sultan Hamit, odasında Başkâ- hip Tahsin Paşaya bazı | iradeler öttettiriyordu. Bitişik | hanenin camekânrna gözü ilişiver. 1,55. Akıdallalı ağanın MEFdiye- | çıkmakta olduğunu gördü, bir- nbire yerinden fırlayıp daima ce-| inde bulundurduğu tabancayı çe- z pür gazap bağırdı. | Abdullah ağa, kalakalmıştı. Küs merdivenden inip ne ferman yrulacağına muntazır oldu. Hün- , adamcağızı yanına çağırdı: — Biliyorum, sen, temiz yürek- namuslu adamsın. Temiz yürek- li, namuslu adamlar, namusun kad-! ni bilmelidir. Oraya koyduğun | nerdivenin son basamağından üst- ttaki daire görünebilir, namah- | em bulunabilir. Bir daha öyle say- isızlık yapma! Benden düstur al. | dan hiç bir harekette bulunma! 1 seferlik affettim. Yoksa geber- irim? Padişahın aynen bu sözleri söy- ediğini Başkâtip Tahsin Paşa ile Aşk mı? müsahip Cevher ağa merhum teyit etmişlerdi. Bu kadar kıskançlığı meşru ve makul görecek veyahut göste- recek maddi bir sebep yoksa da beşeri ihtirasların, bilhassa müte- vehhim, müvesvis mizaçların ek- seriya manevi saiklerle harekete geldikleri ve bu manevi saiklerin daima makulâtı yendiği muhakkak olduğundan, Padişahın bu âşırı hid- det ve gazebine bir şey denemez. Şu mühimmeiruhiyeyi unutma- mak ta lâzrmgelir ki yalnız bir ba- kışla, şöyle bir göz kayışile şüphe- lenip hayiflenerek, hattâ böyle bir ihtimali farzıhayal ederek haksız yere adam öldürmek gibi kendini bir cinayete sevkeden kıskançlık his ve heyecanınm, nikâhı altın. da bulunan müteaddit zevceleri i- çin de olabileceğini düşünmek, kı- yası nefis etmek tabiat ve içtima- iyat kanunlarına tabaan yalnız Sul. tan Hamit'ten değil her erkekten beklenir ve hattâ istenebilirre de gerek şarkta bizim Padişahlar, ge- rek garpta gelip geçen Krallar,kendi lerini benibeşerin, beşeriyetin üs- tünde, mümtaz bir şey saymak gaf- let ve saygısızlığında bulundukla- rından nefislerile sair insanların nefislerini kıyasa tenezzül etmez- lerdi. Halbuki bu hakikatte, bu kı: yasınefis, bif tenezzül değil, en bü- yük bir fazilet, bir taalidir. kıskançlığı Hariciye Nkamir'04 Şurayıdevlet reisi Sait Paşa ki Sadrazam kü- çük Sait Paşadan tefrik için büyük Sait Paşa lâkabile anılırdı. Bu zat, vaktile Mitat Paşanın maiyetinde bulunmuş, iyliğini görmüş oldu- ğundan münasebet geldikçe, mü- şarünileyhe ait bazı o menkıbeler naklederdi. Zaten Sait Paşa, hatırı sayılır menkibecilerdendi, her gün bir kaç menkıbe ve kıssa söyleme- ği itiyat edinmişti. Mitat Paşa, eski tarihte, büyük Sait Pasa hsmaştukları sırada, taadı 'evcattan, bahu- — bes hükümdarların ve dere- lerinin, şovalyelerin müstefreşe yani odalıklarından bahis geçmiş; Mitat paşa, tenkit ve takbih yollu biraz da lâtife tarzında; — Bence kesretizevcat, o insani vi içtima değil, bir nevi horozluk- oi hayvani bir şey olduğu: nu söylemiş imiş! Sait Paşa: — Mitat Paşanın bu Tâtifesini hiç unutmadım. Hattâ istima etti- ğim tarihten yirmi beş sene sonra ime yaradı; beni, mühim bir müşkülden, kahkahalı bir muvaffa- kiyetle kurtardı. Demişti. Paşa merhum, bu müna- sebetle “horoz Cog (kok)” hikâ- yesini anlatmıştı. (Bitmedi) Yarın: Horoz — (Kok) Cop Paşa! Kayserin, Sefiri kebirimiz e fevkalâde iltifatı. Taaddüdü zevcatın illet ve hi kmeti diniyesi | nedir? — Horoz paşalık lâkabı dirneliler Dedeağaçta iyi karşılandı BİTE AŞAN m Edirneliler ALEKSANDREPULOS, 27 (Mil st) — Kum - çiftlikten "Zite Tür. nidaları ve akışları arasında ge- en kafilemiz, saat vn dokutla Dede. faca vardı. Belediye, Ticaret odası, zel vagonlarında ve kalabalık bir halk kütlesi ve gazete ciler tarafından karşılandı. Şehir bah- gesi gazinosunda mükellef bir ziyafet verildi. Yangın davasında Bir hadise Sovyetler de Alman gaze- tecilerini çıkarıyorlar MOSKOVA, 27. A. A. — Tas ajansı bildiriyor : Matbuat yu tebliği meşretmektdir : Almanyada bulunan Sovyet matbuat mümessillerinin faaliyetine karşı Alman makamatı katiyen caiz olmıyan bir ta- kım şartlar ihdas etmiştör. Sovyet mat- buat mümessilleri taharriyata ve tevkifa ta maruz kalmışinr ve nihayet diğer mem leketler matbuat mümessillerinin hazır bulundukları Leipzig davasına iştirakten menedilmişlerdir. Tas Ajansı ile, İzves- tiya ve Pravda gazeteleri Berlindeki mu habirlerini geri çağırmışlardır. Ayni za- manda Sovyet hükümeti de Moskorada bulunan bütün Alman gazetecilerini hu- dut haricine çıkarmağa karar vermiş ve kendilerini 26 eylülde üç | gün zarfında Sovyet Rusyayi terke davet etmiştir. Notalar teati edildi MOSKOVA, 27 A.A. — Tas ajansı Rusyadan tardını protesto etmiş - ve bu kararın geri alınmasını rica eylemiştir. M. Litvinef bu notaya cevap vererek #müttariden tazyik etmeleri mümessillere karşı va: imkânarz bırakan hususi bir rejimin Al- manyada ihdas edilmiş olması üzerine s0v yet bükümetince mezkür tard kararının ittihaz edilmiş olduğunu — ehemmiyetle kaydetmiş ve Tas Ajansiyle İzvestiya ve Pravda muhabirlerinin tevkifini, milliyet Perver sosyalist hücum kıtaatının bunla rın evlerine zorla girmelerini ve daha Leipziç muhakemesinin bidayetlerinde Sovyet matbunt lattıktan sonra demi “Bu hareketlere bir nihayet verile- ceğine dair Alman Hariciye nezaretin €e yapılan bütün vaitlere rağmen Sov yel malbuat mümessillerinin uğradık- ları fena muameleler duracak yerde, bilâkis mütemadiyen daha ağır bir şe- kil abnış ve mücrimler hiç bir cezaya çarpı'mamıştır. Binaenaleyh - Sovyet resinin ve Sovyet Rusya hükümetinin böyle bir vaziyete müsa Ade eimemelerinde şaşılacak biç bir şey yoktur. Sovyet hükümeti; Alman- yayı taklit ederek Alman matbuat mümiessillerini hususi bir rejime tâbi tutmak istemediğinden bunlara Sov - yet topraklarında daha ziyade kalmı larının imkânsız olduğunu büdirmeyi tercih etmitşi M. Litvinof, notasmın nihayetinde bu gibi tedbirlere müracaat istırarın- da kaldığından dolayı teessürlerini iz har etmekte ve bu tedbirlerin Alman hükümetine mensup teşkilâtların ha- roketler: yüzünden zaruret halini al- mış olduğunu beyan ederek tehaddi eden bu vaziyetin bütün mesuliyeti nin Alman hükümetine terettüp etti- ğini ilâve eylemektedir. Muhakeme ne safhada? LEİPZİG, 27 (A.A.) — Volff Ajan w bildiriyor: Reichstag yangını hakkındaki mu- hakemenin bugün başlanan altıncı cel sesinde İsveçli professcur Söcdermann ile Felemenk gazetecilerinden Lugr şahit olarak dinlmilmişlerdir. Bunlar, dün Van der Lubbe'yi hapisanede gör ifadelerde maznun Van der Lubbe'yi çok zaiflamış o bulduklarını söylemişler, fakat halinde fena mun- mele gördüğüne yahut uyutucu şırm- galara tâbi tutulduğuna detâlet ede- cek hi çbir şey sezmediklerini ilâve etmişlerdir. LEİPZİG, 27 (A-A.) — Dünkü cel- | se kasa oldu. Ve mat 13 te bitti, Mahkemeye riyaset eden Mi Lun- ger, Van der Lubbe'nin vâziyetinin sms- hakeme cereyanının değiştirilmesini icap ettirdiğini söyledi. Bu itibarla tahkikat hökimi Vogt ile tahkikatı yapan polis- er icap ettiği vakit şahit olarak çağırı lacaklar ve her söferinde Van der Lub- berden sonra şahadet edeceklerdir. Van der Lubba, salonun ve avukatı ile Hollandalı tercümanının ortasında oturdu. Reis, Reichstaz yangından evvel nerelerde ve nasıl vakit geçirdiğini söy. lemesini istedi, Fakat Van rer Lubbe de bu sözler hiç bir tesir “uyandırma. dı. Reis kendisinden güçlükle bir kaç kelime koparabildi ve bu sözler de an- laşılmaz şeylerdi. Bununla berâber ken- disinin son dakikada belediye binası ile imparatorun sarayını ve pencere- sinden içeri bir kundak atarik darül. i :ezeyi de yakmağı düşündüğü anlaşıl- Kan Aişe, R. 101 kurbanlarına abide PARIS, 27. A. A. — 1930 senesinde Allonne civarında vukua gelen R 101 in giliz kabili sevk balonu felâketinde ölen ler için dikilen abidenin açılma merasimi ne riyaset etirek üzre başvekil M. Dala dicr yanında hava nazırı M. Cot olduğu halde Allonne gidecektir. Bu merasimde İngiliz başvekili M. Mac Donald. ile London Derry'de hazır bulunacaktır. Bu münasebetle Petit Parisen gazetesi Lond va konferansından beri birbirini görme- miş olan iki hükümet reisinin silâh bıra kımı meselesi hakkında noktai nazar tea e kulunacaklarını tahmin etmekte. 50 bin Çinli Boğuldu! İtalyadaki zelzele, Maksi- kadaki kasırga tahribatı NANKİIN, 27. A, A. — Geçen Tem- muz ve Ağustosta Aun nehrinin taşmasın! dan 50 bin Çinli boğulmuştur. Bir mil- yon kişi açlıktan istirap çekmektedir. MEKSIKO, 27. A. A. — Tampico'da Panuco ve Tamesi nehirlerinin taşması dolayisile şiddetli seller peyda olmuştur. Boğazlarma kadar su altında kalmış olan yirmi kadar aile kurtarılmıstır. Tamaulipas hükümetinin askeri kuman danından alınan haberlere göre şehrin bü tün binalarının yıkılmış olduğu teyit edil mektedir. Ölü ve yaralıların sayısını tes- bit etmek henüz kabil Tampico hastahanesi kasırganın şid- detinden yıkıldığı zaman 87 kişi ölmüş tür, Yeni bir facia MEKSİKO, 27. A. A. — Kasırga Car 'denaz dalga kıranını yılkmıştar. 30 kişi bo ğulmuştur. 70000 ait açıkta TAMPİCO, 27. A. A. — Enkaz altın da 50 kişi bulunmuştur. 20.000 aile açık tadır. Sari bir hastalıktan korkuluyor. NEVYORK, 27. A. A. — Tampico'dan bildirildiğine göre yardım işlerimi idare şen jenaral Ansalmas Macias, S4 kişinin öldüğünü, 854 kişinin yarı men bildirmişse de kaç kişi öldi surette belli değildir. setleri akp götürmüştür. Yaralıların sa- yısının 1500'den fazla olduğu söyleni- yor. Bunların çoğu evlerinde tedavi edil #rektedir. ROMA, 27. A. A. — Dün sabah saat 4,33 de Abruzzes mıntakasında bir zelze le olmuştur. Hasar çok mühimdir. Ve se kiz kişi ölmüştür. Hasara uğrayan iın- takalar halkına müessir bir tarzda yardım için M. Musselinin vermiş olduğu emir üzerine hükümet derhal mwavemet tedbir İeri almıştır. Roma ile Satium ve Capanie| nin bazı mıntakalarında da hafif zelzele hissalunmuştur. İtalyada da zelzele ve fırtına ROMA, 27. A. A. — Ligure sahiller de ve bilhassa çok harap olmuş olan vone mmtakasında şiddetli bir fırtına mektedir. Birçok yaralı vardır. Pietiada 3 ölü, birçok yaralı rep ROMA, 27 A. A. — Riverada çok şid detli bir fırtına hükmü sürmektedir. Bil. hassa Savoie'de bir çok evler mühim ha sara oğramıştır. Bir kaç kişi yaralanmış tır, Pietia da 3 kişi ölmüş MARSİLYA, 27. A A; — Şiddetli bir fırtına Miramas mentakasiyle Eran var disi çok müteessir etmiştir. Nehirler taş mış ve bir çok mıntakalarda münakalât durmuştur. Bazı köyler tehlikede bulun maktadır. Cenevrede Söz alan yok.. Silâh meselesini konuş- mağa vakit bırakılıyor CENEVRE, 27. A.A. — Dün milletler €siniyeti heyeti umumiyesinde murah haslardan hiç biri ilk önce söz almak is- mukülemelere Boncour, Lehistan hariciye mazırı Beck, ingiliz hariciye nazırı Simon ve Avustur ya başvekili M. Dolfus ile görüşmüştür. Gazetelerin kaydettiğine göre, Italyan he yeti murahhasası mutavassit rölüne de- vam ederek hususi bir faaliyet göstermiş tir, Gazeteler kati bir kaydi. ihtirazi ile bazı rivayetler nakletmektedir. Bu ci- vayetlere göre İtalyan heyeti murahha sası silâh bırakımı hakkında yeni teklif lerde bulunmayi derpiş eylemektedir. Ma mafih fransız heyeti murahhasası bundan ademi malümat beyan etmiştir. Teşkil edilecek komisyonlar CENEVRE, 27. A.A: — Heyeti v- mumiyenin şu komisyonları teşkil ede ceği malümdur ; i — Teşkilâtı esasiye ve hukuk komis yon, 3 — İdare bürosu, 5 — İçtimai ve beşeri meseleler komis yonu, 5 — Siyasi meseleler komisyonu Silâhları barakma komisyonu olan 3 üncü komisyonun silâhları bırakma kon- feransı münasebetile bu sene yapılmadı. öt hatırlatılmaktadır. Bu komisyonlar- dan rüznamelerini teşkil etmeleri isten- mektedir. M. Carton de Viart (Belçika) min ri- yasetinde olan ikinci komisyona, reis ve- kili olarak M. Parra Perey (Venezuella) seçilmiş ve ruznamedeki işler şu sıra ile tertip edilmistir : 1 — Yerli teşkilât işleri, Nakliyat ve münakalâtın tanzimi, ya) nın riyasetinde toplanan altıncı ko- misyon rüzmamesini şu sira ile yapımış- > Beynelmilel mülteciler Nansen o isi, 2 — Esaret, 3 — Matbuatın sulh işleri için teşriki mesaisi, Fikri teşriki mesai, Bu içtimalardan başka sabahleyin dört- ler misakına dahil devletler mümessilleri büyük bir faaliyet sarfetmişlerdir."Bu taa liyete M. Henderson ile M. Norman Da- vis de iştirak etmiştir. M. Henderson, bugün birkaç gün için |” Cenevre'den ayrılacaktır. Netice olarak Cenevreden birçok kim- selerin ayrılmaları için bir hava yaratın lıyor. Sebebi de munhedi apılmak ü zere silâhları bırakma iş ile en fazla alâ- “adar devletler arasında yarı resimi top- IHARICI HABERLER| Etimessutta büyük telsiz istasyonu ANKARA, mukarrer büyük | telsiz dan yapılan | teklifler 27 ( Milliyet ) istasyonu tetkik edilmiş ve yakında münakasa açıl- Etimessutta üç firma inşası için tarafın- ması kararlaşmıştır. Bu istasyon dünyanın sayılı büyük telsiz istasyon- larından biri olacak, 150 kilovat kudretinde bulunacaktır. Balıkesirdeki maçın neticesi BALIKESİR, 27 (Milliyet) Bugün Olimpiyakos takımile İdman iği arasında yapılan maç iki ikiye beraber neticelenmiştir. Mısırda buhran hallediliyor İSKENDERİYE, 27 (A.A.) — Sıtkı Paşa kabinesinde Hariciye na- zirı iken bir müddet evvel isi a etmiş olan sabık Hariciye nazırı Ab- dülfettah Paşa kendisine teklif edilen Başvekillik vazifesini kabul et- miştir, Celâl Bey Şehrimizde bulunan İktisat vekili Celâl Beyefendi, muhtelif iktmadi ve t- cari mevzular üzerindeki tetkiklerine devam etmektedirler. Vekil Beyofen- di, dün akşam Ankaraya avdet edecek- . Tetkiklerini intaç için hareketini ve ticaret müdürli beklen- işlerse de oralara gilm. gün odayı, ticaret ve sanayi müdürlük- İerile ihracat ofisini ziyaret edecekler. Moskova başkonsolosluğu ANKARA, 27 (Telefonla) — Mos kova baş konsolosluğuna tercüme şu- besi müdürü İsmail Hakkı Bey tayin edilmiştir. iŞ Uzak Şarkta Gerginlik Sovyetler ihtiyat efradını mı GEN yola girememiştir. Sovyet hükümetinin ihtiyat efradını çağırdığına dair şayialar vardır. Sırp - Bulgar dostluk cemiyeti BELGRAT, 27 (Milliyet) — Bel iyeti teşekkül etmiştir. Bu cemiye- tin Klübünde, konferanslar, müsamere ko el rek, Sırlarla Bulgarların yakınlaşması Sırp ve Bulgar milletlerinin biribi- i her iki memleket a- tertip edilecektir. Cemiyet, ilk muhtelit içtima eylülün 24 ünde aktetmiştir. Cuba'da vaziyet LA HAVANE, 27. A. A. — Cuba iş- tklâKni yapan muhariplerin çocukları ta rafından teşkil edilen ve 2.000 kadar aza sı olan cemiyet, hükümet aleyhine hare- ket etmekte ve bu iş ibtilâlci A. B, C. teşkilitmin yardımını istemektedir. Fakat A. B. C. yardımını reddetmiştir. Hükümet muhalefet — ile bir anlaşma yapma ihtimali üzerine görüşmekti . Fakat üniversiteliler reisicümharun değiş usunda herhi bir fermülün tetkikini iler. Dört milyon işçi grev halinde NEVYORK, 27 (AA) — Mili mücadelesi yavaşlamıştır. EL W bini Nevyorkta olmak üzere dört mil- ki safi kazancı temmuz ayma nazaran azalmıştır. Eli silâhlı mahpuslar kaçtılar MİCHİGAM CİTY, 29 SALA) — On bir mahpus, tabancalarla ve ani ©- larak gardiyanlara hücum etmişler, bi- yaralamışlardır. Mahpuslar hapishane kapısmaı açtır- mışlar, üç hapishane memuru yanlarına alarak zorla durdurdukları iki otomo. bile binerek başlarını alıp gitmişler dir. “Mein Kampf,, bir milyon nüsha basıldı MÜNİH, 27 (A.A.) — Volf ajan. tüphanesi 2-10 tarihinde Hitleri "mü- cadelem,, isimli eserinden bir milyon nüsha basmış olacaktır. Birinci teşrinde İngiltere ve Ameri- kada bu eserin İngilizle tercümeleri şıkacaktır. Eserin bir Italyan ve bir de Dani- marka lisanlarma tercümesi hazrlan- maktadır. lantılar temin etmektir. Bununla beraber bu vadide henüz müs bet bir netice alınmamış olduğu da kay- dediliyor. Von Nesrath, ile M. Goebbeli Po Amerika Bekliyecek Hârp gemilerinin ii inşasını muvakkaten durduruyor VAŞİNGTON, 27, A. A. — İngiltere hükümetinin ileri sürdüğü fikre cevaben Amerika hükümeti altı pusluk toplarla mücehhez ve mevcut olanlardan daha bil yük kruvazörlerin tezkâha konulması ei- lâhları bırakma konferansı müddetince ve harp gemilerinin kıymet itibariyle tah #zaren talik edileceğini bildirmiştir. Amerika hülcümeti deniz ii 4 VAŞINGTON, 27. A. A. — Amerika i, İngiltere hükümetinin ileri sür , deniz inşaatı programının hor Bir Hint prensesi, kan- serden ameliyat oldu BOMBAY, 27 (A.A.) — Londra dan tayyare ile gelmiş olan iki İngi- liz doktoru, Nepaul prensesine dil kam- serinden bir ameliyat yapmışlardır. M. Roosevelt Nevyorkta NEVYORK, 27. A, A, — İntihabım- danberi ilk defa olarak & M. Roosevelt, Nevyork'a gelmiş, büyük bir halk kütle si tarafından aikışlanmıştır. Cümhur reisi doğruca 65 inci sokakta ki evine gitmiştir. Oradan Hyde Park'a gidecek ve orada kalkınma mücadelesi- ni devam ettirmek için kredi usullerinin inkişafına müteallik mühim kararlar ve- recektir. Almanların bir tekzibi BERLİN, 27 A. A. — Volff ajansı bil diriyor : Milliyetperver sosyalist fırkasınm, İs- viçre, Hollanda, Belçika ve Danimarka' nun bazı kısımlarını ilhak Gilerinde olduğu na dair bir takım ecnebi memleketlerde gıkarılan yalan haberler üzerine milliyet perver sosyalist fşrkasının — ikinci reisi beyanatta bulunarak demiştir ki : “ Bu haberlere ne kadar mantıksız o lursa olsunlar bazı inananlar olmuştur. Bunun içindir ki milliyetperver sosyalist fırkası müdürü Almanyada ciddi hiç bir ferdin diğer devletlerin istiklâline dokum mayi aklından geçirmediğini söylemek lüzumunu duymuştur. ” M. Herriot'nun sıhhati LYON, 277 (A A.) — M. Heriet nun sıhhati hissedilir derecede dürdi- miştir, Bulgarlarla Muhtelit komisyon (Başr ( inci snhifede) edeceklerdir. Varnada Bulgar köylüleri le beraber Başvekilimiz Varnadan dönerler - ken Parkta Bulgar köylüleri ile ko - muştuğunu ve armut aldığını muhabi- rimiz bildirmişti. Bulgar gazeteleri de bu muhaverelerie meşgul olmaktadır. Utro gazetesi diyor ki: İsmet Paşa Hazretleri Vamada Sv. Konstanı parkında gezerken mey- ve satan bir Bulgaria aralarında şö7“ le bir muhavere geçmiştir: İsmet Pş. — Bunları alabilir mi - im? Satıcı — Almız. iyatı ne kadardır? seftaliden ne olacak? Pars” miz. Bu cevap üzerine İsmet Paşa, 88 tıcıya beş Türk lirası verip çekilmiş * tir. ötede armut satan başka bir İa ayni muhavere tekerrür et Satıcı — Paratiz armut olur me” İsmet Pş. — O halde fiyatı? — Tartalım, anlarız. rasız almak İstersem? rasız armudum yok. şa Hazretleri, iki ri cebine yerleştirerek bu satıcıya da * dira vermiştir. Tevfik Kâmil Bey d€ Bulgardan beş lirayı alarak taukabii olan 500 leva Bulgar parası vermif tir, Köylüler, şaşkın Bi bakınırlar ken, etrafımdakiler ayı, vere Gospodinin, Türk Başal olduğu” 5 söylemişlerdir.