28 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

28 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

ei Şahlanmış bir ihtikâr nümunesi! Bir kaç şey nazarı dikkatimi celbediyor: Bütün havayici zaru- riye fiatlerinde nazara çarpan bir tenezzül olduğu halde sayılı bir kaç şey var ki, cesur ve pervasız, hiç bir şeye aldırış etmiyor, hiç bir seyi umursamıyor: Su, börek, pasta, lostra fiatle- Harp esnasında bütün eşya ve havayiç fiatleri yükselmişti. Bu a- rada bu dört maddenin de fiatleri arttı. İşte onların bugünkü fiatleri © günden kalmadır. Ogün bugün hâlâ bir bardak su kırk paradır. Ogün bugün bir okka börek 100 - 120 kuruştur. Ogün bugün bir pas ta 6 - 7; bir kuruboğça, bir ayak- kabı boyaması 5 kuruştur. Halbu- ki bir bardak suyunZ pa ra ( sermayesi yoktur. | Bir okka böreğin sermayesi 30 la 40 kuruş arasındadır. Ayak- kabmıza yarım miskal boya ko- yan İostracının cilâsı da dahil ol- © duğu halde dahi 20 parayı geç- İ mez. Bir pastanın azami sermay - İ si 40 para ile 50 paradan fazla , Sonra bu dört maddenin “dördü de gümrüğe, takasa, kon- tenjana dahil maddelerden değil dir, hepsi yerli malıdır, hepsi da © hili istihsalâttır. Hamidiye çeşmeleriyle dolu & ilan Beşiktaştaki sucu da bir bar. Ekonemi Mürakabe Heyeti Yeni teşkilât ile müdürlük halini aldı Istanbul kambiyo mürakabe heye- bnde yeni teşkilât yapılmış ve Bu he- yet, Maliye vekâletinde teşekkül eden kambiyo umum müdürlüğüne merbut bir müdüriyet halini almıştır. Müdüri- yet vekâletini Maliye müfettişlerinden İsmail Halkı Bey ifa etmektedir. Mu- avinliğine o mürskiplerden Hasan Bey tayin edilmiştir. Mürakabe heyeti memurlarından üçünün alâkası kesilmiş ve buna muka- bil hariçten iki memer © alınmıştır. Menvin ile bir çok mernurların ücretle- rine de zam yapılmıştır. Kömür ihracatımız Zonguldak Ticaret odası, kömür ih- racatinı güçleştiren sebeplere dair İk- tısat vekâletine göndermek (üzere bir rapor hazırlamıştır. Bu raporda, İman masraflarından da şikâyet edilmekte dir. Avrupaya gönderilecek dövizler Memlekette iradı olup ta Avrupada bulunanlara gönderilmek istenilen dö- vizler için Maliye vekâleti kambiyo müdürlüğüne yollanan ilk liste tas- dik ve iâde edilmiştir. İkinci liste de aym birinde Ankaraya gönderilecek- tir. Sumer Bank en nakledi Sümer Bank umum müdürlüğünün Ankaraya naidi ikmal edilmiştir. Umum müdür Nurullah Esat Bey de dün ak- dak suyu kırk paradan satar. Ka ragümrükteki sucu da ayni fiale verir. Mütevekkilâne b uza (tarız, suyu içer ve “Niçin?...” De İmeyiz. Bir okka böreğin sermayesi ya Yım okka un, yüz dirhemden fazla İsoğan, bir miskal kıyma, iki kaşık ta vejetali yağından ik İbarettir. o Börekçi (Oesnafı bu maddeleri toptan aldıklarma gö- re, bugünkü piyasayla bir okka in için tediye ettikleri para 10 - 12,5 kuruştan, bir okka soğana verdikleri pâra 2; bir okka vejeta- line verdikleri para 53 kuruştan azla değildir. Halkın izrarına ait bariz ra- kamlarla isbati kabil olan bir hö. ise ile karşı karşıyayız. Simitte Alduğu gibi bunda da Belediyenin Müdahalesi lâzımdır. Dünyada altın piyasası bile sa- bit kalmadı, indi, çıktı, Gümüş pi- ?asası muhtelif meddücezirler şe firdi, Halbuki su, börek, boğça, O boyasının fiati, sanki “narhı sli hakla” konulmuş gibi bir Rün bile düşmedi, çıkışını muha- a etti, sendelemedi, sabıt ve lâ Yetegayyer kaldı. | Köca bir tabak döner kebabı- Am 10 kuruşa satıldığı bir şahirde ir okka böreğin 100-120 el avu- hı kadar bir boğçanın 5, birBar İlk suyun 1 kuruşa satılması, bir Ntarpinin 5 kuruşa boyanma: ir kelime ile şahlanmış bir nümunesidir... Salâhattin ENİS BORSA İş Bankasından alman cetv. 27 EYLÜL 1933 Fiati Tahvilât Elektrik Tramvay Tünel Rabtam Anadolu 1 D. yolları 250 uvahidei — 54,50 Telefon Bomonti Terkos imente İünbt dey. Şark day Balya hariye Şark m, eenm ÇEK FİATLARI 1 Şile, Av ras 1 Pozota 1 Mark 20 Ley 20 Dinar 1 Çerneviş 3 Alam 1 Mecidiye şam Ankaraya gitmiştir. Trabzon borsasında fındık TRABZON, 27 (A.A.) — Dün bor- saya 15 bin okka kuru, 23 bin okka yaş fındık arzedilmiştir. 11 okka ku- ru 30,10 paradan, 30 buçuğa satıldı. Bu sabah borsada 4 bin okka 34 kuruş- tan 2 bin okka tombul 30 dan satıldı. Bu akşam 73 bin 314 okka 29 buçuktarı 14 bin olka 22 kuruştan Yeni bütçe Varidatın azlığına göre talepler istendi Belediye yeni sene bütçesini hazır Jamaği başlamıştır. Şubelere bir ta - açık olduğu, vuku bulacak taleplerin vaziyet gözönüne almarak yapılması bildirilmiştir. Şubeler teşrinievvelin on beşine kadar bütçeye ait mütalen ve taleplerini emrkeze göndermiş ola- caklardar. Terkos borularının değiştirilmesi ındaki Terkos anabo işi bitmiştir. Şimdi Beyoğlu cihetindeki .anaborularınn değiştirilmesine başlanmıştır. Esnaf bankası düzeliyor Esnaf Bankasının mali vaziyeti dü ze'meğe başlamıştır. OBinanm nakli, kadroda tensikat yapılması, alacakla- rın tahsili dolayısile vaziyette salâh gö rülmüştür, Bazı mevduat sahiplerine evvelce tediyat yapılamazken, son za manlarda tediyata başlanmıştır. Ban kada yeni bir mesai programı tatbik © lunmaktadır. Darulacezeye gönderilecek çocuklar Son zamanlarda Darülücezeye ye- di yaşında ve daha büyük yaşta, vü- am bir çok çocukların gön- nazarı dikkate alınmıştır. Badema Darülâcezeye yalnız küçük ve sağlam olmıyan çocukların gönde- rilmesi için şubelere bir tamim yapıl- miştır. Konservatuvarda sahne dersleri Konservatuvarda açılan opera ve sahne derslerine tahmin edildiğinden fazla talip çıkmıştır. o Sahne kısmına talebenin orta mektep mezu- nu olmaları ve bilhassa opera sanatkâ- rı olacakları için seslerinin müsait ol- ması şarttır. Talipler arasında bir çok musevi gençler de vardır. Bu kısımda çelişacaklar hem musi- ki, Bihar şan (teganni) dersleri ala- De helen şarki söyliyebilecek- İstanbul civarında gezintiler Şehrimizdeki bazı muteber ecnebiler ve muhtelif sefaretlere mensup zevat Istanbul civarmı gezip görmek arzu- sunda bulu larından önün cumartesi günü belediye seyyahin şu- besi müdürü Ekrem Besim beyin refa- katinde olarak Yalova — Orhangazi yolile İzniğe bir seyahat yapılacaktır. Seyyahlar İznik gölünü görüp dönc- ceklerdir. Belediye, İstanbul vilâyetile tivarı- fh tanitmak üzere yerli ve ecnebi halk için gelecek seneden iti seyahatler tertip etmek Fikrindedir. Bu seyahatlerin ucuz ve rahat şekilde ya- Banknot pılmasına bilhassa dikkat edilecektir. MİLLİYET PERŞEMBE 28 EYLOL 1 Maarifte Dersler ne gün? Üniversitede derslere ayın 17 sinde başlanıyor Bu sene fakültelerde 17 teşriniev- velde tedrisata başlanması takarrür etmiştir. Darülfünun lâğvedilerek U- miversite yeniden tesis edildiği için €s- ki talebenin de yeniden kaydedilmesi icap etmektedir. Maarif veköl'vekili Dr. Refik Beyin cumartesi günü şeh- rimize gelmesi beklenmektedir. Vekil Bey geldikten sonra yeni kadro ilân edilecektir. Haydarpaşada lise Haydarpaşada eski Tıp fakültesin- de açılacak yeni Tise için hir komisyon teşekkül etmi; Cumartesi günü ko misyon binayı tesellüm edecek ve ay başında mektepte tedrisata başlana - caktır. Mektebin vesaiti hazır. dJanmıştır. Yeni Maarif müdür muavini Yeni teşkilâtta İstanbul Maarif mü- lürlüğünde ihdas edilen iki yeni maa- vinlikten - birine tayin olunan eski Er- kek muallim mektebi müdür muavini Fuat Bey dünden itibaren yeni vazife- sine başlamıştır. Münhal bulunan diğer bir maavinlik için yakında bir zat tayin edilecekti; Recep Bey gitti Cümburiyet Halk Fırkası kaza ve nahiye reisleri dün öğleden sonra fır- ka vilâyet merkezinde Cevdet Kerim Beyin riyasetinde bir içtima yaparak cümhuriyetin onuncu yıldönümü © me- çin bazı mukarrerat ittihaz et- , İçtima akşam geç vakite ka- ir. İçtima esnasında fırın umumi kâtibi Recep Bey de fır- kaya gelmiş ve bir müddet oturarak fırka reislerile görüşmüştür. Recep Bey dünkü içtimadan sonra akşam trenile Ankaraya hareket etmiş- tir. Akay vapurlarının kış tarifesi Akay vapurlarınm kış tarifesi bu- günden itibaren tatbika başlanmıştır. Akay idaresinin kadrolarında bazı ta- sarruflar yapılacak ve bazı şeflikler bir leştirilecektir. Bürhanettin Beyin isti- ; fasından sonra münhal kalan ve veki letle idare edilen “işletme şefliğine Nasuhi Bey asaleten tayin edilmiştir. Akay idaresi, gelecek yaza kadar Ya- lovada yeni bir otel daha inşa ettir » mek istemektedir. Havuzlar ve fabri - ka müdürlüğünce de, Avrupaya bazı ilişti i Vilâyette Kış saati Birinci teşrinden itibaren başlıyacaktır Dairelerde kış'snati 1 inci teşrinden itibaren başlıyacaktır. Bu saat sabah- ları 9-12 ve öğleden sonra 13-17 ye kadar dır. Bu suretle kışın çalışma saati 8 saatten 7 saate indirilmiştir. Ziraat sergisi Zirant sergisi birinci | teşrinin on dokuzunda vilâyet ii açılacak- tır. Bu sene çiçek mevsimi geçtiğinden sergi çiçekçilik kısmından iyi olmıya- caktır. Yalnız sonbahar kraliçesi deni- Jen Kasımpatının nevileri O bulunacak- tır. Fidanlık büyütüldü Büyükderedeki Ziraat fidanlığı bü- yötülmüştür. Ray hadisesi Maznunları mi. Cürüm ağır cezayı üstil- zari etmektedir Dünkü Cümhuriyet gazetesi İzmit te ray sökme-hâdisesinden maznun o lan beş kişinin İstanbula getirilip adli- Yeye teslim edildiklerini yazmıştı. Bu haber asılsızdır. Mevkuflar İzmittedir cürüm ağır cezayi istilzam etmektedir. Fakat ilk tahkikatı İzmit müstantikliği yapacaklır. Tahkikat meticesinde max- Bunların mmevkufen lüzumu muhakeme. lerine karar verilirse mevkuflar o za- man İstanbul tevkifhanesine nakledi eeklerdir. Bu iş te 25 — 30 günlük bir muameleye mütevakkıftır. Mevku- fen lüzumu mühakeme talep | edildiği takdirde bu talep İzmitte maznunlara tebliğ edilecek itiraz müddeti bekle- necek ve bu itiraz müddeti geçtikten, muzmele tekemmöl ettikten sonra mev. kuflar İstanbula naklolunacaklardır. Ray hâdiseti mazmunlarının İstan bula getirilip getirilmedikleri hakkında kendisinden malümat istiyen gazeteci lere Kenan Bey demiştir Maznunlar, İstanbula getirilme- miştir. Hazırlık tahkikatı ve ilk tahki- kat mahallinde sikmal edilecek, mahal Bi istintak hâkimi lüzumu mubakeme kararı verirsey. son tahkikat burada a- çilcak, yani gpıbakeme burada yapıl dikte. “in ER Bahçevanlar cemiyetinde Bahçevanlar cemiyeti yeni heyeti || idare intihâbatı dün icra edilmiştir. “ Recep ağanın ölümü esrarlı bir şekil aldı Bir ihbar üzerine yeni tahkikat Litros köyü yolunda bahçevan Re- rafından öldürüldüğüne dair bar karşısında kalmıştır. Bu ihbar ü- zerine keyfiyet müddeiumumiliğe bil dirilmiş, tahkikata vaz'ıyet etmiş o - lan Nurettin Bey Nebi ile Süleymanın aranıp bulunmasını emretmiştir. İh - bar eden Demir Recep Ağanın, kız: nın nişanlısı Süleyman tarafından dürüldüğünü söylemiş ve demşti — Hâdise esnasında ben de orada idim, Recep Ağa kızını Süleymana vermiyordu. Süleyman onun için Re - cep Ağayı öldürdü. Fakat ben bir şe- ye karışmadım, sadece v düm. Bunun üzerine N; polise teslim arılar Fakat her ikisi de poliste hâdiseyi sureti katiye- de inkâr etmişlerdir. Süleyman, Recep Ağanın kızile nişanlı wlidir. Her ikisi de serbest burakalmışlardır. Diğer taraftan zabıta bu ikinci ihba. rın tahkikatın mecrasını ele ya polis karakolundan kaçan üş armilik yak munmmalı gözkien be cinayeti örten esrar perdelerini kaldırmak ü- zeredir. Vapur müsademesi tahkikatı ne safhada Birkaç gün evvel zetesi müsademede hatalı olduğu an- laşıldığı için Atlas vapuru kaptanının yazmıştır. Bu haber asılsızdır. Tahkikat evrakı henüz müd deiumumiliğe gelmemiştir. Evrak müd deiumumiliğe gelecek, istintak hâl liğine verilecek ve istintak hâkimi Ji zum görürse tevkif kararı verecektir. Bu muamele henüz tekemmül etme- hun tahkikat evrakı meyanına girme» silâzımdır.. Ölen Yorgi ambara düş- mek suretile yaralanarak ölmüştür. Bu düşmenin müiademeden mütevel - lit olup olmadığı henüz tahakkuk ot- memişti Tevkii i kattir. cesedinin miorgtan alınm: simle defnedilmesi için mak üzere müracaat edilmiştir. Tev- kif edildiğinden bahsedilen kaptan el yevm vapurdadır. Tevkif edilmediği gibi zabıta nezârethanesine de nakle- dilmemiştir. Ancak tahkikat ikmal e- dilmediği ve henüz rapor alımmadığı için İstanbuldan hareket etmesine mü- saade edilmemektedir. Güya ecnebi İzzet Muailâ isminde bir adam Bey oğlunda bir bara giderek kendisine gayet Tanal bir ecnebi süsü vermiş, sonra yirmi yedi buçuk liralık içki içip savuşmuştur. Bar sahibinin şikâyeti zerine be sam yakalanmış ve bale. tahkikata başlanmıştır. deli Akliye hastahane sindeki nasıl öldü? Timarhanede Ahmet isimli iki de iden birinin diğerinin ölümüne sebe olduğunu yazmıştık. Delilerin ehliyeti olmadığı için öldüren deli hak kında tahkikat ve takibat yapılma - tında tekâsül gösterdikleri için hasta- hane gal larından alâkadar olan lar hakkında kanuni takibat yapılmak tadır. Dün şu tezkereyi aldık: "Gazetenizin 27 eylül nüshasmda çikan (Deliler arasında) başlıklı yazı- Bın tavzih ve tashihini rica ederim: Müessesemizin mütebeyyiçler | ser- visinde bulunan 60 yaşında bir hastayı srada oturturken diğer bir hasta ite rek düşürmüş esasen müterakki sinni sebebile damarları fazla sertleşmiş o- lan yaşlı hasta bu sarsmtı neticesi bir gün sonra vefat etmiştir. Yazıldığı şe- kilde kavganin aslâ vukun gelmediği adli tahkikatlarda anlaşılmıştır. efen- Baştabip vekili İhsan ŞÜKRÜ “ tulün ve maznunun , Kardeş katili | Mahküm ol oldu İki evlâdından olan betbaht bir ana Temmuzun yedinci akşamı aileleri- nin geçimsizliğinden dolayı aralarında çıkan bir kavga meticesinde ağabeysi Teji amelesinden İbrahim oğlu Şabanı bıçakla vurup öldüren 20 yaşında Ce- milin muhakemesine dün ağır cezada başlanmıştır. Davacı mevkiinde maktül kardeşin karısı ve maznunun yengesi Bedriye Hanım bulunuyordu. Dava ad- liyede az görülen bir safha arzediyor- du. maktülün annesi ve lunun birini azraile, eri de hapis- haneye veren annenin şahadeti mazmun. dan başka herkesi ağlattı. Bu dertli anaya mahkeme heyeti şahadelten istin- hâf edebileceğini söylemiş, kadın o za- man da: — Adalete hizmet borcumdur. O da oğlum, o da oğlum. Vuran da ciğe- rim, vurulan da ciğerim. Demiştir. Mak- nesi olan Hafize Hanım hâdiseyi şöyle anlatmıştır: — Cemilin karısı olan gelinim Ce- mile bir takım yalanlar söylemiş ve Cemilin yengesi için çok ağır bir lâf söylemesine sebep olmuştur. Bu lâf abanın kulağına gitmiş, o da "Pek âlâ, bunu Cemile sorarım, demiştir. Bu lâfı da Çemilin karısı olan gelinim ko- casına başka türlü yetiştirmiş — Ağabeyin sana kızdı, seni recek, tetikte bulun, demiştir. Hattâ bu kızcağız bunu söyledikten ve kocasını cinayete ihzar ettikten son ra da karakola gitmiş evde cinayet ©- İdü- ğu bıçağı miştir, Cemil akşam eve geldiği zaman, doğru ağebeysinin odasına çıkımış : — Sen beni öldürdcekmişsin . ha... Haydi öldür de görelim, demiştir. Ağabeysi Cemili sükünete davet et- ii na oturtmak istemiş ebine sokup bıçağını gıkarrmş, bu bıçak ta yere düşmüştür. Şaban bıçağı görünce Cemile: — Ya kardeşim, beni öldürmek işin bıçak getirdin, öyle mi Pek el vur bakalım, demiş ve ona göğsünü a$- muştır. Cemil de y. bıçağını ala- rak bu açık göğse saplamış ve düşmüş bayılmıtır. Bu bercümere içinde ben de yangın var diye ba Büyük oğlum kanlar içinde hastane- ye götürüldüğü - zaman bu baygındı, ben hem ağlıyor, hem de ie ayıltma- ğn çalışıyordum. Asılsız bir dedikodu Yüzünden çıkan ve kesi ölü suliümiden eden bu cinayetin kanun indinde değil- se bile allahın huzurunda mes'ulü Ce- milin karısıdır. Zaten şimdi vicdan &- zabı çekiyor. — Keşke eline bıçak vermeseydim ee in dövünüp duruyor. .Cemilin diğer kardeşi Ali ile hemşi- vesi de vak'ayi ayni suretle anlatmışlar dır. Cemile bu şahitliklere ne diyeceği sorulduğu zaman; — Onları öğretmişler, yalan söy- Biyorlar demiş, hâkimin tevsi tahkikat hakkındaki sualine maznun: — Ne diye tahkikatı tevsi ediyor” sunuz, anam ve kardeşlerim böyle şaha- det ederlerse başkası ne demez? Bu ka- dar tahkikat yeter, demiştir. Bundan sonra iddin makamını eden Kâşif Bey iddiasmı serdederek o maznunun 449 uncu madde ile cezalandırılmasını istemiştir. Heyet uzun bir müzakere- den sonra gelmiş ve kararını tefhim etmiştir. Karara nazaran maznun Ce- mil 15 hapse muhake- me masarifini de verecektir. Mahküm karar tebliğ edildikten sonra : Az verdiniz, 15 sene daha ver- melidiniz , demiştir. Çemberlitaş cinayeti Çemberlitaşta Diyarbekir kıra! si önünde boyacı Salihi öldüren i oğlu Saidin mwkakemesine dün ağır cezada devam edilmiştir. Dünkü mu- hakemede müdafan vekili müdafaasını yapmış, ve müvekkili: bu cinayeti işlediği tahakkuk etmediğini, binaen: aleyh bernet etmesi icap etti lemiştir, muhakeme karar tefhimi için başka güne bırakılmıştır. Hazineyi ızrar Yolsuz ve usulsüz muamele yapa- rak hazineyi 300 bin lira ızrar etmek- ten suçlu eski iskân müdürü Cemil, muavini Emin, memuru Raşit, tapu mü- dürü Mazhar, teftiş müdürü Sabri B. lerin muhakemesine dün ağır cezada İki eroinci mahküm oldu Dün sekizinci ihtisas mahkemesin- de eroin kaçakçılığıle maznun Kâzım, Süleyman ve Mustafa efendilerin mu- hakemeleri intaç edilmiştir. Mustafa Efendi beraet etmiştir. Közim Efen- di altı ay ve Süleyman Efendi bir bu- çuk sene hapse ve ayrıca para cezası olmuşlardır. Himayeietfalde Himayeietfal cemiyeti idare heye- ti dün toplanarak Cümhüriyet bayra- mında yapılacak merasim programını | tesbit etmeğe başlamıştır. Bayramda, cemiyet bir cok fakir çocuğa elbise da İtacaktır. Domatesten yağ... Gazetelerin verdiği malümatı nazaran Rusyada domatesten yaj çıkarmağa başlamışlar. Hattü ge çen sene bu yağın miktarı 900 to na baliğ olmuş.. Yağ çıkarılan şeyin bu bizim bildiğimiz mahut domates oldu ğunu öğrenince aklıma bir kati katür geldi. Karikatür iki parçadır. Birinde iri yarı ve kuvvetli bir adam bit lokantada bır sıkılmış limonu s* kıyor. Fakat bir damla limon sv. yu çıkmıyor. Hiddetlenip garse. nu çağırıyor. Maksadı, suyu çık mış olan bu posayı kafasına at. mak.. O sırada karşısında oturan masa komşusu ölan zayıf, kuru ve ufak tefek bir adam onun sika- madığı limon kabuğunu alıyor, sı- kıyor ve şakır şakır su çıkarıyor , İri yarı adam da hayretle soru- yor: — Siz pehlivan mısınız?. Öte ki cevap veriyor: — Hayır, tahsildarım.. imdi Rusyada domatesten yağ çıkarıldığını işitince | düşündüm. Acaba bu işi orada da tahsildar- lara mı verdiler?.. Köylerde allahlık!.. Aydın köylerinden birinde iki meczup allahlık, peygamberlik id diasında bulunmuşlar... Tabii bhü- kümet yakalarına yapışmış.. Has ta iseler, hastahaneye, dalavereci iseler hapishaneye... Böyle başlar yukarı teşebbüsler ekseri üzerle- nazarı dikkati celbetmek is- tiyenlerin Fakat bu karaca- biller frenklerin (hiç kimse kendi memleketinde peygamberlik ede mez) şeklindeki sözünü biliyorlar. Vaktile Hoca Nasrettin merhum da Timurlengin nazarmı üzerine celp için allahlık iddiasında bu lunmuş.. Timurlenk te Hocaya göz leri kör bir cariye gönderip allah lığını isbat için onun gözlerini aç- masını istemiş. Zeki Hoca cevap vermiş: — Ben yeryüzünün Allahıyım, belden yukarıdaki deliklerin teda visi gökyüzünün Allahına aitti: Demiş ve Timurun hoşuna giderel 'Akşehiri yağmadani hariç birak - miş... Nerede öyle zeki adam... Böyle- si peygamberlik iddia etmese de emsali arasında temayüz eder... FELEK Gümrüklerde Seyfi Paşa o Bir müddetten beri şehrimizde bü lunmıyan Gümrük muhafaza umum kumandanı Seyfi Paşa avdet etmiş © tir. Kararname tebliğ edildi 14859 numaralı kontenjan karar- namesine müzeyyel irname Resmi ve dün alâka- âletince hazırlanan ye- ni takas talimatnamesi İktısat vekili âl Beyefendi tarafından imza edil üzere şehrimize gönderilmiştir. Beyefendi, bu talimatnameyi henüz imzalamamışlardır. Bu hususta Ticaret odası ve diğer alâkadar mer- cilerle temas ettikten sonra talimatna meyi imzalayacakları anlaşılmakta - dır. . Kuduz hastalığı Zö ta kuduz bir çakalır bir eve hücum ederek 16 kişiyi isır « ması üzerine feci bir vaziyet'hâsl ol. muş ve ısırılan 16 kişi de hastalanmış” tahanesine getirilmişlerdir. Son za - manlarda Anadoluda kuduz vak'aları na sık sık tesadüf edi i lümata ge, et yemek suretile hasta- bk geçmemektedir. Muhakkak ssl. mak icap etmektedir. Şehrimizde ku- duza tesadüf edilmemektedir. Semplon ekspres kongres Semplon ekspres kongtesi 6 Teşri- niervelde Bükreşte toplanacak ve bey nelmilel yataklı vagonlar şirketi İstan bul e er bilet ücretlerinde tenzilât yapılması imkânı tetkik edile cek ıkspreslerin süratlerinin tez- yidi görüşülecektir. Cumhuriyet bayramında verilecek konferanslar Cümhuriyetin onuncu yıldönümün- de verilecek işile meşgul olan konferanslar komitesi dün akşam, Halkevinde Köprülü zade Mehmet Fu- st Beyin riyasetinde toplanmıştır. Dün- kü toplantıda. konferansların saatleri tesbit edilmiştir. Komite bugün tekrar toplanarak bu hususa sit bülün bazır- hkları o bitirecektir. Dün köycülük komitesi de toplama rak köylerde yapılacak merasimin pro gramını tesbit etmiştir.