28 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

28 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

İŞ Bankasının Ankarada tesis ettiği bu modern fabrika en iyi apre ve en iyi desenlerde kadın ve erkek kumaşları yapmıya muva Np olmuştur. 5, çeşitleri ile piyasanın iyi kumaş ihtiya- cını tatmin edecektir. 7814 6878 ANADOLU Türk Sigorta Şirketi 4 Üncü Vakıf Han İstanbul Ihtiyat ve Sermayesi: (1.000.000) Türk Lirasıdır. Nama muharrer hisse senetlerinin (© 60)ı Türkler elindedir. Türkiye İş Bankası tarafından teşkil olunmuştur. İdare meclisi ve müdürler heyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk Sigorta Şirke- tidir. Türkiyenin her tarafında (200) ü geçen acentalarının hepsi Türktür, Tür“ arım asır garanti ALTIN MEKİK Fabrikasının Döşemelikleri Büyük Fırsattan İstifade Ediniz Güzellik : Bu kumaşlar, yalnız Şarkta değil mu * Avrupadada emsali az güzelliktedir. Sağlamlık , Bu kumaşlar, yarım asr. evet & 50 sene garanti edilmiştir. Bu kumaşlar, toz membaı, mikrop Ucuzluk, yuvası ve çabucak çuvala dönen mmm? kadifelerle aynı fiattadır. Yerli Mallar Pazarı İstanbul: Bahçekapı | Beyoğlu: İstiklâl caddesi | Ankara: Çocuksarayı caddesi | Samsun; Bankalar caddesi Nişgntaşımda — Tramvay. ve Şakayik caddelerinde ŞİŞLİ TERAKKİLİSESİ Leyli - Nehari - Kız - Erkek 55 sene ei Selünikte tesis ve 1919 da 7 funk nakledilmiş, Türkiyenin en eski hususi mektebidir Resmi Liselere muadeleti ve muamelâtının düzgünlüğü Maarifçe musaddaktır, Kız ve erkek talebe için yanyana ve geniş bahçeli iki binada ayrı leyli te şkilâtı ana - ilk - orta - ise sınıfları 45 kişilik bir Maarif encümeninin neza sızca - Almanca - İngilizce kurları vardır. Franret ve himayesine mazhardır.Mektep hergün saat 10-17 arasında kayit işlerine bakar, TELEFON : 42517, (7073) (oo 6294) Göztepe Çifte Havuxlarda: İstanbulun en sıhhi ve en güzçl bir bilği yurdu olan, - VECIHi HAYAT LİSELERİ Gece yatısı ve gündüzlü, ANA, İLK, ORTA ve Lisa KIZ ve ERKEK için ayrı daireler Üniversitenin her şubesine muvaffakiyetle talebe yetiştirir. Mektep her türlü terbiye ve tedris vası- talarını hazırlamıştır. Talebe yalnız dimağile değil bedenilede fennin emrettiği şekilde işleyecektir. HAVA, KARA, DENİZ, Sporları için lâzım olan vasıtaların hepsi vardır. Kayıt işleri ker gün saat 10 dan 17 ye kadar yapılır. Yerler mahduttar, acele edilmek lâzımdır. İzahat arzu edenler tarifname iste; eb'lirler. 1 inci Teşrin iptidasinda derslere başlanacaktır. Tek 52 - 2 (6542) <ejğ 6733 LEYLİ - NEHARİ - KIZ - ERKEK kiyenin en mühim müesseselerinin vebankalarının sigortalarını icra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil sigortalarını en İyi çersitle yapar. Hasar vukuunda zararları sür'at ve kolaylıkla öder, İst, 20531 Telgraf: İMTİYAZ - Telefon: ILAN Osmanlı Bankasının Galata, Yenica- mi ve Beyoğlu devairi, musevilerin Ki- pur Bayramı münasebetile eylülün 30 uncu cumartesi günü kapalı bulunncak- 5985 > 6352 Yüksek Deniz Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: Mektebe kayıt ve kabul edilecekler için bilinmesi lâzım- gelen bususat bervechi atidir. 1 — Mektep, ikisi tâli ikisi Yüksek olmak üzere dört se- nedir. Leyli ve meccanidir, gayesi tüccar gemilerine kaptan ve makinist yetiştirmektir. 2 — Mektebin yalnız tâli birinci smıfına talebe kabul e dilir, Bunların on beş yaşmdan küçük ve on sekiz oyaşmdan büyük olmamaları ve lise dokuzuncu sınıfı ikmal veya bu de- rece tahsil gördüklerini alel'usul ispat ve tastik ettirmiş bulun maları veyahut beş sınıflı San'at mekteplerini bitirmiş olmala rı meşruttur. 3 — Taliplerin mektep müdüriyetine hitaben yazacakları istid'alarma hüviyet cüzdanlarını, aşı kâğıtlarını, mektep şa- hadetname veya tasdiknamele rini ve polisce musaddak hüs- ,nühal ilmühaberlerini ve velilerinin muvazzah adres ve tatbik imzalarını ve dört adet vesikalık fotoğraflarını rapt etmeleri lâzımdır, 4 — Taşradan gelüpte mektebe kabul edilen fakir talebe lerin yol masrafları, “ bulundukları vilâyet ve kazaların mec- lisi idarelerinden musaddak fakrihal mazbatalarını ve mekte- be gelmek için hanği vasıta ile oseyyahat ettiklerini gösterir ve memurini aidesince musaddak ilmühaberlerini ibraz etme- leri şartıla ” Mektep idaresince tesviye edilir, 5 — Kayıt muamelesi 1 T. Evvel 933 tarihine kadardır. Taliplerin muayenei iptidaiye için yevmi mezkürda müsadif pazar günü saat on üçte bizzat mektepte bulunmaları lâzım- dır. (3922) 6115 BURSA'da Hacı Sabri Kumaş Fabrikaları Mamulâtı © İSTANBUL'da SULTANHAMAM: Yenicami caddesi No. 16 da Yeni açılan HACI SABRİ MAHTUMU TİCARETHANESİNDE Toptan ve perakende satılıyor İstanbul'da hiçbir yerde şubesi yoktur. VE menemeni arız az (7713) Gümrük Muhafaza Umum Kumandanlığı Istanbul Satınalma Komisyonundan: 1 — Satın almacak (40) ton gazyağı kapalı zarfla mü- nakasaya konulmuştur. 2 — Münakasa şartları kâğıdının tasdikli suretleri Güm- rük Muhafaza Umum Kumandanlığı Satınalma Komisyonun dan almacaktır. 3 — Münakâsa 15-10-933 tarihine rastlayan pazar günü saat on dörtte Gümrük Muhafaza Umum Kumandanlığı İstan bul Satmalma Komisyonunda yapılacaktır. 4 — İstekliler hangi müessese sahibi veya vekili oldukla rını isbat edecek vesaiki makbuleyi ve biçilen bedelin yüzde 7,5 ğu olan muvakkat teminatlarını teklif mektuplarile birlik te belli saatten evvel Komisyona getirmeleri. (5057) 6754 Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 5000 Ton Rekompoze Kömürü: Kapalı zarfla münakasası : 7 Teşrinievvel 1933 cumartesi günü saat 14 te. Donanma ihtiyacı için lüzumu olan 5000 ton Rekompo- ze kömürü kapalı zarfla münakasaya konulduğundan, şartna- mesini görmek isteyenlerin her gün ve mezkür kömürü itaya talip olacakların da münakasa gün ve saatinde teklif mektup larile birlikte Kasımpaşada Deniz Levazım Satınalma komis- yonuna müracaatları, 14742) 6492 55 KURUŞA KİLOSU KUŞTÜYÜ Li Istanbulda Çakmakçılırda kuştüyü fabrikasında kuştüyü yastık 78 kuruştor. Şilte 10 lira. Yorgan 12 Ilradır. Salon Yastıkları, kuştüyü kumaşı ucuzdur. i 6763. yam) Istanbul Ithalât Gümrüğü .. e. yes Müdürlüğünden: İstanbul ve Galata ve Ticaret dahiliye ve Sirkeci Güm- rüklerine lüzumu olan 2800 kilo manğal kömürü ile 220 çeki kesilmiş meşe cinsinden Odun olbaptaki şartnamesine tevfi- kan münakasa ile almacaktır. Talip olanların 3-10-933 tarihi ne tesadüf eden salı günü saat 14 te İstanbul İthalât Gümrü ğündeki Satın alma komisyonuna müracaatları. (4827) (1640) Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET Gazetecilik ve MatbaacılıkT.A.$ , dığından tebliğ makamında ilân olunur. İnkılâp Liseleri Ana - İlk - Orta ve Lise sınıfları Müessisi : Nebi Zade Hamdi Kayit ve kabul muamelesi tır. Resmi mekteplere muadeleti Mag rif Vekâletince tasdik edi ir. Güzide ve muktedir bir talim heyetine maliktir. Ecnebi lisanı tedrisatına ilk kısmın'son iki sınıfından başlanır, ? Dersler haricinde ayrıca parasız lisan kurları vardır. t Cumadan mada her gün saat 14 ile 16 arasında müracaat olunabilir. Cağaloğlu Yanık Saraylar Caddesi —Tek 20019 Jp (7706) 6816 Ankara Nafıa Başmühendisliğinden: ” 1.— Bedeli keşfi (66286) lira (01) kuruştan ibaret olam ayaş belinin şosa “tamiri ve (7) menfez inşaatı kapalı zarf usulile 11-9-1933 tarihinden 2-10-933 tarihine kadar“ (22) gün müddetle münakasaya konmuştur. fi 2 — Münakasaya iktidari (o fenni ve itibari malilerini is“ bat edenler kabul olunur. Bunun için münakasaya dahil ok mak isteyenler : A — Bedeli keşfin yüzde 7,5 buçuğu olan (4971) Jirs (45) kuruş vilâyet idarei hususiyesi hesabıma Bankaya tevdi ettiklerine dair makbuz senedi veya milli bankalardan birini? teminat mektubunu yahut milli esham mukabili Muhasebeci Hususiyeden alinacak ilmühaberi ibraz etmek lâzımdır. B — Ticaret Odasına mukayyet olduklarma ve itibari malilerine ait bir vesika göstermeleri icabeder, C — Yanlarındaki ehliyeti fenniye vesikalarını ihale gü nünden en az (8) gün evvel Vilâyet Başmühendisliğine gö? tererek münakasaya dahil olabileceklerine dair bir (ehliyet fenniye vesikası almaları iktisa (eder. Bu (3) şartı tamame” haiz olmıyanlarım münakasaya iştirâkları şayanı kabul olmıy# cağmdan teklif zarfları açılmıyarak kendilerine iade edile SX YU - Talipler 661 No. lı münakasa (o veihale kanununu” dö cu maddesi mucibince ihzar edecekleri (o kapalı zarfı” 2-10-933'T. ve pazartesi günü saat (15) kadar Daimi Enc& men Reisliğine makbuz mukabilinde tevdi edeceklerdir , 4 — Evrakı keşfiye ve projeyi görmek veya daha ziyad* malümat almak isteyenler her gün Ankara Vilâyet Nafia mühendisliğine müracaatları. (4885/ 6812, Maliye Vekâleti Memurin Müdürlüğünden: , Bir ay izin alarak 9-7-933 tarihinde vazifesinden ui Dikili Mal Müdürü Ahmet Beyin izni müddeti bir ay ges dün halde vazifesine avdet etmediği öğrenilmiştir. Ahmet Bey j tarihinden itibaren bir hafta zarfında vazifesinde işe basi? | madığı takdirde müstafi addolunacaktır. Adres malüm siBi), wd