3 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

3 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarihi tefrika: 127 © Yıldızdan Ordu La Yazan:*3.N. Her hakkı CMETiyet) indir, Abdülhamidin Mitat Pş. ile mülâkatları “Abdülhamidin insan ln şayanı hayret mahareti, — Mitat Paşa ile ü ncü bir mülâkat “Toledo” oldu mu? — şantajcılığı. — Sultan Muradın hastalığı, Kalender köşkü mülâkatırdan yani Regaip gecesinden kırk bir gün sonra Abdülhamit tahta çıkmış $$. 1293 senesi şabanmın on birine » 1292 ağustosunun'on sekizinci gü nüne kadar Veli Abdülhamit Efen di, Koca Rüştü, Mitat Paşalardan | Başka eski Osmanlı Ahrar cemiye | ni İ mr muydu ti erkârmdan Namık Kemal, Sa- » dullah Rauf Beyler ve saireyi ve Kazaskerlerden Gürcü Şerif, Sey- fettin, Kara Halil ve ülemayi meş- hureden müderris Abdullah Şakir ve Alâiyeli Abdullah Emin, meşa- yihten Mevlevi Hüsamettin, Nak - şiyeden Sadık ve Hüdai şeyhi Meh met ve Basiretçi ve Ahmet Mitat ve cerideci Süreyya Efendiler gibi muharrileri, hâsılı bütün İstanbu - Jun sözü geçen, adı anılan tanın - mış ricalini her birinin tab'ma, şi- arına, mizacına uygun vesilelerle kendi lehtarlığına, hiç olmazsa muhalif tavır almamalarını temine lir ve hakikaten muvaffak ta olmuştu. Bu hususlara da-. kitap teşkil eder. Kalender Kasrı ve Maslak çift- İiği mülâkatlarından başka Abdül- hamit ile Mitat Paşa arasında üçün cü bir mülâkat daha olduğu ve bu- nun cü iki gün evvel vu- kubulduğu evvel ve âhar söylenil. miş ise de aslı yöktur. Ancak bu üçüncü mülâkat, cü- lâsun takririni ve suret ve zaman icrasını arz ve ifadesi için Sadra- 7ön Mütercim Rüştü Paşanın Sul- tan Hamidi ziyaret etmesinden iba rettir ve bundan galattır. Mitat Paşa merhumun, Sultan Murat şifayap oluncaya kadar Sul tan Hamide, vekâleten saltanat teklif ettiğini ve Sultan Hamidin bunu şiddetle reddetmesi üzerine; gene ifakat şartile muvakkat bir tarzda asaleten iclası teklif edip Sultan Hamidin buna muvafa - İ Kat gösterdiği, hattâ elinden bu mealde bir kâğıt aldığı gibi riva. yeller varsa da hep uydurma şey- İerdir. 1301 senesinde Toledo namın - da İtalyalr bir komisyoncu ortaya çıkarak: “Sultan Hamidin güya cülösundan evvel Mitat Paşaya verdiği o : saltanat vesikasını ele geçi: ve on bin altın ikra- miye verilirse takdim edeceğini” arzettirmiş ve bu suretle mühim — Benim, öyle bir kâğıdım yok tur ve olamaz! Diye cevabı red verdiğini Ah- met Celâlettin Paşadan bizzat duyduğum için mezkür rivayetin butlanında şüphe yoktur. Hem İ Mitat Paşa gibi zeki, müdebbir bir zat, öyle ham tekliflerde bulu- Sadrazam Koca Rüştü Paşanın cülöstan iki gün evvel vukubulan ziyaretine gelince: Sultan Mura - dın muayene ve tedavisi için Vi- yanadan getirtilen asabiye mütehas kat'i rapor ile Hâkan müşarüni - leyhin şifa ve ifakati kabil olamı- yacak bir marazı dimağiye müpte- lâ olduğunun tahakkuk etmesi ve zaten bizim doktorların çoktan beri ümidi keserek tedaviden el çekmiş bulunması ve havas ve ava mın ve bahusus ülema ve talebei ülümun şifahi, tahriri vükelâ aley hine idarci lisana başlamasile hu- sule gelen ıztırar üzerine veliaht Abdülhamit o Efendinin iclâsının karargir olması zaruretine mebni olup resmi bir tebliğ ve tebşir ma hiyetinde Filhakika | zavallı Sultan Murat cidden acınacak ve saklanılamıya cak derecede aklından hasta i vücutça da çok düşmüş, zayıfla - mıstı, Kendi doktoru Kampelyo - nun pek acemice tedavileri bu za- af ve marazın artmasına , ilerile - mesine hayli yardım etmişti. Mese- lâ, biçare hastanm boğazma, boy- nuna 50, 60 kadar müthiş sül ler koyarak kanını emdirmesi ve sülüklerin boynuna boğazına sarı- İp tırmalaması yüzünden hasta - nın dirsağı tevahhüş ve heyecanı - nın artması şifa ve ifakat ümitle- rini mahvetmiştir. Merhumun başkâtipliğini yapan ve bir müddet hastalığını saklama ğa, hüsnü idareye çalışan Sadul- lah Beyin, (Sonradan sefir ve Berlin (o kongresinde (o Osmanlı murahhası olarak bulunmuş o- lan Sadullah Paşa) ve En- deronü OHümayun (o doktorlar - nden Nuri Kenan Paşanın ve müsahiplerinden Rakım Ağanın mevsuk ve mutemet beyanlarına göre zavallı Sultan Murat, mahut sülükler çıkarıldıktan sonra bir kaç defalar, hâlâ boğazında imiş gibi ağlayıp sızlayarak çıkarılıp atılmasını yalvardığı ve büyük sa- lonun bir başından öbür başma ka dar tekrar tekrar mütevahhişane birisantaj yapmak istemişse de | kuştuğu görülmüştür. Sultan Hamidin: (Arkası var) Yarın: Sultan Muradın hastalığı Sultan Muradın dimağımı, si nirlerini bozan (sebepler, saikler, — Sultan Azizin m ektubu.-— Şeyhislâm Hayri Efendinin h al” fetvasr.. Maarifte istifa Orta tedrisat umum müdürü istifa etti Maarif vekâleti orta tedrisat umumi | püdürü Fuat Bey istifa etmiştir. Punt Başvekilimiz dün 'bir gezinti yaptılar © Başvekil İsmet Paşa Hazretleri dün Perapalas otelinde istirahat ettikten #oura akşam üzeri refikaları Hanmefen- ile şehirde bir gezinti yapmışlardır. Cümhuriyet bayramı için ANKARA, 2 (A.A.) — Üçüncü Cümhuriyet Bayramı yüksek reisliğinden; Onuncu Cümhuriyet Bayramı günle rinde yolcu tarifelerinde tenzilât yapıl- © iması için yüksek komisyonun ricasma | Şark Demiryolları da kabul cevabı ver- | #miş ve Yüksek komisyon bunlara tesek kür otmiştir. Kemal Zaim Bey ANKARA, 2 (Telefonla) — Ziraat kası Umum müdürü Kemal Zaim in teşrii hayata avdeti ihtimalinden asadyor. Z. Türkiye -İran Türk - İran hudut ko- misyonu içtima ANKARA, 2 — Türkiye ile Iran a- rasında imzalanan mukavele mucibince her sene iki taraf topraklarında topla nan hudut gminyet komisyonu ilk içti- #maını İranın imalindeki «Maku» da ak tedecektir, Bu toplantıya iştirak edecek olan Muş valisi Mithat iz Hariciye Vekâ- leti mamma zat işleri müdür muavini Ra gp Bey murahhas olarak tayin edilmiş tir. eyet Cumartesi günü hareket ede- cektir. Tutlu Suyu Konyaya getiriliyor KONYA, 2 (A.A.) — On üç buçuk kilometre mesafede bulunan Tutlu suyu şehrimize ve su yaz mevsi- döşenecek minden evvel şebrimize get ola. caktır. Baytar işleri umum müdürü geliyor KONYA, 2 A.A.) — Ziraat Veki- leti Baytar işleri umum müdürü Sabri un etkilerini bitirerek İstanbula git- HARICI HABERLER Fransız, İngiliz Başvekilleri Bir abidenin küşat resminde görüştüler PARİS, 2 (A.A.) — Havas Ajansı bildiryor: M. Mac Donald Londradan Lord Londotğerry ile beraber tayyare ile Benuvai'ye gelmiş ve Daladicr ile bera ber Allone'de R. 101 balonunun yaniha 51 münasebetle olan ve içlerinde Thom son'un da bulunduğu 47 Ingilizin hatıra v'n sözlerinden sonrü M. Mac Donald Fransız hükümeti ve ballı: na teşekkür etmiş ve : — Bu âbideyi demiştir, İngilterenin beraber yapınış olmaları çok iyidir. Böyle bir toplantının iki millet dostluğu için her türlü imzalı mukave - ielerden daha çok tesiri vardır. ) Askeri kıtaların geçit resminden son ra Fransız hava şirketinin bir tayyaresi âbidenin üzerinden uçarak çiçekler at - mış, 10 İngiliz ve 18 Fransız avcı tayya resi Merasime iştirek edenler, sonra öğle yemeği yemişlerdir. Saat 14 te M. Mac Donald tayyare ile Londraya dönmüş - tür. M. Daladier ile M. Eynak karadan, M. Cot da tayyare ile dönmüşeerdir. Gazetelerin intibalari PARIS, 2 (A.A) — Havas Ajansı bildiryar: Gazeteler R. 101 balonu'felâkstinde ölenler. için yapılan âbidenin küşadı münasebetile Beauvais'de dün cereyan & den merasimi mevzun bahsederek bu me rasimin bir İngilz - Fransiz dostluğu tezahürü şeklini almış olmasına rağmen mezkür merasime siyasi bir mahiyet ve- rerek gösterilmesinin doğru olmıyacağı- nı yazmaktadırlar. Bununla berabor Jour nal gazetesine göre Fransız ve İngilz hü kümet reisleri silâh bırakımı hakkında noktai nazarlarını teati etmek iç.n fırsat bulmuşlardır. M. Daladier ile Mac Donald kendi hariciye nazırlarından aldıkları malüma tın yekdiğerine mutabık olduğundan Hransız - İngiliz dostluğundaki sağlam- liğin bu suretle Cenevrede kuvvet bul - muş olmasına beyanı emniyet etmişler. dir, Iki hükümet reisi arasında hiç değil se elde edilecek gaye hakkında tam bir noktai nazar mutabakati olduğu anlaşıl mıştır. İngilterenin Paris sefiri M. Ty - rsil intibalarını bülâsa ederek demiştir kis İki hiğsümet reisi çok samimi ve fay dalı noktaj nazar teatisinde lardır. Makul iki şahsiyete de ancak bu yaraşırdı. Diğer taraftan Matin gazetesinin bu PARIS, 2 (A.A.) — Echo de Paris'- nin istihbarına göre M. Simon Alman daki Fransız - ni kabul edecek olursa, Fransanın tec- rübe devresi daha bitmeden evvel ordu. mevcullarını 200 bin kişi ve bir sene - lik »skerlik müddetini de 6 veya 8 aya indireceğini söylemiştir. M. Simon bu vadi M. Daladier ve M. Paul Boncour- İngilz - Alman teklifleri dan Paris mülâkatları esnasında almış - tar, a M. Herriot'nun bir makalesi PARİS, 2 (A.A.) — MM Heriot, bugün - Azence Economigue et Finan- cier - de Sovyet ittihadıma ait bir maka le neşretmiştir. Bu M. Herriot Ukranyayı baştan aşağı rt m bir ye hattâ kendisine hal köylerinde bile ağı ait vir ize iondi etmediğin yazmaktadır. M. Herriot di- yor kiz — Açıkça görülen şey, şarka doğru yayılmak arzusuna dayanan Hitler pro- pağandasıdır. Hattâ bu propağanda bu- gün Sovyet itihadında Almanyaya kar- $ı duyulan ve efkâra hâkim olan şiddetli asabiyetin İtalyanın Milletler cemi- yetine verdiği muhtıra CENEVRE, 2 (A.A.) — Milletler Cemiyetinin dünkü toplantısında bir çok hatipler, muhtelif hükümetlerin Mil ile Çemiyetinde gönlerdileri flise- ti misaller göstererek anlat vzasındaki rası çok büyük bir tesir ve kuvvetli bir alâka uyandırmıştır. e om; Reichstag yangını PARIS, 2 (A.A.) — Reiehstag yan- gını tahkik komisyonu, dün sabah Mo- ro Giaffen'nin riyaseti altnda toplama vak Leipzig mahkemesi safahatını tet kik etmiştir. Komisyon, kitabetin raporunu dinle- dikten sonra 4,10 da yeni bir içtiman ka rar vermiştir. Bu içtimada M. Bergery tarafından yapılmasına karar verilen rapor okuna caktır. Bu raporda Londradaki içtimadan sonra ortaya çıkan yeni hâdiseler göze den geçirilecektir. Bundan başla ehem- miyetli beyanatta bulunacağını bildiren şahitler dinlenecektir. Bir tayyare düştü LONDRA, 2 (A.A.) — Allones me rasiminden dönen iki tayyare Kavkurst civarında yere düşmüştür. İçinde bulu- nan 3 kisi ölmüstür. Avusturyanın Mülki teşkilâtı Kanunu esasiyi geniş mik- yasta değiştiriyorlar VİYANA, Z (A.A.) — İnnsbrue- ker Nachric'/csn güzetesi Avusturyada yapılacak Kumunu esasi tadilâtı hakkın- da malimat vermektedir. Bu tadilit mucibince 3 melis yapı | Macaktir. Birisi Cemiyetler meclisi, birisi vil- yetler meclisi ve birisi de mahdut bir milli meclistir. Bunların fevkinde de Devletşurası olacaktır. Her meri cemiyetin iki şubesi olacak tir: İşçiler ve işçi kullananlar. © Vilâyetler Meclisi, her vilâyet için iki olmak üzere 18 azadan mürekkep 0- lacaktır. Milli mecliste 60 aza olacaktır. Bu a- zalar tamamen yeni weulde bir intihap ile seçilecektir. Bu yeni usul mucibince müntahipler için asgariyaş 30 olacak ve liste ile intihap usulü şahsen rey usulü yerine kaim olacaktır. Büyük miktarda vergi' veren mükel. lefler ile sile pederleri'toplan “rey ver- mek imtiyazına sahip olacaklardır. Milli -meclis, fırkaların faaliyette bulunmalarına müsait olacaktır. Şurayı devlet azaları 20 kişiden ola- cak, bunları R. , işçi kullanan larla işçilerin başlarında olanlardan ve ilmi şahsiyetler arasından sir. 4) Teşrii kuvvet bu 3 medisin elinde 0- lacak, fakat hükümetin lâyetler meclislerini ii teşkil elemi Fakat bunların vaziyti tamamen istişari ola caktır. Sovyet sergisi Ruslar İstanbulda daimi bir sergi açmak isteyorlar MOSKOVA, 2 (A.A) — Tess Ajan sından: Sovyet Rusya ticaret odası, Tür kiye ve civar memleketler ticaret ve sa mahafiline, Sovyet ittihad ile tica de, Sovyet Rusyanın milli abiyeler rini ve şimdiye kadar elde et ler birçok tablolar, istatistikler, fotograf lar, coğrafya, deniz haritaları ile ve eç - nebi lisanlarında izahatlarla gö: tir, Küba yeniden karışıyor HAVANA, 2 (A.A.) — Associated Pre gazetesinin verdiği bir habere gö ve Havanadaki mahallelerden bir çoğun da yeniden kargaşalklar baş göstermiş. “” ilkansa ehil Otels önünde giddet- li bir çarpışma olmuştur. Düz hat üzerinde dünya rekoru ORAN, 2 (A.A) — Düz hat üzerin de dünya rekorunu kırmak üzere teşeb- büslerde bulunmak için harekete hazır- lanan tayyareci Lefevre ile Assolant ha vanın fenalığından dolayı hareketlerini tehir etmişlerdir. Los Angeles'da zelzele LOS ANGELES, 2 (A.A) — Bu sn bah saat biri 19 geçe Los Ageles'te bir zelzele olmuştur. Halk, sokaklara fırlamıştır. Sarsmtı. lar Santa Barbara'ya kadar olan Yerler. de de duyulmuştur. İnsanca zayiat yoktur. Şimdiye ka- dar bildirilen maddi zarar pek azdır. Amele fırkasının konferansı HASTINGS, 2 (A.A.) — Amele fır kası konferansının açılış celsesinde reis bir karar sureti teklif etmiş- tir. Bu karar suretinde Avusturya aley- binde scnebi bir devlet tarafından her hangi bir tanrruz ve tecavüz vukuunun önüne geçmek için bazı tedbirler alması, Avusturya — demokrasisini kurtarmak Görkemli Biz erir yüpdme İogilz'kii kümetinden istenmiştir. M. Compton, demokrasinin düşmanı alarak andığı faşistlik ve komüinstliğe de çatmış, hücum etmiştir. > Ee Dörtler misakı ve Rusya MILANO, 2 (A-A.) — Popole d'lta Ba gazetesi M.Museolini'nin eltalya ve Rusya» başlığı altında gönderdiği bir ie ayet M. Mu seçlini, Dörtler misakı hak- kında ileri sürülen düşünceleri de söz gelişi ederek diyor kit R un kuvvet ve kudreti def, Avrupa devletleri zümresi arasnda Rusya'nın hakkı olan yeri tesbit ime garp devletlerinin Rusya'yı yalnız bi rakmak için her hangi bir hile ve desise kurmadıklarma, Rusya'yı inandarmak- im» ANKARA,2 (Telefonla) günü olması muhtemeldir. zikrediliyor. Bey tayin edilmiştir. rıza dolayısile mülga dilmesine karar verilmiştir. nutuk söylemişlerdir. Karahan, cevabında, Sovyet - miş ve demiştir ki: “İran ile Sovyet Rusya arasınd aki münasebalın o yeniden tesisi Sovyet - İran muahedesinin akline ve İranın inkişaf ve milli istiklâlini temin eden bir çok muahedelerine müncer olmuştur. İran istiklölinin inkişafı ancak Çarlık yerine Sovyet Rasya İranın yalnız en eski değil fakat ayni zamanda en sadık dostudur. Bu ise Sovyet idaresinin biz- zat mahiyetinden ve gerek dakilue, gerekse hariçte şark memleket. lerine karşı takip ettiği siyasetin esas prensiplerinden ileri gelmek- tedir,,, Karahan ayni günde İran Şahı Hazretleri tarafından da kabul e- dilmiştir. Macar takımı geliyor. (Başı 1 inci sahifede) “|| sıl olmuştur, Macarlar cuma — günü şehrimizde Kadıköy stadında Fenor- bahçe ile oynıyacaktır. Gelen takım muhtelittir. Her ku- lüpten oyuncu vardır. İçlerinde 18 de- fa beynelmilel olmuş oyuncu bulun- duğu gibi hepsi de genç ve yeni yeti- şen elemanlardır. Her halde bu maç- İsr çok enteresan olacaktır. Bilhasın Fenerbahçeliler Türkiye birinciliklerinin yaklaşması izksin Biden Bize iel biç öneliyit- le girdiler ve çok sıkı maçlar yapmıya ladılar. ik olarak şehrimize getirilen Wi ner Sport takımına birinci zi maçta aldı ğımız netice, mevsime yeni girmiş bir takım için, çok güzel ve şayanimem- ci maçta muvaffak o- Artık aşağı yukarı bolün böyle asfalt gibi oynanmıyacağına okanidir. Nitekim, Fenerbahçe stadında oynanan bir ©- yun ne kadar zevkli ve heyecanlı o- Tursa, Taksim oynanan oyun da o derece kötü olmaktadır. Bunun da böyle olması için makul sebep vardır. Kadıköy stadı zümrüt gibi yeşil çemeni, muntazam tribün- leri ile seyircilere hakiki bir zevk ver-/ diği gibi oyunculara da oynamak için bir heves veriyor. Pazar günkü iübiyetin en mühim sebeplerinden hi tam oyununu oyna» iylemek istemiyoruz. Bu mağ- lübiyette rakiplerimizin haletiruhiye üzerine müessir olan hareketleri de gayri kabilinkârdır. Bir futbolcü, hele beynelmilel ağ ir maça çıkacak bir oyuncu kat'i nirlenmemelidir. Halbuki paz: nü vaziyet aksi olmuş ve kin Mia inceler den ayrı ayrı lar sinirlenmişlerdir. İş yer rma ate Rİ ora Turhalda şeker fabrikasının temel atma merasimi yakında yapılacak Turhalda kurulması kararlaşn dör- düncü şeker fabrikasının temel atma merasimi yakında cektir. Merasimde İktisat Vekili H ahmut Celâl Beyle mum Müdür vekili Muammer Bey de bulunacaktır. Merasimin cuma ME e ei Üniversite kadrosu tebliğ ediliyor ANKARA,2 (Telefonla) — Üniversite kadrosu hafta içinde tebliğ edilecektir. Tıp Fakültesinde vazife alacak genç- ler arasında bazı askeri mütehassıs tabiplerin bulunacağı da veriliyor. Bu meyanda ekrem Şerif ve Arif İsmet Beylerinde isinleri Temyiz mahkemesi raportörlüğü ANKARA, 2 (Telefonla) — Yetmiş lira maaşlı temyiz mahke- mesi raportörlüğüne Başmüddelu mumilik muavinlerinden Mahmut Eski bir davadan sarfınazar edildi ANKARA,2 (Telefonla) — Mülga Harbiye Nezaretine ait Bez- miâlem vapuru ile Yunan bandıralı St. Andriya vapuru 1327 senesin- de Boğaziçinde çarpışmışlardı. Bu çarpışma neticesinde husule gelen Harbiye Nezareti tarafından Yunan vapuru acentesi aleyhine ikame — olunan zarar ve ziyan davasının takibinde hazinenin menfaati mutasavver olmadığından davadan sarfınazar e Karadenizden Akdenize tren ÇANKIRI, 2 (A. A.) — Bugünden itibaren Çankırı - Ankara, Çan- ie Mersin, Çankırı - Samsun arasında her gün muhtelif trenler işle- iye başlamıştır. “Varna mülâkatı hakkında Bulgar ajansının neşrettiği tebliğ SOFYA, 2 (A. A.) — Yugoslâya Hükümdarlarının kümdarlarına Varna civarında Öksinograde sarayında yapacakları zi- yaret hakkında Bulgar Ajansı şunu bildirmiye mezundur ki, mevzuu ,bahis mülâkat hususi ve şahsi mahiyette olacak ve alâkadar Hariciye Nazırları bu mülâkatta hazır bulu nmıyacaklardır. Sovyet - İran dostluğu. Karahan Tahranda. Nutuklar söylendi MOSKOVA,Z (A. A.) — Tas Ajansı bildiriyor: M. Karahan yanında Sovyet Rusyanın Tahran Sefiri Pastukof ol- duğu halde 29 eylülde Tahrana varmış ve Başvekil Furugi Hanı ziya- ret etmiştir. 30 eylülde İran Hariciye Nazırı M. Karahan'ın şerefine bir ziyafet vermistir. Başvekil ve bütün nazırlar bu ziyafette bulun- muşlardır. İran Hariciye Nazırı Kazemi Han ve M. Karahan birer Kazemi Han söylediği nutukta, iki memleketi birleştiren bir çok bağlara istinat ve Sovyet Rusyenın - şark memleketlerine karşı tafiy ettiği siyasete itimat ederek İranın Sovyet Rusya ile tabi siyasi müna- sebata giren devletlerin birincilerinden olduğunu beyan etmiştir. İran dostluğunun ir Kazemi Hanın yaptığı beyanartan dolayı memnuniyetini beyan et. icra edile“ İş Bankası U- önümüzdeki haber Bulgar Hü- na da- imzimam eden bozuk oyunumuz Viya- nalları buradan galip olarak memile- ketlerine yolladı. Bakalım Macarlar la ne olacak? Dördüncü Balkan oyunları Nasıl açıldı? ATINA, 1 lenin A.) — Gecikmiştiri | Dördüncü B: açi cahınç dolu idi. Arnavutluk, Bulgar, Yugoslâv, Romanya, Türkiye ve Yu- nanistan atletleri geçit resmi yaptılar! Ve şiddetli alkışlandılar. Bundan son ve bilhassa Atinaya ilk defa gelen Ar navut atletlerini selâmladı. Yemin me- | rasiminden ve milli marşların iz sından sonra beş devletin bayraklart. direğe çekildi. Terbiye Nazırı M. Tur” kovasilis, Balkan e İlk günün neticeleri 100 metre sürat: Birinci Frangudis (Yunan) 10 8/ ikinci Semih (Türk) 11, üçüncü Hris tof ie) 114/5. 800 metre: Birinci Yorkapoulos (Yunan) 2,05, ikinci Passi (Yunan), üçüncü Birinci Krevs (Yugoslâv) 34,04,4 İkinci Manen (Romanya) 34;04,4. Ü- çüncü Pauris (Yunan) 34,06. Birinci Veysi (Türk) 13,79. Naransiç (Yugeslâv) 13,68. Ü, Spahiç (Yugoslâv) 13,665. Yüksek atlama: Birinci Haydar (Türk) 1, Panayotof (Bulgar) 1,75. terakiz (Yunan) 1,75. 41X40 bayrak koşum: Birinci Yunanistan 3,34,1. İkinci R#| manya 3,3B. 3 üncü Yugoslâvya 3, İlk günün umumi neticesi puvan ii barile şudur: i Yunanistan 39, Yugoslâvya 24, Tür” kiye 23, Romanya 22, Bulgaristan 1 İinci | çümcü” Ikinci üncü PA