3 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

3 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

İ İ İ | | #bir dalı andıran ince İsonradır ki il GE 4 Modada çocuk bahçesi Modada tesisi takarrür eden ço- cuk bahçesi işi, bugünlerde talibi- ne ihale edilecekmiş. Modada cocuk bihçesi!;, Çocuk bahçelerinin lüzum ve za- Yuretleri, üzerinde küçük bir mü- 'nakaşaya bile tahammülü olmıyan mübrem ihtiyaçlardandır. İmkân olsa her semtte, her tarafta bir ço- i açmak suretile yavru- ların haklarını vermek, onlara bi- Yaz temiz hava almak imkânlarını bahşetmek, yapılacak © işlerin en ında gelenlerindendir. Fakat Modada çocuk bahçesi tesisi işinde biz, bir zaruretten fazla bir lüks seziyoruz. Çünkü Moda, İstanbulun en bol güneş gören bir tarafı olduktan başka orası nisbe- ten kibar ve zengin insanların ve cısmen de ernebilerin o semtidir. '€ hemen her evin matruh ve mun- tazam bahçeleri vardır. Bundan ma da bir şehir mahallesinden fazla bir sayfiye mahiyetinde © olması itibarile çocuklarım heran kolay. Yıkla temiz hava almak imkânları | da her yerden fazla bol bol orada mevcutlur. Vm ta Buna rağmen Halicin sağlı sollu mtlerinin güneşten, & bahçeden nahrum, havası bozuk, nüfus ke- fetile işba haline geldiği düşü- nülür, halkının ekseriyetini az gı- da alan bir sınıfın teşkil ettiği na- zarritibare alınırsa Modadan ev- vel buralarda çocuk bahçeleri tesi- $i, elbette hakiki ihtiyaca en doğ- Yu bir cevap olurdu. Biz, bu işte şehri bir kül olarak Xmütalea etmek fikrinde değiliz: eselâ Moda ile Cibali ve küçük- | | pazar karşı karşıya gelince elbet- ki o bahçeyi bu son iki semtte ercihan tesis edeceğiz. Çünkü ço- uk bahçelerine bu semtlerin daha hakiki ihtiyaçları olduğu meydan- da dururken Modada böyle bir ahçe tesisine kalkışmakla öz evlâ- mı boduruma kapayıp övey oğli- : komşunun çocuğunu teferrüce ötüren bir babanın hareketinden arksız bir iş yaptığımıza kaniim. Fikrimi tasrih edeyim: Vaziyet şudur: , İki çocukla karşıkarşıyayız. Biri. si üstü başı paramparça, ayakları çıplak, benzi soluk, gözleri fersiz, mua u- atarak: — Bir lokma ekmek! Diyor. İ Diğeri: Karnı tok, ayaklarında beyaz - podüsüet sandallar, zinde, ziha - yat, dadısınn çektiği arabasında z ve niam içinde $i rü o - yuncaklarile oynıyarak gezinirken inktar dükânmın önünde gördüğü #bir balon için terter tepiniyor. , Vaziyet, tamamen bunun ayni- ir. Bu iki çocuk karşısında yapaca- ğımız iş, evvelâ birinci (o çocuğun rnını doyurmak ve ancak ondan ON i 'i çocuğa arzu et- iği balonu almaktır. Çünkü birin- <: çocuk evvelâ bir lokma hayat is- tiyor; fakat ikincisinin istediği sa- ) dece bir balon, bir oyuncaktır. Salâhaddin ENİS BORSA “iş Bankasından alınan cetveldir) 2 Teşrinievvel 1933 Akşam Fiatlap, İstikrezlar al letikrez dahili 9725 Elek il Tramvay 1933 İstikram 98 Şark D. yolları 250 D. Mevahidei 5450 Gümrükler © “850 Seydi mahi 850 Bağdat 1035 Tatkeriye 1035 1828“ Şark 205 ÇEK FİATLARI ARI Paris Londra —— Nüyerk “m Brükeel 1adi9 ime iin 41975 Çenenre GRAS Bekara 12875 matardam 1ITIZ$ Bükreş, 7 Sola 401228 ven NUKU Kuruş 2 İ 1 Şii, 653 İ 1 Pezeta 138 2 1 Merk 23İ 1 Zeleti MI İ 20 ex 24 $ 20 Dinar 1 Çernoviş —— 1 Altın 928 1 Mecidiye | ©S7 Banknot 243 Ekonemi 4000 çuval şeker Denize döküldü Şekerler avarya olduğu için Belediye şehre çıkartmadı Bir zamandan iktisadi mehafil- de, şehirde herkes biribirine hayretle bir haber evriyor: 4000 çuval o şeker Sarayburmundan denize dökülmüş. « Bu, herkesin hayretle söylediği ve dinlediği şayianın aslmı biz de tahkik ettik ve öğrendik ki hakikaten böyle bir şey vardır. Denize dökülen şeker- ler Avrupadan şehrimizde bir ithalât taciri namına gelmiştir. Fakat şekerier İstanbula gelip gümrük £ tarafından muayene edilince işler şekerrenk ol- muştur. Gümrük, yaptığı muayene şekerlerin yolda gelirken deniz suyu ndığını tespit etmiştir. Gümrük imyahanesi de bunu teyit (etmiş ve şekerlerin avarya olduğunu bildirmiş- tir. Lâkin, bu sırada şekerlere kilosu 24 kuruştan bir müşteri çıkmıştır. Alı- cısı olduktan sonra buna kimsenin bır diyeceği kalmaz denirken, bu defa da belediye ortaya çıkmıştır. — Belediye kimyahanesi şekerleri tetkik etmiş ve neticede gümrüklere bu / şekerli tılamıyacağını bildirmiş! mıştır. Nihayet gümrük idaresi deni- zin bozduğu bu şekerleri gene denize hediye etmek lüzumunu hissetmiş ol. malı ki, bu 4000 çuval şeker Saraybur- nundan denize dökülmüştür. Dün bu hususta Gümrük Başmüdü- rü Seyfi Beyden izahat istedik. Seyfi Bey diyor ki PE şehre çıkarılmasını imrüğün de avarya ol- ettiği bu şekerleri de- duğunu tespi vine döktük. Çuvallarını da Oda idare heyeti Ticaret Odası Idare Heyeti di lanmış ve Odaya ait muhtelif * işleri tetkik etmiştir. Sanayi Birliği heyeti hare- ketini tehir etti Iktisat Vekâletinden gelen bir emir üzerine, dün Ankaraya gitmesi mukar- Sanayi Müdürü muharririmize s0y.w- miştir. R Bey, ayni suretle "“n hareketi mukarrer olan Sanayi Birliği Heyetinin de haftaya gideceğini save etmiştir, Egenin incir rekoltesi Eye mintakasının 933 incir rekol- tesi 27 bin ton olarak tahmin edilmiş- tir. 10 eylülde ilk mahsül borsaya gel- miş ve 10 eylülden 25 eylüle (Okadar 706,091 kilo ihraç olunmuştur. İspanya ile ticaret muka- velesi feshedildi İspanya ile aramızdaki ticaret mu- i feshedilmiş ve keyfiyet dün sat Vekâletinden telefonla Mınta- ka Ticaret Müdürlüğüne bildirilmiştir. Bu suretle bu muahcde, bidayetinde meriyetten kalkacaktır. Yugoslavya ile ticaretimiz ile aramızdaki © ticari İki memleket rrm mübadeleye pek müsait bulduğu için tarafeyn © töcari münasebatının inkişafı hususunda ted- birler alınması mevzuubahiztir. | Küçük haberler l * Istanbul Orman Emenejman gru- pu mühendislerinden Abdülkadir, Avni Beyler Eskişehir, Celâl, Yakup Beyler Adapazarı ve Mudurnu Ridvan ve Mehmet Salih Beyler de Yalovada faa- Biyetlerine devam etmekte idiler, Bu mühndisler faaliyetlerinden bir kısmını ikmal etmişlerdir. Kışlık mesailerine başlamak üzere bu ay sonlarında İstanbula gelerek büro işelrine başlıyacaklardır. * Himayei Etfal Cemiyeti Anneler Birliği dün mütat haftalık içtimamı yap miş ve bu toplantıda doğuracak annele- re verilecek lohusa çocuklara veril- pisi icap eden elbise ve kundura, diğer “syaların tanzimi ile meşğul olmuş- tur, * Orman Mektebi Alisi müderrisle- rinden Esat Muhlis Bey tetkiket için Al manyaya bereket etiğin et Mumaileyh Almanyada baat enstitüsünde Ormancıl üzerine tetkikat yapacaktır. * Himayei Etfal Cemiyeti Bakırköy şubesinin yaptırmış olduğu Doğum evi nin yapılmasında büyük hizmetleri gö- rülmüş olan Mimar (Şiansi Sebati) Be- ye Himayei Etfal Cemiyeti Merkezi mumisinden bronz madalye verilmiştir. “ Bundan dört ay evvl Avrupaya git miş olan Orman Müdirismumisi Be kir Bey şehrimize gelmiştir, Iki gün sonra Ankaraya hareket e decektir. - * İstanbul Emniyet Müdürlüğü İkin- ci şube kaçakçılık bürosu şefi Merkez memurlardan Aptülmennan Beyle üçüncü komiser Hikmet, Bayram, po- lis memurlarından Şerif ve Lâtif Bey- ler eroin imal ve kaçakçılığı ile iştişal edenleri meydana çıkardıklarından do- layı Emniyet Müdürlüğünce bir tak- dirname ile taltif edilmişlerdir. Dallim Ne- ılık nebatatı Belediyede Şehir tiyatrosu Altı yüz bin lira para gideceği anlaşılıyor Belediyenin yaptıracağı ari konser vatuvar ve tiyatro binası için projeler ikmal edilmiştir. Bu hususta müte- hasus M. Marks'ın tavsiyeleri aynen ifa edilecektir. Binanm Şehzadeba- sında yapılması tekarrür etmiştir.Kon- servatuvar ve tiyatro binası ayni çatı altında olacaktır. Mücsesede lükse çok ehemmiyet ( verilmiyecek, genis, rahat ve fenni olacaktı Bu . apılan je (600) bim lira sa; kareyi ettirmektedir. Beledi ye Reisi Muhiddin Bey (400) bin Mira» dan fazla sarfedilemiyeceğini söyle- miştir. İnşaat için mimarlar arasmda bu hafta sonunda bir müsabaka ilân edi- lecektir. Müsabakada birinciliği kaza- nana ikramiye verilecektir. Hali绺irketi bu sene de para veremedi Haliç Şirketi bu sene de | bel hissesini vermemiştir. Bu sene ile be- raber üçüncü sene olmaktadır. Bele- diye Haliç Şirketinden yüz dar alacaklı bulunmaktadır. Belediye ile şirket arasındaki dava yakında bi- tecektir. Öğrendiğimize göre bu davâ inde belediye Haliç Şirketinin ufassalan Şehir Meclisine ir. Şehir Meclisinde şirke- iyeti gi cek ve belediye tarafından satın alınması teklif edi- lecektir. Kadıköy tramvayı Üsküdar tramvay hattının Kadıkö- yüne kadar tem: istikraz me- selesi esas itibarile halledilmiştir. Şir- kete bu hususta belediye kefil olacak- tır. Kefalet için Şehir Meclisi maka- yet verecektir. Zencirlikuyu yolu Belediye, Zincirlikuyuda tesis ede- ği asri mezarlık için lâzımgelen a- i maliyeden almıştır. Fakat ayni le bazı kimseler de hususi tasar- ara; ruf iddia etmişlerdir. Bunların tapu- ları tetkik edilmektedir. Florya plâjı arazisi ayni arazinin bir kaç sahibi zuhur et- miştir. Bu ibtlâflarm önümüzdeki yaz mevsimine kadar ikmali ve plâj tesisatına başlanacağı ümit edilmek- tedir. Bayram tahsisatı kâli gelmiyecek Cümhuriyet Bayramında yapılacak büyük tezahürat ve merasim progra- mını hazırlamakla meşgul komisyon dün de belediyede reis muavini Hâ- mit Beyin riyasetinde © toplanmıştır. meydanında yapı rici radyo ünde müfettişler- ürekkep komite de dün Maarif Beyin riyasetinde (| toplanarak İl mekteplerde yapılacak merasim prog- ramını tespit etmiştir. Cümhuriyet bayramında açılacak müassaseler Belediye cümhuriyetin onuncu yıl- dönümünde resmiküşatları yapılacak yeni müesseseleri tespit etmiştir. Bun- Jar sebze hali, Galata kimsesizler yur- du, Üsküdar bakımevi ve dispanser, Kadıköy çocuk bahçesi ve park. Gazi köprüsünün münakasası Gazi köprüsünün münakasaya kon- ması hazırlıkları ikmal edilmiştir. Bu hususta Nafia Vekâleti ile bir nokta üzerinde muhabere cereyan etmekte- dir. Muameleye ait bu noksanlar mal edilirse münakasa Cümhuriyet Bayramında ilân edilecektir. Muhtarlıklar için yeni teşkilât yapılıyor Künunusani başından itibaren ma- halle muhtarlıkları mülgadır. Beledi- ye muhtarların işini görecektir. Bunun için belediye şubelerinde yeni teşkilât yapılmıya başlanmıştır. Bu hususta bir komisyon teşekkül etmiştir. Yeni teşkilâtta yeniden memur alınmak İ- cap ettiği için hariçten kimse alınmı- yacak, Oktruva Müdürlüğünden açık- ta kalan memurlardan istifade cluna- M. Proust bir ay sonra geliyor Şehir mütehassıs M. Proust beledi- yeye dün bir mektup © göndermiştir. Profesörün teşrinisani başında gelece- ği anlaşılmıştır. M. Proust burada bir ay kâlarak tetkikat yapacak ve bir ra- por yazacaktır. . Belediye diğer dört mütehassısın da ak akanın önümüzdeki yaz a- çılması beklenmektedir. Sinamalara verilen mühlet Maarifte uklara yemek Yemek verilecek fakir talebe tesbit ediliyor İlkmekteplerdeki fakir d Hilâliahmer her sene öğle yemeği ve- riyordu. Teşrinisaniden itibaren bu yardım bu sene de başlıyacaktır. An- cak bu sene varidat ae ye- mek verilecek talebe adedi geçen s€- neler gibi yk busu- sa dair hesaplar yapılmış de bin fakir talebeye öğ- Je yemeği verilebileceği anlaşılmıştır. Geçen sene dört bin talebeye yemek veriliyordu. Daha evvelki seneler bu adet 6 bindi. Teşrinisani başına kadar mektepler en muhtaç olan (o talebeyi tefrik edecekler ve liste halinde Hilâ- lahmer Cemiyetine bildireceklerdir. Bu sene haftada dört gün öğle yeme- #i verilecektir. Diğer günler verile miyecektir. Sıcak yemek için kâfi tah- sisat ve tesisat olmadığından kuru ye- mek verilebilecektir. Hilâliahmer bu yardımı yedi seneden beri yapmakta- dır. Sene ortasında cemiyete bir yer- den bir teberrü vaki olursa yardım e- dilen talebe adedi aşım vel kil himaye komiteleri de ayrıci a talebeye yardım etmektedirler. Komi- teler © öğle yemeğinden başka elbise, ayakkabı ve saire de temin etmekte- dirler, Bâzı mıntakalarda himaye he- yetleri. faaliyetlerini o genişletmişler ve mahalli birer hayır cemiyeti haline gelmişlerdir. Bu gibi komiteler yal- nız mntakalarındaki fakir talebeye yardım etmekle kalmıyorlar, muave- nete muhtaç (ailelerin çocuklarını mekteplere yazdırmak ve taksileri. ne devamlarını temin etmektedirler. Gümrüklerde İki yeni motör —e— Küçük çapta toplu ve makinalı tü- fekli motörler alınıyor lerde kaçak takibatına ük çapta top ve makineli tüfeklerle mücehhez iki seri motor 19- marlanmıtşır. Bunlar altı ay sonra teslimi edilecektir. Küçük merkezlerde ve limanlarda kaçakçılık takibatında kullanılmak ü- zere de Azapkapı atölyesinde inşa e- dilmektö” öle on yeni motor ikmal 6- lunmak üzeredir. Seyfi Paşa geldi Gümrük Muhafaza Umum Kuman- danı Seyfi Paşa, dün Ankaradan şeh- rimize gelmiştir. Geçirilecek eşya 1 eylüle kadar gümrük ambarları- na gelip te yeni kontenjan listesine Imiyen eşyanm gümrüklerden imrarı için mal sahiplerinin birer isti- da ile İktısat Vekâletine müracaatları geleceği alâkadarlara tebliğ €- iştir, Resmi verilmeyen iptidai meddeler Teşvikisanayi kanununa merbut 5 sene müddetli iptidai maddeler cetve- Wine dahil maddeler sanayiciler fından gümrük resmi verilmeden ithal edilmiş ve bu cetvelin müddeti bittik- ten sonra İ temmuz 933 te yeni bir cetvel neşrolunmuştu. Eski cetvele gö- re ithal ettikleri mevaddı 932 sene- sinde işlemiyerek bu seneye devredn sanayiciler, bu maddelerin Oo gümrük resmini vermiye tâbi tutulacaklardır. Mensucat kursları Son tarife kanunununda bilhassa mensucat kısmı üzerinde muayene me- murlarının büyük bir ihtasas sahibi ol- malarını icap ettiren mevat vardır. Istanbul gümrüklerinde memurlarm bu yolda icap eden ihtisası en okusa yoldan edinmeleri için kurslar açılmış- tı, Başlıca mensucat mühendislerimi- in ders verdiği bu kurslardan ikincisi ün bitmiştir. Kurstan bu defa 28 me- mar çılemıştır, Eski Kral Alphons'un kardeşi geldi Sabik İspanya Kralı Alphonse XIL un biraderi Duc Santiago Etuarty Pa- leo, dostlarından M. Tarter ve Chaker ile beraber Yunan zenginlerinden bi- rinden kiraladığı bir yatla şehrimize gelmiş ve Perapalas oteline misafir olmuştur. Duc Paleo, bir tenezzüh 86- yahati yapmaktadır. Korfo'yu ziya- retten sonra Midilli, Sakız, Girit, Nak- #01, Santorin ve Şira Adalarile © Eğe Denizindeki küçük adalardan bir ço- ğunu gezdikten sonra İstanbula gel- Duc Paleo bundan 25 sene ev- 5 gün kaldıktan sonra ekspresle Pa- ris ve Madri hhi ve fenni şeraite ri- K içim Beyoğlunda Santral sinemasını kapatmıştır. Bazı sincma- lar da bir ay müddetle faaliyetlerini tatil etmişlerdir. Tadilât bitince tek- rar açacaklardır. Bir baskın Kahramanları Dün muhakeme edilirler. ken tevkif olundular Şilenin Osman köyünde oturan Muh tar Arif ile Nazif oğlu Salih ve Kara Ahmet oğlu Süleyman civar köyde bir €v ve bir harman basarak para almak - tan suçla olarak ağır cezada muhakeme edilmişlerdir. Dünkü muhakemede iki er kek ve üç kadın köylü şahit olarak din - İenmişlerdir. Mazmunlar kendilerine ifti ra edildiğini söylemişler, fakat şahitler baskını yapanın bu üç kişi oldukların katiyetle iade etmişlerdir. iddim maka» mını işgal eden Muhlis Bey cürmün nev i mazarı dikkate alınarak suçluların tev- kifini istemiştir, Mahkeme heyeti key - fiyeti müzakere ettikten sonra her üç suçlunun da tevkifine karar vermiş, mah. keme salonuna bir 3 celbedile - rek suçlular kendisine teslim olunmuş - tur. Mahkeme heyeti beş şahide dör - der lira harcirah verilmesine karar ve - rerek muhakemeyi başka şahit celbi için bir ay sonraya barakmıştır. Eski kararda ısrar Mehmet isminde birisini öldürdüğü için 3 sene 9 ay hupse mahküm edilen Mustafa hakkımdaki kararı temyiz mah kemesi bozmuştu. Yeniden yapılan mu- neticesinde de mahkeme cürmü sabit görmüş, Mustafanın 3 sene 9 ay hapse konulmasına ve Mehmedin vere - sesine bin lira tazminat vermesine ka - rar vermiştir. Para yerine kâğıt veren'er Üzerleri ve altları birer liralık'kâğıt paralarla örtülmüş kâğıt demetlerini sti va eden bir çantayı açıp bırakmak ve bunların yüzer bralık demetmiş hissini vererk kuyumculardan mücevherat, sar raflardan altın ve beşi bir yerde dolan- dırmaktan suçlu Savik ile Artinin muha <ekti, Fakat dünkü muhakemede dçwa- <ılardan biris yeniden ii miş, muhakeme bu şahi teşrinievvele kalmıştır. Neşriyat davaları Ayaspaşa vakfı mütevellisi Salâhat- tin Molla Bey tarafından Vakit gazete- si başmuharriri Mehmet Asım Beyle neş riyat müdürü İlhami Safa Bey aleyhine bir hakaret davası açılmıştır. Davaya dün birinci cezada bakılacktı. İlhami Safa Bey mahkemeye gelmişti, fakat saat dörtte çağınıldığı zaman nasılsa koridorlarda bulunamamış, muhakeme zorla petirlmesi kararile teşrinievvele bırakılmıştır. Hazineden para çıkmasına selebiyet Kadıköy malmüdürü iken devlet ha- zinesinden lüzumsuz para çıkmasına se- bebiyet verdiğinden | dolayı muhakeme altına alınan ve tevkif edilen Salâhattin Beyle arkadaşı Cevat Beyin muhakeme lerine dün ağır cezada başlanmıştır. Mu hakeme neticesinde devlet hazinesinden çıkan yüz liranın avans olduğu ve bu iş- te Selâhattin Beyin alikası bulunmadı- İı anlaşılmış, tahliyesine karar verilmiş- tir, Diğer suçlu Cevat Bey hakkındaki karar muhakemenin diğer celsesine ta- lik olunmuştur. Bir üçüncü suçlu olan ve tevkif edilmemiş bulunan Nâzun B. hakkında da tevkif müzekkeresi ısdar e- dilmesine karar verilerek muhakeme 23 terrinievvele bırakılmıştır. Limon kralının davası Limon kralı Diyamandi Tüfekasının temyizin nakzı niden muhakemelerine 8 inçi , ihtisas mahkemesinde başlandığını * yazmış- tık. Manifestoların tetkiki için mahke- mece seçilen ehlihibre perşembe günü toplanacak ve 8 teşrinievvelde muha- kemeye devam olunacaktır. Mahküm olan esrarkeş ve eroinciler Dün sekizinci ihtisas mahkemesinde mubakemeleri yapılan Kasımpaşada kahveci Miço bir sene hapse ve kah- vehanesinde esrar çekerken yakala» man dört kişi de ikişer ay hapse ve ay- rica para cezasına mahküm edilmiş- lerdi Kokain satmaktan ve kullanmaktan suçlu Leon Behar Efendi bir seneye, Şakir Ef. dört ay hapse, 500 lira para cezasma, Hasan Ef, iki sy hapse ve 50 lira para cezasına mahküm edilmişler: dir. Bir sandık mensucat kaçakçılığın- dan mazmun Yuvanaki, Ali Galip ve Fethi Efendiler altışar ay hapse, 1500 mahküm ve cezala- rı tecil edilmiştir. Ayni maddeden suç- lu Rahmi Ef. beraet etmiştir. Hasekide Hobyar (o mahallesinde kahveci Arap Osman evinde esrar gekerken yakalanan dekuz kişinin muhakemeleri de evvelki gün yapıl. muş ve başka güne bırakılmıştır. Çarpışan vapurlarda keşif yapıldı Efendi ve Dün ehli vukuf bahriye mira n. Haydar ve Nazıni Bey. ler Binbaşı mütekaidi Hasan Bey istin- tak hâkimi Salih Esat Beyin refakatin- de İstinyeye giderek vapurlarda tetki « kat yapmıştır. Ehlivukuf orada evrakı © kumuş, kaptanlar dinlenmis, ve bir keşif zabıt varkası tutulmuştur. Ehlivukuf çarşamba gününe kadar raporunu vere cektir. Liman dairesinden verilen rapor» zx lar me çin bu ikinci fe lüzum görülmüştür. ba gü nü şahitler de ünde. Yaprluın Dün de birçokları yeni me- muriyetlere tayin edildi , Yeni mali teşkilâtta açıkta kalan memurların tayinlerine devam edil- mektedir. Dün de şu tayinler yapılmış. “tir: Sabık Fatih kazanç yoklama meme ru Asm B. Maliye Vekâleti Hesabat Müdürlüğü birinci sınıf tetkik memur maliye ikinci sınıf tetkik memurluğu- na, Eyüp kazanç tahakkuk memuru Kâmil B. muhasebei maliye kâtipliği- De, Eminönü kazanç tahakkuk memu- ru Cevat Bey Maliye Vekâleti Hesa- bat Müdürlüğü ikinci sınıf tetkik me- murluğuna, Küçükpazar tahakkuk me muru Ahmet Refik B. Maliye Vekâle? kik memurluğuna, Yenicami tahaki memur muavini Nureddin Bey Maliye Vekâleti Hesabat Müdürlüğü sınıf tetkik memurluğuna, Eminönü muamele kâtibi İbrahim Malik Bey Maliye Vekâleti Hesabat Müdürlüğü kâtipliğine, tetkik memuru Ali Ulvi Bey Vekâleti Milli Emlâk Mü || dürlüğü mümeyyizliğine, Yedikule mu amele vergisi tahakkuk memuru Os- man Bey Maliye Vekâleti Muhasebat © Umum Müdürlüğü takip kalemi birin: ci smıf tetkik memurluğuna, Köçük- pazar bina tahakkuk memuru Hasan Tahsin Bey Muhasebat Umum Mü | dürlüğü ikinci smıf tetkik memurlu- #una, Yenicami tahakkuk memur mu- avini Mehmet Ali Bey Muhasebat U. mum Muny evrak kaleminde i- kinci sınıf tetkik memurluğuna tayi edilmişlerdir. v KE Takas komisyonu Takas Komisyonu dün ilk içtimasmı Vali muavini Ali Rıza Beyin riyasetin- de yapmıştır. Komisyon müracaatları tetkike başlamıştır. Bugün heyet azasından bir zat ile eksper heyeti ihraç edilecek malları görerek kıymet takdir o edilecek ve denkleri takas damgasile ve kurşunla © mühürliyecektir. Ihracat yapacak tacirler doğruca. gümrül ine mü ederek laresine müracaat bu yoldan komisyona gelmektedirler, Mallarına kiymet takdir edilerek ih racı müteakıp ellerine komisyondan vesika verilmektedir. Vapurların kıymetlerine tekrar itiraz ediliyor |“ Aldığımız malümata nazaran vapur- son kiymet takdirinin de iyi olma, dan şikâyet ettikleri bildirilmektedir. Diğer taraftan Ticaret odası da bw hususta bir tetkik yapmaktadır. z Toprak doktoru Orman Mektebi Alisi ve İstanbul niversite Kimya şubesinden mezan olup” undan üç sene evvel Zimet Vekâlel tarafhıdnan Almanyaya gönderilmiş olan Asaf Bey Almayadaki tahsilini çe miş ve toprak doktoru ünvanını alarak şehrimize gelmişti > aş Eyüpte verem dispanseri | Veremle Mücadele Cemiyeti Eyüp», te bir verem dip açmaya karari vermiştir. Bunun için de yeni bir bi- na inşa edilecektir. Cemiyet Cümhu- riyet Bayramında rozet tevzi edecek- tir. Varidatın artırılması için bazı ted birler düşünülmektedir. Bu meyanda cemiyet bir takvim çıkaracaktır, limanımızdan hareket edip etmemesine dair karar ancak çarşamba gününden sonra verilebilecektir. M. Kaldiron hakkında ikinci davi ron hakkında ikinci bir dava 4 Bu dava sarrafın a im kaçak iskambil kâğıtlarına aittir. Dava- Dın yakında dokuzuncu ihtisas mahke - mesinde rüyetine başlanacktır. Gemlikte bulunan esrar