24 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

24 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

MİLLİYET SALI 24 TEŞRİINİEVVEL 1933 HARICI HABERLER Balkan haberleri Lal Türk ve Bulgar emlâki | Bulgar heyeti teşekkül etti. Tük heyeti * o İkinciteşrinde Sofyada bekleniyor Bi harbini müte: Bulgar ve E lal hak kemda Bulgar Başvel kili M. Muşa- t, Harici- i işler müdürü T. Pav- kası kâtibi umumüsi ML ie Hariciye m ibarettir. Bu heyetin tar ü hükümetimize bildirilmi tanda kalan mu- hakkında mü - low, Demok: Boris Pavlov M. Dan zı teşeki zakerelere Sof beyeti Terini beklenmektedir. Yunanistanda askerlik ATİNA, 23 (Milliyet) — Nazırlar Meclisi hizmetiaskeriyenin bir seneye indirilmesine karar vermiştir. | © M. Titulescu mahreç meselesini : anlatıyor ATİNA, 23 (Milliyet) — Yunan ga zetecileri, Romen Hariciye mazırı M. Ti tulescu'dan Bulgarlarn Akdeniz mah- reci halıkında sordukları bir suale şu ce vabı almışlardır: — Bu mesele, iyilikle halledilebilir. Arazi üzerinden mahrece hacet yoktur. Yugoslavyanm da Selânikte iktıradi bir mahreci vardır. İktsaden Bulgaristan da Akdenizde böyle bir mahreç alabi - M. Titulescu Belgrad'a gitti ATİNA, 23 (Milliyet) — Dün İktı- sat Vekili M. Pesmezoğlu tarafından M. Titulescu şerefine bir ziyafet veril- miştir. Ziyafet osmasnda iki nazır iki memleket arasındaki ticari münasebet hakkında konuşmuşlardar. M. Titules - cu bu akşam Belgrada müteveccihen hareket edecekür. Orada Ankara ve A- tina ziyaretlerinin enticelerini bildire - cektir. Bir komitecinin ö'ümü BELGRAT, 23 (Milliyet) — Birkaç gün evvel Zidani - Most demiryolunda ve daha evvel de Zaprestiç civarın eden makineli bombaların Y minde biri tarafından konulduğu aa- aşılmıştır. Fakata Varadin kazasının Görneladne köyünde bir evde oturmak ta iken bu komiteci meçhul hir yerden ima bir paket gelmiş ve Yosif aile- önünde paketi aşarken içinde sarık uılunan bir makineli bomba birdenbire ilâk ederek kendisinin ve zevcesinin ölümünü mucip olmuştur. Zabıta ma - halli hâdiseye yetişerek ağır yaralıları tiovap etmiştir. Bulnar, sabık Hırvat nazırı Noydefer'in de öldürüldüğünü itiraf etmişlerdir. ii Bu Yosif tarafından | infilâk neticesinde yılı - a komiteci iki tabanca ile sı bulunmuştur. M. Venizelosun mahkemeye sevki meselesi ATİNA, 23 (Milliyet) — M. Veni- zelos'un M. Plâstras'ın diktatörlük ha reketinin manevi faili olarak mahke- meye sevki hususunda M, Met ısrarı üzerine bu teki Meb de müzakeresi o hükümetçe şüphe üzerien lan evde taharı Ustaşa teşkil bir de Bul; M. Venize'os cevap hazırlıyor ATİNA, 23 (Milliyet) — Yarm M. Venizelos Cümhuriyet fırkaları lider- lerini evine davet ederek muhalefeti memnun etmek hususunda M. Çalda- risin söylediği nutka verilecek cevabı hazrılıyacaktır. Ağlebi ihtimal muha- lifler şimdilik meclis mesaisine iştirak etmiyeceklerdir. Romen - Bulgar ve Romen-Sırp misakları ATİNA, 23 (Milliyet) — “Etnos,, Balkanlardaki vaziyetten bir yazısında şunları söylü. ada imza olunan misak Bal- kan Lokarnosuna doğru yol açmakta- der. Yakında vukubulacak olan Kral Karol ile Kral Boris mülâkatından son ra Romanya - Bulgaristan misakı ve müteakiben © Romanya - Yugoslavya misakı aktolunacaktır.,, Yunanistanın borçları ATİNA, 23 Milliyet zetesinin dünkü yazdı kümetini reddetmişti dra Sefiri M. Kaklaman: telgrafı tastik etmektedir. Akvamın Heyeti iktısadiy. in Yunanistanm vaziyeti maliyesi nin fena bir halde olduğunu tesbit ve bu mealde verdiği rapora rağmen hâ- millerin Yunanisi iflerini mü- #ırran reddetmesini Yunan matbuatı tenkit etmektedir. Bir Romen tayyaresi kapaklandı BÜKREŞ, 23 (Milliyet) — İtalya - dan bir ay e satın alınan Savoya i idroplan oMamoya'da yere işter. Üç Romen 2x- — “Estia,, ga yeni tekliflerini de hâmiller resmi bii erken kapakl biti 5 İ ralanmıştır. Pe ER HN yapanlar ti üzerindeki karanlık de vam etmektedir. Katillerin tutulduğuna dnir dün akşam geç vakte kadar resmi makamata müsbet bir malümat gelme miştir, Üsküdar ve Şile müddeiumami © İleri; jandarma kumandanı İzzet Bey, © Ole, Üsküdar, Beykoz kaymakamları tah kikat ile meşgul olmaktadır. Jandarma kumandanı ve kaymakamlar katiller mey dana çıkarılıncaya kadar o civarlarda takibat ve tahkikatla meşgul olmak üze Te emir almışladrır. Jandarma vasıtasile civar köylerde ta ramala yapılamaktadı. o Dün hava yağ murlu olduğundan tarama işleri olduk ça müşkülâtlı olmuştur. İki yüze yakın şahsın ifadesi alınmış ve malümatına edilmiştir. Bazı kimseler vet altında bulundurulmaktadır. Kati rin dört, beş kişi olduğu tahmin edil mekte ve bunların o civarda Erenlerköy halkından olmasından şüphe olunmakta Maamafih bazı ipuçları elde edilmiş ; bu suretle katillerin yakalanmak üzere olduğuna hükmolunmakta ve jan darma ve hattâ şehirde polis kuvvetleri buna çalışmaktadır. Akif ve Karakaş Efendinin öldürül meleri hakkında son verilen roalümata öre Akif Efendi evvelki pazar günü İstanbul inmiş, manifatura aldıktan son xa boraber pazarlara gitmekte olduğu Balatlı Karakaş ile birlikte o akşam Pen diğe dönmüşlerdir. Akif Efendi akşam Karakaş Efendiy le hasbühal ettikten ve yol hazırlıkları mı yaptıktan sonra yatmışlar. Yatmadan evvel Akif Efendi 250 liraya aldiğı ve çok sevdiği beygirine yem vermiş ve döndükten sonra: — Karakaş, gece saat ikide kalka © lm. Sabaha Samandraya yetişelim, de Dün de tafsilâti ile yazdığımız gibi Şile pazara gitmişler, köyleri dolaş mışlar ve geçen çarşamba gecesi öldü rülmüşlerdir. Bulnarı takip eden şakiler bir tahmine göre de puzudan seslenmiş ler: — Paralarınızı atarak yolunuza de vam ediniz, demişler. © — Akif Efendi arabasından inmiş, şaki — ere ateş etmiş, fakat yanına yedek kur yun almadığından kurşunu bilmiştir. © Sonra da arabasan atlıyarak kaçmak is terken 8 yerinden kurşun yarası alarak öldürülmüştür. Hâdise mahallinde bir kurşun kovanları buli im beş altı ki: © ları tahmin ediliyor. Şerirler Karakaş Efendiyi de balta ile parçalamışlardır. Boğuşma o kadar çok olmuş ki Akif “ Katiller hâlâ bulunamadı | Şile yolu üzerindeki cinayeti kimlerdir? Şakiler bu dişlerden ikisinin altın oldu ğunu anlamışlar ve sökmek istemişlerse de muvaffak olamıyarak atmışlardır. Şa kiler Akif Efendinin tabancasmı da al mmışlardır. Jandarma hâdise mahallinde bir çarıkla, Akif Efendinin, makasını ve nüfus kâğıdını bulmuştar. Ertesi günü hâdise mahalline giden Akif Efendinin refikası çalılıklar arasında gezerken ko .casmın beygirine ait sayım vergisi mak buzunu bulmuştur. Makbuzun üzerinde kanlı parmak izleri vardır. Cinayet nasıl anlaşıldı? Geçen perşembe günü saat 9,5 da her günkü gibi Şileden Üsküdara bir yolcu jandarma vardır. Sabahleyin H köyünden geçtikten sonra Dindere civa araba görmüşler. Jandarma; — Ben bu arabayı tanıyorum, yağ #mur altında inçin duruyor, sabibi nerede acaba ? demiş ve kamyondan atlıyarak arabanın yanına gitmiştir. Arabanın için de ayakları aşağıya sarkmış, elbisesi parça parça olmuş, sağ elinin yumruğu sıkılmış bir ceset görünce şaşırmış. Bey gir de bir ağaca ayağından ve yularından ıkı seki bağlanmıştır. Jandarmanın işare ti üzerine kamyondaki yolcular da in mişler ve arabanın yarena gelmişlerdir. Dindere iki orman arasında sıkışmış bir fundalıktır. Ve Haciz köyünden iki saat mesafededir. Yolculardan birisi ça ların içinde paramparça edilmiş bir ce set görmüştür. Jandarma derhal Haciz köyü jandarma karakoluna dön müş ve faciayı haber vermişti Akif Efendinin ailesi Akif Efendinin Fatma Hann isin de bir zevcesi ve Nevin, Nermin, Nes rin, Güzin, Şermin isimli beş kızı vardır. Hepsi de mektebe gidiyor. Akif Efendi anil ir. 42 yaşındadır. Pen vardır. mahalline giderek tetkikat vali bey hâdise hakkında demiş — Mahallinde bizzat tahkikat yap tum, Şile yolunda Dindirede seyyar bas macılardan Pendikli Akifle Sabatay minde bir musevi gece Şilede Ahmetli den saat yedi buçukta hareket etmişler, tek atlı bir araba ile dağın tepesine gel mişler, gece saat ondan sonra taarruza uğramışlar ve öldürülmüşlerdir. Failler ler bizi haki İki kayma üldar ve Şi le jandarma kumandanları. Şile müddeiu wmisi mahallinde tetkikat ie ahal “Yunan Hü- | kişi ağır surette ya - | kamyonu hareket etmiş. Kamyonda bir | d rmda yağmur altında İcalmış tenteli bir | Vaşington - Mos- kova. görüşmeleri Rus - Japon gerginliğini azaltabilecek mi? LONDRA, 23. A. A. hington ile Moskova a münasebatın tesis edil teler, Vas ve M; Roosevelt ticaret a in İketisadi sı olduğu şekilde tefsir ediyor- usta Times gazetesi Sovyetlerin a yapacakları mül 0- layca tanzim edileceği h reddittir. Times, Amerikan: yet Rusyanın ihraç etmiş old istihsal ettiğini kaydediyor, fakat arasında münasebat bulun- i bir gayritabilik olarak telâkki meselenin halinden memnu- aftan Nevs Chronicle, müna- den başlamasın iktisadi tini kaydederek şunları yazı" “ — Rus-Japon gerginliği yü- zünden nazik olan uzak şark vazi- yetinin de Amerika hükümet a- damlarını Japon ihtiraslarına sed çekebilecek bir devletle dostane münasebata girmeğe seoketmiş ol- ması ihtimali de muhakkaktır. Üçtayyarene oldu? gelecekti BÜKREŞ, 23 (A. A.) — Üç Ro- men askeri tayyaresi Bükreş - Kape- tovn gidip gelme seferini yapmak üze- re bu sabah Baneasz tayyare meyda- mından havalanmışlardır. İlk merha- | ie lardır: İstanbul - Halep - İ Kahire - Asvan - ve Hartum. (Dün bu tayyarelerin şehrimize va- sıl olup olmadığını Yeşilköy tayyare kararzâhından sorduk. Gelmedikleri vabını aldı takdirde tayyare- in havanın dan dolayı ya riye döndükleri veyahut bir yere in- meğe mecbur kaldıkları anlaşılıyor.) Roosevelt ve dolar | İstikrazdan evvel fiat- ların yüksekliği, VASHİNGTON, 23. A, A: — M. Roo- sevelt, halka öylemiştir. Reisicümhur hükümetin e terini gözden geçirmiş ve kalkınma mü eadelesinden evvel 10-13 milyon tahmin z derin sayısmm bugün yüzde « malin işleri çin tahsis edilen meblâğlarr zikretmi; Reisicümhur hükümetin siyasetinin dai atların yükselmesi gözönünde tu- tularak yapıldığını söyliyerek ilâve etti: nce dolara kıymet verdirerek ara bayi mandaların önüne koymak istiyen- ler de var. Hükümetin siyaseti evvelâ fiyatların seviyesini tesbit & etmektir. Doların daimi kıymetinin ne olacağ ben söyliyemiyeceğim gibi kimse de si liyemez. Fiyatların seviyesini tesbit ettiğimiz zaman doların fiyatını tesbit ve idame et tirmeğe çalışacağız ve gelecek nesiller icin boreların ediyesi hususunda kıyme- & değişmiyecektir. M. Roosevelt, doların bugün hadise ler, harici tâ bili siyaseti lüzumundan bahsetti. Bunünl: yeni ve maliye nazırı ile istişareden sonra tes bit edilecek fiyatla ve muntazam fasıla- larla satın alması için müsaade edece- im. İcap ettiği zaman dünya piyasasın- dan altın alıp satacağız. Bu tedbiri al- maktan maksadım devamlı bir kontrol koyup idame ettirmektir. Amerikada NEVYORK, 23. A.A. — Cümhur reisi M. Roosvelv'in milli parayi herhangi bir suretle istikrar ettirmeyi düşünmez- den evvel bütün emeklerini fiatları yük- inkisarı uyandırmıştır. Çünkü filler hükümetin parayi istikrar ettirmek siyasetine teveccüh edeceğini ümit edi- yorlardı. Bu mahfillerde deniyor ki M, Roosveltin siyasetini iyice tartılıp elen miş düşünceler değil fakat çiftçilerin mahsullerinden elde edecekleri karlar le borçlu oldukları paralar arasında adâ lete uygun bir nisbet temin eden ziraat erbabının hoşmutsuzluğunu çaraçbuk ya tıştarmak zarureti tayin etmektedir. Londra borsasında LONDRA, 23. A. A. — M, Roosvelt tarafında söylenen ve paraların istikrar ettirilmesi ihtimallerini pek çok uzaklaş bran nutuk neticesinde dolar için Lond- ra borsasında pek az müşteri çıkmıştır. Borsa açıldığı vakit bin İngiliz lü çin 4,88 dolar ve bir dolar frank fiat tayin edilmiştir. Karnera sayı heseti'e galip DOM 23 (A.A.) — Boksör Kar- Dün Bükreşten üç tayyare doların altın kıymetinin kontrolunu ele | Yeniden tehir Edilecek mi? Silâhsızlanma konferan- sına yeni müracaat yok 23. A. A. — Cenevre mah- im süren fikir azaltma kon- a ve umumi ko- misyon perşembe günü toplanacaklardır. Bu toplantılarda murahhas heyetler, konferansın en yakın atisi hakkında bir r vermek ihtiyacı ile karşılaşacak» iz kabinesinde bir içtima CENEVRE, 23, A. A. — Silâ zaltma konfera: M. Henderson'a konferansın tehiri hakkında bugüne ka- dar her hangi bir hükümet — tarafından her hangi bir müracaat yapılmış değil hları a- İngiliz kabinesinin bugün yapacağı toplantıya oldukça ehemmiyet verilmek" tedir. Bu toplantı esnasında her hangi bir teşebbüste bulunulması hakkında bir karar almması muhtemel görülmek- tedir. Cenevre mahfillerinde umumiyetle zannedildiğine göre konferans bürosu ve umumi o komisyonun evvel bildirilen ta rihlerde toplanacallardır. Bu toplantı. larda konferansın en yakın atisi hakkın- da bir karar verilecektir. Bu ya Sir John Simon tarafından izah edilen pren- ipleri ilk İngiliz projesile teklif etmeğe memur bir tahrir komitesi teşkili yabut konferansın bilâ müddet tehiri süretle- rinden biri olacaktır. İngiliz muhafazakârları ne istiyor? LONDRA, 23. A. A. kârların yeniden silâhlanma için gittikçe artan propagandalarına cevap olarak Lord Lansboury bir mutuk söylemiş ve demiştir ki * — Kara ordusuna olsun, deniz ordu- görmekten imtina etm. © kin beslememeleri için Sözlerini bitirirken kendisinin silâh- lanmağa karşı, sendilenların nezaretinde yapılacak bir greve taraftar olduğunu söylemiştir. Yakmak için abil Bir madde kullanıldı? BERLİN 23. A. A. — Vol ve Rew- ter ajansları bildiriyor Reichstag yangını muhakemesinin bu günkü celsesi, yangınm muhtemel seyri hakkında mahkemeye malümat ğe memur mutahassısların ifadelerini din lemeğe tahsis edilmiştir. Berlin Politeknik mektebi hocaların- dan olan ve ilkönce dinlenen mütalı s3 M. Josse, birçok teknik tafsilât ve dikteri sonra demiştir ki 5 tarda ve mayi halinde olması muhtemel tutuşturucu maddeler dökülmemiz olsay di — bu derece süratle yanamazdı ”. Mutahassıs bu fikrinin doğruluğunu göstermek için istinat ettiği esası şu su retle anlatmıştır “ Yangın bittikten sonra müzakere sa lonunda pek çok korum bulunmuştur. Bundan başka kaplama tahtaları ve ka- palı bulunan salondaki meşe ağacından mamul eşya sadece birkaç çıra tutmak suretile alevlenip yanamazdı. Ayni tutuşturmak için yapılan bu hazırlıklar şüphesiz az çok bir zaman sar fına lüzum göst Bu hazırlıkların da birkaç kişi tara- fından yapılmış olduğuna hükmetmek ge cek olur.” Mutahassısın bu ifadesi bitince, müd- dçi umumi ile avukatlar gerek M. Josse- nin ve gerek diğer mutahassısların var- | dıkları bu neticelerin me dereceye kadar doğru olabileceği hakkında münakaşaya girişmişler ve bazı şüphe ve tereddütler göstermişlerdir . M. Josse, bu tereddütleri izaleye açlış yaş, Petrol yüklü birtren yandı BÜKREŞ, 22. — Sinaiz Pluesti yolun da petrol yüklü bir tren iki lokomotife çarpmıştır. Trendeki vaşonlardan biri steş almıştır. Ateş derhal diğer vagon lara da yayılmış ve büyük bir yangın halini almıştır. Beş ölü, 8 ağır yaralı vardır. Lindberg havalandı LONDRA, 23. A. A. — Tayyareci mis ralay Lindbergh ile karısı henüz belli öl mıyan bir yana gitmek üzere Sutampton dan havalanmışlardır. PARIS, 23. A. A. — Matin gazetesi Londradan aldığı bir telgraf neşrediyor. Bu telgrafa göre kütüp sahalarmdaki tet kikatından sonra Londraya gelmiş ve ©- rada bulunan dbergh, tayyaresini göz Pl iğ Faşizmin on birinci yıldönümü ROMA, 23. A. A. — İstefani ajansı bil diriyor » Bugün faşizmin on birinci yıl dönü- mü, büyük tezahürat ile tesit edi il 27 hususi tren, Floransedı gelirmiş ve bunlar Düçeye tazimatta bulunmak ve inkilâp sergisini ziyaret eylemek üzre Roma'da toplanmışlardır. M. Mussolini, faşist inkilâbınm benii bitmemiz > Taldlğume © — Muhafaza- | verme- | “ Meclisin müzakere salonu — daha | evvelce muhtelif yerlerine külliyetli mik | IM. Molotof rahatsız olduğu huriyet ğ uriyet bayramında bulunamıyacal | ANKARA, 23 (Tele 'erde şiddetli bir grip müsaade etme- mişlerdir. M ilk fırsatta A Onuncu yılı kutlulamak için ANKARA, 23 (Telefonla) Cümhuriyet Bayramını katlulamak üzere yapılacak şenlikler için lâzım olan ampul duyleri, kâğıt £ koti- yonları ihtiyaçlarını karşılamak ve 28 birinci teşrin tarihine o kadar muteber olmak üzere (tarifenin 565 numarasından 3000 ve 362 nu- marasından 500 kilo munzam kontenjan verilmesi hakkındaki karar- name bugünkü resmi gazetede neşredi İktısadi buhran vergisi hakkında bir tefsir talebi ANKARA, 23 (Telefonla) — 1890 numaralı iktisadi buhran ver- gisi kanununun 6 ncı maddesinin 2 nci fıkrasının tefsirini hükümet bir tezkere ile Millet Meclisinden istemiştir. Tevkifatı doğrudan doğ- raya malsandıklarına yatırmakla mükelef oan muhasebecierin birin- ci derecede meswiyeti cihetine gidimek ve paranın bunardan tahsiline imkân görülemiyen hallerde ita âmirine müracaat edilmek suretile | kanundaki hükümlerin tastiki âdil öne bir hareket olacağı mülâhaza- sile tefsir yolu ile tatbikatın < bu şekil üzerinden yapılması lüzume- nu hükümet bu tezkeresinde işaret etmiştir. İzmirde St Yozef mektebinde hadis: İZMİR, 23 (Milliyet) — Fransız St. Jozef mektebinde bir sınıfta okunan Cümhuriyet O marşını, bu sımfın yanındaki altıncı sınıf tale- besi alkışlamışlardır. Bunun üzerine alkışlıyan talebenin haftalık not. ları kurılmıştır. Kırık notlu karne: almak istemiyen bir talebe ko- lundan tatularak sınıftan atılmıştır. Çocuğun kolu bere içindedir. Maarif İdaresi hâdise etrafında tahkikat yapmaktadır. Nebatları kontrol ve temizleme müesseseleri inşa edilecek ANKARA, 23 (Tel — M. Molotof son gün onla) — Ziraat Bankasınca yaptırılacak ne- batları kontrol ve temizleme müesseseleri hakkında hükümet Meclise İ bir kanun lâyihası sevketmiğtir. Bu lâyihaya göre yabancı memleket- lerden getirilecek nebatat ve mahsüllerle beraber gelmesi muhtemel zararlı böcek ve nebatat hastalıklarının memlekete bulaşmaması o ve dışarıya gönderilecek nebatat ve mahsüllerinin hastalıklı olarak gön- derilerek rağbetten düşmemesi için bu gibi nebat mahsülleri (o fenni surette kontrol etmek ve icabında temizlemek üzere bankaca 250 bin liraya kadar neb kontrol ve temizleme müesseseleri inşa ettiri- lecek ve bu lâzım olan fenni alât ve vesait temin edile- cektir. Bunların mahal ve miktarları Ziraat Vekâleti tarafından tayin e- dilecek, inşa ve plân ve ihaleleri hakkında da bankaya direktif verile- cektir, Tıp kongresi dün kapandı ANKARA, 23. A. A. — Beşinci Milli Türk Tep Kongresi bugü öğleden sonra saat 14 te tekrar toplanmış ve iki celse yapmıştır. | Birinci celsede, ruznameye dahil serbest (teblig ler dinlenmiştir. Ziya Nuri Paşanın reisliği allında toplanan ikinci celsede, takrirler o kuduktan ve kabul edildikten sonra, Ziya Nuri Paşa dağılış nutkunu o kamuş ve kongre çalışmasına nihayet vermistir. Okunan ve kabul edilen takrirler şunlardır ; 1.— Devlet merkezi: i inkişafı her kongrede büyük bir if tiharla görmek fırsatını verdiği iç sene sonraki altıncı Milli Türk Tıp kongresi de Ankarada toplanacaktı 2.— Sihhat ve içtimai muavenet Vekili Doktor Müderris Bey altıncı Milli Türk Tıp Kongresinin reisliğine seçilmiştir. 3.— Kongre işlerinin mütemertiz bir şekilde devamını temin için geçen senelerde olduğu gibi gene Tıp encümeni idare heyeti kongre i- dare heyeti vazifesini yapacaktır. 4.— Gelecek tep kongresi içi a.— Romatizma hastalıklarına, b.— Alkol, kokain, eroin ve emsali iptilâsından mütevellit zehir- lenmelere karşı etütler hazırlanacaktır. Hariçte tütün satışımızın ilerlemesi için şirket teşkil ediliyor ANKARA, 23 (Telefonla) — Harici tütün satışımızın ilerlemesi için bir Limited Tütün Şirketi teşkili hakkında Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti tarafından hazırlanan kanun lâyihası Meclise verilmiştir. Löyihaya göre şirket memleket haricinde mamül tütün ve siğara- ların satış muamelâtile iştigal edecek ve öteden beri tütün ticaretile iştigal eden tacirler şirkete iştirak edeceklerdir. Şirketin sermayesi icabında Heyetivekile kararile artırılmak üze re şimdiden bir milyon liradır. Bu paranın yarısı İnhisarlar İdaresinin mütedavil sermayesinden, diğer yarısı da şirketler tarafından temin olunacaktır. ğ İnhisarlar İdaresinin hariçte mamaâl tütün ve sigara satmak için akdetmiş bulunduğu bütün mukaveleler bilcümle hukuk ve vecaibi ile birlikte bu şirkete devrolunacaktır. Şirketi nbütün maamelâtı İn- hisarlar İdaresince mürakabe edilecek İzmirde su tarifesi İZMİR, 23 (Milliyet) — Şehrimizde su tarifesi yeniden tesbit edilmiştir. Ta rifede, metre mülein, iki kuruş tenzilât yapılmıştır. e — Lenberg cinayeti LEMBERG, 23, A. A. — Dün sabah adliye memurları , doktorlar ve müddei umumi Starost, Sovyet Rusya vefareti müsteşarı ve hariciye nezareti mümessil leri huzurunda Sovyet konsolosluğunu gezmişler ve tetkikatta bulunmuşlardır. Katledilen Sovyet memuru Lailov'un cesedi bugün teşrihmmeye götürülecek, sonra Sovyetler tarafından nakledilecek tir. Refik İzmirde münferit hakimlik| İZMİR, 23 (Milliyet) — Şehrimiz Asliye mahkemesi ilga edilmiş, yerine üç münferit hâkimlik ihdas edilmiştir. Munzam mazot kontenjanı ANKARA, 23 (Telefonla) — 14765 sayılı kararname ile verilen munzam mazot kontenjanında alâkadarların lâ yikile istifade edemedi leri ve Cüs ile mazot talebinin normal ihtiyacın şıldığından o mezkür müddetin 30 Teşrinisaniye kadar uza Silması halkında bir kararname meşredil miştir, Ölen hayvanların tazmini ANKARA, 23 (Telefonla) Ahali ye ait olup kira ile jat metin de iken eşkiya mütademesinde ölen ve kaçırılan hayvanların tazmini hakkında bir kanun lâyihası hazırlanmış ve Mec Bise verilmitşir. Bu lâyihaya göre bu ka bil hayvanlar 29 Maş 929 tarih ve 1471 numaralı kanunun ikinci maddesi Fransız Cümhurreisi Parise döndü PARIS, 23. A. A. — M. Labrun yan da iş nazırı M. François Albert, ticaret nazırı M. Serre ve tekaüt nazarı M. Mel