24 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

24 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

p* ye İ İstanbul teslim çuvalda Arcak en ez beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına beş lira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak siparişler be- delin ş üzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. Gönderilecek mal şirke? tarafından müşteri henabına sigorta ettiri ve Trakya ferzilâtten istifade ederler. Adres: İstanbul'da Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Han. No. 40-36 Telgraf adresi: İstanbul, Şeker Telefon No. 24470, ——-——— —— | 3 üncü kolordu ilanları | | Dahiliyede son terfiler i Dahiliyede terfi edenlerle kıdem zammı alanların tam listesini neşrediyoruz Valiler Üçüncü sınıftan ikinci sınıfa terfi eden valiler Cemal Konya, Ibrahim Ethem Ba- likesir, beyler. Dördüncü sınıftan üçüncü sınıfa tefri edenler Halit Zonguldak, Fuat Denizli, Ek- rem Çoruh, A. Riza Bolu, beyler. Beşinci sınıftan dördüncü sınıfa terfi edenler 5. Salim İçel, 2. Abidin Bursa, 1. Hak kı Eskişehir, A. Azmi Tekirdağ, Naz- mi Kayseri, Süreyya Çanakkale, beyler, Müfettişler Baş Müfettişliğe terfi Nedim Nazmi B. başmülettişliğe, Tev- fik Talât B. birinci sınıf müfettişliğe, A. İhsan B. M.Rifat B., ikinci sınıf vü“ fettişliğe, Kaymakamlar İkinci sınıftan birinci sımfa terfi edenler Mithat Kemal Edremit, M. Emin Bo- zöyük Avnürrefik Oltu, 5, Faik Genç, Şaki ükrü Şatak, Z. Cuvit o Akhisar, HK. el M. Baba İskilip, A, Mi- tat İğder, A, Riza Hozat, Ramiz Vakfı- kebir İ, Rüştü Merzifon, M. Rauf Araç, A: Nasrullah Lice, M. Rağıp Kalecik, A, Raif Eminönü | M. Memduh Sarıyer, Üçüncü sınıftan ikinci sınıfa terfi edenler Bahir Şile kaymakamı, M. Hayrettin Terme kaymakamı, — İ, Hayri Tuzluca kaymakamı FE. Halik Tavas kaymakamı Halit Diyadin kaymakamı, o M. Hilmi Mutki kaymakamı, M. Edirp Pülümür kaymakamı, Bedri Varta kaymakamı, A, Riza Nusaybin kaymakamı, M. Nuri Ka- ramürsel kaymakamı, Bedrettin Artvin, kaymakamı, İ. Vasfi Erciş kaymakamı, M, Selâhattin Mudanya kaymakamı, Hil wi Foça kaymakamı, Sıtkı o Koçhisar kaymakamı, Mahmut Nedim Siverek kay makamı, Lâtif Orhaneli kaymakamı, Ah | met Alışadağ kaymakamı, Raşit Sol. han kaymakamı, Ö. Naci Savur kayma» kamı, M. Cemal Viranşehir kaymakamı, Şevket Gevaş kaymakamı, M. Celâl Pı- Barbaşı kaymakamı, Y. Ömer Bitlis kay makamı, A. İzzet Çubuk M. Köni Kağız man , Besim Karaburun, Ruhi Karakö- se kaymakamı, Cenap Nuh Sasun kay» makamı, M. Celâl Göle, A, Rahmi E- leşkirt kaymakamı, M. Recai Çapakçur, Kemal İslâhiye kaymakamı, Vasfı Ko- ban kaymakamı, beyler. Uzaklık zamları Memarin kanununun 37 inci mad desine göre 933 senesinde uzaklık zammı alar valiler A. Mithat B, Muş, Necati Erzurum, A. Cevdet Kars valiler, beyler, uzaklık zamlar Ka ir M. Kuihir Hasankale, A, Niyazi Perva- ri, H. Sabri Alânya, kaymakamlar, bey- leri uzaklık zamlar, Nüfus müvürleri M. Fevzi B. Erzw'am — Nufvw uzaklık zannı, Bir genç zabitin Acı ölümü müd, Harbiye mektebinin bu seneki me- zunlarından zabit vekili Muzaffer Ef. iki ay evvel Boluda vukubulan bir kam yon kazası neticesinde uçuruma yuvar- İanmış ve ağır suretle yaralanmıştı. Bu genç zabitimiz ve sporumuzun en kıymetli uzvu aldığı derin yaralardan müleessiren evvelki gün vefat etmiştir. Cenazesi kendisini çok seven arkadaşla” rı tarafından büyük bir ihtifalle kaldırı! mış ve Karacaahmet kabristanma def- nedilmiştir. Cenazeye fırka ve Harbiye mektebi muzikaları ile sınıf arkadaşları ve kendisini çok seven kumandanlar, sporcular ve bir askeri kıt'a iştirak et - miştir. Genç askerin mezarı başımda kıt'a kumandanları Şem'i, süvariler na- mma Aziz, piyadeler namma Muhtar, topçular namıan Hasan Fehmi Beyler bir hitabe irat etmişler: ve istirahati ruhu için temenniyatta bulunmuşlardır. Mer humun cenaze için tertip e dilen ihtifalden dolayı fırka kumandanı Galip ve Harbiye mektebi kumandanı İzzet Paşalara teşekkür etmektedirler, İstanbul Beşinci icra memurluğundan: eş Mektupçular MM Dönmezer pci MİN | or Sür elek dektrik iotorunun 25 Teş- 1. Haller Ma w, A, | Finievel 1933 çarşamba günü snat on iki Şükrü Kütahya mektupcusu, beyler. den itibaren Galatada, Kule Dibinde, 37 Beşinci ei me sımfa | Na, iu dülkünda açık artırma suretile Eyyüp Sabri Muğla, M, Şefik Karı, vi mez e H. Hüseyin Tokat mektupcusu, beyler. | rihte memuruna müracaatları ilân olu- Nufus müdürleri Beşinci sımftan dördüncü sınıfa terfi edenler A. Fehmi Erzincan Nufus müdürü, 1. Hakkı Aydın nüfus müdürü, O M. Nuri Van nufus müdürü, M. Hilmi Urfa nü- İus müdürü, beyler, Altıncı sınıftan beşinci sınıfa tetrfi edenler M. Kemal Bolu, M. Fikri Sinop M. Fehmi Tekirdağ, A. Riza Denizli, M. Ke) mal Bilecik, |, Bahri Samsun, M. Nihat Bursa nufus müdürürler, beyler. Kıdem zamları 3 takdirname ile bir sene kıdem zam mı alan valiler Muhittin Istanbul, Eşref Kocaeli, Ha- it Zonguldak, 5. Cemal Giresun, valiler, beyler, 3 takdirname ile bir sene kıdem nur, (9009) likte Kasımpaşad. ANA Perşembe günü Besi Levazım Komisyonundan: 40 ton Gaz : Kapalı zarfla 933 çarşamba namelerini görmek isteyenlerin larm da münaksa gün ve saatle! anibi : Türkiyenin en büyük haftalık ilim ve san'at gazetesi. İlk sayısı 50 ye yakın resim 30 a yakm yazt ile Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukarıda mikdarı yazılı gaz ve benzin kapalı zarfla mü xaksaya konulduğundan şart - Deniz Levazım Satınalma Komisyonuna e .. Şeker Fabrikaları Tü Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz torikinden itibaren bin kilodan az olmamak üzere ker isteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta Kristal Toz Şekerin Kilosu 36,75 faliki Küp Şekerin Kilosu 39,50 İurışlır Tıp kongresi Dün de muhtelif serbest mevzular dinlendi ANKARA, 23. A.A. — T. Tıp cerra- hı kongresi dün akşam B. M. M. İstan. bul mebusu İbrahim Tali Beyin roisli- gi altında ikinci toplantısını yapmış ve bazı kararlar vererek idare heyeti seçil dikten sonra dağılmıştır. İki sene sonra ! toplanacak olan kongreye daha zengin mevzularla iştirak edilmek için serbest mevulardan başka esası o mevzu hazır. lanması tasvip ve ünün cerrahi faa- Hiyeti esas olan mühim o mevzularla be galer memleketimizi aliladar eden emra-| zi sahasmın topoğrafi cihetten tetkika- tı da bu raporlar meyanında ithal edil. miştir. Mevzular şunlardır : 1 — Cümlei virsiye tağyiratı ve sem- pati cerrahisinin en son tekâmül saha- sın tetkiki, 2 — Gruvate denilen hastalığın mem- leketimizde hangi sahalarda ve ne şekil. lerde temerküz ettiğinin tetkiki, 3 — Harp cerrahisinin en mühim bir kısmını teşkil eden yaraların iptidai ve müahhar tedavileri, operatör Ahmet Ke. mal, Murat, Kâzem İsmail, Fahri B.ler bu raporlarm ibzarini deruhte etmişler. dir. Yeni idare Keyetine seçilen zevat şun- lardır : Cerrahi cemiyeti bi Aş Prof. Ahmet Kemal, ikinci reisliğine Gül hane cerrahi servis muallimi © operatör Murat , umumi kâtipliğe Prof, muavini veznedarlığa o Haskinisa eratörlarından Fabri bey- Azalıklara : Beyoğlu hastanesi operatörü, Fikret m hastanesi operatörü Ahmet Rifat ANKARA, 23. A.A, — Milli Türk Tıp kongresi bugün öğleden evvel saat 8 da topl; . Mazhar Osman Bey, Ibrahim Tali ve Ahmet Fikri Beylerin reislikleri altında yaptığı celselerde, Boğaz ve ağızda *fokalinfoktionlar” müderris Dr. Ziya Nuri”. 2 — Ansefalit salgınları “ Prof. Maz- bar Osman ”, 3 7 Myecemde iken hana gir st ve şiryani iklili “ Trombosy” ön Sal Prof. Neşet Ömer, 4 — Erken kehif tedavisi hakkında ” Prof, Tevfik Salih.” 6 — Kan nakli tarihçesi Zeki Nasir. 6 — Göz frengisinde tifo aşısı teda- visi “Muallim Niyazi İsmet”, 7 — Grift çıbanları seririyatında ih- mal edilen iki nokta “ Muallim Hulusi Behçet ”, 8 — Neşri kabil olmıyan £ duodenüm karhalarında tecrit resecition undan aldi- ğumız neticeler, operetör Feridun Şev- ket”, 9 — Yeni nevi bir atretpakok, * Os- man Şerefettin ”, 10 — Memleketimizde sıtma mücede- esi noktai nazarın arazi is Dr. Asım İsmail”. Çocuklarda belsoğukluğu * Ali 14 — Felci umumide humma tedavi- si “Mazhar Osman”, beylerin serbest tebliğlerini dinlemiştir. URT FARUK NAFIZ çıkıyor. Satınalma (9032) münakasası : İ Teşrinisani her gün ve itasına talip olacak rinde teklif mektuplarile bir - K.O. ve 1, F. kıta ve mües- seselerinde ; mevcut 27.116 çift köhne kundura, 316 ye- meni, 363 çizme, ve 67 çift ça- rık açık müzayede ile satıla- caktır. İhalesi 4 - 11 - 933 cu martesi günü saat 11 dedir. İsteklilerin şartnameyi gör mek üzere her gün ve müzaye ı deye iştirak için de tayin edi- len gün ve saatte Fımdıklıda 3. K.G. Sa, AL, Kom. nuna gel- meleri. (423) — (5477) 7357. K.O.vel.F. kıtaat ihti- yacıiçin açık münakasa ile 89,000 kilo patates alınacak- tır. İhalesi o1-11-933 Çar şamba ünü saat 16 dadır. İs- teklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek içinde o gün ve vak tinden evvel Fımdıklıda 3.K. O. Sa, Al, Kom.nuna müraca- atları, (420) (5480) 7360 K.O. vel,F. kıt'aları ihti- yacı için 50,400 kilo lahana, 100,800,kilo pırasa ve 50,400 kilo ıspanak kapalı zarfla mü- nakasaya konmuştur. İhalesi 1-11-933 çarsamba günü saat 11 dedir. İsteklilerin şart | nameyi görmek üzere her gün ve münakâsaya girmek de tayin eğilen gün ve saatte teleir ve veimaar mektuplari- le Fımdıkdıda 3, K, O. SA. AL, Kom. nuna müracaatları. 421) (5479) o 7359 ... Knoya Askeri Satın alma komisyonundan ; Konyadaki kıtaat için ka- palı zarfla münakasası ilân e- dilen 477,000 kilo unun mü- nakasası görülen lüzum üzeri- ne 28 - 14-933 günü saat 16 ya temdit edilmiştir. Evsaf ve şerait aynidir. Taliplerin nü- ınune Ve şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktin den evvel teklif ve teminat mektuplarile Konyada K.O. Satınalma komisyonuna mü- racaatları. (3347) — (5481) 7361 Çatalca Mst. Mv. Kıtsatı- ihtiyacı için açık münakasa i- le 9,100 kilo pırasa, 5.200 ki- lo lahana ve 6,500 kilo ıspa- İhalesi saat 14 tedir. Isteklilerin nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için tayin edilen gün ve saatte Fm- dıklıda 3. K. O, Sa, Al, Kom. muna egimeleri, (425) (5475) Le Çatalca Mst. Mv. 7355 kıtaatı | ihtiyacı için açık münakasa i- le 13,000 kilo patates alına- caktır. İhalesi 1-11-933 Çarsamba günü saat 15 tedir, İsteklilerin şartnameyi gör mek üzere her gün ve müna- kasaya girmek için de o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3.K. 0, Sa. Al: Kom. nuna gelmeleri. (424) o (5476) 7356 Er. A, KUTİEL rkA için | (5489) | derenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en uz beş vagon sipariş ederek bedelinin temamıuı peşin ödeyenler vagon başına beş lira Kuleli lisesi ihtiyacı | için 3451 adet yün fanila 19-11. 933 pazar günü saat 15 te ka palı zarfla almacaktır. Nümu | ne ve şartnamesini görecekle- rin her gün ve taliplerin belli saatinde teminatlari ile Mer- kez K. Satınalma komisyo- nuna gelmeleri. (481) (5349) Kuleli vekfebi ihtiyacı için | 2450 çift tire çorap 19-11-933 pazar günü saat l5te aleni münakasa ile almacaktır. Nü- mune ve şartnamesini göre- ceklerin her gün ve taliplerin belli saatinde ( teminatlarile Merkez Kumandanlığı Sa tınalma Komisyonuna gelme- leri, (482) (5848) “ Haydarpaşada bulunan As .. | keri Tıbbiye mektebinin 300 ton eşyası Haydarpaşadaki mektepten deniz vasıtasile yükletmek ve Sirkecide vasıta dan alarak Beyazıttaki yeni mektep binasına taşımak üze- re nakliyesi (o 16-11-9533 per şembe günü saat 14te aleni münakasa ile yapılacaktır. Ta liplerin belli saatinde teminat- lari ile Merkez K. Satımalma komisyonuna gelmeleri. (480) (5828) Harbiye ve merbuti mek- tepler ihtiyacı için 7000 kilo kesme ve 4000 kilo çubuk ma- karna ile 1500 kilo arpa ve 500 kile tel şehriye 16 'Leşrini- sani 933 perşembe günü saat 14 te aleni münakasa ile alı- nacaktır. Taliplerin belli saa- tinde teminatlarile / birlikte Merkez Kumandanlığı Satın- slma' Komisyonuna gelmeleri, (479) : (5825) Harbiye mektebinin 8 aylık ihtiyacı için 65,000 kilo ko - yun eti 6000 kilo kuzueti 20000 kilo sığır eti 26-10-933 perşembe günü saat 14 de ka palı zarfla satın alınacaktır, İs teklilerin şartnamesini görmek için her gün ve münakasya gi ri in belli saatinden ev vel teklif mektuplarmı Merkez Kumandanlığı Satmalma ko - misyonuna v: > (353) (5304) **. Harbiye mektebi için 350 933 perşembe günü saat 14 te kapalı zarfla satm tır. Şartnamesini görecekle- rin her gün ve münakasaya iri: in belli saatinden evvel teklif mektuplarını Top hanede Merkez Kumandanlı- gı Satınalma o Komisyonuna (5486) 7387 7162 Harbiye mektebi için 500 ton Lavamarin kömürü 2-11- 933 perşembe kapalı zarfla satm li a esini göreceklerin her gün ve münakasasma iştirâk edeceklerin belli saatinden ev- vel teklif mektuplarını Topha nede Merkez Satın alma komis yonuna vermeleri. (404) nonim Şirketi lir. Sipariş bedelinin tamamını gön- günü saat 15 te nden: 6199 Laster Silbermann ve Şü. Teel : 44647. 6. DOYÇE LEVANT Linye Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve Bahrisiyah arasında azimet ve avdet muntazam postaları Hamburg, Brem, Stetin, Anvers ve Roterdam'dan limanımıza muvasalâtı beklenen vapurlar MOREA vapuru 27 T. evvele doğru, MİLOS vapuru 4 teşrinisaniye doğru. ARUİLA vapuru 6 T. saniye doğru. NİCEA vapuru 9, T. saniye doğru, Burgaz, Varna, Köstence, Kalas ve İbrail için limanımızdan hareket edecek vapurlar MİLOS vapuru 4 - 5 T.sani; Yakında Hambürg, Bees e AVOLA vapuru limanımızda, KAVALA vapuru 30-31 T. evvele doğru. DERİNDJE vapuru 56 OT. satiye doğru. AÇUİLA vapuru 7-8 T, saniye doğ- ru. NİCEA vapuru 8-11 T. saniye doğru MİLOS vapuru 16-17 T. saniye doğru! Fazla tafsilât için Galata'da Ova- kimyan hanmda Laster Silbermann ve Şürekâsı vapur acentalığma mü- racaat. Telefon: 44647 -6. (7831) l ACELE, İYİ , Tesviyeciler aranıyor İstanbula yakın bir fabrika için bu işçiler atanıyor. Bonservis ve vektik suretlerini. ve talip oldukları ücretleri havi tslepnamelerinin Karaköy postahanesindeki 1150 numarali kutuya tevdileri. örol Istanbul birinci iflâs imemurluğundan: Marpuççularda büyük abut efendi ha nunda mevcut ve müflis bir şirkete ait e vai konservalar şehri halin 26 € pörşem be günü saat on dörtten itibaren açık artı turma ile satılacağından talip olanların müracaatları ilan olunur. teminatlarile Tophanede Mer» | kez K. Satım alma komisyonu | na gelmeleri, (400) (5492) 7391 , Harbiye mektebi ihtiyaçı i gin (16514) kilo Benzin kapa h zarfla almacaktır. İhalesi 2-11-933 perşembe günü saat 15 te yapılacaktır. O Şartna- | mesini göreceklerin her gün: ve taliplerin belli saatten ev- vel teklif mektuplarını komis- yon riyasetine vermeleri, | (409) (SS07) 7395 ... Askeri Matbaa için nümu- nesi veçhile 900 yarda kana viça 25-11-933 çarşamba gü» nü saat İ4 te pazarlıkla alına- caktır. Taliplerin belli saatin de teminatları ile merkez K. Satın alma Komisyonuna gel meleri, (475) (5812) *».. Merkeze Bağlı kıt'at ve ınüessesat ihtiyacı için 3400 kilo sığır eti 25-10-933 çar. şamba günü saat 14 te pazar | ikta alacaktır. Taliplerin * Merkez Kumandanlığı Satın alma Komisyonuna gelmeleri, (476