24 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

24 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

e. İ Acı bir hatıra Hususi hastahane sahipleri, ara- larında bir cemiyet teşkili için vi- lâyet müracaat etmişler. Hastalık, herkes için mukadder bir hal olduğuna nazaran insanlı- ğın ıstıraplarmı teskin eden hasta- hane önünde baş eymek beynelmi- lel bir vecibedir. O kadar ki muha- rip ordular bile, biribirlerinin has- inhanelerine karşı hürmetle mükel- lef olmuşlar, hastahaneleri taarruz dan masun addetmişlerdir. Memlekette bazı hususi hastaha- nelerin efkârı umumiyede bırak- mış oldukları çok acı bir intiba var- dır. Bunların bir kısmı hastaha- neden ziyade — bazi dandle biran tereddüt edilmeme- idir. Benim kardeşim, onların birisin- 'de can verdi. Soğuk, © yağmurlu, dondurucu bir gündü. Teshin, has- tahanenin en tabii vazifesi olduğu halde hastahane bizden bunun için avuç dolusu para istemekten ve al- maktan sıkılmadı. Kardeşimin hastalığı Yetekanı vahim-idi. Kendisini, mevtin seke- ratı içinde oraya nakletmişlik. Bü- tün doktorlar, ondan mütlefikan ümitlerini erdi. Hastahane, onun ölümünden cüz'i bir zaman evvel karnından aldığı suyu güya Kerdeşim can çeki: hastalığı sari olmadığı halde san- ki o hastahaneden hiç ölü cıkmaz- mış gibi cenazesini tenha bir soka- ğa açılan arka kapıdan çıkardılar. Ve bu suretle hastahanelerin şöh- retini korumuş oldular. Bu halile bu kabil müesseseleri beşeri ıstırapların sükün bulduğu ir insaniyet melcei addetmekten inaanlığım namma sıkılıyorum. Bu acının zehrini kalbim ve damarla- rım hâlâ yanarak duymaktayım. Hususi hastahanelerin bir cemi- yet teşkiline kalkıştıkları şu sıra- larda alâkadar makamların işi pek hassasiyetle takip etmelerini has- saten rica ederim. İnsani bir mülâ- hazadan fazla bunlar arasında ka. ba, bir bazirgân ruhu taşıyanları- na, bu memlekette insan hayatımın bir istismar vasıtası olmadığı baş- larına bir tabut vurulur gibi ihtar edilmelidir. Bu işi hassasiyetle takip etmi- Arai omuzlarında en ağır bir ve- taşımakta olduklarını da unut- masmlar, i Ekser şeylerin “devletleştiği bir memlekette vatandaş hayatile alâ- kadar olan hususi hastahanenin a- bes ve mânâsız bir şey olduğune kadar meydanda ise, bunların pek haklı bir kontrola - tâbiiyeti de o elzem ve zaruridir. Salâhaddin ENİS Karışık hesâplara bakılıyor , Harp malâlleri cemiyeti sabık beye ti idaresi tarafından çıkarılmış olan yeti idarenin hesaplarını tetkik etmekle meşgul heyetle temasa başlamışlardır. Bazı hususta da şikâyette bulunmak ü- 2ere üç kişilik bir heyet dün İstanbul Emniyet müdiriyetine gitmişlerdir. (iş Bankasmdan alınan cetveldir) 23 Teşrinievvel 1933 Akşam Fliatları 1 Yal dahi s9 mke Şark D. yollari Z5İ Tümel yi D. Mevahhide 50,25 ide SARE Şak 3749 Si ii ei 4105 Bağdat 10,39 » 4675 Taakeriya © 1035 $ Mümesiil 80.90 ESHAM İş Bankası Na- Telefon ia— 18,90 .. Hamiline 7 « Müasei 102 te u #vamvay 47 İŞ Hetikat day, © 1750 Anadolu Hisse ZTİ Serk day 2s Reji 495 $ Balya 2 ir. hariye MG25 * Şark m. sese 205 ÇEK FIATLARI Paris 1208 $ Proj 16.94 Londra 676.50 | Viyana 43350 Nüyerk 60,95 $ Madrit” 5655 Brüksel 20850 $ Berlin 158 Milano 8,08 $ Belarat 3439 Atini #106 $ Zleri m AE ERİR ee Amsterdam — 11676 $ Bükreş 70010 Sioya 66,205 İ Moskeva © 108325 NUKUT (Satış) Kars Kuruş 20 (. Framazs © 167 ğin Av, 2450 1 İkterlin 674 1 Pomat . ) Dolar Ja7$ 1 Mark * 20 Lire 25$ Zee 2 30 & Belçika AET 20 Ley a. 20 Drahmi | 10 Dir -— 20 |. İeviçre © Sip 5 Çernesie —— # Lem Mİ 1Alm 3M 1 Kur Çek '. 1 Mecidiye 037 4 Florin Li Banknot 28 Vapurlar Devrediliyor İdare meclisi dün umum müdürü intihap etti Mülki vapurculuk şirketi idare mec- Yisi dün toplanmış ve şirket umum mü « dürlüğüne erkânı harp miralaylığından nüteksit Ali Rıza Bey tayin edilmiştir. Şirketin teşkilâtı ve memur süratle ikmal edilmektedir. henüz hiç bir vapurcu, vapurlarımı şir- Kete ferağ ettiklerini deniz Gcaret mü- dürlüğüne müracaatla tesçil ettirmemiş- lerdir. Şirket 1 Teşrinisaniden itibaren vapurlarını sefere çıkarmağa çalışmakta ve banun için tertibat almaktadır. Şir * kete giren vapurcular, yapurlarını kete devir ve teslime başlamışlardır.Diğer taraftan şirkete girmeyen vapurcuların vaziyetlerinde ve moktai nazarlarında te beddül yoktur. Paşabuhçeli Cemal Bey, Ankarada bulunmaktadır. Yelkencizade Lütfi Bey de Ankaradan gelmiş ve tek- rar Ankaraya dönmüştür. Bu kısım va- purcular, Iktisat vekâletinin vaziyete bir şekli hal vereceğini ümit etmekte dirler. Ayni zamanda bunlar, hakem ka- rarınm vaktinde tebliğ edilmiş olmadığın dün bahisle mahkemei temyize de mii - racaat etmişlerdir. Bunlar, temyiz enti- esinin kendi iddialarının şabetini göt. tereceğini ve bu suretle vaziyetin men değişeceğini ümit etmektedirler. Türk borcu tahviller kota ithal edildi Boria ve Osmanlı Bankası komiser: : 1933 yüzde yedi baçuk faizli frank üç menkul kıymetler ve kambiyo borsasın- da tescil ve kota ithal edilmiştir. Japonya, en büyük pamuk ihracatcısı Bu senenin Ağustosu men gar, n ihraç olunan mensu Ek Telli rağ ili pamuk mensucatı yekünunu tecavüz et- miş ve bu suretle Sini dairesi yerine dünyada en büyük pamuk men - sucat satıcısı halicn gelmiştir. İngiliz piyasasında üzüm Londra Ticaret mümessiliiğimizden Odaya gelen malümata göre, bu ay İn- giltere piyasasında üzüm üzerinde ba raretli muamele olmakta ve fiatler te- reffüa meyyal bulunmaktadır. İzmir Suitaniye üzümleri 26 - 32 gilin arasın da satılmaktadır. İncir fiatleri de yükselmeğe meyyal- Istanbul kontenjanı İkinci teşrin kontenjanının İstan- bul mıntakasma ayrılan kısmı İstanbul gümrüklerine tebliğ edilmiştir. Sanayiciler projeyi hazırlama ğa başladılar Sanayicilerin istedikleri tarife csas- larını tespit ve İktisat Vekâletine bir proje halinde arzı için Sanayi Birli- ğinde muhtelif zümrel mürek- kep olmak üzere teşekkül eden ko- misyonlar, dünden itibaren tetkikata başlamışlardır. İzmirde Uzüm, incir satışı Bu sene mevsim başından bu ayın on üçüne kadar (o İzmir borsasında 20,365,702 kilo çekirdeksiz üzüm, 7 - 30 kuruş fiat arasında satılmıştır. Geçen sene ayni müddetteki | alış miktarı 8 - 40 kuruş fiat (o arasında 30,651,091 kile idi. Son hafta zarfında, bir evvelki haf- taya nispetle üzüm üzerinde az mua- mele olmuştur. Uzüm piyasasındaki muamelelerin azlığı ve fiatlerin düşüklüğü, piyasaya fazla mal gelmekte olmasina ve bu a“ yın ilk nısfında teslimi şart olan alivre satışların ikmal edilmiş gibi bulunma- sına ve ihracatçıların büyük mikyas- ta yeni siparişler almamalarına atfe- dilmektedir. Senebaşı satışları için yeni siparişler beklenmekte ve vaziyetin bir o hafta mi inkişaf edeceği ümit edilmekte- Bu sene mevsim başından bu ayın 13 üne kadar İzmir borsasında 8 mil- yon 509,802 kilo incir, 6,5 - 26 kuruş Ha zi 28 b > lerin fiati 4, vrugtur. Geçen sene ayni müddet zarfında 9,147,050 kile incir satılmıştı. Son haftanın incir e bir ev- velki hafta tar itiba ai İn Sall ina afla zarfında hurda nevinin satışları başlamıştır. Dericiler neden ayrıldı? i fabrikatörlerinin Sanayi Birli- vel ayrıldıkları yazılmıştı. Debbağ lar Cemiyeti Reisi Murat Bey, derici- lerin Birlikte mühim bir yekün teşkil ettiklerini, Ankaraya Birlik namma giden heyette temsil edilmediklerin- müteeisiren dericilerin birlikten rl mir Yunanistanın tütün ihracatı Yunanistan 933 senesinin ilk altı ayı zarfındaki tütün ihracatı, bilhas- sa Almanya ve Amerikaya fazla ol- Maarifte Yeni zamlar İlktedrisak: müfettişlerine maaş zammı Istanbul İk tedrisat ae maaşlarının zammı hakkında e iste yapılmış ve Maarif Vekâletine gönde- rilmiştir. İstanbulda mevcut 28 ilk tedrisat müfettişinden yirmi kadarı bu sene zam görecektir. Tarlabaşında mektep Maarif Müdürlüğü Tarlabaşında ni bir ilkmektep açarak bu ci tiyacıni temin etmiştir. Mektep 47 n- ci ilkmekteptir. Eski Ermeni mektebi binasında : sakat. Ankaraya giden talebe mürhessilleri Hukuk Fakültesinde © sınıflarmda ipka kalan talebenin tekrar imtihana girmesi hakkında teşebbüsatla bulun. mak üzere dört kişilik bir talebe he- yeti Maarif Vekâletile temas etmek ü- zere Ankaraya gitmiştir. N Üniversite kadrosu Talim ve Terbiye Heyeti Reisi Ih- san Bey bugün Ankaradan şehrimize gelecektir. İhsan Bey üniversite kad- rosunu ve bütçeyi tam olarak geti: cektir. Bütçede yapılan bir | tadi yoktur. Kadronun yarın ilân edilmesi mu- karrerdir. Kendilerile mukavele yapılan 30 ec- nebi porfesörden şimdiye kadar on ta- nesi İstanbula gelmiştir. Diğerleri de bu hafta sonunda gelmiş olacaklar- Üniversitede bayram Üniversite Kutlulama © komisyonu dün toplandı ve merasime âit progra- mı kat'i olarak tespit etti. Universite bayramı üç gün evvel den kutlulamıya başlıyacak ve | çar- şamba gününden itibaren konferans- lar verilecektir. İlk konferansı İbra- him Fazıl Bey “İki devrin maliyesi, mevzuunda verecektir. P. be gü- nü de Sıddık Sami Bey “İki devrin hukuku,, mevzulu bir konferans vere- cektir. z Sabık Fen fakültesi reisinin tekzibi Aldığımız mektuptur: “Son Posta gazetesinin 23 Birinci teşrin 1933 tarihli nüshasında (Eski müderrisler bomba gibi patlıyacaklar mı? Mustafa Haklı Bey böyle dedi.) başlığı altında tarafundan vaki oldu- ğu bildirilen beyanatı okudum. “Son Posta gazetesi irlerii den biç bir zatı tanımadığımı ve ken- dilerine böyle bir beyanatta bulunma: dığımı arz ve şu tavzihimin gâzeteniz- de neşrini rica ederim efendim.,, Sabık Fen Fakültesi Reisi Mustafa HAKKI Vilâyette İkinciteşrin aylığı Perşembe veya cumartesi günü verilecek Teşrinisani nn gü- nü verilmesine çalışılmaktadır. Kabil olamazsa cumartesi günü verilecektir. Galatasaray işi Galatasaray eski müdürü ile idare memurlarma ait meselenin tetkiki ile İdare heyeti meşgul olmaktadır. Ba- zı hususatın kendilerinden sorulması» na karar verilmiştir. Ziraat sergisi Vilâyet ziraat sergisi hazırlıkları bitmek üzeredir. Sergi (o Cümhuriyet Bayramı günü sabah saat dokuzu on beş geçe merasimle açılacaktır. Hava birden bozdu ———— Kar yağmaâsı ihtimali var mı, Fatin Bey ne diyor? İki, üç gündür fasılalarin yağan yağ enli elim iz. şanırcasma - ve yağıyor, bu yağmurla beraber kışm geldiği ve ya - pa nklaştığı da aydana çi Dün es paltosunu giymiş, eldivenlerini takmıştı. Şehrin Büyük caddeleri şemsi. yeden görülmez bir halde idi. Dün sabah erkenden gökten beyaz, beyaz kara benzer bir takım sineklerin düşmesi de artık kışm geldiğine kimse- de şüphe bırakmadı. Şehirdeki sobacı, borucu dükkünla - rı dün büyük” bir faaliyet sarfettiler, Soğukların başladığını gören herkes ka rca, kadrince, soba, boru alıyordu. fiyatlarının da havalar- kadrince; Odun ve kömür ıda hav la bemâyar olarak yöneldiğini söyle - meğe bilmeyiz lüzum var mi Yalnız İstanbul daha yaza doyma - dan havaların böyle birden bire yoğu - ması kimseyi memmun etmedi. Kasım gelmeden böyle soğuklara intizar edilmi yordu. Maamafih daha epeyce yaz gö - receğimiz kanaati hemen herkeste var- "Dün bu husasta ne düşündüğünü ve bu tepeden inme soğukların nereden geldiğini rasathane müdürü Fatin Bey- den sorduk. Fatin Bey diyor ki: min tabii icabı . Maamafih de- ha iyi havalar gö En az hararet ü zait 6 olduğuna göre kar yağ Mahkemelerde Sandaldaki * Cinayet Suçlulardan birisi dün tahliye edildi Beşiktaşta sandalcı Adili ten suçlu Bahaettin ile Şevketin m hakemelerine dün devam edilmiştir. İddia makamı Bahacttinin 464 üncü madde ile cezalandırılmasını, Şevke- tin de 448 inci madde ile ceza görme- sini istemiştir. Bahaettin Efendi iddia makamı tarafından istenilen ceza müd detini doldurmuş olduğunu ileri süre- rek tahliye talebinde bulunmuş, iddia makamı da bu talebin muvafık oldu. Zumu söylemiştir. Mahkeme Bahaettin Efendinin tahliyesine karar vermiş, Şevkotin müdafaası için de davanın rüyetini 6 teşrinisaniye bırakmıştır. Gişedeki ihtilâs Şark şimendiferleri gişesinde ken 3 - 4 bin lira ihtilâs eden erdir. Muhakeme baş- in teşrinisaniye bırakıl Mahkemede tevkif Devlet hazinesinden yüz Tiranın zi- yama sebep olmaktan suçlu eski Ka- dıköy Malmüdürü Salâhattin, vezne- | dar Nazım ve memurlardan Oo Cevat Beylerin muhakemelerine dün ağımce- zada başlanılmıştır. Dünkü muhake- mede Salâhattin Bey hakkımdaki tev- kif kararı geri alımmış, Nazım Bey hakkımdaki tevkif kararı da mahkeme salonunda infaz olunmuştur. Nazım Beyin vekili tevkif kararınm geri alın- masını istemişse de mahkeme bu talebi redi iştir. Bundan sonra muhake- me şahitlerin celbi için başka güne bı- rakılmıştır. Eroin sattığı için Ali isminde birisine eroin satarken yakalanan eski eczacılardan © Aram Efendinin muhakemesi dün ağırceza mahkemesinde intaça edilmiştir. Aram Efendi, cürmü sabit olduğundan, ceza kanununun eski 403 üncü maddesi mu cibince 6 ay hapse ve 100 lira ağır pa- ra cezasına mahküm olmuştur. Yaka- lanan eroinlerin de müsaderesine ka- rar vı İntihap encümeninde Adliyede her pazartesi günü toplan Zehirli gazlardan korunma Cemiye- ti bir gaz maskesi fabrikası yaptırmak üzere teşebbüsata girişmiştir. Bu bu- #ws için 200 bin lira sarfedilecektir. Poliste Bir amele kavrularak öldü Ölüm şüpheli görüldüğü için ceset morga kaldırıldı, otopsi yapıldı Cuma günü küğıthanedeki elektrik l fabrikasında bir ölüm hâdisesi olmtüğ, Eyüplü Ahmet Ali Efendi şüpheli bir şekilde ölmüştür. Perşembe günü elektrik kazan dai- resinde bir kemer çökmüş, bunun ta- miri için 450 dereceihararette yanan kazanın söndürülmesi icap ( etmiştir. Kazanın soğuması ve sıcaklığın 25 de- receye düşmesi için en az 30 saat geç” mesi icap etmekte olmasma rağmen kazan söndürüldükten 16 saat sonra daire şefi Ahmet Ali Efendiye içeri gi- Ahmet Ali Efendi kazanda bararetin 80 derece olduğunu, bu hararette ka- zanı tamir edemiyeceğini bildirmiştir. Fakat şef behemehal girip kazanı tamir etmesi için kat'i emir verince ve bu emrinde ısrar edince Ahmet Ali E- fendi içeri girmiş, fakat 4 dakika son- ra isini adeta kırarmış bir halde dışarı atmıştır. Biçare adam dışarı çi- Bu imali altı ayı zarfındaki ihra- cat yekünu 800,182,373 drakmi kıy- metindedir. Başlıca Avrupa -memleketlerinin yatı 1929 senesinde 173,8 ve 930 sene- sinde 175,6 milyon kilo iken 931 sene- sinde 160,5 milyon kiloya düştüğü an- laşılmıştır. Bu tenezzül yüzde 7 nisbe- ha yüksektir. Bilâkis İngiltere, Fransa ve Avust- ralyada tenezzül o derecede mühim değildir. Cigara sarfiya! in aarfiyama elbet yüzde 30 dur. SE) is | e) kar çıkmaz tek bir kelime bile söyleme den düşüp ölmüştür. Doktor tarafından yapılan muaye- nede doktor ölümün kalp sektesinden olduğunu tespit etmişse de 80 derece- lik hararetin kalp üzerinde böyle tesir ler yapacağını düşünerek cesedin mor- ga naklini ve müddeiumumiliğin key- fiyetten haberdar edilmesini lüzumlu görmüş ve müddeiumumiliğe keyfiyeti ihbar etmiştir. Dün cesede morgta otopsi yapılmış ve ceset ailesinin talebi üzerine defne- dilmesi için oğluna verilmiştir. Tahkikata müddejumumi muavinle- rinden İsmail Hakkı Bey vazıyet et- miş ve hazırlık tahkikatının yapılması için jandarmaya çmir ir, Tahkikatın tamiki için bugün mor- va rapora intizar edilmek- Kaçakçı hanımlar Dün Köstenceden gelen Galiçya va- puru yolcularından üç hanım şüpheli görülerek eşyaları ei aranmış ve musyene neticesinde eşyalarından maz lar. Bi kapı hele e İsimlerina rağmen. Evvelki gece, Hi 23 ide yesinde 20 tonluk, olun ŞEMA Beli metiderya takası, Kandilli iskelesine eleme Sebi ve Ne fusça zayiat yoktur. Gi İki sarhoş Eran Şükrü zabıta tarafından yakalanmıştır. intihap encümeni her ayın yirminci günü top- inanacak ve o gün adliyede bir müaa- baka imtihanı yapılacaktır. Bu imtiha- na adliyedeki münhallere talip olan- maddesindeki evsafı baiz bulunanlar gireceklerdir. Vukubulacak münhal. lere ayın yirmisine kadar vekâlet su- retile de olsa kimse tayin edilmiyecek- tir, Tevkif kararı infaz edilecek Sirkeci belediye tahsil şubesi tahsil- darı iken zimmetine 45 lira geçirdiği için hakkında lüzumu muhakeme ve tevkif kararı verilen Celâl Efendi dün ikinci ceza mahkemesinde muhakeme edilecekti, Fakat hakkınd. tevkif (Cim Londos)u çağırmıştık mumiliğe tezkere yazılmasına karar verilmiştir. Tayinler Müddeiumumiliğe bildirildi Yeni adiiye Müddeiumumi yinleri dün İstanbul üddeli iğine © bildirilmiştir. Müddeiumumilik keyfiyeti cumartesi günü alâkadarlara resmen tebliğ ede- cektir. İstanbol adliyesindeki i tebede dülât evvelce yazdığımız gibidir. mm gi GO. Şikâyet inzıbattan.. Liman inhisar idaresinde böyle söyleyorlar rife komisyonu, Liman şirketinin müra- anti üzerine, Şirket puvamtörlerinin her vapurda il Teşrinievvelin birinci pazar gü- nü öğleden sonra Atinanın mermer stadında altı milletin gürbüz genç. leri bayraklarının gölgesinde ade- ta bir Balkan vahdeti manzarası gösterirlerken ( hâdisenin durgun bir zamanında halk arasında mev- zil bir alkış duydum. Araştırdım.. ve resminin yardımile tanıdığım (Cim Londos) un seyirciler arasi- na girmekte olduğunu ve alkışm ona ait bulunduğunu anladım.. Doğrusunu söylemek lâzımgelir- se ben (Cim Londos) u gerek ga- zetelerde çıkan fotoğratlarından gerek gördüğüm filmlerinden dev gibi bir adam sanmıştım. Lâkin o. rada Büyük Mustafa boyunda ve hemen hemen o çapta bir adam gö rünce derhal akima bu kadar ya- kına gelmişken bu meşlrur pehliva- nı İstanbula davet etmek fikri gel- di. O akşam bu işin peşine düştüm. Güreş Federasyonumuzla biç bir temas yapmıya imkân olmadığı i- çin her türlü mes'uliyeti buradaki arkadaşların malümum olan spor- cu ruhuna o güvenerek (Cin Leon. dos) u Çoban Mehmetle paraca yapacağı tekliflerin hepsi- ni kabule karar verdim. Bizim €$- ki güreşçilerden Meneli Efendiye Yunanlı pehliyanla temas etmesini rica ettim. Tamam beş gün ardın- dan koştuk.. Meğer köye gitmiş i- miş... Oyunların son günü gelmiş, Meneli Efendi de yakalamış. Gö- rüşmüşler. .. Verdiği cevap şudur: — Bir haftaya kadar Amerika- - ya gideceğim.. Onun için İstanbu- la gelemem... Dünkü ve bugünkü gazetelerde | okuyoruz ki; (Cim Londos) Atina- da bulduğu bir kazak pehlivanla güreşmiş ve 120 kilo sıkletindeki hasmını daha ilk hamlede mağlüp etmiş.. Bilvasıta (görüştüğümüz tarihten beri bir hafta yerine iki hafta geçti.. Anlaşılan < Yunanir pehlivan, seyahatini sonradan, te- hir etmiş.. Bu büyük şöhretle bi- zim Mehmedin güre'ni görmeyi ne kadar isterdim. Emindim ki; Mehmet bu güreşte kendine ciddi bir istikbal temin edecek © netice alabilirdi... Ne yapalım? Bir da hasefere. ... Bir futbol tenkidi.. Futbolün son grup müsabakale rından birinde şehrin ileri gelenle Bizde garip bir düşünce” vardır, 5 Her kim ki; bir yerde ileri gelen- dir, mutlaka her şeyi bilir ve bil © melidir. İşte bu garip zihniyet te- sirile bu Fotbol müsabakasının ya; pıldığı yerin ileri gelen zatı da mü: sabakanın galibi olan ve iyipağ yapan takımı tenkit etmiş ve demiş ki: — Bu nasıl şey böyle? Hep ken. .| di aralarında oyniyorlar. Topu hiç ötekilere vermiyorlar ki; tadı çık- gi “Çelebi böyle olur bizde de kon- | ser dediğin,, FELEK Romen tayyareleri gitmediler Evvelki gün Bükreş - Halep seferi: ni yapmak üzere şehrimize gelen Ro. men tayyareleri dün Halebe mütevec- cihen hareket edeceklerdi. Fakat ha- | va fena olduğu için tayyareler hare- ketlerini hava düzelinciye kadar teh etmişlerdir. Harp malülleri ikramiyesi Harp malülleri Birliği evvelki gün içtima ettikleri için toplanmamış- l lardır. Malâllere ait tütün ikramiye leri malüllerin mensup oldukları as. # rl kerlik şubelerinin malmüdürlüğünde © Yalnız tütün ikramiyelerine barp mahülleri ile nit es aakeri ©