26 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

26 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

N MİLLİYET PERŞEMBE 26 TEŞRİNİEVVİ 1 İzciler bu akşam gidiyor. Hazırlıklar hummalı bir şekil aldı. Köylüler geliyor Macar misafirler Sofyaya gittiler (Başı i inci sahifede) günü Budapeşteye döneceklerdir. | M. Goemboes'ün beyanatı M. Goemboes dün akşam hareke - tinden biraz evvel Perapalas otelin de gazetecileri kabul ederek şu be - yanatta bulunmuştur: — Türkiyede geçirdiğim güzel gün lerden çok memnunum. Türkiye mat- buatının hakkımızdaki neşriyatma bil hassa teşekkür ederim. Türk matbun - tının yazıları, gerek Budapeştede ve gerek vilâyetlerde çıkan Macar gaze- teleri tarafından alâka ile takip ve Türk ve Macar kardeş Türk matbua- teda vâki olan neşriyat, Macar mat- buntı tarafından da takip edilmiş ve bu yazıların, esasen mevcut olan Türk ve Macar dostluk ve kardeşliğinin bun dan sonra da devamı için büyük bir faidesi dokunmuştur. Türkiyedeki terak- kiyatla Türk o matbuatınm o büyük yardımı vardır. Tü dan dolayı iftil M. Goemboes intibalarını anlatıyor ISTANBUL, 25 (A.A.) — Macar b bul ederek kendisine şu bulunmuştur: beyanatta “Son zamanlarda Türkiyede cere- | yan eden vukuatı dikkatle takip et - tim. İki millect arasında yalnız mazi de mevcut harici münasebat ve vukuat ile iştigal etmedim. Kardeşin kardeşi olan münasebat hatırasını da tetkik ettim ve etmekteyim. Son inkilâbı bil- izmeri mütalea ettim ve bu - azim ve iradenin mah- olduğunu gör- dan sonra anlıyorum ki, Türki mukadderatını idare eden büyük a - damdan sadır olacak tek bareket bu idi ve böyle olması tal Gayet iyi ve ince düşünülmüş si - yasi bir maksada doğru lardan ve kuvvetle gidildiği hede ve b ettim. Tan merküz ettirilmiş kuvvetlerin müt madiyen ilerilediklerini memnuniyet- le kaydettim. Macar Başvekili sfatiyle, bu gi Macar Meclisinde Rakolzi'nin hâtırası BUDAPEŞTE, 25 (A.A) — Macar telgraf ajansından: ,Dün mebusan 6, Başvekil M. Goemboes ile e nazını M. de Kanya'nın ziyaret etmelerinden ve bu Macar prensinin kahramanane mücadelelerin den bahsetmiştir. Meclis, reisin sözle- rini ayakta dinlemiştir. Macar gazeteleri ne yazıyorlar? BUDAPEŞTE, 25 (A. vA.) — Nyol- carai Ujsag yazıyor: Te şenlik- leri Macar pazırlarınm Ankarayı ziyaret- leri mümasebetile pek yüksek bir #ekilde tezahür etmiş ve kuvvetini gös termiş olan tarihi Türk - Macar dost. Yuğumun asrrdide hatıralarını yeniden canlandırıyor. Harici siyasette bir çok. asırlarda yolları müşterek olmuş © - İan ili millet, bugün harici siyasette mütekabil ve sıkı bir teşriki mesai temin ediyorlar. Bu siyaset yalnız il hükümetin teemmül eseri larma değil, ayni zamanda tin bislerine istinat etmektedir. Ankara (o itilâfnameleri: büyük siyasi ehemmiyeti de vardır, zi tilâfnameler, iki hi meseleleriyle merkezi Avrupa mesele- Teri hakkındaki telâkkilerinin tama- men yekdiğerine mutabık olduğunu göstermiş! Gazinin Türkiyesi gerek şarkın ve | gerek garbin aramakta olduğu kuv - vetli ve asri bir i mumzzama - dır. Macar milleti, bundan evvel, na- zarlarını yalnız garbe tevcih etmişti. Fakat bir takım zaruretler ve hay: menfaatleri ona şarka doğru götüren bağları yeniden bağlamak lüzumunu bıssettirmiştir. Tuna havzasının mu - kadderatı kat'i surette tayin edilece- ği zamanda şarkın da kati olarak söyliyeceği bir sözü olacaktır. Ve Am- kara seyahatinden sonra ümit ediyo- Milliyet'in romanı: 48 Mer imei li (Başı 1 inci sahifede) merasimi kaymakamlar yapacaklar - dır. Denizde yapılacak şenlikleri programı .Cümhuriyet bayramının ikinci günü akşamı limanda yapilacak deniz şenlik- lerine ait program ikmal edilmiştir. P; gramı aynen neşrediyoruz: Madde 1 — Bayramın ikinci (30 1 ci teşrin pazartesi) saat yirmiyi on geçe Galata limanından hareket edecek olan donanmış gemilerle Rumeli sahili- ni takiben Büyükdereye kadar gitmek ve Anadolu sahilini takiben geriye dön- mek suretile bir deniz şenliği tertip edil miştir. Madde 2 — Bu şenliğe : A — Deniz Yolları İşletmesinin İz- mir ve Eğe vapurları ; B — Vapurculuk Türk Anonim Şir- ketinin Bartin vapuru ; C — Şirketi Hayriyenin araba vapu- ru ile iki küçük vapuru ; — Akay idaresinin bir büyük bir ü vapuru E — Hal mi iki vapuru F — Liman Şirketinin dört romörkö- rü (45-615 numaralar) H — Mavunacılar Şirketinin bir ro- merkörü K şirketinin 8 numara siste Kayıkçılar ve motorcular cemiye motörü ; M — Kılavuzluk müdürlüğünün bir Madde 3 — Deniz yolla Ege vapura rıhtımda ve | le vapurculuk Dolmabahçe önünde Liman idaresinin göstereceği mahallerde demirlemiş bu- İunacaktır. Madde 4 — Hareket üzere buluna kinci addede sayılı merakip tek hat rinde aşağıdaki sıra numarası dahili de seyredeceklerdir. letmesinin 3 — Akaym küçük vapuru 4 — Şirketi Hayriye vapuru 8 — Liman” Şirketinin 4 numüralı 9 — Liman romorkörü, 10 — Liman Şirketinin 6 numaralı Şirketinin 5 numaralı romerkörü, 11 — Liman Şirketinin 15 numaralı romorkörü 12 — Mavunacılar Şirketin romorkörü | 13 — Motorcüler Cemiyetinin 3 motörü 14 — Kılavuzluğun remorkörü. Madde 5 — Yukarıki tıra dahilinde bulunacak gemiler sıralarını katiyen bozmuyacaklar ve | aralarındaki açıklık mesafesi vapurlar için yüzer, romörkör ve motolar için ellişer metro olacaktır. Madde 6— Halktan romorkör ve mo- torla alaya iştirâk etmek istiyen kılavuz rü olan Kartal romorkörünü ta- kiben tek kat sıra üzerinde geriden ge- leceklerdir. Madde 7 — Bu alay üç gruptan mü- rekkep olacak ve her gruba kılavuz mü- dürlüğünden tayin edilecek bir kılavuz kaptan nezaret edecek ve umum alayın sevk ve İdaresien de İstanbul o Liman reisi memur olacaktır. Gruplara nezaret edecek olan Kılavuz kaptanları ve u- mum alayın sevkine memur olan Liman Madde 8 — Birinci gruba Kılavuz Fehmi Bey kaptan, ikinci gruba Kıla- vuz Cemil Bey kaptan nezaret edecek- tir. Madde 9 — Bu üç rep gözle teşek kül edecektir İ imei Kerup , Araba vapuru, Akayın in remerkörü, motorcülerin 3 motö- rü ve kılavuzluğun bir romorkörü. Madde 10 — 4 üncü maddede isimleri sayılan gemilere halk parasız bindirile- cektir, Bütün bu gemiler haddi istiabi- lerinin yarısı kadar yolcu alabilirler. Bu gemilere binecek yolcular, gemilerin men sup olduğu müesteteler tarafından bir davetname ile davet edilirler. & Davet- namesiz yolcu gemilere binemez. Madde 1 — Akay şirketi Hayriye ve Haliç vapurlarında inzibatı teminen bi rer polis ve birer liman memuru bulu- macaktır. —————— vz ki bu söz bizim sarih hakkımızı ilân edecektir. Diğer Macar misafirler Bursaya gidiyorlar Şehrimizde bulunmakta olan iki yüz kişilik Macar heyeti dün sabah husu- si bir vapurla adalara giderek bir ge- zinti yapmışlardır . Macar dostları - mız bugün Bursaya gideceklerdir. ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Yazan: VİCKİ BAUM Francis muhatabma meydan okur i sustu. İçin için Oliver Dent'le iyi ei iyiye ilerletmişti. — Ya, Aldens mu? — Evet hoş çocuk. öyle ise? akat zannederim ki, ona âşık hoşuna gitmiyor değilim. — Yok canım... mi? — Zannederim. Hem de epeyc — Ben senin yerinde olsam ond ulamazsın. ir az tuhaf bir Alman, Al i akıllarından ç Be geçtiği biç belli olmuyor. Hoşları- Peki o sana âşık Terczme: KAMRAN ŞERİF na ne gidiyor, ne gitmiyor, bir anlaşılmıyor. İnsan bazan deli gil caklaşıyor (bittabi beni dar hiç kucaklamadı), sonra bir de bakıyorsun ki, birbirine tamamen ya bancı iki insan gibi yan yana olutu- yorsunuz... Gözlerini faltaşı gibi açıp sustu. it: — Senin işine benim aklım ermi- leme yeniden başla- Aldens'in vaziyeti bu merkezde idi. Aldens kıza âşıktı; onunla meşğul oluyor, yardım ediyer, tekrar açlıktan. zin geni ek Madde 12 — Her gemi, alaydaki ken di sira numaralarına 4 üncü © maddede muharrer olduğu veçhile muhafaza et- meğe mecbur olduklarma göre Golata Limanmdan hareket aşağıki şekilde 0- den sekizi on geçe kalkacaktır. 2 — İki numaralı Akay vapuru Kadı- köy iskelesinden sekizi on iki geçe, 3 —3 numaralı Akay vapuru Adalar iskelesinden sekizi on dört geçe. 4 — 4 numaralı Şirketi Hayriye va- puru köprü iskelesinden sekizi on altı seçe $ — 5 numaralı Şirketi Hayriye va- puru köprü iskelesinden sekizi 18 geçe 6 — 6 ve 7 No, lu Haliç vapurları Ha- liç sahillerinden müşterilerini almış oldu ğu halde 8 zi 20 geçe köprü gözünden geçerek alaydaki sıralarını tutacaklar dır, 7—8,9,10, 1 sıra numaralarında bulunan Liman Şirketi romorkör! liç vapurlarını takiben köprü gözü gözün den geçeceklerdir. 8 — 12 sıra numarasındeki mavuna- cılar şirketi romorkörleri Liman Şirketi romorkörlerini takiben köprü gözünden geçeceklerdir. 9 — 13 sora numarasında bulunan Ce-| miyetin 3 motörü mavunacılar | Şirketi romorkörünü takip ederek köprü gözün | den keçeceklerdir. 10 — 14 sıra numarasmda bulunan Kı lavuz romörkörü âlayın nihayet gemisi. | ni teşkil edecektir. Madde 13 — Yukariki maddede yazılı Karaköydeki Şirketi Hayriye saati ile yapılacaktır. Madde 14 — Arabalı vapurda şehir bandosu bulunacak ve şehir namına atı- lacak fişekler bu vapurdan atılacaktır. Muzika ve fişekler arabalı vapurda bu- Munacak olan Kavak Liman reisi tarafın dan idare edilecektir. Madde 15 — Her geminin alayda si- Tatını tatmasından ve gemi aralıkların muntazaman muhafaza edilmesinden her geminin süvarisi mes'uldür. Gemi sü- varileri gruplara nezaret eden kılavuz kaptanlar ve alaya umumi şekilde neza- ret eden Liman reisinin yereceği direk- tif dahilinde hareket edeceklerdir. Madde 16 — Alayın bu tarzı seyri d3- nizde beynelmilel men'i müsademe ni- zamnamesi ahkâmınm tatbikini ihlâl et mez. Madde 17 — Alay geçerken Dolmabah çe önünde demirli bulunacak olan İzmir ve Bartin vapurundan fişekler atılacak» tar. İzmir ve Bartın vapurları 30 birinci teşrin saat 17 de Dolmabahçede demir- lemiş bulunmalıdırlar. Madde 18 — Alayda bulunacak olan Akay, Şirketi Hayriye, Hali vapurların dan fişek atılamaz. Yalınız romorkör ve motorlerden fişek atılabilir. Madde 19 — Dönüşte alay Usküdar önlerinde serbest kalacak, ve © gemiler nbul Liman reisinin direktifi dahilin iskelelerine avdet eşieceklerdir. Bayramda açılacak sergiler ve küşat resimleri Cümhuriyetin onuncu yıl dönümü mü nasebetile Türkiyenin bir çok şehirlerin- de sergiler hazırlanmaktadır. Bilhassa Ankarada maarif vekiletinin İsmet Paşa Kız enstitüsünde hazırla” dığı ve Maarif sahasmdaki inkilâpları. mızı gösteren sergi ile, Milli İktisat ve tasarruf Cemiyetinin Ticaret lisesi e tertip ettiği (Ön yıl İküsat sergi minnak ve mevileci şükielürine" > bene eserler olacaktır, Maarif sergisinde Osmanlı devrindeki Maarif sistemile, Cümhuriyet devrindeki maarif sistemi mukayeseli & bir tarzda karşılaştırılacaktır. İktisat sergisinde de milli kurtuluş hareketimizin bir netice- si ola niktisadi istiklâlimizin on senelik hamleleri ve hedefleri fotoğraf grafik, şinr, harita ve mümunelerle canlandırıla- caktır. Haber aldığımıza göre diğer bir çok şehirlerimizde de bu kabil maarif ve ik- t sergileri tertip olunmaktadır. lerin ne mühim bir terbiye ve tel kin vasıtası olduğu malüm bulunduğu- na göre, Cümhuriyelin onuncu yıl dö- şümünde bu vasıtadan da geniş mikyas- ta istifade edilmesi eidden çok eyi dü- şünülmüş bir tedbirdir. Meselâ; Milli İktisat ve Tasarruf ce- miyetinin tertip etti gide mensucat istillâline doğru attığımız. kuvvetli a- drmların seneden seneye inkişafını gra- fiklerle, yazılarla, nümünelerle göster- mek ve “kendi giyeceğimizi | kendimiz dokuyacağız ” şinrını bir milli hedef gi- bi halka telkin etmek, hiç vara seniz bir'iktisat seferberliğinin rek heyecanımı yaratmakta > mühim | bi âmil olacaktır. Bütün inkilâp memleketlerinde sergi yasıtasından ber sahada azami istifade- ler temin edildiğini biliyoruz. .Cümhuriyetin onuncu yıl dönümünde memleketimizin her tarafıda bir çok kü- öteye beriye tavsiye ediyor, önünde ar mr pk Kız da bunlara olmıyordu. Fakat onunla bir & ri Sadi bulunduğu zamanlar içinde bir yalnızlık, kimsesizlik hissediyordu. delikanir yanımda bulunduğu zaman onu hüzumsuz buluyor, olmadığı za- man da yokluğunu acı acı hissediyor- du. Bu müddet zarfında Aldens şive- biraz düzeltmiş, Francis'ien bir kaç ta puse almıştı. Fakat bu puseh onu tatmin etmemiş, bilâkis zihni perişan etmişti. Onu sevmeğe başla: ğı zamandanberi, memleketini her za mandan fazla göreceği gelmişti. Onu sevmeğe başlayalıdanberi san ki kulisi olmıyan bir sahnede oynama ğa mahküm gibiydi. Bu sahnede ne geri plân, ne de aşk için elzem olan teferrüat vardı. Uzun, sessiz gezi ler yapmıyorlardı. (Zaten Hollywo- od'da dilencilerden, bir Greta Garbo- dan başka kim gezmeğe gider?..) U- zun tereddütlü mükâlemeler yok. Ar- zu ile kabarmış mektuplar yok. Müş- terek ne şairleri, ne musikileri, ne de hatıraları va e yalmız bir | şat resimleri ve temel atma merasimleri de yapılacaktır. Bu meyanda meselâ Ankaradaki ni munc hastanesi, Sihhiye enstitüleri, zi- vaat enstitüleri, Eskişehirdeki şeker fa- | brikası açılacaktır. | Bir çok yolların, binaların, mekteple- rin temel atma merasimleri olacaktır. Böylelikle Cümhuriyetin ikinci on yı lina yeni hedefler, yeni hamlelerle gir- miş oluyoruz. ratıcılık vasfını gösteren bu küşat resim lerinin ve temel atma © merasimlerinin bayrama tesadüf ettirilmesi de çalışma ve ilerleme hızımızı arttıracak güzel ve- sileler teşkil edeceğine şüphe yoktur. Bir hazırlıkları için ne diyor Nim resmi (Az Ujsag) gazetesi Tür. e Cümhuriyetinin 10 uncu senci dev esi halıkında neşrettiği bir fıkrada di- ya macar gazelesi bayram Türkiye Cümhuriyeti bu sene tecs- süsünün 10 uncu yıldönümünü tes'it e- decektir. Yeni Türkiye elde ettiği emni- yet ve kudret karsısında merasim ve tes'it ile biraz zaman feda edebilir. Tür- kiyenin (Eski hasta adamım) büyük in- kılâptan evvel ne olduğumu v. 'ne zarfında me yaptığını A ile tetkik edenler, onun istediğ merasim tertip etmesinde haklı olduğunu teslim ederler. Türklerin haklı olarak gu-| rur duydukları azimkir bir iradeden ye- ni Hükümet şekilleri ile hedeflerini çı- kartan ve milliyet fikri bayrağı ilk ev- vel açan Mustafa Kemal Hazretleri ol. , tun Eski Türkiyeyi öyle yeni bir devlet ve yeni bir kültür istihlâf etmiştir. ki, ter'it edilecek merstim esnasında dün- yaya kudrete kurulmuş o müstakil memleket gösterilecektir.” Marangoz esnafına İstanbul marangozlar cemiyetinden : Cümhuriyetimizin onuncu yıl i kutlulamak için 29 teş. E. pazar gi pılacak olan büyük merasime cemi) miz de san'atımızı göstesir bir şekilde iştirak edecektir. Ve san'atımızı temsil zm olan usta ve işçilerimiz, yani sizler takip e: iniz, Bu merasimde bulun- mak üzre, bayramımızın birinci pazar gü nü sabah saat (800) sekiz. sekiz Paçaktn top- lantı yerimiz olan (İstanbul Süleymani- ye camii meydanına) her Dide gelmeni zi ve cemiyetimiz o kayonu etrafında toplanmanızı rica . Donanmamız cumartesi günü geliyor Başta Yavuz olduğu halde donan- mamız, cumartesi günü limanımıza ge- lerek “Dolmabahçe açıklarında demirli- yecektir. talebe o gün öğleden son- ra ve ferdası günü sabahtan akşama ka- dar halk donanmayı serbestçe ziyaret edebilecektir. İnhisarlar idaresi hususi paketler çıkariyor resi, cümhuriyet bay- harmandan mamul yüz sigaralık (paketler piyasaya çıkaracak- tır. Bu paketlerin fiat 125 kuruştur. Paketler çok zarif şekilde, sigaralar dn mefistir. Denizyolları vapurlar: ve bayram ücretleri Denizyolları işletme in cüm- huriyet bayramında vapur ücretlerinde tenzilât yapmadığı halkındalti müracaat- üzerine tahkikat yaptık. Bu hususta bir karar verilmiş olma- değe anlaşılmıştır. Akay idaresi, cümhuriyet bayramın- da vapur ücretlerinde tenzilât yapmağa karar vermiş bulunmaktadır. Ahemla cemiyeti müsameresi Balattaki Ahemla Cemiyeti tarafın- dan cümburiyetimizin onuncu yılı mö- nasebetile büyük bir müsamere tertip edilmiştir. Müsamere istiklâl marşı ile başlıya- cak, bayrak keşidesi merasimi yapıla- cak ve bu esnada cümhuriyet marşı söylenecektir. Bundan sonra Leon Levi Bey tara- fından bir nutuk irat edilecek bu nut- ku Matmazel Galiko ile Jak Dasa E- fendinin nutukları takip edecektir. Nutuklar bittikten sonra sabaha ka- dar dans yapılacaktır. Eğlence sabaha kadar devam edecek ve caz heyeti İs- tanbulun en san'atkarlarından müteşekkil olacaktır. Müsamereye her vatandaş davetli bulunmaktadır. Museviler arasında türkçenin taar- şmümü için sarfı gayret eden bu cemi- defa dansetmişlerdi; bu da bir şeye benzememişti. Tempoları birbirini tut mıyordu, Hollywood'da ne gezecek bir orman - ah, o Darmatadt'ı çepe- çevre saran kaymağacı ormanları ne- rede?.. -, ne uzanıp yatacak bir çayır, ne de kenarında dinlenecek bir irmak vardı. Akşam rüzgârı çıkarken bir tarlanın başakları içine uzanıp yakın bir köyden gelen çan sesini dinlemek mümlcün değildi. Aşk ve ihtiras Al dens'i o kadar yumuşatmıştı ki, Ku- ku kuşunun sesini, çakıl taşları, yosun- lar arasmdan akan bir derenin giriltr- ir dağ yolunun döncmecinde, bir bağ bekçisi tarafndan çalınan bo- runun ahenksiz sadasını işitmekle ıyacak kadar müteessir olabilirdi. Fa kat bütün bunlar gerek mekân, gerek zaman itibariyle o kadar uzaktı raaamafih, her firsatta dostu Felicien in “Tak - Tak” ismindeki şamatalı o- tomobilini, benzin masrafı kendine ait | olmak şartiyle alıyor, içine derme çat | yerleştirerek Holly. | in zevdazedelerin yaptığını yapıyordu. arel 4lıp, binlerce ©- yet bütün Musevilerin Türk ismi al. maları temennisinde de bulunmaktadır. Halkevinin bayram programı Istanbul Halkevi Reisliğinden: Merkezde (Cağrloğlu) 29, 30 ve 31 birinciteşrin akşamları saat (22) de ba- lo. (Davetiyeler idare müdürlüğünden her gün alınabilir.) Temsil şubesi: (Gülhane parkı met- halinde Alayköşkü) 29, 30 ve 31 birinci teşrin günleri gündüz sat (18) de gece (21) de müsamere ve (İnkılâp sen- bolü) tem (Davetiyeler merkez ve Alayköşkü idare müdürlüklerinden alı- nabilir.) Beyoğlu kısımı (Tepebaşı Meşrutiyet caddesi) 30 ve 3İ birinciteşrin günleri saat (15,5) ta müsamere ve temsil, merkez ve Beyoğlu ida- re müdürlüklerinden almabilir.) Üç gün bayram takılacak rozetleri- miz de her gün merkez, Alayköşkü ve Beyoğlu idare müdürlüklerinden dağı- tılmaktadır. Yüksek mektepler talebesi Ankarada cümhuriyet bayramma iştirak edecek 150 yüksek mektepler talebesi, bu akşam sat 4-55 e dar Üniversite meydanında son yürü. yüş talimlerini yapmışlardır. Yürüyüş leri marşlar takip etmiştir. Talebeler, talimden sonra saflarını bozmıyarak Cümhuriyet (Beyazıt) meydanından tramvay yolunu müteakıp Halkevine kadar şarkı söyliyerek gelmişlerdir. Halkevinde seyahat şefleri tarafından kendilerine yolculuk hakkında talimat ve malümat verilmiştir. Üniversite ta- lebeleri bu akşam saat 8,50de Hay- darpaşadan Ankaraya hareket ede - ceklerdir. Çankırıda ÇANKIRI, (Milliyet) — Hazırlık i- çin toplanan komisyon durmadan çalış- maktadır. Cümburiyetin onuncu yılı kut halama merasimi halkın, ve mekteple - rin iştiraki içinde çok güzel olacaktır. Onuncu yıl marşını öğrenenler çoğalmış tır. Halkevinde de halk için kurs açıl- miş ve herkesin devamı mecburi tutul. muştur. Ayın yirmisinden itibaren mek- teplerde ders kesimi yapılacak , bu su - retle bütün halkın marşı öğrenmesi için her mektepte gece gündüz kurslar açi- lacaktır. Devniri resmiyeler elektrikle 'donanmaktadır. Hazırlıklar arasında iki müsamere — verileceği haber alınmıştır. Muallimler tarafından (Mavi Yıldırım) piyesi temsib edilecek, komedi ve Zey- bek sahneleri ilâve edilecektir. Orta mektep gr tarafından — verilecek müsamerede (İstiklâl) piyesi temsil edi- Terek ri ve musiki muallimi tara- İmdan güzel parçalar çalınacaktır. Bü - tün halk şimdiden bayrama hazırlan - maktadır. o Mektepler talebelere yeni forma altında elbiseler yapılmasını te - min etmektedirler. Nevşehir bayramda neler yapacak? NEVŞEHİR, (Milliyet) — Nev- şehir bayramı kutlulama komitesi | şu kararları verdi: 1 — 900 metre murabbamda bir Cümhuriyet meydanı yapıldı. 2 — Bütün halka fırka binasm- da program dahilinde Cümburiyet marşı öğretilmektedir. 3 — Cümhuriyet meydanma bü- gün hatırası namına (gayet güzel bir âbide yapılacaktır. 4 — Nahiyelerden 400 atlı gele- cek ve bunlar üçüncü bayram günü cirit oynıyacaktır. 5 — Birinci bayram günü orta- mektepte (bayram ve beş devir) pi yesleri temsil edilecektir. 6 — İkinci bayram günü sinema binasında muallimler birliği tara- fından (mavı yıldırım ve şer'iye mahkemesinde) piyesleri | temsil edilecektir. 7 — Kale burçlarma, en yüksek mahallere meşale için tertibat a- Irnmıştır. 8 — Bütün caddeler lüks ve me- şalelerle tenvir edilecektir. 9 — Üçüncü bayram günü nahi | yelerden gelenlerle, memleket me- | murin ve halk mümessillerine 50 kişilik bir ziyafet verilecektir. 10 — Gece nahiyelerden gelen atlılar tarafından fener alayı tertip edilecektir. 1) — Kurulan yüksek takların ü i Rus misafirler Bugün geliyorla (Başı 1 inci sahifede) nasebetile şimdiden tebriklerimi zederim. Yeni Türkiyenin yalnız. milleti için değil, fakat ayni zam Türkiyenin bütün hakiki dostları de medarı iftihar olan muvaffak lerinden duyduğum sevincin ifad kabul ediniz. Derin muhabbet ve Juk hislerimin kabulünü irca eder Moskova 23-10-9: Hak komiserleri meclisi MOLOTOF Halk komiserleri reisi M. Molot. Hazretlerine “Hakiki ve çözülmez bir dost) bağlı bulunduğumuz & memek mümtez siyasi ricali tarafından yapılacak ziyarete | zatıdevletler Misafir heyet'e beraebr gelen Cene Budenny iştirakine mâni olan mücssif rahatı lığı hakiki bi imkânsızlığı bize teyit bildirmek için izhar ettiğiniz asil dostane hissiyat yine beni mütes etti, Sizi Ankarada selimlamak ve » Jinmez hâtırasını muhafaza ettiğ mükâlemeleri tekrar ele almak sev iğer bir ziyaretle bumu teli edeceğinizi dostluğunuzdan katiy beklerim. eseri dikkatinizden » huriyetinin onuncu yıl dönümü münasebetile bana yapm: lütfunda bulunduğunuz dolayı hararetli teşekki devletlerine tekrar ederken, gemi görüşmek üzere büyük muhabbeti, ve samimi dostluğumun ifadesini gö deriyorum. ISM Hediye edilen tayyareler karalayor Sovyet Rusya tarafmdan ordumu: hediye edilen Sör tayyareyi şehrimiz getirmiş olan Rus tayyarecileri dün şilköyde tayyarelerin kurulması ile n gol olmuşlardır. Dün akşam Tayyare Cemiyeti tara dan heyet reisi Ceneral Liiyen ile ari daşları şerefine, Perapalas otelinde al mış beş kişilik bir ziyafet verilmiştir. Program hazırlandı ANKARA, 25 (Telefonla) — Mul terem Sovyet misafirlerimizin met te bulunacakları günlere ait . edilmiştir. Bu programa gö ler Ankaradan avdette aa 1 Ümire oradan da Çai İstanbula döneceklerdir. Göz Hekimi Dr. Süleyman Şükrü Birinci sınıf mütehassıs (Böbıali) Ankara caddesi No. 60 e uğrayarı es DOKTOR Rusçuklu Hakkı Galatasarayda OKanzük O cezahanesi zerinden şenlik fişekleri atılacak: İİ karşısında Sahne sokağında 3 numa- tır. 12 — Üç gün zarfında memleket- te 15 konferans verilecektir. tomobil arasında nereye gitmek müm künse, plâja yahut ta'dağlara gezme- ğe götürüyordu; onu öpüyor, birlikte yemek yiyor, sonra Kit'in apartıma- nma götürüp bırakıyordu. Daha fa; > da isterdi, fakat biraz korkuyor “ Fenike Sinema Şirketi stüdyosunun sütunlu merdivenlerinde Francis'in uğ radığı güler yüzlü, beyazlar giymiş hizamı müte; Takla Al 'dens genç ku mahvolan Francis o gün epeyi düşkün ve teşcin muhtaç bir halde idi. Al dens'in bilakis kâpğı yerinde idi: Ye- Sueter giymişti; üsteli hunda bir hayli itimat ve enerji slo- ku vardı. Aylarca Felicien'in odasın- da tufeyli yaşadıktan sonra nihayet sırf kendine mahsus bir apartımana sahip olmuştu. Bu d: kırk dolar olan bii bir müzikhall artisti oturuyordu. Dai- ve geceleri boş kalıyordu. Francis'i apartımanına kabul için lâzım gelen ufak beni imi hepsini ğe ralı apartımanda İ numara. 69 mıştı. Bu hazırlıkları Fransız kome lerinde görüp öğrenmişti. Bonbon, meyve, şarap, çek. Papağan kafesinin üstüne bir * örtmüş, tuvalet odasında banyoyu zırlamış, yatağın üzerine sun'i ipe ten en güzel pijaması koymuştu. E oda, salıncaklı koltuğu, şöminesi, & üslübunda yapılmış eşyasiyle Holi wood'un diğer bütün mobilyalı od. rına benzemekle beraber Aldens o bir hava buluyor ve bur hacir Kuşlar” öy cemiyetinde b tunduğu zamandan yadiyâr kalan tap, fotoğraf dolu Thamasın pek sevdiği Almanca bir kaç gramofon plâ Francis'i aşkı ile ezmek niyetinde tiyyen de; Yalnız onu yavaş vaş kendi âlemine sokmak istiyord Son defn öptüğü zaman genç kız t yemişti. Küçücük kız! Bu ttreyi (Bitmedi