9 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

9 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarihi tefrika: 150 Yazan : Mer hukke (Milliyet) indir. Mithat Paşa ve Kızlar Ağası Abdülâzizin can damarı. — Sike akdi kolaydır ammı Amması vardır. — Mitat Sultan Azizin biraz hiddeti yı tışmca, Mitat Paşa, bahsi istediği şekilde idareye muvaffakıyet im- kânlarını düşünmüş ve bulmuştu. Mitat Paşa, zeki idi. Abdülâzizin » para meselesi olduğunu İbilirdi. Zaten Sultan Aziz, söze, dar| ha doğrusu azara, mali müşkülâtı i- leri sürmekle başlamıştı. Mitat Pa- şa, Padişahı en zayıf yerinden ya- kalayıp mağlüp edecekti: i — Veliniymet Efendimiz! Dev- İetiâliyeleri para bulmak ga- yet kolaydır. Kırk milyon nüfusu cemeden, Avrupa, Asya, Afrika kıt” alarında, dünyanın en feyizli, zen- gin yerlerine malik bulunan Devle- tiosmaniyeleri için her taraftan pa- ra ikrazıma can atarlar, Şimdi fer- man buyururlarsa, Mahmut Nedim Paşa kulunuzun yapmağa savaştığı iki buçuk milyonluk değil! İki yüz milyonluk, hem de daha az güzeş- teli istikrazlar akdi mümkündür. Bunu duyunca Sultan oAzizin keyfi gelmişti. Fakat daha kalbi kuvvetle inandırabilecek, hüsnüzan nı takviye edebilecek bir cevap al- mak için: —Paşa! Neler diyip dökersin? O kadar paraları acap bize veren bulunur mu? Dün Nedimle Avni- den lâşi kabilinden iki yüz keselik altın istemiştik, becerleyip getire- mediler. Demişti. Mitat Paşa, Hünkârın suyunca cevap vermişti: — Şevketlim! Maruzatım, mah- $ı hakikattir, Ancak Avrupalılar, A 'merikalılar, verdiklerin paraların ödenmesini sağlamlaştırmak için devlet idâresinin maşruti olmasını , alnan paraların millet ve memleket nam ve hesabına yazılıp ödenmesi - nin taahhüt edilmesini ve bundan başka mütakrezatın memleket için- de arazinin ıslahıma, ziraatin, sana- yiin ilerlemesine, madenlerin, or- manların açılıp varidatın artması- ni müstelzim olacak ümuru nafiaya sarf kılınmasını dilerler. Bu yolda giden devlet ve hükümetlere âzami itibar ederler, kredi verirler. Kulu- Buzun maksadım, bu esası kurup temin etmektir. Sarayıhümayun is- rafından bahse cüretim küstahlık i- se de af ve merhameti şahanelerini istirham ederim. Malümu hümayun ları olduğu üzere zatı o akdesleri cümlemizin İmamıekremi oldukla- rından tasarruf hususunda milyon- larca tebea ve ziridestanı mülükâ- nelerine mücerret bir örnek ve imti- saleisaik olur mülâhazasına mebni Mmaruzum olmuştu. Yoksa o maku- le küstahlık haddim değildir. Şev- ketpenah Efendimiz oâlemdirki mâruzatım bilhassa arzuyuşahane- lerine tevfikan hizmet içindir. Paşanın tavsiyeleri. “Surci Esra,,da Cenabıhak, ikti- sadı emretmiş ve malümu hümayun ları olan: “Elinizi büsl varmızı sarf ve telef (o etmeyiniz! Sonra melüm, mahsur, yoksul ka- lırsmız.,, Buyurmuştur. Diğer mü- teaddit Ayetikerimeler ile de isra- fı, ibzarı haram kılmış, tasarrufu, iktisadı mergup ve mahbup tutmuş- tur. Efendimiz, o İmamülmüslimin oldukları cihetle mücarret milyon- larca tebaa kullarınızı bu hayırlı yo la sevk ve tergip için evvelemirde Sarayıhümayunlarınca, vükelâ, vü- zera dairelerince bazı güna zevait hizf ve tenkih olunup ta iktisat â- sarı gösterilse hem rizayibari tahsil | olunmuş, hem de hazineyi hüma- yunları servetlenmiş olur, mütaleai | übeydanesile o hususu tekrara icti- | sar eylemiştim. Diye Hünkürın para meselesine | ait kızgınlığını tadile ve maamafih | gerie maksadını teyit ve temine ça- İışmasından Sultan Aziz, mütehas- sis olarak Has oda dehliz nöbetçile- ri Haşim ve Rakım ağalara: — Neredesiniz? Çabuk bize iki kahve getirin! Emrini vererek paşaya mahsus stermişti. Abdülâziz ile Mitat Paşa arasın- da konuşma devam ediyor, iki ta- raf ta kurnazca lisan kullanıyorlar. dı. Her biri, kendi gayesini istihsale çalışıyordu: Padişahın o maksadı, mutlak hükümranlığını muhafaza İ ve Mitat paşanmki de meşrutiyet ık olabilmekti. emsali Padişahlar! gibi tahsili azdı. Fakat Reşit, Fuat, Mısırlı Kâmil, oKoca Ri Paşalar vesaire gibi diplomat, ze- | görgülü zatlardan çok şeyler renmiş; Avrupa, Mısır seyahat lerinde gözü ve dımağı oldukça a- çılıp aydınlanmış olduğundan ha- yır ve şerri, iyiyi kötüyü ayırt ede- biliyordu. Esasen babacan yeğit bir adamdı. Mitat paşanın — söylediği makul sözlere itiraz etmiyordu. Kahve geldi. Eski usul ve anane mucibince kahvecibaşı, yanında iki yamağı ile Has oda kapısından; “Düstur!,, Alıp girdi. İki yamağın biri tepsici, biri | sitil Al Geği ii zenmiş iki altm zarf, iki fağfuri za rif fincan vardı. Sitil de ekme ko- nan cezvelik ki, (o bildiğimiz saplı cezveler gibi (değil, çük bir çaydanlık şeklindedir tından, gümüşten mamul nevileri vardır. Tepsi som sırmalı, saçaklı, nazar rüba bir örtü tezyin olunmuş tu. Fincanın iki, kahveliğin bir ol- ması Mitat Paşanın içini ferahlan- dırdığında hiç şüphe yoktu. (Bitmedi) Yarın: Mitat Paşa ve Kızlar ağası un Mitat Paşa, neye sevinmişti? Sultan Azizin, makul sözlere aklı yatıyor! — Kızlar Ağası Behram ağanın münafıklığı Balkan haberleri M. Venizelos affediliyor Yunan Başvekili 6 mart hareketine iştirak edenlerin affına karar verdi ATİNA, 8 (Milliyet) — Siyasi befillerde temin edildiğine göre, Baş- vekil M. Çaldaris memleket menafii- 'ni fırka menfaatinden üstün tutarak, sabık Başvekil M. Venizelos ve 6 Mart ;harekütma iştirak ettikleri için zan - "nitna alman diğer bazı siyasıi zevatın “pe halefi tayin edilecektir. . Bulgar memurlarının bir protestosu SOFYA 8 (Milliyet) — Dün Ro - al si tima akdetmişler - dir. Içtimada, Polânski, Mir amanlarda bir çok memurların Tülmse tarafın dan azledilmelerini şiddetle protesto etmişelrdir. Posta ve telgraf ittihadı cemiyeti- nin gönderdiği murahhas hatipler de demiryolları nezaretindeki partizan Jığı ve bu sebepten yapılan azilleri protesto etmişlerdir. Bolşeviklik aleyhinde bir sergi ele 8 (Milliyet) — 8 tarihli va Reç gazetesinden, burada açılan sergi bir kaç gün im devam edecektir, Şim « e sergi 24,000 kişi tarafın - dan gezilmiştir. Sergide Sovyetlerin beş senelik plânı ile , ticaret, sanayi ve diğer sahalarda aldıkları Deticeia. ri mukayese eden levhalar asılmıştır. tinea ve kadar Rusyadaki bayatı gösteren birçok tablolar da 2 - sılmıştır. Sergi, o Moskova sokağının 31 No. İk eski harbiye kulübündedir. “ Bulgar kitabı ,, günü SOFYA, 8 (Milliyet) — Her sene Iduğu gibi bu sene de (Bulgar kita- sünü edilecektir. Merasim Bulgar mill; kütüphane binada ya in açıp ! MİLLİYET Yer JEEMBE 2 TEŞRİNİSANI 1953 “M. Litvinof Amerikaya vardı Hariciye nazırları arasın- da müzakere bâşladı VAŞINGTON, 8 (A.A.) — M. Lit- yinet Vaşingican gelmiş ve isteiien - da Hariciye nazırı M. Hull ile yük - sek memurlar tarafından selâmlanmış tır. 100 kadar polis inzibatı temin et- miştir. . Yangın davası BERLİN, 8 (A.A.) — Rayiştağ kundakçıları daavsında ( Bulgarların müdafan vekili avukat taciheri, Van der Luhbenin lokantada bulunduğu - na dair şahit Helmer tarafından ya - pılan şahadetin tamamile hilâf oldu - ğunu söylemitsir. Avukat, bu şehadet ve ifadatn tahkikatı Alman rvlletii- çin meş'um bir yola sevketm. ..ma - sına teessüf etmiştir. Müddekuz-mi şu suretle cevap vermiştir: Adaleti (o tevzi oetmemiz tarzmdan her hangi bir ecnebinin memnun ol - maması Alrçanya için hiç bir veçhile meşum olamaz. Van der Lubbe ile mü- vaceher edilen şahit Helmer, lokanta- sına devam eden şahsın muhakkak su rette Van der Lubbe olduğu kat'i ka- naatini izhar etmiştir. Popoff Rus şa- hitlerinin vermiş oldukları ifadelerin Helmerin kendisini söylenilen zaman- lard Van der Lubbe ile görmüş olma- #1 imkânının mevcut olmadığımı gös - termekte bulunduğunu söylemiştir. Önümüzdeki celse bugün akdedile- cektir. Propağanda nazırı M. Gosb - aabh şahit sıfatile dinleni - İtalyada ziraat tahsil eden Macarlar BUDAPEŞTE, 8 (A.A.) — Bun - dan altı ay evvel 50 genç Macar çil çisi tahsillerini yükseltmek için İtal - yaya gitmişlerdi. İtalyan ziraat ne - zareti ile Macar çiftçileri federi hu arasında yapılan anlaşma Fi bu gençler İtalyadaki muhtelif ziraat müesseselerine kabul edilmişlerdi. Bun ar yakında Macaristana döneçekler - dir, Gelecek sene İtalyan ziraatçil, den 30 genç Macaristana gelecekler ve bu miktar genç Macar ziraatçisi de İtalyaya gideceklerdir. maa pılacaktır. Programa nazaran, mera senden sonra Bulgar güzel kitaba mükâfat verilecektir. Yuyoslavya kralı Koskoyaya gidecek mi? Zora gazetesinin verdiği Gk İl göre Yugoslavya kralının Moskovaya gitmesi ihtimali de vardır, Liyapçefin cesedi SOFYA, 8. A, A. — Bulgar Ajnnsı bil- diriyor : Bütün gazeteler, sabık başvekil Liapteheffin hatırasını tebeil için kendi- sinin meziyetleri hakkında urun makale- ler yazmaktadırlar. Hükümet mütevef- faya milli cenaze merasimi yapmaya ka- rar vermişir. Bu merasim yarın saat on- müteveflanın bir çok dostları ile takdir- kârlar vve rermi zevat ve bu meyanda bü tün sefirler naşin önünden eğilerek geç- mişlerdir. Kral Boris, o düm müteveffa- nın evine giderek (o tabutu önünde eğil. miş ve bir müddet sükün ve huzur vak- fesi geçirmiştir. Belgratta casusluk davası BELGRAT, 8 (Mi m casuslukla ittiham olunanlar hakkı rarını vermiştir. Mah - m eğilen © kişi olup sabık Avustur- ya - Macaristan ordum zabitlerinden- dir. Yüksek zabitandan Niçiş, idama, Avusturya tebaasından Fridrih Çer - verka'da müebbet hapse mahküm e - dilmişlerdir. Atinaya bir Bulgar höyeti gidiyor t) — Bulgsrlar la Yunanlıların arasındaki | ihtilâfların in bugünerde Atinaya 'bir Bul et) — Divanı rasında bir ticari muahedenin a! de müzakerelere girişilecektir. Yunan hamillerile yapılan mukavala ATİNA, 8 (Milliyet) — Londra se firi, İngiliz ve diğer ecnebi ler le Yunanistanm e borçlar meselesinin halli için yapılan mukavele postaya verdiğini teleğrafla miştir, Bu sureti Başveki! ile Harici » . ye ve Maliye nazırları tetkik ettikten sonra imzalayacaklar ve cumartes'ne kadar Londraya gönderecekler. Harpcu bir metropolit ATİNA, 8 (Milliyet) — Bir vakit İstanbulda Bulgar Eksarhı vekili, şim di Sofya metropoliti bulunan ve Bul - garistanm bir köyünde doğmuş oldu- ğu balde kendisini Trakyalı addeden “tefanos Efendi âtideki beyanatta bu- .ndu: rakya , Bulgaristanm bütün dün. y aile temasta bulunması için kapısı - dır Harbi umumiden evvel bizim mwül- xümüz olan bu a: izi İngiltere ve Silâhlı dünya Sir John Simon vaziyetin vehametini saklamıyor LONDRA,B. A, A. — Hariciye mazı- rı Sir John Simon silâhları azaltımı bak- kında Avam kamarasında yapılması ka- rarlaşan müzakereyi açarak demiştir ki: “ Silâhları azaltıra meselesi ehemmi- yetli vahametli bir vaziyette bulunu- yor. Bununla beraber bu hususta şimdi- ye kadar yapılan bazı beyanat teessüfle karşılanmağa değer derecede mübalağa hıdır, » Sir John Simon silâhları azaltma dı- şöyle devam etmiştir : “ Silâhları azaltma konferanaz bürosu nun takip ettiği usulde Almanyanın son hareketini haklı gösterceck hiçbir şey görülmemiştir. Diğer mil aramız. da yapılan danışmalar bu devletler ara- sında, başkalarına zorar vermek maksa dile girişilmiş tertibat mahiyetini haiz olmamıştır. Bu danışmalar ve konuşma lar konferansın isteği üzerine yapılmış- tar,” Sir John Simon İngilterenin sulh ve Almanya lehinde yaztığı şeyleri birer bi ver hatırlattıktan sonra şu sözleri ilâve et miştir x “ Almanyada bu yakınlarda yapılan bazı beyanat bütün milletlerin silâh kuv- de güçleştirmiştir. Bundan şüphe e- dilemez. Ayni zamanda Avrupada itimat duygusunun eski haline gelmesi için ya- pılması mümkün en maddi hi ğu noktası da şüphe götürmez kattır. Bu sözlerden 8 Sir John Simon son günlerdeki bazı vak'alara da temas &- derek demiştir ki » İtalya ile Fransa arasında bir yaklaş» ma ve anlaşma husule geldiğinin görül mekte olması herkesi sevin dörmeli fir. Bi- zim başhea düşüncemiz Almanyanın son hareketile çok fena bir surette bozulan silâhları azaltma işini takip etmektir. Bu bahiste en mühim si yanın hukuk berake: sanın emniyet ve selâme etmenin yolunu bilmektedi. bir meseledir. Bir teraften ları ve bunlarla bir'ikte vücut bulan zil. Tet ve infial duyguları. Bu duygulardan herhan»i birinin tabü olmadığını ve aynı şerait içinde bulunmuş olsaydık biz İngilizlerin de bu duygular- la mütehassis olmayacağımızı iddiaya im kân var mı? Ben kendi nefsime, böyle biz iddiada bulunamam. Sir John Simon beyanatı şu sözlerle bitirmiştir » * Ben o fikirdeyim ki Lokarro'nun te LONDRA, 8. A A. — Sir John Simon Avam i beyanatına devam- Ta demiştir ki : 4 “ İngiltere herangi bir memlekete yahut berhangi bir memleket aleyhinde hususi veya gizli bie ittifak akdetmiş de-! Gildir. İngiltere yalnız sulh için, bütün milletler arasında dostluğun devamı için çalışmaktadır. ” Sir John Simon, Lokarno mushedesi hakkında da şunları söylemiş'ir “ Lokarno misakı İngiltere ile Frarsa arasında Almanya aleyhine yapılmış bir ittifak mahiyetinde ildir. Bu misak serf teda'üli hir muahededir ve Milletler Cemiyeti misakını tamamla. mak için akdedilmişt'r . “ Lokarno maahedesi Avrupadaki kuv. vetleri müstakir bir halde bulundurma- Za hizmet etmektedir, bana kalırsa bu misak bu yoldaki kuvvet ve mufuzunu he- nüz tüketmemiştir.” Sir John Simon Almanyanm milletler esmiyetinden çekilmesi bahsine yeniden dönerek şu sözleri söylemiştir : “ Almanya bu karsrını ipisl ed bilir. Hadiselerin Almaneryi bu suretle hare. kete serkedeceğini umumiyetle ümit et- mek lâzun gelir, Kapıyı Almanyaya kar- ş: kapanmış ve kilenmiş sayamayız. Lo karno misakma imzalarmı koymuş olan diğer devletlerle olduğu gibi Almanya i- le de temasta bulunmak için her fırsat tan istifade etmeliyiz. ” Sir Austen Chamberla'n George da birer nutuk Pamira Tayfun 130 kişiyi öldürdü HANOY, 8 (A.A.) — Annam sa - hillerinde geçenlerde şiddetle hüküm. süren tayfun esnasında yüz otuz kişi ölmüş, pek çok maddi zarar olmuş - tur. Fransız milli piyangosu çekildi PARIS, B(A.A.) — Havas Ajan- sı bildiriyor: Milli piyangonan ilk kısmının ke- şidesi dün akşam Trocaders saraymda 6000 kişi hazır olduğu halde yapıl - mıştır. H serisinden 18,414 numaraya beş milyon frank isabet etmiştir. Bu numaralı biletin sahibi Tarascan şeh- inde fakir bir berberdir. Diğar on beş sahıs ta müyoner olmuşlardır. Diğer İceşi sabırsızlıkla inüzar edil - mektedir. er Lindberg Cenevrede AMSTERDAM, 8 (A.A.) — Mira- lay Lindberg ile karısr Cenevreye git mek üzere dün saat 11.32 de hava - ler, | HARICI HABERLER ANKARA, 8. A, köyü muhtarlığına Dahiliye Vekili IZMIR, 8 (A.A.) — Gazi Hz.ne ANKARA, 8 (A. | feransı Yunan milli grupu P, dupulos'dan re gelen tebrik nin verdikleri yemi lar aşağıdadır: Reisicümhar Gazi M. Kemal Hz. ne Türkiye cümhuriyetinin onuncu yıl- dönümü münasebetile zatidev! den şahsi saadetinizle Türk nin refahı hakkındaki samimi temen- nilerimi kabul etmenizi rica ederim. Finlandiya Reisicümhura SVİNHUFVUND Helsinki Reisicümhura M. Svinhuf- vund Hazretlerine, Türkiye cümhuriyetinin onuncu yıldönümü münasebetile vaki tebri kâlınızdan dolayı zatıderletlerine te - şekkür ve Finlandiya milletinin saa - det ve refahı hakkındaki samimi temennilerimi kabul etmenizi rica ey- lerim, Gazi M. KEMAL Reisicümhur Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine, Cümhuriyetin onuncu yıldönümü mü münasebetile burada dün akşam yemeğinde 400 Türk dostu toplandı. Sai tebriklerimizi o arzediyoruz. Radyo ile söylenen nutku devletlerini bir milyon hali/ dinlemiştir. Amiral Bristol Türk Dostları cemiyeti reisi Amiral Bristol Hazretlerine, Dostane tebrik telgrafınızdan do - layı zatı devletlerine hararetle te - şekkür ederim. Türk dostları ile on- ların namdar reisi bize hissiyatlarının yeni bir delilini daha ibraz ettiler. Kendilerine minnettarlığımı ve sami - mi dostluğumu arzetmek isterim. Gazi M. KEMAL Reisicümhur Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine, ki Bugün milletinizin tesit etmekte oldu- ğu büyük yıldönümü münasebetle sa- mimi tebriklerimi kabul O etmenizi zati devletlerinden rica ederim. Orduları bir çok harp meydanlarında zaferlere kavuş- turmuş bir başkumandan olan zatidevlet leri, bir in yeniden hayat kazanma» sının ancak bir nizam, inzibat ve şeline Goering döndü M. Mussoliniye Hitlerin bir mektubunu verdi ROMA, 8 (A.A.) — Mu Mussolini ile M, Goering arasındaki dün akşam yapılan konuşmalardan sonra çu teb - Jiğ çıkarılmıştır: 'M. Mussolini bugün Venedik sa- rayında M. Gocring'i kabul etmiştir. M, Goerinğ, Alman Başvekili M. Hitler'in bir mektubunu Başvekile vermiştir. M, Hitler bu mektubunda beynelmilel münasebetlerin hakka ve adalete uygun surette halli için sar fettiği gayretlerdn dolayı M. Mussoli- | niye teşekkür etmiş, silâhları azaltma meselesinde Alman hükümetinin aldı- ğı vaziyeti anlatmıştır. M. Goering, M. Mussolini ile yap tığı uzun ve samimi konuşmada bu va ziyet hakkında etrafi: ve bol izahat vermiştir. Romada Finlandiye askeri heyeti ROMA, 8 (A.A.) — M. Mussolini Romaya gelen Finlandiya askeri he- yetinin reisi. Ceneral Öesterman'ı ka. bul etmiştir. Heyet istihkâm ve tank alaylarının kışlalarmı, hava işleri nezaretini zi - yaret etmiş, daha sonra Ciampino'da Yapılan askeri talimleri seyir eylemiş tir, Harbiye müsteşarı M. Baistroehhi heyet şerefine bir ziyafet vermiştir. İlk kadın muhtar Gül Hanımın Dahiliye Vekiline telgrafı . — Çine kazası Karpuzlu — nahiyesi Demirdere tihap edilen Gül hanım ükrü Kaya Beye aşağıdaki tolgrafı göndermiştir : Çok derin saygı ve sonsuz bağlılıklarımla Karpuzlu nahiyesi kadın lığının şükran ve tazim hislerini arzetmekle bahtiyarım. Şükrü Kaya Beyin bu tel yazısına verdiği cevap şudar : Türkiyede ilk kadın muhtarı olarak seçilmenizden dolayı sizi teb- rik eder ve muvaffakiyetler dilerim. sana, Dahiliye Vekili: SUKRU KAYA Fener - İzmir Spor maçı yarın Türkiye futbol birinciliklerinin nihai müsa « bakası İstanbul şampiyonu Fenerbahçe ve İzmir şampiyonu İzmirspor takımları arasında bu cuma Alsancak O stadyomunda oynanacaktır. İstanbulda bir iki ekzersiz maçı yapan Fenerbahçe bugün saat 3,30 da şehrimize gelmiştir. Fenerliler şehrimiz sporcuları tarafından karşıla. narak kendilerine bir buket verilmiştir. intihabı o münasebetile ai gönderilen tebrik telgrafları Von Papen diyor ki: “Sizin muvaffakı- yetiniz diğer milletler için misaldir,, mutlak surette itaat sayes'nde mümkün olacağımı iddia ve isbat eden ilk devlte a- dabı oldunuz. Zatideyletlerinin idaresi altında Türk hatırlamı, götüre, vetli azmi, harikulâde ve mucizevi kuv- vetleri bulmuştur, Siz'n icraat ve pi faliyetiniz diğer bir çok milletle misaldir, Benln gibi satidevletlerinin ie: mandası altında harp etmiş olun bir çok Almanlar, buzün son derecede mülte- hirdirler. Ve bu unutulmaz silâh arka- daşlığını anmaktadırlar. Bilhassa zatidevletlerinim muazzam e- serlerinin Türk milletini hayir ve menfaa- ti namına şeref yolunda dev: etmesi temennilerini arzetmek suretile milleti- nizin yıldönümü şenliklerine iştirak ede- riz, Başvekil muavini Von Papen Başvekil muavini M. Von Papen Hazretlerine Beni fevkalâde mütehassis eden teb. rik telgrafnamelerinden dolayı samimi surette teşekkür ederim. tırayi bu münasebetle tecdit etmek is- terim, Gazi M. KEMAL Reisicümhur Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine Dost Cümhuriyetin | ilânının onuncu yıldönümü münasebetile gerek Balkan namına vi gerek kendi nam- deş Türk riletinie sandei hakkındaki dostane temennilerimizi arzetmekle hah tiyarız. Bu mes'ut hatırayı tebcil mak- sadile Elen grupu Selânikte zatı dev- doğmuş oldukları eve bir ha- tra plikı koyacaktır, Papanastasyu, Papadopalos M. Papanastasyo ve M. Fapadazolus Balkan konferansı Bana göndermek lütfunda b bulun- muş olduğunuz dostane telgrafname- den pek ziyade mütehassis oduğum het de şahsen sizlere ve bu nazikâne dik- katten ve bana haber vermek lütfunda bulunmuş olduğunuz ve sağlam ve gü- zel Türk — Yunan dostluğunun yeni bir delilini teşkil eden asilânc harcket- ten dolayı Elen heyetine teşekkür © derim. Gazi M. KEMAL Malta hâdisesi Bir İtalyan Üniversitesinde heyecanlı merasim BOLONYA, 8 (A-A.) — Bolonya Üniverstiesinin kuruluş tarihinden be ri 846 ımcı ders senesinin başlaması münasebetile yapılan merasimde pro - fesörlerle talebe siyah gömlek giymiş olan Üniversite rektörü maltadı lup biten işlerin İtalyada w; “Dünyada ilk defa olarak hukuku umumiye pere olan bu Üniver - sitede bugün yapılan merasim müna- sebetile zihinlerimiz İtalyan dininin Ki ko nuşulup ya; ğ iman sahibi in Rapha- el'in, Colamb'un ve Marconi'nin dili o lan italyancanın müdafaası hareketi- nin Akdeniz ve Avrupa hars ve mede vi korunması demek olduğunu Nev Şor belediye reisi NEVYORX, 8 (ALA. ) — Binbaşı Laguardia, takriben 200 bin rey ile rakipleri Mekke ve Obrein'e galebe çalarak Nevyork belediye reisi intihap edilmiştir. Lagunrdia, cümhuriyetçiler ic bazı demokratlardan mürekkep ye» ni frkanın namzedidir.