9 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

9 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Vezneciler caddesindeki nazarlık Dün önünden geçerken gözüme Sarptı, Mübarek göze çarpmıyacak gibi değil ki... O Deve hürgücünü bin misli, yüz bin o misli büyütün, “onra bu u'cubeyi alarak Vezneciler Üniversite arasına koyun. İşte © kudubet çıkıntı gözünüzün önüne gelir. Oldu idi, oluyordu, olacaktı der- , ne ise Zeynep Hanım konağı- nin önündeki kanlı katil kavis niha- Yet kaldırıldı. Cadde genişletildi erah güzel bir cadde oldu. Bütün »kâlât.. Yalnız aklı rabe çıkımtısının niçin illnime: dığıdır, Tarihi binalar değil ki mu- afazasında bir zarurete istinat edil di, yahut mimari bir âbide değil ki | Diktırilmasıba el varmadı diyelim. Adile, şanile, şeklile, vaziyetile 3-5 köhne, harap dükkân çıkıntısı, ev zuntusu, Bir çıkıntı ki, istimlâki de belediyeye öyle büyük mali bir ülfet tahmil edecek değildi. Neye ipka edildi anlayamadık. Bu, adeta denizden geçip derede boğulmak kabilinden bir şey olmuştur. Cad- i düzelt, tanzim et, güzel bir şeh yap, sonra git teo şehrahın kenarında uyuz kediler gibi çomel- miş olan bu dükkân ve ev bozuntur' rını orada ipka et.. Anlamıyoruz; bizim gözlerimiz Mi fena görüyor, yoksa onların göz- leri mi iyi görmiyor. Bu kadar kü- Sük, basit bir nokta, nasıl düşünü- emiyor? Niçin daima daha iyiye,da güzele gidilirken bazan böyle Yamıpırı yürülüyor. , Vaziyet şudur: Güzel, modern bina yapıyoruz. methali somaki Mmermerlerle süslü, odalar ferah ve aydınlık, her türlü konforu haiz; bu binaya güzelliğile mütenasip bir Satı yapmak icap ederken kalkıyo- Tuz teneke veya oluklu saç örtüyo- Tuz, Bu işte vaziyet, aşağı yukarı unun aynidir. Eğer, bu 4 - 5 küçük dükkân çı- kıntısı, bir iki ev bozuntusu, bu yo- İa bir nazarlık olsun diye bırakıldi- 8€ ona bizim için de kırk bir buçuk maşallah demekten başka bir şey Z, Salâhaddin ENİS Poliste — Tramvaydan hastaneye Mehmet Emin Efendi isminde ib- Vüyar bir zat dün Eminönünden ge - mem 52 eyi tramvayın sade » sine maruz kalmış, düşmüş, yaralı Mış, hastahaneye kaldırılmıştır. 3g Yankesici Cemil isminde bir sabıkalıdün Beyoğiumde Barın beki Bey ismin. de bir zatın altın saat ve kordonunu Salerken yakalanmış Ev soyarken yakalandı Sabıkalı İranlı Gani Gümü; Omurca f. fabrikası il Fındıklıda yangın Fındıklıda o bekçi Halilin evinde Yangın, çıkmış, fakat tevessüüne mey dan verilmeden söndürülmüştür. BORSA (İş Bankasmdan alınan cetveldir) 8 Teşrinisani 1933 Akşam Fliatları WE Tatikrazlar 'ahvilât rn ab e peker — ğe D. yolları 208 $ Tünel —— nayi Rahtum 17,75 Şinik e İÜRR Anadol 4469 Bağdat 025 Mv Ş » Sakeriye 850 İ» Mümessil 51,5 ESHAM ji Bankası Nar Telefon TER 38 Bomonti 9 7» Hamiline OS Terken 75 Fn Müsmia 102 imente “” 1180 ypndela plase 2070 $ Şer Gediği e2 Meg em yy ÇEK FİATLARI P, ari 12064 Pe Yünden 0073 $ Viima © a2 Nüyork 14750 ş Madrit oç 583 ya 3AA50 $ Berlin: 198 i.e ASTAZİ Belgrat 340 Atina saa İ Zet azı a, re Peşta 381 matardam İZİ Bükreş © 0081 ya 6891 $ Moskova 1083.23 NUKUT (Satış) Kuray Kuruş İN fa Franz ETİ iin Ar zğa 1 İötertin 067 $ 1 Pozete ri 2) Dolar 135 $ 1 Mark * Kline Bağ izli o m 2 £ Belçika HİZİ 20 key o. m Prahmi 24 $ 25 Disar 46.— 2) | İsviere | BİS Ş 1 Çernoviş —— Reva 1 Alim vaz 1) Ker. Cek OHRİ 1 Mecidiye 034 Bankasi o ZE Ege mahsulleri Bir elden satış şayiası doğru değil İncir ve üzümün bir elden satıla- cağına dair çıkan şayinlar piyasada fena tesir yapmıştır. Alâkadar makam lara gelen malümata göre üzüm piyasa len tenezzül husule gel- ir ve tütünün bir elden satılması gibi bir teşekkül vücude ge- ürilmesi mevzuu bahs değildir. İhraç edilen ma'ların bedelleri Tacirlerimiz tarafından ihraç edi - len mallarm bedelleri, gümrüklerden ihraç edildiğine dair ticaret odasına va ki olan işara ve buna müsteniden ve- rilen tasdiknameler (o üzerine devlet bankasınca tediye ediliyordu. Badema tüccar tarafından ihraç olunan mal - ların tahmil konişmentolar ibrazında tediyesi kararlaştırılmıştır. Muhasipler toplanamadı Yeminli muhasip eksperler bin yapmağa karar veren muhasipler, dü akşam ticaret odası salonunda ikinci toplantılarını yaparak idare heyetlerini seçeceklerdi, oda salonu meşgul ol- duğundan bu içtima gayri muayyen bir güne bırakılmıştır. Devlet Bankasının İstanbul şubesi İnhisarlar umum müdürlüğü bina- sının atl kısmı cumartesi günü tabli. ye edilecektir. Devlet bankasmın 1s- tanbul şubesi, bu kata yerleşecektir. Banka, satın alındığı bu binada bazı tadilât ve tamirat ta yaptıracaktır. Haftalık rapor Son hafta zarfinda mıntakamızın iktısadi ve ticari hareketlerini göste - ren haftalık rapor, dün akşam mın - Kulliyetli buğday geliyor Her gün Anadolu ve Trakyadan şehrimiz ekülliyetli mikdarda şeker ge mektedir. Müvaredatın çokluğu, fi - yatların tereffüüne mâni olmakta,buğ day 3,5 - 4 kuruş arasında muamele görmektedir. Ecnebi şekerler Son hafta zarfında piyasada ecne bi malı şekerler üzerine hemen hiç muamele olmamıştır. Yumurta yükseliyor Yumurta fiyatları yükselmektedir. İri boy yumurtaların sandığı 30 liraya çıkmıştır. Peşte sergisi , Mayısta Peştede açılacak beynel- iştirake davet edildiği - mize kolaylık temini için bir komis - yon faaliyete geçecektir. Gemlik zeytinleri GEMLİK, (Milliyet) — Gemlik mıntakamızda zeytin güvesi ve zey » tin sineği hâlâ mahsullere zarar ver - mektedir. Bu sene ziraat memurluğu- Bun müracaatı üzerine haşare müca - delesinin daha şümullü olacağı tah - min edilmektedir. Bayramdan sonra başlıyan hafif yağmurlar Gemlik hal. kını pek sevindirmiştir. Bu yağmur - ların zeytin tanelerini irileştirmek hu- susunda büyük faydası olacağı söyle- niyor. İtalyaya buğday ithalâtı ROMA, 8 (A.A.) — Stefani Ajan - sından: 1933 yılın bir haziranından birin ci teşrinin son gününe kadar geçen müddet içinde İtalyaya 179,805 ken - 1932 senesinin ayni de buğday ithalâtı bri milyon kentali bulmuştu. İngiltereye salılan buğdaylar HN * AA, — Zirai kredi bürosu, zahireciler cemiyetine dahil Türe tarafından İngiltereye 25,000 bin 866 geldiği zannolun- maktadır. iliği Gayrimübadil heyeti bu akşam gidiyor Gayrimübadiller namına Ankara - ya gidecek heyet bu akşam hareket edecektir. . Heyet, Arkarada Gayrimübadille rin başlıca şu üç dileklerini takip ve intaça çalışacaktır; 1 — İkinci tertip bono tevziatının bir an evvel yapılması, ocağın mütcrakim huhtelit mübadele komisyo- nu emrindeki 62,500 isterlin lirasının. bir an evvel gayrimübadillere temin ve tevzii, Vilâyette Aylıkların Birleştirilmesi Yedinci maddenin tefsiri vilâyete bildirildi Fevkalâde mahiyette siyasi sebep- lere veya idari zarüretlere veyahut mesleki ihtisaslara mebni B ve C se - rilerindeki her dereceye de İcra Ve » killeri Heyeti kararile bidayeten alın- imiş olan memurların dereceler arasın- da geçmesi meşrut olan muayyen müddetleri beklemeksizin ve fakat bi tayin olunduğu memuriyete fi müddetini doldurmuş olmak şartile yukarı dereceye terfi ettirile - bilmesi, ancak terfi ettirilecek memu- run yeni vazifesinde de, yazılı şartla- rın tahakkuku ile ve yine İcra Ve - killeri Heyeti kararile olabilir. Gizli tutulan çocuklar Nikâhsız çiftlerden doğan ço - cuklarla mektum tutulan nüfusun ce - zasız suretle tescilleri için müracaat - lar çoğalmıştır. Bu suretle şimdiye ka dar bir çok gizli nüfus olduğu anla - şılmaktadır, Mektum nüfusun kaydı ve meydana çıkması umumi nüfusu - muzun kayıtlardan çok fazla olduğu- nu meydana çıkaracaktır. Balıkpazarındaki metruk dükkânlar Balıkpazarmdaki bazı metruk ma ğaza ve dükkânların başkaları namı- na tapulara raptedildiğini ve elden ele geçtiğini, bu hususta tahkikat ya- pıldığını yazmıştık. Meseleyi kadastro mahkemesinde hazine nama hazine avukatlarından Asım Bey takip et - mektedir. Asım Bey dün kadastro mahkemesinde tetkikatla meşgul ol - muştur. İdare heyetindeki işler Vilâyet idare heyeti her gün top - lanmaktadır. Elinde mevcut işler me- yanmda Galatasaraya ait cvrak ta vardır. Maarifte Üniversite Kadrosu geliyor Bazı kürsüler vekâletle idare edilecek Üniversite Emini dektor Neşet Ö- mer ve Maarif vekâleti müşaviri pro- fesör Mösyö Malş yarın Ankaradan şeh- rimize gelmesi beklenmektedir. Üniversite, emini beraberinde Üni- versite kadrosunu da getirecektir. Ye- ni kadro ikmal edilmekle beraber bazı kürsülerin bu sene için vekâletle idare olunacağı söylenmektedir.” Şürayı Devlete müracaat Bu sene orta tedrisat kadrosu yapı” lrken ise müdürlükleri arasında da bazı değişiklikler olmuştu. Haber aldı- ğumıza göre, lise müdürlüğünü kay- beden bir zat Şürayı Devlete müracaat ederek haksız muameleye maruz kaldı- ğını iddin etmiştir . Hukukta dönenler Hukuk fakültesi talebe cemiyeti dün akşam saat 16,30 da Halkevinde bir toplantı yapmıştır. Toplantıda, bu sene sınıfta dönen talebe hakkında temaslar yapmak üze- re Ankaraya giden heyetin verdiği i- zahat dinlenmiştir. Talebenin tekrar milan görmnci iel di sarahati Karşısında hasıl olamadığı anla- şılmaştır.. Hukuk talebesini davet Istanbul üniversitesi Hukuk talebe. si cemiyetinden: 10 - 11 « 933 cuma günü öğleden sonra saat 14 te bütün Hukuk talebe- sinin Halkevi konferans salonunda be- bemehal hazır bulunmaları rica olunur. Dün de sis vardı Dün sabah limanda oldukça ke - sis büküm sürmüş, saat yedi bu şuğa kadar vapur seferleri az çok in- tizammı ka; ir. Mahkemelerde öd 09 Florya plâjının tasarrufu davaları çoğalıyor Florya plâjmın tasarrufu mesele - si etrafında tahaddüs eden davalar çoğalmaktadır. e Bu davalardan birisi de hazine ile plâjm bir kısmına ta - sarruf eden eşhas arasında tahaddüs etmiş bulunmaktadır. Hazineye sit vilâyeet idare heyeti tarafından lü- zumu muhakeme kararı verilmiştir. Mendil yüzünden adam öldüren katil Evvelce Yenişehirde bir mendil yü zünden Saim isminde birisini öldür - mekten suçlu Süleyman bin Hasanın muhakemesi dün yapılmış ve karar verilmiştir. Süleyman 15 sene ağır hapse, bin tazminata mahküm ol muştur, Fakat af kanunu tenzilâb, ya şının küçük olmasından dolayı yapı - lan tenzilât ile cezası on beş seneden 7,5 seneye indirilmiştir. Pios'un açlığı hakaret davası Ünyon sigorta kumpanyası müdü- rü M. Piyosun Ticaret gazetesi sahip ve neşriyat müdürü İrfan Bey aley - hine açtığı hakaret davalarının rüye- tine dün başlanacaktı, Fakat Ticaret gazetesi sahibi İrfan Beye tebligat ya pılamadığı, kesilen ihzar müzekkere- mış ve ihzar müzekkeresinin tekidi i- çin muhakeme ayın on üçüne ve saat da bulunduğu için mahkemeye gelme hazır bulunmuştur. Altan istifade Gebze civarında bir gece divar de- lerek soygun yapmaktan suçlu Rasim, Hakkı, Halil, Recep, Aptullah ve Ib - rahimin muhakemelerine dün ağır ce- za mahkemesinde devam edilmiştir. Bunlardan Rasimden başkası af kanu nundan istifade ettikleri için serbest bırakılarak mahkeme salonundan çi- karılmışlar, Rasim sabıkalı olduğu için hakkındaki davanın devamına ka rar verilmiştir. Davanın rüyetine de - vam edilmiş, Rasim İsnat olunan fili inkâr etmiş, aksini isbat eder delâil Rae emiri kizinci ihtisas mahkemesince tahli - Bir kaç memur da muhakame edilecek miş, o da serbest bırakılmıştır. Aparlman kimin? Dünya güzeli Keriman Halis Ha - mımın oturduğu Fındıklı apartımanı- na tasarruf etmekte olan Madam Ser hler Madam Serpuhi değil, emlâ ki metruke müdür vekili İsmail Hakkı Beyle metruke masası kâtibi İhsan Ef. dir. Dava mevzuu şudur: Apartıman Takfor Takforyan Ef. isminde bir adama aittir, Bu adam firar etmiş, apartımanda emvali met- rukeye intikal etmiştir. Fakat Takfor Takforyanm İstanbuldaki vekili mü - vekkilinin firari olmadığını iddia e derek apartımanın kendilerine iade - sini istemiştir. ve muamelenin icrası- na da başlanı'mıştır. Bu muamele ©s- nasındâ Takforun firar edip etmedi - aşlırılırken Takfor Varonkyan isminde muntazam pasaportla gitmiş bir ermeni ismine tesadüf edilmiştir. Derhal bu isimden istifade edilmiş ve 'Takfor Takforyan Efendinin kararı olmadığına dair evrak tanzim edile - rek apartıman Takfor Takforyan na- mına iade edilmiştir. Aradan birkaç zaman sonra Hayik Miketyan Efendi isminde bir zat Pariste Tak?ır Tak - foryan Efendiden bir vekâlet almış ve bu vekâlete istinaden apartımanı ken di zevcesi Madam Serpuhiye satmış - tır. Takfor Varonkyan Efendi ismin- den istifade ederek Takfor Takfor - yan Efendinin firari olmadığına dair evrak tanziminden dolayı eski emva- Wi metruke müdür vekili İsmail Hakkı Beyle metruke masası kâtibi İhsan B. mesul addedilmişler ve haklarında vi- lâyet idare heyeti tarafından lüzumu muhakeme kararı verilmiştir. Dün bu davaya ikinci ceza mahkemesinde başlanılmış, suçlular memur oldukları ,dolayısile her iki memur kendilerine “isnat olunan suçu reddetmektedirler. Muhakeme emvali metruk. resin- deki dosyanın celp ve tetkiki için — ka güne bırakılmıştır. > İhtisas mahkemesinde tahliye edilenler Af kanunundan istifade eden maz nun ve mahkümların se - Baladiyede Vakit küresi Nihayet dünden itibaren işlemeğe başladı Galata kulesine konan vekit küre si ilemeğe başlamıştır. Oöleyin şant 12 de düdük çalmakta ve dire- kin acundan aşağıya lemektesir saatini bu küreye bakarak ayar e Elektrik ücretleri Elektrik şirketi tarife komisyonu içti ma ederek yeni elektrik tarifesini tes bit için tetkikat yapmış! elektrik şirketi müdür miseri Arif Boy ve beledi leri müdürü Asım Bey iştirak tir. etmiş- Ücretlerin on para tenezzül ede- ceği ümit olunmaktadır . Beyoğlu kanalizasyonu Beyoğlu cihetinin kanalizasyon $6- bekesi projesi tamamen ikmal edilmiş- tir. Sene başından itibaren inşaata baş- lanacaktır, Hasekide tamirat Haseki hastanesinde $ pavyonun dahili tamiratı ikmal edilmiştir. Hastanenin harici kısmının tamiratı- na da başlanmıştır. Hastane bahçesin. deki yollar asfalt olarak inşa edilecek- tir. Umumi meclis bugün toplanıyor Istanbul umumi meclisi bugün top- lanacaktır. Meclisin bu devresinde mü- zakere edilecek mühim meseleler olma- dığı için devre on beş gün devam ede- cektir. Teşrinisaninin on beşinde tatil olacaktır. Ekmeklere etiket Son zamanlarda hileli ve talimatname- ye muvafık ekmek yapmıyan fırınların etiket yapıştırmadıkları görülmektedir. Bu hal, belediyenin m dikkatini celbetmiştir. Ekmeklere etiket yapıştır- mıyan fırıncılar takip edilerek şiddetle cezalandırılacaklardır. — Tahliye edilenler 198 i buldu Glam Bir sene içinde de 280 kişi cezasım bitirecek 2330 numaralı kanunun tatbikatı ile meşgul olan ve müddeiumumiler - den müteşekkil bulunan beşer kişilik heyetlerden terkifhanede meşgul o - lan heyet dün de tetkikatma devam etmiştir, « İlâmat dairesi şefi İsmail Hakkı Be yin riyasetinde bulunan ve hapishane de çalışan heyetin mesaisini bitirdğini yazmıştık. Bu heyet 680 küsur dosya üzerinde tetkikatta bulunmuş ve dos- yalarını tetkik ettiği mahkümlardan 198 kişinin tahliyesini icra etmiştir. Geri kalan ve elyevm hapishanede bu lunan dört yüz küsur mahkümdan üç yüzden fazlası af kanunundan cezala rı tenzil edilmek suretile istifade et - mişlerdir. Bu suretle istifade edenler den ikiyüz seksen küsuru bu bir sene zarfında ikmali müddet ederek hapis haneden çıkacaklardır. Hapishanede- ki heyet dün de hapishaneye gitmiş, tetkik ve muamelelerini ikmal ettiği dosyaları yeni baştan bir kere daha gözden geçirmiştir. Bunun sebebi 60 kadar mahkâmun istida ile müracaat ederek af kanunundan istifade etme- leri icap ederken istifade ettirilmedik lerini iddin etmiş bulunmalarıdır. Ya pılan ikinci tetkikatta da bu altmış kişinin kanunu yanlış tefsir ederek mü racaat ettikleri anlaşılmış ve kendile- rine af kanunundan cezaları tenzil €- dilmek suretile istifade ettikleri anla- tımıştır. Tarikati salâhiyeciler hak - kımda Ankaradan henüz bir cevap gel memiştir. Dün de Adliye vekâletine ye ni bir telgrak çekilerek keyfiyet yeni- den sorulmuştur. Tevkifhanede çalı- mi heyet te mesaisini bugün bitirecek Sami sefiri Pârise gitti Fransız sefiri Kammerer dün me - zunen Parise gitmiştir. M. Kamme - rer dün Tokatliyan otelinde Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beyi ziyaret ede rek veda etmiştir. yelerine dün de devam edilmiştir. Es- rar içirtmek ve ayrıca memurlara rüş vet teklif etmekten mazmunen cere - yan eden muhakemesi neticesinde bir buçuk sene hapse mahküm dilmiş e - Jan Miço ile'diğer altı maznün ve ka şakçılık mahkümu, Temyiz mahkeme arile dün tahliye edilmişlerdir. Hikmet B. - Kadriye H. davası iptal edildi Kadriye Hanım - Hikmet Bey da- vasının dün devam etmesi mukarrer- di, fakat af kanunundan istifade etti- ği için Hikmet Bey hakkında takiba- tın durdurulmasına karar verilmiş, mehehemey? devam « ln tir, Havadis tazelemekl.. Gazeteciliğin en güç tarafı istih - bar şubesi olduğunu itiraf etmeli Bir gazeteye havadis gelmezse, baş- makale, orta makale, arka makaleler, mizahlar, şiirler, edebiyatlar para et- mez.. Karii ancak bir gazetenin ha- vadis kısmı tutar. Bu da muayyen bir yemiş değildir ki; ağaçtan düşürüp te versinler. Hakiki bir muhbir gaze- teciliğin . en müşkül tarafını yapa Onların bu hakkını verdikten sonra benim bir gazete karii gibi bir giki yetim var ki; ekderi okuyucuların kirlerine mutlaka uygundur. Bakınız. bu şikâyet medir?, Meselâ haber ver g “Sigara “yatları inecekmiş..* Bu haberi diğer gazeteler ele alır Jar ve hemen üstüne düşerler... Düşer- ler amma bir türlü bu işin hakikatini Ve bu haber az çok far ay, dört ay gazete sütum- müptezel olur. Kari ünün birinde bir gazete wniyeceğini derhal ve kat' ekilde | ba ber almalıdır. Bir muharrir, tan salâhiyeti olan bir adama gidip: — Efendim! gazetelerde sigara yatlarının düşürüleceği yazılıdır. Doğru mu, değil mi? diye sorar. O adam da elbette bir cevap verir, İşte bu cevap o işi kökünden halleder. Artık o habere tekrar dönmeye lü - zum kalmaz. Lâkin arkadaşlarımız - neden bilmem - havadisleri sakız ya- Pıp çiğniyorlar.. Bu sakız çiğneyişleri çok defa karii gazeteden soğutmak- tadır. Bir haberi ya tam vermeli, ya- hut biç vermemeli, Her gün ayni sözü temcit pilâvı gibi tazelemekte sütun doldurmaktan başka kâr yoktur. (İnkılâp) sözü Bir kalem ve fikir sahibi dostumla örüşürken bazılarının uluorta (İnka- lâp) işini kendine mal edişlerindeki cürete karşı duyduğu hayretten bah- setti ve dedi ki: — Çoklarını görüyorum. Göğsünü gere gere “biz bu inkılâbı... diye söze başlayıp bu büyük eseri hemen he - men benimsiyor... Elimden gelse in - kılâp sözünün böyle uluorta her yer- de salâhiyetsiz adamlar tarafından kullanılmasını menederim... Herkese tabanca taşımaya müsaade etmiyo « ruz. Fakat inkılâbı benimsemesine ses çıkarmıyoruz... Bu yüksek eserin siyasiye ve içtimaiyesi yok Ben bu sözleri doğru buldum.. Yüksek eserlerden herkes istifade edebilir amma altına imza atamaz.. Sporcu olmıyanları almasınlar Eski sporcu dostum M. Sami (Her | Gün) refikimizde yazdığı bir spor mü Jâhazasmda kulüplerin aralarındaki geçimsizliklerden şikâyet ederken sporculara şu tavsiyede bulunuyor: “Sporcu olmayanları içlerine alma- #ınlar ve içlerinde böyleleri varsa ne zaketle yol versinler” İyi arkadaş amma sporcular derler. se: — Biz almıyoruz zorla giriyorlar... dersiniz?.. İt Buna ne r FELEK Yeni maliye Tayinleri Cezmi Bey teftiş heyeti reisi oldu ANKARA, 8 (Telefonla) Maliye vekâleti, teftiş heyeti riya- mi, varidat umum müdürlüğüne mil li emlâk müdürü Nazmi Beylerin tayini âli tasdika iktiran etmiştir. j Gümrüklerde Ali Rana Bey 7 Gümrük ve İnhisarlar vekili Rana © Bey, dün öğleden evvel Galata gümrük yolcu salonunu teftiş etmiştir. Pamuklu mensucat kursu Gümrük muayene memurlarına pa muklu mensucatın elyafın: saymak usu lünü öğretmek üzere açılan kursun muhtelif devrelerine şimdiye kadar ekser memurlar devam Gümrük komisyoncuları da, verilen