29 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

29 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

MİLLİYET, JAMBA 29 TEŞRİNİSANI, 1933 HARICI HABERLER| Yaman EM Mer hakkı (Milliyet) indir. Sultan Azizin Hal'i Fransada Yeni tasarruf Bir anshluss Kurbanı İstimlâk için hakem heyetleri ANKARA, 28 (Telefonla) Belediye namına istimlâk olunacak Serasker ile Kaptan Paşanm 6 faaliyetleri. Ahmet Paşanın Sivastopol cengindeki yararlığı. — Kayserili “bakımsız gemi, yemsiz hayvan gibi telefe mahkümdur!,, Sultan Azizin hal'ine karar ve- rildikten sonra Serasker Hüseyin Avni Paşa ile Baliriye Nazırı Kay-| serili Ahmet Paşa, faaliyete geç- mişlerdi. İcap eden her türlü as- keri hareket ve icraat ve inzıbati tdbirleri bizzat tertip ve tanzim ile nezaretleri altında tatbik ede- ceklerdi. Serasker Paşa, bunları, evvel allah, kemali süratle ve sühületle yapıp yakıştıracağını, ve Kayseri- li Ahmet Paşa da, Sivastopol cen- | ginde gösterdiği gayret ve feda- kârlığını anarak o vakitki gibi a- teşli, genç bir bahriyeli vaziye- tinde çalışacağını, yemini billâh ile teyit ve tekrar eylemişti. Filhakika Kaptan Ahmet Pa- şa, Sivastopol harbinde, (o düveli müttefika donanmasile Karade- nizde Ruslara karşı cenge giden | © Osmanlı donanmasının o âmiralı | meşhur denizcilerimizden Patro- na Ahmet Paşanın maiyetinde, üç | ânbarlı Mahmudiye gemisinde bu- lunmuş ve Sivastopol (o önlerinde vuku bulan mubarebelerde çok ya- göstermiş bir bahriye. za- | di. Alaylı olarak yetişmiş i se de çok zeki, açıkgöz, cüssesinin ağırlığına nispetle fevkalâde çe- | vik, atik bir deniz kurdu idi. Rus sahillerindeki kat kat sı- ralanmış, o vakite göre pek mü- kemmel, metin yapılmış olan tab- yalardan atılan, yağmur gibi yağ- © dırılan güllelere hiç aldırmayan, | © gözünü bile kırpmadan, yüzde yüz isabetli atışlar yapan Kayseriliyi, | İngiliz donanması âmiralı Sir Dan das bile takdir ederek elile okşa- maştı. Sultan Aziz, her nedense bu © değerli denizciyi de kırmıştı. Hiç © bir kusuru olmadığı halde İstan- buldan uzaklaştırmış, tam dokuz sene, şurada burada dolaştırıp sü- rünceme ile canıma tak dedirmiş- ti. Hüseyin Avni Paşa, Kayserili Ahmet Paşayı çok severdi. Bu iş- te muvaffak olduğu halde, Kay- serili Ahmet Paşa, eski an'anede ibi “Kaptan Derya!,, ün- vanını alacak, donanmayı mera- mı üzerine ikmal edecekti. Vakıa © Sultan Aziz, donasmanın ıslahı- « na ve arttırılmasına merak edip idise de, o canım gemi- © lere bakılmıyordu. Gerek İngilte- rede mahsus yaptırılanlar, gerek 4 Misir hidivinden almanlar, tekne ve makine bakımından mahrum olduğu cihetle gün geçtikçe çürü- | yp para meğe tutuluyordu. Kay- serili, şu sözleri virt etmişti : — Gemi almak kolay! Bakım gerek! Bakımsız gemi, yemsiz hay van gibi telefe mahkümdur! Ayni günde, öğleden sonra Ba- bıâlide toplanılacaktı. Hüseyin Av ni Paşa, Babıâliye geldiğinde tam saat dört buçuktu. Sadrazam gelmiş, devairin “i- radei âliye,, yani sadrazamların emrile olup bitecek hususata ait evrakı tetkik ile meşguldü. Henüz vükelâdan gelen yoktu. Hüseyin Avni Paşa; tam fırsat, bu fırsat- tır! Diyerek ve hiç beklemiyerek sadrazamın hususi küçük odasına giriverdi. Sadrazam Koca Rüştü Paşa, Hüseyin Avni Paşanın birdenbire böyle sallapati girişini güya lâ kaydane ve teklifsiz arkadaşlığa vererek oturduğu koltuğun yanla- rma ellerini dayayıp ayağa kalka- rak seraskeri hüsnü kabul etti: — Oh, ne İsabet oldu ki, böyle biraz erkence teşrif buyu- ruldu! Senakârları; - efendimi gö- rüp dertleşmek ihtiyacında idim. Kaç gün. şevketmeap odurma- in âcizlerini sıkıştırıyor- lar, selefimiz Mahmut Nedim Pa- İ şanm aktine savaştığı on milyon | istikrazdan zatı şahaneye takdimi senede raptolunan bir milyon İira- ik pay akçesini metalibe buyurur lar. Hâkipayi seniyelerine arzolu- nan senedi Atıf Beyle gönderip ei ve takdimi terler, hal. sulen bunun ân ve ihti- m yoktur. o Aciziniz mukriz- lere müracaatla meblâğı mevudu, velev senetli sepetli de olsa, na- sıl isteyebilirim? Atıf Bey, sabah akşam gelip v. * mezburu bekle: diyor. Belki şimdilerde gene ge- lirler. Hüda, şahidi oâdildir. Bu husustan aşuru gusadarım. Bu | yaşa geleli cihanda olmıyacak çok şeyler , tecrübeler gördüm, sıkın- tılar duydum, lâkin bütün müd- deti hayatımda şu bir kaç günlük sıkıntı kadar elimini görmedim. Zatı fahimanelerinden niyaz ede- rim ki bu azaptan yehabulasam da buyuralar!. Diyerek derdini dökmüş ve se- raskerden dırman aramıştı. Hüseyin Avni Paşa, sadraza- mın derin teessürlerine delâlet e- den, hünkârdan açıkça şikâyetini ifade eyliyen bu sözlerinden mal bulmuş mağribi gibi sevinçler du- yarak gayesine kolaylıkla erece- ğini ümit ile hamdediyordu. Koca Rüştü Paşa, sözünü bitir- miş, seraskerden sadra şifa vere- cek cevap beklemekte idi. (Arkası var) iz — Yarın: Sultan Azizin hal'i 7 Sadrazam Koca Rüştü Paşa da, hayrette! Allah, © Çİ ümmeti Muhammede acısın! — Mitat Paşa da Babrâliye ü geldi, Reichstag yangınında ortaya çıkan meseleler ALIN, 28.A.A.— Volff a- İKeebini yangını muhakemesi- n bugünkü celsesinde cinayet : ni rinden M. Heller, Reichstag yangını sıralarında ke | * münist fırkasının müsellah bir is | “yan hazırlamağa çalıştığını kuy- | etli deliller göstererek isbata de- © vam etmiştir. M. Heller, komünist fırkasının | yayan “Kızıl Bayrak” | izetesinin 1933 ikinci kânün ve | İKE sayılarında © çikan yazıları | “ zikretmiştir. ! “© M. Heller, bu yazılarda Alman- | İ yadaki proleteriann bir mücadele | hesi teşkil etmesi ve bütün iş- | rin siyasi mahiyette bir grev | pmağa ikna edilmeleri lüzumun- dan israrla bahsolunduğunu söyle-| iş ve ifadesini bitirirken demiştir | “.Reichatag yangınından bir gün | #vvel çıkan başka bir yazıda 808- Zengin olmanın da dertleri var PARIS, 28 A.A. — Avi Pöti Parisyen gazetesine bildirildiğine göre Fransız milli piyangosünun ikin- ci tertip çekilişinde Sm lk cin frank. lik ikramiyeyi kazanmış olan Lowi Ri biyer bazı şüpheli ve ikametten mem- hu kimselerden tehditkâr tarzda para talebini hâvi mektuplar almıştır. Yeni milyonerin evinin etrafı polisin nezareti altını nda bulundurulmalı. Almanyadan "şikâyet BRÜKSEL 28. A.A — Meb'usan meclisi hariciye encümeni raporu, Bel- çikanın Almanyanın muahedelere ria- yet etm. dolayi milletler ce. miyetine müracaatta haklı olacağını bildirmektedir. Rapor boykotaj fikrini reddetmek- te, fakat Almanyadin Lozanda yaz pılmasına riza gösterilmiş fedakârlık lara mukabil vadedilen ticari imtiyaz. ların istenmesini tavsiye etmektedir. Râpor' şark hudutlarmnın emniyet altına alınmas ilüzumu hakkında israr etmektedir. Havada çarpışma LÖPA DE LANSİYE, 28.4 A.— İki (ayyare uçarken çarpışmışlardır. Bir ölü ve bir yaralı olduğu söyleniyor. Rakiplerden üçüncüsü paraşütle yere inebilmiştir. Yeni Başvekil 6 milyar daha tasarruf edecek PARİS, 28. A. A. — Kabine2 kânunuevvel cumartesi günü par- lemento huzuruna çıkacaktır. PARİS, 28. A.A. — M. Chau- temps'ın dün bazı merkez meb'us- larına ve: malümata göre hü- | kümetin bütçe kalkınması için par- lâmentoya vermek niyetinde oldu- ğu ve yeniden 6 milyar kadar ta- sarruf yapılmış olan (projesinde şunlar da dahildir : Memur tazminatından bir mil yar tasarruf, iki memuriyetin bir şahısta toplanmasının bir emirna- me ile kaldırılması, vergi © ö isti- mallerinin tecziyesi, naki';at ver- gilerinin yeniden tanzimi, piyan- | goya devam ve gümüş, nekel pa- ralar darbı, vergi istisnalarının | lâğvı, irat vergileri hakkında mua- fiyetlerin yeniden tetkiki. Kahinenin düşmesine sökepol- muş olan memur maaşlarının ten- zili bu düşünülen tedbirler arasın- da artık yoktur. Cenevre yerine Siyasi görüşmeler daha ameli gösteriliyor LONDRA, 28. A.A. — Avam kamarasında muhafazakâr mebus- lardan M. O, Connor, bugünkü şe- rait altında Fransız ordusunun har be yegâne mani teşkil ettiğini söy- lemiştir. M. O, Connor, silâhları bırakma | konferansının boş bir maskaralık- tan daha fazla birşey o olduğuna | kanidir ve yapılmakta olan siyasi müzakerelerin “Avrupa ufkunu ay dmlatabilecek ” yegâne hadise o- lan muahedelerin yeniden tetkiki- ni kolaylaştıracağını ümit etmekte dir. M. Baldvin, Sir Simon'dan son- ra Cenevre mesaisinin yerine mu- vakkaten siyasi o gö kaim oluşunu doğruluğunu göster- miş ve demiştir ki : — Almanyanın — sulhâ ihtiyacı var mı ? Almanya, hakikaten sulh istiyor mu ? bunu ümit ediyoruz. Fransa, İtalya ve bizim kendisile doğrudan doğruya temasa geçerek hangi esaslar üzerinde terakki et- mek ümidi olduğunu tesbit etme- miz lâzımdır. Eğer Almanya, mil- İetler Cemiyetine tekrar getirilebi- tirse ve eğer bütün devletler yapı- lan mukavelelere karşı tam bir dü rüşstlük gösterirlerse, birkaç sene yapılması ümit edilebilir, şöyle bitirmiştir : Fransa ve İngiltere asil ve eski bir medeniyetin varisi ve sa- hibidirler. Menfaatlarımız birbiri- ne pek yakındır. Dostluğumuz tec- rübeler geçirmiş ( bir dostluktur. Sulh yolunda iyi bir harp için yan- yana kalabileceğimizi zannederim ümit edebiliriz. ” , Küba hadiseleri bitmiş gibidir HAVANA, 28 (A.A.) — Küba- daki siyasi fırkalar arasında müta- vassstlak Uruguay sefiri, Kübada siyasi vaziyetin, ihtilâlci | fırkaların uzlaşması üzerine hemen halledilmiş gibi olduğunu söylemiştir. A. B. C. teşkilâtı ile ceryan (eden müzakerattan sonra 24 snat zarfında m tevazzuh ejecektir. izlaşmayi kabu! etmiyen M. Me kalin bu zir ehemmiyetsiz. tele ki e Hatip formülü (bir temerküz ka- binesi teşkilini ve muhtelif siyasi fır- kalara mensup altmış murahhastan mü rekkep bir devlet £ şurasının tesisini derpiş etmektedi | miştir : Macar başvekili Viyanada VİYANA, 28. A.A. — Macaristan başvekili M. Goemboss ve ziraat na zırı M. Budapeşteden Viyana Nazırlar M. Dolfuss” wv eğlencelerine iştirak e- decekler Macar-Avusturya ticaret muahedesi hakkında yapılan müzake- relerde bulnacaklarıı İsyanlar memleketlerirde LİSBONNE, 28. A. A. — Hükümet isyan hareketinin tenkiline dair mat- buata bir tebliğ “verisiştir. Bu tebliğe nazaran Brogance siyanı süratle bastı. rıldıktan sonra hük'met bir takım tev- kifat yapmak suretiyle 20-21 gecesi patlıyacak olan ihtilâlin önüne geçmiş- tir. Bu ihtilâ! hareketine hariçten ge- len unsurlar da yarim edecekti. M. Heriyo Paris'e gitti LYON, 28.A.A. — M. Herrisbu akşam Parise gidip hafta sonuna ka- dar orada kalacaktır. Hitlerin bir cenazede söylediği manâlı sözler NÜRENBERC, 28. A.A. — Ge- çende Avusturya hududunda A- vusturya hudut muhafızları tarafın dan öldürülen Alman askeri Schu- snacher'e resmi cenaze o merasimi yapılmıştır. Merasimde başvekil M. Hitler ve milli müdafaa nazırı jeneral Blomberg bizzat hazır bu- lunmuşlardır. Başvekil bütün al- man milleti milli müdafa nazırı da reisicümhür ve ordu namına Schu- macher'in mezarma < birer çelenk koymuşlardır. Jeneral Blomberg, söylediği nu- tukta demikştir ki : “ Bu ölü yeni Almanyanın istik- bali uğurunda verdiğimiz bir kur- bandır. Almanya için askerce ölen! bu vatandaş boşuna ölmemiştir ” Başvekil de nutkunda şöyle de- “Bu askerin , uğurunda © canını verdiği ülkü bütün Alman milletin de derin bir iman halindedir. A- vusturya hudutlarının öte tarafın- dan milyonlarca ırktaşlarım, sesle- rini yükseltmek nmı bulmuş olsalar, bu askerin katillerini ve bu katle sebebiyet veren prensiple- ri telin edeceklerdi dir ki bu ölü bi ç değil, | fakat gi ak liği yolunda yapılmış bir fedakârlık olmalıdır.,, Avusturya hükümetinden sual BERLİN, 28. A.A. — Volff ajan sından : Hariciye nazırı, Viyana- daki Alman orta elçisi, geçenlerde Avusturya - Alman hududunda vu-! kubulan hadise hakkında ne gibi bir vaziyet almağı düşündüğünü ve bu hale ne vakit bir çare bulacağı- nı Avusturya hükümetinden sorma ğa memur etmiştir. İngiliz hava filosu On bin tayyareye sahip olmak isteyorlar LONDRA, 28. A. A. — “ Bizim daha çok tayyareye — ihtiyacımız vardır. Bunlar bize hem kıyılarımı zı müdafaa, hem (de beynelmilel | meclislerde sözümüzü geçirmek i- çin lâzımdır. * “ Evening Növa ” gazetesinde intişar eden bu iddia, yarın parle- mentonun müzaaf müdahalesile teyit edilecek olan, ve hava kuvvet lerini arttırmağa matuf bulunan müfrit muhafazakârlık ceryanma zamimedir. Tayyare adedinin 10,000 e iblâ- isteyen ayni gazete diyor ki: “ Hava ordumuz, şehirlerimizin müdafası hususunda, ancak bir u- Tee kümesi kadar müessir ola- bilir” “Evening Standart ” gazeteside, beynelmilel fakat müsteb'at laşma olmadığı taktirde, büyük merkezlerin müdafası, tayyare ade | dinin fevkalâde arttırılmasına va- beste kalacağını yazıyor. Mubalif sol cenah matbuatı, mü tezait askeri teçhizatın Tüzumunu red ederek, yalnız beynelmilel mu- kavelelere karşı beslediği | sarsıl- maz imânı tekit etmektedi Treni deviren haydutlarla musademe HARBİN, 28. A.A, — Trene karşı yapılan tecavüzden sonra Japon asker leri ile şakiler arasında vuku bulan müsademede Japon askerlerinden dör- dü ölmüş ve sekizi yaralanmıştır. z ddnr aş Amerikada bir hadise BALTİMORE, 28 (A.A) — Ge çen ilk teşrinde bir zencinin linç e dilmesine iştirak etmekle müttehem tevkiften mahalli makama etmeleri üzerine Marilant valisi M. Ritehie, Salisburg yalrime biz'takii: Göka Yillik tevkifatın icrasını emretmiştir. Üç mazmun derhal tevkif ve hap- solunmuşlardır. Gece kandili gibi CENEVRE, 28 (A.A.) — Silâh- ları azaltma konferansı, bir gece kan dili hali lmış olmakla beraber tek nik komiteler çalışmalarına devam et- mektedir. Ordu mevcutları ve kontrol komi- teleri bu sabah vazifelerile meşgul! ol- muşlardır. Avusturyada turizm VİYANA, 28 (A.A.) — Sals- mahallerin istimlâk sureti hakkın Jaki lâyihayı Maliye encümeni tet- kik ederek istimlâk edilen yer sahiplerinin itirazları üzcvine mahke- me heyeli tarafından teşkil edilecek hakem heyetinin 3 kişiden mü- rekkep olduğu takdirde birinin, beş kişiden mürekkep olduğu tak- dirde ikisinin mimar veya mühendis gibi ihtisas sahiplerinden ayrıl ması kaydını lâyihaya ilâve etmiştir. Adliye encümeni kararını verdi ANKARA, 28 (Telefonla) — Âli karar heyetinin intaç edemedi- ği evrakın tetkiki için yeni bir heyet teşkili hakkında meclise veri- len lâyiha Adliye encümeninde tetkik edilerek son neşredilen af ka- nununun on üçüncü maddesi âli karar heyetince intaç olunamıyan ev- rakın Şürayı Devlet mülkiye dairesince tetkik edileceğini beyan ey - lediğinden bü lâyihanın ayrıca tetkikine lüzum kalmadığına karar ve- rilmiştir. Ceneral Voroşilofun hediyesi İZMİR, 28. A. A, — İzmir fahrihemşehriliğine intihap edilmiş o- lan Sovyet harbiye komiseri Voroşilof cenaplarının bu intihaptan mü- tehassis olarak o belediyemize hediye ettikleri o saksonya ma- mulâtından iki yüz senelik bir yazı takın bir vitrin içinde şehir mec- lisi salonuna konulmuştur. Devlet şurasındaki nizamnameler ANKARA, 28. A.A. — Kanunu medeninin vesayet ve velayete, Miras hukukuna müteallik hükümlerinin sureti tatbikine dair nizam- name lâyıhası devlet şurasınca tetkik edilmiş ve başvekölete takdim kılınmıştır. Bundan başka gayrimenkullere vaki tecavüzün, define ve fındık ihracı hakkındaki nizamnamenin bazı maddelerinin tadiline ve ihti- yar heyetlerinin lâğvine dair olan nizamnameler de tetkik olunmakta- dır. Fakir talebeye yardım edilecek ANKARA, 28.A.A. — İstanbul Hilâlilahmer merkezi tarafından İstanbul mekteplerindeki 4197 fakir çocuğa haftanın muayyen günle- rinde verilmekte olan gıda masraflarına sarfedilmek üzre cemiyet w- mumi merkezince üç bin lira gönderilmiştir. Balkan haberleri Bulgaristanda mitingler Neuilly muahedesinin 14 üncü yılı münasebetile tezahürat yapılacak SOFYA, 28 (Milliyet) — 27 ta- rihli Utro yazıyor: Bulgaristan 27 - 11 - 1919 da Neu- iliy sulh munhedesini © imzalamağa mecbur olrmuştu. 14 senedenberi, Trakya, Makedon- ya, Dabruca ve garp hududu civarla- rı ağır esaret zincirlerini sürüklemek- tedirler. Bulgar murahhasları, Bulgarista- nı, ölüme şıahküm eden bu sulh mu- ahedesini Bulgar kaniyle imzalayalı- 'danberi yarm 14 sene bitmiş olacak- tar. Bu muahedenin temin ettiği vazi- yetle Bulgaristan, hiç bir zaman ik- tifa ©, protesto ediyor ve ebediyyen de protesto edecektir. Bugün memeleket dahilinde ve ya» rm da Sofyada Otets Paisiy teşkilâ- tının tertip ettiği komiteler Neuiliy- de imzalanan muahedeyi protesto ©- decektir. Bu seneki protestolar geçen sene- kinden daha canlı surette yapılacak» tar. Memleketin 120 semtinde Aa to komiteleri vücuda Memleket dahi'inde ktedilecek protesto mitingleri için dün buradan 130 hatip hareket etmiştir. Protesto komitesi de 80 binden fazla beyan- name dağıtmıştır. Payıtahtta © protestolara Yarın baş- lanacaktır. Royal tiyatro salonunda da büyük bir protesto içtima yapıla- caktır. İçtima, protesto komitesi kâtibi Payakov tarafından açılacaktır. Bil. ra muhacir teşkilâtları murahhas- da birer nutuk irat edecekler- dir. Burada alınan kararlar rapor ha- linde fransızca olarak Cemiyeti Ak- içtimar irat edece bir nutukla nihayetlene- Neviliy muahedesini protesto ma- kamında bütün Sofyadaki tüccarlar 12 ye 5 dakika kala mağazalarını ka- patacaklardır. Üç taraflı misak rivayeti ATİNA, 28 (Milliyet) — Londra dan gelen telgraflara bakılırsa, Tür. kiye, Yunanistan, Yugoslavya arasın- taraflı misak akli mevzuu ba- ATİNA, 28 (Milliyet) — Salâhi- yettar makamlarca Türkiye, Yunanis- tan ve Yuzoslavya arasında üç taraf- Iı misak aktedileceğine dair olan ha- berler tekzıp edilmektedir. Trakya, Makedonya, dobruca ATİNA, 28 (Milliyet) — Sofya- hukuk müsavatı ve gerek da- burg diyet meclisinin sonbahar top| bili işlerde, gerek milli kültür sa- lantılarının açılma merasiminde icra ettiği nutukta, vali, turizm me- selesine temas ederek Almanya- nn yakın bir istikbalde, Avustur- hasında serbest ve muslihane in- kişaf fırsaklarımı o bahşedeceğin- den ümitvar olduğunu söylemiş- tir dan bildirildiğine gösr, hudut üze- rinde bulüman vilâyetlerde Neuiliy muahedesi sleyhinde nümayişler ya- pılmıştır. Nümayişler Makedonyayı, Dale Kl esiiiğlenln Bulgaristanda yeni maaril teşkilâtı SOFYA, 38 (Müliye) — Bulga- i £ teşkil, lâyihası hakkında Maarif nazırı At Boyaciev gszeteçilere şu beyanatta bulunmuştur: “— Hazırlanan maarif lâyihası tetkik edilmek üzere Nazırlar heye- tine verilmiştir. Bu lâyiha ile bütün maarif sistemi değiştirilmektedir. Mecburi ilk mektep tahsili dört seneden 7 seneye çıkarılmaktadır. Li seler yalnız vilâyetlerde bulunacak- tır. Diğer şehirlerde ise yalnız 6 im cı klâsa (9 uncu sınıfa) kadar mek- tep bulundurulacaktır. Bir de yüksek iktrsat mektebi vü- cuda » Bunu ikmal e- denler hükümetten vazife alamıya- caklardır. İlk mektep muallimleri hususi bir heyet tarafmdan tayin edilecekler- dir. Bu heyette, vilâyet lise müdürü mektep gncümen reisi ve ilk mek- tep başmunaliimi bulunacaktır. Muallim roaaşları da, vazifelere göre tesbit edilecektir. Belgratta bir Arnavut heyeti BELGRAT, 28 (Milliyet) — biç Arnavut ticaret heyeti gel Heyet, bugünlerde Yugoslavya Arnavut” k arasında ticari mü- girişecektir. Yaş'ta nümayişler BÜKREŞ, 28 (A.A.) — Yaşta müfrit sağ çenah üniversite lame sile halkçı unsurlar sokaklarda mayişlerde bulunarak hâdiseler çe çe karmışlardır. Zabıta O kuvvetleri nümayişçileri dağıtmıştır. Karışık- lık esnasında bir jandarma ve üç talebe yaralanmıştır. Otuz kişi tev kif olunmuş ve asayiş iade edil- miştir. Yeni âv kanunu İ zaran; avcılığın ıslahı, memleketin muhtelif mahallerindeki avcılık küllerinin bir federasyon hali sişderilerinin değerli bir emtea hali» ne getirilmezi, av sahalarının orman - Jaştırılması, av hayvanları yetiştiril - mesi ve av parkları yapılması maksat ve esasları istihdaf edilmektedir.