29 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

29 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

ararastsıknş KER m Şüprreyer? # İSTANBUL TRAKYA ŞEKER FABRİKALARI Türk Anonim Şirketinden: Fahrika mızda cıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak üzere her isteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta teslim Çınlla Kristal Toz Şek erin Kilosu 36,75 ganlka Küp Şekerin Kilosu 39,50 Kırışlır Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına beşlira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak sipar işler bedelin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir, Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteri ye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına gorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamammı gönderenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temamını peşin ödeyenler vagon başına beş lira tenzilâttan istifade ederler. Sabıkaları tescil Adliyede yapılacak teşkilât memnuniyetle karşılandı Mahkemelerce talep edilen sabıka kayıtların kolayca ve sıhhatli rak çıkarılabilmesi için Adliye vekâ - letinde katiyet kesbetmiş ilâmlara müstenit bir sabıka bürosu teşkil edilece- ği haberi adliye ve bilhassa avukatlar muhitinde alâka ve memnuniyetle karşılanmıştır. Filvaki sabıka kayıtlar tı ihracı yalnız af kanununun tatbika unda değil, cezai tatbikatta da mües- sir olmaktadır. Çürkü ceza kanunu - muzun bazı maddeleri sabıkalı eşha- cürüm işlemiş seriyetle af ve âlıfet göstermektedir. Abfete müstahak bir suçlu hakkında yanlış kayıtlara istinaden karmak mümkün olduğu gil sabıkası olan bir şahsım de dını bulamamak imkânı vardır. Çün- za mücssesesind. kaydı aramasına imi yoktur, Böy- le bir imkâp olsa bilebu aramada müsebt veya menfi kat'i neticeyi ala- bilmek aylara değil, senelere müte - vakkıftır. Teşkil edilecek büro bütün bu müşkülâte kökünden kaldırmış ola cağı gibi verilen hükümlerde esaslı ve sıhhatli vesaike müstenit bulunaca - #mdan hakiki adalet mofhumuna da ha ziyade yaklaşılmış bulunulacak &r. Avukatlar Adliye vekâletinin bu tasavvurundan pek memnun kalmış - lardır. Esasen bundan evvel de Adli- ye vekâletinde böyle bir teşebbüs yar pılmış, fakat meticalenememişti. Bu sefer teşkil edilecek büroda © zaman yapılan hazırlıklardan da isti- fade edilecektir. İstanbuldaki Adliye mahafili bu hususta ademi malümat beyan etmek tedir, Maamafih mahkemeler katiyet dürlüğüne göndermekt lâsalar mahkümun 8 doğduğu yeri ve tar le ismini, adresini , cürmünün mevini, cezasını ve ceza müstenidatını ihtiva etmektedi: Ocak kongreleri Cümhuriyet Halk fırkası kongre - leri cumartesi gününden itibaren baş lamaktadır. Evvelâ başlayacak olen ocak kongrelerinin günleri peyderpey tesbit edilerek fırka vilâyet merkezi - ne gönderilmektedi. Ocak kongre'e - ri ayın sonunda bitecektir. Alemdar nahiyesi Binbirdirek semt ocağının kongresi önümüzdeki cuma günü saat 9,5 ta Divanyolunda Sıhhiye müzesi karşısındaki ocaklar merkezin de yapılacaktır. Ayni nahiyenin Alem dar ve Küçükayasofya semt ocakları 8 Künunuevvel cuma, Akbıyık semt ocağı da 15 kânunuevvel cuma günü ayni mahalde kongreleri yapacaklar. dır. Adres : İstanbul'da Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Han. No. 40-30, Telgraf adresi: Spor Cuma Müsabakaları 1-12.933 cuma gürü yapılacak mın- taka resmi müsabakaları : Zak Senden Saka bemikerl Salihaddin Bey. Beykoz-Fenerbahçe B. takımları saat 11 hakem Kemal Halim Bey. Topkapı-Eyüp 1 nci takanlar: saat 12,45 hakem Mehmet Reçat Bey. Bey- koz-Fenerbahçe © İ nci takımları saat 2530 hakem Kemal Halim B. Yan ha- keraleri; Ekrem, Yauf Ziyasbeylor. Fenerbahçe stadında : Saha komiseri: Nüzhet Bey, Süleymaniye - Vefa-Kumkapı B. ta- kumları sant 1i hakem İzzet Muhiddin B. Altınordu - Beylerbeyi 1 nci takımlar vi sant İZA5 hakem Adnan Bey. Süley- maniye - Vefa - Kumkapı 1 nci saat 2,30 hakem İzzet Muhiddin B. Yan hakem- leri: Sinan, Ali Rıdvan beyi Beşiktaş (Şeref) stadında : miseri; Necmi Bey. Topkapı - Eyüp B, takımları hakem Nuri Bey saat 10, Kasımpaşa - Süley- maniye genç takımları hakem Halit B. saat İLİS, Galatasaray - Beşiktaş genç takımları hakem Nuri B, saat 12,30 Anadolu - Fenerbahçe Genç takımları hakem Nuri B. saat 13,45. İttifak Spor Kulubü Ankarada yeni teşekkül eden ve çok kısa bir zamanda spor ve içtimai sahalarda mevcudiyetini gösteren İtti fak spor kulübü Türkiye idman cemi- yetleri ittifakımızca terçil | edilmiştir. Kulüp lik maçlarına iştirak edecektir. Rami'de güreşler Önümüzdeki cuma günü Rami — Saha ko- mut, Bursalı Kara İbrahim, Şümnili A rif, İstanbullu Koç Ahmet © güreşecek lerdir. Güreş bâsılâti Rami jandarma karakolunun noksanlarınn ikmaline sarfedilecektir. Halkevinin tertip ettiği turnuva Beyoğlu. yabesi büyük bir Voleybol turnuvası tertip etmiştir. turnuva şimdi Halkevine sit olan eki Amerikan kulübünde (M. M. C. A.) ic- Halkevi ra edilecektir. Turnuvaya İstanbulun © müttefik ve gayri müttefik bütün vo'eybol ekipleri iştirâk etmektedir. Geçen cuma başlıyan turnuvaya bu cuma günü ve müteakip cumalar devam edilecek ve final maçla rı iki şubat tarihinde oynanacaktır. akyaka al Beynelmilel avcılar toplantısı ANKARA, 28 (Milliyet) — Merke zi Pariste bulunan ve elli üç milleti temsil eden beynelmilel avcılar mec Hisinin üçüncü umumi toplanışı 18 ni. san 934 tarihinde Varşovada yapıla - caktır. Bu meclisin kâtibi rmmisi, Ankara mebusu Aka Gündür Beyi toplantıya davet etmiştir. #tündeki resimde gördüğünüz Amazon (Kadın süvari) Amerikanın a maruf binicilerinden Mis ArdatŞnayderdir. Bu kadın, at üzerinde ayrete şayan hareketler yapmakta ve çok iyi terbiye ettiği hayvanıni dilediği gibi idare edebilmektedir. Ayasofya Kubbesinden kopan sıva Evvelki ün Ayasofya camiinin kubbesinden bir kısım srva parçasının koptuğu yazılmıştı. Yaptığımız tahki- kata göre, camiin kubbesinde mevcut bazı kurşunlar eskimiştir. ve camiin kubbelerinde mevcut pencerelerden sızan sulardan kubbenin kenarından ufak bir parça kopmuştur. Dünkü yağ murda cami üç dört yerinden daha akmıştır, Evkaf müdürü Niyazi Bey yanında mimar Vasfi ve mebanii hay- riye müdürü Sait Beyler olduğu hal- de öğleden sonra Ayasofya camiine giderek düşen ( sıvaları tetkik oet- miş ve icap eden tetbirleri almıştır. Esnaf cemiyetlerinin yeni bütçeleri Esnaf cemiyetleri reisi ve kâtibi u- ileri cumartesi günü aylık toplan tılarını yapacaklardır. Bu içtimada cemiyetlerin yeni eee bütçeleri gö- rüşülecektin in, varidatr. nın hâsılatı safiyest nelai nu tasarruf ve ihtiyat akı Bankaya yalırması esası teklif ve ka- bul edilecektir. Mazhar Osman Beyin konferansı Tep fakiri akıl hastalkları Or- dinariüsü Profesör Dr. Mazhar man Bey dün akşam saat 18 de hi Ni kevinde “akıl hastalıkları ve gençlik” mevzulu bir konferans vermiştir. Kon feransta muallim, talebe, doktor ve daha birçok zevat hazır bulunmuştur. Tıp Talebe cemiyetinin terti bu kanferanılar serisinden sekiz perşembe günü gene Halkevinde rülüzade Fuat Bey tarafından verile- cektir, Gayri o mübadiller cemiyetinde Ankaradan avdet eden Gayrimüba diller heyeti, cemiyet idare heyetinin cumartesi günü yapapcağı içtimada Ankaradaki teşebbüsleri neticesini i - zah edecektir. Heyetin şayanı mem - nuniyet netiçeler aldığı söylenmekte - dir. Gedikli zabitlere diploma Deniz Gedikli Zabit vekillerine diplomaları bugün Heybeliada Deniz lisesinde merasimle verilecektir. İstanbulda Havagazı ve Elektrik ve Teşebbüsatı Sınaiye Türk Anonim şirketi İstanbulda Havagazı ve Elektrik ve Teşebbüsatı Smai- ye Türk Anonim Şirketi, memurlarının 1933 senesine ait (a- İstanbul, çık yeşil) renginde (beyzi) şeklindeki hüviyet kartlarının 1 Kânunusani 1934 ten itibaren iptal edilerek 1934 senesi i- çin muteber olmak üzere (pembe) (o renginde (yuvarlak) kartlarla değiştirildiğini muhterem müşterilerine arzeyler. Bu kartların baş tarafında Şirketin ünvanı, yani “İstan- bulda Havagazı ve Elektrik ve Teşebbüsatı Sınaiye Türk A- nonim Şirketi” ve kutren büyük harflerle 1934 senesi yazı- lıdır. Yukarda gösterilen evsafa uygun olmayan kartlar sahte addedilmeli ve hâmillleri polise haber verilmelidir. Şirket, müşterilerinin bu ilâna riayet etmemelerinden çıkabilecek neticelerin o mes'uliyetini kabul etmeyeceğini simdiden beyan eyler. Tesisatı Elektrikiye Türk Anonim Şirketi MÜHİM İLÂN Tesisatı Elektrikiye Türk Anonim Şirketi, memurlarının 933 senesine ait (krem) renginde (mustatil) şeklindeki hü- viyet kartlarının 1 kânunusani 1934 ten itibaren iptal edile- rek 934 senesi için muteber olmak üzere (portakal) renginde (mustatil) kartlarla değiştirildiğini muhterem müşterilerine arzeyler. Bu kartların baş tarafında Sirketin unvanı, yani “Tesisa tı Elektrikiye Türk Anonim Şirketi ” ve kütren büyük harf- lerle 1934 senesi yazılıdır. Yukarda gösterilen evsaf a uygun olmayan kartlar sahte addedilmeli ve hâmillleri polise haber verilmelidir. Şirket, müşterilerinin bu ilâna riayet etmemelerinden neticelerin omes'uliyetini kabul etmeyeceğini şimdiden beyan eyler. MÜDİRİYET Türk Anonim Elektrik Şirketi ÜHİM İLÂN Elektrik Şirketi, memurlarınm 1933 senesine ait (açık kül) renginde (mustatil) şeklindeki hüviyet © kartlarmın 1 Kânunusani 1934 ten itibaren | iptal edilerek 1934 senesi i- çin muteber olmak üzere (açık mavi) renkte (sekiz dıl'lı) kartlarla değiştirildiğini Muhterem müşterilerine arzeyler. Bu kartların baş tarafında Şirketin unvanı, yani “Türk Anonim Elektrik Şirketi ” ve kutren büyük harflerle 1934 senesi yazılıdır. Yukarda gösterilen evsafa uygun olmayan kartlar sahte addedilmeli ve hâmillleri polise haber verilmelidir. Şirket, müşterilerinin bu ilâna riayet etmemelerinden çıkabilecek neticelerin o mes'uliyetini okabul etmeyeceğini şimdiden beyan eyler. MÜDİRİYET Şeker | Telefon No. 24470. 8073 e | j3 3 üncü kolordu ilânları üncü kolordu ilânları | | | Corlu Askeri Satın alma Ko, misyondan : Tekirdağındaki kıt'at hay- vanatı ihtiyacı için açık müna-| kasa ile 60,000 kilo arpa satın İ alınacaktır. İhalesi 2-12-933 cumartesi günü saat 15 tedir. TTaliplerin şartnameyi görmek | üzere her gün ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktinden evvel teminatlariyle Çorluda Askeri Satın alma Komisyonu , na müracaatları. (3380) (6117) 8431 Ezine Askeri Satına'ma Komisyonundan : Ezine ve Bayramıçtaki kıt'at ihtiyacı için 440 ton Un kapalı zarfla münakasaya kon muştur, İhalesi martesi günü saat 16 dadır.Ta. liplerin şartnameyi görmek i | çin mahalli Satın alma komis yonlarma ve münakasaya işti- râk için de tayin edilen gün ve | saatte teklif ve teminat mek- tuplariyle Ezinede Askeri Sa- tmalma Komisyonuna müra- caatları. (3384) (6252) 8533 İzmit Fırka Satınalma Ko- misyonundan : İzmit, Tuzla ve böludaki | kıt'alar ihtiyacı için 432,200 kilo un kapalı zarfla münaka- saya konmuştur. İhalesi 76- 12-933 cumartesi günü saat 15 tedir. Taliplerin şartrame- yi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için de o gün ve vaktinden evvel teklif 9-12-933 cu- | VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22925 MERSİN VE İZMİR SURAT POSTASI İNÖNÜ vapuru 1 Kânunev- vel Cuma günü Sirkeci rıht mından saat 10da kalkarak DOĞRU İZMİR; Antalya, Mersin, Payas, dönüşte bunlara ilâveten Alanya, Küllük, Ça- nakkaleye uğrar. ÇIR ÇIR SUYU Kum, karaciğer, böbrek hastalıklarına şifası mücerrep Çır-Çır suyu sat lamakta dır. Arayınız. Deposu: Taksim Cümhü- riyet meydanı Takı Zafer caddesi 27 nu maralı Hünkürsuyu deposu. (10366) 8833 Dr.. İHSAN SAMİ Tifo ve Paratifo Aşısı Tifo ve Paratifo hastalıklarına tucul mamak için tesiri çol muafiyet pek emin bir aşıdır. Ecza depolarndı bulunnr, ı 8218 ABDULLAM CEVDETİ SEVENLERE ü: önümü münascbetile, bü saat 11 Je 12 arasında Merkez © e civarında Kozlu'daki mezarı ziya- ret edilecektir. Bu ziyarete gelebilecek ler, Türk Şiir Kralı Filorinalı | Nözem İ Beyin yüzlerce mısralı ve çok şairane (manzum bir hitabesini) dinliyebilecek- tir, DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI “Hidrokarbon Petrol gaz yağları” hakkındaki icat için Sinsi Müdüriyeti a- Tiyyesinden istihsal edilmiş olan | 29 Mart 1922 tarih ve 3304 numaralı ihtira MÜDİRİYET iri i le Gla beratı bu kere ferağ veyahut icara veri mitte Fi ırka Satmalma komis- efendiye inüracaatları ilân olunur. (10163) 8787 ZAYI — 3634 sicil mumerolu araba- cilık ehliyetnamemi kaybettim. Yenisini alacağımdan bükmü yoktur. O Bekir * (10408) Çorlu Askeri Satmalma Ko- misyonundan : Tekirdağındaki kıt'at ihti- yacı için 180,000 kilo Ekmek- lik Un kapalı zarfla münakasa-| memmmmmmmmmaemm ya konmuştur. İhalesi 21-12- | vaktinden evvel teklif ve temi- 933 Perşembe günü saat 14 te İ nat mektuplariyle Corluda As- dir. Talipleri nşartnameyi gör| keri Satınalma Komisyonuna mek üzere her gün ve münaka-| müracaatları. (3393) <6390) saya iştirak için de o gün ve İ dağı we Yeni postane caddesinde Necâti Memduh Ticarethanesinin 1934 zarif kartonlu DUVAR TAKVİMİ 25 kuruş. Nafia Vekâletinden: (150,000) kayın yol ve (1716) adet kayın makas tra- versi kapalı zarf usulile müna kasaya konulmuştur. Bu traverslerden o (100,000) yol ve (1170) adet ma- kas traversinin münakasası (16-12-933 tarihine müsadif cu i günü saat 15te. (50,000) yol ve (546) makas tra- versinin münakasası da 18-12-933 tarihine müsadif pazarte- si günü saat 15 te Nafia Vekâleti Müsteşarlık makamınca ic- ra edilecektir. Taliplerin cari seneye muhsus Ticaret Odası vesikası ve teminatı muvakkatelerile birlikte aynı gün ve saatlerde ko- misyona müracaat etmeleri lâzımdır. Talipler (100,000) yol ve (1170) makas traversine ait şartnameleri beşer, (50,000) yol ve (546) makas traversine ait şartnameleri de üçer lira mukabilinde Ankara'da Nafia Vekâleti Levazım dairesinden ve İstanbul'da Haydarpaşada' Liman İşleri Müdürlüğünden tedarik edebilirler. (6533) | İSTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI | Çarşambada kâin Tevkiicafer madresisi ankazı satılmak ü- zere açık müzayedeye konulmuştur. Talip olanlar şeraiti anla makü üzere her gün Levazım Müdürlüğüne, müzayedeye gir mek için de 26,5 liralık teminat makbuz veya mektubu ile 25-12-933 pazartesi günü saat on beşe kadar Daimi encüme- ne müracaat etmelidirler. o (6500)