29 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

29 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

ırpan Köylüye nasıl bakılır? Geçen gün İstanbulun en yakın kazalarından birinde meydana ge- tirilen çok enteressan bir teşkilât- tan haberdar oldum. (Bakırköy)de Halk Fırkası er- kânr, muallimler, güzideler dok- torlar, kendilerine mümkün olan müzahereti gösteren kaymakamın da yardımile kazanın on yedi köyü- nü ayrı ayrı ve sik sık gezip dolaş- mışlar, köylünün sıhhatini bozan, hayatını zehirliyen, ömrünü kısal- tan, ağzımın tadını o kaçıran kirli ve çirkin görenekleri, itiyatları, kö- künden koparıp atmışlar. Bu teşkilâtın doktorları köylü- nün gıdasını kontrol etmişler, sıh- hatini muayene etmişler, muallim- ler eski, sakim âdetlerin fenalığı- nı anlatmışlar, münevverler sağlık hastalık, gıda hakkında köylüyü ikaz etmişler. Bu on yedi köyün sokaklara ya: yılan lağımları kapanmış Köylü bir mikrobik tehlike atlatmış ve yalnız bir yıl içinde ( bu on yedi köyün sokaklarından yirmi bin a- e pislik toplanıp denize döki Dedi ki Bakırköy kazasının bu on yedi köyünde şimdi sok: akan ne bir tek lağım, ne de soka: ğa tüküren bir tek insan var. lü sağlığın nereden geldiği- ni, mikrobun ne olduğunu, gıda- nın hazım üzerinde ne tesir yaptı- ğını anlamıştır. Bu on yedi köy halkı artık Oo yumurtasmı, yağını satıp kuru ekmek yemiyor. Fazla almak lâzım çalışmak için gıda olduğunu liğin farkını tamamile anlıyor. Bu anlayış kirli çorapla taze abdest alıp temiz olmak anlayışı değil, temiz su, temiz hava, temiz çamı şır, temiz ve çok ve temiz yaşamak anlayışıdır. Bakırköy güzidelerinin bir yıl mütemadi bir feragat ve gayretle kışa , kara, toza, sıcağa bakmıya- rak, keselerinden sarfederek, kıy- metli mesailerinden fırsat bularak sessiz, sadasız yaptıkları bu işler- den hiç bahsedilmedi. Ve | zaten onlar gülünç resimler, bayağı propagandalara kendilerini rek- lâm etmekten nefret ( ediyorlar. Maksatları inkılâbın köy ve ka: ba O münevverlerinden beklediği vazifeyi ellerinden geldiği kadar yapmaktır. Kö; dip evini, sokağını, lâsını gözden ge medeni köylü hayatını öğreten bu güzide ve (omülevazi insanların eseri bütün münevverler, bütün halkevleri mensupları | için birer örnek olmalıdır. Köylüyü ayağına çağırıp ziyafet çekmek, resimler aldırıp reklâm- lar yapmak bu sütunda evvelce yaz dığım gibi kıymet ifade etmeyen safdilâne hareketlerdir. İnkılâbı kavrıyan güzideler köy- lünün çatal ve ( bıçağından evvel gıdasını, sağlığını düşünür, İşe bo- öazdan değil, kafadan başlarlar. Bürhan CAHİT Hayım Naum Ef. Mısır kralı, eski İstanbul Hahamba şw Hayim Naum Efendiyi fahri hi - mayesi altında bulunan Misir akade, mi azalığına tayin etmiştir. Hayim Na um Efendi, mütareke esnasında İstan- bul Hahambaşılığında bulunmuştu. (iş Bankasmdan alman cetvelidir) 28 Teşrinisani 1933 Akşam Fiatları Tahvilât Elektrik — Tramvay m Tünel 223 Rühtum 178 Anadolu 1 4576 » NM Mümetsil s2 AM Telefon 1175 1869 25 s0 Tramv, 450 Anadolu Hisse 2/41 Şir. Hayriye 5 Reji Balğ Cenevre 2433-4 34075 Amsterdam 117 14Ğğ Bükreş 18.962 Solya © 6428 12? Moskova 1059 NUKUT (Satış) BEEF 1 Sille Ar. 1 he 1 Pezeta 1 Del 1 Mark 20 börek 3 Zeloni mE 20 Ley 9 24 İ 20 Diner bi 1 Çernoviç » Alm saz zı Ybicidiye O a 233 İhracat Ofisi Gelecek ay Ankaraya naklediliyor İhracat ofisinin 934 senesi başın - i ihtimali kuvvetle mektedir. Ofis için ve kâ - mumuevvel aylarına ait tahsisat gel - ir. Bundan da, ofisin kânunuev - karayı linde şehrimizde bir istihbrat bürosu kalacak ve başiıca merkezlerde mu- habir bürolar tesis olunacaktır. Fransa ile ticaretimiz Fransız ticaret ataşesi M. Peccran kiye - Fransa ticari münasebatının son şekilleri hakkında Iktisat vekâletile temas edeceği haber verilmektedir. ticaret odaları, Fransanın Türkiye mal larma karşı âz kontenjan tahsis etti - ğinden şikâyet etmişlerdir. Yunüs balığı avı azaldı Yunus balığı isti lerde azalmıştı zum görülmektedir. Bu hususta bazı teşebbüslerde bulunulması muhtemel dir. Ucuz elbise Ucuz elbise imali için Feshane fab rikası tetkikatına devam etmektedir. Fabrika müdürleri sık sek toplanarak bu işi bir an evvel intaca çalışmakta - dırlar. Yapılacak elbisenin en ucuz, hafif ve sağlam olmsama ehemmiyet verilmektedir. Sümer Bank umum mü dürü Nurullah Esat Bey yakında An- karadan tekrar şehrimize gelecektir. O zamana kadar bvradaki tetkikat ta Ticarst odasını ziyaret Üniversitenin bukuku ticaret ordi- Almanyanın ticari ve hukuki rene hakkında her zaman odaca istenecek malümatı vermeğe hazır bulunduğunu ve kendisinin de odanın kütüphane - sinden ve malümatımdan istifad. mek istediğini söylemiştir. Kendisine odanm 5 bin ciltlik bir kütüpahne: olduğu ve her zaman bunlardan isti- fade edebileceği sö) Her Hirş Vehbi Beye teşekkür ederek o- dadan ayrılmıştır. Kuruçeşme antreçolarında.. Gümrük komisyoncular (o birliği, Kuruçeşme antrepolarından eşyanın şehre nakli kamyon işleten bir iki te- şekkül tarafından âdeta inhisara alın» muş olduğunu "ye bunların eşyanın to- nunu 3 ve hattâ 4 liraya naki ni ileri sürerek bu halden dolayı rıh - tam Di ve kamyoncular hakkında sesine şikâyete karar ver- erke Hayvan borsası için bina Hayvan borsası varidatında teref - fü görüldüğünü yazmıştık. Borsa, sim di kiralık bir binada bulunmaktadır. Fazla varidat ile borsa için Karaağaç- ta güzel bir bina vücude getirilmesi kararlaştırılmıştır. Mamul hale getirilen iptidai maddeler Ham olarak iptidai maddeleri ha- riçten getirilip burada mamül hale ge üirildikten sonra ecnebi malı hissini verecek ambalâjlar içinde satışa çı karılan eşya hakkında etki hemmiyetle devam edilmektedir. Bu. nun için ticaret odasında teşekkül e- den komisyon, dün kısa bir toplantı yazman ise de, azadan sanayi müdürü Refik Bey Ankarada bulunduğundan avdetine kadar azının ayrı ayrı bazı dökümanlar hazırlamış olduğunu muharririmize söylemiştir. Refik Bey gelir gelmez komisvon toplanarak bu işe ait kararını verecektir. Milli sana- yi birliği de, bu hususta tetkikatta bu Tunmaktadı taraftan muhafa- za baş mü. bu şekilde piyasa- da satılan maddeleri iki uzun liste ha linde tesbit ederek muhafaza umum kumandanlığma göndermiştir. İhraç maddelerimiz Al İktısat Meclisi, başlıca ihraç ma zin sürümünü arttırmak için ne gibi tedbirlere ihtiyaç görül - mekte olduklarını alâkadar tacirler - den sormuştur. Yumurtacılar Birliği Yumurta tacirleri, nihayet arala» nda bir birlik teşkiline kurar ver - mişlerdir. Birlik i müsa, desi alınmak üzere vilâyete verilmiş tir, Almanyada yumurtalarımızın sürümü için İktısat Vekâleti, ihracat mall: messillerimizden hir rapor istemişti. Berlin Tiçaret mümessilimizden gelen Belediyede Yeni mezarlık Arsaya yirmi altı kişi sahip çıktı Belediyenin Zixcirlikuyuda vücu- de getireceği yeni mezarlık arazisine Defterdarlıktan başka bazı kimsele - caki tık. Ha kyiet iddin eden 26 kişi mahkemeye müracaat ederek Defterdarlık aleyhi- ne dava açmışlardır. Davacılar bur: sınm kendilerine ait o'duğunu, bel diyenin paruyı kendilerine vermesi lâ zım geldiğini iddia etmektedirler, Yeni zabıtaibelediye talimatnamesi den maddeleri hakkında belediye, Ti- caret odası ile esnaf cemiyetlerinin mü talealarını almıştır. Hâmit Bey rahalsız Belediye reis muavini Hâmit Bey hasta olduğundan birkaç günden beri makama gelememektedir. Mezarlık davrsı Sürp Agop mezarlığı hakkındaki mahkeme kararı 6 kânunuevvele kal- mıştır. Patrikhane vekili bazı yeni ve sikalar ibraz edeceğini ir, Kaldirılan mezarlıklar Edirnekapıdan Yedikuleye kadar inşa edilecek falt yol üzerine tesadüf eden mezarlıkların belediye tarafından kaldırılmasına başlanmış - tır. Yol boyunda 40 metre genişliğin- deki sahaya tesadüf eden mezarlık - lar kal Artistler kooperatifi Haber aldığımıza göre Şehir tiyat rosu artistleri birleşerek bir koopera- tif kurmağa karar vemişledir. Bu hu susta belediye iyasetins müracaat e « dilmiştir, Artistler yapacakları koo - peratifle bir film şirketi ve daha bazı tiyatro ve sinema işleri yapacaklardır. e Ki e e M. Tahy geldi İstokholm sefaretine tayin edilen gebik Macar sehri M. Tay dün An- dan şehrimize gelmiştir. le vedalaşmıştır. Bugün, Avantino va purile Marsilyaya, oradan da doğru- ca İstokholme gidecek Madam Tahy, Budapesteye uğraya rak birkaç gün kaldıktan sonra, zev- cine iltihak edecektir. Mahkemelerde Son zamanlarda serserilerle mü - €adele şiddetlendirilmiştir. — Zabıt her gün birçok serseriler yakalamak- ta ve mahkemelere sevketmektedir. Dün de Adliyede muhtelif mahkeme- lere tam bir düzine serseri sevkedil - miştir. Bunlardan altısı hakkında mev cuden muhakeme kararı verilmiş, al - tısmın da Bhları mevcut bu - lunduğu tesbit edilerek serbest el rak muhakemeleri takarrür etmiştir. serserilerden ikisi Sultan Ahmet ceza dördüncü Sultan Ahmet kinci sulh ceza, altısı da esliye üçün- çü eexa mahkemesine sevkedilmişler. Asliye üçüncü ceza mahkemesine çıkarılanlar boyacı margin iddia e- den Ahmet, tütün smelesi olduğunu söyliyen Şaban, Mehmet, Salih, gale- ta sattığını söyliyen Rifat ile Cemaldir. Bumlar iş güç sahibi olduklarma şahit göstereceklerini söylemişlerdi Mahkeme bu şahitlerin celbi için da- vayı başka süne bırakmış, serserileri de mahkemeye mevcuden getirilmek üzere müddeiumunuiliğe iade etmiştir. Tasfiya istaniyor Bir müddet intişar ettikten sonra kendi kendine neşr'yatını tatil eden Hergün gazetesinin sahiplerinden Vâ- lâ Nurettin Bey dün bir istida ile ikin ci ceza mahkemesine müracat etmiş - tir. Vâlâ Nurettin Bey diğer iki arka- raporda, yumurtalarımızın Alman pi- yasasında kolayca sürümü temin edi- İebileceği, ancak şu şartlara riayet e- dilmesi lâzım geleceği bildirmektedir: Yumurta Halen yumurtaları en iyi ambalâj yapan memleket Romanyadır. 4 — Almanyada menşe damgaları" na çok ehemmiyet verilmektedir. Bu itibarla boyası çıkmayacak şekilde taze yumurtalara kırmızı ve taze olma Ynalara siyah damğalar vurulması mu vafık olur. 5 — Almanyada, ithal edilecek yu murtaların vasati sikleti 45 gı aşağı istenmemektedir. .Buna kat olunmalıdır. Holanda hükümeti, Almanyanm yumurta ithalâtmdaki bu sıkı kontrolüne karşı, Almanyaya sev kettiği yunzarta sandıklarına, muhte- viyatının hükümetçe muayene ve gi - ranti edildiğine dair birer | kontrol kâ- Zıdı koymaktadır. Vilâyelte Tahrif edilen çek Liseler muhasebeciliğinde yapılmış değildir Evvelki günkü nüshamızda liseler inde elli liralık bir çekin 1250 liraya tahrif edildiği hak- kında bir haber vardı. muhasebeciliği de çek tahrif olunmudığı, binme: tahkikat yapılmadığı memur tevkif e- dilmediği bildirilmekte, bu hal başka bir yerde olmuş ise tavzihi rica edil- mektedir. Yaptığımız tahkikata göre bir suiistimal meselesi varittir. An - cak öğrendik ki bu suüstimal ile tanbul liseler muhasebeciliği ile alâ - kadar değildir. Bunu memnuniyetle kaydederi, Fakat diğer (o bir muhasibi mes'ullükte bundan.dört ay kadar ev- vel böyle bir suiistimal olmuştur. Ev. rak İstanbu! maliyesinde tetkik olun- maktadır. Mülkiye müfettişleri Diğer vilâyetlerde teftişlerde bu - Tunan ilkiye müfettişleri şehrimize dönmüşlerdir. Vergi dosyeleri hazırlanıyor Vergilerin vaktinde tahakkuk ve tahsili için muhtelif vergilerle mükel- lef olanların her vergisi için yeni bi- rer dosya sçılması ve dosyaların mun- tazam olması Maliye şubelerine bildi- rilmiştir. Harp malülleri ve buhran vergisi Harp ; malüllerinden hangisinin buhran vergisinden istisna edilecekle- ri tereddüdü mucip olmuştu. Yeni tef sire göre harp malülleri tefsirinden, harlji intaç eden umumi veya kısmi seferberliğe veya seferberliği icap © - den dahili tedibata iştirak eden za - bitlerle askeri memurlardan ve efrat tan 551 numaralı kanunda mevcut 6 dereceden birisine girecek surette ma lâl kalanlar olduğu anlaşılmıştır. Verem dispanserinde rontgen Vilâyet Verem dispanseri için Al - manyadan “ 5 bin liraya satın alınmış olan rontgen makinesi kurulmuş ve faaliyete başlamıştır. En son model 0- Jan bu ronj makinesinin hususi tüpleri LE yüzde doksana indir miştir. Bü föntken makinesi birçok fa kir hastalarin işlerini kolaylaştırmak» Serserilerle mücadele! Bir çok serseri mahkemelere verildi daşile teşkil ettikleri Hergün gazete basma komandit şirketi, fiyesini talep etmektedir. M. Pios'un açlığı dava Ünyon sigorta şirketi müdürü M. Piyos Antuvan Efendinin Ticaret ga- zetesi aleyhine ikzme ettiği hakaret davasının rüyetine bugün saat 14 te imei ceza mahkemesinde devam e- yeğ takibat yapılamıyor İkinci ceza mahkemesinde bir d. va rüyet ediliyordu. Davanın maznu nu Şahende Cemile Hanım, davacı: da kuyumcu Madam Suri idi. Dava - Bn esası ie kıymettar bir kolye iddia Bazarşn Şahende Cemile Hanım Sultan Azizin saraylılarındı olan büyük valdesinden tevarüs ettiği gayet kıymettar bir kolyeyi Madam Süriye satılmak üzere bırakmış, Ma - dam Süriden de bir senet almıştır. Ma dam Süri senelerce bu kolyenin para» sını vermeyince Şahende Cemile Ha - nım mahkemeye müracaatla parasını istemiş, fakat tam muhakeme netice- lenmek üzere iken Madam Suri se - nedin sahte olduğuna dair bir ceza da vası ikame etmiştir. Bu dava rüyet €- şıkmıştır. dilmekte iken af kanunu Bum için Sahada Cem Hanım hakkında kanuni tekibat yapılama - maktadır. Hikmet B. - Kadriya H. Kadriye Hanımın kardeşi Nasır Be yin Hikmet Bey aleyhine açtığı taz - minat davasının rüyetine dün devam edilmiştir. Nasır Beyin vekâletini E - hil oğlu Zeki ve Ali Şevket Beyler de ruhte etmişlerdir. Fakat Hikmet Bey mahkemede vukat aleyhine barodan mezuniyet al- madıkça dava deruhte edemiyeceğini söylemiş, fakat bökim bu. cihetin mah> kemeyi alâkadar etmediğini bildirmiş- tir. Bunun üzerine. Hikmet Bey hu - kuk usulü muhakemeleri kanunu mu- cibince okunamıyacak kadar fena ya zılmış ve ya hasım aleyhinde isnadatı ihtiva eden evrakın nazarı itibarı Immıyacağımı ve indesi icap eti söyliyerek istidann 6 scne evvel me- muriyeti esnasındaki icraatını bir takım asılsız isnadatı ihtive ni iddiz etmiş ve reddini istemiştir. Hâkim bu cihetin tetkiki için mahke- meyi 21 kânunuevvele bırakmıştır. ve Maariti Tahriri yoklama —— Cumartesi günü lise ve ortamekteplerde başlıyor Cumartesi gününden itibaren lise ve orta mekteplerde birinci tahriri yokla- ma imtihanları başlamaktadır. Şehrimizde bulunan vekâlet umumi müfettişleri imtihanlarda bulunmak ve teftişler yapmak üzere Anadolunun muh telif vilâyetlerine hareket etmişlerdir. Bir kaç müfettiş te şehrimizdeki mek- tepleri teftiş edeceklerdir. 123 muallime zam Istanbul iile mektep muallimlerin- den 123 muallime sit yeni bir maaş zam listesi gelmiştir. Zam gören muallimle- ve tebligat yapılmaktadır. İlkmektepler kâfi gelmeyor Bu sene İstanbulda yeniden 9 ilk mektep açılmasma rağmen mevcut deri- haneler talebeyi itiba kâfi gelmemiş. kaka eml müdürlüğü muhte. M4 mekteplerde smuıflara ilâveten 73 şu- be açmıştır. Yeni şubelerin muallimleri tayin olunmuştur. İlkmekteplerden kaç talebe mezun oldu? Bu sene İstanbul ilk mekteplerin - den mezun olan talebenin adedi kat'i olarak tesbit olunmuştur. Son den köylerden gelen mütemmim ta göre İstanbul Maarif mi mıntkası dahilinde bu sene ilk mek - teplerden 5276 tahebenin mezun oldu- ğu anlaşılmıştır. Bir mikdar mezuna mukabil bu sene ilk mekteplere yeni den kaydedilen talebe adedi 13400 dır. Her senş mektezlere iki misli la talebe girmektedir. Münhal asistanlıklar Fakültelerde münhal bulunan a » ii müsbaka imtihanı hazır. | kadar talip vardır. Fakat, diğer taraftan, Üniversiteye a- İıman ecnebi profesörlerin yanında ev velce çalışan Alman ve Yahudi bir çok asistan Maarif vekâletine ve Üni versite rektörlüğüne müracaat eder kendilerinin İstanbul Üniversilesinde tavzif edilmelerini istemişlerdir. Bu talipler bir müddet için Flelzn de çalışabileceklerini bildirmişlerdi ğer taraftan çenebi sitedeki ecnebi profesörlere de müra- €aat ederek kendilerinin tavzif için tavassutla bulunulmasını istemişler - dir. Ecnebi asistanların bu müracaatla» rı Türk asistanlarını endieşye düşür - müştür. Türk, asistanlar, Üniversiteye ecnebi asistanların alınmamasını, ec - nebi profesörlerin yanıne'a Türk asis - tanlarının yetişti e eniyalie İniversiteye ecnebi asis mr temin için te - tanların alınmaması: ybbünatta bulunmağa karar vermiş - Şehrimiz Leh kolenisine mensup bir grup, önümüzdeki pazar günü, Po lonez köyüne giderek köy meydanın- da Polonya şairi Adam Mickieviz'in hâlırasını ihya için yapılan âbidenin açılma resminde bulunacaklardır. Po- Jonya konsolosu ve maslahatgüzarı ile #efaret erkânı, merasime riyaset ede- ceklerdir. Tasarruf haftası için yeni şarkılar 12 Kânumuevvelde başlayacak o - lan tasarruf ve İktisat haftası için bu sene bazı yenilikler yapılacaktır. Bir hafta sürecek olan tasarruf günlerinde radyoda çalmacak ir ve söyler necek şarkılar tamamile Tasarruf ve Iktısada dair olacaktır. Milli İktrsat ve Tasarruf cemiyetibu şarkılarm güfte ve bestelerini hazırlatmaktadır. Hayvan sergisinde puvantaj Dolmebahçede açılacak olan ekli hayvan sergisinde puvantaj yapan he- yet bu akşam işini bitirecektir. Bugün hayvanların birincilik, ikincilik ve ü - güncülük tasnifleri yapılacak ve hay - van sahiplerine verilecek lar kararlaştırılacaktır. Sergi yarın sant 148 ta vali ve belediye reisi Muhit - tin Bey tarafından açılacaktır. * Etibba odağı heyeti idaresi Ni - yazi İsmet Beyin riyasetinde toplan - mış, eski heyetten ve hesa- ni etmiştir. abıcılar cemiyeti vi dare heyeti intihabatına başlanmıştır. Bügün istaç edilecek tir. * Kadıköy Türk Fukaraperver ce miyeti 14 kânunuevvel perşembe gü- nü akşamı kendi azalarına mahsus ol mak üzere Süreyyn sinemasında bir | müsamere verecektir. Hâsılat ile fu- karaya kömür tevzi edilecektir. # İstanbul aygır deposunda ayni - yat memuru baytar Naim Bey Zirnat vekâletince Haydarpaşa küçük sıhhi. ye baytar mektebi baytarlığına teri an tayin edilmiştir. Sabık baylar Gümrüklerde bahşış!.. Gazetelerin verdiği habere na- zaran gümrük âmir ve memurları vazifeleri yolunda dahi yapmış ol- salar bundan dolayı kimseden bah şiş, hediye, menfaat kabul edemi- yecekler, ederlerse azledilecekler- dir.. Çok güzel bir karar. Zaten rüş- vet ile bahşişin arasını ayıran hu 5 dut pek kat'i değildir. Kanun rüş- veti “bir memurun yapması vazi - fesi olan bir şeyi yapmamak ve yapmaması lâzım gelen şeyi mak için aldığı para” diye tarif e- i der. Lâkin bir memur yapması zım gelen bir şeyi bir müddet yap- j maz, oyalar da bir hediye aldıktan sonra yaparsa rüşvet olmaz mş? | Orasını mahkeme halletsin. Bana sorarsanız bal gibi rüşvettir. Ben kanunun vazır olsam her ne suret: le olursa olsun memurların işini yaptığı adamlardan hediye, bahşiş almasını menederdim.. Gazeteler « de gördüğümüz bu ü rüklerde şu benim lün tatbikına gidildi; gösteriyor Peki!, Gümrük âmir ve memurları hediye ve bahşiş alamıyacakları Lâkin, kadastro memurları, icra i memurları, maliye tahsil memurla | Oİ rı, polis ve belediye memurları velhasıl bütün halk ile hükümet a- rasında hak ve vazife hudutlarını tayin eden memurlar hediye ve bahşiş alabilecekler mi?. Bu sua - le ben cevap veremedim.. Havadislerde met ve cezir Bizim gazeteler çekilip yükselen | bir havadis denizine döndü.. Bun- lardan birisi bir gün: “Bütçedeki tahsilât eksiğini ka- patmak için seneye bazı yeni ver- giler ihdası ve ezcümle memurlar. dan bir mikdar daha para kesilme | İ si düşünülüyor” diye yazmıştı. i Ertesi günden itibaren gazeteler - den bir kısmı da bunu tekzip etti. Xi ler. Demek bu haber bir yükseldi, 5 bi ralçaldı.. Şimdi sular eski pire Ül sesine gel İ Derken; bir diğer gazete kabi - İİ nede bazı değişikliklerden bahse - 5 der. Falan zat filân vekâlete gele © cek ve filân zat için de şöyle bir vekâlet ihdas olunacak” Hemen ertesi gün başka gazete ler bunu da tekzip ederler. Bu ha- berde de bir gelir, bir gider ve tek rar sular durul Ne, sorarım biz hiç tekzip edilmiyen haber almaz mıyız?.. Ve biz hiç bir haberi tekzip etme- den yapamaz mıyız?.. FELEK Anlaşamadılar ** Aynaroz manastırı- Yugoslavların mı? Geçenlerde şehrimize geldiğini yazdığımız Yuzorlavyanın Monteneg To metropolili Daziç ile Fener kilisesi arasında ihtilâflı peki üzerinde c& reyan eden müzakereler hiç bir netice vermemiştir. Müzakere edilen mesele- lerin en mühimmi , Aynarozda bulu - nan Hilyandaryan Manastırma dair - fından inşa edi 4 bele DE i zım geldiğini iddin etmekte idi. Rum | patrikhanesi Sen Sinyodu, bütün Ay- İ i i manastırlarının, Fenerin vuha- Bi idaresine tâbi olduğunu ve arala * rında milliyet farkı bulunmadığı ceva bını vererek harp papasının talebin! reddetmiştir. EY Baro içtima İstanbul barosu senelik alelâde iç timamı birinci kânunun yedinci gü » nü saat 14,30 da yapacaktır. İçtimada idare heyeti raporu okunacak, 934 bütçesinin müzakeresi yapılacaktır. Gene da Tü rörüşülecektir. Dün gazetede Ariliye vekâletinin barodan haklarında ihra; katları sicillerini istediği yazılmıştır. Bu haber beş ay evvel mevzuu bahso- — bir | Baga ep tazelenmesinden rettir. Baroda sen zamanlarda ve- Ma hi çbir ihraç kararı yoktur. i Lays bi berat numuevvelin ikinci cumartesi günü Şabanın on dördüne müsadif olu makla yevmi mezkür aksamı (Pazat geceri) “ Leylei Berat” olduğu ilâm o- hamur. YURTDAŞ ! Yerli malı kullanmak, yurda bağlı olmak demektir. Milli İktisat ve Tasarruf murlarından Bey İstanbul v yet merkez shhiye baytarlığıma tayin | edilmiştir. Cemiyeti