1 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

1 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Haftanın filmleri Jpek- Cici Berber (Türkçe) Eihamra a Berber (Türkçe) Saray: Yürüyüş (İngilizce) Artistik; Aşk Targosu (Almanca) Türk; Aşka kim inanır (Fransızca) ! Elhamr. Cici Berber (Türkçe) Cici Berber (Rumca) Oynıyanlar: Zozo Dalmas, Muammer ve saire... İpekfilm stüdyosunun (Söz bir Al lah bir) filminden sonra çevirdiği uzun Metrajlı dördüncü filmi olan Cici ber- ber bir nevi vodvildir. İçinde taklit ve fantazili sabneler çoktur. Yeni çalış- mağa başlamış bir stüdyo ve yeni çe- virmeğe başlamış artietler için ihmal edilemiyecek bir eserdir. Bu film bu hafta ayni zamanda üç #inemada gösterilmektedir. Türkçesi İpek ve Elhamrada, rumcası Melek si- Bemasında, Türkiyede bir filmin aynı zamanda üç sinemada birden gösteri- lişi birinci defa vaki olmaktadı Ferdi, Filmin mevzest şadar: Tahrir Heyeti Müdürü muharrirle. Selim: Bayi “Nasıl yaşarlar?,; iye ir anket yazmağa memur eder. Selim Bey evvelâ b'r pıyazcı dükküni- na çirer.. Ve dükkân: gözden geçirir. k bulamayıp Mmavunacı! Onun acayip sualleri karşısında ma- vunacılar reisi Selim Beyi deli sanır Ve uğratırlar. İwza kadar gelir ve “Cici Berber, dük- kânının önünde durur. İçeriden gelen müzik ve çıraklar dansı kendisini - lâkadar eder... Dansı seyrederken gi“ #ede oturan patronun kızı hoşuna gi der ve traş cimak için girer. Ber- ber çırağı Muammer Ruşen kendisini karşılar.. Selim Bey iskemleye oturmuş ıraş olmakta ve ayni zamanda ayna: da Zozoya gözetmektedir. Zozo'yu #oven Ruşen bunun farkma varır.. Ve hiddetli hiddetli Selim Beyin yüzünü sabunlamağa başlar. Bunu gören S3- lim Zozoyu gözden kaçırmamak için sebinden çıkardığı cigara ile cebinde bulünan bir gazetenin ortasını deler" ve delikten kızı gözetlemeğe başlar. Patron dükkândan içeri | girmiş ve Se- limin elinde gaezteyi görmüştü, detle Selim Beye yaklaşır. Seli . hareketi kız: ile yanmış olduğu göz i- taretleri için zanneder. Pat kândan içeri üç şeyin girme: Gazete, gazeteci ve tıraş bıçakla- | 70'ya parayı verirken ©- | Selim, sıkıştırır. Jim tekrar idarehaneye gelmiş ve Müdür Beye “Nasıl yaşarlar,, diye ber berlerin iç yüzünü kaleme alacağını, söyler ve bunun için bir kaç gün mez kkâna çırak olur. Fakat t: Bir kaçakçı gemisi MİLAS, (Milliyet) — Küçük sal gümrük motörü kara sularımızda ks. çakçılık yapan bir Yunan gemisini yaka İayarak limanımıza getirmiştir. Kaçakçılar ihtisas mahkemesine sev- kedilmişlerdir. 20 — 22 mil yapan se- #i motörlerimiz bu sahilde kaçakçılığı şiddetle takip etmektedirler. Define avcıları Urlada yangın yerlerinde bir defi- ne mevcut olduğu iddia edilerek bünun çıkarılmasına © müsaade edilmesi hak. kında İzmir Milli Emlâk müdürlüğüne ihbarda bulunulmuştur. Bu ihbarı yapanlar, evvelce Ayva- likta 1800 altın lirayı meydana çıka van iki kişi Bunlar, Urlada, ellerinde krokisi bu- lunan bir verde da iki teneke altın pa- ra bulunduğunu iddia etmektedirler. Bir kaç güne kauar definenin araştırılma- sına başlanacaktır. Çiçek aşısı Çiçek aşımı hakkında sıhhat ve içti- Mai muavenet vekâletinden vilâyetlere bir tamim göndermiştir. Tamime göre bazı yerlerde mecburi çiçek aştsı tatbi- katma ehemmiyet verilmediğinin son za- manlarda görülen çiçek hastalığı vaka- larından anlaşılmaktadır. Köyleri dolaşan seyyar sıhhat memu”- larının çiçek aşısı tatbikatma fevkalâde «hemmivet vererek dolaştıkları yerlerde Yeni doğmuş çocuklara, doğumu takip *den dört ar zarfında behemehal kont- vollu aşı tatbik edilecek ve müddeti bit- miş olam diğer şahıslar da yeniden a- sl tr, Çiçek aşısı tatbikatını belediye dek- torları İsimi surette mürakabe edecek. lerdir. Artistik Aşk tangosu (Almanca) Oynıyanlar: Söke Szakal, Victor de Kowa, Ernest Werbes, Mara So- rensen, Artistik sineması bir kaç haftadır zen ve neşeli filmler göstermekte, Bu hafta (Aşk: tangosu) ismile gösl rilen film de bu kabildendir. Filmde güzel musiki, güzel kadın ve aşk entri- kaları vardır. İki fakir arkadastan bilhassa istik- balde büyük bir mucit olması muhak- kak olan birinin hayatını kazanmak için keman çalmıya mecbur o olduğu bir yerde bir kıza tutulması, kızm da onu sevmesi ve tesadüfen kızın baba- sile de ayrı bir yerde bir mucit olarak tanışması mevzua vs filme bir tuhaflık için gelen müşterilerin yüzünü kesmektedir. Zoz0 ile arası çok iyi olan Selim, Muammeri de beraber alıp bir © gece baloya giderler. Ayni gece karısının koynundan kaçan çapkın . patron da dostu Süheylâ ile beraber baloya ge- lir. Zozo, tam şarkısını bitirmiş, yer- lerine oturacağı bir zamanda Selim patronu görür. Ve Zozo ile Ruşeni ka- çırtır, Kendisi de patronu karşılar. Bir aralık muharrirlerden Niyazi Bey Se: limin yanma gelip Müdür Beyin tele- mülâkat yapmasını söyler. Selimin gazı Idağunu anlayan patron Selimi dükkânından kovmuş- tur... Zozo ağlamakta ve üzülmekte, Fakat patron kat'iyyen fikrinden dön- memektedir. Selim bir defa dükkâna müşteri o- gelir. Ve patronu tehdit eder. ü birinde patronun Bomonti bah- çesinde dostu il çıkartmış olduğu bir resmini kendisine gönderir. Ve eğer kızını vermezse bunu karışma gösterece- ğini ve ayni zamanda gazetesil deceğini yazar. Bu tehdit üzerin8 patron kırı Zozoyu gazeteci Selim Beye ver- mneğe razı olur. Aşk Tangosu INazilli gençliğinin bir tezahürü NAZİLLİ, (Milliyet) — Nazillinin İsabeyli köyünde yakalanan dervişleri tel'in etmek üzere Nazilli gençleri halk- evinde bir toplantı yapacaklar ve nef- retlerini bildirecek, köşede bucakta ka- lan bu dört serşerinin Nazillinin cüm- huriyetçi ve münevver gençliğinin için de yerleri olmadığını izhar ço e dir. Aydın tütün mıntakasında AYDIN, (Müliyet) — İnhisarlar Başmüdürü Sırrı Bey, Ege mmtakası İnhisarlar idaresi tütün eksperi Ce - mal Beyle beraber Söke ve Kuşadası tütün mmtakalarmı gezerek tetkikat- ta bulunmuşlar ve inhisar İdaresinin tütün satın alma şeklini tesbit etmiş - lerdir. Bu iki kazada inhisar idaresi mübayaata başlamıştır. Aydın ve Çine kazalarında da mübayaaya başlan - mak üzeredir. İnhisar idaresinin piya- saya çıkararak mübayaaya başlaması mmtakamızdan tütün alan Klen ve Ge ri tütün kumpanyalarile Kirli zadı Sadullah Bey ticarethanesinin müh. işlerini hızlandırmalarını ve fiat- selmesini mucip olmuştur. Bu üç müessese mıntakamızdan şimdi. ye kadar 130 - 150 bin kilo tütün al- mışlardır, Bandırmadan gelen kısraklar BANDIRMA, (Milliyet) — İs- tanbulda Dolmabahçede has ahır- larda 30 teşrinisanide açılacak o- lan ehli hayvanlar sergisinde teşhir edilmek üzere Binbası Mustafa B. mütekait kaymakam Şevket Beye ait iki süzel kısrak bugünkü vapur la İstanbula gönderilmiştir. MİLLİYET CUMA 1 KANUNUFYVEL 1933 Cici Berber sz MEn filminde “Paramunt,, dünya haberleri 1 — Pariste üç tekerlekli velosipet- lerin yarışı; 2 — İtalyan filorunun manevralara hareket 3 —— Pariste güzel bacak müsaba- ka: ya 4 — Amerilrada 5000 ton petrolün infilâkı 5 —'Eres?'te yeni Fransız ba afradının depolarına sevi. 6 — Tokyoda 20.000 Japon cimnas- İ tik mualliminin gösteriş hareketeleri, 4 | filminden bir sahne Aydın tapusu islah edildi AYDIN (Milliyet) — Aydın tapu idaresi, son günlerde tapu idareleri hak kında umumi efkârda yerleşen zan ve hisleri öldürecek kadar ıslah edilmiştir. İşe başlandığı zaman bir çok birikmiş işleri ele alan tapu sicili muhafızı bey az. zamanda bunların muamelesini enticelen dirmiş ve vilâyet makamınca köy köy müracaat sahiplerine işlerinin bittiği, ge lip tapularının almaları yazılmıştır. Bu gün Aydın'tapu dairesi, gelen işleri kân nisbetinde en kısa bir zamanda bi- tirmek şiarile çalışıyor. Kendisinden ta pu işleri hakkında malümat istediğim muhafız bey, muakiplerin halktan nasıl anlattı. Filhakika Aydında bir muakıbe vermek lüzumu olduğu kanaatinde idi. Bu yanlış kanaatin kalktığı, tapu daire sinde şehirli, köylü bir çok yurttaşların lerini kendileri takip ettiklerini ve yüzlerinde bu işlerin bu kadar kolay ve çabuk yapılıverdiğinden doğan sevinç haberlerini sakla Mezuniyette ölüm AYDIN, (Milliyet) — İstanbul tel- mubabere memurlarından Ahmet Sabri Bey bir ay izinli olarak 13 gün Aydında kardeşi Nauman şirketi Rüştü Beyin yanına gelmiştir. Sabri Bey dün gece kalp sektesinden â- ni olarak ölmüştür. Aydın telgrafçıları hayatının 28 senesini telgraf makinele- rinin başında geçiren emektar meslektaş | “arınm kabrine bir çelenk koymuşlardır. nd namma dikilen abi- 8— İskoçyada Ünuversite Eniini mütarekenin — 15 inci * Olga Tschechowa Berlindeki Skala tiyatrosunda sahneye çıkacaktır. * Asta Nirlsen de tiyatroya avdet et- mek üzeredir. * Judex yeniden filme alınacaktır. Jannings malümduer ki p-k si- nirli artistlerdendir. Bu yüzden V yana- | ya yapacağı tiyatro turnesini tehir miştâi Aydında e işıari AYDIN (Milliyet) — Vilâyetimi - zin bazı yollarında kullanılan taşların matlüp evsafta olmamasından bunları tet kik için gelen Nafia müfettiş Emin B. tetkikat ve tahkikatı bitirerek dün İzmi re dönmüştür. Emin Bey, Nafia dairesi Ie Aydın - Çine yolunun ijk kısmını ya pan müteahhit arasında çıkan ihtilâfı da sulhan halletmiş ve müteahhit haklı bu lunmuştur. Emin Beyin delâletile, mah- tar, Köylüler dört şakivi NAZİLLİ, (Milliyet) — Nazil- linin Örencik köyü sırtlarında dört silâhlı gezdiğini gören köy- lüler, bir taraftan hükümete, bir haber veriyorlar, bir taraftan da sopa ve baltalarla üzerlerine yü- rüyerek hepsini bağlıyor ve hükü- mete teslim ediyorlar. Naziliiye getirilen bu şerirlerin üçü kaçma- ğa muvaffak olmuşlarsa da jandar malarımız tarafından şiddetle a- ranmaktadırlar. Yakında tutula- caklarına şüphe yoktur. Yurtta eşkiya ve şerirlerin ya- şamalarna imkân olmadığını gös- terir ne güzel bir misel. Aydında ocak kongreleri AYDN, (Milliyet) — Vilâyeti. mizin her tarafında Fırkamız o- cak kongrelerine devam edilmek- tedir. Ocak kongreleri kânunuev- velin on beşine kadar bitirilecek o br'hten sonra nahiye kongrleri yapılacaktır yakaladıla” (İngilizce) Oyniyanlar; Clive Brook Diana Wynyard ve Frank Langhton ile bera- ber Frank Lloyd tarafından yapılmış eser. Yürüyüş meraklı, heyecanlı, ve dik- | kate değer bir filimdir Eserde güzel | sahneler vardır. Bu filmi Amerikada | bir İngiliz rejisörü çevirmişti İ “Yürüyüş, 20 inci asır ba İ bugüne kadar dünya hâdiseleri İngiliz ailesinin üzerindeki tesirlerini gösterir. Eser, Noel Coward'in piyesinden a- lnmaştır. Eserin başlıca kahramanı & burada bir ailedir. Bu aile ana, baba, iki ço » cuk ve hizmetçilerden ibaret Mevzu, 1900 senesinin gi başlıyor. İngiltere ile Boeri harp vardır. Harbe gidiliyor, kazanı - lıyor, dönülüyor neşe ve saadet iken kraliçe Viktorya ölüyor. İngiltere matem içind. sx ile beşeriyet ve bi tarihinde yer eden hâdiseler, Artistler, bir İngiliz ailesini teşkil eden terbiyeli insanları canlandırmak- | tadırler, Bu film Avrupada, çok beğe: ve sinema tarihinde yer almış bir eser- dir. Maruf İngiliz artisti Clive Brook bu eserde çok muvaffak olmuştur. * Emil Zola'nın mehir “Nana” ro- manını Amerikalılar filme alıyor'ar. Fa- kat romandan filme alış hayli değ ş klik ler arzediyor. İlk üç hafta çalışt ktan sonra, senaryonun değiştirilmesine lü- zum hâsıl olmuştur, Meseli Paris sokak | larında geçen sahneler 1870 teki tiyatro mehafilinde geçmiş gibi gösterilmiştir. Filmin çevrilmesine devam edi iyor. An- laşılıyor ki, roman başka, film başka. * Oriimal bir Fransiz senaryosunu ilk defa olarak çevirmeğe başla- miştar. * Oscar Strauss yeni bir müzik filmi Zorbanın birisi AYDIN, (Milliyet) — Bozduğanın Kızılca köyünde feci bir cinayet ol- muş, âdi ruhlu bir adam genç bir ka- dımı ağır surette yaralamıştır. Vak'a nın tafsilâtı şudur. Kımlen köyünde 18 yaşımda Molla Ahmet oğlu Şükrü komşusu Mustafa. nın genç karısma tutgundur. Şükrü ö- tedenberi takip ettiği genç kadını ev- velki gün evinde yalınız olarak sıkış- tırmışsa da namuslu kadm o Şükrünün teki reddetmiş ve bağırmağa baş- lamıştır. Bundan kızan Şükrü taban- casını çekerek kadına ateş etmiş ve sol memesi altından ağır suretle yarala- maştır. lr Ani memleket hastanesi- iş, Şükrü de zabıtamızca e kadliyeye teslim edilmiş- tir. Aydın muallimlerinin kıdem kületince vilâyetimiz ilk mektep mü- fettiş ve pamir 49 zatın kı- demlerine zam edil: Seller iki insan aldı et) — Cumartesi gecesi yağan şiddetli yağmurlar ka- zamızda da canca, malca bir çok za- yiata sebep olmuştur. Nazilli 25 kilometro şimalinde elen gediğinde Ahmedin çadırmı seller ba sarak 25 yaşında karısil, cuğuda alıp götürmüşt sedi Nazilli yanında bulunmuş, çocu- gunki henüz bulunamamıştır. Seller | çadırı bastığında Ahmet dağda ko- yunlarını otlatmakta imiş. vücuda getirmeğe başladı. Baş rol Mag“ da Schneider'e verilmiştir. * Darothen Wicek Amerikada kaçırdılar,, isminde bir film çeviriyor. * Jean Harlowa haftada 1250 dolar veriyorlar. Fakat artist bu parayı be- ğenmiyor. Haftada 2500 dolar istiyor. * Helliywood'da ,,Kudurmuş köpek Amerika,, isminde Hitler aleyhinde bir film çeviriyor. * Amerikada tarihi filmlere kırşı bir heves uyandı. İki tarihi film yapılmıştır. Yenileri için hazırlık var. * Belçika sinema üniversitesi fil m çe- virmek üzere İzlandaya bir heyet gönder» Çankırıda tasarruf hafta- sına hazırlık ÇANKIRI, 30.A.A, — Milli iktisat ve tasarruf haftasının bu sene her yıl dan daha mükemmel bir tarzda geçme si için sık sık toplantılar yapılarak haf- tanın programı ve yapılacak işler hak- kında tertibat alınmaktadır. Şehrin muh telif yerinde sergiler açılacaktır. Aydın adliyesinde senelik tel AYDIN, (Milliyet) — Adliye baş müfettislerinden Talat Beyin reisi a'tında 6 adliye müfettişi gelerek vi lâyetimrz adliye dairelerinin senelik teftişlerine başlamışlardır. Aydın vilâyeti merkez icra dairesi kadrcsuna 3 Olira maaş aslili bir icra mem-ru ilâve edilmiştir. Şimdiki me- mur mmavin olarak olacaktır. Bunda nbaşka Cineye 15, Bozdu- ğann da İZ lira asli maaşlı birer icra memuru konulmuştur. Aydın icra dai resinin işleri hakikatan pek gok ve i- çinden çıkılmaz bir vaziyette idi. Bu ciheti a üfettiş beylerde takdi: tas dik etmişlerdir. Bu itibarla kadroya yapılan çok yerinde ve isabetli. dir Müfettiş beylerin Aydın icra dai- rosine b. muhasip ve lüzumu kadar kâtip de verilmesini adliye vekâleti ne yazaraklarını da haber aldım, da bırakan ve bundan (başka 70 bin dönüm arazinin ekilmesine mani azmak Bataklığının kurutma köylülerimiz davul ve zurnalarla gün başladılar. Merasimde vali, fır. ka, heleive ve halkevı reisleri de ha- zır bulundular