2 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

2 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

LİYET CUMARTESİ 2 KANUNUEVV İSTANBUL VE TRAKYA ŞEKER FABRİKALARI Türk Anonim Şirketinden: Fabrika mızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak üzere her isteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta teslim (ınlla Kristal Toz Şekerin Kilosu 36,75 gali Küp Şekerin Kilosu 39,50 fırışlır. Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına beş lira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak sipar işler bedelin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet.müşteri ye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabıma gorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gönderenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temamını peşin ödeyenler vagon başma beş lira tenzilâttan istifade ederler, i Mudanyada Fırka kongresi Köy murahhasları da kon- greye iştirak ettiler BURSA, (Milliyet) — Mudan- yalılar bugün yıne bayrama benzi yen gümerden bırıni yaşadı. Mu- ilanya mütarekesinin umzalandığı binanın her tarafı bayraklarla 40 natılmıştı. Gençler Birliği bando sunun çaldığı muhtelif havalar Mudanya afakım O çınlatıyordu. Ben bu günün milli günlerimizden biri olduğunun farkında idim. Cu- | ma günlerinin ise bu gibi mera- simlerle ne alâkası olabilrdi. Bu- nunla beraber, yine, büyük bir neş e ve sevinçle öteye beriye koşuşan gençlerin bu vaziyetleri beni büs- bütün mersklandırmağa başlamış- tı. Çünkü; herkesten ziyade bir ga zeteciyi alâkadar etmesi icap €- den bu işin içyüzünü snlayabil- mek için derhal sokağa fırladım. Polis komiseri Hamdi Efen: yi görmek üzere karakola gittiğim sırada Belediye azasından Küçük Ali Beyle karşılaştım. Bütün Mu- danyalıların, battâ Bursalılardan da bir takımının tanıdığı ve sevdi ği gençlerden biri olan Ali Beyle aramızda şu yolda bir konuşma ol du: - Ne oluyorsunuz yahu!, Bu tezahüratmızdan bir şey anlıya- madım. Yoksa milli bayramlardan biri kutlulanıyor da ben mi farkın da değilim? Dedim. Ali Bey ce- | vap verdi: -Doğru söylediniz. Bugün hakikaten bayram yapıyoruz. Biz Muaanyalılar, tem bır tesanüt ve yekvücut bir kitle halinde bu bay- ramı her sene ayni his ve ayni he- yecanla kutlulıyoruz, dedi. Ve son ra anlatmağa başladı. Halk Fırka sı senelik toplantısını yapıyor- muş... Kazayi teftişe gelen Vali Bey de dinleyiciler srasında bulu- nacakmış.. — Gelmez misin, beraber gide Jim, dedi. Haik Fırkasındayız.. Saat do- kuz.. murahhasıar birer birer gek meğe başladı. Hunların çoğunu köy:üter teskil ediyordu. ır çok ta dinleyiciler varan. Kongrede saat on birde Vilâyet Reisi Dok- tor Sadi Kasim Beyin veciz ve alâ kalı nutkiyle açıldı. Bunuda, sa- bık idare heyetinin senelik çalış- ma raporunun okunması takip et- t. Raporda, Mudanyanın iktısadi, zirai vaziyetin inkişafı, ümran fa- aliyetleri etrafında yapılan teşeb- büsler birer birer zikrediliyor. Bundan böyle de memleket hesa- bına daha faydalı ümitler veren neticelerin elde edileceği anlatıir. yordu. Burdan sonra da intihaba- ta başlandı Verilen reylere maza- ran sabık İdare Heyeti Reisi Hacı Vasfi, Maarif Memuru Fıfkı, Ec zacı Mekmet, Ziraat Bank memu- ru Mitat, Belediye azasından Ali, Tüccardan Nafi ve Galip Beylerin kazandığı anlaşılmıştı. Kaza İşle- riy.e uğraşacak encümenler de bu arada seçildi. Şimdi sıra, Beledi- yede murahhasi: refine verile- cek ziyafete gelmişti. Fırka Reisi Hacı Vasfi Bey bu ziyafete beni de davet etmek nezaketinde bu- undu. Halk Fırkasının halka ve köy- lüye verdiği bu ziyafet her sınıf halkın birbiriyle kaynaşması için de güzel bir vesile olmuştu. Hem de, tam münasiyle afatsız bir kayrasma idi bu.. Bir tarafta Vali Bey köv murahhasla. | riyle senli benli görüşüyor, onlara köy işleri hakkında susller soru- yor, dertlerini isteklerini öğren- imtiyazsız, ve | İ zinde aynihis ve ayni duygu ile Adres : İstanbul'da Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Han. No. 40-30. Telgraf adresi: İstanbul, Şeker > BETER Germencik Güzelleşiyor Bir buçuk sene içinde ka- sabanın siması değişti GERMENCİK, (Aydın) (Milliyet) Nahiyemiz belediyesi imar işlerine faa liyetle devam ediyor. Bel isi işe başladığı daki çalışması ve elde edilen metice- ler eidden tekdir ve tebrike değer Baş- ladığı işleri ayni heves ve azimle yö- rüteceğine şuphemiz olmayan Tahir Beyin yakın bir zamanda nahiyemizi bir çok kazalarımızdan daha memur bir şekle sokacağına şüphe edilmez. Harap bir halde olan kabristanın et- rafı divar ve parmaklıklarla çevrile- rek asri bir şekle sokulmuştur. Elektrik fabrikası bitirilmiş ve Cüm- t bayramda ilk ceryan veril- Yakında umum kasabanın ten- viratı yapılacak dükkân ve evler? de ceryan verilecektir. Kasabaya gelen içme suyuna bir çok menba suları daha açılmış ve yeniden 800 metre demir boru döşenmiştir. Ayni zamanda dört mahalleye sihhi su taksimatı yapılmıştır. Kasap ve bahçevanlar halinin içi beton armc yaptırılmış kapuları da taktırılmıştır. 30 dükkânlik bir manifatura ve el biseciler çarşısı yaptırılmıştır. Belediye akarlarına yeniden 3 oda- lı bir memur evi bir kahvehane ve gençler birliği için bir bina ilâve o- lunmuştur. İstasyon caddesindeki belediye ar- salarına yaptırılacak memur pavyon- ların inşası münakasaya çıkarılmış- tır. Yeniden açılan 3 caddenin istimlâk leri bitirilmiştir. Çarşıdan geçen ana caddenin kaldırımları yaptırılmış ve kasaba içinde 8000 metrelik şöse yap- terılmaştar.. Bir kaç sene evvel germenciği sel basmış ve bir çok hasar yapmıştı. Be- lediye şimdi şehir içinden ve yanların dan geçen üç çayı birleştirerek şeh- rin ve kasabayı dai tehdit eden doğru cihetinden geçirilecek ve ger- mencik çay basma tehdidinden kurtu- lacaktır. Belediyenin yardım ve ön ayak olmasile kısa bir zamanda 4000 metre uzunluğunda 11000 metre mu- rabbâı kanal açarak binlerce dönüm taklıktan kurtaran germen- an halkının, germençiği eden çayların mazarratını def- edeceklerine şüphe edilmez, Daha bolluk ve refah © senelerinde bu çaylar senelerce germenciği teh: etmiş ve bir çok zararlar vermi Bugünkü teesbbüsün ve muvafakiyet- lerin sırrını Cümbhuriyetin yurttaşlar. dn yarattığı intibah ve çalışma aşkın- dan başka ne olabilir. —— Çürük direkler Kırklareli, Tekirdağ, Istanbul, Bakar. köy, Yalovn, İzmit, Adapazarı ve Sa- banca mıntakalarında birçok telgraf di- reklerinin harap bir vaziyette olduğu gö rülmüş nların değiştirilmelerine ka- rar verilmiştir. aç Pm için posta telgraf umum mü. ürlüğü, yeniden 4 bin telgraf direği ax lacaktır. Herhangi bir fırtmada muhabe- ratm sekteye uğramaması için bu direk- ler sür'atle değiştirilecektir. Sındırgı - Bigadiç telefonu Sındırdığı, Bigadiç telefon hattı ya- pılmış ve muhaberata başlanmıştır. bir mek istiyordu. Beri taraftan diğer bir gurup Fırka reisinin etrarını çevirmiş, memleketin zirai ve iktı sadi vaziyeti etrafında hasbihal. ler yapıyor, mahsulün daha uy- ğun fialerle satılabilmesi için bir an evvel lâzım gelen teşebbüslere girişilmesini istiyorlardı... n, halkımızın hükümet ve memleket işlerine karşı olan mer. butiyet ve sevgisini, memleket i- daresini üzerine almış âmirlerimi- halka karşı olan yüksek alâkasını bu münasebetle bir kere daha an- lamış ve öğrenmiş bulundum. DERVİŞ İzmitte kanlı bir vak'a İZMİT, (Milliyet) — Dün akşam şehrimizde saat 21 de Balıkpazarındaki Adilin sfsyhanesinde başlıyan ve sokak ta biten kanlı bir sarhoşluk vakası ol- muş, Bahriye binbaşılığından mütekait sabk Ereğli Liman Reisi Nazmi Bey 7 yerinden Besim isminde bir adam tara- fından ağır surette çakı ile yaralanmış- Vr, Yaptığım tahkikata göre vaka bir hiç yüzünden olmuş, güzel güze içip eğlenmek istiyen carih ve mecruh rakı. yı fazla kaçırmca me yaptıklarını bil- mez bir hele gelmişlerdir. Adilin meyhanesinda bir çok müşte- riler vardır. Bunların içinden birisi ga- zel söylemeğe başlıyor. Hazır bulunan- lar gazel söyliyeni teşyi ediyorlar. Ya- nik ve sermest sesler yükseldikçe Besim fena halde kızıyor. Bir müddet sonra gazel döylyen meyhaneyi torkediyor. Ve o zaman Be- sim, aleyhinde bulunuyor. Nazmi Bey Besimin bu hareketini doğru bulmuyor. Giden bir adamın aleyhinde bulurma- nan fenalığını, yakışık almıyacağını söy liyor.. Kafası rakının tesiriyle dumanla- nan Besim, Nazmi Beyin bu makul sö lerine kızıyor.. Derken evvelâ ağız ka gasına başlıyorlar... Hazır bulunanlar gitgide büyüyen bu kavganın önünü al mağa çalışıyorlar. Ve mayhanayi terke derek ayrılıyorlar... İşte bu ande Nazmi Beyden hitcine alamayan Besim çakısını çekerek Nazmi Aydında veramla mücadele AYDIN, (Milliyet) — Teşekkül ettiğini bildirdiğim verem mücadele cemiyeti merkez hey'eti ve tabii aza- ları fırka salonununda toplanarak i- dare heyetini seçtiler. Toplantı da vali Fevzi, Fırka reisi Etem Kadri ve Halkevi reisi avukat Neş'et beyler de bulundular. İntihap neticesinde, birinci reiali- ğe Dr. Naci Sait, ikinci reisliğe Dr. Operatör Mithat © umumi ti Dr. Tevfik, veznodarlığa sis azalığa (Oinbisarlar o baş müdürü Sırrı, hesap o müfettişliğine muallim Hüseyin Avni, azalıklara be reisi Nafiz, ve Dr. Kâni beyler seçildiler. Veremin yurtta yaptığı tahribatı ve yaktığı canları gözörününe alarak valimiz Fevzi Beyefer ş sin himmet- lerile kurulan bu çok hayırlı cemiye- tin ilerlemesine ve kurulmasındaki büyük gaye ve maksadına ulaşmasını dileriz, Böyin üstüne atılıyor... Aralarda kan kr bir boğuşma oluyor. Besim rastge- len yere çakısmı batırıp çıkarıyor ve Nazmi Beyi 7, 8 yerinden ağır surete yaralayıp kaçmak isterken yetişen za- bıta memurları tarafından yakalanıyor, Nazmi Beyin yaraları ağır olmasına ragmen hayatı tehlikede değildir. Adli- ye tahkikata başlamıştır. TA A RI Gi AY e ET 7 ELM AE Arapsun Cümhuriyet Müddeiumumiliğinden: 1 — Kapalı zarf usulile münakasaya vazolunup bedeli keşfi 792780 kuruştan ibaret bulunan Arapsunda tâdilen ha- pishane ittihaz olunacak kilisenin satışı 28-12.933 perşembe günü saat İ4te Arapsunda komisyonu mahsus tarafından ic ra kılmacaktır. 2 — Talip olanların tekli f edecekleri (mebaliğin yüzde yedi buçuk nisbetindeki teminatı muvakkatelerile teklif mek- tuplarını ve taahhütlerini biha kin ifa suretile şimdiye kadar asgari yedibin lira kıymetindebir bina ikmal < ettiklerine dair resmi veya hususi vesaikle birrlikte yevmü mezkürda saat on dörde kadar komisyonu mahs; Bm etmeleri lâzımdır. 3 — Ta'ip o'anlar bu bapi usuna makbuz mukabilinde tes taki şartname, mukavelename, keşifname ve plânları Arapsun Cümhuriyet Müddeium umili- ğinde görebilecekleri ilân olu nur, (6546) 9041 İRYOLLARI İDARESİ İLANLARI Yük ve yolcu vagonlarının yedek aksamının kapalı zarf la münakasası 3 - 1 -934 çarş amba günü saat 15 te Ankara- da İdare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Hay- darpaşa veznelerinde onar liraya satılan şartnamelerde yazılı- dır. (6638) Bütün Mülkiyelileri davet Mülkiye Mektebi Müdürlüğünden: Adresleri mektepçe bilinemediği için 4-12.933 tarihi ne tesadif eden Pazartesi günü Mülkiye mektebinde yapıla- cak olan elli yedinci yıl dönümü toplantısma davet edileme- yen bütün Mülkiyelilerin mez da Mülkiye mektebine teşrifle kür günde saat 14,5 ta Yıldız- ri rica olunur. . (6628) İ EVKAF MUDIRİYETİ İLANLARI | Mıktarı 1000 100 300 1200 500 150 ” Cevamii Şerifeye lüzum! rı yazılı altı kalem eşyadan b sası neticesinde verilen fiatla; den bir hafta müddetle temdid etmediğinden pazarlıkla mü lip olanların şeraiti anlamak re her gün Levazım idaresine nun altıncı Çarşamba günü ne müracaatları, Adet Kilo Adet Metre Kabahasır Kavata İspermeçet Orta Hasır Süpürğe Yerli Bez M. Muşamba, u olan yukarıda cins ve mikta- eş kalemin icra edilen münaka- r haddi lâyik görülemediğin- ine ve muşamba için talip zuhur bayaasına karar verilmiştir. Ta ve nümuneleri görmek üze ve ihale günü olan birinci kânu saat on dörtte idare Encümeni- (6625) Telefon JB üncü kolordu ilânlarr | İslahiye Askeri SA.KO. dan : İslahiyedeki kıt'at ihtiyacı için 175,000 kilo ekmek kapalı zarfla münakasaya (konmuş- tur, İhalesi 12-12-933 çarşam- ba günü saat 14 tedir. Hariç ten talip olacakların ihale za manından evvel teklif mektup- larını bulundukları yerlerde- ki SA. AL. KO. larma verme- leri, Evsaf ve şera'ti görmek isteyenler de İstanbul, Anka- ra, Mersin, Adana, İs'ahiye SA. AL. KO, larına müracaat-' ları. (3399) İ Catalca Mst. Mv. kıt'aları | ihtiyacı için açık münakasa i- le 12,000 kilo mercimek alına- <aktır. İhalesi 13-12-933 çar samba günü saat 14 tedir. Ta- Üölerin niimene “v6 darisMidö yi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirâk için deo gün ve vaktinden evvel temi- natlarile Fındıklıda 3. K.O. SA. AL, KO. na müracaatları. (s00) (6436) 9075 K.O. vel. E; Kıt'aları ih-| tiyacı için 48,000 kilo merci- 'ğ-—— mek kapalı zarf a münakasaya | konmuştur. İhalesi 13-12-933 çarşamba günü saat 14,30 da dır. Taliplerin nümune ve şartnameyi görmek üzere her | gün ve münakasıya işlirâk | için de o gün ve vaktinden ev- vel teklif ve teminat mektup- larile Fındıklıda 3. K. O. SA, AL.KO. na müracastları. (s01) (6437) 9076 ... Çorlu Askeri Sa. Al, Ko. dav: Çorlurlaki kıt'at ihtiyacı i- çin 45,000 ve Tekirdağındaki kıs'at ihtiyacı için de 60,000 “ kilo bulgur kapalı zarfla müna kasaya konmuştur, İhalesi 18- 12-933 Pazartesi günü saat 14 tedir. Taliplerin nümune ve şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya işti- rak için de o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mek- tuplariyle Çorluda Askeri Sa. Al. Ko.no müracaatları, (3403) (6433) Çorlu Askeri Satınalma Ko- misyonundan ; Corludaki kıt'at ihtiyacı i- çin 8,000 kilo ve Tekirdağın- daki Okıt'at ihtiyacı için de 10,000 kilo sabun açık müna- kasa ile almacaktır. £ İhalesi 19-12-933 salı günü saat 14 te dir. Taliplerin şartnameyi gör mek veya almak için her gün ve münakasaya iştirâk için de ogün ve vaktinden evvel te- minatlariyle Çorluda Askeri Sa tınalma Komisyonuna müra- cagtlarr. (3397) (6420) 9082 9031 Çorlu Askeri Satmalma ko misyonundan: Tekirdağındaki kıt'at ihti- yacı icin pazarlığa konulan 300,000 kilo odun için teklif edilen fiat pahalı görüldüğün No. 24470, TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22925 KARABİGA YOLU SAADET vapuru 2 Birinci Künun cumartesi günü saat 18 de Tophane rılıtımından kal kacak. OGidişte: o Tekirdağı, Marmara, Erdek, Karabiğa. Dönüşte: Mürefte, Tekirdağa uğrayacaktır. BARTIN YOLU BARTİN vapuru 2 Birinci Kânun cumartesi günü saat 18 de Galata rıhtımından kalka. cak Gidiş ve dönüşte Ereğli, Zonguldak, Bartin, Amasraya uğrayacaktır. KARADENİZ YOLU SADİKZADE vapuru 3 Bi. rinci Kânun Pazar günü saat 18 de Galata rıhtımından kal. karak gidişte: Zonguldak, İ- nebolu, Ayancık, Samsun, Ün- ye, Ordu, Gireson, Tirebolu, Görele, Trabzon, Rize. Dönüş- te bunlara ilâveten Ofa uğra. yacaktır. İZMİT POSTASI KIRLANGIÇ vapuru 3 Kâ- Dünevvel Pazar günü Galata rıhtımından saat 9 da kalkarak gidiş ve gelişte mutat iskelele. re uğrar, AYVALIK YOLU SEYYAR vapuru 4 birinci kânun pazartesi günü saat 17 de Sirkeci rıhtımından kalka- cak. Gidiş ve dönüşte Gelibo- lu, Çanakkale, Küçükkuku, Ed- remit, Bürhaniye, Ayvalığa uğ- rayacaktır. Istanbul Mr. Kumandanlığ. Satmalma kam, ilanları Sirkecide Sarachane an- barında 3 No. lu tefiiş komis- yonunun 2686 evrak sandığı- nın Tophaneye naklinin pa- zarlığında verilen fiat pahalı görüldüğünden 3-12-933 pa- zar günü saat 13,30 pazarlı Zı tekrar yapılacaktır. Nakli- ne talin olanların ke'li sastin- de Merkez Kumandanlığı Sa- tınalma komisyonunda hazır bulunmaları, (636) (6535) » Harbiye mektebi ihtiyacı i- £ha 1500 çift terlik 3-12.933 pazar günü saat 15 te pazar lıkla satın alınacaktır. Şart namesini göreceklerin | belli saatinde Merkez Kumandanlı- ğı S itınalma Komisyonunda hazır bulunmaları. (621) (6571) 9098 ... Merkez Kumandanlığına Merbut lat'at ve müessesat ih tiyacı için almacak — olan iki bin çeki oduna verilen fiat pa- halı görüldüğünden 4-12-933 pazartesi günü saat İ4tepa zarlıkla satın almacaktır. Ta- liplerin belli saatinde Merkez Kumandanlığı Satınalma Ko- misyonunda hazır bulunmala- rı, (626) (6587) 9100 den ihalesi 7 - 12-933 Per- şembe günü saat 10 a bırakıl- mıştır. Taliplerin Bazal, ni tirak içino gün ; Çorluda Askeri Spy» e misyonuna mütvapurunda bir rah- (,6 ıncı sahifede?,