8 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

8 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Diplomatlar iş başında: * | Silihsızlanma (meselesi, “Cenevre den alınıp diplomatları verildikten sonra bu gayeye matuf üzeri ne kalın bir perde indirildi. Diplomat- lar daima işlerini perde arkasmda görmeğe alışmışlardır, Almanya ile Fransa arasında doğrudan doğruya © temas yapılmasını İngiliz Hariciye na- Yy hazır olduklarını söylediler. Fransız- lar da bu usule muarız olmadıklarını bildirdiler. Şimdi Berlin. Londra, Pa- ris ve Roma arasmda müzakereler ya- pılmaktadır. Binaenaleyh Milletler Cemiyetinin ve silâhsızlanma konf. ransının yapamadığı işi, bir defa diplomatlar yapmağa çalışacaklardır. Bu iş, Almanyanın silâh noktasmd müsavatı ile Fransanın emniyeti gibi iki zıddın telifi olduğuna göre, kolay kolay halledileteğe benzemiyor. ... Rusya - İtalya: ye komiserinin Romayı ziyareti, bazı mahafilde birçok tefsirlere uğramış - tar. Rusyanın İtalya vasıtasile millet- ler cemiyetine gireceğinden bahsedil- di. İtalyanın Rusya ile Almanya ara- sında bir mutavaasıtlık rolü oynamak sürüldü. Kanaatimizce Litvinofun Roma zi- 'yaretine İtalya - Rusya münasebetleri hakkında görüşmekten başka bir mâ- na verilemez. İtalya ile Rusya arasım- 'daki münasebetlerin öteden beri sami mü olduğu malümdur. Sovyet Rusya diğer büyük Avrupa devletleri tara - fından “harici ez kanun” addedilir. ken, İtalya bu devletle münasebet te» sis etmişti. Bu münasebet daima sa- mimi olmakta devam etmiştir. Son zamanlarda Sovyet Rusyanm harici siyaseti yeni bir istikamet takip etmeğe başlamıştır. Küçük itilaf ile Londrada tecavüzü tarif ede imzalandı. Sovyet Rusya Lehistanla anlaştı. Fransa ile arası iyileşti. Ame- il nındı. Bütün bu va- mek istiyorlar. Mussolininin daveti üezrine yapı - lan ziyaretin maksadı bundan ibaret olsa gerektir. Yoksa Sovyet Rusya nın henüz Milletler Cemiyetine gir - mesi mevzuu bahis değildir. Mevzuu bahsolduğu zaman da İtalyanın ta - vassutuna lüzum olmasa gerektir. ... İtalya ve Milletler Cemiyeti: 5 Kânunuevvelde toplanacak olan Büyük Faşist meclisini mühim karar lar vereceği bildiriliyordü. Bu karar - lar arasında güya İtaiyenm Milletler Cemiyetinden çekilmesi de vardı. Fa- şist meclisi nihayet toplandı. Fakat İ- Haftalık Siyasi İcmal talyanm Milletler cemiyetinden çekil- miyeceği anlaşılıyor. Meclis İtalyan Milletler Cemiyetinde kalmasını ka- rek gaye ve hedeflerinde bazı ıslahat Farlaştırmıştır. Ancak gerek teşkilâ - tında, gerek çalışma usullerinde ve ge rek gaye ve hedeflerinde bazı ıslahat yapılmasını şart olarak ileri sürmek - tedir. Bu ıslahatın mahiyeti ne oldu - ih edilmiyor. Belki de İtalyan gazetelerinin neşriyatı ize bunları bildirir. Fakat şimdilik bilinmesi lâ - zım gelen ehemmiyetli nokta şudur: İtalya Milletler Cemiyetini terkeder cek değildir. ... İngiltere'nin hava kuvvetleri: Devletler bir taraftan diplomasi ka- 'nallarile silâhsızlanma meselesinde bir | itilâfa varmağa çalışırlarken, o diğer taraftan İngi met tarafından hava kuvvetlerini ar- tırmak yolunda girişilecek yeni bir fa- | MİLLİYET CUMA $ KANUNUEVVEL aliyet devresine hazıriık olduğu zan mediliyor İngiliz hava kuvvetlerinin artırılma- başlanan kuvvetli propaganda mecliste bir müzakere ile baş- ladı sonra da İngiliz gazetelerine in- tikal etti. Deniliyor ki İngiltere hava kuvvetleri bakımındar: dünyanın altın- <ı derecede devleti o vaziyetindedir. Fransa 1650 tayyare ile başta geliyor. Sonra 1500 tayyare ile Rusya, Ameri- ka, İtalya, Japonya geliyor ve ancak bu devletlerden sonradır ki İngiltere 850 tayyare ile altıncı devlet olarak mevki almaktadır. İngiltere Avrupa kıtasından denizle ayrılmış bir memleketi. Binaenaleyh şimdiye kadar Avrupa kıtasında yapı- lerin İngiliz toprağına intikal anidi. İngilizler ça muharebe- itereye intikali de mevzuuba- di. Ancak kara ve deniz kuv- kuvvet olarak belirmesi bu mühim silâhta geri kal- maları İngilizleri korkutmuştur. Bu- nun içindir ki İngilizler hava kuvvet- lerini artırmağa karar vermişlerdir. Bu, silâh yarışın başlamam demek- tir. Harpten © evvelki tarih te göster“ miştir ki bir defa arkada kalan dev- ietlerin öne geçen devintlere eytişme- leri kolay değildir . Çünkü bir taraf inşaata başlayınca, diğer taraf ta inşa- ata başlıyor ve rekabet bir o müddet hararetle devam ediyor. Bu müddetin sonunda mukayeseli bir mesai bilân- çosu yapılmca görülür ki (aradaki fark aynidir, yahut ta az değişmiştir. İngiliz donanması da faikiyetini böyle muhafaza etmiyor mu? ... Roosevelt'e muhalefet: Amerikada Roosevelt'in o vaziyeti gittikçe müşkülleşiyor. Meclisin açıl- ması yaklaş! muhalofet cereyanı artmaktadır. Dr. Sprağue'dan sonra Londra iktisat konferansında Maliye Müşaviri olan Warburg ve Amerika İşçiler Federasyonu ikinci reisi Mr. Woll de muhaliflere iltihak etmiştir. Bina- enaleyh fırka haricinde, fırka dahilin- de ve hattâ yakın zamanlarda Cüm- burreisinin yakın müşevirleri para si- yasetine karşı vaziyet almış bulunu- yorlar. Bankalar da Amerika devlet senet- lerini satın almamağa karar verdiler. Bunun üzerine — Maliye Nazırı vekili 2, Mr, Morgenthau, posta tasarruf san- dığının, sigortaların ve hükümetin eli altında bulunan paraların devlet ha- zine bonolarının salın alınmasına tah- sis edilmesini emretmiştir. Cümhurrei- i setten bir adım ge- 'Cümhurreisi ile “sağlam para,, ta- raftarları arasmdaki mücadele, gele- cek ayın ilk haftasında meclis açıldık- tan sonra en i sefhaama gire- cektir. Roosevelt'e muhalefet eden zümrelerin Cümhurreisine hangi cep- helerden hücum edecekleri bu zümre mensuplarından Mir. Glass tarafından söylenen bir sözden de © anlaşılıyor. Amerikan Rusyayı tanıdığını haber alır almaz, Mr. Glass demiş ki — Ben Amerikanın Rusyayı tanıdı- ğma hayret etmiyorum. Cümhurreisi- nin Sovyetleri geride birakan icraatı karşısısda Rusyanm Amerikayı tanı- dığına hayret ediyorum.. Ahmet ŞUKRU a YE iş Evlenme Şehit yüzbaşı Kenan Beyin kerimesi ve arkadaşlarımızdan Nihat Beyin Tey- ze zadesi Muallim Rüçhan Hanımla ilk tedrisat müfettişlerinden M.Fevzi Beyin düğünleri Kadıköy Gazi İlkmektebinde yapılmıştır, Tarafeyne saadetler temen- ni ederiz. Dr. İHSAN SAMİ ÖKSÜRÜK ŞURUBU Öksürük ve nefes darlığı boğmaca ve kızamık öksürükleri için pek tesirli ilüçtir. Her sezanede ve ecza depo- larında bal, (1561 846 Bugünkü Program İSTANBUL * 12,30 Türkçe plâk mepriyatı, 17,30 Gramofon. 1830 Orkestra. 1930 Hanımlar heyeti. 21 Gramofon. haberi, Saat ayarı istanbul Mr. Kumandanlığı| | Satmalma kom. ilânları || Kuleli Askeri lisesi için Fut-| bol fanila, çorap, potin ve to- | pu 11-12-933 pazartesi günü | saat 14,30 da pazarlıkla satın almacaktır. Nümunesini göre- ceklerin her gün ve pazarlığı- na gireşeceklerin belli saatin- de Merkez Kumandanlığı sa- tınalma komisyonunda hazır bulunmaları. (6782) (o (655) »*s Kuleli Askeri lisesi talebe- leri ihtiyacı için 70 takım da- hili elbise 11-12-933 pazartesi günü saat 15,30 da pazarlıkla satın alacaktır. Şartnamesi- ni göreceklerin her gün ve pa- zarlığına gireceklerin belli saatinde Merkez Kumandan- lığı Satınalma : Komisyonun: | sözler, 2 Harpa konseri, naklen umumi Asrupn konseri 23,35 Haber lar, 2340 Viyamadan aklen Viyana, bestele- 21,38 Viyanadan VIYANAK 1745 Koro Konaeri 23,45 Akşam mesikisi Viyana musikisi, Rad- yo orkestrası, ROMA: Mi m. 1945 Haberler ve könleranz, Campari filmli konser, 22.20 Mütenevvi mu- ir perdeli 2120 Ora piyes; Mensoyne di musiki, 24 Haberler. m. 18.25 Plâk, 19,05 Almanca neşriyat, 20 Ha» berler, 20/40 Mizahi neşriyat, 21 Müsahabe, 21,15 Karışık konser, 21,35 Viyanadan make len umumi Avrupa konasri,, 22. Haberler, 22,35 Viyanadari naklen devamı, 23/05 Haber- ler, 2350 Viyanaden naklem devamı. MİLANO » TORİNO » FLORANSA: 1750 Hafif musiki, 19,15 Oda musikisi Ha- ganaili, 18,15, Kartet konseri, 18,05 Haberler, 19,45 Haberler, plâk 20,15 Mütahabe, plik, 218 Konlerns, 120 Zengin muniki, 2138 Seafonik kor iyanadan naklen, Dans musikisi, 24 Haberler. Bn ELGRAT 40 im. 18 Fr. ders, 20 Plâk, 20540 Halk şarkıları, 21/05 Müsahabe, 21,35 Viyanadan umumi Av rupa konserini makil, | 2335 musikisi, ” BÜKREŞ 394 m. 13 Borsa haberler, plâk, 14 Haberler, plâk, terbiyevi ve başlamıştır. Bu konferanslar her on! içtimai konferanslarına N ka günde bir perşembeleri şant 6,15 te di lenecektir, Selim Sirrr Bey; İba — larının sonunda evlerinde cimnastik yapmak isteyenlere onbeş © günde bir programda verecektir. BIR HUKUK DOKTORUNUN ZİYAİ Senelerdenberi hukukcülükla meşgul olup bir seneye yakın bir zamandanbe- ri müptelâ olduğu stalıktan kurtula- N ukuk müşaviri Mü rat Beyin cenazesi bugün küçük Aya- sofyada Mehmet Paşa caddesindeki ha- nelerinden saat onbirde kaldırılarak Fa- tih'te cuma namazını müteakıp cenaze namazı kılındıktan sonra Edirnekapuda- ki ailesi kabristanma ilecektir. (10783) İSTANBUL BELEDİYESİ ŞEHİR TİYATROSU Bugün gündüz saat 15 te Akşamı saat 21 de O GECE M. Feridun 4 Perde 1 Tablo Umuma da hazır bulunmaları, (657) (6783) .. Kuleli Askeri leri ihtiyacı için 600 çift Jim- nastik ayakkabısı 11-12.933 Pazartesi günü saat 15 te pa- zarlıkla satm almacaktır.Nü munesini göreceklerin her gün ve pazarlığına gireceklerin bel li saatinde Merkez Kumandan lığı Satinalma Komisyonun- da hazır bulunmaları. & (656) (6784) ... Harbiye mektebi ihtiyacı için 11,000 kilo makarna ile 2000 kilo şehriye 10-12-933 pazar günü saat 15,30'da pa zarlıkla satm * alınacağından şartnamesini göreceklerin her gün ve pazarlığına gire ceklerin . belli saatinde Mer- kez Kumandanlığı Satınalma Komisyonunda hazır bulun- maları. (654) (6779) .. Merkez Kumandanlığına merbut kıtaat ve müessesat ihtiyacı için 40,000 kilo ma- karna'ile 15,000 kilo şehriye 10-12-933 pazar günü saat 15 te pazarlıkla satın alınacak tır. Şartnamesini göreceklerin belli saatinde (Merkez Ku- mandanlığı Satmalma Komis yonünda hazir bulunmaları. (652) (6780) e te > Merkez Kumandanlığna merbut kıtaat ve müessesat ihtiyacı için 8000 kilo makar- na ile 4000 kilo şehriye 10- 12-933 pazar günü saat 14,30 da pazarlıkla satın alınacaktır. Taliplerin belli saatinde Mer- kez Kumandanlığı Satınalma Komisyonunda hazır bulun- malarr. (653) (6781) Merkez Kumandanlığına merbut kıt'at ve müessesat ih- tiyacı için 30,000 kilo yeşil mercimek 23-12-933 cumarte si günü saat 15,30 da aleni mü nakasa ile satın (alınacaktır. Şartnamesini göreceklerin her gün ve münakasasıma girecek- lerin belli saatinde Merkez Bugün Pari, BLARRIIZ ve İNCİLİ böyük © san'atkârımız Bugün saat İl de ucur Kumandanlığı Satmalma Ko- misyonunda hazır bulunmala- rı, (635) 16633) 9ıı Harp Akademisi ihtiyacı i çin 500 kilo sabun 9-12-933 Cumartesi günü saat 16 da pa zarlıkla satm almacaktır. Ta- liplerin belli saatinde Topha- nede Merkez oKumandanlığı Satmalma Komisyonunda ha zır bulunmaları. (651) (6778) iğ i Harbiye Mektebi Kilerinde teraküm eden 665 boş teneke- ye verilen fat az görüldüğün- den 10-12-933- pazar günü * saat 14 te pazarlıkla satılacak | “tır, Tenekeleri ogöreceklerin her gün Harbiye mektebi Le- Yazımına ve pazarlığına gire- ceklerin belli saatinde Merkez (6711) Harp akademisi ihtiyacı i- çin 200 kilo ayva ve 200 kilo Çekirdeksiz — Zerdali reçeli 11-12-1933 pazartesi (günü saat 14 te pazarlıkla satın alı- nacaktır. Pazarlığa girecekle rin belli saatinde Merkez Sa- tmalma komisyonundâ hazır bulunmaları. (644) (6723) 9242 | ir. (643) Harbiye Mektebi ihtiyacı i- çin müteahhit namı hesabma 2000 kilo kuru O fasulyanm 10-12.-933 pazar günü saat 15,30 da pazarlıkla alınacak- tır. Taliplerin belli gün ve saa tinde Tophanede Merkez K. | Satmalma Komisyonunda ha- zır bulunmaları. (648) (6754) 9276 ... Maltepe Askeri lisesi tale- Kedin... Musiki.., Nop'e.. Zevk... Eğlenes... MELEK “ PAPRİKA ,, ve “ VERONİKA,,, kahramanı güzel ve sevim'i FRANSIZKA GAAL tarafından temsil ve güzellik ile san'atta daha farla temayâz ettiği BUDAPEŞTEDE İSKANDAL filminde göreceksiniz. İlâveten: BETTY DAKTİLO, Canlı resimler Paramount Journal'de Paris - Londra futbol maçı ve saire. Bugün saat 11 de ucuz matine. BI (10827) Bugün: IPEK SİNEMASINDA İlâhi güzelliği ve büyük san'ati ile temayüz eden BRİGİTTE HELM'i İSPANYA'da çevrilmiş zengin ve rengin mizansenli Frenszca sözlü U. F. A. büyük filminde takdim ediyor. Ayrıca “KARANFİL, halk türküsü ve sesli ve şarkılı canlı resimlerle Paramount Jurnal. Paris - Lounra futbol maçı vessire O aa eke Se em e HİLÂLİAHMER. İSTANBUL MERKEZİNDEN: Eşya piyango bilet listesi şubeler ve merkezimizde bulunduğu gibi numaralarına eşya isabet edenlerin merkezimize müracaat eyleme Teri ve keşide tarihinden itibaren 90 gün zarfında istenilmiyen ikra- miyelerin teberrü addedileceği ilân olunur. Butün bunlar Sinemasında KADIN NURETTİN BEYİN matina vardır. ŞAM (10829| (10806) beleri ihtiyacı olan 3219 çift pamuk çoraba verilen fiat pa- halr görüldüğünden 12-12- 933 Salı günü saat 15tepa- zarlıkla satm almacaktır. Şart namesini göreceklerin her gün ve pazarlığma gireceklerin belli saatinde Merkez Kuman- danlığı satınalma komisyonun da hazır bulunmaları. (638) (6670) 9213 MATMAZEL HOFFMAN Sarışın ve Çapkı ANNY ONDRA'nın En son filmidir. Yakında ARTİSTİK'de Milliyet Asrın umdesi “ MİLLİYET” tr. ABONE ÜCRETLERİ : Türkiye için — Hariç için LA WE 3 aylığı i— o iş 750 14 8 M— z— Gelen evrak geri verilmez — Müddeti geçen nüshalar 10 kuruştür.— Gazete ve matbaaya ait işler için müdiriyete müz racaat edilir. Gazetemiz ilinların mes'u- iyetini kabul etmez. x nım hastalardan, diğer odalardan bahsederken bakım ücretinin ne ka dar olduğunu sormuştum. — Üç sınıf, demişti. Birhci st- nıf on lira, ikinci sınıf 7 lira, üçün- cü sınıf dört lira.. Korka Okorka sormuştum: — Benim odam hangi sınıfta, — Birinci, hususi. Çıktıktan sonra hesap ettim. Ki- İinikte otuz iki gün kalmıştım. De- mek üç yüz yirmi olira.. Ya ilâcı, doktoru.. Bu parayı Reşit Beye na- sıl ödüyecektim. Hİ Fakat Reşit Bey böyle şeylerde © bana lâkırdı söylemek fırsatını ver- miyor. Balo haftasmda verdiği pa- ranın bir kısmı, aybaşında Ali E- fendinin verdiği maaşım hemen hemen aynen duruyor. Reşit Bey pansiyon ücretini de veriyor. Ne ka dar verdiğini bilmiyorum. Fakat © bunları hesap ederken beynim uyu- şuyor. Ona karşı bu kadar kuvvet- KIR Ç Cünkilâp Komanı) Hastahanede hemşire Aliye Ha-| li bir minnet altında kalmak içime İÇEĞİ BURHAN CAHİT: endişe düşürüyor. Bereket hiç bir hereketinde şefkat hislerinden baş ka mânâ yok. .».. Bugün hiç bir rahatsızlık duyma dan akşama kadar, esisi gibi ça- lıştım. Öğleden sonra Ali Efendi her zamanki gibi eski İstanbul â- lemlerinden bahsetti. Akşam üzeri Reşit Bey bir ecnebi misafirile gel- di. Uzun uzun konuştular. Sonra- onu kapıya kadar geçirdi. Yanına girdim gelen mektupları, imzalanacak kâğıtları (o masasına koydu: — Nasıl, Rahatsız olmadın ya. Dedi, — Hayır Efendim. — Kendini nasıl buluyorsun? — Çok iyiyim. Eskisinden far. kım yok. — Bana sorarsan hattâ bu has- — Evet, doktor da öyle söylü- yordu efendim. — Kuvvetli yemek ye.. Pansi- yonda rahat mısm? Çok. — Canım sıkılmıyor ya! dın. Bazı geceler sinemaya gidi- oluyor mu? — Niçin efendim? Ben kimseye bakmam ki! — Pekâlâ, aferin. Haydi erken- ce git. İstirahat et, yarın görüşü- Çıktım. Reşit Bey iyi, hoş adam ama ba- zı lâkırdıları var ki iğne gibi batı- yor. Sokakta lâkırdı atan var mı, diyor. İstanbulda.öyle insanlar, he- le öyle iyi giyinmiş, kılığı kıyafeti yerinde beyler var ki lâkırdı attık- tan başka sırnaşıklık bile ediyor- lar. Fakat işittiğim bu lâkırdılara kulak verdiğim yok ki! Dost, ahbap, hâmi vaziyetinde s0- kulup içyüzünü belli * edenlerden dersimi aldım. Sokakta tesadüf ettiklerimle nasıl meşgul olurum. şit Beye söyelesem: talık sana yaradı. Daha geliştin. serpildin. — Peki kim lâkırdı atıyor? — Sen nasıl mukabele ediyor! — Hayır. Madam çok iyi bir ka- yoruz, — Yolda gelip giderken takılan Fakat bunu düşündüğüm gibi Re- | sun? Diye beni istintak edecek. İnsan İlkel der sözlü yalancı oluşur. ee, Bugün işimiz az. Ali Efendi, es- ki dosyaları yerleştirmekle meşgul. Ben romanımı alıp koltuğa © gö- müldüm, Kapı açıldı. Suat Beyin başı göründü: — Bonjur Çiçek Hanım! — Bonjur Suat Beyefendi. Bu- yurunuz efendim. İçeri girdi, £ doğruldum. Elimi le sıktı: — Artık tamamile geçirdiniz de- Hil selı;Sizl çok iyi görüyorum Çi- çek Hanım. Dedi. — Teşekkür ederim Suat Beye- fendin, bu kadar nazik (o dostları olduktan sonra kim iyi olmaz ki! Güldü: Lâtifeyi bırakmazsınız. Narin gözlerinizden öptü. Sizden o kadar hoşlanmış ki bir gün yalıya davet etmem için israr etti. Belki de size ayrıca telefonla rica edecek. — Hemşireniz çok ince, hassas bir kız Suat Bey, dedim. O kadar sevdim ki! Suat Bey bu tarafa işi düştüğü için geçerken bir kere uğramak Ali Efendi de işini bitirmiş, ya- nımıza gelmişti. Suat Bey cebinden küçük, in- ce, uzun bir kutu çıkardı. Bana uzattı: — Hastalığınız araya girdi. Şu bizim yazı hatırasını veremedim. Kararımız böyle değil midir? Ali Efendi: — Evet, evet, dedi. Ben de şa- hidim. Bir yazı hatırası . Almağa mecbur oldum. Suat Bey geçerken uğradığını söylediği halde bu hediyeyi cebin- den çıkarmıştı. Çok sıkılgan genç. Verirken eli titriyordu. Ve çok durmadı. Tekrar görüş- | mek arzusile ayrılırken: — Narin Hanımın gözlerinden öperim efendim. Dedim. O çıktıktan sonra Ali Efendi de odasına geçiyordu. Terbiyeli adam kutuyu yanında tan çekine. ceğimi zannediyordu. — Gel Ali Efendi, dedim. Ba- kalım Suat Bey ne getirmiş. Yanıma geldi. Bu ince uzun küçük paketten mini mini, bir kol saati çıktı. Ali Efendi güldü: — Ben demedim mi kızım. Bu aile çok kibar ailedir. Yaptıkları- istediğini, beni iyi gördüğü içir memnun olduğunu söyledi. 2 nı, yapacaklarını bilir, insan kıy- metini takdir ederler, Bu hediye çok hoşuma g ız bence bir kusuru vardı. Ali Efendi sordu: — Kusuru ne? — Kıymetli olması. — Yanlış o düşünüyorsun. Suat Bey terbiyeli, zeki çocuk. Sana bir hediye vermeği düşünürken neye ihtiyacın olduğunu da araştırmış- tar. İki gü bozulacak bir saat günde verecek değil! Elbette iyisini ala- © cak. Senin neden çekindiğini an- Mıyorum. Bir genç kızın böyle kıy- metli hediyeler alması iyi mânâya verilmez. Çünkü her kıymetli he- diyenin gene kıymetli karşılığı ol- lıdır. Fakat bunu Suat Bey için işünme. Bir kere onun gözünde bunun o kadar kıymeti yoktur. Son- ra senin emeğine sudan, çerden çöp ten şeyle mukabele etmeye onun terbiyesi, görgüsü manidir, Bu güzel şeyi kurdum. Koluma geçirdim. Ahi Efendi: Güle güle kullan, dedi. Uda- ti. üyordum. Ali Efendi doğ- ru söyliyordu. Cahil, fakat görgülü tecrübeli adam: Bir genç kız kıy- metli hediye almaz. Alırsa bunun mukabelesini kıymetli şeylerle öde- meği kabul etmiş demektir. i (Bitmedi)